Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Remont silnika Cupra 2.0 Tfsi 240 km, BWJ

Wszystko pozostałe co techniczne + inne mody np. xenon, zawias.....

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Remont silnika Cupra 2.0 Tfsi 240 km, BWJ

Postprzez CptPrice » 16 sierpnia 2017, 21:20

Witajcie, mam niemały problem i zwracam się do was z prośbą o radę i ewentualną pomoc.
Cupra 2.0 Tfsi, 240 PS seria - zwiększone na 310 PS. 162 tys. km

Do silnika (pierwszy cylinder) dostała się część klapy kolektora. Taka jest diagnoza serwisu. Przypadek ten spowodował wygięcie zaworów, zniszczona świeca. Z tego co mówią tłok jest cały.
Według nich trzeba
- zamontować nową głowicę
- duże prawdopodobieństwo konieczności honowania cylindra lub wymiana tulei
- nowy kolektor
- nowy rozrząd
- uszczelki, świeca itp.
koszt kosmiczny

Zapytałem oczywiści znajomego mechanika czy da się to jakoś zrobić inaczej:
- powiedział, że najłatwiej to kupić silnik i zrobić przekładkę (gdyby ktoś dysponował takim motorem to proszę napiszcie ile byście chcieli, skąd ten silnik i czy jesteście w stanie udokumentować przebieg )


A co powiedzie na regenerację silnika?
- planowanie głowicy, wymianę samych zaworów. Czy to w tak wyciągniętym silniku w ogóle ma sens.

Wszelkie rady i sugestie mile widziane.
Zobacz Profil
CptPrice
Stella
Stella
 
Posty: 3
Dołączył(a): 30 marca 2017, 15:30
Auto: Leon 2Cupra 310 km
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Reklama

Re: Remont silnika Cupra 2.0 Tfsi 240 km, BWJ

Postprzez sleeper » 17 sierpnia 2017, 11:06

Nie wiem na ile wycenili Ci naprawę auta, ale jakby nie patrzeć to wymiana całego silnika jest rozwiązaniem najrozsądniejszym moim zdaniem.
Oczywiście wszytko pod warunkiem że "trafisz" dobry silnik, a o to w Polsce wcale nie łatwo. Te 30-dniowe gwarancje sprzedawców to taki chwyt marketingowy. Tu po prostu trzeba mieć szczęście. Decyzja nie jest wcale łatwa - wiem coś o tym.
BTW te 310 KM to skąd Ci się wzięło? Jakie modyfikacje w aucie oprócz programu?
SKODA Octavia RS TSI
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
sleeper
Ex LeonClub Team
 
Posty: 1613
Dołączył(a): 26 stycznia 2007, 21:43
Lokalizacja: Poznań
Region: wielkopolskie
Auto: Octavia RS
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Remont silnika Cupra 2.0 Tfsi 240 km, BWJ

Postprzez Premo » 17 sierpnia 2017, 12:03

sleeper napisał(a):Nie wiem na ile wycenili Ci naprawę auta, ale jakby nie patrzeć to wymiana całego silnika jest rozwiązaniem najrozsądniejszym moim zdaniem.
Oczywiście wszytko pod warunkiem że "trafisz" dobry silnik, a o to w Polsce wcale nie łatwo. Te 30-dniowe gwarancje sprzedawców to taki chwyt marketingowy. Tu po prostu trzeba mieć szczęście. Decyzja nie jest wcale łatwa - wiem coś o tym.
BTW te 310 KM to skąd Ci się wzięło? Jakie modyfikacje w aucie oprócz programu?


Wydech i program wystarczy. Też tak miałem i 310 niby wypluło w vtech. Przypuszczam, że ten remont to w białej Cuprze MS.
Zobacz Profil
Premo
Stella +
Stella +
 
Posty: 93
Dołączył(a): 24 listopada 2014, 16:49
Region: śląskie
Auto: Leon 1P
Silnik: BWJ 2.0

Re: Remont silnika Cupra 2.0 Tfsi 240 km, BWJ

Postprzez sleeper » 17 sierpnia 2017, 13:38

Premo napisał(a):Wydech i program wystarczy. Też tak miałem i 310 niby wypluło w vtech. Przypuszczam, że ten remont to w białej Cuprze MS.

opis sugeruje że to samym programem stąd moje pytanie ...
SKODA Octavia RS TSI
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
sleeper
Ex LeonClub Team
 
Posty: 1613
Dołączył(a): 26 stycznia 2007, 21:43
Lokalizacja: Poznań
Region: wielkopolskie
Auto: Octavia RS
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Remont silnika Cupra 2.0 Tfsi 240 km, BWJ

Postprzez CptPrice » 8 września 2017, 11:50

Dokładnie tak - wystarczył program i wydech.
W standardzie Cupra z wydechem wypluła 270 kunia a po modyfikacji 310 (poza tym nie jestem pierwszym właścicielem i już kupiłem tak wystrojone auto)


Trochę tu nie zaglądałem więc sytuacja się nieco zmieniła .
Wziąłem Cupre z serwisu i zaprowadziłem do innego warsztatu a tam okazało się, że sytuacja jest nie tak zła jak opisywał to serwis.

- regeneracja głowicy
- 16 nowych zaworów
- nowy zestaw rozrządu
- uszczelki, śruby, itp.
- usunęli klapy z kolektora.


Silnik pracuje super ale przy mocnym dodaniu gazu szarpie. Czytałem gdzieś, że powyżej 300 km klapy są nie potrzebne jednak w moim przypadku chyba tak nie jest. Czeka mnie zatem jeszcze sprawa z tymi klapami. Chyba, że jest jakiś patent ?

Premo napisał(a): Przypuszczam, że ten remont to w białej Cuprze MS.


Dobrze przypuszczasz. Zerknąłeś w profil ? czy może masz z innego źródła tą wiedzę ? :) a może pracujesz w serwisie bądź w warsztacie gdzie Cupra stała ? :D
Zobacz Profil
CptPrice
Stella
Stella
 
Posty: 3
Dołączył(a): 30 marca 2017, 15:30
Auto: Leon 2Cupra 310 km
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Remont silnika Cupra 2.0 Tfsi 240 km, BWJ

Postprzez Premo » 8 września 2017, 19:14

CptPrice napisał(a):
Premo napisał(a): Przypuszczam, że ten remont to w białej Cuprze MS.


Dobrze przypuszczasz. Zerknąłeś w profil ? czy może masz z innego źródła tą wiedzę ? :) a może pracujesz w serwisie bądź w warsztacie gdzie Cupra stała ? :D


Twoja Cupra stała wcześniej pod moim oknem :D Moja z resztą też :D
Zobacz Profil
Premo
Stella +
Stella +
 
Posty: 93
Dołączył(a): 24 listopada 2014, 16:49
Region: śląskie
Auto: Leon 1P
Silnik: BWJ 2.0

Re: Remont silnika Cupra 2.0 Tfsi 240 km, BWJ

Postprzez lukamen » 26 listopada 2017, 21:35

Jeśli to nie tajemnica to ile cię wyszedł remont? Nie dawno stałem się właścicielem Cupry 240 km i plany są na nowy wydech z milltek, i mape na 300 km, ostatnio miałem problem bo olej zjadł było mało i sam sobie gazu do 2.5k dodawał :D
Zobacz Profil
lukamen
Stella
Stella
 
Posty: 2
Dołączył(a): 26 listopada 2017, 21:28
Auto: Seat Leon Cupra
Silnik: BWJ 2.0

Re: Remont silnika Cupra 2.0 Tfsi 240 km, BWJ

Postprzez tatian » 26 listopada 2017, 22:18

Jak się dowiadywałem o remont 2.0 tfsi w Audi A5 i problem olejowy to gość z Wawy ogarniający te silniki podał mi koszt 8-15 tys. zł.
Obrazek
Był Seat Ibiza 1.2 (64 KM)
Był Seat Leon 1.9 TDI (110 KM)
Był Seat Leon 1.8 TSI (160 KM)
Był VW Golf MK VII 2.0 TDI (150 KM)
Był VW Golf 7.5 GTI (245 KM)
Jest Renault Clio IV 0.9 TCe (90KM)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
tatian
Cupra
Cupra
 
Posty: 4117
Dołączył(a): 27 października 2007, 22:57
Region: kujawsko-pomorskie
Auto: Renault Clio IV
Silnik: inny

Re: Remont silnika Cupra 2.0 Tfsi 240 km, BWJ

Postprzez chlorek » 27 listopada 2017, 08:37

tatian napisał(a):to gość z Wawy ogarniający te silniki podał mi koszt 8-15 tys. zł.

Jeden z forumowiczów poprawiał pierścienie u nich. Nic to nie wniosło. Jak żarł olej tak żre...
Zobacz Profil
chlorek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 7518
Dołączył(a): 19 kwietnia 2011, 17:53
Lokalizacja: WU
Region: mazowieckie
Auto: Focus ST-line MK3
Silnik: CJXA 2.0

Re: Remont silnika Cupra 2.0 Tfsi 240 km, BWJ

Postprzez tatian » 27 listopada 2017, 21:53

chlorek, ale Ty pewnie mówisz o http://krasnobrodzka-racing.com pierścienie to oni za 800 zł robią. Też o tym myślałem, potem na forum A5 poczytałem o tym gościu Corling Łukasz Snoch ponoć ogarnia temat, ale jakoś 2.0 tfsi odpuściłem.
Obrazek
Był Seat Ibiza 1.2 (64 KM)
Był Seat Leon 1.9 TDI (110 KM)
Był Seat Leon 1.8 TSI (160 KM)
Był VW Golf MK VII 2.0 TDI (150 KM)
Był VW Golf 7.5 GTI (245 KM)
Jest Renault Clio IV 0.9 TCe (90KM)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
tatian
Cupra
Cupra
 
Posty: 4117
Dołączył(a): 27 października 2007, 22:57
Region: kujawsko-pomorskie
Auto: Renault Clio IV
Silnik: inny


Powrót do Leon 2 - Tuning - Warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości