Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Przebieg

Dane techniczne, osiągi, eksploatacja....

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Przebieg

Postprzez wsufka » 28 listopada 2006, 14:09

Czesc Leony

Mam pytanie, jak duze przebiegi mozna zrobic TDI Leonem ?
Mam narazie 47 000 :shock:
Dodam, ze spokojnie dosyc jezdze.
I czy mozna podkrecac silnik, do 40 000 obr./min. bez jakiegos wiekszego ryzyka, ze zle wplywa to na diesla...
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
wsufka
Stella
Stella
 
Posty: 17
Dołączył(a): 13 listopada 2006, 10:01
Lokalizacja: Łęczna
Auto: Leon TDI - 90KM

Reklama

Re: Przebieg

Postprzez mm.max » 28 listopada 2006, 14:17

wsufka napisał(a):czy mozna podkrecac silnik, do 40 000 obr./min. bez jakiegos wiekszego ryzyka, ze zle wplywa to na diesla...

Przy takich obrotach to już pewnie silnik będzie wydechem uciekał w postaci płynnego metalu ;) Niczym w Terminatorze


A tak na poważnie spokojnie do 300.000km przy umiejętnym traktowaniu silniczkiem dobujasz..... Ale jak jeździsz spokojnie to prorokuje ci 120-140tkm i problemy z turbinką ;) bo TDi nie lubią spokojnej jazdy tylko ostrą ale z głową.
Pozdrawiam
Michał (mm.max)
Był Leon 1M dostarczał adrenaliny
Był Leon 1P był poprawny
Był Leon 5F najlepszy z posiadanych
Był Leon 5F FL 150TSi był średniakiem :/
Jest A4 B9.5 TDi ....

Kill młodzieńczego życia = Ojciec Dyrektor vel Moher
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
mm.max
Moderator LC Team
Moderator LC Team
 
Posty: 4922
Dołączył(a): 16 kwietnia 2004, 13:11
Lokalizacja: Gdynia
Region: pomorskie
Auto: 5f ST
Silnik: DADA 1.5

Re: Przebieg

Postprzez Marcin_TDI » 28 listopada 2006, 17:22

wsufka, poczytaj sobie TUTAJ
:arrow: viewtopic.php?t=1427
masz napisane wszystko w przystepnym jezyku jak jezdzic zeby silnik czul sie jak nowy. mysle ze 400tys to da sie zrobic bez problemu.
http://WWW.SERCE-HELI.PL - zbieramy pieniążki na operację serduszka dla mojej Córki
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Marcin_TDI
Cupra R
Cupra R
 
Posty: 5546
Dołączył(a): 14 czerwca 2005, 21:52
Lokalizacja: Warszawa - Ząbki
Auto: pozyczone

Re: Przebieg

Postprzez Tonny S » 28 listopada 2006, 21:35

wsufka napisał(a):Dodam, ze spokojnie dosyc jezdze.

TDi tego nie lubi !! a zwlaszcza jazdy ponizej 2000 obr

350-400 tys km

Pamietaj o zasadach.
Nie ma litosci dla http://dziecineo.prv.pl/
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tonny S
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 8148
Dołączył(a): 29 marca 2004, 18:35
Lokalizacja: Pomorze
Auto: Harley-Davidson

Re: Przebieg

Postprzez soad7 » 29 listopada 2006, 20:59

Mój, tzn już mojego ojca, jak narazie dokulał sie do 210tys i nie było żadnych poważnych napraw, tylko sprawy eksploatacyjne i chłodnica przez zająca. Ale czuje że niedługo turbawka pójdzie do wymiany, ale to będzie dobry moment aby zawitać do Mastersa.
Co do jazdy do 4tys obr to przy Lupo w automacie do tylu dochodzi w trybie nieekonomicznym, w ekonomicznym do 3 tys obr. (obrotomierz jest do 5tys.)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
soad7
Sport
Sport
 
Posty: 350
Dołączył(a): 30 marca 2006, 20:59
Lokalizacja: Śrem
Auto: 3L i T4

Re: Przebieg

Postprzez Tonny S » 29 listopada 2006, 21:13

soad7 napisał(a):Ale czuje że niedługo turbawka pójdzie do wymiany

No przy 210 tkm to ma juz prawo choc nie musi znaczy jedynie tyle, ze zadbany silniczek.

BTW producent podaje, ze 100-150 tkm turbinaka powinna wytrzymac, znam takie co maja ponad 300 tkm z czego polowa na sofcie i turbinka od nowosci :mrgreen:
Nie ma litosci dla http://dziecineo.prv.pl/
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tonny S
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 8148
Dołączył(a): 29 marca 2004, 18:35
Lokalizacja: Pomorze
Auto: Harley-Davidson

Re: Przebieg

Postprzez soad7 » 29 listopada 2006, 21:43

Posiadam AGRa i tam jest turbina bez zmiennej geometrii łopatek, więc teoretycznie jest wytrzymalsza i bardziej odporna na PSJ.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
soad7
Sport
Sport
 
Posty: 350
Dołączył(a): 30 marca 2006, 20:59
Lokalizacja: Śrem
Auto: 3L i T4

Re: Przebieg

Postprzez Tonny S » 29 listopada 2006, 21:52

soad7 napisał(a):Posiadam AGRa i tam jest turbina bez zmiennej geometrii łopatek, więc teoretycznie jest wytrzymalsza i bardziej odporna na PSJ.

A no to faktycznie zmienia troszke postac rzeczy ;-)
Nie ma litosci dla http://dziecineo.prv.pl/
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tonny S
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 8148
Dołączył(a): 29 marca 2004, 18:35
Lokalizacja: Pomorze
Auto: Harley-Davidson

Re: Przebieg

Postprzez Kozak » 29 listopada 2006, 23:26

znam Leona ASV z 2001 r. z orginalnym turbo z przebiegiem 205000 km z czego prawie 125 tys. km po programie i silnik i sprzęgło śmiga bez żadnych problemów jak ta lala . :mrgreen:

Szukasz ubezpieczenia ?? Oferta każdego TU

- Ubezpieczenia Komunikacyjne Majątkowe Firmowe
- Ubezpieczenia Ochrony Prawnej - D.A.S.
- Ubezpieczenia Na Życie NNW

Zapraszam na PW
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Kozak
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 7481
Dołączył(a): 9 września 2005, 09:58
Lokalizacja: Częstochowa / SKL
Auto: Sportline 4x4
Silnik: CJXA 2.0

Re: Przebieg

Postprzez adj » 30 listopada 2006, 00:59

Witam wszystkich. Od niedawna jestem posiadaczem leona TDI i czasem tu zaglądam. I muszę was pochwalić za to forum - można się tu naprawdę bardzo dużo dowiedzieć. Również bieżący wątek jest interesujący i niezwykle pouczający (szczególnie to co się kryje pod linkiem podanym przez Marcin_TDI). Ale po lekturze jestem w kropce. W czym rzecz :?: Otóż swego czasu usłyszałem od mechanika (jeszcze za poprzedniego auta - także turbo diesel), że przy zimnym silniku turbiny nie powinno się wogóle załanczać. No i sobie zmieniałem biegi przy ok. 2tys obr/min. Oczywiście do osiągnięcia temperatury roboczej. Po rozgrzaniu to już ciągne do 3-4 tys obr. Na trasie (z domu do wrocka) jeżdżę z prędkościami rzędu 140-180 km/h więc tu problemu chyba nie ma (chodzi o silnik oczywiście :twisted: ). Ale czy może mi ktoś naświetlić jak to w końcu jest z tą turbiną i zimnym silnikiem :?:
Zobacz Profil
adj
Stella +
Stella +
 
Posty: 41
Dołączył(a): 7 listopada 2006, 11:05
Lokalizacja: Stalowa Wola
Auto: Seat leon

Re: Przebieg

Postprzez Michał_TDi » 30 listopada 2006, 06:48

adj, chodzi o temperature oleju, jezeli jezdzisz spokojnie do czasu osiagniecia temperatury przez silnik to dobrze, ale nie chodzi o temp. plynu chlodzacego, bo on nagrzeje sie szybciej. Olej potrzebuje jeszcze kilku kilometrow, aby zlapac odpowiednia temp. Pamietaj, ze turbina kreci sie z bardzo duzymi predkosciami i jest smarowana wlasnie przez olej, a zimny olej - wieksza gestosc, nie dotrze wszedzie tam, gdzie powinien.
Mam nadzieje, ze bardzo nie pokrecilem :wink:
Pozdrawiam
Był ASV 139,9/314,4, jest ciężarówka ;)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Michał_TDi
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 540
Dołączył(a): 30 marca 2004, 18:55
Lokalizacja: świętokrzyskie
Auto: turbognojek

Re: Przebieg

Postprzez Tonny S » 30 listopada 2006, 07:43

adj napisał(a):że przy zimnym silniku turbiny nie powinno się wogóle załanczać. No i sobie zmieniałem biegi przy ok. 2tys obr/min. Oczywiście do osiągnięcia temperatury roboczej.


A w jaki sposób turbina sie załancza ?? czy czas i sposób załanczenia uzalezniony jest od sposobu deprania na gaz ?? czy na sztywno ustawione, ze przy 1900 obr musi pompowac ;-)

Od odpalenia silnika chodzi turbo !! - zobaczcie na konstrukcje strony ciepłej - kolektor bezposrednio łączacy z turbina, gdzie spaliny leca na wirnik :wink:

Z tym nie załanczaniem turbiny chodzi o to by tak operowac gazem by czujnik nie dawal sygnału do rozkrecenia turbiny by zapodawac duze cisnienie.

Podsumowując - obroty 2000-2500 obr i delikatne operowanie gazem.
Nie ma litosci dla http://dziecineo.prv.pl/
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tonny S
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 8148
Dołączył(a): 29 marca 2004, 18:35
Lokalizacja: Pomorze
Auto: Harley-Davidson

Re: Przebieg

Postprzez blueleon » 30 listopada 2006, 08:12

Turbina kreci sie zawsze, od momentu odpalenia silnika. Z ta tylko roznica, ze kreci sie bezwladnie z niewielkimi obrotami, a jej predkosc zalezy tylko i wylacznie od ilosci przeplywajacych przez nia spalin. Nie ma zadnych czujnikow w turbinie, co "kaza" jej sie krecic, albo nie. Jak ilosc spalin jest na tyle duza, ze obroty wzrastaja, wzrasta rowniez cisnienie w dolocie. Nie mozna przelaczac biegow przy 1500-2000, bo to bardziej szkodzi silnikowi, niz krecenie do wyzszych. Oczywistym jest, ze im zimniej, tym olej jest gesciejszy i nie nalezy krecic silnika, ale nie popadajmy ze skrajnosci w skrajnosc. Glownie chodzi o to, aby nagle nie wkrecac silnika na wyzsze obroty, tylko powoli i gasic silnik, jak turbina sie zatrzyma, a nie natychmiast po rozkreceniu silnika.
Zobacz Profil
blueleon
 

Re: Przebieg

Postprzez Tonny S » 30 listopada 2006, 08:17

blueleon napisał(a):Nie ma zadnych czujnikow w turbinie, co "kaza" jej sie krecic, albo nie. Jak ilosc spalin jest na tyle duza, ze obroty wzrastaja, wzrasta rowniez cisnienie w dolocie.

W turbinie nie ma ale sa inne, które nią sterują a uscislając sterują geometrią łopatek, dzięki czemu niezależnie (w ograniczonym stopniu) bez względu na bezwładnościowe ruchy wirnika może zmieniać ciśnienie doładowania.

To co opisujesz dotyczyło np AGR-a
Nie ma litosci dla http://dziecineo.prv.pl/
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tonny S
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 8148
Dołączył(a): 29 marca 2004, 18:35
Lokalizacja: Pomorze
Auto: Harley-Davidson

Re: Przebieg

Postprzez blueleon » 30 listopada 2006, 08:27

To jest sterowanie odchylenia lopatek turbiny (potocznie zwana geometria), co ma wplyw na zwiekszenie elastycznosci silnika, a tym samym mocy, w wiekszym zakresie obrotow silnika w porownaniu do silnika ze zwykla turbina, bez geometrii.
Zobacz Profil
blueleon
 

Re: Przebieg

Postprzez AdamTower » 30 listopada 2006, 09:11

Bardzo ładnie pracę turbiny można zaobserwować mając wskaźnik ciśnienia doładowania. Wskazówka rusza się przy najmniejszym dotknięciu gazu, czy to przy 1200, czy 2000obr.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
AdamTower
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 2959
Dołączył(a): 29 marca 2004, 19:36
Lokalizacja: Kępno
Auto: AUDI A5 2.0TFSI+
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Przebieg

Postprzez krzysiek290785 » 1 grudnia 2006, 20:38

A co powiecie o Bmw 525 na benzynce 2,5 l motor 1991 z przebiegiem 360 tys? Kolega kupił takie. Silniczek chodzi ale jak długo do remontu.
Zobacz Profil
krzysiek290785
Stella +
Stella +
 
Posty: 51
Dołączył(a): 9 czerwca 2006, 18:55
Lokalizacja: Kędzierzyn
Auto: seat leon

Re: Przebieg

Postprzez Kozak » 1 grudnia 2006, 20:48

krzysiek290785, tutaj nikt nie jest wróżką , większość samochodów z tych lat ma już tyle przejechane , chociaż wszystkie mają na licznikach 160 -220 tys km , jak był dobrze traktowany przez poprzednich właścicieli to będzie jeżdził a jak nie był to to pewnego dnia się rozpadnie i kupi sobie za 500zł drugi silnik i dalej będzie jeżdził ( tzn będą się koła kręciły )

Szukasz ubezpieczenia ?? Oferta każdego TU

- Ubezpieczenia Komunikacyjne Majątkowe Firmowe
- Ubezpieczenia Ochrony Prawnej - D.A.S.
- Ubezpieczenia Na Życie NNW

Zapraszam na PW
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Kozak
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 7481
Dołączył(a): 9 września 2005, 09:58
Lokalizacja: Częstochowa / SKL
Auto: Sportline 4x4
Silnik: CJXA 2.0


Powrót do VAG - Techniczne Ogólne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości