Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Zrezygnowany...Help

Wszystko co dotyczy silnika, przeniesienia napędu, modyfikacji, ...

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Zrezygnowany...Help

Postprzez bobek_TDI » 22 marca 2007, 20:59

Witam wszystkich forumowiczów. Jak juz kiedys pisałem mam zamiar kupic w niedlugim czasie Leonka. Szukałem na forum lecz mało sie dowiedziałem. Prosze o pomoc, nawet o wskazanie takich tematów... Szukałem róznic między leonkiem z silnikami 1.9 TDI 110KM ASV i 1.9 TDI 150 ARL. Mianowicie o różnice spalań... o Budowe ogolna tych silnikow: jak z częsciami do tych silników w razie czego do ktorych drozsze itp. Bardzo prosze o informacje bądz o linki do takich tematów. Pozdrawiam :| :wink:
Zobacz Profil
bobek_TDI
Sport
Sport
 
Posty: 517
Dołączył(a): 12 grudnia 2006, 22:16
Lokalizacja: Ka.Wu.
Region: świętokrzyskie
Auto: Leon 1M
Silnik: AUQ 1.8

Reklama

Re: Zrezygnowany...Help

Postprzez Tonny S » 22 marca 2007, 21:11

bobek_TDI napisał(a):Szukałem na forum lecz mało sie dowiedziałem.

Smiem twierdzic ze wogole nie czytales forum ;-)
bobek_TDI napisał(a):Szukałem róznic między leonkiem z silnikami 1.9 TDI 110KM ASV i 1.9 TDI 150 ARL.
I tego tez sie nie dowiedziales ??
bobek_TDI napisał(a):Mianowicie o różnice spalań... o Budowe ogolna tych silnikow: jak z częsciami do tych silników w razie czego do ktorych drozsze itp.
Ty chcesz kupic samochod czy czesci do samochodu ??

O wszystkim bylo milion razy naucz sie uzywac szukajki i czytac tematy.
Nie ma litosci dla http://dziecineo.prv.pl/
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tonny S
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 8148
Dołączył(a): 29 marca 2004, 18:35
Lokalizacja: Pomorze
Auto: Harley-Davidson

Re: Zrezygnowany...Help

Postprzez bobek_TDI » 22 marca 2007, 22:29

piszac np. o czesciach mialem na uwadze czy jest dostepnosc ich duza i czy drogi.... szukajka na tym forum jest conajmniej dla mnie nie pomocna nie moge niczego znalesc....ale i tak dzieki...:( :)
Zobacz Profil
bobek_TDI
Sport
Sport
 
Posty: 517
Dołączył(a): 12 grudnia 2006, 22:16
Lokalizacja: Ka.Wu.
Region: świętokrzyskie
Auto: Leon 1M
Silnik: AUQ 1.8

Re: Zrezygnowany...Help

Postprzez Tonny S » 23 marca 2007, 07:34

bobek_TDI napisał(a):piszac np. o czesciach mialem na uwadze czy jest dostepnosc ich duza i czy drogi....
To nie jest jakis wynalazek ;-) - idziesz do motoryzacyjnego i kupujesz jak byłki czy chleb ;-) no i ASO Seata, Skody, VW, Audi a czy drogo ?? dla mnie tanio ale to jest pojecie względne.

bobek_TDI napisał(a):róznic między leonkiem z silnikami 1.9 TDI 110KM ASV i 1.9 TDI 150 ARL


Ostatni raz napisze, kolejny tego typu temat od razu usune.

Silniki 1.9 TDi 90 KM, 110 KM to silniki na pompie VP37 nie ma duzej różnicy między nimi poza sprzęgłem, wtryskami no i w wersji AGR była turbina bez zmiennej geometri. Wersje ALH 90 KM ostatnia wersja z turbiną od 110 ASV, AHF, różnica miedzy AHF a ASV to wtryski i ciut ładniejsza kultura pracy silnika ASV ale parametrów czy osiągów praktycznie nie ma różnicy, jesli chodzi o bebechy sa identyczne, wszystkie VP37 wystepowały z małym IC w nadkolu - sa to silniki b. ekonomiczne i trwałe wytrzymujace moce w granicach 230 KM, problemem w podnoszeniu mocy moze byc chłodzenie 4 tłoka który lubił przy kiepskim tjuningu sobie popłynąć ze względu na najgorsze chłodzenie ;-)

Silniki PD czyli na pompowtryskach w Leonie występowały: 101 KM ATD, 130 KM ASZ, 150 KM ARL. Wszystkie te wersje zasilana sa w ten sam sposób czyli na zasadzie pompowtrysków (nie wystepuje w tych silnikach pompa paliwa poza ta pomocniczą w baku) a pompowtryskami steruje wałek rozrządu. Różnice miedzy 101 vs 130 - 101 to nowoczesne rozwiniecie wersji 90 KM z małym IC w nadkolu z mniej wydajnymi wtryskami od 130, skrzynką 5- biegową, słabszymi bebechami - sa projektu w których wykrzesano ok 200 KM z tego silnika, turbina taka jak w 110 KM, 130 PD wieksze pompki takie same jak w ARL, generalnie od 2002 roku silnik ASZ vs ARL różnił sie tylko osprzętem tj. turbiną, która w ARL ma już konkretny rozmiar i FMIC tj. dużym centralnym intercoolerem kontra małym IC w nadkolu w ASZ maksymalne moce jakie dało sie uzyskać z tych silnikow to granice 320 KM na gazie i ok 250 KM na przeróbkach mechanicznych. Silniki na pompowtryskach charakteryzują sie lepsza kultura pracy od tych zasilanych pompa ale tez i większym zużyciem paliwa zwłaszcz jak się czesto i mocno używa z pedału przyspieszenia.

W Leonie II zastosowano nowy-stary silnik 1.9 TDi ubrany w nowoczesną technikę sterowania tj. EDC 16 standartowo z FMIC - silnik bardzo podany na modyfikacje ok 40 % przyrostu mocy samą zmiana oprogramowania i w odróżnieniu do 2.0 TDi małymi nakładami można tj. turbo + program wykrzesac w zależności od turbo 170-190 KM stosująć turbine z ASZ lub ARL.

Spalanie od 4-10 l/100
Nie ma litosci dla http://dziecineo.prv.pl/
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tonny S
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 8148
Dołączył(a): 29 marca 2004, 18:35
Lokalizacja: Pomorze
Auto: Harley-Davidson

Re: Zrezygnowany...Help

Postprzez Gaspar » 23 marca 2007, 07:41

Tonny S, może "przyklej" Twój opis różnic w silnikach?... będzie dla tych co mają "problemy" z szukajką :D
Pozdrawiam,
Gaspar

Był Dzikusek :mrgreen: ASV 137,9 KM @ 301,0 Nm by CompSport.
Jest emerycka Toyota Avensis Wagon 2.0 D-4D Prestige
Obrazek
Obrazek
Kto misiowi urwał ucho?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Gaspar
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 2255
Dołączył(a): 29 sierpnia 2004, 23:33
Lokalizacja: Poznań
Auto: Ex Leon - Avensis

Re: Zrezygnowany...Help

Postprzez dave » 23 marca 2007, 08:51

Gaspar napisał(a):będzie dla tych co mają "problemy" z szukajką

ci co maja te problemy to nawet jakbys im na glownej stronie wypisal te info to by nie zauwazyli :wink:
13,69 et
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
dave
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 3300
Dołączył(a): 9 stycznia 2005, 22:19
Lokalizacja: bydgoszcz
Auto: V6T+++
Silnik: CJXA 2.0

Re: Zrezygnowany...Help

Postprzez leoTDI » 23 marca 2007, 11:31

Tonny S napisał(a):
bobek_TDI napisał(a):Silniki 1.9 TDi 90 KM, 110 KM to silniki na pompie VP37 nie ma duzej różnicy między nimi poza sprzęgłem, wtryskami no i w wersji AGR była turbina bez zmiennej geometri. Wersje ALH 90 KM ostatnia wersja z turbiną od 110 ASV, AHF, różnica miedzy AHF a ASV to wtryski i ciut ładniejsza kultura pracy silnika ASV ale parametrów czy osiągów praktycznie nie ma różnicy, jesli chodzi o bebechy sa identyczne...


witam,

dodam jeszcze od siebie :

1) różnica - górne (a więc zwrócone ku tłokom = 1/2 całości) panewki, tzn. materiał, którym "wyłożono" górną część łożyska panewkowego, są wzmocnione (tzw. Sputterlager /"Dreischichtlager mit hoher Festigkeit" = trójwarstwowe o wysokiej wytrzymałości). W ALH są natomiast "zwykłe", czyli tzw. "Dreischichtlager".
2) różnica - sprzęgło Sachs w ASV ma średnicę tarczy 225mm, podczas gdy w ALH 228mm :!: - ale to nie ma nic do rzeczy z wytrzymałością 8) (pomijąc wymiar LUK oczywiście)

RESZTA - poza różnicami wg Tonnego - jest taka sama :-D
leoTDI
+++ ASV/Ali&MG Motorsport ... i kaliny ni ma ;) Moc ciut 180kM
0.230/cust.FMIC/turbo ARL/pompa 11mm/MG-płuca/śruby ARP
wiosna ... jest JM/SACHS i > moment :) + hamulce cupra R
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
leoTDI
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 699
Dołączył(a): 6 kwietnia 2004, 06:53
Lokalizacja: Częstochowa
Region: śląskie
Auto: Bback ASV Sport
Silnik: ASV 1.9

Re: Zrezygnowany...Help

Postprzez bobek_TDI » 23 marca 2007, 14:29

bardzo dziekuje TonnyS i leoTDI za informacje i przepraszam za kłopot:)
Zobacz Profil
bobek_TDI
Sport
Sport
 
Posty: 517
Dołączył(a): 12 grudnia 2006, 22:16
Lokalizacja: Ka.Wu.
Region: świętokrzyskie
Auto: Leon 1M
Silnik: AUQ 1.8

Re: Zrezygnowany...Help

Postprzez grzybek » 24 marca 2007, 17:21

2) różnica - sprzęgło Sachs w ASV ma średnicę tarczy 225mm, podczas gdy w ALH 228mm


nie zawsze tak jhest

ja mialem w ALH 222mm
był SEAT ALTEA FR - 2.0TDi BMN
jest: S211 320CDi
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
grzybek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 2192
Dołączył(a): 19 maja 2006, 07:34
Lokalizacja: Białystok
Auto: ALTEA FR TDi
Silnik: BMN 2.0

Re: Zrezygnowany...Help

Postprzez leoTDI » 24 marca 2007, 20:16

grzybek napisał(a):
2) różnica - sprzęgło Sachs w ASV ma średnicę tarczy 225mm, podczas gdy w ALH 228mm


nie zawsze tak jhest

ja mialem w ALH 222mm


napisałem przecież w nawiasie - poza LUK :?
leoTDI
+++ ASV/Ali&MG Motorsport ... i kaliny ni ma ;) Moc ciut 180kM
0.230/cust.FMIC/turbo ARL/pompa 11mm/MG-płuca/śruby ARP
wiosna ... jest JM/SACHS i > moment :) + hamulce cupra R
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
leoTDI
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 699
Dołączył(a): 6 kwietnia 2004, 06:53
Lokalizacja: Częstochowa
Region: śląskie
Auto: Bback ASV Sport
Silnik: ASV 1.9


Powrót do Leon 1 - Techniczne Diesel

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości