verton91 napisał(a):1.15L w manualu jeśli dobrze pamiętam
Zgadza się.
Natomiast instrukcja serwisowa (D3E804FD4C3-Maintenance.pdf) mówi co następuje:
1. Otworzyć zbiorniczek płynu
2. Za pomocą pompki wyssać tyle płynu ze zbiorniczka, ile to możliwe, przy czym nie usuwać sitka (po odessaniu poziom płynu w zbiorniczku powinien być na poziomie dolnej krawędzi sitka)
* uzupełnić zbiorniczek świeżym płynem *
3. W przypadku samochodów z manualną skrzynią biegów w razie potrzeby zdjąć obudowę filtra powietrza
4. Zdjąć zaślepkę (gumową) z odpowietrznika wysprzęglika
5. Podłączyć do odpowietrznika wężyk pompki
6. Odkręcić (otworzyć) odpowietrznik i spuścić około 100ml płynu
7. Zakręcić odpowietrznik
8. Energicznie "przepompować" pedałem sprzęgła naciskając go (od końca do końca) 10 - 15 razy
9. Odkręcić odpowietrznik i spuścić około 50ml płynu
10. Zakręcić odpowietrznik i założyć gumową zaślepkę
11. Nacisnąć pedał sprzęgła kilka razy
12. Jeśli zdjęto - założyć obudowę filtra powietrza
Moment dokręcania śruby odpowietrznika wysprzęglika: 4,5 Nm
Jeżeli zaś chodzi o hamulce, to w przypadku samochodu z kierownicą po lewej stronie (left-hand drive - LHD) spuszczanie płynu należy przeprowadzać w kolejności: Lewy Przód --> Prawy Przód --> Lewy Tył -- Prawy Tył spuszczając płyn hamulcowy w ilościach kolejno: 200ml, 200ml, 300ml, 300ml, co daje 1L płynu na układ hamulcowy + 150ml na wysprzęglik w przypadku samochodów ze skrzynią manualną. W przypadku samochodów z kierownicą po prawej stronie ilość płynu hamulcowego spuszczona z każdego zacisku jest 2x większa (wysprzęglik bez zmian).
Moment dokręcania śrub odpowietrzników zacisków: 10 Nm
Instrukcja serwisowa zaleca po wymianie płynu uruchomienie silnika i sprawdzenie ciśnienia w układzie hamulcowym (poprzez naciśnięcia pedału) oraz jałowy skok pedału, który powinien być równy 1/3 całkowitego skoku. - Dobrze więc przed przystąpieniem do wymiany płynu zapamiętać sobie jak pracowały pedały sprzęgła i hamulca.
