Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Brak ogrzewania.

Dane techniczne, osiągi, eksploatacja....

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Brak ogrzewania.

Postprzez countryfan » 25 stycznia 2021, 15:22

Witajcie,

Zima coś nie służy mojemu Leonowi, ostatnio mało się nie spalił od grzałki a teraz w przestało działać ogrzewanie. Wygląda na climatronic.
Wkładając rękę pod osłonę tunelu z lewej strony - rurka zasilająca nagrzewnicę gorąca, reset klimatronika (A/C + klawisz nawiewu środkowego zrobiony), w menu car komunikat "Klimatyzacja wymaga włączenia silnika" (ciekawe bo silnik pracuje), odczytany błąd poniżej - nie da się skasować :

1 Fault Found:
1048835 - Functionality limited due to Engine Control Module
P1719 00 [009] - -
Confirmed - Tested Since Memory Clear
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 6
Fault Frequency: 1
Reset counter: 122
Mileage: 136743 km
Date: 2021.01.25

Co robić, jak żyć ??
Leon ST FR 2.0tdi - CRBC, oryginalny Castrol LL zmieniony na coś normalnego.
Obrazek
Zobacz Profil
countryfan
Sport
Sport
 
Posty: 222
Dołączył(a): 29 czerwca 2018, 14:22
Lokalizacja: KR
Region: małopolskie
Auto: Leon ST FR
Silnik: CRBC 2.0

Reklama

Re: Brak ogrzewania.

Postprzez verton91 » 26 stycznia 2021, 08:23

z tego co da się wyczytać w necie po skopiowaniu numeru błędu wychodzi na to, że winowajcą jest pompa wody.
chyba czeka Cię wymiana...
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
verton91
TopSport
TopSport
 
Posty: 1049
Dołączył(a): 12 maja 2015, 15:58
Lokalizacja: WWA
Region: mazowieckie
Auto: Leon 5F FR
Silnik: CZCA 1.4

Re: Brak ogrzewania.

Postprzez countryfan » 26 stycznia 2021, 08:43

verton91 napisał(a):z tego co da się wyczytać w necie po skopiowaniu numeru błędu wychodzi na to, że winowajcą jest pompa wody.
chyba czeka Cię wymiana...


Pytanie która pompa, bo główna wydaje się być OK - silnik trzyma temperaturę, nie przegrzewa się na autostradzie,
pompa od małego obiegu? ale wąż zasilający nagrzewnicę gorący, prawie się poparzyłem wsadzając tam łapę.
Jestem umówiony w dobrym specjalizowanym serwisie VAG na poniedziałek niech szukają- szkoda tylko, że idą mrozy :|

Ps. Człowiek w serwisie z opisu telefonicznego powiedział, że podejrzewa usterkę klap - ponoć standard w Golfie VII, O III, Leonie 3.
Leon ST FR 2.0tdi - CRBC, oryginalny Castrol LL zmieniony na coś normalnego.
Obrazek
Zobacz Profil
countryfan
Sport
Sport
 
Posty: 222
Dołączył(a): 29 czerwca 2018, 14:22
Lokalizacja: KR
Region: małopolskie
Auto: Leon ST FR
Silnik: CRBC 2.0

Re: Brak ogrzewania.

Postprzez verton91 » 26 stycznia 2021, 09:07

jakaś przesłona się blokuje, więcej niestety nie pomogę, bo to wszystko co wyczytałem.
zabieg który pomógł to wymiana kpl rozrządu wraz z pompą.
podobno byly wadliwe części i sie te przegrody blokowały, po wymianie na nowszy model juz brak problemu.

gdyby sypnęły się klapy, to byś miał błędy klap...
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
verton91
TopSport
TopSport
 
Posty: 1049
Dołączył(a): 12 maja 2015, 15:58
Lokalizacja: WWA
Region: mazowieckie
Auto: Leon 5F FR
Silnik: CZCA 1.4

Re: Brak ogrzewania.

Postprzez countryfan » 27 stycznia 2021, 19:38

verton91 napisał(a):jakaś przesłona się blokuje, więcej niestety nie pomogę, bo to wszystko co wyczytałem.
zabieg który pomógł to wymiana kpl rozrządu wraz z pompą.
podobno byly wadliwe części i sie te przegrody blokowały, po wymianie na nowszy model juz brak problemu.

gdyby sypnęły się klapy, to byś miał błędy klap...


To wiem o co chodzi, brat miał to w Passacie, mowa o pompie głównej na rozrządzie, ona jest z regulacją wydajności za pomocą przesłony sterowanej elektromagnetycznie - tylko w takim przypadku temperatura silnika wskakuje na czerwone pole, u mnie przy jeździe autostradą nic takiego nie ma miejsca. Dlatego moje wątpliwości - choć w pierwszej wersji też pomyślałem o tej skichanej pompie głównej.

-- 27 stycznia 2021, 20:38 --

Mały update : dziś podczas wypalania dpf na postoju wywaliło płyn chłodniczy... Tak, że jest grubo ☠️
Leon ST FR 2.0tdi - CRBC, oryginalny Castrol LL zmieniony na coś normalnego.
Obrazek
Zobacz Profil
countryfan
Sport
Sport
 
Posty: 222
Dołączył(a): 29 czerwca 2018, 14:22
Lokalizacja: KR
Region: małopolskie
Auto: Leon ST FR
Silnik: CRBC 2.0

Re: Brak ogrzewania.

Postprzez mczelny2401 » 27 stycznia 2021, 21:12

U znajomego w tym samym silniku i tych samych objawach przyczyną była nagrzewnica

-- 27 stycznia 2021, 21:12 --

U szwagierki w superbie 2.0 tdi 190 przy przebiegu 50 tys. km właśnie pada pompa wody i auto się przegrzewa :|
Był Leon 1M (ASV 110KM)
Był Leon 1M (ASZ 130KM)
Był Leon 5F (CKFC 150KM)
Jest Leon 5F ST (DKZA 190KM)
Zobacz Profil
mczelny2401
FR
FR
 
Posty: 1847
Dołączył(a): 8 sierpnia 2014, 13:02
Region: podkarpackie
Auto: Leon ST FR
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Brak ogrzewania.

Postprzez countryfan » 28 stycznia 2021, 11:30

mczelny2401 napisał(a):U znajomego w tym samym silniku i tych samych objawach przyczyną była nagrzewnica

-- 27 stycznia 2021, 21:12 --

U szwagierki w superbie 2.0 tdi 190 przy przebiegu 50 tys. km właśnie pada pompa wody i auto się przegrzewa :|


Dzięki za info :brawo: na forum VW (Golf) znalazłem to samo info https://vw-clubpolska.pl/index.php?topic=9148.0
Więc nadzieja jest dla mnie, że może ominą mnie koszty UPG jak to niektórzy robili z forum OCP (w Octavii) co oczywiście nic nie dało...

U brata w Passacie B8 ori pompa wytrzymała 90kkm i też się przegrzewał.. :boje:

Ps. A propos z wymianą nagrzewnicy na płyn jest więcej roboty niż z wymianą nagrzewnicy elektrycznej czy podobnie? Oczywiście pomijając odpowietrzanie układu?

Ps2. Już widzę, praktycznie to samo co z nagrzewnicą elektryczną tylko węże trzeba rozpiąć na grodzi. Ładnie to jest opisane w manualu serwisowym.

-- 28 stycznia 2021, 12:30 --

Ps3. Może ktoś proszę napisać procedurę komputerem krok po kroku jak odpowietrzyć układ chłodzenia? :ok:
Leon ST FR 2.0tdi - CRBC, oryginalny Castrol LL zmieniony na coś normalnego.
Obrazek
Zobacz Profil
countryfan
Sport
Sport
 
Posty: 222
Dołączył(a): 29 czerwca 2018, 14:22
Lokalizacja: KR
Region: małopolskie
Auto: Leon ST FR
Silnik: CRBC 2.0

Re: Brak ogrzewania.

Postprzez mczelny2401 » 28 stycznia 2021, 12:24

https://www.youtube.com/watch?v=vDsXH_8UD9E .

Nie potrzebujesz VCDS wystarczy odpiąć wtyczkę od pompy wody
Był Leon 1M (ASV 110KM)
Był Leon 1M (ASZ 130KM)
Był Leon 5F (CKFC 150KM)
Jest Leon 5F ST (DKZA 190KM)
Zobacz Profil
mczelny2401
FR
FR
 
Posty: 1847
Dołączył(a): 8 sierpnia 2014, 13:02
Region: podkarpackie
Auto: Leon ST FR
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Brak ogrzewania.

Postprzez countryfan » 28 stycznia 2021, 12:51

mczelny2401 napisał(a):https://www.youtube.com/watch?v=vDsXH_8UD9E .

Nie potrzebujesz VCDS wystarczy odpiąć wtyczkę od pompy wody


Może warto spróbować tego prostego sposobu? Choć nie mam pewności czy to poprawna metoda, w końcu tam są pompy elektryczne, jakieś elektrozawory itd. więc równie dobrze można coś przegrzać zanim się wszystko powłącza do pracy...
Tutaj Niemiec pokoazuje przy okazji wymiany termostatu ale trzeba trochę niemiecki ogarniać albo się domyślać :)
https://youtu.be/n8fWe4L45Kc?t=886
Leon ST FR 2.0tdi - CRBC, oryginalny Castrol LL zmieniony na coś normalnego.
Obrazek
Zobacz Profil
countryfan
Sport
Sport
 
Posty: 222
Dołączył(a): 29 czerwca 2018, 14:22
Lokalizacja: KR
Region: małopolskie
Auto: Leon ST FR
Silnik: CRBC 2.0

Re: Brak ogrzewania.

Postprzez mczelny2401 » 28 stycznia 2021, 13:40

Odłączając wtyczkę od pompy wirnik w pompie jest otwarty więc nic się nie przegrzeje. Gość z filmiku pracował w serwisie vw więc to nie pierwszy układ który odpowietrzał :wink:
Był Leon 1M (ASV 110KM)
Był Leon 1M (ASZ 130KM)
Był Leon 5F (CKFC 150KM)
Jest Leon 5F ST (DKZA 190KM)
Zobacz Profil
mczelny2401
FR
FR
 
Posty: 1847
Dołączył(a): 8 sierpnia 2014, 13:02
Region: podkarpackie
Auto: Leon ST FR
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Brak ogrzewania.

Postprzez countryfan » 28 stycznia 2021, 13:48

mczelny2401 napisał(a):Odłączając wtyczkę od pompy wirnik w pompie jest otwarty więc nic się nie przegrzeje. Gość z filmiku pracował w serwisie vw więc to nie pierwszy układ który odpowietrzał :wink:


Czytałem komentarze pod tamtym filmem, który podałeś i trochę mnie zesłabiło.
Pisał m.in. człowiek z zatkaną nagrzewnicą, że najpierw głowicę, potem jeszcze cały silnik miał robiony i dalej nic nie pomagało na brak ogrzewania, a autor filmu twierdził, że na pewno głowica, potem, że pęknięty blok i sam nie wiedział co jest... Dlatego nabrałem wątpliwości czy aby na pewno wie co robi...
Leon ST FR 2.0tdi - CRBC, oryginalny Castrol LL zmieniony na coś normalnego.
Obrazek
Zobacz Profil
countryfan
Sport
Sport
 
Posty: 222
Dołączył(a): 29 czerwca 2018, 14:22
Lokalizacja: KR
Region: małopolskie
Auto: Leon ST FR
Silnik: CRBC 2.0

Re: Brak ogrzewania.

Postprzez mczelny2401 » 28 stycznia 2021, 13:59

No u kumpla tak to wyglądało na UPG zwłaszcza że wyrzucał płyn ale po wymianie nagrzewnicy jest wszystko w normie i mam nadzieję że u ciebie również na tym się problemy zakończą :-) Grzałkę elektryczną możesz wyłączyć środkowym pokrętłem nawiewu : Ustawienia--> automatyczne dogrzewanie
Był Leon 1M (ASV 110KM)
Był Leon 1M (ASZ 130KM)
Był Leon 5F (CKFC 150KM)
Jest Leon 5F ST (DKZA 190KM)
Zobacz Profil
mczelny2401
FR
FR
 
Posty: 1847
Dołączył(a): 8 sierpnia 2014, 13:02
Region: podkarpackie
Auto: Leon ST FR
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Brak ogrzewania.

Postprzez countryfan » 29 stycznia 2021, 12:17

mczelny2401 napisał(a):No u kumpla tak to wyglądało na UPG zwłaszcza że wyrzucał płyn ale po wymianie nagrzewnicy jest wszystko w normie i mam nadzieję że u ciebie również na tym się problemy zakończą :-) Grzałkę elektryczną możesz wyłączyć środkowym pokrętłem nawiewu : Ustawienia--> automatyczne dogrzewanie


Mam nadzieję, że skończy się tylko wymianą nagrzewnicy.
Hmm a to można tam wyłączyć? Przeglądałem różne menu na początku jak kupiłem i nie kojarzę tam nic takiego o_O :D

-- 29 stycznia 2021, 13:17 --

Update: Nagrzewnica wymieniona na Nissens 73980 (oringi i metalowe zaciski Nissens daje w komplecie) - czas operacji ok 1h, do demontażu poduszki kolanowej nie trzeba demontować osłony górnej kolumny kierowniczej - przedłużona nasadka 10mm i kierownica w górę umożliwiają dostęp, ogrzewanie wróciło, grzeje jak wściekłe, krótka jazda próbna napawa ostrożnym optymizmem, po przejechaniu autostradą i kilkuset kilometrach będzie jasne czy to koniec niemiłej przygody.

Ps. w ustawieniach nie mam możliwości wyłączenia automatycznego dogrzewania.

Ps2. Stara nagrzewnica była tak zatkana że dmuchaniem powietrzem 6 barów i prawie nie było przepływu :boje:
Leon ST FR 2.0tdi - CRBC, oryginalny Castrol LL zmieniony na coś normalnego.
Obrazek
Zobacz Profil
countryfan
Sport
Sport
 
Posty: 222
Dołączył(a): 29 czerwca 2018, 14:22
Lokalizacja: KR
Region: małopolskie
Auto: Leon ST FR
Silnik: CRBC 2.0

Re: Brak ogrzewania.

Postprzez mczelny2401 » 29 stycznia 2021, 12:30

No u mnie była taka opcja ale ja miałem auto z 2013r a może w kolejnych latach coś pozmieniali. To udanych testów życzę i oby ta wymiana była strzałem w dziesiątkę :-)
Był Leon 1M (ASV 110KM)
Był Leon 1M (ASZ 130KM)
Był Leon 5F (CKFC 150KM)
Jest Leon 5F ST (DKZA 190KM)
Zobacz Profil
mczelny2401
FR
FR
 
Posty: 1847
Dołączył(a): 8 sierpnia 2014, 13:02
Region: podkarpackie
Auto: Leon ST FR
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Brak ogrzewania.

Postprzez countryfan » 29 stycznia 2021, 13:15

mczelny2401 napisał(a):To udanych testów życzę i oby ta wymiana była strzałem w dziesiątkę :-)
:ok:
Leon ST FR 2.0tdi - CRBC, oryginalny Castrol LL zmieniony na coś normalnego.
Obrazek
Zobacz Profil
countryfan
Sport
Sport
 
Posty: 222
Dołączył(a): 29 czerwca 2018, 14:22
Lokalizacja: KR
Region: małopolskie
Auto: Leon ST FR
Silnik: CRBC 2.0

Re: Brak ogrzewania.

Postprzez Tomektr » 29 stycznia 2021, 17:59

A jak przebiegła procedura odpowietrzania?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tomektr
TopSport
TopSport
 
Posty: 1223
Dołączył(a): 5 lutego 2018, 17:30
Lokalizacja: Toruń
Region: kujawsko-pomorskie
Auto: Leon FR MY18 150KM
Silnik: CZEA 1.4

Re: Brak ogrzewania.

Postprzez countryfan » 29 stycznia 2021, 22:44

Tomektr napisał(a):A jak przebiegła procedura odpowietrzania?


W/g filmu, odpięcie wtyczki cewki pompy głównej, najpierw praca na biegu jałowym, po lekkim rozgrzaniu przytrzymanie na obrotach wówczas widać było jak leci powietrze do zbiornika, słychać było też jak lecą bańki powietrza przez nagrzewnicę, potem jazda próbna, poskładanie wszystkiego i Ameryka
Leon ST FR 2.0tdi - CRBC, oryginalny Castrol LL zmieniony na coś normalnego.
Obrazek
Zobacz Profil
countryfan
Sport
Sport
 
Posty: 222
Dołączył(a): 29 czerwca 2018, 14:22
Lokalizacja: KR
Region: małopolskie
Auto: Leon ST FR
Silnik: CRBC 2.0

Re: Brak ogrzewania.

Postprzez Tomektr » 30 stycznia 2021, 08:04

Jazda również z odpięta wtyczką?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tomektr
TopSport
TopSport
 
Posty: 1223
Dołączył(a): 5 lutego 2018, 17:30
Lokalizacja: Toruń
Region: kujawsko-pomorskie
Auto: Leon FR MY18 150KM
Silnik: CZEA 1.4

Re: Brak ogrzewania.

Postprzez countryfan » 30 stycznia 2021, 09:35

Tomektr napisał(a):Jazda również z odpięta wtyczką?

Tak, powoli wokół komina do osiągnięcia 90st C

-- 30 stycznia 2021, 10:35 --

Leon ST FR 2.0tdi - CRBC, oryginalny Castrol LL zmieniony na coś normalnego.
Obrazek
Zobacz Profil
countryfan
Sport
Sport
 
Posty: 222
Dołączył(a): 29 czerwca 2018, 14:22
Lokalizacja: KR
Region: małopolskie
Auto: Leon ST FR
Silnik: CRBC 2.0

Re: Brak ogrzewania.

Postprzez miroA3 » 31 stycznia 2021, 13:07

countryfan napisał(a):Stara nagrzewnica była tak zatkana że dmuchaniem powietrzem 6 barów i prawie nie było przepływu


poczytajcie np ten temat :

https://www.a3-club.net/forum/showthrea ... ost1669171
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
miroA3
FR
FR
 
Posty: 1951
Dołączył(a): 5 kwietnia 2006, 09:09
Lokalizacja: Kraków
Region: małopolskie
Auto: FR 2.0 TSI
Silnik: CCZB 2.0

Re: Brak ogrzewania.

Postprzez countryfan » 31 stycznia 2021, 23:37

miroA3 napisał(a):
countryfan napisał(a):Stara nagrzewnica była tak zatkana że dmuchaniem powietrzem 6 barów i prawie nie było przepływu


poczytajcie np ten temat :

https://www.a3-club.net/forum/showthrea ... ost1669171


Czyli ten shit z woreczka zatyka np. nagrzewnicę? Dość dobrze patrzyłem w zbiornik i nie widzę tam żadnego zasobnika ? ¯\_(ツ)_/¯
Leon ST FR 2.0tdi - CRBC, oryginalny Castrol LL zmieniony na coś normalnego.
Obrazek
Zobacz Profil
countryfan
Sport
Sport
 
Posty: 222
Dołączył(a): 29 czerwca 2018, 14:22
Lokalizacja: KR
Region: małopolskie
Auto: Leon ST FR
Silnik: CRBC 2.0

Re: Brak ogrzewania.

Postprzez miroA3 » 1 lutego 2021, 07:14

Zobacz Profil
Avatar użytkownika
miroA3
FR
FR
 
Posty: 1951
Dołączył(a): 5 kwietnia 2006, 09:09
Lokalizacja: Kraków
Region: małopolskie
Auto: FR 2.0 TSI
Silnik: CCZB 2.0

Re: Brak ogrzewania.

Postprzez countryfan » 1 lutego 2021, 08:54

Leon ST FR 2.0tdi - CRBC, oryginalny Castrol LL zmieniony na coś normalnego.
Obrazek
Zobacz Profil
countryfan
Sport
Sport
 
Posty: 222
Dołączył(a): 29 czerwca 2018, 14:22
Lokalizacja: KR
Region: małopolskie
Auto: Leon ST FR
Silnik: CRBC 2.0

Re: Brak ogrzewania.

Postprzez exxxile » 2 lutego 2021, 15:36

countryfan napisał(a):Nie mam tego napisu na zbiorniku.

A jednak mam :oops:


Tzn. nie masz napisu a masz woreczek wewnątrz, czy jednak masz napis?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
exxxile
Stella +
Stella +
 
Posty: 53
Dołączył(a): 20 listopada 2018, 14:26
Region: mazowieckie
Auto: Leon 5F FR
Silnik: DADA 1.5

Re: Brak ogrzewania.

Postprzez countryfan » 2 lutego 2021, 16:03

exxxile napisał(a):
countryfan napisał(a):Nie mam tego napisu na zbiorniku.

A jednak mam :oops:


Tzn. nie masz napisu a masz woreczek wewnątrz, czy jednak masz napis?


Mam napis i zapewne woreczek z tym w środku, muszę się tam dostać i go wydobyć.

EDIT: Kurde, wsadziłem tam łapę i wygląda na to, że mam wersję zbiorniczka z zabudowanym zasobnikiem silikatu :/ i muszę zmienić cały zbiornik. Dostępna jest tylko mała tuleja od wlewu do samego dna zbiornika gdzie znajduje się czujnik, na boki nie ma dostępu.
Leon ST FR 2.0tdi - CRBC, oryginalny Castrol LL zmieniony na coś normalnego.
Obrazek
Zobacz Profil
countryfan
Sport
Sport
 
Posty: 222
Dołączył(a): 29 czerwca 2018, 14:22
Lokalizacja: KR
Region: małopolskie
Auto: Leon ST FR
Silnik: CRBC 2.0

Re: Brak ogrzewania.

Postprzez mczelny2401 » 2 lutego 2021, 16:33

Nowy ori zbiorniczek bez woreczka kosztuje 100zł tak że przy tej całej inwestycji nie zbiedniejesz :wink:
Był Leon 1M (ASV 110KM)
Był Leon 1M (ASZ 130KM)
Był Leon 5F (CKFC 150KM)
Jest Leon 5F ST (DKZA 190KM)
Zobacz Profil
mczelny2401
FR
FR
 
Posty: 1847
Dołączył(a): 8 sierpnia 2014, 13:02
Region: podkarpackie
Auto: Leon ST FR
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Brak ogrzewania.

Postprzez countryfan » 3 lutego 2021, 12:59

mczelny2401 napisał(a):Nowy ori zbiorniczek bez woreczka kosztuje 100zł tak że przy tej całej inwestycji nie zbiedniejesz :wink:


No nie wiem nie wiem ;)
Nagrzewnicę kupiłem w dobrej cenie, płyn chłodniczy 5L za 50zł, wymiana kosztowała mnie flaszkę Stumbras-a :cfaniak: więc zbiornik za 120zł znacząco podnosi koszty inwestycji ;)

Ps. Nowy numer zbiornika bez zasobnika tej krzemionki to 5Q0121407M ?
Leon ST FR 2.0tdi - CRBC, oryginalny Castrol LL zmieniony na coś normalnego.
Obrazek
Zobacz Profil
countryfan
Sport
Sport
 
Posty: 222
Dołączył(a): 29 czerwca 2018, 14:22
Lokalizacja: KR
Region: małopolskie
Auto: Leon ST FR
Silnik: CRBC 2.0

Re: Brak ogrzewania.

Postprzez mczelny2401 » 25 marca 2021, 14:37

Był Leon 1M (ASV 110KM)
Był Leon 1M (ASZ 130KM)
Był Leon 5F (CKFC 150KM)
Jest Leon 5F ST (DKZA 190KM)
Zobacz Profil
mczelny2401
FR
FR
 
Posty: 1847
Dołączył(a): 8 sierpnia 2014, 13:02
Region: podkarpackie
Auto: Leon ST FR
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Brak ogrzewania.

Postprzez kukulek88 » 21 grudnia 2021, 08:43

Panowie mam pytanko dzisiaj wyskoczył mi błąd z wykrzyknikiem podczas jazdy i smród z lewego nawiewu. Na bank mam coś takiego jak dogrzewanie auta bo jak jest zimny wchodzi na obroty i od razu dmucha ciepłym powietrzem. Przypuszczam że spaliła się właśnie ta grzałka. Jak się do niej dobrać i jakie może mieć oznaczenia?
Zobacz Profil
kukulek88
Stella
Stella
 
Posty: 29
Dołączył(a): 4 lipca 2018, 10:26
Region: dolnośląskie
Auto: Leon III FR
Silnik: CDAA 1.8

Re: Brak ogrzewania.

Postprzez mczelny2401 » 21 grudnia 2021, 12:24

kukulek88 napisał(a):Panowie mam pytanko dzisiaj wyskoczył mi błąd z wykrzyknikiem podczas jazdy i smród z lewego nawiewu. Na bank mam coś takiego jak dogrzewanie auta bo jak jest zimny wchodzi na obroty i od razu dmucha ciepłym powietrzem. Przypuszczam że spaliła się właśnie ta grzałka. Jak się do niej dobrać i jakie może mieć oznaczenia?


viewtopic.php?f=87&t=69159&p=771467#p771467

Masz tu temat tyle że fotki już nie aktywne

-- 21 grudnia 2021, 12:24 --

Nagrzewnice możesz wyłączyć środkowym pokrętłem: ustawienia--> i tam masz funkcję automatyczne dogrzewanie
Był Leon 1M (ASV 110KM)
Był Leon 1M (ASZ 130KM)
Był Leon 5F (CKFC 150KM)
Jest Leon 5F ST (DKZA 190KM)
Zobacz Profil
mczelny2401
FR
FR
 
Posty: 1847
Dołączył(a): 8 sierpnia 2014, 13:02
Region: podkarpackie
Auto: Leon ST FR
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Brak ogrzewania.

Postprzez oczkolek » 22 września 2022, 14:07



Coś mi się wydaje iże ten problem też mnie dopadł. Muszę sprawdzić.
Zastawiam się czy w takiej sytuacji płukać cały układ chłodniczy z tego syfu co pozostał, czy wystarczy wymiana samej nagrzewnicy?
Pozdrawiam
Oczkol

Leon, Seat Leon


MASZ PROBLEMY Z WENTYLATORAMI CHŁODNICY/KLIMY (I BIEG) -> PISZ DO MNIE NA PW
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
oczkolek
Administrator LC Team
Administrator LC Team
 
Posty: 9296
Dołączył(a): 29 marca 2004, 19:29
Lokalizacja: Warszawa, Inowrocław
Region: mazowieckie
Auto: Seat Leon
Silnik: CJSA 1.8

Re: Brak ogrzewania.

Postprzez szmoła » 28 września 2022, 08:04

Moje auto również dopadł właśnie problem z brakiem ogrzewania. Bardzo słabe ogrzewanie już poprzedniej zimy wskazywało na jej niedrożność. Ciepłe powietrze miałem tylko po lewej stronie, letnie pośrodku a po stronie pasażera to już leciało zimne powietrze co właśnie wskazywało o początkach zatykania się nagrzewnicy - oczywiście temu wszystkiemu winny jest G13 wraz woreczkiem w zbiorniczku wyrównawczym - "mit Silikat" czyli konieczność stosowania dodatków uszlachetniających (SCA) w trakcie eksploatacji.

Niestety obecnie już całkowity brak ciepłego powietrza.

W piątek "operacja" wymiany nagrzewnicy. Wymianę chcę poprzedzić zastosowaniem płukanki do układu chłodzenia ( np. Liqui Moly dodana do starego płynu + 30 minut ) po zlaniu z układu starego płynu ponowne płukanie tylko już wodą demineralizowaną ( 30 minut) po spuszczeniu wody wymiana nagrzewnicy i zalanie nowego płynu.
Myślę, że to dobry plan działania.

Jeśli macie jakieś swoje spostrzeżenia jestem ciekaw.

Zastanawiam się tylko jeszcze nad płynem którego użyję ? G12++ czy może nowy VW G12evo ?
Ile potrzeba płynu do zalania układu ? Czy dobrze pamiętam, że 8 litrów w 2.0 TDi.
Nagrzewnica NISSENS – NIS 73980 to chyba dobry wybór na dobrą i długą eksploatację.
.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
szmoła
Stella +
Stella +
 
Posty: 66
Dołączył(a): 27 lutego 2008, 18:18
Lokalizacja: PL Centralna
Region: kujawsko-pomorskie
Auto: Leon FR ST
Silnik: CUPA 2.0

Re: Brak ogrzewania.

Postprzez mm.max » 28 września 2022, 12:04

Nie dalej jak w weekend z kolegą ogarnialiśmy podobny przypadek.
Pacjent Octavia III rej 12.2018 bezwypadek caly czas serwisowana.
Brak ogrzewnia z prawej strony
Woreczek wyjęty ze zbiorniczka ponad rok temu.
Woreczek wyjęty w całości. Zero nieszczelności w woreczku

A na zdjęciach poniżej tak wygląda płukanka z nagrzewnicy.
Obrazek
Obrazek
Fabrycznie był zalany płynem G13.
Po kilkukrotnym płukaniu całego układu… syf cały czas sie pojawia

Ja mam taką teorię że woreczek woreczkiem, ale winowajcą jest płyn G13. Bo samochód jeżdzący od roku bez woreczka ma syf jakby woreczek był rozerwany.
Bo nagle zniknął po ciuchu z produkcji i niby najlepszy teraz to G12evo.

Co do płukanki ... daj znać jak się sprawdziła
Pozdrawiam
Michał (mm.max)
Był Leon 1M dostarczał adrenaliny
Był Leon 1P był poprawny
Był Leon 5F najlepszy z posiadanych
Był Leon 5F FL 150TSi był średniakiem :/
Jest A4 B9.5 TDi ....

Kill młodzieńczego życia = Ojciec Dyrektor vel Moher
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
mm.max
Moderator LC Team
Moderator LC Team
 
Posty: 4921
Dołączył(a): 16 kwietnia 2004, 13:11
Lokalizacja: Gdynia
Region: pomorskie
Auto: 5f ST
Silnik: DADA 1.5

Re: Brak ogrzewania.

Postprzez szmoła » 28 września 2022, 12:49

Woreczek wyjąłem przed chwilą ( po napisaniu ww posta ) przygotowując się do płukania układu chłodzenia.
Woreczek owszem jest cały ale mając go w ręku czuje tak jakby był cały w piasku. Stwierdzam, że tu nie chodzi o pękające woreczki i jakieś tam wylatujące kulki tylko o to, że substancja umieszczona w woreczku stopniowo się rozpuszcza poprawiając rzekomo parametry płynu G13 - ale jednoczenie w płynie chłodniczym jest jak ziarenka piasku które to niestety utykają na stałe w małych kanalikach nagrzewnicy.
Także troszkę tego "mułu" w nagrzewnicy zapewne jest. Dobrze, że chłodnica i silnik na tyle duże mają kanały, że im to nie zaszkodziło a nagrzewnica w tym przypadku zachowała się jak filtr układu chłodzenia - a wiadomo filtry się wymienia :-D

Odkładając woreczek wyraźnie czuć na dłoniach piasek podobnie jak na plaży.

Mino, że w Waszym przypadku już rok bez woreczka ale to zapewne wystarczyło żeby również zapchać nagrzewnicę.

Płyn kupiony -> G12++

Płukankę do chłodnic Liqui Moly ( 2699 ) uważam, że warto zastosować - może pomóc a napewno nie zaszkodzi.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
szmoła
Stella +
Stella +
 
Posty: 66
Dołączył(a): 27 lutego 2008, 18:18
Lokalizacja: PL Centralna
Region: kujawsko-pomorskie
Auto: Leon FR ST
Silnik: CUPA 2.0

Re: Brak ogrzewania.

Postprzez oczkolek » 28 września 2022, 13:01

mm.max, przerabiam to samo, chyba nagrzewnica do wymiany.
Pozdrawiam
Oczkol

Leon, Seat Leon


MASZ PROBLEMY Z WENTYLATORAMI CHŁODNICY/KLIMY (I BIEG) -> PISZ DO MNIE NA PW
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
oczkolek
Administrator LC Team
Administrator LC Team
 
Posty: 9296
Dołączył(a): 29 marca 2004, 19:29
Lokalizacja: Warszawa, Inowrocław
Region: mazowieckie
Auto: Seat Leon
Silnik: CJSA 1.8

Re: Brak ogrzewania.

Postprzez oczkolek » 28 września 2022, 13:03

szmoła napisał(a):Płukankę do chłodnic Liqui Moly ( 2699 ) uważam, że warto zastosować - może pomóc a napewno nie zaszkodzi.


Ile tego płynu trzeba wlać na cały układ chłodniczy.
Pozdrawiam
Oczkol

Leon, Seat Leon


MASZ PROBLEMY Z WENTYLATORAMI CHŁODNICY/KLIMY (I BIEG) -> PISZ DO MNIE NA PW
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
oczkolek
Administrator LC Team
Administrator LC Team
 
Posty: 9296
Dołączył(a): 29 marca 2004, 19:29
Lokalizacja: Warszawa, Inowrocław
Region: mazowieckie
Auto: Seat Leon
Silnik: CJSA 1.8

Brak ogrzewania.

Postprzez mm.max » 28 września 2022, 13:22

szmoła napisał(a):Także troszkę tego "mułu" w nagrzewnicy zapewne jest. Dobrze, że chłodnica i silnik na tyle duże mają kanały, że im to nie zaszkodziło a nagrzewnica w tym przypadku zachowała się jak filtr układu chłodzenia

Dokładnie dlatego nagrzewnica pada na początku zwłaszcza iż przepływ w nagrzewnicy nie jest wymuszony np. po przekątnej tylko wejścia i wyjścia są po tej samej stronie więc muł odkłada się po stronie przeciwnej do wejścia i wyjścia.
Warto też zwrócić uwagę na zawory zwrotne które są w wężach przy pompach elektrycznych obiegowych. Większy kawałek tego badziewia ze zdjęć czysto teoretycznie może je przyblokować.

VW opracował też specjalną płukankę (trochę drogą) która być może rozpuszcza ten osad albo ogranicza jego wielkość.
Po demontażu nagrzewnicy polecam ją przepłukać zobaczycie co tam jest

Obrazek
Pozdrawiam
Michał (mm.max)
Był Leon 1M dostarczał adrenaliny
Był Leon 1P był poprawny
Był Leon 5F najlepszy z posiadanych
Był Leon 5F FL 150TSi był średniakiem :/
Jest A4 B9.5 TDi ....

Kill młodzieńczego życia = Ojciec Dyrektor vel Moher
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
mm.max
Moderator LC Team
Moderator LC Team
 
Posty: 4921
Dołączył(a): 16 kwietnia 2004, 13:11
Lokalizacja: Gdynia
Region: pomorskie
Auto: 5f ST
Silnik: DADA 1.5

Re: Brak ogrzewania.

Postprzez oczkolek » 28 września 2022, 14:10

mm.max napisał(a):VW opracował też specjalną płukankę (trochę drogą) która być może rozpuszcza ten osad albo ogranicza jego wielkość.


Ona rozpuszcza wszystko i czasami za dużo.

Jaka jest pojemność układu chłodzenia w CJSA?
Ja chcę zrobić tak:
1. Dolać Liqui Moly ( 2699 ) do tego co mam w układzie chłodzenia - 30 min pracuje silnik - wylać.
2. Nalać wody destylowanej + kolejna porcja Liqui Moly ( 2699 ) - 30 min pracuje silnik - wylać.
3. Wymienić nagrzewnicę.
4. Nalać G12.

Chyba powinno wystarczyć i nie narobić większych szkód w reszcie układu chłodzenia. Druga płukanka to niewielkie koszty przy całości.
Co o tym myślicie?
Pozdrawiam
Oczkol

Leon, Seat Leon


MASZ PROBLEMY Z WENTYLATORAMI CHŁODNICY/KLIMY (I BIEG) -> PISZ DO MNIE NA PW
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
oczkolek
Administrator LC Team
Administrator LC Team
 
Posty: 9296
Dołączył(a): 29 marca 2004, 19:29
Lokalizacja: Warszawa, Inowrocław
Region: mazowieckie
Auto: Seat Leon
Silnik: CJSA 1.8

Re: Brak ogrzewania.

Postprzez szmoła » 29 września 2022, 11:25

Również chciałem użyć kilka razy płukanki w tym "zabiegu" (nawet dwóch różnych producentów, Liqui Moly a za drugim razem Kleen-Flo) ale stwierdziłem, że to troszkę jednak na wyrost i nie będę przesadzał. Płukankę zastosuję tylko do starego płynu do którego została stworzona. Wszystko według instrukcji. Nie wiem jak zachowa się płukanka z czystą wodą ponieważ producent nie przewidział chyba tego.
Z drugiej strony nie mamy aż tak starych aut aby kilka razy użyć LM - żadnych dużych korozji w układzie chłodzenia raczej brak (wzrokowo płyn w zbiorniczku czysty), oleju silnikowego w ukł. chłodzenia też nie było (UPG), itd. - także i tak za wiele ona u nas roboty nie będzie miała ale owszem zawsze ułatwi spuszczenie starego płynu i jego eksploatacyjnych zanieczyszczeń. Do tego została stworzona. Tu trzeba pozbyć się przede wszystkim tego "piasku".

Także ja raz użyję płukanki wlewając do starego płynu następnie raz albo nawet dwa, trzy razy zaleję samą wodą demineralizowaną bo w naszym przypadku ilość lirów które przeleje się przez układ pozytywnie może wpłynąć na pozbycie się tego syfu z woreczka.

Natomiast jeśli użyje się drugi raz płukanki to mino wszystko polecam przed zalaniem nowego płynu zrobić płukanie samą wodą - lepiej przepłukać układ z resztek płukanki nawet gdy była z wodą. Czysta woda która w małej ilości zostanie w układzie znikomo wpłynie na nowy płyn.

oczkolek napisał(a):Ja chcę zrobić tak:
1. Dolać Liqui Moly ( 2699 ) do tego co mam w układzie chłodzenia - 30 min pracuje silnik - wylać.
2. Nalać wody destylowanej + kolejna porcja Liqui Moly ( 2699 ) - 30 min pracuje silnik - wylać.
3. Wymienić nagrzewnicę.
4. Nalać G12.

oczkolek napisał(a):Co o tym myślicie?

Uważam, że powinieneś dodać drugie płukanie samą wodą jeśli użyjesz drugi raz płukankę.

1. Dolać Liqui Moly ( 2699 ) do tego co mam w układzie chłodzenia - 30 min pracuje silnik - wylać.
2. Nalać wody destylowanej + kolejna porcja Liqui Moly ( 2699 ) - 30 min pracuje silnik - wylać.
3. Nalać wody destylowanej - 10 min pracuje silnik - wylać. --> (z wodą w układzie podobno wystarczy max. 5-10 minut pracy silnika)
4. Wymienić nagrzewnicę.
5. Nalać G12.


Chyba się zdecyduję na jeszcze jeden zabieg. Poleca mi mechanik u którego będę właśnie wymieniał nagrzewnicę - mówi, że jeśli mi tak bardzo zależy na czystości układu - proponuje mi żeby cały układ delikatnie przedmuchać. Może to śmieszne, może i głupie ale może warto spróbować...
Mechanik ma już dorobiony gumowy korek do zbiorniczka wyrównawczego VAG z otworem na wężyk ze sprężarki - twierdzi, że spokojnie 2bary można psiknąć żeby wydmuchać więcej płynu/wody - może i tego cholernego "piasku" przy okazji więcej wypłynie.
Co o tym przedmuchaniu powietrzem sądzicie ?

Żeby było jeszcze ciekawiej, znalazłem info. w sieci, że można układ chłodzenia zalać i czyścić octem - także jak widać wielu różnych sposobów ludzie się chwytają.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
szmoła
Stella +
Stella +
 
Posty: 66
Dołączył(a): 27 lutego 2008, 18:18
Lokalizacja: PL Centralna
Region: kujawsko-pomorskie
Auto: Leon FR ST
Silnik: CUPA 2.0

Re: Brak ogrzewania.

Postprzez mm.max » 29 września 2022, 11:56

szmoła, daj znać jak poszło z przedmuchiwaniem układu sprężonym powietrzem. W naszym przypadku brakło czasu na to :) więc sprężonym lokalnie tylko dmuchnęliśmy tu i tam.

Co do octu - to sposób znany od lat tylko że ocet pod wpływem temp i ciśnienia lubi się pienić :) i chyba układ trzeba by na dłużej pozostawić z tym octem żeby to zadziałało.

Płukanka LM przekonywująca jest - daj znać jak poszło u Ciebie. Może jakieś fotki jak nagrzewnica wyglądała?
Pozdrawiam
Michał (mm.max)
Był Leon 1M dostarczał adrenaliny
Był Leon 1P był poprawny
Był Leon 5F najlepszy z posiadanych
Był Leon 5F FL 150TSi był średniakiem :/
Jest A4 B9.5 TDi ....

Kill młodzieńczego życia = Ojciec Dyrektor vel Moher
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
mm.max
Moderator LC Team
Moderator LC Team
 
Posty: 4921
Dołączył(a): 16 kwietnia 2004, 13:11
Lokalizacja: Gdynia
Region: pomorskie
Auto: 5f ST
Silnik: DADA 1.5

Re: Brak ogrzewania.

Postprzez platinet » 15 grudnia 2022, 11:48

Cześć trochę z innej beczki, czy płyn febi G13 można mieszać z płynem G13 volkswagena oryginalnym?
Zobacz Profil
platinet
Stella +
Stella +
 
Posty: 69
Dołączył(a): 31 lipca 2010, 14:49
Lokalizacja: okolice Sandomierza
Auto: Seat toledo II

Re: Brak ogrzewania.

Postprzez oczkolek » 15 grudnia 2022, 12:00

platinet napisał(a):Cześć trochę z innej beczki, czy płyn febi G13 można mieszać z płynem G13 volkswagena oryginalnym?


Bardziej bym się skłaniał ku Hepu. A tak w ogóle to wywal G13.
Pozdrawiam
Oczkol

Leon, Seat Leon


MASZ PROBLEMY Z WENTYLATORAMI CHŁODNICY/KLIMY (I BIEG) -> PISZ DO MNIE NA PW
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
oczkolek
Administrator LC Team
Administrator LC Team
 
Posty: 9296
Dołączył(a): 29 marca 2004, 19:29
Lokalizacja: Warszawa, Inowrocław
Region: mazowieckie
Auto: Seat Leon
Silnik: CJSA 1.8

Re: Brak ogrzewania.

Postprzez platinet » 15 grudnia 2022, 12:30

oczkolek napisał(a):
platinet napisał(a):Cześć trochę z innej beczki, czy płyn febi G13 można mieszać z płynem G13 volkswagena oryginalnym?


Bardziej bym się skłaniał ku Hepu. A tak w ogóle to wywal G13.

oczkolek napisał(a):
platinet napisał(a):Cześć trochę z innej beczki, czy płyn febi G13 można mieszać z płynem G13 volkswagena oryginalnym?


Bardziej bym się skłaniał ku Hepu. A tak w ogóle to wywal G13.

Nie będę G13 zmieniał na razie,G13 potrzebuję na dolewki bo mam malutki wyciek a ten oryginalny volkswagena to drogi, febi kosztuje 1/3 mniej, tyle że nie wiem czy można je mieszać, najlepiej jak by ktoś z doświadczenia swojego sie wypowiedział
Zobacz Profil
platinet
Stella +
Stella +
 
Posty: 69
Dołączył(a): 31 lipca 2010, 14:49
Lokalizacja: okolice Sandomierza
Auto: Seat toledo II

Re: Brak ogrzewania.

Postprzez oczkolek » 15 grudnia 2022, 12:32

platinet napisał(a):
oczkolek napisał(a):
platinet napisał(a):Cześć trochę z innej beczki, czy płyn febi G13 można mieszać z płynem G13 volkswagena oryginalnym?


Bardziej bym się skłaniał ku Hepu. A tak w ogóle to wywal G13.

oczkolek napisał(a):
platinet napisał(a):Cześć trochę z innej beczki, czy płyn febi G13 można mieszać z płynem G13 volkswagena oryginalnym?


Bardziej bym się skłaniał ku Hepu. A tak w ogóle to wywal G13.

Nie będę G13 zmieniał na razie,G13 potrzebuję na dolewki bo mam malutki wyciek a ten oryginalny volkswagena to drogi, febi kosztuje 1/3 mniej, tyle że nie wiem czy można je mieszać, najlepiej jak by ktoś z doświadczenia swojego sie wypowiedział


Jeżeli Ci aż tak bardzo zależy na G13 to kup Hepu G13.
Pozdrawiam
Oczkol

Leon, Seat Leon


MASZ PROBLEMY Z WENTYLATORAMI CHŁODNICY/KLIMY (I BIEG) -> PISZ DO MNIE NA PW
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
oczkolek
Administrator LC Team
Administrator LC Team
 
Posty: 9296
Dołączył(a): 29 marca 2004, 19:29
Lokalizacja: Warszawa, Inowrocław
Region: mazowieckie
Auto: Seat Leon
Silnik: CJSA 1.8

Re: Brak ogrzewania.

Postprzez platinet » 16 grudnia 2022, 12:37

Hepu G13 można bez obaw mieszać z G 13 Volkswagena?
Zobacz Profil
platinet
Stella +
Stella +
 
Posty: 69
Dołączył(a): 31 lipca 2010, 14:49
Lokalizacja: okolice Sandomierza
Auto: Seat toledo II

Re: Brak ogrzewania.

Postprzez Yamakasi » 17 grudnia 2022, 20:16

G13 to pewien ustalony standard płynu opartego nie na glikolu a na glicerynie. G13 miał być bardziej "ekologiczny" jednak okazało się inaczej a najczęściej pękały woreczki z krzemianem (Oznaczenie na zbiorniczku wyrównawczym MIT SILIKAT), którego zadaniem było utrzymywanie odpowiedniego PH. Było chyba z 7 rewizji zbiorniczka i każdy miał wady. Właśnie dlatego VAG dał se spokój i teraz leje G12 EVO. Oczywiście G13 nadaj jest produkowany ale problem jest następujący. W razie pęknięcia woreczka cały ten krzemian (przypomina piasek) idzie w układ chłodzenia zostaje przemielony w pompie a następnie trafia wszędzie, w tym do nagrzewnicy, która ma małe kanały i ją zatyka. Nie da się tego wypłukać. Jedyna opcja to zlanie całego płynu, wymiana nagrzewnicy, i bardzo obfite przepłukanie całego układu wodą (choćby z węża ogrodowego) aby wypłukać G13 z tym całym gównem (albo maksymalnie dużo).

Następnie trzeba kupić zbiorniczek (Ja z tego co widzę kupiłem 5Q0121407M) i zamontować w aucie (zero przeróbek). Następnie zalać auto G12 EVO (najnowsza wersja lana do chyba wszystkich nowych VAG'ów) i sprawa załatwiona. G13 u mojego kolegi zrobiło niezłe spustoszenie (VW Arteon), na szczęście auto było na gwarancji. Ludzie w VW mówią że nie ma reguły kiedy ten woreczek puści. Ja wymieniłem po opowieści kolegi - prewencyjnie. Zbiorniczek to 110 zł plus parę litrów płynu. 25 tys km i pełen spokój.

Poniżej co można mieszać z czym w VAG'u.
https://www.underhoodservice.com/volkswagen-engine-coolants-tech-tip/

Ja kupowałem tutaj (polecam przeczytać komentarze dot produktu):
https://allegro.pl/oferta/zbiorniczek-wyrownawczy-plynu-chlodz-vw-audi-seat-8941165302?snapshot=MjAyMS0wNS0wM1QxNzowMToxOS4wNTRaO2J1eWVyOzc5NGIxYjg4ZTJlOThiYmQ1YjA3MDk4MGQ0MDNlMTE3ZGMxMDU4ODk3YTM3Y2IwZTA1NTI0NGE1Mzc2MmM3NTQ%3D
Był Leon 5F FR (przed lift) 1.4TSI CZCA
Jest Leon 5F FR (po lift) 2.0TSI DKZA
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Yamakasi
Sport
Sport
 
Posty: 314
Dołączył(a): 15 maja 2020, 19:01
Region: małopolskie
Auto: Leon 5F
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Brak ogrzewania.

Postprzez mczelny2401 » 17 grudnia 2022, 21:51

U mnie po wymianie zbiornika i płynu na G12 czystość i spokój 8)
Był Leon 1M (ASV 110KM)
Był Leon 1M (ASZ 130KM)
Był Leon 5F (CKFC 150KM)
Jest Leon 5F ST (DKZA 190KM)
Zobacz Profil
mczelny2401
FR
FR
 
Posty: 1847
Dołączył(a): 8 sierpnia 2014, 13:02
Region: podkarpackie
Auto: Leon ST FR
Silnik: benzyna 2.0 turbo


Powrót do Leon 3 - Techniczne Ogólne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości