Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

[1M] Projekt upgrade brake 288mm => 312mm

Wszystko pozostałe co techniczne + inne mody np. xenon, zawias, ...

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Re: [1M] Projekt upgrade brake 288mm => 312mm

Postprzez Łuki » 16 marca 2006, 09:59

Ja uczciwie nie polecam Brembo.
Jest jeden jedyny powód - koszta :!:
Bez względu jak będziecie jeździli nie liczcie na to że klocki przeżyją więcej niż 8kkm.
Ja zmieniam teraz co 5kkm do 7kkm. Bartek np ostatnio po 5kkm.
Cena ori klocków to 680 PLN.
Zamienniki może i są ale klocki najczęściej są za grube i trzeba szlifować okleinę żeby włożyc klocek - uważam to za głupotę osobiscie.
Są jedne klocki chyba od Vipera - koszt 280 pln ale nie wiem jak z wytrzymałością. Skuteczność hamowania jest gorsza.
Koszt tarcz to 580 pln sztuka - moje padły po 24kkm i właśnie szykuje się wymiana.
Koszta możecie policzyć sami 2 tys nie wyjęte.

Osobiście polecam 312 i tyle. Hrabia ostanio szukał i trafił zimermany i tarcze coś koło 600 pln komplet. Klocki jakieś 250 czy coś.
Oczywiście na początek koszta założenia kitu hamulców są większe bo trzeba jarzma i przewody zakupić ale zmieniając heble się z tym liczycie.
Przy zestawie 312 klocki będziecie wymieniać nie po 7kkm ale po przynajmniej 20kkm.
Tarcze wytrzymają przynajmniej 50kkm.

Bez względu na to ile się ma kasy uważam że zmiana hebli z 288 na Brembo nie jest trafna.
A jak ktoś ma 312 to niech lepiej zapoda jakieś dobre tarcze i klocki i wsio.

Tak więc przemyślcie sami...

Ps. Na brembo wejdą na 100% 17 ale tylko z prostymi ramionami i przy zastosowaniu dystansów.
elo
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Łuki
Sport
Sport
 
Posty: 705
Dołączył(a): 30 marca 2004, 13:21
Lokalizacja: Warszawa
Auto: BMW 320d Touring

Reklama

Re: [1M] Projekt upgrade brake 288mm => 312mm

Postprzez Tonny S » 16 marca 2006, 11:51

jaro4444 napisał(a):czy jeśli kupie kompletnego McPersona od np Golfa IV lub Octavii I 130 PD to amory, spręzyny i łożyska McPersona są takie same jak w Leonie
Plag&play.

Łuki, jak szlachta sie bawi o kosztach nie prawi. ;-)

jaro4444 napisał(a):odchodzące od tarczy klocki.
Rozebrac zacisk i przeczyscic, przesmarowac pasta miedziana i sprawdzic.
Nie ma litosci dla http://dziecineo.prv.pl/
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tonny S
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 8148
Dołączył(a): 29 marca 2004, 18:35
Lokalizacja: Pomorze
Auto: Harley-Davidson

Re: [1M] Projekt upgrade brake 288mm => 312mm

Postprzez jaro4444 » 16 marca 2006, 17:25

Tonny S napisał(a):Rozebrac zacisk i przeczyscic, przesmarowac pasta miedziana i sprawdzic.


Tonny żeby to takie proste było... On już był dziesiątki razy czyszczony, smarowany, przeglądany, do znudzenia.
Ten mój Leoś i jego tarcze mnie już do obłędu doprowadzają :evil:
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
jaro4444
Sport
Sport
 
Posty: 776
Dołączył(a): 7 stycznia 2006, 17:24
Lokalizacja: Warszawa/ZDR
Auto: Superb 2
Silnik: diesel inny

Re: [1M] Projekt upgrade brake 288mm => 312mm

Postprzez Asgaard » 16 marca 2006, 17:37

w moim za to tarcze się gną... tak to już jest z tymi hamulcami, trzeba jakieś porsche zaciski i tarcze założyć, może będzie spokój... :roll:
230@430 Leon TDI (sold)
420@593 Eva :twisted:
233@450 A4 quattro :wink:
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Asgaard
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 1759
Dołączył(a): 29 marca 2004, 20:01
Lokalizacja: Wrocław/Ostrów
Auto: Leon i Eva

Re: [1M] Projekt upgrade brake 288mm => 312mm

Postprzez jaro4444 » 16 marca 2006, 18:40

Asqaard ale ja mam 127 kucy a nie 223 :diabel:
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
jaro4444
Sport
Sport
 
Posty: 776
Dołączył(a): 7 stycznia 2006, 17:24
Lokalizacja: Warszawa/ZDR
Auto: Superb 2
Silnik: diesel inny

Re: [1M] Projekt upgrade brake 288mm => 312mm

Postprzez Asgaard » 16 marca 2006, 19:45

a co za różnica? W końcu nie przyspiesza się z hamulcem wciśniętym w podłogę :P
230@430 Leon TDI (sold)
420@593 Eva :twisted:
233@450 A4 quattro :wink:
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Asgaard
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 1759
Dołączył(a): 29 marca 2004, 20:01
Lokalizacja: Wrocław/Ostrów
Auto: Leon i Eva

Re: [1M] Projekt upgrade brake 288mm => 312mm

Postprzez jaro4444 » 16 marca 2006, 20:34

Asqaard Ty już dobrze wiesz :aniol:

A ja namierzyłem komplet hebli przednich 288mm od Octy L&K. Jak jest po 2001 r i w dobrym stanie to go łyknę.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
jaro4444
Sport
Sport
 
Posty: 776
Dołączył(a): 7 stycznia 2006, 17:24
Lokalizacja: Warszawa/ZDR
Auto: Superb 2
Silnik: diesel inny

Re: [1M] Projekt upgrade brake 288mm => 312mm

Postprzez Dano » 16 marca 2006, 22:34

jaro4444 zapytaj jak możesz czy nie ma może ktoś na sprzdaż samych zwrotnic od 288mm.
Powered by COMPSPORT
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Dano
TopSport
TopSport
 
Posty: 1143
Dołączył(a): 4 kwietnia 2004, 23:01
Lokalizacja: Dolnośląskie
Auto: Audi Quattro

Re: [1M] Projekt upgrade brake 288mm => 312mm

Postprzez jaro4444 » 16 marca 2006, 23:35

Ok popytam

[ Dodano: Sro 12 Kwi, 2006 ]
Czy ktoś wie jak jest z przewodami hamulcowymi giętkimi do przedniego zacisku? Mam kompletne McPersony od 150 KM TDI PD (17 kkm :mrgreen: ) i chcę je wsadzić w miejsce swoich dotychczsowych. Wg etki wychodzą te same przewody giętkie a tylko dla CupryR i 4x4 są podobno inne. Kto się orientuje jak to jest?


DanoTDi napisał(a):jaro4444 zapytaj jak możesz czy nie ma może ktoś na sprzdaż samych zwrotnic od 288mm.


Koleś z OPC sprzedaje zwrotnice+zaciski+tarcze + klocki od Octy L&K. Ja ich nie wziąłem bo znalazłem młodsze i od TDI.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
jaro4444
Sport
Sport
 
Posty: 776
Dołączył(a): 7 stycznia 2006, 17:24
Lokalizacja: Warszawa/ZDR
Auto: Superb 2
Silnik: diesel inny

tarcza hamulcowa 288 czy 312 w 1.9tdi 4x4

Postprzez brochas » 5 października 2007, 21:28

Witam
jaka jest seryjna tarcza na przodzie w leonie 1.9tdi 4x4 2001rok ?

jezeli 288 to czy jest jakis problem przy zmianie na 312, czy wszystko bedzie pasowac ? czy trzeba cos zmieniac ?
LEON II FR 170km

wczesniej zolty 4x4 1.9 tdi
Zobacz Profil
brochas
Signo
Signo
 
Posty: 132
Dołączył(a): 31 stycznia 2006, 23:26
Lokalizacja: war-maz
Auto: LEON II FR 170

Re: [1M] Projekt upgrade brake 288mm => 312mm

Postprzez ArekK » 5 października 2007, 21:48

Jak z tyłu masz tarczę wentylowaną (roz.256mm) to z przodu musisz mieć 312mm.
W Leon4 taki zestaw powinien być :ok:
SEAT LEON ST CUPRA 280 Performance WINurBuRgrinG
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
ArekK
Stella +
Stella +
 
Posty: 46
Dołączył(a): 26 czerwca 2007, 19:49
Lokalizacja: Warszawa
Auto: CUPRA ST 280 Prfmc
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: [1M] Projekt upgrade brake 288mm => 312mm

Postprzez Dano » 5 października 2007, 22:33

Cupra 4 ma seryjnie z przodu tarcze 312mm i z tyłu wentylowane 256mm. tak jak napisał kolega ArekK,
Powered by COMPSPORT
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Dano
TopSport
TopSport
 
Posty: 1143
Dołączył(a): 4 kwietnia 2004, 23:01
Lokalizacja: Dolnośląskie
Auto: Audi Quattro

Re: [1M] Projekt upgrade brake 288mm => 312mm

Postprzez bono » 6 października 2007, 06:32

brochas, scalam twoj temat z podobnym, przeczytaj temat od poczatku i wszystko sie dowiesz, next time uzyj szukajki i podpinaj sie pod podobny temat, po co nam 1 000 000 topicow o tym samym ??
I znowu Leon :D

Pozdrawiam
Blazej (Bono)
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bono
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 6318
Dołączył(a): 31 sierpnia 2006, 21:48
Lokalizacja: Niemcy
Region: zagranica
Auto: Skoda Superb
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: [1M] Projekt upgrade brake 288mm => 312mm

Postprzez bono » 2 kwietnia 2008, 10:12

Tonny S napisał(a):
jaro4444 napisał(a):-
Klocki ponoc te same w 288 i 280?
To samo.


hejka, bo własnie będę zmieniał sobie hebelki ;)
Małe sprostowanko, bo wychodzi mi, że te same klocki to są ale 288mm i 312mm.
Przynajmniej tak wynika z katalogu Ferrodo :arrow: http://www.elcome.ltd.uk/fm/index.asp?c ... l&region=1

Oznaczenie to FDB 1463 wym 156x74x20,2 (dl x szer x gr.)
Jeżeli się mylę to niech mnie ktoś poprawi ;-)
I znowu Leon :D

Pozdrawiam
Blazej (Bono)
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bono
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 6318
Dołączył(a): 31 sierpnia 2006, 21:48
Lokalizacja: Niemcy
Region: zagranica
Auto: Skoda Superb
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: [1M] Projekt upgrade brake 288mm => 312mm

Postprzez belzi » 2 kwietnia 2008, 10:19

bono, tak 312 i 288 oraz 256 i 280 maja te same klocki
powered by ECUProject®
A4 + Yamaha WR450F + Yamaha FZ8
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
belzi
Cupra
Cupra
 
Posty: 3231
Dołączył(a): 1 lipca 2007, 08:13
Lokalizacja: Jelenia Góra
Auto: A4 + WR450F + FZ8

Re: [1M] Projekt upgrade brake 288mm => 312mm

Postprzez tomek_ibiza » 12 sierpnia 2008, 13:07

Panowie jaki wielkość tarczy przód może być w IBI 6L TDI 130km wersja sport ? 288mm ? :hmmm:
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
tomek_ibiza
Signo
Signo
 
Posty: 114
Dołączył(a): 28 września 2006, 23:25
Lokalizacja: BZA / W-wa
Auto: Octavia 1U

Re: [1M] Projekt upgrade brake 288mm => 312mm

Postprzez JayZ » 12 sierpnia 2008, 13:13

tomek_ibiza napisał(a):Panowie jaki wielkość tarczy przód może być w IBI 6L TDI 130km wersja sport ? 288mm ? :hmmm:

tak, 288mm
Zobacz Profil
JayZ
Sport
Sport
 
Posty: 231
Dołączył(a): 20 lipca 2007, 12:45
Lokalizacja: Południe: Krk-Kato
Auto: Ford TDCi
Silnik: turbo diesel inny

Re: [1M] Projekt upgrade brake 288mm => 312mm

Postprzez tomek_ibiza » 25 sierpnia 2008, 11:35

Mam jeszcze pytanko czy przy zmianie w Ibizie 6Lz silnikiem ASZ hamulców z 288mm na 312 mm przewody bedą dobre czy mogą byc za krótkie ? Jakies informacje może mi udzielić ktos kto juz robił takie coś ? pozdrawiam :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
tomek_ibiza
Signo
Signo
 
Posty: 114
Dołączył(a): 28 września 2006, 23:25
Lokalizacja: BZA / W-wa
Auto: Octavia 1U

Re: [1M] Projekt upgrade brake 288mm => 312mm

Postprzez bono » 25 sierpnia 2008, 11:41

tomek_ibiza napisał(a):Mam jeszcze pytanko czy przy zmianie w Ibizie 6Lz silnikiem ASZ hamulców z 288mm na 312 mm przewody bedą dobre czy mogą byc za krótkie ? Jakies informacje może mi udzielić ktos kto juz robił takie coś ? pozdrawiam


Długość przewodów powinna byc ta sama. Jednak jak już robisz takiego swapa to zakładaj przewody w stalowym oplocie. Co z tego , że zmienisz na 312 jak przewody będą puchły ??
I znowu Leon :D

Pozdrawiam
Blazej (Bono)
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bono
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 6318
Dołączył(a): 31 sierpnia 2006, 21:48
Lokalizacja: Niemcy
Region: zagranica
Auto: Skoda Superb
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: [1M] Projekt upgrade brake 288mm => 312mm

Postprzez JayZ » 25 sierpnia 2008, 12:17

bono napisał(a):
tomek_ibiza napisał(a):Mam jeszcze pytanko czy przy zmianie w Ibizie 6Lz silnikiem ASZ hamulców z 288mm na 312 mm przewody bedą dobre czy mogą byc za krótkie ? Jakies informacje może mi udzielić ktos kto juz robił takie coś ? pozdrawiam


Długość przewodów powinna byc ta sama. Jednak jak już robisz takiego swapa to zakładaj przewody w stalowym oplocie. Co z tego , że zmienisz na 312 jak przewody będą puchły ??

Sorry ale to jakaś pseudo-teoria. To ma nie zmieniać z 288mm na 312mm bo i tak przewody bedą puchły?? - jezdziłes na 288mm a potem na 312mm ?? Bo ja tak i szczerze powiedziawszy nie wyobrażam sobie powrotu do 288mm. Różnica jest znacząca a to za sprawą wiekszęj pojemnosci cieplnej takiej tarczy
Zobacz Profil
JayZ
Sport
Sport
 
Posty: 231
Dołączył(a): 20 lipca 2007, 12:45
Lokalizacja: Południe: Krk-Kato
Auto: Ford TDCi
Silnik: turbo diesel inny

Re: [1M] Projekt upgrade brake 288mm => 312mm

Postprzez tomek_ibiza » 25 sierpnia 2008, 12:18

a jaka cena takich przewodów? drogo tanio ? :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
tomek_ibiza
Signo
Signo
 
Posty: 114
Dołączył(a): 28 września 2006, 23:25
Lokalizacja: BZA / W-wa
Auto: Octavia 1U

Re: [1M] Projekt upgrade brake 288mm => 312mm

Postprzez JayZ » 25 sierpnia 2008, 12:20

tomek_ibiza napisał(a):a jaka cena takich przewodów? drogo tanio ? :)

Około 200zł za komplet na przód ;)
A standardowe przewody, bedą pasować ;)
Zobacz Profil
JayZ
Sport
Sport
 
Posty: 231
Dołączył(a): 20 lipca 2007, 12:45
Lokalizacja: Południe: Krk-Kato
Auto: Ford TDCi
Silnik: turbo diesel inny

Re: [1M] Projekt upgrade brake 288mm => 312mm

Postprzez bono » 25 sierpnia 2008, 12:26

JayZ napisał(a):Sorry ale to jakaś pseudo-teoria. To ma nie zmieniać z 288mm na 312mm bo i tak przewody bedą puchły??


Zmieniając z 288 na 312 chyba raczej zakładasz, że będziesz ostro hamował. Z tego wynika, że przewody będą najsłabszym ogniwem w układzie. Daltego jak bym zmieniał, 288 na 312 to jednocześnie wymieniłbym przewody.
I znowu Leon :D

Pozdrawiam
Blazej (Bono)
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bono
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 6318
Dołączył(a): 31 sierpnia 2006, 21:48
Lokalizacja: Niemcy
Region: zagranica
Auto: Skoda Superb
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: [1M] Projekt upgrade brake 288mm => 312mm

Postprzez belzi » 25 sierpnia 2008, 14:54

JayZ, ja u siebie przesiadlem sie z 280 na 312 i zalozylem przewody w stalowym oplocie i nie bylo tak ogromnej roznicy. Natomiast gdy zalozylem 256 na tyl do kompletu i zalalem plyn hamulcowy Motula DOT 5.1, to hamulec zrobil sie masakra :kreci:
Nigdy nie myslalem, ze zmiana tarcz z tylu i plynu hamulcowego moze tak poprawic charakterystyke hamowania. Wiec mysle, ze zmiana samych tarcz na 312 czy samych przewodow nic nie da, do tego musi byc co najmniej odpowiedni plyn, a wtedy roznica bedzie widoczna
powered by ECUProject®
A4 + Yamaha WR450F + Yamaha FZ8
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
belzi
Cupra
Cupra
 
Posty: 3231
Dołączył(a): 1 lipca 2007, 08:13
Lokalizacja: Jelenia Góra
Auto: A4 + WR450F + FZ8

Re: [1M] Projekt upgrade brake 288mm => 312mm

Postprzez Colgate » 25 sierpnia 2008, 14:59

belzi napisał(a):JayZ, ja u siebie przesiadlem sie z 280 na 312 i zalozylem przewody w stalowym oplocie i nie bylo tak ogromnej roznicy. Natomiast gdy zalozylem 256 na tyl do kompletu i zalalem plyn hamulcowy Motula DOT 5.1, to hamulec zrobil sie masakra :kreci:
Nigdy nie myslalem, ze zmiana tarcz z tylu i plynu hamulcowego moze tak poprawic charakterystyke hamowania. Wiec mysle, ze zmiana samych tarcz na 312 czy samych przewodow nic nie da, do tego musi byc co najmniej odpowiedni plyn, a wtedy roznica bedzie widoczna


Różnica w hamowaniu przy zmianie hamulców 288→312, założeniu przewodów w stalowym oplocie i zmianie płynu na Motula jest i to bardzo duża, ale...
No właśnie, ale nie przy delikatnym hamowaniu, tylko głównie przy ostrzejszym hamowaniu i przy powtarzającym się ostrym hamowaniu - wtedy naprawdę czuć, że samochód hamuje.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Colgate
Sport
Sport
 
Posty: 337
Dołączył(a): 3 listopada 2004, 11:09
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Passat B7

Re: [1M] Projekt upgrade brake 288mm => 312mm

Postprzez JayZ » 25 sierpnia 2008, 14:59

belzi napisał(a):JayZ, ja u siebie przesiadlem sie z 280 na 312 i zalozylem przewody w stalowym oplocie i nie bylo tak ogromnej roznicy. Natomiast gdy zalozylem 256 na tyl do kompletu i zalalem plyn hamulcowy Motula DOT 5.1, to hamulec zrobil sie masakra :kreci:
Nigdy nie myslalem, ze zmiana tarcz z tylu i plynu hamulcowego moze tak poprawic charakterystyke hamowania. Wiec mysle, ze zmiana samych tarcz na 312 czy samych przewodow nic nie da, do tego musi byc co najmniej odpowiedni plyn, a wtedy roznica bedzie widoczna

A ja odczuwam znaczącą różnice po przesiadce z 288mm na 312mm.

Jednakże, osobiście uważam że do kompletu 312mm powinno sie koniecznie założyc 256mm na tył. Bez tego hamulce przedni, a przez to siła hamowania jest nierównomiernie rozłożona na przednią oś i na tylnią, bardziej przeciążone przednie hamulce=czestsze grzanie :).
Zobacz Profil
JayZ
Sport
Sport
 
Posty: 231
Dołączył(a): 20 lipca 2007, 12:45
Lokalizacja: Południe: Krk-Kato
Auto: Ford TDCi
Silnik: turbo diesel inny

Re: [1M] Projekt upgrade brake 288mm => 312mm

Postprzez tomek_ibiza » 26 sierpnia 2008, 06:46

JayZ napisał(a):Jednakże, osobiście uważam że do kompletu 312mm powinno sie koniecznie założyc 256mm na tył


Tak też bedzie tylko nie wszystko na raz ... bo to nie są groszowe sprawy takie diwajsy :)) a na tył to co zakładać ? i tez sie wymienia wszystko ( jarzma zacisk klocki i tarcze ) bo tył to prawdopodobnie 232mm :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
tomek_ibiza
Signo
Signo
 
Posty: 114
Dołączył(a): 28 września 2006, 23:25
Lokalizacja: BZA / W-wa
Auto: Octavia 1U

Re: [1M] Projekt upgrade brake 288mm => 312mm

Postprzez JayZ » 26 sierpnia 2008, 08:48

tomek_ibiza napisał(a):
JayZ napisał(a):Jednakże, osobiście uważam że do kompletu 312mm powinno sie koniecznie założyc 256mm na tył


Tak też bedzie tylko nie wszystko na raz ... bo to nie są groszowe sprawy takie diwajsy :)) a na tył to co zakładać ? i tez sie wymienia wszystko ( jarzma zacisk klocki i tarcze ) bo tył to prawdopodobnie 232mm :)

Przy zmianie z 232mm na 256mm, na tylnej osi, potrzebujesz: jarzma+zaciski+tarcze (klocki te same co w 232mm).
Jak znajdziesz w pół roku taki zestaw i to w dodatku z ośki to bedziesz mistrz :tuptup: ;]
Zobacz Profil
JayZ
Sport
Sport
 
Posty: 231
Dołączył(a): 20 lipca 2007, 12:45
Lokalizacja: Południe: Krk-Kato
Auto: Ford TDCi
Silnik: turbo diesel inny

Re: [1M] Projekt upgrade brake 288mm => 312mm

Postprzez belzi » 26 sierpnia 2008, 09:29

JayZ napisał(a):Jak znajdziesz w pół roku taki zestaw i to w dodatku z ośki to bedziesz mistrz :tuptup:

Ja znalazlem w tydzien ;) kto szuka, ten znajdzie :)
powered by ECUProject®
A4 + Yamaha WR450F + Yamaha FZ8
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
belzi
Cupra
Cupra
 
Posty: 3231
Dołączył(a): 1 lipca 2007, 08:13
Lokalizacja: Jelenia Góra
Auto: A4 + WR450F + FZ8

Re: [1M] Projekt upgrade brake 288mm => 312mm

Postprzez Silver » 26 sierpnia 2008, 12:15

belzi napisał(a):Ja znalazlem w tydzien kto szuka, ten znajdzie
to kurde poszukaj jeszcze bo jest kilku chetnych na nie ....


sam bym przygarnął ze 3 komplety !
Zobacz Profil
Silver
TopSport
TopSport
 
Posty: 1345
Dołączył(a): 12 stycznia 2005, 21:48
Lokalizacja: Swiętokrzyskie
Auto: Leon

Re: [1M] Projekt upgrade brake 288mm => 312mm

Postprzez Sammael » 26 sierpnia 2008, 12:29

belzi napisał(a):
JayZ napisał(a):Jak znajdziesz w pół roku taki zestaw i to w dodatku z ośki to bedziesz mistrz :tuptup:

Ja znalazlem w tydzien ;) kto szuka, ten znajdzie :)


Trafiło się ziarno i szaleje. Farta miałeś i tyle :hahaha:.
Był Leon 1M FR conversion ASV->BLT 230 KM/460 Nm
Było Audi S3 8P BHZ->CDLA 2.0 TFSI 360,1 HP/458 Nm Powered by COMPSPORT
Bylo Audi RS5 450KM. 4.2 FSI V8
Jest Audi A1 S-line 185KM - 1.4 TFSI(żono-wóz)
Jest Audi RS7 600KM. 4.0 TFSI V8
Zobacz Profil
Sammael
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 4821
Dołączył(a): 8 stycznia 2007, 17:03
Auto: Audi RS5
Silnik: CJXA 2.0

Re: [1M] Projekt upgrade brake 288mm => 312mm

Postprzez bono » 26 sierpnia 2008, 14:40

dobra koniec tego OT.
Zamian hebli 232 na 256 jest ładnie omówiona tutaj:
viewtopic.php?t=7529 i tam proszę kontynuować dyskusję.
Wracamy do tematu.
I znowu Leon :D

Pozdrawiam
Blazej (Bono)
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bono
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 6318
Dołączył(a): 31 sierpnia 2006, 21:48
Lokalizacja: Niemcy
Region: zagranica
Auto: Skoda Superb
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: [1M] Projekt upgrade brake 288mm => 312mm

Postprzez premier » 6 października 2008, 12:36

Tak czytam sobie te tematy dotyczące swapu hamulców i zastanawia mnie jedna kwestia. Nie ulega wątpliwości, że wielkość tarczy i rodzaj zacisków ma znaczenie, ale zmiana ich powoduje zmianę (nie wiem czy dobrze się wyrażę) - momentu hamowania oraz dodatkowo zmienia stosunku rozdziału siły hamowania przód/tył. Zastanawia mnie jaki to ma wpływ na układ ABS/ESP. Czy po swapie na większe hamulce nie należałoby jakoś dodatkowo zestroić działania sterownika ABS/ESP (jesli się takowy posiada oczywiście)?
Zobacz Profil
premier
Signo
Signo
 
Posty: 132
Dołączył(a): 16 maja 2006, 09:01
Lokalizacja: Szczecin
Auto: Exeo ST 2.0 TSI BWE
Silnik: CJXA 2.0

Re: [1M] Projekt upgrade brake 288mm => 312mm

Postprzez Silver » 6 października 2008, 14:40

premier napisał(a): Czy po swapie na większe hamulce nie należałoby jakoś dodatkowo zestroić działania sterownika ABS/ESP (jesli się takowy posiada oczywiście)?


Bardzo dobrze myslisz.
Konieczna jest zmiana kodowania ABS a raczej ESP ( a jesli macie fabryczną navigację równiez ja ) przypadku:
- zmiany kół z 15' na 17 ''
- zmiany ukladu hamulcowego z 280mm na 312mm (288 nie koniecznie ale wszyscy zalecają )
- zmiany układu hamuclowego z dowolnego na BREMBO z Cupry R
- zmiany hamulcy tył na 256 mm


1 , 2 i 3 przypadek jest już znany i nawet na forum jest to opisane przez MeinIB

256mm - pracuje nad tym bo od kilku dni pojeżdzam te heble .
Zobacz Profil
Silver
TopSport
TopSport
 
Posty: 1345
Dołączył(a): 12 stycznia 2005, 21:48
Lokalizacja: Swiętokrzyskie
Auto: Leon

Re: [1M] Projekt upgrade brake 288mm => 312mm

Postprzez premier » 6 października 2008, 15:28

To pociągnę temat dalej - czy są jakieś ograniczenia w naszych sterownikach co do rodzaju zastosowanych hebli? Myślę tutaj o rozwiązaniach bardziej customowych (front 358x32 + 6 tłoczków od porsche, tył 308x22 + zaciski od 337). Czy nasze sterowniki da się tak zestroić żeby ESP działało poprawnie przy takim setupie, czy raczej mam sobie darować taką modyfikację?
Zobacz Profil
premier
Signo
Signo
 
Posty: 132
Dołączył(a): 16 maja 2006, 09:01
Lokalizacja: Szczecin
Auto: Exeo ST 2.0 TSI BWE
Silnik: CJXA 2.0

Re: [1M] Projekt upgrade brake 288mm => 312mm

Postprzez bono » 6 października 2008, 15:43

Silver napisał(a):- zmiany ukladu hamulcowego z 280mm na 312mm (288 nie koniecznie ale wszyscy zalecają )

Silver a możesz mi podesłać kodowania na heble 288 ? Ja mam tylko ABS ;-)
I znowu Leon :D

Pozdrawiam
Blazej (Bono)
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bono
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 6318
Dołączył(a): 31 sierpnia 2006, 21:48
Lokalizacja: Niemcy
Region: zagranica
Auto: Skoda Superb
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: [1M] Projekt upgrade brake 288mm => 312mm

Postprzez usher » 6 października 2008, 19:28

premier napisał(a):To pociągnę temat dalej - czy są jakieś ograniczenia w naszych sterownikach co do rodzaju zastosowanych hebli? Myślę tutaj o rozwiązaniach bardziej customowych (front 358x32 + 6 tłoczków od porsche, tył 308x22 + zaciski od 337). Czy nasze sterowniki da się tak zestroić żeby ESP działało poprawnie przy takim setupie, czy raczej mam sobie darować taką modyfikację?

A na co Ci to :whoeva: na ile chcesz Leona dłubać - bez przesady że aż na tyle żeby takie heble były potrzebne. Idąc dalej - takie heble rozumiem miałyby służyć max sportowej jeździe, więc sądze że wtedy elektronika nie powinna Ci przeszkadzać ( czytaj : ogarniasz auto i już ;) ).
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
usher
www.4nano.pl
 
Posty: 1285
Dołączył(a): 25 czerwca 2005, 22:14
Lokalizacja: Śląsk
Auto: ...

Re: [1M] Projekt upgrade brake 288mm => 312mm

Postprzez Axee » 6 października 2008, 20:14

bono napisał(a):Ja mam tylko ABS
a Ty masz pompe ABS MK20 czy MK60?
Pozdrawiam Axee® LCT


Anna Wiktoria * 05-10-2017 + 17-04-2018
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Axee
Moderator LC Team
Moderator LC Team
 
Posty: 4085
Dołączył(a): 30 stycznia 2008, 14:21
Lokalizacja: Gliwice
Region: śląskie
Auto: FR
Silnik: BMN 2.0

Re: [1M] Projekt upgrade brake 288mm => 312mm

Postprzez bono » 6 października 2008, 20:15

Axee napisał(a):ABS MK20
na 99% MK20
I znowu Leon :D

Pozdrawiam
Blazej (Bono)
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bono
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 6318
Dołączył(a): 31 sierpnia 2006, 21:48
Lokalizacja: Niemcy
Region: zagranica
Auto: Skoda Superb
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: [1M] Projekt upgrade brake 288mm => 312mm

Postprzez premier » 6 października 2008, 22:59

usher napisał(a):
premier napisał(a):To pociągnę temat dalej - czy są jakieś ograniczenia w naszych sterownikach co do rodzaju zastosowanych hebli? Myślę tutaj o rozwiązaniach bardziej customowych (front 358x32 + 6 tłoczków od porsche, tył 308x22 + zaciski od 337). Czy nasze sterowniki da się tak zestroić żeby ESP działało poprawnie przy takim setupie, czy raczej mam sobie darować taką modyfikację?

A na co Ci to :whoeva: na ile chcesz Leona dłubać - bez przesady że aż na tyle żeby takie heble były potrzebne. Idąc dalej - takie heble rozumiem miałyby służyć max sportowej jeździe, więc sądze że wtedy elektronika nie powinna Ci przeszkadzać ( czytaj : ogarniasz auto i już ;) ).


Może nie max sportowej, ale chodzi mi kilka diabelnych myśli po głowie :)
A co do ogarniania auta - nigdy nie wiadomo co nas na drodze spotka (co innego tor a co innego ulica). Wystarczyło mi raz w życiu że ESP zadziałało - i wolę nie myśleć co mogłoby się stać jakbym go nie miał. Więc gdyby kiedyś musiało ten drugi raz zadziałać, wolałbym żeby zadziałało prawidłowo, a nie spowodowało jeszcze więcej kłopotów. Na torze wolę jazdę bez ESP, ale na ulicy czuję się jednak bezpieczniej z aktywnym.
Zobacz Profil
premier
Signo
Signo
 
Posty: 132
Dołączył(a): 16 maja 2006, 09:01
Lokalizacja: Szczecin
Auto: Exeo ST 2.0 TSI BWE
Silnik: CJXA 2.0

Re: [1M] Projekt upgrade brake 288mm => 312mm

Postprzez Axee » 7 października 2008, 12:05

bono napisał(a):na 99% MK20
to podobnie jak ja i dlatego mamy gorzej ...
W przypadku MK60 kodowanie jest w miare proste, wyciagajac po rodzaju zaciskow,
dla oski:
+0000002 = FS3 54 14"/15" (zacisk z tarczami 256,280)
+0000514 = FN3 54 15"/16" (zacisk z tarczami 288,312)
+0000517 = 2FN 42 17" (zacisk dwutloczkowy z tacza 334)
dla czterolapa:
+0000006 = FS3 54 14"/15"
+0000518 = FN3 54 15"/16"
+0000521 = 2FN 42 17"
Zatem zmieniajac z FS III dodajesz do kodowania +512 i masz 288,312, lub +515 i masz 334 dwutloczkowy.
W przypadku MK20 nie mam rozpisanego kodowania, ale zauwazylem ze kodowanie ma postac np. 03304, 13304. "1" na najwyzszej pozycji maja pompy ABS z EDS, zwykle ABS maja "0". U mnie kodowanie bylo 03304, po zmianie na 03504 ABS dziala twardziej, tzn. bardziej na sile hamuje kola. Z ciekawostek Golf IV GTI '00 z pompa MK20 ma kodowanie 13504, leon sport '99 ma 13304, leon signo '01 03304, toledo '99 03504, octavia 03304, sharan 12502, 12812. Zatem trudno powiedziec od czego to zalezy... Jesli ktos ma rozpisane kodowanie dla MK20 to z checia zapoznam sie z tym.
Pozdrawiam Axee® LCT


Anna Wiktoria * 05-10-2017 + 17-04-2018
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Axee
Moderator LC Team
Moderator LC Team
 
Posty: 4085
Dołączył(a): 30 stycznia 2008, 14:21
Lokalizacja: Gliwice
Region: śląskie
Auto: FR
Silnik: BMN 2.0

Re: [1M] Projekt upgrade brake 288mm => 312mm

Postprzez kucol » 7 października 2008, 15:27

Wczoraj w końcu też dokonałem swapa hamulców 280->312 i teraz się zastanawiam co z tym kodowaniem. Czy rzeczywiście dla samego ABS'u należy zmieniać ustawienia?? Do tego muszę jeszcze sprawdzić jaką mam tak właściwie pompę...
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
kucol
Stella +
Stella +
 
Posty: 59
Dołączył(a): 12 czerwca 2006, 22:19
Lokalizacja: BDG/WAW
Auto: Leon II

Re: [1M] Projekt upgrade brake 288mm => 312mm

Postprzez tomek_ibiza » 7 października 2008, 16:39

Jesli tak to i ja sie zapytam:)) Ibiza 6L ASZ swap na 312 i koło 17cali też trzeba zmieniać kodowanie ABS ESP a jesli tak to na jakie ?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
tomek_ibiza
Signo
Signo
 
Posty: 114
Dołączył(a): 28 września 2006, 23:25
Lokalizacja: BZA / W-wa
Auto: Octavia 1U

Re: [1M] Projekt upgrade brake 288mm => 312mm

Postprzez Axee » 7 października 2008, 17:56

tomek_ibiza napisał(a):Ibiza 6L ASZ swap na 312 i koło 17cali też trzeba zmieniać kodowanie ABS ESP a jesli tak to na jakie ?
A jakie miales wczesniej zaciski i tarcze? Podaj jakie masz teraz kodowanie i jaka pompe ABS.
Pozdrawiam Axee® LCT


Anna Wiktoria * 05-10-2017 + 17-04-2018
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Axee
Moderator LC Team
Moderator LC Team
 
Posty: 4085
Dołączył(a): 30 stycznia 2008, 14:21
Lokalizacja: Gliwice
Region: śląskie
Auto: FR
Silnik: BMN 2.0

Re: [1M] Projekt upgrade brake 288mm => 312mm

Postprzez bono » 7 października 2008, 18:08

Axee, Moje kodowanie :arrow:
ObrazekObrazek

Nr spisany z pompy 1J061411D jednak ETKA podaje, że moja pompa została zastąpiona 1J0698117A
Axee napisał(a):po zmianie na 03504 ABS dziala twardziej,bardziej na sile hamuje kola


Możesz to napisać jaśniej ?? Twardziej , czyli ABS jest bardziej czuły ?? U mnie mam wrażenie, że pedał bardziej wpadał - kodowania póki co nie zmieniałem. Jednak skuteczność hamowania jak najbardziej OK. Albo inaczej, lżej naciskasz pedał hamulca, a samochód lepiej hamuje ?? Po zmianie jesteś bardziej zadowolony ?

edit:
add after :

No zmieniłem u siebie kodowanie na 03504 jak napisał Axee
ObrazekObrazek

No i teraz jest tak jak być powinno, rzeczywiście hamulce bardziej teraz czuć. Pedał już nie ma tendencji wpadania i ABS działa lepiej :D
Axee wielkie dzięki. Na poprzednim kodowaniu ABS był chyba za czuły.
I znowu Leon :D

Pozdrawiam
Blazej (Bono)
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bono
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 6318
Dołączył(a): 31 sierpnia 2006, 21:48
Lokalizacja: Niemcy
Region: zagranica
Auto: Skoda Superb
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: [1M] Projekt upgrade brake 288mm => 312mm

Postprzez belzi » 7 października 2008, 23:53

Oki, to jak tak juz wszystko rozpracowujecie, to powiedzcie mi, co mam wpisac u siebie w ASV (prawdopodobnie taka sama pompa jak ma Bono) po swapie 312 przod + 256 tyl ??
U mnie po zmianie przodu ABS wlaczal sie bardzo szybko i mnie denerwowal, jak wstawilem 256 na tyl, to dziala to znacznie lepiej
powered by ECUProject®
A4 + Yamaha WR450F + Yamaha FZ8
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
belzi
Cupra
Cupra
 
Posty: 3231
Dołączył(a): 1 lipca 2007, 08:13
Lokalizacja: Jelenia Góra
Auto: A4 + WR450F + FZ8

Re: [1M] Projekt upgrade brake 288mm => 312mm

Postprzez tomek_ibiza » 8 października 2008, 13:32

Axee napisał(a):A jakie miales wczesniej zaciski i tarcze? Podaj jakie masz teraz kodowanie i jaka pompe ABS.
zaciski Lucasa tarcza 288 ale firma nie wiem musiał bym je wyczyscic i sprawdzic:) pompe ABS sprawdze ale kodowania to narazie nie mam mozliwosci podpiąć do kompa chyba ze BONO przy najblizszym spocie mi to zrobi :) ?

[ Dodano: Czw 09 Paź, 2008 ]
Axee napisał(a):Ibiza 6L ASZ swap na 312 i koło 17cali też trzeba zmieniać kodowanie ABS ESP a jesli tak to na jakie ?

A jakie miales wczesniej zaciski i tarcze? Podaj jakie masz teraz kodowanie i jaka pompe ABS.


Numer pompy ABS 6Q0 614 517L a kodowania nie mam ;/
przypomne przód 312 tył narazie 232 ale niedługo mysle go zmienić na 256 czy zostawić jak jest w serii ? co radzicie?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
tomek_ibiza
Signo
Signo
 
Posty: 114
Dołączył(a): 28 września 2006, 23:25
Lokalizacja: BZA / W-wa
Auto: Octavia 1U

Re: [1M] Projekt upgrade brake 288mm => 312mm

Postprzez Axee » 9 października 2008, 22:41

belzi, jesli masz pompe MK20 to nie ma zbytniego pola manewru, probuj 03304, 03504, 03604 i hamuj, najlepiej po deszczu, pamietaj zeby wyjsc ze sterownika na probie drogowej. Jesli masz nowsza MK60 to kodowanie jest w miare rozpisane.
bono, podobne odczucie mam, pedal twardszy, ABS mocniej sciska zaciski, kola bardziej chca pisnac, droga hamowania krotsza.
tomek_ibiza, 6Q0 614 517L to pompa Boscha z ESP, nie stosowana w Leonie, 100% inne kodowanie, wiec nie pomoge.
Pozdrawiam Axee® LCT


Anna Wiktoria * 05-10-2017 + 17-04-2018
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Axee
Moderator LC Team
Moderator LC Team
 
Posty: 4085
Dołączył(a): 30 stycznia 2008, 14:21
Lokalizacja: Gliwice
Region: śląskie
Auto: FR
Silnik: BMN 2.0

Re: [1M] Projekt upgrade brake 288mm => 312mm

Postprzez bono » 10 października 2008, 05:49

Axee napisał(a):pamietaj zeby wyjsc ze sterownika na probie drogowej.

dokładnie, wtedy nie działa ABS i można sobie zrobić kuku :P


Axee napisał(a):bono, podobne odczucie mam, pedal twardszy, ABS mocniej sciska zaciski, kola bardziej chca pisnac, droga hamowania krotsza.


Dokładnie tak, sprawdziłem długość hamowania w tych samych warunkach i z prędkości około 100km/h auto zhamowało krócej o długość samochodu :zdziwko:
Mówiąc przykładowo, przed zmianą kodowania auto na suchym zachowywało się podobnie jakby był mokry asfalt, teraz wszystko wróciło do normy.
I znowu Leon :D

Pozdrawiam
Blazej (Bono)
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bono
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 6318
Dołączył(a): 31 sierpnia 2006, 21:48
Lokalizacja: Niemcy
Region: zagranica
Auto: Skoda Superb
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: [1M] Projekt upgrade brake 288mm => 312mm

Postprzez belzi » 10 października 2008, 08:34

To moze w takim razie wymienic pompe, jak myslicie, efekty beda wspolmierne do kosztow ??
powered by ECUProject®
A4 + Yamaha WR450F + Yamaha FZ8
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
belzi
Cupra
Cupra
 
Posty: 3231
Dołączył(a): 1 lipca 2007, 08:13
Lokalizacja: Jelenia Góra
Auto: A4 + WR450F + FZ8

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Leon 1 - Tuning - Warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość