Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Stuki przy przekładnii kierowniczej...

Dane techniczne, osiągi, eksploatacja....

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Stuki przy przekładnii kierowniczej...

Postprzez Superbman » 26 marca 2006, 15:30

Cześć,

Mam pewien problem, ktory stanowi dla mnie zagadkę. Mianowicie chodzi oto,ze przy parkowaniu, ogolnie manewrach przy niewielkiej predkosci z przedniej czesci auta(cos kolo oski) dochodza stuki. MIalem jedna maglownice zaczela cieknac zregenerowalem ją ,ale stuki nie ustpaily. Teraz znow sie zje... więc kupilem uzywke z 2004r. , ale stuki dalej są !!

Czy wiecie co to może być, byl o tym juz temat ale w tamtym przypadku zmiana maglownicy pomogła, tu niestety nie ,wiec wnioskuje ,ze to coś innego tylko co ??

Pozdrawiam i z góry dziękuję za odpowiedź.
ALH++ - 142/303 ;)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Superbman
Sport
Sport
 
Posty: 300
Dołączył(a): 29 grudnia 2004, 17:16
Lokalizacja: Radom
Auto: Golf IV ASV+

Reklama

Re: Stuki przy przekładnii kierowniczej...

Postprzez Streat » 26 marca 2006, 15:40

Superbman, moze ktorys z przegubow :roll:
Leon ASV TS look powered by UNITRONIC ;-) Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Streat
Cupra
Cupra
 
Posty: 2206
Dołączył(a): 11 maja 2005, 14:33
Lokalizacja: WZ
Auto: Leon 1.9 TDi+

Re: Stuki przy przekładnii kierowniczej...

Postprzez pilpi » 26 marca 2006, 15:54

łozyska McPhersona na gorze kolumny powodują takie trzaski i odgłosy podczas manewrowania. Sprawdzić najprościej to połozyć dłoń na mocowaniu amortyzatora do kielicha górnego (to okrągłe na gorze pod maską :wink: ) i jak ktoś będzie kręcił kierownicą to sprawdzić czy są wyczywalne takie małe przeskoki, które powodują wlaśnie hałas. Ew może jeszcze sprężuna przeskakiwać w samum łożu na amotryzatorze co sprawdzisz w podobny sposob tylko w czasie manewrow położ ręką na zwoju sprężyny i zobacz czy może przeskakuje.
szybszy niż Cupra Ryyyyyy
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
pilpi
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 891
Dołączył(a): 28 maja 2004, 22:50
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Toledo

Re: Stuki przy przekładnii kierowniczej...

Postprzez Superbman » 26 marca 2006, 17:57

Dzięki za rady, wieczorem to sprawdzę.Nie wiem czy to ma znaczenie,ale wydaje mi się,że jak krecę w miejscu to tego nie ma, tylko jak jade z niewielka predkoscia i manewruję... :roll:
ALH++ - 142/303 ;)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Superbman
Sport
Sport
 
Posty: 300
Dołączył(a): 29 grudnia 2004, 17:16
Lokalizacja: Radom
Auto: Golf IV ASV+

Re: Stuki przy przekładnii kierowniczej...

Postprzez uki » 26 marca 2006, 21:25

czy sa to stuki jeden po drugim czy raczej pojedyncze?
O2 BKD
V50

Były Leon owner :(
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
uki
Sport
Sport
 
Posty: 254
Dołączył(a): 20 września 2005, 15:46
Lokalizacja: Wawa
Auto: O2BKD V50

Re: Stuki przy przekładnii kierowniczej...

Postprzez Michał_TDi » 26 marca 2006, 21:30

Superbman napisał(a):jak krecę w miejscu to tego nie ma, tylko jak jade z niewielka predkoscia i manewruję

jezeli dzieje sie tak przy kolach skreconych maksymalnie w lewo czy prawo ja stawiam na przegub
Był ASV 139,9/314,4, jest ciężarówka ;)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Michał_TDi
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 540
Dołączył(a): 30 marca 2004, 18:55
Lokalizacja: świętokrzyskie
Auto: turbognojek

Re: Stuki przy przekładnii kierowniczej...

Postprzez Superbman » 26 marca 2006, 22:48

uki napisał(a):czy sa to stuki jeden po drugim czy raczej pojedyncze?


Jeden po drugim..
ALH++ - 142/303 ;)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Superbman
Sport
Sport
 
Posty: 300
Dołączył(a): 29 grudnia 2004, 17:16
Lokalizacja: Radom
Auto: Golf IV ASV+

Re: Stuki przy przekładnii kierowniczej...

Postprzez dave » 26 marca 2006, 23:02

amor :?:
13,69 et
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
dave
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 3300
Dołączył(a): 9 stycznia 2005, 22:19
Lokalizacja: bydgoszcz
Auto: V6T+++
Silnik: CJXA 2.0

Re: Stuki przy przekładnii kierowniczej...

Postprzez Asgaard » 27 marca 2006, 07:46

a może poprostu końcówka drążka kierowniczego?
230@430 Leon TDI (sold)
420@593 Eva :twisted:
233@450 A4 quattro :wink:
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Asgaard
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 1759
Dołączył(a): 29 marca 2004, 20:01
Lokalizacja: Wrocław/Ostrów
Auto: Leon i Eva

Re: Stuki przy przekładnii kierowniczej...

Postprzez uki » 27 marca 2006, 16:49

Moze to byc gorne mocowanie kolumny
O2 BKD
V50

Były Leon owner :(
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
uki
Sport
Sport
 
Posty: 254
Dołączył(a): 20 września 2005, 15:46
Lokalizacja: Wawa
Auto: O2BKD V50

Re: Stuki przy przekładnii kierowniczej...

Postprzez pilpi » 27 marca 2006, 19:40

Superbman, sworzeń jeszcze bym sprawdził - przypomnieło mi się :wink:
szybszy niż Cupra Ryyyyyy
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
pilpi
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 891
Dołączył(a): 28 maja 2004, 22:50
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Toledo

Re: Stuki przy przekładnii kierowniczej...

Postprzez Superbman » 27 marca 2006, 19:54

Witam ponownie,

dziś tuż przed samym wyjazdem do szkoly pojechalem na zbierznosc( po zalozeniu nowej maglownicy) obejrzal to mechanik i wszystko wskazuje na to,że to własnie łożysko kolumny- do tego jak sie dowiedzialem do od tego wlasnie po raz kolejny poleciala mi maglownica :-x Także radzę nie lekeceważyc takich stuków jak to zrobiłem ja :-| Dzwoniłem do IC i koszt tego łożyska to 16,40 :wink: Przyjadę ze szkoły to zajmę się tym do końca..

Pozdrawiam i jeszcze raz dzięki za wszelkie "propozycje" :mrgreen: awarii
ALH++ - 142/303 ;)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Superbman
Sport
Sport
 
Posty: 300
Dołączył(a): 29 grudnia 2004, 17:16
Lokalizacja: Radom
Auto: Golf IV ASV+

Re: Stuki przy przekładnii kierowniczej...

Postprzez pilpi » 27 marca 2006, 20:03

Superbman napisał(a):koszt tego łożyska to 16,40


takie tanie :roll: :roll: :roll:
szybszy niż Cupra Ryyyyyy
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
pilpi
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 891
Dołączył(a): 28 maja 2004, 22:50
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Toledo

Re: Stuki przy przekładnii kierowniczej...

Postprzez Superbman » 27 marca 2006, 20:53

Taką kwotę podano mi w rozmowie telefonicznej....
ALH++ - 142/303 ;)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Superbman
Sport
Sport
 
Posty: 300
Dołączył(a): 29 grudnia 2004, 17:16
Lokalizacja: Radom
Auto: Golf IV ASV+

Re: Stuki przy przekładnii kierowniczej...

Postprzez PiotrekS » 27 marca 2006, 23:14

Superbman, wymieniajac lozysko mozesz wymienic od razu jego gniazdo- takie gumowe, jak zdemontujesz to porownaj w sklepie z nowa sztuka, czy masz mocno "ubite" za jedna rozbiorka warto to sprawdzic
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
PiotrekS
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 979
Dołączył(a): 29 marca 2004, 19:32
Lokalizacja: wlkp
Auto: BVN

Re: Stuki przy przekładnii kierowniczej...

Postprzez Superbman » 28 marca 2006, 17:02

Tak zrobię :wink: A orientujecie się czy dużo roboty ,żeby to rozebrać ?? Pozdrawiam
ALH++ - 142/303 ;)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Superbman
Sport
Sport
 
Posty: 300
Dołączył(a): 29 grudnia 2004, 17:16
Lokalizacja: Radom
Auto: Golf IV ASV+

Re: Stuki przy przekładnii kierowniczej...

Postprzez __radmak__ » 11 maja 2009, 08:39

Odgrzewam kotleta. U mnie w Leonie są takie same stuki. Diagnoza mechanika była następująca : łożysko górne amortyzatora do wymiany. Wymieniałem kpl L+P i dodatkowo wymieniłem amorki. Problem dalej występuje, tzn. puka-przeskakuje przy manewrach i tylko jak dociągam kierownicę maksymalnie w prawo. Dzwoniłem do zakładu regenerującego magle i powiedziano mi, że mogą to być wyszczerbione ząbki na listwie i dlatego przeskakuje.
Zobacz Profil
__radmak__
Sport
Sport
 
Posty: 286
Dołączył(a): 31 sierpnia 2008, 19:19
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Leon

Re: Stuki przy przekładnii kierowniczej...

Postprzez sleeper » 11 maja 2009, 09:33

__radmak__ napisał(a):Problem dalej występuje, tzn. puka-przeskakuje przy manewrach i tylko jak dociągam kierownicę maksymalnie w prawo. Dzwoniłem do zakładu regenerującego magle i powiedziano mi, że mogą to być wyszczerbione ząbki na listwie i dlatego przeskakuje.

mam u siebie to samo - byłem w dwóch miejscach - ASO i zakład który zajmuje się regeneracją przekładni. Diagnoza - wyrobiona listwa - przekładnia do regeneracji lub wymiana na nową ;)
SKODA Octavia RS TSI
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
sleeper
Ex LeonClub Team
 
Posty: 1613
Dołączył(a): 26 stycznia 2007, 21:43
Lokalizacja: Poznań
Region: wielkopolskie
Auto: Octavia RS
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Stuki przy przekładnii kierowniczej...

Postprzez __radmak__ » 11 maja 2009, 09:34

sleeper napisał(a):
__radmak__ napisał(a):Problem dalej występuje, tzn. puka-przeskakuje przy manewrach i tylko jak dociągam kierownicę maksymalnie w prawo. Dzwoniłem do zakładu regenerującego magle i powiedziano mi, że mogą to być wyszczerbione ząbki na listwie i dlatego przeskakuje.

mam u siebie to samo - byłem w dwóch miejscach - ASO i zakład który zajmuje się regeneracją przekładni. Diagnoza - wyrobiona listwa - przekładnia do regeneracji lub wymiana na nową ;)


No to pięknie, szykuje się wydatek :( Dziś jadę na stację diagnostyczną do znajomego, a jutro do zaprzyjaźnionego warsztatu i zobaczymy .

[ Dodano: Pon 11 Maj, 2009 ]
Dzwoniłem do jednego magika i powiedział, że to nie magiel. Magiel by się odzywał wcześniej a nie przy max skręcie w prawo. Dodał, że to na 90% pompa wspomagania siada i że ma za mało ciśnienia , dlatego skręcając w prawo na max puka. Teraz już zgłupiałem i nie wiem co mam myśleć o tym.
Zobacz Profil
__radmak__
Sport
Sport
 
Posty: 286
Dołączył(a): 31 sierpnia 2008, 19:19
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Leon

Re: Stuki przy przekładnii kierowniczej...

Postprzez wit3k » 16 marca 2012, 16:10

Podpinając się do dyskusji.
Problem mam podobny,mianowicie przy parkowaniu słychać stuki mechanik stwierdził że to luzy na przekładni kierowniczej,która wymaga regeneracji(dopiero jak zacznie cieknąć oddać do regeneracji),zamieszczam niżej filmik,gdzie owe stuki słychać na wyłączonym silniku przy szybkich ruchach lewo/prawo, odgłosy te są również słyszalne przy włączonym zapłonie.
http://www.youtube.com/watch?v=UXrv1CH_ ... ature=plcp
Czy to aby na pewno przekładnia?
Fallow me on twitter: @Witkowskiwitek
Podpis niezgodny z regulaminem - usunięto Admin
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
wit3k
Sport
Sport
 
Posty: 399
Dołączył(a): 7 lipca 2009, 13:54
Lokalizacja: SRB / Silesia
Auto: OOOO A4

Re: Stuki przy przekładnii kierowniczej...

Postprzez raflo83 » 31 sierpnia 2013, 18:37

Cześć,
napiszę coś dla potomnych odnośnie przekładni w 1P :)
przed zakupem swej fruki od pierwszego właściciela ten powiedział, że mogą być problemy z przekładnią. Probelmy te faktycznie się pojawiły, ale były sporadyczne. Chodziło o to, że przy szybszym pokonywaniu zakrętu i jednoczesnym dohamowaniu słychać było stuk pod pedałami (gdzieś tam w okolicach). Niby można było z tym jeździć (poprzedni właściciel jeździł), ale jakoś nie czułem się z tym komfortowo :) Zdecydowałem się więc na regeneracje w pewnej firmie pod Wrockiem. Jak na razie jestem 1,5 miesiąca po regeneracji i nie było tego charakterystycznego stuku ani razu, tak więc jeździ mi się o wiele przyjemniej :) Jeśli także macie taki problem, to można zaryzykować regenerację. Nie wiem, na jak długo mi to wystarczy. Ogólnie przekładnia w chwili regeneracji była w dobrym stanie, tylko był ten stuk.
Był: Seat Leon Cupra 1P
Jest: Seat Leon Cupra 5F viewtopic.php?f=91&t=50354
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
raflo83
TopSport
TopSport
 
Posty: 1019
Dołączył(a): 18 grudnia 2012, 19:09
Auto: Cupra 5F
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Stuki przy przekładnii kierowniczej...

Postprzez adii100 » 2 września 2013, 06:40

Superbman napisał(a):Witam ponownie,



dziś tuż przed samym wyjazdem do szkoly pojechalem na zbierznosc( po zalozeniu nowej maglownicy) obejrzal to mechanik i wszystko wskazuje na to,że to własnie łożysko kolumny.....


Mam pytanie w ktorym miejscu znajduje sie to łożysko ?

-- 2 wrz 2013, o 07:40 --

Może ktos podpowie jak zdiagnozowac łożysko kolumny kierowniczej?mam podobne stuki od dłuzszego czasu i mechanicy nie moga dojsc co jest grane
Zobacz Profil
adii100
Sport
Sport
 
Posty: 375
Dołączył(a): 28 listopada 2009, 18:00
Lokalizacja: łódzkie
Auto: Leon 1.8T & R6


Powrót do VAG - Techniczne Ogólne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość