Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Oleje, filtry do Leon 3, diesel - benzyna

Wszystko pozostałe co techniczne + inne mody np. xenon, zawias.....

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Re: Oleje, filtry do Leon 3, diesel - benzyna

Postprzez Niuch » 1 lipca 2017, 15:00

artek90 napisał(a): Obnizy spalanie oleju, olej w lepszej kondycji przez dłuższy czas no i dpf tez to odczuje na dłuższą mete.


Otóż z użyciem płukanek jest jak z wymianą oleju po dotarciu. Można, ale po co? Lepiej skrócić interwały o połowę, zalewać dobrą oliwę i jeździć. Dodatkowo zauważ, że śladowe ilości płukanki zostają w silniku. To, że po 100km masz czysty olej, nie sprawia, że dpf będzie bardziej żywotny, a olej w lepszej kondycji. Kolejna sprawa - oleje mają w sobie dodatki czyszczące. IMHO, dużo lepiej zmieniać olej po 15k km, niż stosować płukanki.
Zobacz Profil
Niuch
Signo
Signo
 
Posty: 196
Dołączył(a): 16 listopada 2016, 10:02
Auto: Leon X-Perience
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Reklama

Re: Oleje, filtry do Leon 3, diesel - benzyna

Postprzez artek90 » 1 lipca 2017, 21:18

Niuch napisał(a):
artek90 napisał(a): Obnizy spalanie oleju, olej w lepszej kondycji przez dłuższy czas no i dpf tez to odczuje na dłuższą mete.


Otóż z użyciem płukanek jest jak z wymianą oleju po dotarciu. Można, ale po co? Lepiej skrócić interwały o połowę, zalewać dobrą oliwę i jeździć. Dodatkowo zauważ, że śladowe ilości płukanki zostają w silniku. To, że po 100km masz czysty olej, nie sprawia, że dpf będzie bardziej żywotny, a olej w lepszej kondycji. Kolejna sprawa - oleje mają w sobie dodatki czyszczące. IMHO, dużo lepiej zmieniać olej po 15k km, niż stosować płukanki.
. Zmieniam olej co 15 a co drugą wymianę zalewam płukankę. M flush jest na tyle lajtowa ze mozna na niej jezdzic dlugi czas to detergenty ktore zwykle sa w oleju tylko skoncentrowane. W odroznieniu od innych płukanek nie zrywa filmu olejowego. Co do czystosci oleju mialem na mysli ze jezeli jest od początku wymiany czysty tzn ze ma wiekszą pojemnosc na zbieranie zanieczyszczeń niz olej ktory zdążył sie juz zabrudzić. Jako ze mam dwie wymiany gratis przy 30 i 60 tys km. A wymiany przy 15 i 45 tys km zrobie na wlasny koszt. To nie szkodzi mi nic zalać płukankę. Tymbardziej ze w aso leją castrol. A mam w planie przejsc na Valvoline syncpower lll 5w30. Nowy czysty mało zanieczyszczony olej mniej zabrudzi ci ten dpf w dluzszej perspektywie. Nowe silniki palą trochę oleju i dobrze gdy on jest jak najczystszy. Mozna by debatować na ten temat sporo i opini jest duzo. Mi kolega z aso audi zalecił jak najbardziej uzywanie płukanek i tymbardziej tej konkretnej. Oni tez uzywaja ich ale nieoficialnie. 16 euro raz na dwa lata to nie duzo.
"Live for nothing or die for something"
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
artek90
Sport
Sport
 
Posty: 244
Dołączył(a): 19 lutego 2013, 21:22
Lokalizacja: SPAIN
Auto: Leon 1.6tdi i-Tech
Silnik: turbo diesel inny

Re: Oleje, filtry do Leon 3, diesel - benzyna

Postprzez Lord_Nikkon » 4 lipca 2017, 13:50

Wiesz... Temat płukanej jest długi jak niejeden papier toaletowy. Ja swoją Hondą zrobiłem ponad 250 kkm i nigdy nie stosowałem żadnych płukanek a olej miałem czysty. Fakt - zmieniałem co 10 kkm, ale w Seacie też mam taki zamiar. Dobry olej silnikowy ma wszystkie składniki czyszczące jakich potrzebuje silnik a płukankę należny stosować w specjalnych przypadkach jak zmiana typu oleju z półmineralnego np na pełen syntetyk (choć teraz to już nawet te oleje są mieszalne) lub kiedy auto było zaniedbywane i sie troche paskudztwa nazbierało.. Dla mnie stasowanie płukanek jest zupełnie bez sensu tak jak dodatków do paliwa w systemie - na zapas. Już lepiej by było jakbyś nalał jakiś tańszy olej zrobił na nim 1000km i spuścił. Lepiej umyje silnik. Jak już płukanie to na profesjonalnej maszynie (raz korzystałem w Japonii) która od razu wyłapuje wszystkie śmieci.

Nie za bardzo rozumiem Twój wywód. Płukanka ma dodatkowo czyścić silnik oprócz oleju? To jak bardzo ty masz przepalony olej po 15kkm ze musisz stosować dodatkowy środek. Co masz zapaskudzone? Jak olej jest czarny to to z jednej strony dobrze bo zebrał nagar jak dodasz płukankę to tylko go rozrzedzisz ale jego pojemność na śmieci nie wzrośnie bo niby jak? Może ściagnij pokrywę zaworów przed i po płukance i pokaż efekty. Będzie to bardzo miarodajne.

Płukanka to ostra chemia coś jak usuwacz nagaru (związków węgla) do przepustnic tylko w trochę mniejszym stężeniu jak nie wierzysz to wylej na asfalt trochę i po kilku dniach zobaczysz co się stanie.

Co do oleju to ja nie wiem co ty gadasz o DPF. Jak stosowany jest DPF to trzeba lać oleje typu low-SAPS (niskopopiołowe) i tyle. Jest w nich mniej siarki i fosforów które mogą przytykać DPF. Płukanka nic tutaj nie zmieni, no chyba że koledzy z Audi mają jakieś badania lub doświadczenie na potwierdzeni swoich słów. U nas w flocie jest od diabła diesli i mają na DPF porobione 170 tys i żadne płukanki nie były robione a tylko lane porządne oleje. DPF się zarzyna jeżdżąc po mieście i niedopalająca filtra. Olej ma tu znaczenie ale jak sie naleje byle syf do silnika to przy pierwszym wypalaniu ci zacznie olej dymić. Nie wiem jaki masz system dopalania DPF ale pamiętaj że podczas dopalania olej ulega rozrzedzeniu więc jak dolejesz mu jeszcze płukankę to różnie może być.

Castrol nie jest zły. Była akcja że Castrol EDGE Magnatec w V VI i VII generacji powodował wytrącenie się jakiegoś kisielu na zaworach w silnika Hond ale to były pojedyncze przypadki i podejrzewana była jakaś wadliwa seria.

Sorry ale jak czytam coś takiego to mam wrażenie, że słucham o zaletach magnetyzerów.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Lord_Nikkon
Signo
Signo
 
Posty: 141
Dołączył(a): 4 czerwca 2017, 12:14
Auto: Leon 5F
Silnik: CJXA 2.0

Re: Oleje, filtry do Leon 3, diesel - benzyna

Postprzez maciek89 » 5 lipca 2017, 10:15

Niuch napisał(a):Otóż z użyciem płukanek jest jak z wymianą oleju po dotarciu. Można, ale po co?


No nie jest tak samo, bo zmiana oleju po dotarciu jest często zalecana przez producentów, którzy dbają o niezawodność swoich aut (japończyki) i jest nawet przewidziany pierwszy przegląd olejowy po 1000 km, wpisany w książkę, jak i w instrukcję, więc uważanie, że wymiana oleju po dotarciu jest bez sensu poparte może być co najwyżej własnym "widzi mi się" ;) A co do płukanek to lepiej używać ich właśnie w relatywnie nowym aucie niż w starym z dużym przebiegiem, choć ja też wolę skrócić interwał i zalać lepszy olej i IMO to powinno wystarczyć utrzymać czystość silnika w dobrej kondycji.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
maciek89
Cupra
Cupra
 
Posty: 2136
Dołączył(a): 27 czerwca 2015, 17:44
Auto: Cupra 280 MY16
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Oleje, filtry do Leon 3, diesel - benzyna

Postprzez Lord_Nikkon » 5 lipca 2017, 21:46

Tak swoją drogą ciekaw jestem czy jest różnica w spalaniu pomiędzy 5W30 a 5W40. Teoretycznie W40 jest gęstszy ale ciekaw jestem czy ma to jakiekolwiek, namierzane, odbicie na stacji benzynowej. Ma ktoś jakieś doświadczenie w tej materii? Wcześniej jeździłem na wolnossących i jakoś nie zwróciłem na to uwagi.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Lord_Nikkon
Signo
Signo
 
Posty: 141
Dołączył(a): 4 czerwca 2017, 12:14
Auto: Leon 5F
Silnik: CJXA 2.0

Re: Oleje, filtry do Leon 3, diesel - benzyna

Postprzez verton91 » 5 lipca 2017, 22:06

zmieniłem 5W30 na 0W40, wraz z tym wkładkę filtra powietrza na K&N, nie wiem czy spalanie wzrosło przez olej, przez wkładkę czy przez oba czynniki, wzrost na poziomie 0,5 l/100km.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
verton91
TopSport
TopSport
 
Posty: 1049
Dołączył(a): 12 maja 2015, 15:58
Lokalizacja: WWA
Region: mazowieckie
Auto: Leon 5F FR
Silnik: CZCA 1.4

Re: Oleje, filtry do Leon 3, diesel - benzyna

Postprzez szczeslaw » 6 lipca 2017, 08:04

Lord_Nikkon, raz zalałem do Leona Motula Specific 502.00 (5W40). Później zacząłem lać Millersa 504.00 (0W30) i nie widzę różnicy w spalaniu.
Zobacz Profil
szczeslaw
Sport
Sport
 
Posty: 580
Dołączył(a): 30 kwietnia 2014, 08:23
Auto: Leon 5F FR 122 KM
Silnik: CJXA 2.0

Re: Oleje, filtry do Leon 3, diesel - benzyna

Postprzez Ocelot » 6 lipca 2017, 09:57

Czy mógłby mnie ktoś oświecić w sprawie interwału przeglądów i wymiany oleju?

Jestem na cyklu short life.

Zawsze myślałem, że wygląda to następująco:
1 rok lub 15 tys. km - wymiana oleju
2 lata lub 30 tys. km - wymiana oleju i przegląd
3 lata lub 45 tys. km - wymiana oleju
4 lata lub 60 tys. km - wymiana oleju i przegląd.

Aktualnie auto jest po pierwszym przeglądzie i drugiej wymianie oleju i w komputerze wygląda to następująco:
https://ibb.co/h0q7sv

Czy w takim razie drugi przegląd muszę wykonać już po 3 latach od kupna samochodu, zamiast po 4?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Ocelot
Sport
Sport
 
Posty: 246
Dołączył(a): 14 listopada 2014, 06:42
Lokalizacja: Poznań, Inowrocław, Wieruszów
Auto: Leon 5F ST FR
Silnik: benzyna 1.4

Re: Oleje, filtry do Leon 3, diesel - benzyna

Postprzez pinkibass » 6 lipca 2017, 10:35

Z tego co mi wiadomo tylko pierwszy przegląd jest po danym przebiegu lub maksymalnie 2 latach - wszystkie kolejne co dany przebieg i maksymalnie 1 rok.
Plus wymiana oleju wg wyboru - co 15 lub 30kkm.
Zobacz Profil
pinkibass
Sport
Sport
 
Posty: 857
Dołączył(a): 17 kwietnia 2014, 06:16
Lokalizacja: W-wa
Auto: Leon 5F FR 1.4 140KM
Silnik: benzyna turbo inny

Re: Oleje, filtry do Leon 3, diesel - benzyna

Postprzez Ocelot » 6 lipca 2017, 11:27

pinkibass napisał(a):Z tego co mi wiadomo tylko pierwszy przegląd jest po danym przebiegu lub maksymalnie 2 latach - wszystkie kolejne co dany przebieg i maksymalnie 1 rok.
Plus wymiana oleju wg wyboru - co 15 lub 30kkm.


Ehh szkoda... czyli będę musiał zrobić przegląd przewidziany na 60 000 km przy przebiegu ok. 32 000. :-(

Czy ktoś może jeszcze potwierdzić?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Ocelot
Sport
Sport
 
Posty: 246
Dołączył(a): 14 listopada 2014, 06:42
Lokalizacja: Poznań, Inowrocław, Wieruszów
Auto: Leon 5F ST FR
Silnik: benzyna 1.4

Re: Oleje, filtry do Leon 3, diesel - benzyna

Postprzez Lord_Nikkon » 6 lipca 2017, 19:27

Ocelot napisał(a):Ehh szkoda... czyli będę musiał zrobić przegląd przewidziany na 60 000 km przy przebiegu ok. 32 000. :-(

Czy ktoś może jeszcze potwierdzić?


Nie no co ty gadasz. Wymiana oleju to jedno a przeglądy to co innego. Przegląd po 60 kkm robisz po takim dystansie i nie ma znaczenia czy jeździsz na LL czy na SL. Do 60 kkm powinieneś wymienić dwa razy olej LL lub 4 SL a interwały miedzy dużymi przeglądami zostają bez zmian.

Nie mam ksiażki serwisowej przy sobie ale duże przeglądy robi się co 30 kkm więc jeśli nie mialeś robionego przy 30 kkm to lepiej sie pospiesz. potem następny przy 60 kkm i nie ważne ile razy zmienisz olej. (ja tam leje co 10 kkm).

verton91 napisał(a):zmieniłem 5W30 na 0W40, wraz z tym wkładkę filtra powietrza na K&N, nie wiem czy spalanie wzrosło przez olej, przez wkładkę czy przez oba czynniki, wzrost na poziomie 0,5 l/100km.


Hmm sporo myślę że wkładka raczej mogła to spowodować bo olej które jest odrobinę gęstszy nie powinien dać aż takich oporów.

szczeslaw napisał(a):Lord_Nikkon, raz zalałem do Leona Motula Specific 502.00 (5W40). Później zacząłem lać Millersa 504.00 (0W30) i nie widzę różnicy w spalaniu.


Coś tak czułem. Ja teraz zrestartowałem długookresowy licznik i mam zalany 5W30 a po tym baku zmienię na 5W40 i zobaczę jak będzie. W sumie patrzyłem po róznych silnikach TSI i róznice są na niezauważalnym poziomie, w granicach błędu pomiarowego. Szkoda że nikt nie zrobił jakiś badań w tym względzie z prawdziwego zdarzenia.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Lord_Nikkon
Signo
Signo
 
Posty: 141
Dołączył(a): 4 czerwca 2017, 12:14
Auto: Leon 5F
Silnik: CJXA 2.0

Re: Oleje, filtry do Leon 3, diesel - benzyna

Postprzez Cobra_o7o » 9 lipca 2017, 09:18

Lord_Nikkon napisał(a):bo olej które jest odrobinę gęstszy nie powinien dać aż takich oporów
Gdyby dawał to powodowałby spadek mocy.
Zobacz Profil
Cobra_o7o
Sport
Sport
 
Posty: 615
Dołączył(a): 11 lutego 2014, 07:30
Lokalizacja: śląska
Auto: odrzutowe
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Oleje, filtry do Leon 3, diesel - benzyna

Postprzez Lord_Nikkon » 10 lipca 2017, 17:10

Oho widzę, że padła baza danych forum i lecimy na backupie.

Szybkie pytanie. Co lepiej brać do 125km 1.4TSI

Motula 5W40 x-CESS VS X-CLEAN czy od razu isc w x-max 0w40.

X-cess to full saps
x-clean to mid saps
x-max to chyba taki prawdziwy syntetyk

ja nie mam czym upalać gum i raczej staram się nie katować auta. Myślałem o X-clean. Co polecacie?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Lord_Nikkon
Signo
Signo
 
Posty: 141
Dołączył(a): 4 czerwca 2017, 12:14
Auto: Leon 5F
Silnik: CJXA 2.0

Re: Oleje, filtry do Leon 3, diesel - benzyna

Postprzez verton91 » 10 lipca 2017, 18:26

ja jezdzilem na 5w30 specific, zmieniłem na 0w40 x-max i jest kulturalniej :)
silnik mam ten sam jakby co.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
verton91
TopSport
TopSport
 
Posty: 1049
Dołączył(a): 12 maja 2015, 15:58
Lokalizacja: WWA
Region: mazowieckie
Auto: Leon 5F FR
Silnik: CZCA 1.4

Re: Oleje, filtry do Leon 3, diesel - benzyna

Postprzez Lord_Nikkon » 10 lipca 2017, 20:33

verton91 napisał(a):ja jezdzilem na 5w30 specific, zmieniłem na 0w40 x-max i jest kulturalniej :)
silnik mam ten sam jakby co.


Głupie pytanie. Spalanie i jakość jazdy (przyspieszanie etc) raczej bez zmian? W ogóle x-max to chyba full saps?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Lord_Nikkon
Signo
Signo
 
Posty: 141
Dołączył(a): 4 czerwca 2017, 12:14
Auto: Leon 5F
Silnik: CJXA 2.0

Re: Oleje, filtry do Leon 3, diesel - benzyna

Postprzez verton91 » 11 lipca 2017, 00:09

Spalanie - w tym samym momencie kiedy wymieniałem olej, wymieniłem również wkładkę filtra powietrza na K&N, spalanie wzrosło o około 0,5l/100km, ale to raczej przez filtr.
Olej według mnie dał to, że silnik chodzi ciszej, równiej.
Przyspieszenie, może jest ciut żwawszy, ale to zdecydowanie przed wkładkę a nie olej.
Tak, x-max to full saps.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
verton91
TopSport
TopSport
 
Posty: 1049
Dołączył(a): 12 maja 2015, 15:58
Lokalizacja: WWA
Region: mazowieckie
Auto: Leon 5F FR
Silnik: CZCA 1.4

Re: Oleje, filtry do Leon 3, diesel - benzyna

Postprzez wanraf89 » 12 lipca 2017, 10:57

Witam,
Szybkie pytanie : otoz mam seat leona cupre 300 koni produkcja z tego roku i zbliza sie pierwsza wymiana oleju i oczywiscie wymiana oliwy co max 15 tys km i biore pod uwage 2 marki oleju motula albo millersa...poczytalem troche postow ale jednoznacznie nie moge wywnioskowac jaki dokladnie typ oleju wybrac najbardziej skupiam sie na motulu specific 504 507 5w30 ale moze posiadacze cupry wypowiedza sie jaki by byl najbardziej odpowiedni lub co ostatnio zalali...dodam ze auta na torze uzytkowac nie bede czasami tylko na autostradzie wyprostuje kopyto;)
Pozdrawiam
Zobacz Profil
wanraf89
Signo
Signo
 
Posty: 108
Dołączył(a): 31 maja 2017, 04:45
Auto: Cupra300 2017
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Oleje, filtry do Leon 3, diesel - benzyna

Postprzez maciek89 » 12 lipca 2017, 11:08

Dla interwału 15.000 norma 502 00, możesz wziąć Motul X-Clean 5W40, Liqui Moly Synthoil High Tech 5W40 lub MIllers XF Longlife 5W40
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
maciek89
Cupra
Cupra
 
Posty: 2136
Dołączył(a): 27 czerwca 2015, 17:44
Auto: Cupra 280 MY16
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Oleje, filtry do Leon 3, diesel - benzyna

Postprzez jepek » 12 lipca 2017, 11:19

To jeszcze pytanie ode mnie... jaka ilość oleju wchodzi? 5,7l?
Zobacz Profil
jepek
Stella +
Stella +
 
Posty: 54
Dołączył(a): 7 listopada 2016, 17:16
Lokalizacja: Szczecin
Auto: C300
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Oleje, filtry do Leon 3, diesel - benzyna

Postprzez Enduro » 12 lipca 2017, 11:24

Do 1,4 150 ten Motul X-Clean 5W40 też może być ? Baniak 5 litrów wystarczy ?
Zobacz Profil
Enduro
Stella +
Stella +
 
Posty: 77
Dołączył(a): 7 września 2016, 12:01
Lokalizacja: Mazowieckie
Auto: seat
Silnik: benzyna 1.4

Re: Oleje, filtry do Leon 3, diesel - benzyna

Postprzez kupusso » 12 lipca 2017, 11:33

Enduro napisał(a):Do 1,4 150 ten Motul X-Clean 5W40 też może być ? Baniak 5 litrów wystarczy ?


Wystarczy. Wchodzi 4.1L i będziesz miał max na bagnecie
Zobacz Profil
kupusso
Signo
Signo
 
Posty: 117
Dołączył(a): 4 maja 2010, 08:44
Lokalizacja: Silesia
Auto: 5F
Silnik: CJXA 2.0

Re: Oleje, filtry do Leon 3, diesel - benzyna

Postprzez maciek89 » 12 lipca 2017, 11:37

Do Cupry się różnie podaje 5,7-5,8. Ten Motul oczywiście do każdego TSI będzie dobry.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
maciek89
Cupra
Cupra
 
Posty: 2136
Dołączył(a): 27 czerwca 2015, 17:44
Auto: Cupra 280 MY16
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Oleje, filtry do Leon 3, diesel - benzyna

Postprzez marekwar » 12 lipca 2017, 11:52

Do 1.4 150KM wchodzi dokładnie 4l a poziom oleju jest na 3/4 miarki. Oczywiście z wymianą filtra.
Dałem bańkę 4l i nic nie musieli dolewać.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
marekwar
Sport
Sport
 
Posty: 854
Dołączył(a): 23 marca 2017, 21:16
Region: łódzkie
Auto: Leon ST Xcellence
Silnik: benzyna 1.4

Re: Oleje, filtry do Leon 3, diesel - benzyna

Postprzez wanraf89 » 13 lipca 2017, 08:17

A jak mozne wiedziec to czym szczegolnym rozni sie motul xclean od xcesaa...ktory bardziej polecany do cupry?
Pozdrawiam
Zobacz Profil
wanraf89
Signo
Signo
 
Posty: 108
Dołączył(a): 31 maja 2017, 04:45
Auto: Cupra300 2017
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Oleje, filtry do Leon 3, diesel - benzyna

Postprzez maciek89 » 13 lipca 2017, 09:56

Widziałem gdzieś porównanie, że x-clean w niższej temperaturze stracił lepkosc, co oczywiście nie oznacza, że jest bezwzględnie lepszy. Ja mam teraz zalany x-cess. Bez znaczenia- ważne żeby zmieniać i kontrolować poziom.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
maciek89
Cupra
Cupra
 
Posty: 2136
Dołączył(a): 27 czerwca 2015, 17:44
Auto: Cupra 280 MY16
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Oleje, filtry do Leon 3, diesel - benzyna

Postprzez Lord_Nikkon » 13 lipca 2017, 14:02

Z tego co na szybko zobaczyłem to x-clean to mid-saps a x-cess to full-saps. Popioły raczej nie mają więszego znaczeni a bo nie mamy DPF. Podobno (SIC!) X-cess jest lepszy i dłużej trzyma wartości zresztą na stronie Motula pisze że obecny X-cess 5W40 do dawniejszy X-max 5W40. Pytanie czy wraz z mianą nazwy nie zmienili składu.

Ja mam mniejszy problem bo łamie się miedzy X-cess'em a X-cleanem. Maciek co polecasz do 125 kucyków? X-max do mojego auta to chyba przegięcie.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Lord_Nikkon
Signo
Signo
 
Posty: 141
Dołączył(a): 4 czerwca 2017, 12:14
Auto: Leon 5F
Silnik: CJXA 2.0

Re: Oleje, filtry do Leon 3, diesel - benzyna

Postprzez maciek89 » 13 lipca 2017, 14:26

Lordzie, nie jestem olejowym ekspertem. Ja wziąłem x-cess, bo nazwa lepiej brzmi ;) Do 125 KM pewnie lałbym to samo, co teraz do Cupry.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
maciek89
Cupra
Cupra
 
Posty: 2136
Dołączył(a): 27 czerwca 2015, 17:44
Auto: Cupra 280 MY16
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Oleje, filtry do Leon 3, diesel - benzyna

Postprzez Lord_Nikkon » 13 lipca 2017, 14:44

Czyli obaj lecimy na X-cess

A gdzie kupowałeś? Bo o podróbkę nie trudno. Intercars ma ceny kosmiczne. Ja znalazłem ze Strefakierowcy.pl ma certyfikat Motula.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Lord_Nikkon
Signo
Signo
 
Posty: 141
Dołączył(a): 4 czerwca 2017, 12:14
Auto: Leon 5F
Silnik: CJXA 2.0

Re: Oleje, filtry do Leon 3, diesel - benzyna

Postprzez maciek89 » 13 lipca 2017, 15:36

Motostacja.pl i odbierałem osobiście, bo zakup oleju to duże wydarzenie :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
maciek89
Cupra
Cupra
 
Posty: 2136
Dołączył(a): 27 czerwca 2015, 17:44
Auto: Cupra 280 MY16
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Oleje, filtry do Leon 3, diesel - benzyna

Postprzez Fredi88 » 13 lipca 2017, 18:07

No to przyszła kolej i na mnie... Pierwsza wymiana oleju przy dokładnie 16 tyś km. Z racji, że to mój "pierwszy raz" w ASO to pojechałem wczoraj umówić termin a dziś na wymianę nie biorąc niczego ze sobą :) Tzn ASO wlało swój olej (shell helix hx7 5W40), dało swój filtr, śrubę i podkładkę. Ja za to lżejszy o 162euro. Sama usługa niecałe 60e netto więc bez tragedii, a olej na przyszłość kupię w PL i przywiozę swój. Teraz jakoś nie miałem do tego głowy. Jak powiedziałem, że chcę przejść na 15tys/rok to oczy jak 5zł :shock: bo po co? Tu każdy wymienia co 30 tyś/2lata. Mimo wszystko problemów nie robili i wlali tego hx7 z normą 502.00 a w aucie widzę przestawiony serwis olejowy na 15/rok co pewnie pięknie zgra mi się z serwisem po 2 latach/30tyś :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Fredi88
Sport
Sport
 
Posty: 344
Dołączył(a): 4 czerwca 2016, 19:06
Lokalizacja: Hönigsberg - Austria
Auto: Leon ST FR
Silnik: benzyna 1.4

Re: Oleje, filtry do Leon 3, diesel - benzyna

Postprzez elemenateur » 14 lipca 2017, 09:07

Lord_Nikkon napisał(a):Z tego co na szybko zobaczyłem to x-clean to mid-saps a x-cess to full-saps. Popioły raczej nie mają więszego znaczeni a bo nie mamy DPF. Podobno (SIC!) X-cess jest lepszy i dłużej trzyma wartości zresztą na stronie Motula pisze że obecny X-cess 5W40 do dawniejszy X-max 5W40. Pytanie czy wraz z mianą nazwy nie zmienili składu.

Ja mam mniejszy problem bo łamie się miedzy X-cess'em a X-cleanem. Maciek co polecasz do 125 kucyków? X-max do mojego auta to chyba przegięcie.


x-max czemu przegięcie. Super produkt i ja bym go zalał do Twojego benzyniaka. Kosztuje ledwo 6zł drożej na litrze wobec x-cessa.
x-clean jest mid sapsem by podchodzić pod dpfy do merca i bmw. X-cess to stara szkoła która naprawdę dobrze się spisuje w benzynach i pompach vp.
Oleje i części w najniższych cenach! http://leonclub.pl/forum/viewtopic.php?f=3&t=23213
rotinger w cenach hurtowych :)
http://www.facebook.com/ProChoiceMoto
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
elemenateur
Sport
Sport
 
Posty: 476
Dołączył(a): 23 grudnia 2004, 22:08
Lokalizacja: Szczecin
Region: zachodniopomorskie
Auto: CRCA
Silnik: turbo diesel inny

Re: Oleje, filtry do Leon 3, diesel - benzyna

Postprzez maciek89 » 14 lipca 2017, 13:02

Na stronie Motul faktycznie jest napisane, że w przypadku 5W30 i 5W40 X-Maxa zastępuje właśnie X-cess, a X-max pozostaje tylko 0W40.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
maciek89
Cupra
Cupra
 
Posty: 2136
Dołączył(a): 27 czerwca 2015, 17:44
Auto: Cupra 280 MY16
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Oleje, filtry do Leon 3, diesel - benzyna

Postprzez Lord_Nikkon » 15 lipca 2017, 09:39

No właśnie. Ja wiem że X-max 0W40 na pewno sprawdzi się w Norwegi w zimie, natomiast czy różnica w stosunku od X-cessa jest warta aby tak szaleć?

Na obronę X-max'a można powiedzieć to że aby zachować tak wysokie parametry musi być naprawdę wysokiej jakości a to raczej wyklucza mineralne domieszki. Tylko znowu czy silnik 125KM "doceni" taki olej. Maciek89 ma Cuprę więc tam olej z górnej półki ma rację bytu. Nie chce żydować ale pieniędzy też nie lubię wyrzucać w błoto.

X-Clean jest bez sensu bo DPF nie mam a katalizatorowi full SAPS nie zaszkodzi.

Tak więc Panowie/Panie (jeśli są) czy ktoś może wymienić plusy na korzyść X-Max'a. Ja tak myślę, że z racji posiadania 0 powinien być trochę rzadszy w szerokim spektrum temperatur ergo rozruch nie będzie tak bolesny jak przy 5W40 ale to są (pewnie bez sensu) domysły.

Nadal uważam że każdy olej inny od LL będzie lepszy. A i spalanei na 5W40 nie wzrośnie.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Lord_Nikkon
Signo
Signo
 
Posty: 141
Dołączył(a): 4 czerwca 2017, 12:14
Auto: Leon 5F
Silnik: CJXA 2.0

Re: Oleje, filtry do Leon 3, diesel - benzyna

Postprzez trezor » 17 lipca 2017, 14:15

No to niestety "pogłoski", że we Wrocławiu wymiana oleju z własnym olejem jest niemożliwa, okazała się prawdziwa. Zadzwoniłem się umówić i Pani grzecznie poinformowała mnie o tym, że "zgodnie z nowym rozporządzeniem Zarządu" nie przyjmują zleceń na własnych materiałach i częściach. I jest tak od około miesiąca. Na to, że olej spełnia normę VW, stwierdziła, że niestety to nic nie zmienia.
Pozostaje zatem inny warsztat, który nie będzie robił problemów.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
trezor
Sport
Sport
 
Posty: 628
Dołączył(a): 25 marca 2017, 17:38
Auto: C300
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Oleje, filtry do Leon 3, diesel - benzyna

Postprzez Lord_Nikkon » 17 lipca 2017, 15:49

Ergo odmawiają i podważają zarządzenia EU w tej kwestii. ja bym poprosił o tą odmowę na piśmie i dodatkowo poinformował ze jakiekolwiek awarie wynikające z tej odpowiedzi związane z systemem olejowym w silniku będą ich odpowiedzialnością. Dodatkowe ewentualne próby podważenia gwarancji (z racji wymiany poza ASO) będą wynikać z w/w odmowy.

A tak już między nami - chciwe skur... Sorry ale tego nie da się inaczej nazwać. Leją syf a koszą jakby olej był z złota. Jestem całkiem pewien że przebicie mają na poziomie 80% plus - dojna krowa.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Lord_Nikkon
Signo
Signo
 
Posty: 141
Dołączył(a): 4 czerwca 2017, 12:14
Auto: Leon 5F
Silnik: CJXA 2.0

Re: Oleje, filtry do Leon 3, diesel - benzyna

Postprzez Niuch » 17 lipca 2017, 16:03

Od zawsze wiadomo, że zarobki biorą się nie sprzedaży auta, a z serwisu. Dlatego Skoda ma tak wysokie wyniki sprzedaży, bo ma najtańsze koszty serwisu, a i Skodziny drogie nie są, a bebechy te same co VW. Wszędzie żerują na wszystkim ...

BTW. Gdzieś kiedyś widziałem rachunek z przeglądu Porsche Panamery w Katowickim ASO (pewno część z Was też widziała). To dopiero była szopka, 70k zł ... :)
Zobacz Profil
Niuch
Signo
Signo
 
Posty: 196
Dołączył(a): 16 listopada 2016, 10:02
Auto: Leon X-Perience
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Oleje, filtry do Leon 3, diesel - benzyna

Postprzez pinkibass » 17 lipca 2017, 17:24

Jak widać nawet ta sama robocizna już śmierdzi i albo kupujesz i płacisz nam za części albo wypad.

Z tym 80% to pewnie przesada, ale u pewnego skośnookiego importera cena części oryginalnych dla ASO to ok. 50% ceny końcowej dla klienta (wyłączając okresowe promocje). Podejrzewam że to taki rynkowy standard, choć może olej to akurat nieco inna sytuacja bo to może być dostawca zewnętrzny
Zobacz Profil
pinkibass
Sport
Sport
 
Posty: 857
Dołączył(a): 17 kwietnia 2014, 06:16
Lokalizacja: W-wa
Auto: Leon 5F FR 1.4 140KM
Silnik: benzyna turbo inny

Re: Oleje, filtry do Leon 3, diesel - benzyna

Postprzez verton91 » 17 lipca 2017, 19:36

Niuch napisał(a):Od zawsze wiadomo, że zarobki biorą się nie sprzedaży auta, a z serwisu. Dlatego Skoda ma tak wysokie wyniki sprzedaży, bo ma najtańsze koszty serwisu, a i Skodziny drogie nie są, a bebechy te same co VW. Wszędzie żerują na wszystkim ...

BTW. Gdzieś kiedyś widziałem rachunek z przeglądu Porsche Panamery w Katowickim ASO (pewno część z Was też widziała). To dopiero była szopka, 70k zł ... :)


Nie widziałem rachunku, ale mogę spekulować, że jakieś ceramiczne hamulce mogą być 3/4 tego rachunku.
Nie ma się co dziwić generalnie, stać kogoś na samochód za ponad pół bańki, to i stać go na utrzymanie tego samochodu.
Chcesz być premium, to płacisz premium.
a tak off topic, to szanuję ludzi którzy montują gaz do aut, ale dla przykładu zakup jakiegoś wypasionego samochodu uzywanego, tylko po to by się pokazać, a serwisy robią u Zenka w stodole za miedzą i w dodatku montują tam gaz (bo przecie paly 20 litrow na 100) to głupota.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
verton91
TopSport
TopSport
 
Posty: 1049
Dołączył(a): 12 maja 2015, 15:58
Lokalizacja: WWA
Region: mazowieckie
Auto: Leon 5F FR
Silnik: CZCA 1.4

Re: Oleje, filtry do Leon 3, diesel - benzyna

Postprzez marekwar » 17 lipca 2017, 20:55

W Seat Bednarek w Łodzi aprobują swój olej o ile jest to olej według specyfikacji VW i jest przyniesiony w fabrycznie zamkniętym opakowaniu producenta. W moim przypadku Long Life Castrola.
W serwisie ten sam olej kosztuje prawie dwa razy drożej niż na rynku. Serwis chce zarobić ale podejście jest OK w stosunku do świadomego klienta co potrafi liczyć.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
marekwar
Sport
Sport
 
Posty: 854
Dołączył(a): 23 marca 2017, 21:16
Region: łódzkie
Auto: Leon ST Xcellence
Silnik: benzyna 1.4

Re: Oleje, filtry do Leon 3, diesel - benzyna

Postprzez trezor » 17 lipca 2017, 21:04

Niestety we Wrocku nastąpiła zmowa w obu ASO i jest "nie, bo nie". Oczywiście można się pewnie wykłócić, grożąc skargami do centrali. Ale być klientem na siłę, to też chyba nic fajnego. Teraz olej może by zmienili, ale jak będzie jakiś inny problem, to raczej frontem do klienta nie staną.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
trezor
Sport
Sport
 
Posty: 628
Dołączył(a): 25 marca 2017, 17:38
Auto: C300
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Oleje, filtry do Leon 3, diesel - benzyna

Postprzez verton91 » 17 lipca 2017, 21:22

Coś mnie podkusiło, żeby wymienić świece tak na zaś.
Nie wiem co o tym uważacie, ale moim zdaniem, świece które producent zaleca wymieniać co 60tys, u mnie wyglądają tragicznie po 38tys...
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
verton91
TopSport
TopSport
 
Posty: 1049
Dołączył(a): 12 maja 2015, 15:58
Lokalizacja: WWA
Region: mazowieckie
Auto: Leon 5F FR
Silnik: CZCA 1.4

Re: Oleje, filtry do Leon 3, diesel - benzyna

Postprzez Lord_Nikkon » 17 lipca 2017, 21:56

Tak mnie zastanawia. Silnik w Seacie jest dokładnie taki sam jak w Skodzie, VW i Bóg jeszcze wie w czym jeszcze. Teoretycznie i praktycznie jeśli weźmiesz bańkę z olejem i pojedziesz do jakiegokolwiek serwisu VAG to z racji identycznego (dosłownie) silnika pieczątka będzie tak samo ważna.

Może to jest sposób. Nie kijem to młotkiem. Ja sam raz naprawiałem w DE auto w VW a miałem Skodę. Zero problemów bo VW mógł sprawdzić (jakiś mieli patent) czy moja gwarancja jest ok i naprawili. Zresztą powtarzam. Olej jest jak płyn do spryskiwaczy, nie potrzeba do tego ani specjalnych narzędzi ani super umiejętności. ASO tak naprawdę goli za pieczątka i podłączenie do kompa bo większość debili z ASO nie wie nic o autach bez kompa.

verton91, To są OEMowe NGK więc czego się spodziewałeś? Zresztą nie wyglądaja aż strasznie. Jeśli platynka na katodzie i anodzie jeszcze się "świecie"/"błyszczy" to jeszcze tak bardzo źle nie jest.Ja wymiałem u rodziców niedawno po razu drugi świece i były założone oryginalne NGK Iridium MAX http://www.ngk-sparkplugs.jp/english/techinfo/iridium/05/index.htmlkupione w JP. Oprócz typowego zużycia nic nie było po nich widać. Najlepsze że wiecie ile kosztowała (SIC!) jedna świeca w ASO VW w Krakowie? 110 zł Jak Boga kocham jak znajdę wycenę to wkleję tutaj.

Tutaj oryginalna strona japońska NGK która jasno mówi, że standardowe świece irydowe (seria IX) które są montowane do aut wytrzymują około 20 -40 tys km https://translate.googleusercontent.com/translate_c?depth=1&hl=pl&rurl=translate.google.pl&sl=ja&sp=nmt4&tl=pl&u=http://www.ngk-sparkplugs.jp/products/sparkplugs/basic/05_01.html&usg=ALkJrhgo-ZCJonkcpwS04zjZrVty-jlbiQ

W Japonii rezusy oleju i świec są niższe ale nadal 30 tys dla standardowej irydówki to norma. dopiero świece z oznaczeniem P wytrzymują po 100kkm. Świece z serii MAX nie są oferowane w EU i nie ma ich do silników 1,4TSI w JP. Jedyną firmą która robi odpowiednik jest firma Denso.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Lord_Nikkon
Signo
Signo
 
Posty: 141
Dołączył(a): 4 czerwca 2017, 12:14
Auto: Leon 5F
Silnik: CJXA 2.0

Re: Oleje, filtry do Leon 3, diesel - benzyna

Postprzez verton91 » 17 lipca 2017, 22:33

Fakt, były to świece z oznaczeniem VW AG NGK, teraz założyłem po prostu NGK.
Róznica jednak w pracy silnika jest spora, wzrosła mocno kultura pracy oraz slnik przestał się "dławić".
Jeśli chodzi o cenę, pamiętam, że w ASO płaciłem okolo 90zł za sztukę OEM'ow, teraz zapłaciłem 140 za komplet :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
verton91
TopSport
TopSport
 
Posty: 1049
Dołączył(a): 12 maja 2015, 15:58
Lokalizacja: WWA
Region: mazowieckie
Auto: Leon 5F FR
Silnik: CZCA 1.4

Re: Oleje, filtry do Leon 3, diesel - benzyna

Postprzez trezor » 18 lipca 2017, 12:12

Mam dylemat który olej wybrać:
- MILLERS OILS EE LONGLIFE 5W40
- MILLERS OILS XF LONGLIFE 5w40
- LIQUI MOLY SYNTHOIL HIGH TECH 5W40
- MOTUL 8100 X-CLEAN 5W-40
- MOTUL 8100 X-CESS 5W-40
Może ktoś miał do czynienia nie tylko z jednym z nich, ale z kilkom i ma porównanie.
Nastawiłem się na LIQUI MOLY, ale może to nie jest najlepszy wybór.

BTW. Udało mi się przekonać serwis we Wrocławiu do wymiany z dostarczeniem własnego oleju. O dziwo nie przekonała ich dyrektywa GVO, tylko to, że to wymiana na moje "widzi mi się", a nie wymagana książką serwisową.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
trezor
Sport
Sport
 
Posty: 628
Dołączył(a): 25 marca 2017, 17:38
Auto: C300
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Oleje, filtry do Leon 3, diesel - benzyna

Postprzez michal2-4 » 18 lipca 2017, 14:37

Przekonałeś Karkonoską czy Brucknera?
Zobacz Profil
michal2-4
Stella +
Stella +
 
Posty: 46
Dołączył(a): 22 marca 2017, 16:48
Auto: Cupra 300 4x4
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Oleje, filtry do Leon 3, diesel - benzyna

Postprzez maciek89 » 18 lipca 2017, 15:10

@trezor - wszystkie dobre, możesz zrobić wyliczankę.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
maciek89
Cupra
Cupra
 
Posty: 2136
Dołączył(a): 27 czerwca 2015, 17:44
Auto: Cupra 280 MY16
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Oleje, filtry do Leon 3, diesel - benzyna

Postprzez trezor » 18 lipca 2017, 15:35

michal2-4 napisał(a):Przekonałeś Karkonoską czy Brucknera?

Karkonoską, ale oba tłumaczyły się tak samo.
Wiem, że Karkonoska to serwis porażka, ale olej chyba umieją wymienić. :wink:
maciek89 napisał(a):@trezor - wszystkie dobre, możesz zrobić wyliczankę.

Jeśli nikt nie ma jakiś swoich przemyśleń, to tak zrobię. :twisted:
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
trezor
Sport
Sport
 
Posty: 628
Dołączył(a): 25 marca 2017, 17:38
Auto: C300
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Oleje, filtry do Leon 3, diesel - benzyna

Postprzez Lord_Nikkon » 18 lipca 2017, 16:50

verton91 napisał(a):Fakt, były to świece z oznaczeniem VW AG NGK, teraz założyłem po prostu NGK.
Róznica jednak w pracy silnika jest spora, wzrosła mocno kultura pracy oraz slnik przestał się "dławić".
Jeśli chodzi o cenę, pamiętam, że w ASO płaciłem okolo 90zł za sztukę OEM'ow, teraz zapłaciłem 140 za komplet :)


Wiesz... Auto przestało się dławić bo pewnie świece są nowe, tak więc dystanse są odpowiednie a powierzchnie na których tworzy się iskra czyste i nie skorodowane. Wcześniejsza utrata mocy i dławienie było oczywistym efektem przepalenia świec, zresztą to było widać po ich stanie.NGK Iridium są niezłe (ja zawsze jeździłem na tych z JP bo są lepsze) ale Denso są wg mnie najlepsze tyle tylko ze nie robią świec do każdego silnika Do 5F teoretycznie spasuje IK20 ale to daleki strzał.


trezor napisał(a):Mam dylemat który olej wybrać:
- MILLERS OILS EE LONGLIFE 5W40
- MILLERS OILS XF LONGLIFE 5w40
- LIQUI MOLY SYNTHOIL HIGH TECH 5W40
- MOTUL 8100 X-CLEAN 5W-40
- MOTUL 8100 X-CESS 5W-40
Może ktoś miał do czynienia nie tylko z jednym z nich, ale z kilkom i ma porównanie.
Nastawiłem się na LIQUI MOLY, ale może to nie jest najlepszy wybór.

BTW. Udało mi się przekonać serwis we Wrocławiu do wymiany z dostarczeniem własnego oleju. O dziwo nie przekonała ich dyrektywa GVO, tylko to, że to wymiana na moje "widzi mi się", a nie wymagana książką serwisową.


Ja jestem zwolennikiem Motula jako SL (short Life), Mimllers'y to LL i wiem że pewnie zmienisz po 15 kkm ale mnie nadal odrzuca sama nazwa. Tak jak powiedział Maciek - cokolwiek nalejesz będzie lepsze niż dostaniesz w ASO.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Lord_Nikkon
Signo
Signo
 
Posty: 141
Dołączył(a): 4 czerwca 2017, 12:14
Auto: Leon 5F
Silnik: CJXA 2.0

Re: Oleje, filtry do Leon 3, diesel - benzyna

Postprzez trezor » 18 lipca 2017, 16:54

Lord_Nikkon napisał(a):Ja jestem zwolennikiem Motula jako SL (short Life), Mimllers'y to LL i wiem że pewnie zmienisz po 15 kkm ale mnie nadal odrzuca sama nazwa. Tak jak powiedział Maciek - cokolwiek nalejesz będzie lepsze niż dostaniesz w ASO.

A jeśli Motul, to X-Clean, czy X-Cess?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
trezor
Sport
Sport
 
Posty: 628
Dołączył(a): 25 marca 2017, 17:38
Auto: C300
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Oleje, filtry do Leon 3, diesel - benzyna

Postprzez Lord_Nikkon » 18 lipca 2017, 17:20

Kilka postów wyżej sam się zastanawiałem nad tym zagadnieniem. Z strony Motula wynika że oleje 5W40 i 5W30 to dawana seria X-MAX (najlepsza). X-MAX na ten moment jest jeden - 0W40. X Clean jest olejem Mid SAPS czyli generuje mniej popiołów i o ile jest to istotne w silnikach diesla to w benzynach ma marginalne znaczenie bo nie mamy DPF. Ja lałem do pierwszej generacji TSI (Tiguan 4motion) X-Cess 5W40 i silnik mimo jaj jakie z nimi były (często o tym czytałem) chodzi jak marzenie. Ja do swojego 125KM Leona też pewnie naleje X-Cess bo różnice między X-cess, X-clean i X-max będą minimalne. Ty masz Cuprę więc raczej poszedłbym w X-max. Maciek jeździ 280KM i sobie chwalił. X-MAX to top i Twój silnik raczej nie będzie wybrzydzał, zwłaszcza jak lubisz go "depnąc". Zresztą tak jak mówiłem każdy olej renomowanej marki będzie lepszy niż Syf LL lany w ASO.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Lord_Nikkon
Signo
Signo
 
Posty: 141
Dołączył(a): 4 czerwca 2017, 12:14
Auto: Leon 5F
Silnik: CJXA 2.0

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Leon 3 - Tuning - Warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości