Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

NOTLAUF i pytanie gdzie z tym jechac....

Wszystko co dotyczy silnika, przeniesienia napędu, modyfikacji, ...

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

NOTLAUF i pytanie gdzie z tym jechac....

Postprzez Leoś » 14 kwietnia 2008, 11:26

Panowie wczoraj jak lecialem autostrada A2 do Poznania autko ( Leon AHF ) przelaczylo mi sie w tryb awaryjny.Troszke juz o tym poczytalem i teraz nie wiem gdzie sie z tym udac.Moze ktos z LC zna jakiegos dobrego mechanika w okolicach Kalisza ktory sie tym problemem fachowo zajmie??
Zobacz Profil
Leoś
Stella
Stella
 
Posty: 12
Dołączył(a): 29 lutego 2008, 18:07
Lokalizacja: Kalisz
Auto: Seat Leoś

Reklama

Re: NOTLAUF i pytanie gdzie z tym jechac....

Postprzez DOC » 14 kwietnia 2008, 11:50

Ja osobiscie bym sprobowal dobrze przedmuchac turbawke bo kazda nastepna rzecz to juz koszty a notlauf wlacza sie najczesciej przy zasyfionych lopatkach.
Ex-LeonClub
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
DOC
Sport
Sport
 
Posty: 765
Dołączył(a): 12 maja 2007, 21:33
Lokalizacja: Poznań
Auto: Leon TDI

Re: NOTLAUF i pytanie gdzie z tym jechac....

Postprzez Leoś » 14 kwietnia 2008, 16:02

Przedmuchac???? jak to sie robi??
Zobacz Profil
Leoś
Stella
Stella
 
Posty: 12
Dołączył(a): 29 lutego 2008, 18:07
Lokalizacja: Kalisz
Auto: Seat Leoś

Re: NOTLAUF i pytanie gdzie z tym jechac....

Postprzez rob555 » 14 kwietnia 2008, 16:36

Z tym przedmuchiwaniem to uwaga...jak mocno zapieczone kierownice to moze urwac wirnik jak spalin dostanie...
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
rob555
TUNE-UP
 
Posty: 327
Dołączył(a): 10 stycznia 2006, 19:39
Lokalizacja: Gdansk
Auto: LEON R36

Re: NOTLAUF i pytanie gdzie z tym jechac....

Postprzez Sammael » 14 kwietnia 2008, 16:51

Leoś napisał(a):Przedmuchac???? jak to sie robi??

Korzysta się często z gazu tak jak należy ;-) opór i decha to słowa klucze. Jak cały czas jeździsz spokojnie(patrz PSJ w słowniczku) to się zapiekają.
Był Leon 1M FR conversion ASV->BLT 230 KM/460 Nm
Było Audi S3 8P BHZ->CDLA 2.0 TFSI 360,1 HP/458 Nm Powered by COMPSPORT
Bylo Audi RS5 450KM. 4.2 FSI V8
Jest Audi A1 S-line 185KM - 1.4 TFSI(żono-wóz)
Jest Audi RS7 600KM. 4.0 TFSI V8
Zobacz Profil
Sammael
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 4821
Dołączył(a): 8 stycznia 2007, 17:03
Auto: Audi RS5
Silnik: CJXA 2.0

Re: NOTLAUF i pytanie gdzie z tym jechac....

Postprzez Gato » 14 kwietnia 2008, 16:53

Koledzy, Leoś, zdaje sie szuka fachowej pomocy w warsztacie, a nie rad "zrob to sam" ... Znacie kogoś w/w okolicach Kalisza ?
Zobacz Profil
Gato
Sport
Sport
 
Posty: 433
Dołączył(a): 11 listopada 2006, 17:03
Lokalizacja: Grodzisk Maz.
Auto: różne

Re: NOTLAUF i pytanie gdzie z tym jechac....

Postprzez DOC » 14 kwietnia 2008, 18:31

Gato, po prostu w takim przypadku mozna sprobowac mniej "inwazyjnego" leczenia bo czy mechanik czy tez ASO wezma kupe siana za diagnoze. Wiec wiesz, czasem lepiej dac komus wpierw rady "zrob to sam" niz narazac go na koszty (w Poznaniu ASO za kompa bierze 110 PLN + pewnie chcieliby wyjmowac turbo-dodatkowe koszty)
Jezeli mnie by to dotyczylo to zrobilbym tak:
-rozgrzal silnik do tych 90st.
-pojechal na pusta droge
-krecil silnik najpierw do 2000, potem do 2200, 2300 itd. (zeby nie dawac za duzego obciazenia turbinie)
Oby to nie byly herezje :x ale na logike to takie dzialanie pozwoli wg. mnie wypalic sie tej calej nagromadzonej sadzy.

Jeszcze nie bierzemy pod uwage jednej kwestii-ze moze to nie byc kwestia zapieczonego turbo ale wtedy bez VAG-a sie nie obejdzie.

Pozdrawiam
Ex-LeonClub
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
DOC
Sport
Sport
 
Posty: 765
Dołączył(a): 12 maja 2007, 21:33
Lokalizacja: Poznań
Auto: Leon TDI

Re: NOTLAUF i pytanie gdzie z tym jechac....

Postprzez Leoś » 14 kwietnia 2008, 19:00

Czy na takim VAG-u z allegro cos sprawdze?? Umowilem sie z kumplem i mamy jutro rano podlaczyc mojego Leon-a. Na co zwrocic uwage??

Da sie sprawdzic kierownice turbiny bez jej wyjmowania z auta ??
Leon ma 220tys km. i jest to oryginalny przebieg , dodam ze silnik jak i turbo suche ,zero wyciekow.

[ Dodano: Pon 14 Kwi, 2008 ]
Sammael napisał(a):
Leoś napisał(a):Przedmuchac???? jak to sie robi??

Korzysta się często z gazu tak jak należy ;-) opór i decha to słowa klucze. Jak cały czas jeździsz spokojnie(patrz PSJ w słowniczku) to się zapiekają.



Jesli tak to watpie zeby byly zapieczone , poprzedni wlasciciel zalozyl do Leo nacinane tarcze i geylooki z tylu wiec wolno raczej nie jezdzil.
Zobacz Profil
Leoś
Stella
Stella
 
Posty: 12
Dołączył(a): 29 lutego 2008, 18:07
Lokalizacja: Kalisz
Auto: Seat Leoś

Re: NOTLAUF i pytanie gdzie z tym jechac....

Postprzez bono » 14 kwietnia 2008, 19:09

Leoś,
Leoś napisał(a):Czy na takim VAG-u z allegro cos sprawdze??


to zależy co kupisz ;-)
Leoś napisał(a):Na co zwrocic uwage??

Przeskanuj Leona Vag'iem i obacz jakie błędy ci wyrzuci. Zwłaszcza błedy związane z przeładowaniem.
Leoś napisał(a):Da sie sprawdzic kierownice turbiny bez jej wyjmowania z auta ??

Da...

Leoś korzystaj z szukajki, bo wszystko na ten temat jest na forum ;/
Zobacz to tak na szybko:
viewtopic.php?t=1973
viewtopic.php?t=8959
viewtopic.php?t=6450
viewtopic.php?t=4848
viewtopic.php?t=3478
viewtopic.php?t=2706

Zobacz jeszcze N75, sztanga.... itd... Oj leniuchy :nonono:
I znowu Leon :D

Pozdrawiam
Blazej (Bono)
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bono
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 6318
Dołączył(a): 31 sierpnia 2006, 21:48
Lokalizacja: Niemcy
Region: zagranica
Auto: Skoda Superb
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: NOTLAUF i pytanie gdzie z tym jechac....

Postprzez Leoś » 15 kwietnia 2008, 10:25

Panowie za pomoca wezyka od N75 sprawdzilem sztange , rusza sie ona bez zadnego problemu.Ruch okolo 2cm. VAG-a zrobie dopiero jutro...

[ Dodano: Pią 18 Kwi, 2008 ]
Na VAG-u wywalil tylko blad 17965...
Zobacz Profil
Leoś
Stella
Stella
 
Posty: 12
Dołączył(a): 29 lutego 2008, 18:07
Lokalizacja: Kalisz
Auto: Seat Leoś

może zawór?

Postprzez NeoN1980 » 1 maja 2008, 09:49

Proponuje zacząć od zaworu N75. Miałem różne objawy. Notlauf włączał się przy różnych obrotach. Na wiosne, jak zaczęło robić się ciepło, zdarzało sie to coraz rzadziej. Ale jeden test zawsze skutkował. Pod górke, trzeci bieg, przyciskam, żeby powoli przyspieszał. Zawsze w okolicach 3500 obrotów włącza sie notlauf.

Błędy:

17965 - Charge Pressure Control: Positive Deviation
P1557 -- 35-10 - - - Intermittent

Wyciągnąłem zawór, rozebralem oczyściłem, przegoniłem auto i już sie sytuacja nie powtórzyła.
Zawór po rozłożeniu średnio nadaje się do poskładania. Jutro idę po nowy do InterCars, 155zł przyjemność kosztuje.
Zobacz Profil
NeoN1980
Stella
Stella
 
Posty: 11
Dołączył(a): 5 października 2006, 22:33
Lokalizacja: Kraków
Auto: Leon

Re: NOTLAUF i pytanie gdzie z tym jechac....

Postprzez paramedic71 » 1 maja 2008, 10:02

Leoś jestes z Kalisza to ok 100km od Wrocka mialem to samo z autem polecam u nas DYnosoft zrobia Ci wszystko profi
200km/ 394 nm Powered by ECUProject
"Koks wóda dziwki i inne rozrywki" ;)
"...Prosta droga jest dla szybkich aut, droga z zakrętami dla szybkich kierowców..."
www.e-m-s.pl jestesmy i działamy :)))
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
paramedic71
Cupra
Cupra
 
Posty: 2102
Dołączył(a): 10 czerwca 2007, 17:22
Lokalizacja: WROCŁAW
Auto: FR ARL+

Re: NOTLAUF i pytanie gdzie z tym jechac....

Postprzez Leoś » 1 maja 2008, 16:21

jak dobrze pojdzie to w sobote bede mial drugi zawor N75 ze zdrowego silniczka , zrobie podmianke i zobacze czy bedzie jakas roznica. Jesli zdecyduje sie na zakup nowego oco pytac?? bo N75 nic im nie mowi:D

Panowie a ile maksymalnie powinno pompowac turbo ?
Zobacz Profil
Leoś
Stella
Stella
 
Posty: 12
Dołączył(a): 29 lutego 2008, 18:07
Lokalizacja: Kalisz
Auto: Seat Leoś

Re: NOTLAUF i pytanie gdzie z tym jechac....

Postprzez NeoN1980 » 1 maja 2008, 18:20

podaj numer części - rzuć okiem tutaj:
viewtopic.php?t=5357
Zobacz Profil
NeoN1980
Stella
Stella
 
Posty: 11
Dołączył(a): 5 października 2006, 22:33
Lokalizacja: Kraków
Auto: Leon


Powrót do Leon 1 - Techniczne Diesel

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości