Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

AUQ by Unitronic

Wykresy z hamowni naszych Leonów

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

AUQ by Unitronic

Postprzez Grześ » 25 marca 2006, 15:17

A wiec i mnie juz dopadło to musi byc zarazliwe :mrgreen:
mozliwe ze jest jeszcze mały problem z N75 ale z kazda chwila jest coraz lepiej i auto trzyma cisnienie az do 55ty obrotów,
wielkie dzieki dla unitronic

Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Grześ
TopSport
TopSport
 
Posty: 1280
Dołączył(a): 17 sierpnia 2005, 22:20
Lokalizacja: Mazowieckie
Auto: BFH QUATTRO

Reklama

Re: AUQ by Unitronic

Postprzez Orzeł » 25 marca 2006, 18:07

może tak wykresik byś zapodał?? :roll: sorki miałem probelmy z netem i faktycznie wykres sie nie chciał załadować już jest OK :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Orzeł
FR
FR
 
Posty: 1855
Dołączył(a): 13 października 2005, 15:30
Lokalizacja: PL-Czę100chowa
Auto: Klekot :)

Re: AUQ by Unitronic

Postprzez vortis » 25 marca 2006, 18:38

Orzeł, wykres jest (troche słaba jakość) , może Ci sie nie chce załadować.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
vortis
Sport
Sport
 
Posty: 510
Dołączył(a): 15 grudnia 2005, 11:56
Lokalizacja: Tychy
Auto: ?

Re: AUQ by Unitronic

Postprzez krzew » 25 marca 2006, 21:37

To jest tylko program??
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
krzew
Sport
Sport
 
Posty: 347
Dołączył(a): 30 marca 2004, 23:46
Lokalizacja: ...
Auto: ...

Re: AUQ by Unitronic

Postprzez Grześ » 25 marca 2006, 21:44

program + dolot do turbiny i nic wiecej :mrgreen: nie robione ale widze juz ze bez wiekszego ic to sie nie obedzie :-( bo w lato to on nic mi nie wyda
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Grześ
TopSport
TopSport
 
Posty: 1280
Dołączył(a): 17 sierpnia 2005, 22:20
Lokalizacja: Mazowieckie
Auto: BFH QUATTRO

Re: AUQ by Unitronic

Postprzez krzew » 25 marca 2006, 22:05

11KM i 8Nm wiecej niz u mnie.... sie zastanowie chyba nad tym dolotem :wink:
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
krzew
Sport
Sport
 
Posty: 347
Dołączył(a): 30 marca 2004, 23:46
Lokalizacja: ...
Auto: ...

Re: AUQ by Unitronic

Postprzez prospect » 26 marca 2006, 11:49

Wykres brzydki jak w kazdym AUQ no i to spadajce cisnienie.
No ale gratuluje programu.Sa naprawde niesamowite odczucia.
Tez mialem tego Inpipe By Unitronic haha :)
Jak bedziecie robic jakiekolwiek mody zacznijcie od IC bo seryjny jest dramatyczny zwlaszcza w lecie kiedy zaczyna sie pocic.
Ja w moim zapodalem wielki na przod od IVECO i naprawde spisywal sie na medal
Zobacz Profil
prospect
 

Re: AUQ by Unitronic

Postprzez kalin » 27 marca 2006, 12:49

[quote="Grześ"]A wiec i mnie juz dopadło to musi byc zarazliwe :mrgreen:
mozliwe ze jest jeszcze mały problem z N75 ale z kazda chwila jest coraz lepiej i auto trzyma cisnienie az do 55ty obrotów,
wielkie dzieki dla unitronic

Ale z wykresu wynika ze cisnienie trzyma max do 5000 obr nie 5500.
Jak stwierdziles ze cisnienie trzyma do 5500?!
Z ciekawosci pytam bo mam podobny przebieg w gornym zakresie obrotow i nie podoba mi sie on w ogole.

Pozdrawiam.
Zobacz Profil
kalin
 

Re: AUQ by Unitronic

Postprzez Tonny S » 27 marca 2006, 13:46

kalin napisał(a):Jak stwierdziles ze cisnienie trzyma do 5500?!
Najczęściej to na VAG-u można takie info uzyskać ;-)
Nie ma litosci dla http://dziecineo.prv.pl/
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tonny S
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 8148
Dołączył(a): 29 marca 2004, 18:35
Lokalizacja: Pomorze
Auto: Harley-Davidson

Re: AUQ by Unitronic

Postprzez Grześ » 27 marca 2006, 14:10

to co napisałem jest spowodowane poprostu moimi odczuciami z jazdy ale moze sie myle?
Jak auto było testowane odrazu po wyjezdzie z hamowni to zeczywiscie kreciło sie do 52 tys i wtedy było czuc ze spadek cicnienia jest duzy ale po powrocie do domu 120km od wawy. Testy na miejscu ukazały ze nie ma tego uczucia a wresz przeciwnie auto zaczeło rozwijac moc bardziej harmonijnie , wkreca sie wyzej . moze turbo sie lepiej ułożyło?
Moze niedługo załoze jakis wskaznik ktory rozwieje watpliwości
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Grześ
TopSport
TopSport
 
Posty: 1280
Dołączył(a): 17 sierpnia 2005, 22:20
Lokalizacja: Mazowieckie
Auto: BFH QUATTRO

Re: AUQ by Unitronic

Postprzez Tonny S » 27 marca 2006, 14:18

Grześ, Andrzej nie sprawdzał podczas hamowania ?? jak sie cisnienie zachowuje ??
Nie ma litosci dla http://dziecineo.prv.pl/
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tonny S
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 8148
Dołączył(a): 29 marca 2004, 18:35
Lokalizacja: Pomorze
Auto: Harley-Davidson

Re: AUQ by Unitronic

Postprzez Grześ » 27 marca 2006, 14:43

nie no sprawdzal na hamowni i podczas jazdy ale ja odczułem zmiany dopiera po przejechaniu kilko nastu kilometrów
mowił ze cos moze byc zle z N75 na co odparłem ze samochod stał przez tydzien

Musze jeszcze raz wjechac na hamownie i ostatecznie sie przekonac czy mi sie wydaje czy mam racje
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Grześ
TopSport
TopSport
 
Posty: 1280
Dołączył(a): 17 sierpnia 2005, 22:20
Lokalizacja: Mazowieckie
Auto: BFH QUATTRO

Re: AUQ by Unitronic

Postprzez prospect » 27 marca 2006, 15:32

to nie jest wina n75 :) zreszta posiadacze 1.8T maja bardzo podobne wykresy zwlaszcza na K03.Cisnienie powyzej 5000 poprostu spada i chyba jeszcze nikomu na seryjnej turbinie nie udalo tego zmienic.
Zobacz Profil
prospect
 

Re: AUQ by Unitronic

Postprzez kalin » 28 marca 2006, 10:43

Tonny S napisał(a):
kalin napisał(a):Jak stwierdziles ze cisnienie trzyma do 5500?!
Najczęściej to na VAG-u można takie info uzyskać ;-)


Jak widać nie odbyło się to tak jak to bywa najcześciej... :wink:

[ Dodano: Wto 28 Mar, 2006 ]
prospect napisał(a):to nie jest wina n75 :) zreszta posiadacze 1.8T maja bardzo podobne wykresy zwlaszcza na K03.Cisnienie powyzej 5000 poprostu spada i chyba jeszcze nikomu na seryjnej turbinie nie udalo tego zmienic.


Prospect możesz nas naprowadzić czego to może być wina?!
Zobacz Profil
kalin
 

Re: AUQ by Unitronic

Postprzez prospect » 28 marca 2006, 16:38

Napisalem nizej ze ja nie spotkalem osoby ktora jest w stanie to zwalczyc.No chyba ze zalozyc k04.
Zobacz Profil
prospect
 

Re: AUQ by Unitronic

Postprzez kalin » 29 marca 2006, 12:05

prospect napisał(a):Napisalem nizej ze ja nie spotkalem osoby ktora jest w stanie to zwalczyc.No chyba ze zalozyc k04.


A zylem w przekonaniu ze wam sie udalo. Patryk z Comsportu pisal nawet kiedys ze na seryjnym cisnieniu miales u siebie cale 198 km. Masz moze wykres z tamtego okresu?

Pozdrawiam.
Zobacz Profil
kalin
 

Re: AUQ by Unitronic

Postprzez Andrzej » 30 marca 2006, 12:00

Problem N75 dotyczy falowania a nie spadku po 5krpm.
Po przejechaniu pewnego dystansu sterownik dokladnie dostraja sie do silnika co jest normalne. Programy pisane sa tak aby sterownik sam dostosowywał się do silnika zamiast wysypywac stado usterek dotyczących składu mieszanki i doładowania.
Po dostrojeniu sterownika turbina ma prawo utrzymać ciśnienie o 500rpm wyrzej ale spadek leczy tylko big turbo doprawiając przy okazji małego doła z niskich rpm.
Bawiłem sie ostatnio nowym RS4 4.2 V8 420hp. I muszę powiedzieć że, jest to godny następca 2.7BT Jest co prawda wolnossakiem a rpm kończy się przy 8250 jednak nie przeszkadza to w dodakowym podniesieniu mocy. W seri auto jest niebezpieczne ale po modyfikacji klient wysiadł z miękkimi nogami. Co to się wyrabia w tych silnikach;)
Z mioch doświadczeń wynika że 2.0TFSI będzie godnym następcą 1.8T Mam już zresztą w ofercie zestawy na 300hp do tego silnika.
Pozdrawiam
Zobacz Profil
Andrzej
 

Re: AUQ by Unitronic

Postprzez Kawas » 31 marca 2006, 15:30

co wchodzi w skład zestawu na 300koni?
jakie są przyrosty w tym rs4?
Zobacz Profil
Kawas
Signo
Signo
 
Posty: 105
Dołączył(a): 9 maja 2004, 23:27
Lokalizacja: Wrocław
Auto: auq+

Re: AUQ by Unitronic

Postprzez Andrzej » 31 marca 2006, 16:02

Podstawa zestawu na 300hp dla TFSI to turbina i bardzo kosztowny zestaw wtryskiwaczy FSI. Takie wtryski kosztują ponad 1000euro. Powodem jest oczywiście bezpośredni wtrysk paliwa. RS klient mierzył na kołowej hamowni. Średnio przyrost 60hp i tyle samo mniej więcej NM .Wykresu nie mam. Klient z germani jest.
Zobacz Profil
Andrzej
 

Re: AUQ by Unitronic

Postprzez MW » 1 kwietnia 2006, 14:05

co do 2.0 TFSI w leonie doszły mnie słuchy ze ma ten sam kod silnika co GTI. Róznica w koniach ma tkwic w programie bo bebechy sa identyczne.
Zobacz Profil
MW
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 1709
Dołączył(a): 29 marca 2004, 19:07
Lokalizacja: Poznań
Auto: Audi S3 8V sedan
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: AUQ by Unitronic

Postprzez PatTDI » 1 kwietnia 2006, 15:02

Seat Leon - BWA 185Ps
Audi A3 - BWA 200ps
VW Golf/A3 - AXX 200ps

Cos w tym jest ;-)
CompSport
www.compsport.pl
www.compsport.fotolog.pl
Modyfikacje Sterowników Silnikowych
696030909
696030910
33 8213118
GG 3643857
Bielsko-Biała

AP jest jak Phillips "dobry" we wszystkim
Zobacz Profil
PatTDI
COMPSport
 
Posty: 263
Dołączył(a): 8 czerwca 2004, 20:00
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Auto: Audi S

Re: AUQ by Unitronic

Postprzez MW » 2 kwietnia 2006, 18:01

GOLF GTI to tez BWA.
Zobacz Profil
MW
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 1709
Dołączył(a): 29 marca 2004, 19:07
Lokalizacja: Poznań
Auto: Audi S3 8V sedan
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: AUQ by Unitronic

Postprzez Andrzej » 3 kwietnia 2006, 11:25

Będzie sie dobrze dłubał. ze 180 na 230 przykładowo będzie niezłym dopałem.
Zobacz Profil
Andrzej
 

Re: AUQ by Unitronic

Postprzez kalin » 4 kwietnia 2006, 12:13

Andrzej napisał(a):Problem N75 dotyczy falowania a nie spadku po 5krpm.
Po przejechaniu pewnego dystansu sterownik dokladnie dostraja sie do silnika co jest normalne. Programy pisane sa tak aby sterownik sam dostosowywał się do silnika zamiast wysypywac stado usterek dotyczących składu mieszanki i doładowania.
Po dostrojeniu sterownika turbina ma prawo utrzymać ciśnienie o 500rpm wyrzej ale spadek leczy tylko big turbo doprawiając przy okazji małego doła z niskich rpm.


U mnie najwyrazniej jest inny problem(inny niz N75) powodujacy spadek cisnienia.
Na drodze w praktyce na 4 biegu wyglada to tak: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/rz4 ... g8pbx.html
Prosze podpowiedziec mi jaka moze byc przyczyna tak duzych roznic miedzy zadanym w programie cisnieniem a osiaganym.

Pozdrawiam.
Zobacz Profil
kalin
 

Re: AUQ by Unitronic

Postprzez Andrzej » 4 kwietnia 2006, 12:44

Dokładnie tak ma być. To nie jest diesel i presure nie zachowuje się tak jak w dieslu.
Pierwsza faza to overboost a końcem turbina traci wydatek. Wszystko w normie. Ten końcowy przebieg świadczy o tym kto jaką turbinę posiada i do czego się nadaje. Jednym słowem ograniczenia mechaniczne.
Zobacz Profil
Andrzej
 

Re: AUQ by Unitronic

Postprzez kalin » 4 kwietnia 2006, 13:03

Andrzej napisał(a):Dokładnie tak ma być. To nie jest diesel i presure nie zachowuje się tak jak w dieslu.
Pierwsza faza to overboost a końcem turbina traci wydatek. Wszystko w normie. Ten końcowy przebieg świadczy o tym kto jaką turbinę posiada i do czego się nadaje. Jednym słowem ograniczenia mechaniczne.


To sie troche uspokoilem. A myslalem ze jest efektem innych czynnikow np. AFR'u. Korzystajac z arkusza Excellowskiego dla wskazan przeplywki i czasu wtrysku wyszedl taki "nieoptymistyczny" wykres: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/7ca ... jv3a5.html . Pomiar rowniez na 4 biegu.

Prosze o komentarz a autora topicu przepraszam za przedluzajace sie OT.
Zobacz Profil
kalin
 

Re: AUQ by Unitronic

Postprzez Andrzej » 4 kwietnia 2006, 13:54

Pod koniec silnik przeszedł do pracy z part load przez co zmniejszył skład mieszanki. Na 5 6 biegu powinno być bogaciej pod koniec. Jeśli nie /presure paliwa/ przepływka
Zobacz Profil
Andrzej
 

Re: AUQ by Unitronic

Postprzez kalin » 4 kwietnia 2006, 21:28

Andrzej napisał(a):Pod koniec silnik przeszedł do pracy z part load przez co zmniejszył skład mieszanki. Na 5 6 biegu powinno być bogaciej pod koniec.


Ale pomiar byl robiony na drodze, pod koniec pomiaru na 4 biegu(mam 5 biegowa skrzynie) osiaga sie prawie 200 km/h i to nadal nie jest pelne obciazenie tylko part load. Ciezko wyobrazic sobie na drodze wieksze obciazenie. Mieszanka zaczyna robic sie ubozsza od obciazenia 180% a konczy na 160% to chyba swiadczy o tym ze jest to duze obciazenie a nie czesciowe? Pytam bo nie wiem tego.

Andrzej napisał(a):Jeśli nie /presure paliwa/ przepływka


Cisnienie paliwa sprawdzalem w czasie jazdy, zmienia sie zgodnie z rosnacym/malejacym doladowaniem. Zaworek sterujacy cisnieniem paliwa na wszelki wypadek zmienilem, przewodzik podcisnieniowy rowniez.
Przeplywka zmieniowa, swoja droga u Pana, jest wsadzona(taka bez zabka blokujacego).

Pozdrawiam.
Zobacz Profil
kalin
 

Re: AUQ by Unitronic

Postprzez Andrzej » 5 kwietnia 2006, 07:12

a EGT jakie jest.? skąd pewność że afr jest mierzone poprawnie? skąd wiadomo że nie wypada zapłon i afr nie mierzy tlenu dostarczanego przez ten cylinder? Do tego aby zacząć rozmowę czy jest ok czy nie to brakuje jeszcze sporo materiału. Tak można tylko pogdybać. Wsadzając czujnik w (odbyt) skąd wiesz że zawirowanie powietrza nie wciska tlenu w sonde i wraz ze wzrostem prędkości nie pokazuje zmniejszającego się składu mieszanki. ME7 bardzo niechętnie dopuszcza do takiego stanu. No chyba że spada presure doładowania to niezależnie od orientacyjnego liczenia wartości układ i tak przejdzie na mniejsze wzbogacenie. To jest ME7 i potrafi szanować kieszeń klienta jak i silnik.
Zobacz Profil
Andrzej
 

Re: AUQ by Unitronic

Postprzez kalin » 5 kwietnia 2006, 09:45

Dziekuje za odpowiedz Panie Andrzeju.
Postaram sie zadzwonic do Pana i umowic na diagnoze zeby juz nie robic wiecej OT.

Pozdrawiam,

Michał Kalinowski
Zobacz Profil
kalin
 


Powrót do Wykresy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość