Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

BMM - dziwne przerywanie przy 2k obrotow

Wszystko co dotyczy silnika, przeniesienie napedu, modyfikacje.......

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Re: BMM - dziwne przerywanie przy 2k obrotow

Postprzez Tom-Tdi » 12 listopada 2014, 22:57

jest sens w ogóle regenerować gniazda??? czy nie lepiej/taniej głowicę zmienić??

ps. daniel28, jaki przebieg miał samochód, że gniazda/wtryski były w takim stanie??
Powered by CTR-Tuning / CompSport :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tom-Tdi
TopSport
TopSport
 
Posty: 1079
Dołączył(a): 8 maja 2009, 16:36
Lokalizacja: Augsburg
Region: zagranica
Auto: Leon Cupra R
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Reklama

Re: BMM - dziwne przerywanie przy 2k obrotow

Postprzez 3wojtek3 » 28 maja 2015, 20:25

Ok, u mnie winowajcą okazał się EGR. Przycinał się od czasu do czasu pozostawiając ok 2mm szparę i to powodowało szarpanie. Objaw ostatnio nasilał się jak na dworze robiło się cieplej. Mechaniki czyścili egr moczyli go przez noc - nic to nie dało konieczna była wymiana. Jestem po i już elegancko się rozpędzam. W końcu spokój. Mam nadzieję, że tak zostanie.
Zobacz Profil
3wojtek3
Stella
Stella
 
Posty: 24
Dołączył(a): 25 maja 2014, 10:09
Auto: Seat Leon 2
Silnik: BMM 2.0

Re: BMM - dziwne przerywanie przy 2k obrotow

Postprzez daniel28 » 1 czerwca 2015, 13:21

Tom-Tdi napisał(a):jest sens w ogóle regenerować gniazda??? czy nie lepiej/taniej głowicę zmienić??

ps. daniel28, jaki przebieg miał samochód, że gniazda/wtryski były w takim stanie??

240 tyś - choć nie wykluczone że 300 :-D na desce jak to igła 120, byłem świadomy przy zakupie że ma te 250, myślałem że do 350 przejade bez problu.

Czy lepiej głowice zmienić ? Hmm na chwilę w której potrzebowałem nic nie znalazłem, jedynie całe silniki, choć nie wiem czy bym kupił bo wszystkie mogły by być w podobnym stanie, bolączka bmm .
Zobacz Profil
daniel28
TopSport
TopSport
 
Posty: 1016
Dołączył(a): 24 listopada 2013, 20:33
Auto: 5F 1.8 + Yamaha fz6
Silnik: CJXA 2.0

Re: BMM - dziwne przerywanie przy 2k obrotow

Postprzez Tom-Tdi » 1 czerwca 2015, 16:53

daniel28 napisał(a):bolączka bmm


Nie tylko, w BKD/BMN jest to samo, dlatego byłem ciekaw co lepiej zrobić - regenerować czy szukać nowej głowicy. :roll:
Powered by CTR-Tuning / CompSport :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tom-Tdi
TopSport
TopSport
 
Posty: 1079
Dołączył(a): 8 maja 2009, 16:36
Lokalizacja: Augsburg
Region: zagranica
Auto: Leon Cupra R
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: BMM - dziwne przerywanie przy 2k obrotow

Postprzez untaztood » 1 lutego 2016, 18:06

Odświeżam temat po pół roku :) dzisiaj zauważyłem, że przerywanie występuje u mnie tak naprawdę raz na dwa, trzy tygodnie. Wiąże się z jazdą po mieście - gaz, hamulec, gaz, hamulec. Co ciekawe zawsze po tym słychać dość znacznie turbo.
Następnego dnia wszystko się uspokaja, by znowu wrócić po kilku dniach.

https://vimeo.com/153793670
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
untaztood
FR
FR
 
Posty: 1603
Dołączył(a): 15 czerwca 2008, 01:07
Auto: Superb
Silnik: CGGB 1.4

Re: BMM - dziwne przerywanie przy 2k obrotow

Postprzez rudy0018 » 10 lutego 2016, 22:08

Witam
Może podepnę się pod temat, bo mam podobny problem.
Leon 1p 2009r po lifcie
Silnik: 2,0 TDI BMM 140KM DPF
Przebieg: 130000 km

Problem polega na szarpaniu podczas przyspieszania, zaczyna się od około 1800- 2000 obrotów, poniżej wszystko jest ok, najbardziej jest to wyczuwalne podczas średniego przyśpieszania tj. dynamicznie ale pedał stopniowo wciskam wraz z przyśpieszaniem, gdy pedał wciśnę w podłogę szarpanie jest wyczuwalne trochę mniej. Piszę cały czas szarpanie, ale nie jestem do końca przekonany jak to nazwać, być może jest to takie przerywanie silnika, dławienie. Problem jest najbardziej odczuwalny na rozgrzanym silniku, na zimnym raczej nie występuje. Moje pierwsze podejrzenie padło na dwumas, niestety wymieniłem a problem pozostał. Wyczyszczony EGR i cały dolot, przy okazji wyjąłem turbinę, luzu specjalnego nie miała, sprawdziłem kierowniczki, nie zapieczone, luźno chodziły, wymieniony filtr paliwa, poduszka silnika od strony skrzyni, sprawdzony przegub wewnętrzny. Nie wiem co jeszcze, dużo czytałem na różnych forach i powodów może być wiele. Nie wiem czy to ma jakiś związek ale dodam, że przybywa oleju w silniku, wlane poniżej max, po przejechaniu około 4000km jest już sporo ponad max.
Kupiłem kabel Vag002 żeby zrobić logi i sprawdzić błędy, może ktoś mnie naprowadzi co można jeszcze sprawdzić. Błędy jakie pokazał VCDS 11,6 beta:
001648 - Glow Plug Module 1; Glow Plug Circuit: Electrical Malfunction
00893 - Switch for Trunk Handle (E234)
01517 - Control Module for Trailer/Towing Sensor (J345)
Tylko takie, ale chyba nie mają nic wspólnego z moim problemem, przy okazji może ktoś ma oprogramowanie po polsku do tego kabelka?
Nie wiem czy to wina kabla czy oprogramowania ale nie mogę połączyć się z modułem komfortu, z żadnym sterownikiem, podpowie ktos czemu?
I przy testowaniu pokazywał się jeszcze błąd Address 01: Engine Labels: Redir Fail! co to znaczy?
Zrobiłem logi dynamiczne, nie wiem czy dobrze, i czy dobrych grup, starałem się od 1500 pełen gaz do 4000 obrotów na 3 biegu, proszę o przejrzenie i sprawdzenie co może być nie tak, jeżeli czegoś brakuje, proszę pisać postaram się uzupełnić.
http://vaglog.pl/log_249282.html grupy 001 i 004
http://vaglog.pl/log_249283.html grupy 003 i 011
http://vaglog.pl/log_249284.html grupy 011 i 010
http://vaglog.pl/log_249285.html grupy 003, 008, 011
Zrobiłem też jakies krótkie statyczne, nie wiem czy się przydadza ale daje:
http://vaglog.pl/log_249286.html grupa 001 003 004
http://vaglog.pl/log_249287.html grupa 011 013 015

Z góry dziękuję za odpowiedzi, pozdrawiam

-- 10 lutego 2016, 22:08 --

Witam
Pomoże ktos? bardzo proszę o spojrzenie na logi wyżej, nie mam już pomysłów od czego zacząć sprawdzanie.
Zobacz Profil
rudy0018
Stella
Stella
 
Posty: 8
Dołączył(a): 5 listopada 2015, 22:23
Auto: Leon 1P
Silnik: BMM 2.0

Re: BMM - dziwne przerywanie przy 2k obrotow

Postprzez -arti- » 11 lutego 2016, 13:46

rudy0018 napisał(a):Nie wiem czy to ma jakiś związek ale dodam, że przybywa oleju w silniku, wlane poniżej max, po przejechaniu około 4000km jest już sporo ponad max.


Oj ma i to bardzo duży. Jak z DPF-em wszystko OK / czytaj wypala się prawidłowo/i w puszce filtra paliwa nie ma paliwa koloru czarnego to koniecznie trzeba sprawdzić ciśnienie na Vacum/tandem pompce. Tego chyba jeszcze nie sprawdzałeś? Jest duża szansa, że paliwo z okolic ,,rzeczonej,, dostaje się do oleju silnikowego.

Logi bardzo są OK. Turbawka trochę faluje ciśnieniem ale przy DPF już trochę przypchanym to nie jest problem. Synchro /grupa4/ delikatny minus bardzo OK.


rudy0018 napisał(a):001648 - Glow Plug Module 1
- coś nie halo ze świecą żarową.
rudy0018 napisał(a):00893 - Switch for Trunk Handle (E234)
- problem z zamkiem bagażnika
rudy0018 napisał(a):01517 - Control Module for Trailer/Towing Sensor (J345)
- a czy nie było wcześniej w Leonie zamontowanego
haka?

Pozdrawiam.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
-arti-
Sport
Sport
 
Posty: 660
Dołączył(a): 3 marca 2012, 11:15
Region: mazowieckie
Auto: LEON TDI
Silnik: BLS 1.9

Re: BMM - dziwne przerywanie przy 2k obrotow

Postprzez rudy0018 » 11 lutego 2016, 19:16

Oj ma i to bardzo duży. Jak z DPF-em wszystko OK / czytaj wypala się prawidłowo/i w puszce filtra paliwa nie ma paliwa koloru czarnego to koniecznie trzeba sprawdzić ciśnienie na Vacum/tandem pompce. Tego chyba jeszcze nie sprawdzałeś? Jest duża szansa, że paliwo z okolic ,,rzeczonej,, dostaje się do oleju silnikowego.


Dziękuję za podpowiedz. Jeżeli ciśnienie na pompie Vacum jest za małe, może być to powodem szarpania?, ale musi być ona rozszczelniona czy poprostu kończy swój żywot i nie daje odpowiedniego ciśnienia? Czy da się ją naprawić/uszczelnić czy trzeba wymienić?

Logi bardzo są OK. Turbawka trochę faluje ciśnieniem ale przy DPF już trochę przypchanym to nie jest problem. Synchro /grupa4/ delikatny minus bardzo OK.

Podpowie ktos gdzie mogę sprawdzić stan zapchania DPF w programie VCDS 11,6 Millenium? Czy w ogóle da sie?

001648 - Glow Plug Module 1 -
coś nie halo ze świecą żarową.

wiem, muszę sprawdzić świece, aczkolwiek były niedawno mrozy do -15 stopni i palił bez problemu

00893 - Switch for Trunk Handle (E234) -
problem z zamkiem bagażnika

wsumie to zamek bagażnika działa bez zarzutu, więc nie wiem o co chodzi.

01517 - Control Module for Trailer/Towing Sensor (J345) -
a czy nie było wcześniej w Leonie zamontowanego
haka?

Hak jest zamontowany cały czas, więc o co chodzi z tym błędem?
Leon posiada też czujniki parkowania jeżeli to coś pomoże.


Pozdrawiam.
Zobacz Profil
rudy0018
Stella
Stella
 
Posty: 8
Dołączył(a): 5 listopada 2015, 22:23
Auto: Leon 1P
Silnik: BMM 2.0

Re: BMM - dziwne przerywanie przy 2k obrotow

Postprzez -arti- » 11 lutego 2016, 19:47

rudy0018 napisał(a):Dziękuję za podpowiedz. Jeżeli ciśnienie na pompie Vacum jest za małe, może być to powodem szarpania?, ale musi być ona rozszczelniona czy poprostu kończy swój żywot i nie daje odpowiedniego ciśnienia? Czy da się ją naprawić/uszczelnić czy trzeba wymienić?


Polak potrafi wszystko. Lepiej zamienić na nową po stwierdzeniu jej wady. Trzeba przede wszystkim ją sprawdzić. Przy wymianie nową uszczelkę trzeba założyć. Vacum pewnie firmy BOSCH.Ropa w oleju silnikowym to bardzo nie dobrze. Działać trzeba szybko.

rudy0018 napisał(a):Podpowie ktos gdzie mogę sprawdzić stan zapchania DPF w programie VCDS 11,6 Millenium? Czy w ogóle da sie?


Przy motorze 1.9 to skan grup od 68 do 75. Wysil się trochę :wink: i na różnych forach znajdziesz co jak i gdzie VCDS-em zaglądać. Da się ... da się...
poczytaj tutaj: http://www.touranklub.pl/forum/index.ph ... b8148bf85f
lub: http://forum.vw-passat.pl/forums/20-Pas ... %29/page25

rudy0018 napisał(a):wiem, muszę sprawdzić świece, aczkolwiek były niedawno mrozy do -15 stopni i palił bez problemu

No i bardzo dobrze... to znaczy,że kompresja na cylindrach jest dobra.. po stwierdzeniu niesprawnej świecy na 1 cylindrze wymień wszystkie bo zaczną się cyrki z podgrzewaniem.

rudy0018 napisał(a):wsumie to zamek bagażnika działa bez zarzutu, więc nie wiem o co chodzi.

Dwie opcje: wskakuje błąd od mikrostyku w znaczku klapy lub też sam zamek łapie czasem problem lub też niedoskonałośc nie oryginalnego oprogramowania robi ,,krecią,, robotę. Zasada taka bardzo prosta... działa to nie ruszać i za w czasu się nie przejmować.....

rudy0018 napisał(a):Hak jest zamontowany cały czas, więc o co chodzi z tym błędem?
Leon posiada też czujniki parkowania jeżeli to coś pomoże.


Więc pewnie wskakuje jakiś sporadyczny błąd od elektryki tzn. przyłącza elektrycznego/wtyczki przy haku.... działa to nie ruszać i za w czasu się nie przejmować..... czujniki parkowania działają lub nie i tyle......

Pozdrawiam.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
-arti-
Sport
Sport
 
Posty: 660
Dołączył(a): 3 marca 2012, 11:15
Region: mazowieckie
Auto: LEON TDI
Silnik: BLS 1.9

Re: BMM - dziwne przerywanie przy 2k obrotow

Postprzez rudy0018 » 13 kwietnia 2016, 18:08

Jestem po wymianie pompy vacum, niestety nie pomogło na szarpanie, ciągle pozostaje ten problem. Zobaczymy jeszcze czy rozwiąże się chociaż problem paliwa w oleju, ale muszę jeszcze troche pojeździc aby to sprawdzić.
Czy ktoś ma jeszcze jakiś pomysł co może powodować to szarpanie?
Czytałem sporo, powodem może być jeszcze przepustnica (niby była czyszczona), lub zawór n75, jeszcze jakieś sugestie?
I zastanawia mnie czemu to szarpanie jest tylko na rozgrzanym silniku, jak jest zimny ciągnie pięknie, gdy temperatura zbliży się do koło 90 stopni zaczyna szarpać jak przyśpieszam, czy coś innego może mieć na to wpływ?

-- 13 kwietnia 2016, 18:08 --

Czy ktoś może rzucić okiem na te logi? Czy coś niepokojącego widać co może powodować problem szarpania i czemu występuje to tylko na gorącym silniku, które opisałem wyżej /\
Dynamiczne:
http://vaglog.pl/log_249282.html grupy 001 i 004
http://vaglog.pl/log_249283.html grupy 003 i 011
http://vaglog.pl/log_249284.html grupy 011 i 010
http://vaglog.pl/log_249285.html grupy 003, 008, 011
Statyczne:
http://vaglog.pl/log_249286.html grupa 001 003 004
http://vaglog.pl/log_249287.html grupa 011 013 015
Zobacz Profil
rudy0018
Stella
Stella
 
Posty: 8
Dołączył(a): 5 listopada 2015, 22:23
Auto: Leon 1P
Silnik: BMM 2.0

Re: BMM - dziwne przerywanie przy 2k obrotow

Postprzez 3wojtek3 » 4 października 2016, 19:45

U mnie objawy ustąpiły po regeneracji turbiny i czyszczeniu całego układu dolotowego (warunek gwarancji turbiny). A poszarpywanie na wolnych to to: http://leonclub.pl/forum/viewtopic.php?f=43&t=7549&start=100#p583365
Zobacz Profil
3wojtek3
Stella
Stella
 
Posty: 24
Dołączył(a): 25 maja 2014, 10:09
Auto: Seat Leon 2
Silnik: BMM 2.0

Poprzednia strona

Powrót do Leon 2 - Techniczne Diesel

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości