Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

No i cos nawalilo ?

Wszystko co dotyczy silnika, przeniesienia napędu, modyfikacji, ...

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

No i cos nawalilo ?

Postprzez wojo2007_W1 » 31 lipca 2007, 14:21

Witam jako, że nie znalazlem na forum problemu podobnego do mojego postanowilem zalożyc nowy temat. A mianowicie mam toledo 2 z 2000 roku i jak by nie patrzec narazie same problemy tak ze rece opadaja. Postaram sie opisac to co sie dzieje.
Pierwszy problem wystepuje przy zapalaniu auta a mianowicie raz pali od razu raz trzeba dluzej pokrecic. Nie ma znaczenia czy auto cieple czy zimne czy stalo czy jezdzila totalna ruletka. Nie mam pojecia co to moze byc sprawdzilem przewody przy silniku wszystko wyglada na szczelne (chodz dzisiaj musze przyznac ze w przewodzie paliwowym przy silniku widzialem powietrze mały bąbel).
Problem drugi. Przy hamowaniu przy malych predkosciach dziwnie zachowuje sie auto a mianowicie jest takie uczucie jak by sie jechalo po faudach (auto dziwnie szarpie mozna by powiedziec ze hamuje impulsowo ) dodatkowo jak zaczynaja sie te drgania silnik chodzi jak by troche glosniej i nie rowno.
Problem trzeci przy hamowaniu z duzych predkosci w aucie zaczyna drgac kierownica ale tylko przez moment jak docisne silniej hamulec przestaje ( Moza by rzec magiczne auto). Jezeli ma ktos jakies pomysly co z tym robic to niech napisze ja mam juz dosc. Oczywiscie bylem u mechanika ale nic nie znalazl (ponoc szukal). Dzieki za każda pomoc.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
wojo2007_W1
Stella
Stella
 
Posty: 6
Dołączył(a): 14 lipca 2007, 14:04
Lokalizacja: Krakow
Auto: Toledo

Reklama

Re: No i cos nawalilo ?

Postprzez bono » 31 lipca 2007, 14:29

wojo2007_W1, po pierwsze wszelkie zasady mowia, ze wypada najpierw sie przywitac, mamy nawet do tego specjanlny watek Witamy... Pozniej mamy cos takiego jak szukajka.
jezeli spedzisz tam pare godzinek i nic nie znajdziesz wtedy mozesz zalozyc nowy temat na forum, bo inczej dostaniesz OPR od naszych Adminow lub Modow :yes: :yes:

.. chlopie jak mamy Ci pomoc jak nawet nie wiem jaki Ty masz silnik benzyna , diesel ?? typ , jaki przebieg :nonono: :nonono: :nonono:
I znowu Leon :D

Pozdrawiam
Blazej (Bono)
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bono
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 6318
Dołączył(a): 31 sierpnia 2006, 21:48
Lokalizacja: Niemcy
Region: zagranica
Auto: Skoda Superb
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: No i cos nawalilo ?

Postprzez Tonny S » 31 lipca 2007, 15:05

wojo2007_W1 napisał(a):Witam jako, że nie znalazlem na forum problemu podobnego do mojego postanowilem zalożyc nowy temat. A mianowicie mam toledo 2 z 2000 roku i jak by nie patrzec narazie same problemy tak ze rece opadaja. Postaram sie opisac to co sie dzieje.
Pierwszy problem wystepuje przy zapalaniu auta a mianowicie raz pali od razu raz trzeba dluzej pokrecic. Nie ma znaczenia czy auto cieple czy zimne czy stalo czy jezdzila totalna ruletka. Nie mam pojecia co to moze byc sprawdzilem przewody przy silniku wszystko wyglada na szczelne (chodz dzisiaj musze przyznac ze w przewodzie paliwowym przy silniku widzialem powietrze mały bąbel).
A kiedy był wymieniany filtr paliwa ??

wojo2007_W1 napisał(a):Problem drugi. Przy hamowaniu przy malych predkosciach dziwnie zachowuje sie auto a mianowicie jest takie uczucie jak by sie jechalo po faudach (auto dziwnie szarpie mozna by powiedziec ze hamuje impulsowo ) dodatkowo jak zaczynaja sie te drgania silnik chodzi jak by troche glosniej i nie rowno.
Problem trzeci przy hamowaniu z duzych predkosci w aucie zaczyna drgac kierownica ale tylko przez moment jak docisne silniej hamulec przestaje ( Moza by rzec magiczne auto). Jezeli ma ktos jakies pomysly co z tym robic to niech napisze ja mam juz dosc. Oczywiscie bylem u mechanika ale nic nie znalazl (ponoc szukal). Dzieki za każda pomoc.
Najprawdopodobniej tarcze i klocki do wymiany.

viewtopic.php?t=4454&highlight=hamulce

Proponuje zapoznac się z regulaminem i robić tak jak kolega bono, napisał.
Nie ma litosci dla http://dziecineo.prv.pl/
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tonny S
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 8148
Dołączył(a): 29 marca 2004, 18:35
Lokalizacja: Pomorze
Auto: Harley-Davidson

Re: No i cos nawalilo ?

Postprzez vortis » 31 lipca 2007, 15:07

wojo2007_W1, co do silnika napisz więcej danych, co do hamowania to obstawiam krzywe felgi + źle wyważone opony, lub po prostu coś z tarczami, klockami. Byłeś może gdzieś w wulkanizacji ??

Napisz też coś więcej o historii auta, miało jakiś dzwonek w przód ?? Skoro 2000 rok to kiedy były wymieniane tarcze, klocki, płyny, jakaś diagnostyka (odczyty z VAGa )
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
vortis
Sport
Sport
 
Posty: 510
Dołączył(a): 15 grudnia 2005, 11:56
Lokalizacja: Tychy
Auto: ?

Re: No i cos nawalilo ?

Postprzez aird23 » 31 lipca 2007, 16:43

Podpinam się do poprzednich odpowiedzi, a mianowicie problem podczas hamowania to pewnie kwestja tarcz, klocków, ewentualnie felg. Miałem podobny problem więc sprawdziłem felgi - wszystko ok, następnie ściągnąłem klocki i tarcze. Klocki wydawały się ok. Więc dałem znajomemu tarcze aby je przetoczył. Po złożeniu wszystkiego problem znikł.

Co do pierwszego problemu to niech się wypowiedzą fachowcy!!
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
aird23
Stella +
Stella +
 
Posty: 55
Dołączył(a): 16 września 2006, 18:06
Lokalizacja: Kraków
Auto: Seat Leon 1,9 TDI

Re: No i cos nawalilo ?

Postprzez loozik » 31 lipca 2007, 19:56

wedlug mnie, pierwsze to pompa paliwka (oczywiscie jezeli jest to VP) drugie to krzywe tarcze
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
loozik
Sport
Sport
 
Posty: 380
Dołączył(a): 9 maja 2005, 20:55
Lokalizacja: Katowice
Auto: lełon 1.9 TDi ASV+

Re: No i cos nawalilo ?

Postprzez belzi » 31 lipca 2007, 21:36

Kiedys znajomy mial golfa IV TDI i silnik podobnie sie zachowywal
Wymienil filtr (bo podobno sa zadko wymieniane i czesto
powoduje takie cyrki z odpalaniem), a okazalo sie ze pompa
byla uszkodzona, wiec z takimi problemami to raczej do fachowca.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
belzi
Cupra
Cupra
 
Posty: 3231
Dołączył(a): 1 lipca 2007, 08:13
Lokalizacja: Jelenia Góra
Auto: A4 + WR450F + FZ8

Re: No i cos nawalilo ?

Postprzez Barth » 31 lipca 2007, 21:49

wojo2007_W1, co do pierwszego objawu to miałem cos takiego w skodzie. Pomogło przeczyszczenie styków przewodu plusowego przy rozruszniku i poprawienie połaczenia masy.

Mi pomogło, nie gwarantuję ze to to ale spróbować warto.
Powered by CPN
Barth LCT & AA Club Member
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Barth
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 3784
Dołączył(a): 31 marca 2004, 19:31
Lokalizacja: Pomorze
Auto: OOOO

Re: No i cos nawalilo ?

Postprzez endrju » 31 lipca 2007, 22:30

Co do drugiego problemu to stawiam na nastawnik pompy paliwa. Pewnie juz sie troche zasyfil i trzeba go przeczyscic. Znam jedno miejsce gdzie mozna zregenerowac nastawnik - warsztat w Nadarzynie. Jak bedziesz zainteresowany to poszukaj na www.audiklub.pl. Tam znajdziesz namiary na ten warsztat.
Mozna jeszcze lekko zmniejszyc dawke paliwa - czasami pomaga, ale jak mocno telepie to nalezy zregenerowac nastawnik.
Co do pozostalych dolegliwosci to juz poprzednicy napisali.

Pozdrawiam
Zobacz Profil
endrju
Signo
Signo
 
Posty: 165
Dołączył(a): 19 stycznia 2007, 14:56
Lokalizacja: Olsztyn
Auto: ALTEA 1.9 TDI - BJB
Silnik: TDI pompowtryski PD

Re: No i cos nawalilo ?

Postprzez wojo2007_W1 » 1 sierpnia 2007, 09:56

Witam jako ze jestem nowy na forum witam wszytskich jeszcze raz i sory ze wczesniej nie czytalem regulaminu. Teraz temat regulaminu mam juz za soba wiec postaram sie poprawic wczorajszy post. Mam diesel z 2000 roku 90 KM 120 tys przebiegu no i kurna same z nim problemy. Tak jak wczoraj porponawali klubowicze zabralem mojego seata na n-ty raz na diognaoze. Zostaly wywazone kola sprwdzaone klocki tarcze nigdzie nie widac uszkodzen. Jak narazie dalej niewiem co jest uszkodzone (mowie o tym szarapniu kierownica). Ciekawa jest jedna rzecz o ktorej wczoraj nie wspomnialem, ze to szarpanie jest czasami "mocne" a czasami "slabe", dodatkowo raz auto hamuje noramalnie a raz totalnie swiruje. Jeszcze jedno co zauwazylem, ze jak zaczynaja sie ted "cuda" to silnik zaczyna jak by inaczej pracowac, mozna by powiedziec troche glosniej i jak by to ujac "pracowac nie rowno" ale tylko gdy hamuje. Gdy przestaje hamowac wszytsko wraca do normy. Auto nie bylo bite problem wyszedl nagle. Zastanawiam sie jeszcze czy to moze byc jakas poduszka silnika lub skrzyni. Mimo wszytsko zabieram auto do serwisu niech go badaja moze to jest jakas grubsza sprawa. Co do tego palenia to zrobie tak jak proponuja klubowicze i wymienie co sie da (filtry, sprawdze szczelnosc przewodow) mimo wszytsko dzieki wszytskim za kazda pomoc ;). Bo juz chyba nic noewgo sie nie dowiem. Jak zdiagnozuje co jest uszkodzone to podziele sie tym co bede wiedzial, i kuran mam nadzieje ze w koncu naprawie to ustrojstwo. Pozdrawaim
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
wojo2007_W1
Stella
Stella
 
Posty: 6
Dołączył(a): 14 lipca 2007, 14:04
Lokalizacja: Krakow
Auto: Toledo

Re: No i cos nawalilo ?

Postprzez Marcin_TDI » 1 sierpnia 2007, 10:01

a vacum pompa ?? moze wlasnie cosik sie z nia dzieje ze raz hamuje ok a raz dupa... nic nie cieknie pod autem ??
http://WWW.SERCE-HELI.PL - zbieramy pieniążki na operację serduszka dla mojej Córki
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Marcin_TDI
Cupra R
Cupra R
 
Posty: 5546
Dołączył(a): 14 czerwca 2005, 21:52
Lokalizacja: Warszawa - Ząbki
Auto: pozyczone

Re: No i cos nawalilo ?

Postprzez bono » 1 sierpnia 2007, 11:16

wojo2007_W1 napisał(a):Zostaly wywazone kola sprwdzaone klocki tarcze nigdzie nie widac uszkodzen.
Jestes na 100 % pewien , ze nie masz pofalowanych tarcz ?
Czy czujnik ABS jest ok ?
wojo2007_W1 napisał(a):czy to moze byc jakas poduszka silnika lub skrzyni.
Zaciagni reczny, wrzuc jedynke nie dodajac gazu sproboj ruszyc, nastepnie powtorz to z biegiem wstecznym. Jak bedzie cos z poduszkami to napewno sie zorientujesz.
wojo2007_W1 napisał(a):Co do tego palenia to zrobie tak jak proponuja klubowicze i wymienie co sie da (filtry, sprawdze szczelnosc przewodow)

wlasnie od tego bym zaczal . Jeszcze jedno ,gdzie tankujesz paliwo, bo czasami zle paliwo = problem z praca silnika..
I znowu Leon :D

Pozdrawiam
Blazej (Bono)
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bono
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 6318
Dołączył(a): 31 sierpnia 2006, 21:48
Lokalizacja: Niemcy
Region: zagranica
Auto: Skoda Superb
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: No i cos nawalilo ?

Postprzez jurkos » 1 sierpnia 2007, 12:16

hm ..
mi te wibracje wygladaja na
1. ) uklad hamulcowy - pompa ? serwo wspomagania hamulcy - tzreba by odczyty z VAG zobaczyc moze pokaze cos dt modulu ABS.

2.) sprawdz czy na "luzie" jest taki sam objaw ? jezeli nie to prawdopodobnie cos ze sprzeglem.

3.) A zawieszenie ? nie masz czasem wybitych koncówek ? drzakow ?

Co do paliwa .. to tak jak wyzej sczelnosc przewodów etc ...

mam nadzieje ze trafnie ocenilem i Ci sie wiadomosci przydadza.

PS
tarcze bym zostawil w spokoju ... je bedzie slychac :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
jurkos
TopSport
TopSport
 
Posty: 1067
Dołączył(a): 30 sierpnia 2006, 15:31
Lokalizacja: Warszawa
Region: mazowieckie
Auto: czarne
Silnik: CJXA 2.0

Re: No i cos nawalilo ?

Postprzez jaro4444 » 1 sierpnia 2007, 12:38

wojo2007_W1 napisał(a):Jak narazie dalej niewiem co jest uszkodzone (mowie o tym szarapniu kierownica). Ciekawa jest jedna rzecz o ktorej wczoraj nie wspomnialem, ze to szarpanie jest czasami "mocne" a czasami "slabe", dodatkowo raz auto hamuje noramalnie a raz totalnie swiruje. Jeszcze jedno co zauwazylem, ze jak zaczynaja sie ted "cuda" to silnik zaczyna jak by inaczej pracowac, mozna by powiedziec troche glosniej i jak by to ujac "pracowac nie rowno" ale tylko gdy hamuje. Gdy przestaje hamowac wszytsko wraca do normy.


Znam doskonale te objawy. Poczytaj sobie moje wpisy ;)

Więc te wibracje to na 99% krzywe tarcze. One też hałasują przy hamowaniu i wydaje się, że silnik głośniej pracuje. Swoje 5 groszy dokłada też wywalony dwumas. ;/

Co do palenia to proponuję sprawdzić dynamiczny nastawnik kąta wtrysku, przewody, świece żarowe i zmienić dawki rozruchowe na mapie wtrysków (każdy tuner to potrafi). Jakby jednak była to pompa to tu naprawisz dobrze:
Podkowiński Bogdan
Naprawa Pomp Wtryskowych
ul. Graniczna 4
05-830 Nadarzyn
Mazowieckie
Ruszaj niczym wiatr dumny synu mój
Jesteś obrońcą
Zesłał cię Bóg

Superb 2 2.0 TDI CR CFGB by R-Performance
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
jaro4444
Sport
Sport
 
Posty: 776
Dołączył(a): 7 stycznia 2006, 17:24
Lokalizacja: Warszawa/ZDR
Auto: Superb 2
Silnik: diesel inny

Re: No i cos nawalilo ?

Postprzez wojo2007_W1 » 12 sierpnia 2007, 14:30

Witam, jakis tydzien temu odebralem auto o mechanika po gruntownym sprawdzeniu, wymiane plynow itd... (generalka). Czesc problemow o ktorych pisalem wczesniej znikl, ale nadal zostały 2 a mianowicie problemy z paleniem i glosna (nie rowna )praca silnika przy hamowaniu.
Odnosnie pierwszego problemu mechanik powiedzial mi ze silniki 1,9 90 KM tak maja i zadne wymiany filtrow czy czegos innego nie pomoze. Powiedzial ze wina za to jest zly (bledny) soft w kompie auta. Co wy na to ?, naprawa tego problemu (czyli wymina softu jedyne 600 zl !!!) czy jest sens to robic ?. Ponoc problem bedzie sie z czasem pogarszal :-/. Odnosnie drugiego problemu najprawdopodobiej sa to krzywe tarcze ale to sprawdze dopiero jak wymienie klocki w przodzie (gdyz sie skonczyly) i pojade na badanie. Tak ze zobaczy. Mam jeszcze jedno pytanie wielu klubowiczow pisalo ze problemem moze jeszcze byc wywalony dwumas, powiedzcie mi czy problem (z dwumasem) bedzie dotyczyl tez sytuacji gdy hamuje jadac na luzie (nie na biegu ?).
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
wojo2007_W1
Stella
Stella
 
Posty: 6
Dołączył(a): 14 lipca 2007, 14:04
Lokalizacja: Krakow
Auto: Toledo

Re: No i cos nawalilo ?

Postprzez uki » 12 sierpnia 2007, 14:33

wojo2007_W1 napisał(a):Odnosnie pierwszego problemu mechanik powiedzial mi ze silniki 1,9 90 KM tak maja i zadne wymiany filtrow czy czegos innego nie pomoze. Powiedzial ze wina za to jest zly (bledny) soft w kompie auta. Co wy na to ?, naprawa tego problemu (czyli wymina softu jedyne 600 zl !)


jaro4444 napisał(a):i zmienić dawki rozruchowe na mapie wtrysków (każdy tuner to potrafi).
O2 BKD
V50

Były Leon owner :(
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
uki
Sport
Sport
 
Posty: 254
Dołączył(a): 20 września 2005, 15:46
Lokalizacja: Wawa
Auto: O2BKD V50

Re: No i cos nawalilo ?

Postprzez colin23 » 12 sierpnia 2007, 16:24

wojo na Twoim miejscu podjechałbym do CompSport do Bielska i tam wgrają Ci przy okazji lepszy soft niż ori a przy okazji wykluczą defekty silnika. I wyjdzie Cię niewiele więcej niż te 600zł które zaśpiewał mechanik.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
colin23
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 7701
Dołączył(a): 18 stycznia 2005, 14:14
Lokalizacja: woj. śląskie
Auto: Audi


Powrót do Leon 1 - Techniczne Diesel

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość