Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

zapieczone śruby od ustawiania zbieżnosci TYŁ

Dane techniczne, osiągi, eksploatacja....

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

zapieczone śruby od ustawiania zbieżnosci TYŁ

Postprzez czesio_n » 25 lutego 2016, 18:12

Witam dziś byłem ustawiac zbieżnośc w samochodzie.. lecz tyłu nie da rady zrobic gdyż śruby są zapieczone w tulejkach i nie da rady ich przekręcić. są sposoby zeby je jakoś ruszyć ? podgrzanie ,wd40 czy cos innego ? na stacji kontroli ( tam gdzie robiłem zbierznosc ) powiedzieli mi za wycięcie starych i włozenie nowych śrób, tulejek 100zł +60 za zbierznosc.. + cena części ok 130zł proszę o pomoc . moze sa jakies sposoby na reanimacje starych w jakims warsztacie
Zobacz Profil
czesio_n
Stella
Stella
 
Posty: 30
Dołączył(a): 14 grudnia 2015, 22:31
Auto: leon 2
Silnik: BLS 1.9

Reklama

Re: zapieczone śruby od ustawiania zbieżnosci TYŁ

Postprzez Damian » 25 lutego 2016, 23:42

Rob, tez ostatnio robilem. Cena normalna jak w cenie czesci i tuleje i sruby.
Od zwykłych uczestników ruchu nawet w jeździe turystycznej dzieli nas różnica skali, oni heblują na każdym zakręcie, my widząc fajna laskę idąca poboczem w oddali.

2007(08) 1P FR BMN Black
MY2016(15) 5F Cupra CJXE Nevada White 281KM 370Nm Vmax 270km/h
Zobacz Profil
Damian
Sport
Sport
 
Posty: 281
Dołączył(a): 25 maja 2007, 00:37
Lokalizacja: Rycerze Pomorza
Auto: Cupra 5F 5d CJXE
Silnik: CJXA 2.0

Re: zapieczone śruby od ustawiania zbieżnosci TYŁ

Postprzez czesio_n » 26 lutego 2016, 02:10

Tak. w cenie części śruby, nakrętki , podkładki i tulejki. ( orginały) z hurtwoni internetowej . czyli za wszystko powiedzmy 300zł,
Mysłalem ze da rade coś przyoszczędzić i jakos ruszyć stare sruby :D np podgrzewaczem indukcyjnym. ale chyba to nic nie da

dodam też ze mam problem z kątem wyprzedzenia sworznia zwrotnicy lewe koło ( kierowca) 7,5° prawe 6,6°
zbierzność tył koło lewe ( od kierowcy ) -0,05° prawe 0,40°. chodz pierwszy pomiar lewego koła pokazywał 0,00 takze nie wiem jak to przestawił skoro śruby zapieczone. auta ogołnie nie siaga zbytnio ale zeby jechał prosto kierownice ( choć była ustawiana ) musze delikatnie krecic w prawo. myślice ze jak zrobie tył. to kierownica bedzie ok ?
Zobacz Profil
czesio_n
Stella
Stella
 
Posty: 30
Dołączył(a): 14 grudnia 2015, 22:31
Auto: leon 2
Silnik: BLS 1.9

Re: zapieczone śruby od ustawiania zbieżnosci TYŁ

Postprzez Damian » 26 lutego 2016, 08:25

Ja z przodem miale wszystko ok, na 275 tys wymienialem tylko najwieksze aluminiowe tuleje wahacza. Za to z tylem bylo wiecej roboty , oprocz tulej i srub o ktorych mowimy, wymienilem tez te drugie od regulacji, najwieksze tuleje z wozka i dopiero po wymianie kompletnych tych lekko lukowatych wahaczykow (nie banany, tylko te drugie male) dalo sie wszystko ustawic na stale i auto zaczelo jezdzic jak po szynach. Moze gdzies masz jeszcze luzy w zawieszeniu, dlatego rozne wyniki choc sruby zapieczone na amen.
Od zwykłych uczestników ruchu nawet w jeździe turystycznej dzieli nas różnica skali, oni heblują na każdym zakręcie, my widząc fajna laskę idąca poboczem w oddali.

2007(08) 1P FR BMN Black
MY2016(15) 5F Cupra CJXE Nevada White 281KM 370Nm Vmax 270km/h
Zobacz Profil
Damian
Sport
Sport
 
Posty: 281
Dołączył(a): 25 maja 2007, 00:37
Lokalizacja: Rycerze Pomorza
Auto: Cupra 5F 5d CJXE
Silnik: CJXA 2.0

Re: zapieczone śruby od ustawiania zbieżnosci TYŁ

Postprzez czesio_n » 26 lutego 2016, 09:40

przed ustawianiem zbierznosci sprawdzali zawieszenie . mowili ze wszytko ok. dziś pojade do mechanika zapytam czy da rade ruszyc te śruby .zastanawiam się dlaczego wartosci zbierznosci tył zmieiły sie na niekorzyść . skoro sruby tak zapieczone ze nie dało ich ruszyc...
początkowe 0,00 = 0,35
koncwowe -0,05 = 0,40

tolerancja 0,00=0,15 takze jedno koło mieściło się w tolerancji :D teraz juz nie :D
Zobacz Profil
czesio_n
Stella
Stella
 
Posty: 30
Dołączył(a): 14 grudnia 2015, 22:31
Auto: leon 2
Silnik: BLS 1.9

Re: zapieczone śruby od ustawiania zbieżnosci TYŁ

Postprzez Damian » 26 lutego 2016, 17:00

Wiesz ilu mechaników mowilo mi , ze wszystko w zawieszeniu ok (wlacznie z przegladem i prosba na nim aby wszystko przejrzeć na maksa) , a jak zaprosilem ich na przejażdżkę to bylo "o kur..." bo auto powyzej 150 bylo nie do utrzymania w torze jazdy... Po czesci napraw (tuleje) szlo juz jechac z v max na wprost, a w lukach za to przy 130 jazda jak na lodzie. Dopiero po wahaczykach i znowu zbierznosci jest jak nowe auto.
Od zwykłych uczestników ruchu nawet w jeździe turystycznej dzieli nas różnica skali, oni heblują na każdym zakręcie, my widząc fajna laskę idąca poboczem w oddali.

2007(08) 1P FR BMN Black
MY2016(15) 5F Cupra CJXE Nevada White 281KM 370Nm Vmax 270km/h
Zobacz Profil
Damian
Sport
Sport
 
Posty: 281
Dołączył(a): 25 maja 2007, 00:37
Lokalizacja: Rycerze Pomorza
Auto: Cupra 5F 5d CJXE
Silnik: CJXA 2.0

Re: zapieczone śruby od ustawiania zbieżnosci TYŁ

Postprzez czesio_n » 26 lutego 2016, 20:58

U mnie nie ściąga . Spokojnie mozna jechac. 150 170 i jedzie prosto . Problem jest tylko taki ze minimalnie kierownica musi byc w prawo .. Nie wiem moze nie potrafią jej ustawić dobrze
Zobacz Profil
czesio_n
Stella
Stella
 
Posty: 30
Dołączył(a): 14 grudnia 2015, 22:31
Auto: leon 2
Silnik: BLS 1.9

Re: zapieczone śruby od ustawiania zbieżnosci TYŁ

Postprzez piotrassenior » 27 lutego 2016, 01:24

Których nie idzie ruszyć? Tych co na filmiku? :-P
https://www.youtube.com/watch?v=Z6sF6QAKT5U
Obrazek

Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
piotrassenior
Cupra
Cupra
 
Posty: 2595
Dołączył(a): 16 lipca 2013, 14:29
Region: wielkopolskie
Auto: VW Golf
Silnik: benzyna inny

Re: zapieczone śruby od ustawiania zbieżnosci TYŁ

Postprzez czesio_n » 27 lutego 2016, 08:47

DOKŁADNIE :) TZN nakrętka się odkręca ale całej śruby juz nie da sie ruszyc
Zobacz Profil
czesio_n
Stella
Stella
 
Posty: 30
Dołączył(a): 14 grudnia 2015, 22:31
Auto: leon 2
Silnik: BLS 1.9

Re: zapieczone śruby od ustawiania zbieżnosci TYŁ

Postprzez Damian » 27 lutego 2016, 12:32

piotrassenior napisał(a):Których nie idzie ruszyć? Tych co na filmiku? :-P
https://www.youtube.com/watch?v=Z6sF6QAKT5U


:-D
Od zwykłych uczestników ruchu nawet w jeździe turystycznej dzieli nas różnica skali, oni heblują na każdym zakręcie, my widząc fajna laskę idąca poboczem w oddali.

2007(08) 1P FR BMN Black
MY2016(15) 5F Cupra CJXE Nevada White 281KM 370Nm Vmax 270km/h
Zobacz Profil
Damian
Sport
Sport
 
Posty: 281
Dołączył(a): 25 maja 2007, 00:37
Lokalizacja: Rycerze Pomorza
Auto: Cupra 5F 5d CJXE
Silnik: CJXA 2.0

Re: zapieczone śruby od ustawiania zbieżnosci TYŁ

Postprzez marcin7x5 » 27 lutego 2016, 13:02

Nie wiem na ile ten sposób będzie pomocny ale ja zawsze w ostateczności to podgrzewam śruby po czym je schładzam polewając wodą jak przy hartowaniu. Wiadomo że po takim zabiegu należy śruby wymienić ale zawsze to pomaga aby ruszyć śrubę.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
marcin7x5
Cupra
Cupra
 
Posty: 3892
Dołączył(a): 8 kwietnia 2008, 12:01
Lokalizacja: CRY
Region: kujawsko-pomorskie
Auto: leon 1M
Silnik: AUS 1.6

Re: zapieczone śruby od ustawiania zbieżnosci TYŁ

Postprzez czesio_n » 27 lutego 2016, 18:17

a tuleje też trzeba wymienic jesli sruba puści w ten sposób ?
Zobacz Profil
czesio_n
Stella
Stella
 
Posty: 30
Dołączył(a): 14 grudnia 2015, 22:31
Auto: leon 2
Silnik: BLS 1.9

Re: zapieczone śruby od ustawiania zbieżnosci TYŁ

Postprzez marcin7x5 » 27 lutego 2016, 21:24

Raczej tak. To zależy jak mocno ucierpią podczas grzania.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
marcin7x5
Cupra
Cupra
 
Posty: 3892
Dołączył(a): 8 kwietnia 2008, 12:01
Lokalizacja: CRY
Region: kujawsko-pomorskie
Auto: leon 1M
Silnik: AUS 1.6

Re: zapieczone śruby od ustawiania zbieżnosci TYŁ

Postprzez czesio_n » 28 lutego 2016, 11:16

ok. wczoraj mierzyłem odległość kół od siebie przód - tył . dokładnie od srodka felgi ( dekielka ) róznica miedzy lewa a prawa stroną to jakies 6mm. aby sie upewnic zmierzyłem tez od koła do progu. tez podobny wynik czyli ok 6mm.. wiec koło przednie prawe jest cofnięte w strone progu o jakies 6mm ( kąt wyprzednia sworznia mniejszy o 1° od lewej strony strony) ..jakie mogą być przyczyny ? skrzywiony wahacz czy wybita jakas tulejka ?
Zobacz Profil
czesio_n
Stella
Stella
 
Posty: 30
Dołączył(a): 14 grudnia 2015, 22:31
Auto: leon 2
Silnik: BLS 1.9

Re: zapieczone śruby od ustawiania zbieżnosci TYŁ

Postprzez marcin7x5 » 28 lutego 2016, 11:28

I jedno i drugie może być przyczyną. Tak samo jak i sanki. Trzeba rozbierać po kolei wszystko i sprawdzać. Najpierw luzy potem elementy.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
marcin7x5
Cupra
Cupra
 
Posty: 3892
Dołączył(a): 8 kwietnia 2008, 12:01
Lokalizacja: CRY
Region: kujawsko-pomorskie
Auto: leon 1M
Silnik: AUS 1.6

Re: zapieczone śruby od ustawiania zbieżnosci TYŁ

Postprzez czesio_n » 28 lutego 2016, 11:44

czyli troche $$$ pójdzie :D sam tył ok 300zł. przód.. nie wiadomo :P jesli byłby to wahacz. orientujesz sie ile kosztuje ? jakiej firmy wybrac ?
Zobacz Profil
czesio_n
Stella
Stella
 
Posty: 30
Dołączył(a): 14 grudnia 2015, 22:31
Auto: leon 2
Silnik: BLS 1.9

Re: zapieczone śruby od ustawiania zbieżnosci TYŁ

Postprzez marcin7x5 » 28 lutego 2016, 20:47

Najpierw sprawdź potem kupuj. Ja pewnie szukałbym używki ori jak już.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
marcin7x5
Cupra
Cupra
 
Posty: 3892
Dołączył(a): 8 kwietnia 2008, 12:01
Lokalizacja: CRY
Region: kujawsko-pomorskie
Auto: leon 1M
Silnik: AUS 1.6

Re: zapieczone śruby od ustawiania zbieżnosci TYŁ

Postprzez piotrassenior » 28 lutego 2016, 22:23

czesio_n, najlepiej podjedz do ludzi ogarniętych z dobrym sprzętem do geometrii 3D. Niech posprawdzają wszystko, powiedzą Ci co jest skopane, co jest do wymiany > wtedy kupisz, wymienisz > wrócisz, ustawią i będzie git majonez.
Co do firmy to ja cenie sobie tylko i wyłącznie LEMFORDER w kwestii zawieszenia.
Obrazek

Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
piotrassenior
Cupra
Cupra
 
Posty: 2595
Dołączył(a): 16 lipca 2013, 14:29
Region: wielkopolskie
Auto: VW Golf
Silnik: benzyna inny

Re: zapieczone śruby od ustawiania zbieżnosci TYŁ

Postprzez czesio_n » 28 lutego 2016, 23:13

byłem juz na geometri laserowej czyli 3d tak mi sie wydaje. i ten pan powiedział mi zebym podjechał do jakiegos blacharza zeby mi naprostował to koło bo jest cofnięte. chyba muszę jechać gdzieś indziej bo nic wiecej mi tam nie powiedzą
Zobacz Profil
czesio_n
Stella
Stella
 
Posty: 30
Dołączył(a): 14 grudnia 2015, 22:31
Auto: leon 2
Silnik: BLS 1.9


Powrót do Leon 2 - Techniczne Ogólne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron