czy mogłbym mi ktoś przybliżyć róznice miedzy silnikami TFSI a TSI? Czy to zmiana nazwy tylko i jak jest żywotności silnika 1.4 tsi 160
Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior






Za tłoczenie powietrza odpowiada dobrze znana, zintegrowana z kolektorem wydechowym, turbosprężarka Borg Warner K03. Jest ona chłodzona cieczą, nie zapomniano także o dodatkowej pompce, wymuszającej ruch cieczy tuż po wyłączeniu silnika. Ma to zabezpieczyć turbosprężarkę przed uszkodzeniem, szczególnie po jeździe z intensywnym wykorzystywaniem osiągów.


pkonrad napisał(a):Przeczytałem, naprawę bardzo ciekawy artykuł. Zastanawia mnie tylko jedno:
2.0 TSI z Valvelift 211 KM przy 4300-6000 obr./min., 350 Nm przy 1500-4200 obr./min., przy 2000 obr./min. uzyskuje 100 KM (47 % mocy maks.), elastyczność 5,67.
Taki moment to chyba ma TSI 272km montowane np. w Audi TTS a nie 211 konny silnik z Golfa VI.

zwirek75 napisał(a):Przeglądając strony o Audi Q5 jest silnik 211 KM/350 NM

pkonrad napisał(a):zwirek75 napisał(a):Przeglądając strony o Audi Q5 jest silnik 211 KM/350 NM
to może wychodzą te silniki z różnym momentem obrotowym
Q5 to SUV, więc może dlatego mieć większy moment obrotowy - w przypadku tego auta miałoby to sens. Jakoś nie chce mi się wierzyć, że Golf VI GTI czy Leon FR po faceliftingu mają fabrycznie aż 350nm momentu obrotowego
Poza tym jest przecież jeszcze Golf VI R20 który ma silnik 2.0 TSI 272km i właśnie tam mamy 350nm momentu. Druga sprawa, to Leon Cupra po faceliftingu ma mieć ten sam silnik co poprzednik, czyli 2.0 TSI 240km i 300nm. Nie chce mi się wierzyć że FR miałby o 50nm większy moment od mocniejszej Cupry
Gdzie tu logika



olus napisał(a):jedno to plaszcz wodny, drugie to wirnik, ktory bez smarowania oleju moze sie zatrzec


hubcio napisał(a):Niedawno na rynek Audi wprowadziło nową jednostek z rodziny TFSI czyli 1.8TFSI...
I tutaj zaczęły się problemy... Bowiem Seat i Skoda [u VW tego silnika niema] przyjęły nazwę 1.8TSI...

hubcio napisał(a):TFSI to było nic innego jak Turbo FSI...
TSI to silnik FSI (?) z turbo i kompresorem...
hubcio napisał(a):VW ma 1.8 TSI i jest on taki sam jak w seacie i skodzie byl to silnik o oznaczeniu BZB byl to pierwszy silnik z rodziny TSI




Powrót do Leon 2 - Techniczne Benzyna
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości