Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Start & Stop

Dane techniczne, osiągi, eksploatacja....

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Re: Start & Stop

Postprzez facet01 » 11 listopada 2015, 20:54

ale jak auto zdławimy... to fajnie jak nie trzeba kluczyka przekręcać żeby odpalił...
Zobacz Profil
facet01
Sport
Sport
 
Posty: 858
Dołączył(a): 3 listopada 2007, 10:46
Region: zagranica
Auto: Leon
Silnik: CJXA 2.0

Reklama

Re: Start & Stop

Postprzez EmJot » 11 listopada 2015, 22:31

wsowa napisał(a):Po prostu, jak chcesz ruszyć szybko to bez wbitej jedynki nie ruszysz i już ;-)
A jak masz wbitą jedynkę to S&S nie działa.
No i to samo Ad1. Jak jedziesz w sznureczku to przecież nie wachlujesz luz-jedynka-luz-jedynka tylko trzymasz jedynkę cały czas i tylko wysprzęglasz.
Coś mi się wydaje, że ta niechęć do S&S to przejaw nastawienia typu "co mi będzie maszyna mówiła kiedy mam gasić i odpalać silnik". Automatycznych świateł też nie lubisz pewnie?

No tak, skoro wypowiadam się niezbyt pochlebnie o S&S "to pewnie jeszcze automatu świateł nie lubię"... I co jeszcze? Jaką wódkę lubię też po tym poznajesz? :PPPP Ripostując...
1. Jak chcesz szybko ruszyć to oprócz wbitej jedynki dorzuć półsprzęgło, czyli ruszanie z ręcznego (kłaniają się rajdy samochodowe - ale to chyba nie o tym jest ten wątek).
2. Zależy jak porusza się sznureczek... nie zawsze jeździ się tak, jak opisujesz. Czasem jedzie się 5m a potem stoi 10-20 sekund, itd. a w takiej sytuacji trzymanie na sprzęgle to czyste jego niszczenie.
3. Nie mam kompleksów niższości, a tym bardziej wobec ECU ;-p Jedyne co mi przeszkadza w samochodzie to to, gdy żona każe mi zwolnić ;-) A jak wiadomo żony nie można wyłączyć ;-) i trzeba jej słuchać (głos rozsądku czasem ;-))
4. Automatyczne światła kocham (prawie tak mocno jak żonę :PPPP) i jedynymi osobami które mi je wyłączają (i mnie tym wkurzają) są mechanicy w ASO (przy przeglądach).

-- 11 listopada 2015, 21:48 --

Webi napisał(a):ale jak auto zdławimy... to fajnie jak nie trzeba kluczyka przekręcać żeby odpalił...

To akurat fakt ;-)

-- 11 listopada 2015, 21:55 --

pinkibass napisał(a):To nic innego jak kolejny sposób na 'oszukanie' testów emisji spalin.
Oficjalny cykl pomiarowy emisji CO2 zawiera postoje.
Wsadzając takie cudo średnia emisja jest mniejsze. Pewnie nie jest to ogromna różnica, ale podejrzewam, ze liczą sie nawet małe różnice.
Co nie zmienia faktu, ze tak jak pisałem z głowa da sie nawet tego używać bez dużej szkody dla auta.

Gdyby to był FB to dałbym dużego like'a za Twoją wypowiedź pinkibass ;-) Ale skoro nie jest, mogę tylko podpisać się pod ww. opinią "obiema ręcami" :D

-- 11 listopada 2015, 22:28 --

Oracle napisał(a):Jest wiele sytuacji, kiedy S&S działa albo niezgodnie z naszymi oczekiwaniami, albo niepotrzebnie (mimo, że kierowca także spodziewa się zadziałania systemu). Pierwsza sytuacja występuje kiedy na przykład wyjeżdżam z posesji i czekam na zamknięcie bramy - wówczas przy aktywnym S&S (nie mylić z "gotowym") sytuację ratuje jedynie to, że silnik zwykle wtedy jest zimny i dlatego nie gaśnie niepotrzebnie (sygnalizacja przekreśloną ikonką na wyświetlaczu komputera). Druga sytuacja występuje podczas podjechania do skrzyżowania z czerwonym światłem kiedy staniemy, silnik sobie zgaśnie, a zielone światło, bądź strzałka zapali się w ciągu 5 sekund od zatrzymania.

Podałeś celne przykłady Ocelot (z bramą mam podobnie tyle, że przy wjeździe - brama "z napędem" ręcznym ;-)) IMHO w znacznej ilości przypadków S&S zmusza do niepotrzebnego i szkodliwego trzymania samochodu na sprzęgle (przed przejściem dla pieszych, gdy czekasz aż samochód przed tobą opuści skrzyżowanie, itd.) tylko po to, aby silnik się nie wyłączał (i od razu potem załączał). Jeśli komuś ciągłe engine ON-OFF lub uwalanie sprzęgła (do wyboru) nie przeszkadza to może non stop (nomen omen ;-)) jeździć z S&S ON...
Zobacz Profil
EmJot
Sport
Sport
 
Posty: 296
Dołączył(a): 15 marca 2015, 21:39
Auto: Leon
Silnik: CJXA 2.0

Re: Start & Stop

Postprzez szczeslaw » 12 listopada 2015, 04:54

pinkibass napisał(a):To nic innego jak kolejny sposób na 'oszukanie' testów emisji spalin.
Oficjalny cykl pomiarowy emisji CO2 zawiera postoje.
Wsadzając takie cudo średnia emisja jest mniejsze. Pewnie nie jest to ogromna różnica, ale podejrzewam, ze liczą sie nawet małe różnice.

Co nie zmienia faktu, ze tak jak pisałem z głowa da sie nawet tego używać bez dużej szkody dla auta.

Oczywiście, że jest to w pewnym sensie "oszukiwanie". Z tym, że chyba nawet to "oszukiwanie" jest pożądane przez urzędników. Jeżeli dobrze kojarzę, to producent wsadzając do samochodu S&S, może oficjalnie w papierach obniżyć emisję o jakąś wartość. To trochę tak, jak z testami Euro NCAP - jak masz wskaźnik zapięcia pasów, to z automatu dostajesz za niego punkty. Znowu samochód bez wskaźnika, nie dostanie nigdy 5 gwiazdek, choćby poza tym był najbezpieczniejszym samochodem świata. Takie to już jest rozumowanie urzędników.
Jeśli chodzi o sam S&S, to ja też go zawsze wyłączam. Świadomie włączam go tylko na światłach o długim cyklu, albo na przejazdach kolejowych. Ogólnie tam, gdzie wiem że będę długo stał.
Dlaczego wyłączam? To proste - wszyscy mamy samochody z turbiną. Po pierwsze (mimo zapewnień producenta i posiadania chłodzenia turbiny wodą) zgaszenie silnika bez schłodzenia turbiny nie jest dla niej zdrowe, a przy włączonym S&S czasami człowiek po prostu zapomina, że np. ostatni kawałek jechał szybciej i wypadałoby nie gasić silnika. Zatrzymuję się i... silnik gaśnie bo nie wyłączyłem S&S.
Po drugie przy szybkim ruszaniu, co z tego że trzeba wbić jedynkę i w tym czasie silnik się już włączy, jak ktoś napisał, skoro przez chwilkę będziemy jechać (kręcić silnik i turbinę) przy bardzo niskim ciśnieniu oleju, czyli smarowanie będzie słabe?
Te 2 punkty przyczyniają się do (czasami dość znacznego) obniżenia żywotności silnika i przede wszystkim turbiny. Do tego szybciej zużyjemy również rozrusznik i akumulator.
Oczywiście jeżeli ktoś WIE, że zmieni samochód za 3-4 lata, to może nie wyłączać S&S. Najprawdopodobniej problem będzie miał kolejny właściciel.
Argument z trzymaniem nogi na sprzęgle już koledzy "obalili". Tak się po prostu nie robi i tyle.
Natomiast funkcja automatycznego rozruchu po zduszeniu silnika jest jak najbardziej w porządku. Ale ona działa, nawet przy wyłączonym S&S :)
Zobacz Profil
szczeslaw
Sport
Sport
 
Posty: 580
Dołączył(a): 30 kwietnia 2014, 08:23
Auto: Leon 5F FR 122 KM
Silnik: CJXA 2.0

Re: Start & Stop

Postprzez EmJot » 12 listopada 2015, 17:11

szczeslaw napisał(a):Natomiast funkcja automatycznego rozruchu po zduszeniu silnika jest jak najbardziej w porządku. Ale ona działa, nawet przy wyłączonym S&S :)

Kurczczek, faktycznie! ;-)
Zobacz Profil
EmJot
Sport
Sport
 
Posty: 296
Dołączył(a): 15 marca 2015, 21:39
Auto: Leon
Silnik: CJXA 2.0

Re: Start & Stop

Postprzez facet01 » 12 listopada 2015, 19:05

EmJot napisał(a):
szczeslaw napisał(a):Natomiast funkcja automatycznego rozruchu po zduszeniu silnika jest jak najbardziej w porządku. Ale ona działa, nawet przy wyłączonym S&S :)

Kurczczek, faktycznie! ;-)


I nawet bez sprzegła. Wystarczy ruszyć kierownicą :-D
Zobacz Profil
facet01
Sport
Sport
 
Posty: 858
Dołączył(a): 3 listopada 2007, 10:46
Region: zagranica
Auto: Leon
Silnik: CJXA 2.0

Re: Start & Stop

Postprzez szczeslaw » 12 listopada 2015, 21:27

EmJot, dobre, nie? :)
Webi, ale mówimy o zduszeniu silnika, a nie zadziałaniu S&S ;)
Zazwyczaj po zduszeniu zostajesz z wbitym biegiem. O ile masz odruch wciśnięcia sprzęgła, żeby wyłaczyć bieg, to silnik już się odpali. S&S nie odpali silnika po szarpnięciu kierownicą z wbitym biegiem, bo warunki nie są spełnione i komputer nie pozwoli.
Oczywiście zawsze możesz wyłączyć bieg bez sprzęgła, co przy zgaszonym silniku nie stanowi problemu, i szarpnąć kierownicą, żeby odpalić silnik, tylko po co? Łatwiej wcisnąć to sprzęgło ;)
Zobacz Profil
szczeslaw
Sport
Sport
 
Posty: 580
Dołączył(a): 30 kwietnia 2014, 08:23
Auto: Leon 5F FR 122 KM
Silnik: CJXA 2.0

Re: Start & Stop

Postprzez rumianko » 13 listopada 2015, 15:11

już nowe sterowniki diesla są możliwe żeby wyłączyć programowo funkcje s&s. silniki benzynowe jak na razie nieosiągalne :(
13,3et tdikiem by brk-tuning
Zobacz Profil
rumianko
Sport
Sport
 
Posty: 239
Dołączył(a): 18 maja 2008, 21:31
Lokalizacja: Inowrocław
Auto: ibiza
Silnik: TDI pompowtryski PD

Re: Start & Stop

Postprzez Franko » 13 listopada 2015, 17:04

A wracając do problemu usterki S&S. Byłem, skasowali błąd, błąd wrócił. Ponoć to jakieś wadliwe sterowniki, które wymieniają, co i mnie czeka. Mam nadzieję, że to rzeczywiście pomoże.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Franko
Stella +
Stella +
 
Posty: 45
Dołączył(a): 7 sierpnia 2015, 21:14
Auto: Leon 5F 1.4 ecoTSI
Silnik: benzyna 1.4

Re: Start & Stop

Postprzez Gecon » 14 listopada 2015, 05:25

Jak ktoś by sobie życzył wyłączenie SS to za pomocą Vcdsa lub Odisa można to ustrojstwo oszukać poprzez zmianę napięcia akumulatora w Adaptacjach modułu CAN. Jak to działa? Działa to tak że domyślne napięcie aku dla SS to 7,6V, jeżeli aku ma więcej niż te 7,6V to SS działa prawidłowo ( auto gaśnie na światłach itd), natomiast jeżeli chcemy aby SS nam nie gasi auta to zmieniamy te domyślne 7,6V na 12V i auto nam nie zgaśnie do momentu gdy w aku prąd spadnie poniżej 12V
(możemy również ustawić więcej V), wszystko tj wyżej pisałem zmieniamy w Adaptacjach CAN.
Bardziej lopatologicznie chyba tłumaczyć nie trzeba?
Zobacz Profil
Gecon
Sport
Sport
 
Posty: 447
Dołączył(a): 5 marca 2014, 22:02
Auto: 5F DSG Style
Silnik: turbo diesel inny

Re: Start & Stop

Postprzez boban » 14 listopada 2015, 18:55

Franko napisał(a):A wracając do problemu usterki S&S. Byłem, skasowali błąd, błąd wrócił. Ponoć to jakieś wadliwe sterowniki, które wymieniają, co i mnie czeka. Mam nadzieję, że to rzeczywiście pomoże.


U mnie również pojawił się komunikat usterki S&S... Byłem wczoraj na serwisie i okazało się że 12-go listopada dostali info że mój samochód objęty jest akcją seriwsową odnośnie jakiejś usterki sterownika / modułu sterowania akumulatora. Sprawdzili, powiedzieli że nie da się usunąc i zamówili sterownik, jak przyjdzie część mają dać znać i mam podjechac na wymianę....Chociaż dla mnie to akurat dobrze bo nie przepadam za tym sytemem :-D
Zobacz Profil
boban
Sport
Sport
 
Posty: 294
Dołączył(a): 18 października 2015, 13:44
Region: śląskie
Auto: Leon X-perience
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Start & Stop

Postprzez Cro0lick » 30 kwietnia 2016, 09:26

Cześć,
Chciałbym odgrzać temat, żeby nie dodawać nowego.

Obejrzałem przed chwilą materiał https://www.youtube.com/watch?v=x_z0mbFJaAc

Podchodzę z dystansem do autora - część jego argumentów brzmi rozsądnie ale nie zaszkodzi skonfrontować z opiniami na forum.

Jestem przed zamówieniem Leona III z silnikiem (najprawdopodobniej) 150KM ACT S&S. W tej chwili 125KM (które rozważa(łe)m) też ma S&S, więc od tego raczej nie ucieknę, ale:

- Czy ktoś ma już doświadczenia z wymianą aku w silniku z S&S? Czy faktycznie jego koszt jest kilka razy większy od aku do tego samego silnika bez S&S? (Może znajdzie się kilka osób które mają 1.4 140KM, które chyba występowało z i bez S&S)
- Czy pojawiają się przedwcześnie jakieś kłopoty z rozrusznikami w autach z S&S?
- Czy wyłączanie S&S z przycisku rozwiąże problem przyspieszonej eksploatacji rozrusznika i aku?
- Czy wymiana aku na mniejszy/tańszy/nie dedykowany do S&S spowoduje jakieś kłopoty z tym systemem? A jeśli w ogóle nie będę go używał?

Jak widać pytania są tendencyjne. Tak - nie lubię S&S. Jestem przekonany, że dla obniżenia spalania homologacyjnego producent ima się wszystkiego, również kosztem użytkownika (bo koszt nowego aku i rozrusznika pojawi się dopiero po kilku latach eksploatacji, może nie u pierwszego właściciela itd.). Dla jasności - jeździłem z S&S w 2.0TDI i nie wierzę, że ten silnik gaszony i odpalany w korku po kilka razy na minutę jest "prawidłowo eksploatowany". Oczywiście można wyłączyć tylko pytanie czy mimo wyłączania zawsze i wszędzie nadal muszę mieć większe i mocniejsze aku? Bo np. komputer wymaga? A może jednak rozrusznik i aku są wzmocnione i eksploatacja z wyłączanym non-stop S&Sem nawet wydłuża żywotność tych elementów? Hm?

..Podobnie z podejrzliwością podchodzę do ACT - ale że kupię auto i silnik już trochę oblatane to po opiniach widzę, że ACT raczej kłopotów nie sprawia. Są inne typowe dla Leona (i pokrewnych aut VAG) usterki, ale o regularnych awariach silnika spowodowanych ACT na razie nie jest głośno.
Zobacz Profil
Cro0lick
Stella +
Stella +
 
Posty: 57
Dołączył(a): 25 kwietnia 2016, 07:52
Auto: Leon 5F
Silnik: benzyna 1.4

Re: Start & Stop

Postprzez Vampire1984 » 30 kwietnia 2016, 09:40

1. Koszt akumulatora do samochodow z SS mozesz sobie sprawdzic na necie i porownac.
3. Ja wylaczam za kazdym razem i nie widze problemu zadnego
4. Najprawdopodobniej system wywali jakis blad.

P.S.1 Jest test systemow SS w autoswiecie lub motorze bodajrze z tamtego lub sprzed 2 tygodni. Oszczednosc mniej niz pol litra i tylko w miescie.
P.S.2 Z tego co przejrzalem ten filmik tego goscia to wszystko sie zgadza i mowi prawde.
Był: Toyota Yaris FL 1.0, Toyota Corolla IX 1.4, Honda Accord VII FL 2.0, Leon 5F 1.4 viewtopic.php?f=91&t=55743
Jest: MB A250 4M viewtopic.php?f=34&t=67730
|
My other car, would be a Jet Fighter
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Vampire1984
Cupra
Cupra
 
Posty: 2085
Dołączył(a): 11 lutego 2014, 15:27
Lokalizacja: Północ
Region: zachodniopomorskie
Auto: MB A250 4M W177
Silnik: CJXA 2.0

Re: Start & Stop

Postprzez Cro0lick » 30 kwietnia 2016, 10:05

Vampire1984,

Ad 1. Patrzyłem "na necie" i jest spory rozrzut. Raz aku pod S&S jest za 250PLN, raz za 400, raz za 700. Oczywiście są różne marki, najtańsze to gorsza jakość, najdroższe to trochę przepłata. Dlatego pytam na forum - może komuś już przyszedł czas na wymianę, był zmuszony do głebszej analizy i może się podzielić doświadczeniem?

Ad. 3. Pytałem, czy to się da wyłączyć na stałe - Tak, ale w okresie gwarancji wiąże się to z jej utratą.
4x365x2 (lat x dni x jazd dziennie) = 2920 kliknięć przycisku od deaktywacji, a potem na pewno to wyłączę :D

Ad. PS1. To chyba taka tajemnica Poliszynela - W trasie S&S nic nie oszczędza, a w mieście tylko trochę, ale zbyt mało, żeby potem wyrównać koszty (aku, a dalej rozrusznik).
Ad. PS2. Trochę nie lubię jego stylu, ale merytorycznie nie jest zły i można się czegoś dowiedzieć.
Zobacz Profil
Cro0lick
Stella +
Stella +
 
Posty: 57
Dołączył(a): 25 kwietnia 2016, 07:52
Auto: Leon 5F
Silnik: benzyna 1.4

Re: Start & Stop

Postprzez facet01 » 30 kwietnia 2016, 20:59

ja włączam S&S przy każdym zjeździe z górki auto wtedy sunie jak elektryk cicho. a ile oszczędności :x .
Zobacz Profil
facet01
Sport
Sport
 
Posty: 858
Dołączył(a): 3 listopada 2007, 10:46
Region: zagranica
Auto: Leon
Silnik: CJXA 2.0

Re: Start & Stop

Postprzez szczeslaw » 30 kwietnia 2016, 22:33

Cro0lick, w Leonie jest akumulator AGM, a NIE żelowy i AGM właśnie musisz szukać, chcąc sprawdzić cenę.
Ja miałem wymieniane aku, ale na gwarancji, więc kosztów nie znam. Padło nie przez S&S, bo system ten zawsze wyłączam.
Zobacz Profil
szczeslaw
Sport
Sport
 
Posty: 580
Dołączył(a): 30 kwietnia 2014, 08:23
Auto: Leon 5F FR 122 KM
Silnik: CJXA 2.0

Re: Start & Stop

Postprzez B3N » 1 maja 2016, 21:13

Powiem, tak... nawyk wyłączania S&S od razu sobie wyrobisz.
Ja to gówno wyłączam zawsze.

A jeśli chodzi o trwałość aku i rozrusznika to w teori z systemem S&S powinien dłużej posłużyć gdy go będziesz wyłączał :)
Masz S&S to częsci są wzmocnione... ale ich wzmocnienie jest niwelowane przez ciągłe wyłączanie i włączanie ... czyli S&S niweluje zysk wytrzymałości bo jest bardziej ekspoatowany
Z kolei gdy będziesz wyłączał SS to po prostu będzie normalne użytkowanie na wzmocnionych i potencjalnie lepszych cześciach więc, powinno dłużej posłużyć. ( przy założeniu wyłączania S&S ).


ps. No i z aku do systemu S&S troche inaczej odpala się na kable według instrukcji.
Zobacz Profil
B3N
Sport
Sport
 
Posty: 568
Dołączył(a): 21 października 2014, 09:17
Auto: SEAT LEON 5F FR
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Start & Stop

Postprzez Pik » 1 maja 2016, 21:52

Powiem, tak... nawyk wyłączania S&S od razu sobie wyrobisz.
Ja to gówno wyłączam zawsze.

Jak z reguły wyłączam. Czasem jednak S&S zadziała, co potrafi zirytować. I to głównie przez sam fakt, że zapomniałem wyłączyć (skleroza!) niż obawę, że coś tam "zaszkodzi" silnikowi. :-D
Pozdrawiam
Pik
Moja Cupra 5F
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Pik
FR
FR
 
Posty: 1545
Dołączył(a): 26 maja 2015, 17:24
Auto: Cupra 5F MY16
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Start & Stop

Postprzez michal99 » 9 maja 2016, 07:04

Webi napisał(a):ja włączam S&S przy każdym zjeździe z górki auto wtedy sunie jak elektryk cicho. a ile oszczędności :x .


Jak może Ci sunąć na wyłączonym silniku? Mój jak tylko puszczę z górki i przekroczę nie wiem jakieś chyba 3km/h od razu uruchamia silnik.
Zobacz Profil
michal99
Sport
Sport
 
Posty: 251
Dołączył(a): 17 listopada 2014, 19:22
Auto: Leon
Silnik: benzyna 1.4

Re: Start & Stop

Postprzez janek1988 » 9 maja 2016, 10:03

Dokładnie też tak mam. Jak się zatrzymałem i start/stop wylaczyl silnik, a jestem na górce i puszcze hamulce,a auto zaczyna się toczyć to zaraz się załącza silnik. W ogóle mam wrażenie że to ujowo działa, bo jak tylko się zatrzymam to zaraz wyłączy się znowu. Powinien to mierzyć, żeby co każde 2metry nie wyłączał np w korku albo dojeźdzcie do świateł silnika.
Zobacz Profil
janek1988
Sport
Sport
 
Posty: 307
Dołączył(a): 29 lipca 2015, 10:17
Lokalizacja: Bytom
Auto: Seat Leon ST FR
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Start & Stop

Postprzez michal99 » 9 maja 2016, 10:27

No dokładnie... również mnie to mega irytuje. No ale standardowo - względy bezpieczeństwa. Teoretycznie jak silnik nie pracuje to ani nie ma wspomagania ani porządnego hamulca. Dlatego ja zazwyczaj też to badziewie wyłączam.
Zobacz Profil
michal99
Sport
Sport
 
Posty: 251
Dołączył(a): 17 listopada 2014, 19:22
Auto: Leon
Silnik: benzyna 1.4

Re: Start & Stop

Postprzez facet01 » 9 maja 2016, 12:32

Webi napisał(a):ja włączam S&S przy każdym zjeździe z górki auto wtedy sunie jak elektryk cicho. a ile oszczędności :x .

To co napisałem to był przecież żart. :-D
Zobacz Profil
facet01
Sport
Sport
 
Posty: 858
Dołączył(a): 3 listopada 2007, 10:46
Region: zagranica
Auto: Leon
Silnik: CJXA 2.0

Re: Start & Stop

Postprzez KAI » 9 maja 2016, 12:35

Webi napisał(a):To co napisałem to był przecież żart. :-D

Teraz tak mówisz żeby głupio nie wyszło :cfaniak:
KAI
Zobacz Profil
KAI
Sport
Sport
 
Posty: 933
Dołączył(a): 10 maja 2014, 16:08
Lokalizacja: Krk
Auto: SEAT LEON ST FR
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Start & Stop

Postprzez wsowa » 9 maja 2016, 23:11

michal99 napisał(a):Teoretycznie jak silnik nie pracuje to ani nie ma wspomagania ani porządnego hamulca
Teoretycznie? A w praktyce jest?
janek1988 napisał(a):Powinien to mierzyć, żeby co każde 2metry nie wyłączał np w korku albo dojeźdzcie do świateł silnika
A skąd on ma wiedzieć czy zatrzymujesz się na 2, 20 czy 200 sekund?
Zobacz Profil
wsowa
Sport
Sport
 
Posty: 304
Dołączył(a): 15 maja 2015, 01:26
Lokalizacja: Kraków
Auto: Leon ST FR 1.4 150KM
Silnik: benzyna 1.4

Re: Start & Stop

Postprzez janek1988 » 9 maja 2016, 23:28

Choćby po czasie który minął od poprzedniego wygaszenia start/stop, mogłby byc jakis minmalny czas jaki musi uplynac od poprzedniego.
Zobacz Profil
janek1988
Sport
Sport
 
Posty: 307
Dołączył(a): 29 lipca 2015, 10:17
Lokalizacja: Bytom
Auto: Seat Leon ST FR
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Start & Stop

Postprzez blader666 » 11 maja 2016, 13:38

A u mnie w ramach akcji serwisowej wymienili sterownik S&S, bo podobno była wadliwa seria. Co prawda nie widziałem żadnych problemów z pracą systemu, ale w czasie wizyty w ASO sprawdzili numerek modułu i wymienili.
Używam tego badziewia i nie widzę tych wszystkich problemów o których piszecie. Co to działania wspomagania to przy zgaszonym silniku nie działa i dlatego jak S&S zgasi i ruszy się mocniej kierownicą, albo wciśnie mocniej hamulec odpala się silnik.
Zobacz Profil
blader666
Stella +
Stella +
 
Posty: 36
Dołączył(a): 13 stycznia 2016, 15:16
Auto: Cupra ST 280
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Start & Stop

Postprzez janek1988 » 11 maja 2016, 15:01

blader666 napisał(a):A u mnie w ramach akcji serwisowej wymienili sterownik S&S, bo podobno była wadliwa seria. Co prawda nie widziałem żadnych problemów z pracą systemu, ale w czasie wizyty w ASO sprawdzili numerek modułu i wymienili.
Używam tego badziewia i nie widzę tych wszystkich problemów o których piszecie. Co to działania wspomagania to przy zgaszonym silniku nie działa i dlatego jak S&S zgasi i ruszy się mocniej kierownicą, albo wciśnie mocniej hamulec odpala się silnik.


Co masz na myśli, że nie widzisz problemów? Tzn że nie gasi Ci w korku co chwile silnika po każdym zatrzymaniu? Oczywiście mówie o sytuacji kiedy to się kwalifikuje do zgaszenia
Zobacz Profil
janek1988
Sport
Sport
 
Posty: 307
Dołączył(a): 29 lipca 2015, 10:17
Lokalizacja: Bytom
Auto: Seat Leon ST FR
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Start & Stop

Postprzez Vampire1984 » 11 maja 2016, 15:11

Ale jakich problemow? Gdzie tu ktokolwiek mial z tym problemy?:)
Był: Toyota Yaris FL 1.0, Toyota Corolla IX 1.4, Honda Accord VII FL 2.0, Leon 5F 1.4 viewtopic.php?f=91&t=55743
Jest: MB A250 4M viewtopic.php?f=34&t=67730
|
My other car, would be a Jet Fighter
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Vampire1984
Cupra
Cupra
 
Posty: 2085
Dołączył(a): 11 lutego 2014, 15:27
Lokalizacja: Północ
Region: zachodniopomorskie
Auto: MB A250 4M W177
Silnik: CJXA 2.0

Re: Start & Stop

Postprzez Michal_ts » 11 maja 2016, 18:50

Vampire1984 napisał(a):Ale jakich problemow? Gdzie tu ktokolwiek mial z tym problemy?:)


Bo to w całości jest problemem ;)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Michal_ts
Stella
Stella
 
Posty: 14
Dołączył(a): 14 kwietnia 2016, 17:37
Auto: Leon CUPRA ST
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Start & Stop

Postprzez michal99 » 11 maja 2016, 19:00

System jest dobry w przypadkach gdy:
1. Kontrolujemy go w czasie jazdy i unikamy odpalania co 2m.
2. Na światłach są zainstalowane sekundniki i unikamy gaszenia silnika na 5 sekund (dojeżdżam, widzę 90 sekund, ok mogę zgasić auto).
3. Stoimy w korku i ogólnie nie ruszamy się wcale.
4. Jeszcze raz podkreślam - kontrolujemy go aby nie niszczyć sobie auta.

W pozostałych przypadkach, a ciężko spełnić powyższe - najlepiej po prostu go wyłączać.
Taka jest moja opinia.
Zobacz Profil
michal99
Sport
Sport
 
Posty: 251
Dołączył(a): 17 listopada 2014, 19:22
Auto: Leon
Silnik: benzyna 1.4

Re: Start & Stop

Postprzez boban » 11 maja 2016, 19:05

Jest wyjście na S&S...nie trzeba go wiecznie wyłączać, wystarczy nie zapinać pasów wtedy S&S nie zadziała... :x
Zobacz Profil
boban
Sport
Sport
 
Posty: 294
Dołączył(a): 18 października 2015, 13:44
Region: śląskie
Auto: Leon X-perience
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Start & Stop

Postprzez rossi » 11 maja 2016, 19:49

boban napisał(a):Jest wyjście na S&S...nie trzeba go wiecznie wyłączać, wystarczy nie zapinać pasów wtedy S&S nie zadziała... :x

tylko wtedy brzęczek od pasów zaczyna się glosno drzec :x
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
rossi
Sport
Sport
 
Posty: 344
Dołączył(a): 2 czerwca 2004, 16:50
Lokalizacja: warszawa
Auto: LEON ST FR
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Start & Stop

Postprzez boban » 11 maja 2016, 20:04

rossi napisał(a):
boban napisał(a):Jest wyjście na S&S...nie trzeba go wiecznie wyłączać, wystarczy nie zapinać pasów wtedy S&S nie zadziała... :x

tylko wtedy brzęczek od pasów zaczyna się glosno drzec :x


ale tylko chwilkę.... :boje:
Zobacz Profil
boban
Sport
Sport
 
Posty: 294
Dołączył(a): 18 października 2015, 13:44
Region: śląskie
Auto: Leon X-perience
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Start & Stop

Postprzez rossi » 11 maja 2016, 20:11

boban napisał(a):
rossi napisał(a):
boban napisał(a):Jest wyjście na S&S...nie trzeba go wiecznie wyłączać, wystarczy nie zapinać pasów wtedy S&S nie zadziała... :x

tylko wtedy brzęczek od pasów zaczyna się glosno drzec :x


ale tylko chwilkę.... :boje:

nigdy nie doczekałem tej chwili :-D poza tym chyba każdy tuner moze teraz za grosze wyłączyć ta funkcje start-stop w ECU auta
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
rossi
Sport
Sport
 
Posty: 344
Dołączył(a): 2 czerwca 2004, 16:50
Lokalizacja: warszawa
Auto: LEON ST FR
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Start & Stop

Postprzez facet01 » 11 maja 2016, 21:16

jak włączycie klimę to wam się autko nie wyłączy.
Zobacz Profil
facet01
Sport
Sport
 
Posty: 858
Dołączył(a): 3 listopada 2007, 10:46
Region: zagranica
Auto: Leon
Silnik: CJXA 2.0

Re: Start & Stop

Postprzez boban » 11 maja 2016, 21:33

po mocnym pałowaniu też nie....( turbina )
Zobacz Profil
boban
Sport
Sport
 
Posty: 294
Dołączył(a): 18 października 2015, 13:44
Region: śląskie
Auto: Leon X-perience
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Start & Stop

Postprzez Gecon » 12 maja 2016, 05:33

boban, nie wiem jak u Ciebie ale umnie po przegonieniu auta ponad 200km/h na odcinku 32km a następnie zjechaniu na parking auto pięknie gaśnie za pomocą SS.
Zobacz Profil
Gecon
Sport
Sport
 
Posty: 447
Dołączył(a): 5 marca 2014, 22:02
Auto: 5F DSG Style
Silnik: turbo diesel inny

Re: Start & Stop

Postprzez boban » 12 maja 2016, 07:59

RedBool napisał(a):boban, nie wiem jak u Ciebie ale umnie po przegonieniu auta ponad 200km/h na odcinku 32km a następnie zjechaniu na parking auto pięknie gaśnie za pomocą SS.


hmm...to muszę to jeszcze zweryfikować, wydawało mi się że u mnie po pałowaniu ale takim krótkim ok.10km, non stop podłoga (DSG), S&S nie zadziałał, ale jeszcze sprawdę :)
Zobacz Profil
boban
Sport
Sport
 
Posty: 294
Dołączył(a): 18 października 2015, 13:44
Region: śląskie
Auto: Leon X-perience
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Start & Stop

Postprzez pinkibass » 12 maja 2016, 08:13

Może przy okazji miałeś włączoną klimę.

U mnie S&S nie włącza się tylko 3-4 minuty po uruchomieniu auta i w przypadku dużego zapotrzebowania na energię (np. włączona klimatyzacja i jeszcze na tyle ciepło wewnątrz auta, że musi mocno chłodzić). Niestety przypadek z ostrą jazdą nie powoduje dezaktywacji tego wynalazku.
Zobacz Profil
pinkibass
Sport
Sport
 
Posty: 857
Dołączył(a): 17 kwietnia 2014, 06:16
Lokalizacja: W-wa
Auto: Leon 5F FR 1.4 140KM
Silnik: benzyna turbo inny

Re: Start & Stop

Postprzez boban » 12 maja 2016, 08:17

ok, mogło być jak mówisz, klima załączona była...dzisiaj przy okazji jeszcze sprawdzę przynajmniej będzie pretekst żeby popiłować :)
Zobacz Profil
boban
Sport
Sport
 
Posty: 294
Dołączył(a): 18 października 2015, 13:44
Region: śląskie
Auto: Leon X-perience
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Start & Stop

Postprzez wsowa » 12 maja 2016, 20:02

Generalnie ludzie nie lubią S&S z powodów które sprowadzają sie do jednego: niszczy mi auto. Rozrusznik, akumulator, silnik. Wszystko.
Ale jakoś nie słyszałem zeby komuś padł rozrusznik bo S&S. Jak ma paść to padnie. Nawet jeżeli system wpływa na zużycie elementów (pewnie tak jest) to odczujesz to po 10-15 latach użytkowania kiedy to będziesz mieć mnóstwo innych awarii i rozrusznik nie zrobi na tobie wielkiego wrażenia a tak w ogóle to nikt z nas nie planuje jeździć swoim Leonem gdy ten będzie miał 10 lat tylko sprzeda go dużo wcześniej.

Wydaje mi sie ze dyskusja jest bardziej ideologiczna niz pragmatyczna - co mi będzie głupi komputer mówił kiedy mam gasić a kiedy odpalać.
Zobacz Profil
wsowa
Sport
Sport
 
Posty: 304
Dołączył(a): 15 maja 2015, 01:26
Lokalizacja: Kraków
Auto: Leon ST FR 1.4 150KM
Silnik: benzyna 1.4

Re: Start & Stop

Postprzez Gregor » 12 maja 2016, 22:53

boban napisał(a):po mocnym pałowaniu też nie....( turbina )

Mnie podczas przeglądu poinformowano, że Leon posiada "zabezpieczenie" przed zadziałaniem S&S właśnie po dynamicznej jeździe. Nie wchodziłem w szczegóły (nie używam S&S) ale mowa była o temp. oleju tzn. powyżej iluś tam stopni S&S nie powinien zadziałać.
Zobacz Profil
Gregor
Stella +
Stella +
 
Posty: 72
Dołączył(a): 9 grudnia 2014, 21:02
Auto: Leon 5F FR
Silnik: benzyna 1.4

Re: Start & Stop

Postprzez boban » 13 maja 2016, 07:31

To być może to było powodem u mnie...?
Zobacz Profil
boban
Sport
Sport
 
Posty: 294
Dołączył(a): 18 października 2015, 13:44
Region: śląskie
Auto: Leon X-perience
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Start & Stop

Postprzez EDITH » 13 maja 2016, 22:04

Wydaje mi się że turbiny są dodatkowo chłodzone woda to znaczy płynem jakieś rurki z turbiny idą do chłodnicy?

Wysłane z mojego SM-A500FU przy użyciu Tapatalka
Zobacz Profil
EDITH
Stella +
Stella +
 
Posty: 53
Dołączył(a): 27 września 2015, 14:18
Lokalizacja: śląsk
Auto: seat leon
Silnik: benzyna turbo inny

Re: Odp: Start & Stop

Postprzez Bry1ant » 13 maja 2016, 23:52

Jezeli jest dodatkowa pompa wody elektryczna ktora pracuje po zgaszeniu silnika to ma prawo jakos to pomoc.
Zobacz Profil
Bry1ant
Sport
Sport
 
Posty: 330
Dołączył(a): 11 września 2014, 22:56
Auto: leon 1m
Silnik: ASZ 1.9

Re: Start & Stop

Postprzez wsowa » 14 maja 2016, 08:01

Patrzyłem w Etce na to. Nie jestem specem żadnym, więc fajnie jakby ktoś to jeszcze zweryfikował, ale z tego co widzę, to do turbo idą rurki/ z płynem (poza rurkami olejowymi). Natomiast pompy elektrycznej nie widzę w 1.2/1.4. Widzę za to jakieś dodatkowe pompy w 1.8/2.0 ale nie wiem czy związane z turbo.

Poprawka. Wygląda na to, że w 1.2/1.4/1.8 jest pompa elektryczna która zasila obieg turbo i intercoolera (po co intercoolera?). W 2.0 poza tą pompą jest jeszcze jedna dodatkowa elektryczna pompka.
Zobacz Profil
wsowa
Sport
Sport
 
Posty: 304
Dołączył(a): 15 maja 2015, 01:26
Lokalizacja: Kraków
Auto: Leon ST FR 1.4 150KM
Silnik: benzyna 1.4

Re: Start & Stop

Postprzez dar3k » 14 maja 2016, 08:16

Tzn. Pisałem o tym w innym wątku o różnicach w silnikach 1.4. <br /><br />edit:<br />dorzucam techniczny dokument prosto od VW opisujący silnik 1.4tsi 122KM (wersja angielska)<br />https://drive.google.com/file/d/0B7AW5d ... sp=sharing<br /><br />jeden z ciekawszych i budzących wątpliwości wielu kierowców tekst znajduje się na stronie 16, cytuję:<br />
<br /><b>Turbocharger</b><br />While the engine is running, the turbocharger is<br />mainly cooled by the engine oil. The coolant is only<br />transported to the turbocharger as required. When<br />the warm engine is switched off, the coolant<br />circulation pump is switched on for up to 480 seconds.<br />This prevents vapour locks forming in the<br />turbocharger coolant circuit.


Wysłane z mojego Nexus 5X przy użyciu Tapatalka
leon 5F FR
+ duże enduro od KTM :)
Zobacz Profil
dar3k
Stella +
Stella +
 
Posty: 56
Dołączył(a): 10 stycznia 2016, 21:37
Lokalizacja: Kraków
Auto: FR 5F hatchback
Silnik: benzyna 1.4

Re: Start & Stop

Postprzez rabi22 » 16 maja 2016, 06:18

Wg mnie nie ma żadnego zabezpieczenia turbiny. To mity i plotki. Wyłączy się po ostrej jeździe bez najmniejszych problemów. Jak kolega przytoczył wyżej artykuł, jest wprowadzony dodatkowy obieg wody, ale dla intercoolera, żeby temperatura zewnetrzna powietrza nie miała wpływu na stopień doładowania przez sprężarkę i z tego co wyczytałem to dotyczy tylko i wyłącznie tego. Ci co nie wierzą niech ustawią tryb eco (klima z niskim priorytetem działania, albo całkowicie wyłączyć na tą chwilę klimę) i dadzą w palnik na trasie, a następnie zatrzymają się z włączonym oczywiście S&S. Sami zobaczycie.
Zobacz Profil
rabi22
Stella
Stella
 
Posty: 21
Dołączył(a): 10 sierpnia 2014, 07:16
Auto: Seat Leon 1.4 FR
Silnik: CDLA 2.0

Re: Start & Stop

Postprzez wsowa » 17 maja 2016, 08:16

rabi22, ale powyżej jest wprost napisane ze turbina jest chłodzona wodą jeżeli jest taka potrzeba po wyłączeniu zapłonu. S&S zgasi silnik w opisywanym przez Ciebie przypadku ale włączy się chłodzenie turbiny wodą.
Zobacz Profil
wsowa
Sport
Sport
 
Posty: 304
Dołączył(a): 15 maja 2015, 01:26
Lokalizacja: Kraków
Auto: Leon ST FR 1.4 150KM
Silnik: benzyna 1.4

Re: Start & Stop

Postprzez rabi22 » 17 maja 2016, 09:42

Możesz mieć jednak rację. Przeczytałem ten artykuł jeszcze raz dokładnie i oprócz chłodzenia powietrza do turbo jest rzeczywiście mowa o chłodzeniu turbo przez olej w momencie pracy silnika, a po wyłączeniu wymuszenie przez pompe obiegu czynnika chłodzącego przez turbo.
Dzięki
Zobacz Profil
rabi22
Stella
Stella
 
Posty: 21
Dołączył(a): 10 sierpnia 2014, 07:16
Auto: Seat Leon 1.4 FR
Silnik: CDLA 2.0

Re: Start & Stop

Postprzez boban » 17 maja 2016, 09:46

coś jest na rzeczy bo po zgaszeniu auta słychać jak kilka minut pompa pracuje...
Zobacz Profil
boban
Sport
Sport
 
Posty: 294
Dołączył(a): 18 października 2015, 13:44
Region: śląskie
Auto: Leon X-perience
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Leon 3 - Techniczne Ogólne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości