Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Elektryczna nagrzewnica/podgrzewacz płynu chłodzącego

Wszystko pozostałe co techniczne + inne mody np. xenon, zawias, ...

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Re: Elektryczna nagrzewnica/podgrzewacz płynu chłodzącego

Postprzez QQmonzter » 23 grudnia 2012, 06:21

Ja mam inną sprawę odnośnie podgrzewacza. Dzisiaj z ciekawości i z nudów w pracy chciałem zmierzyć świece. Okazało się, że z 3 tylko 1 działa ale to nie problem znaleźć na allegro. Inna sprawa jest taka, że z 3 fajek również tylko 1 jest sprawna, pozostałe dwie 'nie zaskakuja', nie słychać kliknięcia i fajki luźno schodzą. Pytanie jest moje takie czy można dokupić same fajki i je wymienić? Widać na tej jednej sprawnej, że było już coś z nią robione bo 3cm od niej jest zrobione termokurczem. Pytanie tylko czy da się kupić same nowe fajki czy trzeba kombinować z używkami?
Leon 1M 1.9 TDI+ 150/320
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
QQmonzter
Sport
Sport
 
Posty: 357
Dołączył(a): 2 września 2012, 22:22
Lokalizacja: Bytom
Auto: Leon ASV

Reklama

Re: Elektryczna nagrzewnica/podgrzewacz płynu chłodzącego

Postprzez Tracer2 » 23 grudnia 2012, 06:42

Da się dokupić. Ja budowałem układ od początku i Kupiłem w sklepie Skody.Ok 50 PLN za fajkę z kabelkiem. Musiałem poczekać bo nie mieli na stanie trzech i chyba dwie mi sprowdzali z Czech.
Leon II 1,6 CAYC 147 KM by Vtec, prowadzi WAZE i AM XL 6.25 , VW Caddy SDI 1,9 KAT
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tracer2
FR
FR
 
Posty: 1796
Dołączył(a): 4 lutego 2011, 05:40
Lokalizacja: W-wa
Region: mazowieckie
Auto: Leon II TDI
Silnik: CDLD 2.0

Re: Elektryczna nagrzewnica/podgrzewacz płynu chłodzącego

Postprzez untaztood » 23 grudnia 2012, 09:03

a to nie jest tak, że nie załączają się 3 na raz, tylko pojedynczo w zależności od obciążenia akumulatora?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
untaztood
FR
FR
 
Posty: 1603
Dołączył(a): 15 czerwca 2008, 01:07
Auto: Superb
Silnik: CGGB 1.4

Re: Elektryczna nagrzewnica/podgrzewacz płynu chłodzącego

Postprzez QQmonzter » 23 grudnia 2012, 09:12

Nie wiem jak się załączają ale tylko jedna świeca żarowa miała przejście więc dwie są na pewno przepalone.
Leon 1M 1.9 TDI+ 150/320
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
QQmonzter
Sport
Sport
 
Posty: 357
Dołączył(a): 2 września 2012, 22:22
Lokalizacja: Bytom
Auto: Leon ASV

Re: Elektryczna nagrzewnica/podgrzewacz płynu chłodzącego

Postprzez Tracer2 » 26 grudnia 2012, 18:01

Numer katalogowy tej fajki z kablem w Skody 028 971 782 A
nazwa "ZLACZE"
Leon II 1,6 CAYC 147 KM by Vtec, prowadzi WAZE i AM XL 6.25 , VW Caddy SDI 1,9 KAT
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tracer2
FR
FR
 
Posty: 1796
Dołączył(a): 4 lutego 2011, 05:40
Lokalizacja: W-wa
Region: mazowieckie
Auto: Leon II TDI
Silnik: CDLD 2.0

Re: Elektryczna nagrzewnica/podgrzewacz płynu chłodzącego

Postprzez RafRoo » 31 grudnia 2012, 09:20

A ja "odgrzeję" (nie bez powodu użyłem tego wyrazu ;)) trochę temat. Jestem po udanej przeróbce , dodaniu podgrzewacza. Generalnie prócz samego trójnika ze świecami do wody musiałem dodać również chłodnicę spalin. Całość wykonałem tak jak napisał kolega "przebor" w instrukcji - WIELKIE DZIĘKI za nią !;)) na dwa a nawet trzy etapy. Zrobiłem najpierw mechanikę tj. króciec ze świecami, i chłodnicę spalin i musiałem pozmieniać węże wody (gdyż nie miałem chłodnicy spalin w moim ASZ-cie. I tu już było lepiej - cieplej, bo sama chłodnica spalin już trochę daje ciepła, Potem przebudowałem (dołożyłem bezpiecznik do skrzynki na akku). Drugim było wymiana alternatora na taki 120A. Ciekawostką jest to ze miałem org. 90A (tak wynika z papierów i VIN-u w systemie CPD VW) a kabel od alterka miałem już ten gruby. Trzecim etapem było położenie elektryki (polecam rozpruć wiązkę np. z angola i położyć ją w org. rynienkach i peszlach ładnie zaizolować. Jedynie czego się bałem i powierzyłem to Maranowi było to podłączenie kabelków do ECU, po prostu nie wiedziałem jak rozebrać samą wtyczję w kablach, ale jak mi to pokazał Krzysztof z Marana, (dla nich tez wielkie dzięki za pomoc w temacie ;)) nie jest to wcale trudne i jak się dobrze rozbierze i wyciągnie te fioletowe elementy to wyciąganie i wkładanie nowych pinów te pestka.
Zestaw ładnie działa, włącza sie tak jak powinien, kolo 10s. po odpaleniu, można do zauważyć nawet naocznie, gdyż od razu obciążenie alternator generuje i jeśli silnik chodzi na biegu jałowym to można odczuć moment włączenia się świecczek. Dla tych co pragną mocniejszych dowodów i są gotowi na bardziej drastyczne doznania, to wystarczy po jakiejś minucie od zapalenia silnika dotknąć jednej z tych trzech świeczek (UWAGA GORĄCE JAK DIABLI!!) u mnie grzeją jak szalone.
Generalnie mod całkiem konkretny i dość skomplikowany, pracochłonny i wieloetapowy ale dzięki instrukcji, którą zrobił przbor - jeszcze raz WIELKIE DZIĘKI, i odrobinie chęci można temat samemu w domowym garażu ogarnąć. Efekt wart tej pracy, silnik zagrzewa się 3x szybciej ciepłe powietrze w mrozy rzędu -10 st. leci do kabiny już po pierwszych 2-3 kilometrach.
DIESEL kopci, DIESEL czadzi, DIESEL nigdy Cię nie zdradzi!
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
RafRoo
Sport
Sport
 
Posty: 603
Dołączył(a): 28 marca 2008, 13:07
Lokalizacja: MMz
Region: mazowieckie
Auto: LEON
Silnik: ASZ 1.9

Re: Elektryczna nagrzewnica/podgrzewacz płynu chłodzącego

Postprzez przebor » 31 grudnia 2012, 10:18

RafRoo napisał(a):dzięki instrukcji, którą zrobił przebor - jeszcze raz WIELKIE DZIĘKI
8) Cieszę się, że instrukcja się przydała bo trochę czasu na nią poświęciłem

Jak będziesz chciał i miał możliwość zrób proszę logi (tak jak zrobili olszu i piterEL) oczywiście przy temp ujemnej. Będzie można porównać do logów olszu (też silnik ASZ) jaki jest wpływ chłodnicy spalin. Czy masz zaślepiony EGR? Bo jeśli EGR masz zaślepiony to chłodnica spalin raczej nie przyspiesza nagrzewania silnika. Do silnika ASV/ALH też można ją dołożyć (myslałem kiedyś nad tym), ponieważ występowała seryjnie w silniku ALH z automatyczną skrzynią biegów. Zaniechałem jednak tego bo nie znałem realnego wpływu na ogrzewanie, a podobno te chłodniczki potrafią się rozszczelnić i wtedy płyn leci do dolotu (przez EGR) i mamy bardzo podobne objawy jak przy uszczelce pod glowicą.
Wysłane z ATARI 65XE
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
przebor
Sport
Sport
 
Posty: 406
Dołączył(a): 5 lipca 2006, 18:09
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Leon 1m
Silnik: ASV 1.9

Re: Elektryczna nagrzewnica/podgrzewacz płynu chłodzącego

Postprzez olszu » 31 grudnia 2012, 11:03

RafRoo, Wychodzi na to, że chłodniczka spalin nie była montowana fabrycznie ?
U mnie przy -15*C solidnie ciepłe powietrze leci po ok 4 km.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
olszu
Sport
Sport
 
Posty: 689
Dołączył(a): 7 stycznia 2009, 16:20
Lokalizacja: WN
Auto: 120d
Silnik: CJXA 2.0

Re: Elektryczna nagrzewnica/podgrzewacz płynu chłodzącego

Postprzez Maras2003 » 10 stycznia 2015, 14:24

Dzięki pomocnemu postowi kolegi przebor, udało mi się edytować mapę świec grzejących płyn chłodniczy.

Silnik ASV komputer/soft 038906012JJ
adres mapy: 57DD6 EA52 359894

Wzór żeby dane przeliczyć na stopnie Celsjusza:
(wartość w mapie -2731)/10 = stopni Celsjusza.

numery po lewej = temp. powietrza z map sensora (odczytywane przy starcie silnika)
numery na czerwonym tle = informacja do ilu stopni grzać wodę

przykład: jeżeli temp powietrza wynosi 2627 na starcie silnika, świece bedą grzały do 3432
czyli: jeżeli temp powietrza wynosi -10,4 na starcie silnika, świece bedą grzały do 70,1 stopni

Wklejam moją edytowaną mapkę, ale jeszcze nie testowałem:

Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Maras2003
TopSport
TopSport
 
Posty: 1059
Dołączył(a): 11 listopada 2012, 13:40
Auto: Leon Sport
Silnik: ASV 1.9

Re: Elektryczna nagrzewnica/podgrzewacz płynu chłodzącego

Postprzez przebor » 10 stycznia 2015, 17:07

Skoro temat odkopany to ja dopiszę, że już w zeszłą zimę jeździłem z przestawioną mapą w ECU i moje przypuszczenia co do zasady działania tej mapy sprawdziły się w 100%. Dodatkowo podniosłem sobie obroty biegu jałowego gdy płyn chłodzący jest zimny żeby alternator mógł wygenerować więcej prądu. Chociaż przy alternatorze 140A jaki zamontowałem i tak było to chyba zbędne. Wszystkie 3 świece załączają się nawet na biegu jałowym podczas postoju.
Wysłane z ATARI 65XE
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
przebor
Sport
Sport
 
Posty: 406
Dołączył(a): 5 lipca 2006, 18:09
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Leon 1m
Silnik: ASV 1.9

Re: Elektryczna nagrzewnica/podgrzewacz płynu chłodzącego

Postprzez QQmonzter » 13 stycznia 2015, 11:15

Alternator 140A i tobie jeszcze mało? Co ty farelke 5kW podłączasz do gniazda zapalniczki? Większość współczesnych alternatorów osiąga swoje deklarowane wartości na obrotach minimalnie powyżej biegu jałowego albo nawet na biegu jałowym.
Niech świece żarowe podgrzewacza zużywają ze 30A (sądząc po przekroju przewodów więcej brać nie będą), podgrzewanie tylnej szyby kilka amperów, radio, nawiew tyle co nic na dobrą sprawę. Jak dojdziesz do 50-60A to będzie dobrze.
Akumulatora i tak szybciej nie naładujesz jeśli o to ci chodziło bo ładowanie w samochodzie jest stałonapięciowe a prąd wynika ze stopnia jego naładowania(albo też rozładowania), jak nie chechlasz rozrusznikiem godzinę pod domem to zbyt wiele "prądu" nie zużyjesz a i tak w tym wypadku ważniejszy jest czas przez który alternator będzie ładował bo chyba nie myślisz, że akumulator ładowany jest prądem rzędu 40A. :mrgreen:
Leon 1M 1.9 TDI+ 150/320
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
QQmonzter
Sport
Sport
 
Posty: 357
Dołączył(a): 2 września 2012, 22:22
Lokalizacja: Bytom
Auto: Leon ASV

Re: Elektryczna nagrzewnica/podgrzewacz płynu chłodzącego

Postprzez przebor » 13 stycznia 2015, 19:32

Spoko QQmonzter ja przecież nikogo nie zmuszam, pokazałem tylko jak działa dogrzewacz i jak rozwiązałem problem jego krótkiego grzania (na co parę osób się skarżyło) u siebie.

Myślę, że świece żarowe podgrzewacza mogą brać w granicach 40A. Nie policzyłeś jednej rzeczy - bezpośrednio po uruchomieniu silnika grzeją jeszcze świece żarowe silnika (do 3 minut) jest to tzw. faza afterglow. 4 świece żarowe silnika każda po 15A(?) + 3 świece żarowe dogrzewacza to już się trochę uzbiera. Druga sprawa - ECU nie włącza wszystkich 3 świec dogrzewacza w jednej chwili tylko robi to pojedynczo za każdym razem sprawdzając warunek czy obciążenie alternatora jest mniejsze niż 50%. Czyli aby wszystkie 3 świece zostały uruchomione, po włączeniu drugiej musi być obciążenie altka mniej niż 50%. Myślę, że łatwiej to osiągnąć na alternatorze 140A niż 90A jaki miałem fabrycznie.

Obroty podniosłem do około 1100 przy silnych mrozach. Wraz ze wzrostem temp. płynu obroty płynnie maleją do 900.
Wysłane z ATARI 65XE
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
przebor
Sport
Sport
 
Posty: 406
Dołączył(a): 5 lipca 2006, 18:09
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Leon 1m
Silnik: ASV 1.9

Re: Elektryczna nagrzewnica/podgrzewacz płynu chłodzącego

Postprzez PaVLo » 14 stycznia 2015, 21:10

Pytanie, jak zdjąć fajki ze świec podgrzewacza płynu ?, o ile jedna schodzi to pozostałe dwie nie idzie zdjąć, bardzo mocno są zaczepione :| . Chciałem sprawdzić czy wszystkie są sprawne i jest problem (jedna z której zdjąłem działa).
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
PaVLo
TopSport
TopSport
 
Posty: 1448
Dołączył(a): 14 grudnia 2010, 14:49
Lokalizacja: Miasto szybkich kobiet i pięknych aut
Auto: Seat SPORT
Silnik: ARL 1.9

Re: Elektryczna nagrzewnica/podgrzewacz płynu chłodzącego

Postprzez Maras2003 » 14 stycznia 2015, 21:19

Kręcić lewo/prawo i dosyć mocno ciągnąć w górę. Nie są przytopione ?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Maras2003
TopSport
TopSport
 
Posty: 1059
Dołączył(a): 11 listopada 2012, 13:40
Auto: Leon Sport
Silnik: ASV 1.9

Re: Elektryczna nagrzewnica/podgrzewacz płynu chłodzącego

Postprzez PaVLo » 15 stycznia 2015, 10:22

Znaczy jak przytopione ?, kręcić fajkami na boki można swobodnie, szarpię je do góry ale boje się, że połame a tego chce uniknąć.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
PaVLo
TopSport
TopSport
 
Posty: 1448
Dołączył(a): 14 grudnia 2010, 14:49
Lokalizacja: Miasto szybkich kobiet i pięknych aut
Auto: Seat SPORT
Silnik: ARL 1.9

Re: Elektryczna nagrzewnica/podgrzewacz płynu chłodzącego

Postprzez Maras2003 » 15 stycznia 2015, 20:08

U mnie 1 jest przytopiona, ją było najgorzej ściagnąć.
Rwij :twisted:
Wątpie żebyś je połamał jeżeli będziesz ciągnął równolegle. Ciagnij i lekko obracaj lewo/prawo
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Maras2003
TopSport
TopSport
 
Posty: 1059
Dołączył(a): 11 listopada 2012, 13:40
Auto: Leon Sport
Silnik: ASV 1.9

Re: Elektryczna nagrzewnica/podgrzewacz płynu chłodzącego

Postprzez transit_master » 15 stycznia 2015, 22:41

A spróbuj delikatnie przegiąć fajkę na jedną stronę i jednocześnie dawaj do góry. Musi zejść. Nie ma uja we wsi.
Yamaha Grizzly 700 EFI EPS bighorny, dystanse x-atv, alu osłony zygo, grzane manetki bronco, przedni bumper, warn vantage 3000, ledowe ringi, wskaźnik stage6, wypala Hero 7 Black :D I jest ogień!!!
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
transit_master
Cupra
Cupra
 
Posty: 4209
Dołączył(a): 13 grudnia 2007, 23:59
Lokalizacja: Guangzhou
Auto: w ...uj oszczedne
Silnik: benzyna inny

Re: Elektryczna nagrzewnica/podgrzewacz płynu chłodzącego

Postprzez PaVLo » 16 stycznia 2015, 09:40

Widocznie obie są przytopione bo pewnie to one najczęściej działają. Będe próbował je zdjąć dla sprawdzenia ich sprawności.
Jeszcze takie pytanie, czy przy odkręcaniu jednej dużo płyny ucieka ?.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
PaVLo
TopSport
TopSport
 
Posty: 1448
Dołączył(a): 14 grudnia 2010, 14:49
Lokalizacja: Miasto szybkich kobiet i pięknych aut
Auto: Seat SPORT
Silnik: ARL 1.9

Re: Elektryczna nagrzewnica/podgrzewacz płynu chłodzącego

Postprzez ukffun » 6 marca 2015, 12:54

Witam, ja trochę z innej beczki ale temat w zasadzie ten sam. Mianowicie posiadam w swoim autku podgrzewacz elektryczny powietrza, sterowany jest on tak samo jak króciec ze świecami żarowymi, ale jest jedno ale, wszystkim podgrzewanie włącza się po spełnieniu kilku warunków jak obciązenie alt, temp, itp. U mnie jest jeszcze jeden warunek mianowicie w panelu regulacji ogrzewania wbudowany jest mikroprzełacznik który "aktywuje" podgrzewacz przy ustawieniu nawiewu na szybę i w związku z tym mam pytanie czy ma ktoś może schemat rozpiskę na który pin ECU ten mikroswitch może być wyprowadzony? Pytam dlatego że zamontowałem właśnie kompletna nagrzewnicę z klimatronikiem oraz panel. W nagrzewnicy zmieścił się wspominany elektryczny podgrzewacz powietrza (preheater). Niestety panel z pokrętłami został zastąpiony przez panel climatronika i zostal mi ten nieszczęsny przewód z mikroswitcha który nie wiem gdzie ma być wpięty w panelu climatronika. Fabrycznie mikroprzełacznik zwiera go do masy przy ustawieniu na szybe i mam pytanie czy mogę go zostawić połaczonego z masą czy muszę gdzieś podłączyć do panelu climatronik. Jak to fabrycznie wygląda w samochodach z podgrzewaczem i climatronikiem?
Zobacz Profil
ukffun
Stella
Stella
 
Posty: 2
Dołączył(a): 6 marca 2015, 12:44
Auto: Arosa
Silnik: TDI pompowtryski PD

Re: Elektryczna nagrzewnica/podgrzewacz płynu chłodzącego

Postprzez Maras2003 » 6 marca 2015, 22:35

Osobiście zostawiłbym go włączonego, tj niby w pozycję na szybę. Przynajmniej nagrzewnica będzie grzała niezależnie od ustawienia strony nawiewu ;)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Maras2003
TopSport
TopSport
 
Posty: 1059
Dołączył(a): 11 listopada 2012, 13:40
Auto: Leon Sport
Silnik: ASV 1.9

Re: Elektryczna nagrzewnica/podgrzewacz płynu chłodzącego

Postprzez przebor » 8 marca 2015, 18:26

ukffun, zgadza się - w autach które miały fabrycznie ten podgrzewacz elektryczny w nagrzewnicy (między innymi chyba vw lupo) trzeba dodatkowo włączyć ten przełącznik. W leonach 1M ten typ dogrzewacza nie występował fabrycznie, chociaż można go zamontować bo pasuje do obudowy nagrzewnicy. Jesteś pewien, że przełącznik zwiera do masy po jego włączeniu? Myślałem, że jest odwrotnie tzn:
przełącznik wyłączony = połączenie do masy
przełącznik włączony = brak połączenia do masy

Jeśli byłoby tak jak napisałem to po prostu go nie podłączaj, wtedy dogrzewacz zawsze się włączy gdy zajdą pozostałe warunki.
Jeśli jednak jest odwrotnie to wywal microswitch i podłącz do masy tak jak sugeruje Maras2003.

W profilu masz Arosa - chodzi o to auto? Podaj kod silnika i rocznik to sprawdzę w schemacie jeśli chcesz.
Wysłane z ATARI 65XE
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
przebor
Sport
Sport
 
Posty: 406
Dołączył(a): 5 lipca 2006, 18:09
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Leon 1m
Silnik: ASV 1.9

Re: Elektryczna nagrzewnica/podgrzewacz płynu chłodzącego

Postprzez Krempy » 15 marca 2015, 10:50

przebor napisał(a):Spoko QQmonzter ja przecież nikogo nie zmuszam, pokazałem tylko jak działa dogrzewacz i jak rozwiązałem problem jego krótkiego grzania (na co parę osób się skarżyło) u siebie.

Myślę, że świece żarowe podgrzewacza mogą brać w granicach 40A. Nie policzyłeś jednej rzeczy - bezpośrednio po uruchomieniu silnika grzeją jeszcze świece żarowe silnika (do 3 minut) jest to tzw. faza afterglow. 4 świece żarowe silnika każda po 15A(?) + 3 świece żarowe dogrzewacza to już się trochę uzbiera. Druga sprawa - ECU nie włącza wszystkich 3 świec dogrzewacza w jednej chwili tylko robi to pojedynczo za każdym razem sprawdzając warunek czy obciążenie alternatora jest mniejsze niż 50%. Czyli aby wszystkie 3 świece zostały uruchomione, po włączeniu drugiej musi być obciążenie altka mniej niż 50%. Myślę, że łatwiej to osiągnąć na alternatorze 140A niż 90A jaki miałem fabrycznie.

Obroty podniosłem do około 1100 przy silnych mrozach. Wraz ze wzrostem temp. płynu obroty płynnie maleją do 900.


Kolego, powiedz, w jaki sposób to zrobiłeś, bo także chciałbym sobie taką modyfikację zrobić.
Zobacz Profil
Krempy
Stella +
Stella +
 
Posty: 38
Dołączył(a): 28 października 2014, 22:07
Auto: Cupra 2001
Silnik: ARL 1.9

Re: Elektryczna nagrzewnica/podgrzewacz płynu chłodzącego

Postprzez przebor » 15 marca 2015, 17:54

Chodzi Ci o podniesienie obrotów? Musisz zmienić odpowiednią mapę we wsadzie ECU.
Wysłane z ATARI 65XE
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
przebor
Sport
Sport
 
Posty: 406
Dołączył(a): 5 lipca 2006, 18:09
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Leon 1m
Silnik: ASV 1.9

Re: Elektryczna nagrzewnica/podgrzewacz płynu chłodzącego

Postprzez Krempy » 15 marca 2015, 18:03

Hm, zapewne zwykłym VAGiem tego nie zrobię. Jakich narzędzi potrzebuję do tego typu modyfikacji?
Zobacz Profil
Krempy
Stella +
Stella +
 
Posty: 38
Dołączył(a): 28 października 2014, 22:07
Auto: Cupra 2001
Silnik: ARL 1.9

Re: Elektryczna nagrzewnica/podgrzewacz płynu chłodzącego

Postprzez przebor » 15 marca 2015, 18:40

Kabelka którym można wczytać / zapisać wsad sterownika EDC15 np. MPPS i programu na PC którym można wygodnie edytować wsad np. vagedcsuite. Oczywiście na upartego można to robić również zwykłym HEX edytorem .
Wysłane z ATARI 65XE
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
przebor
Sport
Sport
 
Posty: 406
Dołączył(a): 5 lipca 2006, 18:09
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Leon 1m
Silnik: ASV 1.9

Re: Elektryczna nagrzewnica/podgrzewacz płynu chłodzącego

Postprzez Maras2003 » 15 marca 2015, 20:38

Jeżeli chodzi o podniesienie obrotów to da sie vag-comem, przynajmniej o pewną wartość.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Maras2003
TopSport
TopSport
 
Posty: 1059
Dołączył(a): 11 listopada 2012, 13:40
Auto: Leon Sport
Silnik: ASV 1.9

Re: Elektryczna nagrzewnica/podgrzewacz płynu chłodzącego

Postprzez Krempy » 15 marca 2015, 20:45

Vagiem to wiem. Sam podniosłem na 945 ale jest to stała wartość niezależna od obrotów..
przebor, dzięki za radę ;)
Zobacz Profil
Krempy
Stella +
Stella +
 
Posty: 38
Dołączył(a): 28 października 2014, 22:07
Auto: Cupra 2001
Silnik: ARL 1.9

Re: Elektryczna nagrzewnica/podgrzewacz płynu chłodzącego

Postprzez Patryk700i » 7 listopada 2017, 00:07

Witam. Nie znalazłem odpowiedzi nigdzie na moje pytanie. Czy jest możliwość zwiększenia temperatury podgrzewacza płynu chodniczego 3 świece z 5 stopni na np. 15 stopni. Za pomocą vagu. Lub w jakimś serwisie? Chodzi mi żeby te świece zalaczaly się przy trochę wyższej temperaturze niż 5 stopni.
Zobacz Profil
Patryk700i
Stella +
Stella +
 
Posty: 52
Dołączył(a): 10 sierpnia 2017, 21:57
Auto: Seat Leon
Silnik: ARL 1.9

Re: Elektryczna nagrzewnica/podgrzewacz płynu chłodzącego

Postprzez przebor » 7 listopada 2017, 19:16

Czy jest możliwość zwiększenia temperatury podgrzewacza płynu chodniczego 3 świece z 5 stopni na np. 15 stopni.
Tak.

Za pomocą vagu
Nie, ponieważ trzeba zmodyfikować wsad w sterowniku silnika, a kabelek VAG służy do diagnostyki.

Lub w jakimś serwisie?
W jakimś na pewno.
Wysłane z ATARI 65XE
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
przebor
Sport
Sport
 
Posty: 406
Dołączył(a): 5 lipca 2006, 18:09
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Leon 1m
Silnik: ASV 1.9

Re: Elektryczna nagrzewnica/podgrzewacz płynu chłodzącego

Postprzez Maras2003 » 7 listopada 2017, 19:31

Kilka postów wyżej masz podpowiedź ;)

viewtopic.php?p=579668#p579668
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Maras2003
TopSport
TopSport
 
Posty: 1059
Dołączył(a): 11 listopada 2012, 13:40
Auto: Leon Sport
Silnik: ASV 1.9

Re: Elektryczna nagrzewnica/podgrzewacz płynu chłodzącego

Postprzez Martinus1985 » 22 lipca 2018, 10:10

Odgrzebie temacik.
Na dniach bede montowal podgrzewcz i chce zrobić tak jak bylo Ori. Temat czytany :)
Posiada ktos schemat jak to podlaczyc elektronicznie ? Albo może ktoś podłączył i podpowie co i jak.
Za pomoc z góry Dziękuję.
Obrazek
Było 113,7 KM chwilowo 147,4 a obecnie 200,6 KM by TuneUp na BRD,Fmic i jest zapał na GTB...
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Martinus1985
TopSport
TopSport
 
Posty: 1443
Dołączył(a): 17 lipca 2011, 08:36
Lokalizacja: Kujawsko
Auto: Leon Sport
Silnik: AHF 1.9

Re: Elektryczna nagrzewnica/podgrzewacz płynu chłodzącego

Postprzez pmajchro » 29 października 2018, 20:03

przebor,
witam
próbowałem tak jak w poście od Pana. Identycznie wyglądającą mapę znalazłem pod adresem: 2D 00057F6C EA3C
jednak edycja wspomnianej mapy nie przyniosła zamierzonego efektu. Jesli mozna wiedzieć jak Pan tego dokonał?

pozdrawiam,

Przemyslaw Majchrowski
Zobacz Profil
pmajchro
Stella
Stella
 
Posty: 2
Dołączył(a): 10 lutego 2016, 09:42
Auto: leon
Silnik: ARL 1.9

Re: Elektryczna nagrzewnica/podgrzewacz płynu chłodzącego

Postprzez Maras2003 » 18 listopada 2018, 21:59

Jaki numer sterownika ? Łącznie z 2 literkami na końcu

Przebor, jak rozumieć mapę 77E22 ze sterownika 012JJ, widzę w Y obroty, jako wartości są chyba % obciążenia alternatora. Tylko pytanie czy żeby świece częściej grzały, to trzeba te wartości zwiększyć czy zmniejszyć ?

-- 18 listopada 2018, 21:59 --

Robiłem małe testy i okazuje się że sztuka świecy pobiera do 20A prądu. 3szt. to już 60A, całkiem sporo. U mnie jeden z przewodów się złamał przy świecy, jedna fajka jest nadpalona, niedługo zmieniam całą instalację tam na kabel 4mm, ale chyba nie będę tego chował w tunel jak jest ori, tylko trochę na skróty pod puszkę z przekaźnikami, a przewody w peszlu.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Maras2003
TopSport
TopSport
 
Posty: 1059
Dołączył(a): 11 listopada 2012, 13:40
Auto: Leon Sport
Silnik: ASV 1.9

Re: Elektryczna nagrzewnica/podgrzewacz płynu chłodzącego

Postprzez przebor » 27 listopada 2018, 20:51

Maras2003, ta mapa to wg mnie procentowe obciążenie alternatora (przy różnych obrotach) przy jakim jeszcze można włączyć dogrzewacz. Jeśli obciążenie będzie mniejsze niż wartość w mapie to ECU włączy kolejną świecę. Wynikałoby zatem, że trzeba zwiększyć wartość w mapie jeśłi chcesz żeby świece częściej grzały. Kawałek dalej masz kolejną mapę (tam gdzie jest kilka 9490) która wyznacza obciążenie przy którym wyłączyć świece dogrzewacza.

pmajchro, zgadza się wygląda że adres 57F6C jest ok dla ARLa o numerze sterownika 019 FK. W tym wsadzie są dwa banki (można powiedzieć dwa niezależne zbiory map) które można przełączać kodowaniem sterownika w VAG-COM. Zatem możliwe że akurat masz aktywny ten drugi zestaw map i musisz zmienić mapę pod adresem 77F6C, a nie 57F6C. Innego wytłumaczenia nie mam. Pokaż może co tam wpisałeś?

Tak na marginesie w sterowniku który mam w ASV (012 FK) oryginalnie jest tylko jeden zbiór map, ale nic nie stoi na przeszkodzie aby skopiować sobie w puste miejsce i mieć dwa zestawy przełączane kodowaniem w VAG-COM. Przykładowo w jednym zestawie mamy agresywniejszy program a w drugim słabszy, albo w jednym mamy smoke limiter by MAP a w drugim by MAF itp.
Wysłane z ATARI 65XE
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
przebor
Sport
Sport
 
Posty: 406
Dołączył(a): 5 lipca 2006, 18:09
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Leon 1m
Silnik: ASV 1.9

Re: Elektryczna nagrzewnica/podgrzewacz płynu chłodzącego

Postprzez Maras2003 » 7 lutego 2019, 09:03

Kolega qba1012 podpowiada że mapa jest w stopniach Kelwina i chyba ma rację, ja używałem jakiegoś "opracowanego" przeze mnie wzoru na obliczenie wartości i okazuje się teraz że nie jest on do końca poprawny ;)
ps. teraz sprawdziłem i mój wzór kopie się o dziesiętne stopnia, nie mniej kolega ma rację :) Wartości z mapy podzielić przez 10, następnie odjąć 273,15 i mamy stopnie Celsjusza
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Maras2003
TopSport
TopSport
 
Posty: 1059
Dołączył(a): 11 listopada 2012, 13:40
Auto: Leon Sport
Silnik: ASV 1.9

Re: Elektryczna nagrzewnica/podgrzewacz płynu chłodzącego

Postprzez przebor » 7 lutego 2019, 18:57

Maras2003 zgadza się, temperatura w EDC15 jest we wszystkich mapach zakodowana w stopniach Kelvina*10. Tylko, że to nie jest żadne odkrycie :)
Wysłane z ATARI 65XE
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
przebor
Sport
Sport
 
Posty: 406
Dołączył(a): 5 lipca 2006, 18:09
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Leon 1m
Silnik: ASV 1.9

Poprzednia strona

Powrót do Leon 1 - Tuning - Warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 1 gość