Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Silnik Cupry 280/290/300 vs Golf R vs Audi S3 itp.

Wszystko co dotyczy silnika, przeniesienie napedu, modyfikacje...

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Silnik Cupry 280/290/300 vs Golf R vs Audi S3 itp.

Postprzez Quarien » 22 września 2017, 08:05

Hej,
czym różnią się te mocne silniki 2.0 TSI poszczególnych hot hatchy w ofercie VAG?

Czy tylko program, czy jeszcze coś w samym silniku?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Quarien
Sport
Sport
 
Posty: 275
Dołączył(a): 9 stycznia 2014, 11:09
Auto: Cupra 280
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Reklama

Re: Silnik Cupry 280/290/300 vs Golf R vs Audi S3 itp.

Postprzez Limak9 » 22 września 2017, 08:54

Myśle, ze wydech tutaj odgrywa szczególną rolę.
Zobacz Profil
Limak9
Sport
Sport
 
Posty: 267
Dołączył(a): 17 kwietnia 2017, 23:07
Region: małopolskie
Auto: Leon ST280
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Silnik Cupry 280/290/300 vs Golf R vs Audi S3 itp.

Postprzez lechu_stg » 22 września 2017, 10:02

Silnik ten sam, inny soft, możliwe że wydech i pewnie jakieś drobnostki :wink:
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
lechu_stg
Signo
Signo
 
Posty: 153
Dołączył(a): 26 grudnia 2016, 11:28
Auto: Szybkie
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Silnik Cupry 280/290/300 vs Golf R vs Audi S3 itp.

Postprzez chlorek » 22 września 2017, 10:12

Najważniejsze. To inna jakoś wnętrza i wygłuszenia.
Zobacz Profil
chlorek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 7518
Dołączył(a): 19 kwietnia 2011, 17:53
Lokalizacja: WU
Region: mazowieckie
Auto: Focus ST-line MK3
Silnik: CJXA 2.0

Re: Silnik Cupry 280/290/300 vs Golf R vs Audi S3 itp.

Postprzez Limak9 » 22 września 2017, 10:20

chlorek napisał(a):Najważniejsze. To inna jakoś wnętrza i wygłuszenia.

Myśle, ze Quarien chce mieć porównanie w silnikach, a nie w komforcie.
Zobacz Profil
Limak9
Sport
Sport
 
Posty: 267
Dołączył(a): 17 kwietnia 2017, 23:07
Region: małopolskie
Auto: Leon ST280
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Silnik Cupry 280/290/300 vs Golf R vs Audi S3 itp.

Postprzez pampi » 22 września 2017, 10:43

Ten sam silnik tylko moce inne. Wydechy tez są różne. Ale blok i turbo to samo.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
pampi
Cupra
Cupra
 
Posty: 2315
Dołączył(a): 24 marca 2010, 16:58
Auto: C300
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Silnik Cupry 280/290/300 vs Golf R vs Audi S3 itp.

Postprzez Quarien » 22 września 2017, 11:50

Bo niedawno się dowiedziałem, że w przypadku takiego 1.4 122KM a 1.4 140 KM, mimo iż są to bardzo podobne jednostki, to różnią się częściami :)
I zastanawiam się czy VW też zastosował taki mik, aby Cupra była w ten drobny sposób "gorsza" od kolegów w gamie.

A Golf GTI? Mniejsze turbo?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Quarien
Sport
Sport
 
Posty: 275
Dołączył(a): 9 stycznia 2014, 11:09
Auto: Cupra 280
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Silnik Cupry 280/290/300 vs Golf R vs Audi S3 itp.

Postprzez Niuch » 22 września 2017, 13:52

Wlaśnie to samo miałem pytać. Octavia RS ma chyba mniejsze turbo, nie ? Więc pomimo tego, że blok jest ten sam, to jednak osprzęt jest inny.
Zobacz Profil
Niuch
Signo
Signo
 
Posty: 196
Dołączył(a): 16 listopada 2016, 10:02
Auto: Leon X-Perience
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Silnik Cupry 280/290/300 vs Golf R vs Audi S3 itp.

Postprzez maciek89 » 22 września 2017, 19:47

To jest dokładnie to samo. Różnice oprócz softu to wydech- downpipe, a to co za nim to różne konfiguracje puszek, choć pierwsza podłużna jest taka sama we wszystkich tych autach, możliwości "rozwojowe" takie same

GTI / Octavia RS- mniejsze turbo ale to nie wszystko
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
maciek89
Cupra
Cupra
 
Posty: 2136
Dołączył(a): 27 czerwca 2015, 17:44
Auto: Cupra 280 MY16
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Silnik Cupry 280/290/300 vs Golf R vs Audi S3 itp.

Postprzez raflo83 » 23 września 2017, 08:43

hardware Cupra/S3/Golf R powinien być taki sam, jedynie co to poszczególne rewizje osprzętu mogą się różnić, ale to bardziej zależy do roku modelowego, niż wersji silnika. Mapy są inne. Między pierwszą Cuprą 265 a np S3 310KM mamy aż 45 KM różnicy....
Był: Seat Leon Cupra 1P
Jest: Seat Leon Cupra 5F viewtopic.php?f=91&t=50354
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
raflo83
TopSport
TopSport
 
Posty: 1019
Dołączył(a): 18 grudnia 2012, 19:09
Auto: Cupra 5F
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Silnik Cupry 280/290/300 vs Golf R vs Audi S3 itp.

Postprzez Pik » 24 września 2017, 18:30

Silniki EA888 z serii CJX- różnią się tylko softem, ostatnia litera oznacza wersję oprogramowania/mocy. I tak mamy następujące wersje CJX'a:

195 kilowatts (265 PS; 261 bhp) @ 5,350-6,600 rpm; 350 newton metres (258 lbf·ft) @ 1,750-5,300 rpm — CJXE: SEAT Leon Cupra
206 kilowatts (280 PS; 276 bhp) @ 5,100-6,500 rpm; 380 newton metres (280 lbf·ft) @ 1,800-5,500 rpm — CJXA/CJXB: SEAT Leon Cupra, Skoda Superb. (Audi S3 and VW Golf Mk7 R in some foreign markets)
213 kilowatts (290 PS; 286 bhp) @ 5,900-6,400 rpm; 350 newton metres (258 lbf·ft) @ 1,700-5,800 rpm — CJXD: SEAT Leon Cupra
221 kilowatts (300 PS; 296 bhp) @ 5,500-6,200 rpm; 380 newton metres (280 lbf·ft) @ 1,800-5,500 rpm — CJXC: Audi S3, VW Golf Mk7 R (Europe)
228 kilowatts (310 PS; 306 bhp); 380 newton metres (280 lbf·ft) — CJXG: Audi TTS

(zaczerpnięte z https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Volkswagen_Group_petrol_engines).
Pozdrawiam
Pik
Moja Cupra 5F
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Pik
FR
FR
 
Posty: 1545
Dołączył(a): 26 maja 2015, 17:24
Auto: Cupra 5F MY16
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Silnik Cupry 280/290/300 vs Golf R vs Audi S3 itp.

Postprzez maciek89 » 24 września 2017, 18:33

Jeszcze co do różnic 2.0 TSI w Cuprze / Golfie R w stosunku do silnika z GTI / Octavia RS. Czyli jednostki 265-310KM vs 220-252KM.

- oczywiście inne turbo
- tłokowe dysze chłodzące
- azotowane zawory wydechowe o wyższej zawartości niklu
- inny wałek rozrządu wydechowy
- inne tłoki
- inna kompresja
- inne wtryskiwacze wysokiego ciśnienia
- chłodzące dysze tłokowe o wyższym przepływie
- inne pierścienie gniazd zaworów wylotowych (o lepszej stabilności temperaturowej i odporności na ścieranie)

Czyli jeszcze poza turbo są różnice, które mają wpływ na żywotność jednostki
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
maciek89
Cupra
Cupra
 
Posty: 2136
Dołączył(a): 27 czerwca 2015, 17:44
Auto: Cupra 280 MY16
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Silnik Cupry 280/290/300 vs Golf R vs Audi S3 itp.

Postprzez Pik » 24 września 2017, 18:36

Dla ścisłości, w Golfie GTI/Octavii RS siedzi silnik o oznaczeniu CHH-:
162 kilowatts (220 PS; 217 bhp) @ 4,500-6,200 rpm; 350 newton metres (258 lbf·ft) @ 1,500-4,400 rpm — CHHB: Audi A3, Skoda Superb, VW Golf Mk7 GTI, Škoda Octavia RS
169 kilowatts (230 PS; 227 bhp) @ 4,700-6,200 rpm; 350 newton metres (258 lbf·ft) @ 1,500-4,600 rpm — CHHA: VW Golf Mk7 GTI Performance, Škoda Octavia RS230
Pozdrawiam
Pik
Moja Cupra 5F
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Pik
FR
FR
 
Posty: 1545
Dołączył(a): 26 maja 2015, 17:24
Auto: Cupra 5F MY16
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Silnik Cupry 280/290/300 vs Golf R vs Audi S3 itp.

Postprzez dejm » 25 września 2017, 08:16

Pik, bardzo przydatny zbiór informacji :brawo:
fajnie jeżeli znalibyśmy jeszcze seryjne doładowanie w cuprach 265/280/290 i innych Golf R, Audi S3
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
dejm
Signo
Signo
 
Posty: 198
Dołączył(a): 14 września 2017, 10:29
Lokalizacja: Opolskie
Auto: Cupra ST 280
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Silnik Cupry 280/290/300 vs Golf R vs Audi S3 itp.

Postprzez feels3 » 25 września 2017, 09:13

Tak jak Maciek89 pisze, tych różnic jest trochę i jak widać po tunerach i to co oferuja to max potencjał tych silników też jest różny, przykładowo stage 3 dla GTI to jest coś co dobrym boxem można zrobić w Cuprze (ew. pokrywa się to z typowym stage 2).

U mnie program z pełnym wydechem dał nie wiele więcej niż to co oferuje seria w Cuprze 300 (zakładając jej pomiar na hamowani, gdzie wiele wypluwa rzędu 310-320)
Zobacz Profil
feels3
Sport
Sport
 
Posty: 343
Dołączył(a): 13 kwietnia 2015, 08:30
Auto: Golf GTI PP
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Silnik Cupry 280/290/300 vs Golf R vs Audi S3 itp.

Postprzez Billek » 16 października 2017, 09:24

feels3 napisał(a):Tak jak Maciek89 pisze, tych różnic jest trochę i jak widać po tunerach i to co oferuja to max potencjał tych silników też jest różny, przykładowo stage 3 dla GTI to jest coś co dobrym boxem można zrobić w Cuprze (ew. pokrywa się to z typowym stage 2).

U mnie program z pełnym wydechem dał nie wiele więcej niż to co oferuje seria w Cuprze 300 (zakładając jej pomiar na hamowani, gdzie wiele wypluwa rzędu 310-320)


No ale w sumie max stage 1-3 jest głównie uzależniony od turbo, RS/GTI nie dmuchnie tyle co cupra, golf czy audi bo ma mniejsza turbinę i tu jest największa zmiana. Wiec reszta osprzętu aż takiej zmiany nie robi.
Zobacz Profil
Billek
Stella
Stella
 
Posty: 7
Dołączył(a): 15 lutego 2017, 23:19
Auto: Seat Leon ST Cupra
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Silnik Cupry 280/290/300 vs Golf R vs Audi S3 itp.

Postprzez shreku » 21 października 2017, 00:20

Znajomy znajomego hamowal swoja C300ST i wyszlo mu 324KM/433Nm w serii. Ja swoja moze w listopadzie wrzuce na rolki to zobaczymy

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
shreku
Stella +
Stella +
 
Posty: 85
Dołączył(a): 18 marca 2017, 01:12
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Cupra ST 300
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Silnik Cupry 280/290/300 vs Golf R vs Audi S3 itp.

Postprzez Pablo1975 » 6 listopada 2017, 18:17

Ja swojej nie hamowałem, ale miałem ostatnio okazję pojechać Fordem Focusem RS 2017 rocznik i choć subiektywnie wydawał się szybszy, to myślę, że jest to kwestia manualnej skrzyni, która większości użytkownikom daje poczucie większego kopa. Za to RS na hamowni koleżce wyszedł na 334, czyli Ford nie doszacowuje tych swoich 360 KM. A CUPRA i inne 2.0 TSI, to tutaj z kolei jest zazwyczaj 10 % mocy więcej niż katalogowo.
Zobacz Profil
Pablo1975
Stella
Stella
 
Posty: 3
Dołączył(a): 4 czerwca 2017, 21:08
Auto: Cupra 300 4drive
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Silnik Cupry 280/290/300 vs Golf R vs Audi S3 itp.

Postprzez raflo83 » 6 listopada 2017, 19:38

Pablo1975 napisał(a):Ja swojej nie hamowałem, ale miałem ostatnio okazję pojechać Fordem Focusem RS 2017 rocznik i choć subiektywnie wydawał się szybszy, to myślę, że jest to kwestia manualnej skrzyni, która większości użytkownikom daje poczucie większego kopa. Za to RS na hamowni koleżce wyszedł na 334, czyli Ford nie doszacowuje tych swoich 360 KM. A CUPRA i inne 2.0 TSI, to tutaj z kolei jest zazwyczaj 10 % mocy więcej niż katalogowo.

Mi tam dali zaledwie 2,6% więcej KM w serii skąpcy z Hiszpanii :-P, ale fakt, ze nie słyszałem aby komuś tsi wyszedł niżej, niż seria. A historie z RS poniżej serii to już nie pierwszy raz słyszę.
Był: Seat Leon Cupra 1P
Jest: Seat Leon Cupra 5F viewtopic.php?f=91&t=50354
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
raflo83
TopSport
TopSport
 
Posty: 1019
Dołączył(a): 18 grudnia 2012, 19:09
Auto: Cupra 5F
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Silnik Cupry 280/290/300 vs Golf R vs Audi S3 itp.

Postprzez maciek89 » 6 listopada 2017, 20:49

A ja nie słyszałem żeby choć raz wyszło 350. Poza tym to trochę ciężka krowa- waży 200 kg więcej od Cupry FWD przez co nie ma szans na lepsze osiągi. Pomijając przypały z silnikiem (niby jest już ok, a nadal padają), popularne są wycieki w całkowicie nowych autach i pomimo porządnego 4x4 jest wheelhop na mokrym, przy ostrzejszej jeździe biegi potrafią haczyć, silnik ma źle zaprojektowane chłodzenie, komputer niedokładnie pokazuje temp. cieczy chłodzącej, trzeba robić jakieś cuda pod maską z izolacją termiczną. No i potencjał silnika 2.3 EB mniejszy niż CJX, o ile 1.6 i 2.0 EB mają rewelacyjną opinię jeśli chodzi o trwałość to 2.3 już nie.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
maciek89
Cupra
Cupra
 
Posty: 2136
Dołączył(a): 27 czerwca 2015, 17:44
Auto: Cupra 280 MY16
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Silnik Cupry 280/290/300 vs Golf R vs Audi S3 itp.

Postprzez peter85 » 7 listopada 2017, 09:38

Za to RS na hamowni koleżce wyszedł na 334, czyli Ford nie doszacowuje tych swoich 360 KM.


Tak samo jest z Civiciem Type-R też jeszcze nie słyszałem żeby któryś pokazał fabryczną moc, honda tłumaczy to winą hamowni które nie dostarczają do silnika odpowiedniej ilości powietrza... :x
Zobacz Profil
peter85
Sport
Sport
 
Posty: 898
Dołączył(a): 22 stycznia 2011, 09:03
Lokalizacja: Łódź
Auto: leon 1P
Silnik: BKD 2.0

Re: Silnik Cupry 280/290/300 vs Golf R vs Audi S3 itp.

Postprzez Limak9 » 7 listopada 2017, 10:24

peter85 napisał(a):
Za to RS na hamowni koleżce wyszedł na 334, czyli Ford nie doszacowuje tych swoich 360 KM.


Tak samo jest z Civiciem Type-R też jeszcze nie słyszałem żeby któryś pokazał fabryczną moc, honda tłumaczy to winą hamowni które nie dostarczają do silnika odpowiedniej ilości powietrza... :x

Raczej tak było w silnikach wolnossących i wynikało to z rożnych norm przyjętych do wyliczę. W silnikach 2.0T w civicach sa gifty po 10km.
Zobacz Profil
Limak9
Sport
Sport
 
Posty: 267
Dołączył(a): 17 kwietnia 2017, 23:07
Region: małopolskie
Auto: Leon ST280
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Silnik Cupry 280/290/300 vs Golf R vs Audi S3 itp.

Postprzez peter85 » 7 listopada 2017, 11:26

No właśnie nie tylko w wolnossących bo pierwszy Type R z turbo też miał problemy z uzyskaniem seryjnej mocy na hamowni, wyniki były tym gorsze im wyższa temperatura zewnętrzna (co akurat jest zrozumiałe) tam problemem jest podobno za mało wydajny układ chłodzenia a haterzy oczywiście już pisali, że pierwszy silnik turbo hondy jest niedopracowany i w ogóle to chłam co oczywiście prawdą nie jest.
Zobacz Profil
peter85
Sport
Sport
 
Posty: 898
Dołączył(a): 22 stycznia 2011, 09:03
Lokalizacja: Łódź
Auto: leon 1P
Silnik: BKD 2.0

Re: Silnik Cupry 280/290/300 vs Golf R vs Audi S3 itp.

Postprzez maciek89 » 7 listopada 2017, 11:28

Dokładnie, jak wyżej. Nie wiem jak te nowe z 3 rurkami pośrodku, ale poprzednie nie trzymały serii, wąskie gardło - ICek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
maciek89
Cupra
Cupra
 
Posty: 2136
Dołączył(a): 27 czerwca 2015, 17:44
Auto: Cupra 280 MY16
Silnik: benzyna 2.0 turbo


Powrót do Leon 3 - Techniczne Benzyna

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości