Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Twardość zawieszenia

Dane techniczne, osiągi, eksploatacja....

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Re: Twardość zawieszenia

Postprzez czapel » 15 maja 2017, 19:29

Continental ContiSportContact 5 1.8 tsi
Zobacz Profil
czapel
Sport
Sport
 
Posty: 589
Dołączył(a): 27 września 2015, 19:54
Region: małopolskie
Auto: Leon Fr 5F
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Reklama

Re: Twardość zawieszenia

Postprzez szadubaba » 15 maja 2017, 21:40

czapel na takich nowke odebrales? To miales szczescie ;<
Zobacz Profil
szadubaba
Sport
Sport
 
Posty: 564
Dołączył(a): 9 lutego 2017, 18:29
Auto: Cupra 300
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Twardość zawieszenia

Postprzez czapel » 15 maja 2017, 22:43

tak na takich odebrałem
Zobacz Profil
czapel
Sport
Sport
 
Posty: 589
Dołączył(a): 27 września 2015, 19:54
Region: małopolskie
Auto: Leon Fr 5F
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Twardość zawieszenia

Postprzez szczeslaw » 16 maja 2017, 09:09

Cupry dostają fabrycznie inne gumy niż FR, a niższe wersje wyposażenie jeszcze inne.
W FR widziałem już jakieś Conti (nie pamiętam co dokładnie), Pirello P7 Cinturato (ja takie miałem - śliska opona i do tego dość głośna) i Bridgestone Turanza.
Teraz założyłem wspomniane tu Dunlopy SP Sport Maxx RT2. Cichsza niż Pirelli na pewno, ale szczerze mówiąc nie wiem czy mniej śliska. w Poprzednim samochodzie miałem SP Sport Maxx RT (poprzedni model) i wydaje mi się, że lepiej kleiły.
Na pewno jedne i drugie (RT i RT2) dobrze zachowują się na mokrym - lepiej niż Pirelli.
Znajomy ostatnio kupował Style (przed FL) i dostał chyba jakieś Hankooki.
Zobacz Profil
szczeslaw
Sport
Sport
 
Posty: 580
Dołączył(a): 30 kwietnia 2014, 08:23
Auto: Leon 5F FR 122 KM
Silnik: CJXA 2.0

Re: Twardość zawieszenia

Postprzez trezor » 16 maja 2017, 09:13

Zanim zdecydowałem się na Cuprę, byłem bliski kupna GTI Clubsport. No i tamten stał na MICHELIN Pilot Sport Cup 2. :-) To by się na pewno kleiło. :-)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
trezor
Sport
Sport
 
Posty: 628
Dołączył(a): 25 marca 2017, 17:38
Auto: C300
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Twardość zawieszenia

Postprzez B3N » 16 maja 2017, 11:03

Też zauważyłem, że BridgeStone są głośne, choć na etykiecie piszą, że są dość ciche... Następnym razem kupuję Dunlopy, bo wydają mi się cichsze.
Zobacz Profil
B3N
Sport
Sport
 
Posty: 568
Dołączył(a): 21 października 2014, 09:17
Auto: SEAT LEON 5F FR
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Twardość zawieszenia

Postprzez marek_sopot » 16 maja 2017, 11:30

Powiedzcie mi jak do tej twardości zawieszenia w FR ma się dołożenie DCC? Czy wtedy na Sporcie jest jeszcze twardziej a na Comforcie naprawdę komfortowo? Co dokładnie daje DCC?
Zobacz Profil
marek_sopot
Stella
Stella
 
Posty: 25
Dołączył(a): 8 maja 2017, 10:32
Auto: Seat Leon ST
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Twardość zawieszenia

Postprzez szadubaba » 16 maja 2017, 12:33

DCC to progresywny uklad kierowniczy i impulsy elektryczne ktore zageszczaja lub rozrzedzaja olej w amortyzatorach (tak lopatologicznie) :-D wiec zmienia sie charakterystyka tlumienia. Przejedz sie Cupra i zobacz czy czujesz roznice na poszczegolnych trybach, Cupra moze i ma zmodyfikowane zawieszenie w porownaniu do FR ale jak komfort ujdzie w Cuprze to tymbardziej w FR z DCC.
Zobacz Profil
szadubaba
Sport
Sport
 
Posty: 564
Dołączył(a): 9 lutego 2017, 18:29
Auto: Cupra 300
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Twardość zawieszenia

Postprzez maciek89 » 16 maja 2017, 12:41

szczeslaw napisał(a):Znajomy ostatnio kupował Style (przed FL) i dostał chyba jakieś Hankooki.


Chyba Evo2, dają je też na pierwszy montaż do Audi (choćby S3 i nowe S5), ponoć genialna guma.
Ja miałem na pierwszy montaż Conti 5P i opony były raczej średnie, choć w testach wypadają dobrze. Na plus świetna stabilność przy bardzo wysokich prędkościach na suchym, na mokrym nie czułem się na nich zbyt pewnie. No i mega szybko się kończą.

Teraz staram się ucywilizować Cuprę i wraca seryjny wydech i zamówiłem opony, które poradzą sobie także na mokrym- Uniroyal Rainsport 3. Mamy je w drugim aucie (ośka 240 KM) i świetnie dają radę i są bardzo ciche, zobaczymy jak przy 19" w Cuprze :)

Co do DCC to jak konfigurowałem GTI to nie brałem ani szpery (pakiet performance), ani tego wymysłu DCC (na co to komu???), a ja w Cuprze mam w standardzie to uważam, że to świetne bajery. :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
maciek89
Cupra
Cupra
 
Posty: 2136
Dołączył(a): 27 czerwca 2015, 17:44
Auto: Cupra 280 MY16
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Twardość zawieszenia

Postprzez feels3 » 16 maja 2017, 12:51

DCC, inaczej Dynamic Chasis Control to regulowane tłumienie amortyzatorów, samo tłumienie odbywa się poprzez przepływ oleju przez zawór, w DCC przepływ tego oleju poprzez domknięcie/otwarcie zaworu można regulować.

Natomiast progresywne wspomaganie układu kierowniczego tyczy się wspomagania i przełożeń i to nie ma związku z DCC (poza tym że jest w pakiecie razem z DCC w Leonie FR, ale można mieć auta w grupie VAG z DCC ale bez progr. ukł. kier.)

cyt: "Mniejszy promień. Od skrajnego prawego do skrajnego lewego położenia kierownicy przy progresywnym układzie kierowniczym jest 2,1 obrotu, w przypadku tradycyjnego układu kierowniczego trzeba wykonać 2,75 obrotu kierownicą."
"Progresywny stosunek przełożenia. Tradycyjne układy kierownicze pracują ze stałym stosunkiem przełożenia, natomiast w nowym układzie stosunek ten jest progresywny."
"Zmienne zazębienie. Pod względem technicznym progresywny układ kierowniczy różni się od tradycyjnego zmiennym zaziębieniem zębatki oraz mocniejszym silnikiem elektrycznym."
Zobacz Profil
feels3
Sport
Sport
 
Posty: 343
Dołączył(a): 13 kwietnia 2015, 08:30
Auto: Golf GTI PP
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Twardość zawieszenia

Postprzez szczeslaw » 16 maja 2017, 13:48

szadubaba, zagęszczanie oleju poprzez zmianę pola magnetycznego stosowane jest (lub było) chyba w Oplach.
W VAG jest tak zwykle tak, jak napisał feels3 - zawory, przez które przepływa olej w amortyzatorze normalnie mają stały przepływ (stała charakterystyka amorka), a w DCC są regulowane, więc można zmieniać przepływ oleju, a tym samym tłumienie amortyzatora.
Choć w niektórych Audi R8 i TT stosowali też MagneRide od Delphi (co ciekawe, amortyzatory produkowane w Krośnie).
Zobacz Profil
szczeslaw
Sport
Sport
 
Posty: 580
Dołączył(a): 30 kwietnia 2014, 08:23
Auto: Leon 5F FR 122 KM
Silnik: CJXA 2.0

Re: Twardość zawieszenia

Postprzez maciek89 » 16 maja 2017, 14:03

A3/S3, R8 i wszystkie TT mają magnetic ride, nie wiem jak RSy. Większe modele mają po prostu regulowaną twardość lub pneumatykę.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
maciek89
Cupra
Cupra
 
Posty: 2136
Dołączył(a): 27 czerwca 2015, 17:44
Auto: Cupra 280 MY16
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Twardość zawieszenia

Postprzez melbion » 17 maja 2017, 06:36

maciek89 napisał(a):
Ja miałem na pierwszy montaż Conti 5P i opony były raczej średnie, choć w testach wypadają dobrze. Na plus świetna stabilność przy bardzo wysokich prędkościach na suchym, na mokrym nie czułem się na nich zbyt pewnie. No i mega szybko się kończą.

Teraz staram się ucywilizować Cuprę i wraca seryjny wydech i zamówiłem opony, które poradzą sobie także na mokrym- Uniroyal Rainsport 3. Mamy je w drugim aucie (ośka 240 KM) i świetnie dają radę i są bardzo ciche, zobaczymy jak przy 19" w Cuprze :)


Potwierdzam, ja też dostałem Conti, których w życiu bym nie kupił, bieżnik znika w oczach. W poprzednim aucie kupiłem własnie Uniroyal i byłem mega zadowolony. Co śmieszniejsze to właścicielem Uni jest Conti. Daj znać jak się będą sprawować, bo na następny sezon będę musiał kupić nowe o ile jeszcze w tym roku Conti szlak nie trafi.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
melbion
Stella +
Stella +
 
Posty: 63
Dołączył(a): 28 grudnia 2016, 17:20
Auto: Cupra ST 265
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Twardość zawieszenia

Postprzez DarkStar » 5 czerwca 2017, 11:17

Witam posiadam Leona III w wersji FR 2.0TDI 184 konie zastanawiam się nad rozmiarem 225/45/18 (chodzi mi o ochronę przed dziurami) lecz nie wiem czy będzie to sprawiało jakieś problemy względem elektroniki? Czy lepiej wybrać rozmiar który już mam 225/40/18. Zależy mi na rancie ochraniającym felgę. Zastanawiam się nad tymi dwoma opcjami:
http://allegro.pl/4-x-225-40r18-eagle-f ... 52528.html
http://allegro.pl/4-opony-letnie-225-40 ... 76093.html
Co o nich sądzicie i jakie polecacie?
Zobacz Profil
DarkStar
Stella
Stella
 
Posty: 7
Dołączył(a): 4 czerwca 2017, 22:03
Auto: Leon 2.0TDI CUPA 184
Silnik: CJXA 2.0

Re: Twardość zawieszenia

Postprzez michuFR » 8 października 2017, 02:19

Czym się różni zawieszenie FR od np. wersji Style?
Zobacz Profil
michuFR
Sport
Sport
 
Posty: 312
Dołączył(a): 19 marca 2017, 20:53
Region: dolnośląskie
Auto: Leon FR 5F
Silnik: CZCA 1.4

Re: Twardość zawieszenia

Postprzez B3N » 9 października 2017, 09:19

FR jest twardsze i lepiej "klei" samochód do drogi...mniej się wychyla. Dodatkowo FR ma zawieszenie wielowahaczone, co daje lepszą stabilność na zakrętach i na dziurach. FR jest też chyba niższe...znaczy samochód jest niżej zawieszony....ale tej informacji nie jestem pewien.
W skrócie można powiedzieć, żę FR to usportowione zawieszenie , a Style jest nastawione na komfort.
CUPRA to już ma sportowe nastawy zawieszenia.

Choć wiele osób pisze, że mając DCC można mieć 2 w 1, czyli komfort i sport w zależności od ustawień.
Zobacz Profil
B3N
Sport
Sport
 
Posty: 568
Dołączył(a): 21 października 2014, 09:17
Auto: SEAT LEON 5F FR
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Twardość zawieszenia

Postprzez Enduro » 9 października 2017, 09:29

Wielowahaczowe jest w silnikach benzynowych 1.8 i wyżej. W 1.4 150 KM i niżej jest belka.
Zobacz Profil
Enduro
Stella +
Stella +
 
Posty: 77
Dołączył(a): 7 września 2016, 12:01
Lokalizacja: Mazowieckie
Auto: seat
Silnik: benzyna 1.4

Re: Twardość zawieszenia

Postprzez maciek89 » 9 października 2017, 09:44

Jak dla mnie to Cupra ma średnio sportowe nastawy zawieszenia... Za bardzo się przechyla na boki nawet w trybie Cupra.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
maciek89
Cupra
Cupra
 
Posty: 2136
Dołączył(a): 27 czerwca 2015, 17:44
Auto: Cupra 280 MY16
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Twardość zawieszenia

Postprzez szadubaba » 9 października 2017, 10:59

Nastawy takie ze powyzej 200 da sie jechac i nie wypadac z drogi, ot co :P
Zobacz Profil
szadubaba
Sport
Sport
 
Posty: 564
Dołączył(a): 9 lutego 2017, 18:29
Auto: Cupra 300
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Twardość zawieszenia

Postprzez random » 10 października 2017, 21:21

Sportowe nastawy? Tutaj coś można sobie nastawić: http://www.seat-sport.com/en/carworlds/ ... -data.html
Pozdrawiam
JK
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
random
Stella +
Stella +
 
Posty: 35
Dołączył(a): 25 lutego 2017, 22:00
Lokalizacja: Poznań/Szczecin
Auto: Leon 5F FR
Silnik: benzyna 1.4

Re: Twardość zawieszenia

Postprzez KeyZet » 1 września 2018, 20:06

Witam.

Od tygodnia jestem posiadaczem Leona FR na felgach 18". Niestety jazdy testowe miałem tylko po mieście i to w dość gęstym ruchu. W efekcie nie dostrzegłem jak twarde jest zawieszenie w tym samochodzie.

I tu pojawia się moje pytanie. Czy w ASO będą w stanie jakoś zmodyfikować nastawy zawieszenia żeby nie było aż tak twarde? Od razu mówię, że nie chce się pozbywać osiemnastek, bo samochód wygląda na nich obłędnie.

Jestem przyzwyczajony do dość miękkiego zawieszenia, a na jazdach testowych to w Leonie wydawało się całkiem inne, a teraz doprowadza mnie do szału. Z góry dziękuję za odpowiedzi.
Zobacz Profil
KeyZet
Stella +
Stella +
 
Posty: 75
Dołączył(a): 31 sierpnia 2018, 19:10
Region: śląskie
Auto: Leon ST Xcellence
Silnik: benzyna 1.4

Re: Twardość zawieszenia

Postprzez LooKatME » 1 września 2018, 21:12

Zmniejsz ciśnienie w oponach i unikaj bezdroży. Będzie Pan zadowolony...
Zobacz Profil
LooKatME
Sport
Sport
 
Posty: 294
Dołączył(a): 8 marca 2008, 19:13
Lokalizacja: Warszawa
Region: mazowieckie
Auto: Seat Leon FR HB
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Twardość zawieszenia

Postprzez KeyZet » 2 września 2018, 05:30

maryousz napisał(a):Zmniejsz ciśnienie w oponach i unikaj bezdroży. Będzie Pan zadowolony...


Jaka wartość ciśnienia będzie optymalna?
Zobacz Profil
KeyZet
Stella +
Stella +
 
Posty: 75
Dołączył(a): 31 sierpnia 2018, 19:10
Region: śląskie
Auto: Leon ST Xcellence
Silnik: benzyna 1.4

Re: Twardość zawieszenia

Postprzez LooKatME » 2 września 2018, 06:26

Nie wiem jak u Ciebie jest opisane na wlewie. Ja przy 17 mam podane wartości cisnien dla standard i komfort.
Zobacz Profil
LooKatME
Sport
Sport
 
Posty: 294
Dołączył(a): 8 marca 2008, 19:13
Lokalizacja: Warszawa
Region: mazowieckie
Auto: Seat Leon FR HB
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Twardość zawieszenia

Postprzez KeyZet » 2 września 2018, 15:51

maryousz napisał(a):Nie wiem jak u Ciebie jest opisane na wlewie. Ja przy 17 mam podane wartości cisnien dla standard i komfort.


Tak to wygląda u mnie. Naklejka na słupku środkowym od strony kierowcy. Nie wiem tylko dlaczego są trzy wartości ciśnienia. Pierwsza i ostatnią rozumiem. Chodzi o lekko i mocno obciążony samochód. Natomiast środkowa jest dla mnie tajemnicą. Ma oznaczenie dużego "i", które wg. mnie odsyła do instrukcji. Niestety instrukcja odsyła do naklejki i jestem w kropce...

Czy ciśnienie 2,3 na obu osiach przy 125-konnym silniku i kołach 225/40/R18 jest optymalnym ciśnieniem pod kątem komfortu i bezpieczeństwa felg?

https://drive.google.com/file/d/1HNePym ... p=drivesdk
Zobacz Profil
KeyZet
Stella +
Stella +
 
Posty: 75
Dołączył(a): 31 sierpnia 2018, 19:10
Region: śląskie
Auto: Leon ST Xcellence
Silnik: benzyna 1.4

Re: Twardość zawieszenia

Postprzez marekwar » 2 września 2018, 19:34

Środkowa wartość ciśnienia jest ciśnieniem komfortowym. Jeśli samochód nie jest ekstremalnie obciążony to ta wartość ciśnienia jrst sugerowana dla kogoś kto preferuje komfort a nie wyczyny na zakrętach.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
marekwar
Sport
Sport
 
Posty: 854
Dołączył(a): 23 marca 2017, 21:16
Region: łódzkie
Auto: Leon ST Xcellence
Silnik: benzyna 1.4

Re: Twardość zawieszenia

Postprzez KeyZet » 3 września 2018, 19:48

Dzięki za informację. Jutro zobaczę czy coś się polepszy.

-- 3 września 2018, 20:48 --

Poprawa jest. Nieznaczna, ale zawsze coś. No cóż. Poprostu nakłada się na siebie stosunkowo niska masa pojazdu, niski profil opony i utwardzone zawieszenie w wersji FR. Pozostało się przyzwyczaić.
Zobacz Profil
KeyZet
Stella +
Stella +
 
Posty: 75
Dołączył(a): 31 sierpnia 2018, 19:10
Region: śląskie
Auto: Leon ST Xcellence
Silnik: benzyna 1.4

Re: Twardość zawieszenia

Postprzez verton91 » 3 września 2018, 23:54

Ja przy tym silniku i przy takich kołach (dodatkowo mam opony z oznaczeniem XL - twardsza scianka boczna) pompuje przod na 2.3, tyl na 2,1 i jest do zniesienia... miękko nie jest, ale samochod to wynagradza dynamiczną jazdą.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
verton91
TopSport
TopSport
 
Posty: 1049
Dołączył(a): 12 maja 2015, 15:58
Lokalizacja: WWA
Region: mazowieckie
Auto: Leon 5F FR
Silnik: CZCA 1.4

Re: Twardość zawieszenia

Postprzez adam_waw » 4 września 2018, 09:12

Na komfort wpływa też model opon. Ja miałem fabrycznie Potenzy S001- prywatnie uważam je za porażkę (strasznie twarde - "drewniane" i mają najgorszą trakcję na mokrym z jaką się dotychczas spotkałem). Po założeniu na te same felgi opon zimowych dunlop winter sport 5 komfort podniósł się znacząco przy podobnym ciśnieniu. Dodatkowo jak pisze kolega verton91 opony z oznaczeniem XL są z natury mniej komfortowe... Jeśli zależy Ci na "zmiękczeniu" jazdy poważnie rozważyłbym zmianę modelu opon na inne - nie koniecznie z segmentu UHP.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
adam_waw
Stella +
Stella +
 
Posty: 83
Dołączył(a): 13 kwietnia 2017, 10:03
Auto: Leon ST FR
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Twardość zawieszenia

Postprzez Kowal_86 » 4 września 2018, 09:28

Jak dla mnie najlepsze opony robi Goodyear i Continental. Pirelli bywają śliskie, Micheliny za drogie, a Bridgestone trochę odstają parametrami
i komfortem. Z marek premium najbardziej miękkie będą Micheliny. Unikajcie tylko modelu EnergySaver i będziecie zadowoleni.

Ze średniej półki polecałbym Uniroyala zarówno na zimę jak i lato.
Zobacz Profil
Kowal_86
Stella
Stella
 
Posty: 12
Dołączył(a): 13 lipca 2018, 20:15
Region: małopolskie
Auto: Leon 5F Xcellence
Silnik: CDLA 2.0

Re: Twardość zawieszenia

Postprzez KeyZet » 4 września 2018, 13:17

adam_waw napisał(a):Ja miałem fabrycznie Potenzy S001- prywatnie uważam je za porażkę (strasznie twarde - "drewniane" i mają najgorszą trakcję na mokrym z jaką się dotychczas spotkałem).

Też fabrycznie dostałem te Potenzy i rzeczywiście jest twardo... To są opony XL czy po prostu są twarde? Może w zimę je sprzedam i kupię coś innego. Co będzie na lato bezpieczne, a zarazem miękkie?
Zobacz Profil
KeyZet
Stella +
Stella +
 
Posty: 75
Dołączył(a): 31 sierpnia 2018, 19:10
Region: śląskie
Auto: Leon ST Xcellence
Silnik: benzyna 1.4

Re: Twardość zawieszenia

Postprzez adam_waw » 4 września 2018, 15:04

KeyZet napisał(a):
adam_waw napisał(a):Ja miałem fabrycznie Potenzy S001- prywatnie uważam je za porażkę (strasznie twarde - "drewniane" i mają najgorszą trakcję na mokrym z jaką się dotychczas spotkałem).

Też fabrycznie dostałem te Potenzy i rzeczywiście jest twardo... To są opony XL czy po prostu są twarde? Może w zimę je sprzedam i kupię coś innego. Co będzie na lato bezpieczne, a zarazem miękkie?

Są twarde z obu powyższych powodów. Myślę, że głównie to wina modelu...
Ja w tym rozmiarze prawdopodobnie wybrałbym Dunlop Sp Sport Maxx RT2 - jeździłem i są na prawdę dobrą gumą (cicha, dobra trakcja, średnia twardość). Popatrzyłbym też w kierunku opon firmy Hankook (np. S1 Evo2)- to że trafiają na pierwszy montaż do aut premium (Audi) już o czymś świadczy. Continental podobnie jak Michelin zawsze będą dobrym wyborem, choć są dosyć drogie i w przypadku modeli "sportowych" są nastawione bardziej na osiągi niż komfort co przy 1.4 chyba mija się z twoimi potrzebami. Ze średniej półki można rozważyć też goodyear-a i vredestein-a jako dosyć zbilansowane gumy, choć z najnowszymi modelami nie miałem do czynienia na żywo.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
adam_waw
Stella +
Stella +
 
Posty: 83
Dołączył(a): 13 kwietnia 2017, 10:03
Auto: Leon ST FR
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Twardość zawieszenia

Postprzez verton91 » 4 września 2018, 15:39

Od siebie również polecę Dunlopy, jezdzilem 3 sezony na Sp Sport Maxx'ach, pozniej przesiadka na Sp Sport Maxx 2 i odczucia bardzo pozytywne.
Continentale na których kupilem Leona byly jak dla mnie pólkę niżej.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
verton91
TopSport
TopSport
 
Posty: 1049
Dołączył(a): 12 maja 2015, 15:58
Lokalizacja: WWA
Region: mazowieckie
Auto: Leon 5F FR
Silnik: CZCA 1.4

Re: Twardość zawieszenia

Postprzez Kowal_86 » 4 września 2018, 16:36

Wtrącę tylko, że Goodyear to półka premium :) sama firma jest właścicielem m.in. Dunlopa (premium), Fuldy (medium), Dębicy i Savy (budget). Co do reszty zgoda. Mnogość bieżników, mieszanek i oczekiwań sprawia, że ciężko o jednoznaczny wybór nawet wśród produktów jednej marki.
Zobacz Profil
Kowal_86
Stella
Stella
 
Posty: 12
Dołączył(a): 13 lipca 2018, 20:15
Region: małopolskie
Auto: Leon 5F Xcellence
Silnik: CDLA 2.0

Re: Twardość zawieszenia

Postprzez michuFR » 18 stycznia 2022, 18:23

Czym się różni zawieszenie FR od np. wersji Reference?
Zobacz Profil
michuFR
Sport
Sport
 
Posty: 312
Dołączył(a): 19 marca 2017, 20:53
Region: dolnośląskie
Auto: Leon FR 5F
Silnik: CZCA 1.4

Re: Twardość zawieszenia

Postprzez mczelny2401 » 18 stycznia 2022, 19:30

W FR jest niższe i twardsze
Był Leon 1M (ASV 110KM)
Był Leon 1M (ASZ 130KM)
Był Leon 5F (CKFC 150KM)
Jest Leon 5F ST (DKZA 190KM)
Zobacz Profil
mczelny2401
FR
FR
 
Posty: 1847
Dołączył(a): 8 sierpnia 2014, 13:02
Region: podkarpackie
Auto: Leon ST FR
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Twardość zawieszenia

Postprzez Tomektr » 19 stycznia 2022, 06:42

A dokładnie jest niżej o 1.5cm
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tomektr
TopSport
TopSport
 
Posty: 1223
Dołączył(a): 5 lutego 2018, 17:30
Lokalizacja: Toruń
Region: kujawsko-pomorskie
Auto: Leon FR MY18 150KM
Silnik: CZEA 1.4

Poprzednia strona

Powrót do Leon 3 - Techniczne Ogólne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 1 gość