Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

TFSI TSI

Wszystko co dotyczy silnika, przeniesienie napedu, modyfikacje...

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

TFSI TSI

Postprzez CB_Aras » 25 stycznia 2009, 23:16

witam!
czy mogłbym mi ktoś przybliżyć róznice miedzy silnikami TFSI a TSI? Czy to zmiana nazwy tylko i jak jest żywotności silnika 1.4 tsi 160 :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
CB_Aras
Sport
Sport
 
Posty: 299
Dołączył(a): 3 marca 2008, 00:27
Lokalizacja: CB
Auto: Leon
Silnik: ARL 1.9

Reklama

Re: TFSI TSI

Postprzez pkonrad » 25 stycznia 2009, 23:25

term3, ja nie jestem od zwracania uwagi, ale przeczytaj regulamin. Tam jest napisane, że najpierw należy się przywitać na forum i jest od tego specjalny temat.

TSI i TFSI to jest to samo. VAG skrócił nazwę w 2007 albo 2008 roku.

Jak jest z żywotnościa 1.4 TSI (TFSI) 160KM przekonamy się za kilka lat, narazie nikt nie jest w stanie odpowiedzieć na to pytanie.
Seat Leon 1P FR 2.0 TFSI
200KM --> 280KM
280NM --> 385NM
Powered by Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
pkonrad
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 3226
Dołączył(a): 8 grudnia 2008, 23:39
Lokalizacja: małoPOLSKA
Auto: Leon 1P FR TFSI
Silnik: BWA 2.0

Re: TFSI TSI

Postprzez CB_Aras » 25 stycznia 2009, 23:39

...dawno już to zrobiłem :whoeva:
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
CB_Aras
Sport
Sport
 
Posty: 299
Dołączył(a): 3 marca 2008, 00:27
Lokalizacja: CB
Auto: Leon
Silnik: ARL 1.9

Re: TFSI TSI

Postprzez pkonrad » 26 stycznia 2009, 07:12

W takim razie sorki :oops:
Seat Leon 1P FR 2.0 TFSI
200KM --> 280KM
280NM --> 385NM
Powered by Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
pkonrad
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 3226
Dołączył(a): 8 grudnia 2008, 23:39
Lokalizacja: małoPOLSKA
Auto: Leon 1P FR TFSI
Silnik: BWA 2.0

Re: TFSI TSI

Postprzez krz_p » 26 stycznia 2009, 10:07

to teoretycznie takie same silniki, w przypadku 2.0TFSI i 2.0TSI można mówić o dwóch różnych silnikach

tutaj można o nich więcej poczytać:

TFSI ('06-'08.5): http://www.arinahnell.com/other/vw/tech ... engine.pdf

TSI ('08.5-'09): http://www.arinahnell.com/other/vw/tech/20tsi.pdf
Golf V GTI
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
krz_p
Sport
Sport
 
Posty: 430
Dołączył(a): 22 marca 2006, 16:45
Lokalizacja: Poznań
Region: wielkopolskie
Auto: Golf V GTI
Silnik: BWA 2.0

Re: TFSI TSI

Postprzez zwirek75 » 16 lipca 2009, 10:29

Ciakawy artykuł - autor widzę fascynuje się TSI :) i doładowanymi benzynami
http://blogsilnika.blogspot.com/2009/07/benzyniaki-dieslopodobne-18-tsi-tfsi-i.html
Tomek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
zwirek75
Sport
Sport
 
Posty: 777
Dołączył(a): 22 grudnia 2008, 14:34
Lokalizacja: Kraków
Auto: VW Golf 7R
Silnik: CJXA 2.0

Re: TFSI TSI

Postprzez pkonrad » 16 lipca 2009, 10:49

Przeczytałem, naprawę bardzo ciekawy artykuł. Zastanawia mnie tylko jedno:
2.0 TSI z Valvelift 211 KM przy 4300-6000 obr./min., 350 Nm przy 1500-4200 obr./min., przy 2000 obr./min. uzyskuje 100 KM (47 % mocy maks.), elastyczność 5,67.
Taki moment to chyba ma TSI 272km montowane np. w Audi TTS a nie 211 konny silnik z Golfa VI.
Seat Leon 1P FR 2.0 TFSI
200KM --> 280KM
280NM --> 385NM
Powered by Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
pkonrad
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 3226
Dołączył(a): 8 grudnia 2008, 23:39
Lokalizacja: małoPOLSKA
Auto: Leon 1P FR TFSI
Silnik: BWA 2.0

Re: TFSI TSI

Postprzez zwirek75 » 16 lipca 2009, 10:53

No i jeszcze jedno:
Za tłoczenie powietrza odpowiada dobrze znana, zintegrowana z kolektorem wydechowym, turbosprężarka Borg Warner K03. Jest ona chłodzona cieczą, nie zapomniano także o dodatkowej pompce, wymuszającej ruch cieczy tuż po wyłączeniu silnika. Ma to zabezpieczyć turbosprężarkę przed uszkodzeniem, szczególnie po jeździe z intensywnym wykorzystywaniem osiągów.

Czyzby nie ma potrzeby ręcznego "chłodzenia turbinki" ?
Tomek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
zwirek75
Sport
Sport
 
Posty: 777
Dołączył(a): 22 grudnia 2008, 14:34
Lokalizacja: Kraków
Auto: VW Golf 7R
Silnik: CJXA 2.0

Re: TFSI TSI

Postprzez olus » 16 lipca 2009, 11:10

jedno to plaszcz wodny, drugie to wirnik, ktory bez smarowania oleju moze sie zatrzec ;)
have no fear BMN is here :D

Seat Napinator
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
olus
Sport
Sport
 
Posty: 596
Dołączył(a): 31 stycznia 2007, 20:17
Lokalizacja: Warszawa
Auto: leo bmn

Re: TFSI TSI

Postprzez zwirek75 » 16 lipca 2009, 11:57

pkonrad napisał(a):Przeczytałem, naprawę bardzo ciekawy artykuł. Zastanawia mnie tylko jedno:
2.0 TSI z Valvelift 211 KM przy 4300-6000 obr./min., 350 Nm przy 1500-4200 obr./min., przy 2000 obr./min. uzyskuje 100 KM (47 % mocy maks.), elastyczność 5,67.
Taki moment to chyba ma TSI 272km montowane np. w Audi TTS a nie 211 konny silnik z Golfa VI.


Przeglądając strony o Audi Q5 jest silnik 211 KM/350 NM
Wikipedia do Golfa GTI podaje 280 NM, ale nie wiem jak jest naprawde :) - 350 NM jakos lepiej pasuje do tej mocy :)
Tomek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
zwirek75
Sport
Sport
 
Posty: 777
Dołączył(a): 22 grudnia 2008, 14:34
Lokalizacja: Kraków
Auto: VW Golf 7R
Silnik: CJXA 2.0

Re: TFSI TSI

Postprzez pkonrad » 16 lipca 2009, 12:40

zwirek75 napisał(a):Przeglądając strony o Audi Q5 jest silnik 211 KM/350 NM

:hmmm: to może wychodzą te silniki z różnym momentem obrotowym ?? Q5 to SUV, więc może dlatego mieć większy moment obrotowy - w przypadku tego auta miałoby to sens. Jakoś nie chce mi się wierzyć, że Golf VI GTI czy Leon FR po faceliftingu mają fabrycznie aż 350nm momentu obrotowego !! Poza tym jest przecież jeszcze Golf VI R20 który ma silnik 2.0 TSI 272km i właśnie tam mamy 350nm momentu. Druga sprawa, to Leon Cupra po faceliftingu ma mieć ten sam silnik co poprzednik, czyli 2.0 TSI 240km i 300nm. Nie chce mi się wierzyć że FR miałby o 50nm większy moment od mocniejszej Cupry ?? Gdzie tu logika :hmmm:
Seat Leon 1P FR 2.0 TFSI
200KM --> 280KM
280NM --> 385NM
Powered by Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
pkonrad
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 3226
Dołączył(a): 8 grudnia 2008, 23:39
Lokalizacja: małoPOLSKA
Auto: Leon 1P FR TFSI
Silnik: BWA 2.0

Re: TFSI TSI

Postprzez zwirek75 » 16 lipca 2009, 22:12

pkonrad napisał(a):
zwirek75 napisał(a):Przeglądając strony o Audi Q5 jest silnik 211 KM/350 NM

:hmmm: to może wychodzą te silniki z różnym momentem obrotowym ?? Q5 to SUV, więc może dlatego mieć większy moment obrotowy - w przypadku tego auta miałoby to sens. Jakoś nie chce mi się wierzyć, że Golf VI GTI czy Leon FR po faceliftingu mają fabrycznie aż 350nm momentu obrotowego !! Poza tym jest przecież jeszcze Golf VI R20 który ma silnik 2.0 TSI 272km i właśnie tam mamy 350nm momentu. Druga sprawa, to Leon Cupra po faceliftingu ma mieć ten sam silnik co poprzednik, czyli 2.0 TSI 240km i 300nm. Nie chce mi się wierzyć że FR miałby o 50nm większy moment od mocniejszej Cupry ?? Gdzie tu logika :hmmm:

Wyglądana na to, że tak - są dwie wersje silnika 2.0 TSI EA888 211 KM - jeden z Valvelift a drugi bez - pierwszy ma 320 Nm i jest montowany w Audi a drugi 280Nm i idzie do Seat-ów i VW-ów

Tomek
ps. dzięki kwahoo za podpowiedź :)
Tomek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
zwirek75
Sport
Sport
 
Posty: 777
Dołączył(a): 22 grudnia 2008, 14:34
Lokalizacja: Kraków
Auto: VW Golf 7R
Silnik: CJXA 2.0

Re: TFSI TSI

Postprzez Lucas » 17 lipca 2009, 09:39

np Scirocco ma teraz 2.0 TSI 200 km po 41 tygodniu produkcji wejda silniki 2.0 TSI 210 km .
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Lucas
TopSport
TopSport
 
Posty: 1255
Dołączył(a): 4 marca 2006, 18:51
Lokalizacja: Warszawa
Region: mazowieckie
Auto: Scirocco 2.0 TSI
Silnik: CJXA 2.0

Re: TFSI TSI

Postprzez noktoto » 17 lipca 2009, 10:06

W takim razie Valvelift i 320 Nm mają tylko silniki wzdłużne?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
noktoto
Cupra
Cupra
 
Posty: 2513
Dołączył(a): 22 lipca 2008, 21:46
Lokalizacja: Mazowieckie
Auto: GTI Performance
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: TFSI TSI

Postprzez zwirek75 » 28 lipca 2009, 14:29

olus napisał(a):jedno to plaszcz wodny, drugie to wirnik, ktory bez smarowania oleju moze sie zatrzec ;)

Hmm, chyba wirnik tez jest potraktowany wodą ?
Wiec wystarczy poczekac pare sekund po zatrzymaniu i mozna gasic silnik - chyba... :)
Tomek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
zwirek75
Sport
Sport
 
Posty: 777
Dołączył(a): 22 grudnia 2008, 14:34
Lokalizacja: Kraków
Auto: VW Golf 7R
Silnik: CJXA 2.0

Re: TFSI TSI

Postprzez hubcio » 9 sierpnia 2009, 16:59

TFSI to było nic innego jak Turbo FSI...
TSI to silnik FSI (?) z turbo i kompresorem...

Proste i logiczne...
Do niedawna mieliśmy 2.0TFSI i różnych mocach i 1.4TSI o różnych mocach...

Niedawno na rynek Audi wprowadziło nową jednostek z rodziny TFSI czyli 1.8TFSI...
I tutaj zaczęły się problemy... Bowiem Seat i Skoda [u VW tego silnika niema] przyjęły nazwę 1.8TSI... O ile początkowo wydawał mi się to błąd w druku... Bo na cennikach Skody występował raz TSI raz TFSI a czasem Turbo FSI... O tym ze nie jest to błąd upewnił mnie test Octavii w której na silniku jak wół stało TSI... Podobnie u Seata...

VW wybił się jeszcze lepiej... Chcą wprowadzić jednostkę TFSI o mocy 122KM i pojemności 1.4 i nazwać ja TSI... Zastąpi ona 1.6FSI

Teraz wyjdzie że TSI TSI nie równe... To jak zaczac zanywac TDI SDI przy czym S od "Super"...

Może to oszczędność... Biorąc pod uwagę ile American Airlines zaoszczędziło dając o jedna oliwkę mniej do sałatki greckiej... To wywalenie literki F przysienie spore pieniądze...
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
hubcio
Stella +
Stella +
 
Posty: 92
Dołączył(a): 14 lipca 2009, 15:58
Lokalizacja: Polska
Auto: Leon

Re: TFSI TSI

Postprzez olus » 9 sierpnia 2009, 22:03

hubcio, namieszales niesamowicie.

hubcio napisał(a):Niedawno na rynek Audi wprowadziło nową jednostek z rodziny TFSI czyli 1.8TFSI...
I tutaj zaczęły się problemy... Bowiem Seat i Skoda [u VW tego silnika niema] przyjęły nazwę 1.8TSI...


VW ma 1.8 TSI i jest on taki sam jak w seacie i skodzie byl to silnik o oznaczeniu BZB byl to pierwszy silnik z rodziny TSI (zupelnie inna konstrukcja niz TFSI -- podstawowa roznica to lancuch zamiast paska rozrzadu) obecnie w skodach wkladane sa juz kolejne wersje tego silnika CDDA (jesli pomylilem oznaczenie to bardzo prosze o poprawienie)

obecnie VAG wklada do aut tak TFSI ( te 2.0 z k04) oraz TSI czyli 1.4 (od 122km - jedno doladowanie, do 170 - dwa doladowania), 1.8 tsi ( z jednym, a nie jak twierdzisz z dwoma doladowaniami)

to prawda ze marketingowcy 4 marek napewno nie uzgodnili nazewnictwa, ale wystarczy poszukac w necie, poczytac i bedzie jasne. przede wszystkim nie nalezy sluchac handlowcow ktorzy jak zawsze nie wiedza co sprzedaja.
have no fear BMN is here :D

Seat Napinator
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
olus
Sport
Sport
 
Posty: 596
Dołączył(a): 31 stycznia 2007, 20:17
Lokalizacja: Warszawa
Auto: leo bmn

Re: TFSI TSI

Postprzez zwirek75 » 9 sierpnia 2009, 22:46

hubcio napisał(a):TFSI to było nic innego jak Turbo FSI...
TSI to silnik FSI (?) z turbo i kompresorem...


Nie ma co się sugerować nazwą. Lepiej się patrzeć na korpus - EA113 to stare silniki, EA888 to nowe silniki - i te drugie skrótowo nazywamy TSI na różnych forach bez wzglęgu jak je oznaczają Audi czy VW. W EA888 nawet FSI nie zostało to samo - nie ma uwarstwienia paliwa.

hubcio napisał(a):VW ma 1.8 TSI i jest on taki sam jak w seacie i skodzie byl to silnik o oznaczeniu BZB byl to pierwszy silnik z rodziny TSI

A nie - pierwszy był silnik o oznaczeniu BYT stosowany tylko w Audi :)
Tomek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
zwirek75
Sport
Sport
 
Posty: 777
Dołączył(a): 22 grudnia 2008, 14:34
Lokalizacja: Kraków
Auto: VW Golf 7R
Silnik: CJXA 2.0

Re: TFSI TSI

Postprzez olus » 9 sierpnia 2009, 23:12

zwirek75, w domysle bylo ze w vw :)
have no fear BMN is here :D

Seat Napinator
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
olus
Sport
Sport
 
Posty: 596
Dołączył(a): 31 stycznia 2007, 20:17
Lokalizacja: Warszawa
Auto: leo bmn

Re: TFSI TSI

Postprzez krzew » 21 września 2009, 16:38

w golfach i sciro sa nowe 2.0 tsi na lancuchu ( wczesnien np w a3 na pasku ) i nie maja valvelift nawet w wersji 210km
valvelift wystepuje na razie tylko w audi. Mam ta mocniejsza odmiane 211km i 350 nm, dostepna jest rowniez slabsza jak ktos zauwazyl 180 km.
ot cala filozofia. mylace jest nazwenictwo tylko.

pozdrawiam
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
krzew
Sport
Sport
 
Posty: 347
Dołączył(a): 30 marca 2004, 23:46
Lokalizacja: ...
Auto: ...


Powrót do Leon 2 - Techniczne Benzyna

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron