Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Turbo - czyścić czy regenerować?

Wszystko co dotyczy silnika, przeniesienia napędu, modyfikacji, ...

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Turbo - czyścić czy regenerować?

Postprzez topola » 11 lutego 2008, 19:38

Witam

Jestem na etapie usuwania ciągle pojawiającego się błędu przeciążenia silnika i co za tym idącym trybem awaryjnym. Po wymianie czujnika N75 praktycznie pozostaje strefa błędu wkoło turbiny. Takie pytanie jeżeli okaże się że to rzeczywiście wina turbiny tzn min zapieczone łopatki itp i wymaga to czyszczenia czy to jest sens. Czy nie lepiej oddać ja do regeneracji. Dzwoniłem dzisiaj do udziału Mastera w Katowicach i za czyszczenie czyli pewnie wyciągnięcie turbo przepłukanie, przedmuchanie itp i włożenie z powrotem chcą 500 zł w 2 innych firmach to samo , przy czym regeneracja wacha sie od 600-1000 zł. Jak uważacie jest sens czyścić jak za 200 zł więcej można zregenerować ??

W Masterze zaoferował mi regenerowane Turbo od 130 za 1800 zł ale puki co to trochę za dużo jak na mój portfel.
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
topola
Sport
Sport
 
Posty: 608
Dołączył(a): 31 stycznia 2008, 18:17
Lokalizacja: S-c
Auto: Bella

Reklama

Re: Turbo - czyścić czy regenerować?

Postprzez Makalu » 11 lutego 2008, 20:23

topola tak sobie myślę, że jak chłopaki w Masters ją wyjmą to powiedzą Ci od razu uczciwie czy czyścić czy regenerować - albo wymieniać na większą ;)
cena 500 zł za czyszczenie jest OK, ja rok temu płaciłem jakoś 450 we Wrocku.
pzdr i powodzenia
był Leon i jest A4-Leon ;)
DYNOSOFT: 170PS / 361Nm
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Makalu
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 716
Dołączył(a): 21 czerwca 2006, 18:06
Lokalizacja: WRO
Auto: A4-Leon+

Re: Turbo - czyścić czy regenerować?

Postprzez suta » 11 lutego 2008, 20:57

JAk okaże sie ze musisz regenerować, to sobie odpusc!!Znajac juz przypadki to nie konczy sie na regeneracji :(. Prościej bdzie kupic nowe turbo.
Zobacz Profil
suta
Stella
Stella
 
Posty: 13
Dołączył(a): 16 września 2007, 21:54
Lokalizacja: Bielsko- Biała
Auto: ARL 4x4

Re: Turbo - czyścić czy regenerować?

Postprzez Streat » 11 lutego 2008, 21:01

suta, zależy gdzie i jak jest robiona regeneracja. Jak zrobisz w porządnej firmie to dostaniesz gwarancje na ileś tysięcy kilometrów i będziesz miał faktycznie zregenerowaną dobrze turbinę (wymienione elementy an nowe), a nie na bezszczelnego wymytą i przesmarowaną - to się regeneracją nie nazywa a znam taką firmę co tak "regenerację" przeporwadza :killer:
Leon ASV TS look powered by UNITRONIC ;-) Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Streat
Cupra
Cupra
 
Posty: 2206
Dołączył(a): 11 maja 2005, 14:33
Lokalizacja: WZ
Auto: Leon 1.9 TDi+

Re: Turbo - czyścić czy regenerować?

Postprzez topola » 11 lutego 2008, 22:21

a ktoś z was zna może taka firmę http://www.turboreg.pl/ musiał bym im wysłać turbinke gdyż są z okolic Mielca ale za regeneracje powiedzieli mi 600 zł i teraz pytanie jaka to jakoś regeneracji. Namiar dal mi kolega który robił regeneracje turbo do Lagun y II i narazie mu jeździ :)

a tu znalazłem fajny artykuł dla ambitnych, ale ja sie sam tego nie podejmę z moimi zdolnościami pewnie części by mi zostały hehe

http://www.vw-passat.pl/index.php?optio ... &Itemid=11
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
topola
Sport
Sport
 
Posty: 608
Dołączył(a): 31 stycznia 2008, 18:17
Lokalizacja: S-c
Auto: Bella

Re: Turbo - czyścić czy regenerować?

Postprzez Marcin_TDI » 12 lutego 2008, 09:14

zawsze mozesz druga kupic, nie koniecznie regenerowana, ja bede niedlugo swoja od ARL'a sprzedawal i nigdy nie byla regenerowana... 1800zl za ta z ASZ to duzo mi sie wydaje.. jak nie chcesz inwestowac to tylko do przeczyszczenia ja bym oddal, jaki ma przebieg auto i turbo ?
http://WWW.SERCE-HELI.PL - zbieramy pieniążki na operację serduszka dla mojej Córki
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Marcin_TDI
Cupra R
Cupra R
 
Posty: 5546
Dołączył(a): 14 czerwca 2005, 21:52
Lokalizacja: Warszawa - Ząbki
Auto: pozyczone

Re: Turbo - czyści czy regenerować

Postprzez leoTDI » 12 lutego 2008, 10:17

topola napisał(a):W Masterze zaoferował mi regenerowane Turbo od 130 za 1800 zł ale puki co to trochę za dużo jak na mój portfel.



:zdziwko:

swoją GT1749A w b.dobrym stanie odsprzedałem za 800,- zł ok. 40tkm.
Szukaj ew. turbo od forumowicza (szukaj też na forum skody).
leoTDI
+++ ASV/Ali&MG Motorsport ... i kaliny ni ma ;) Moc ciut 180kM
0.230/cust.FMIC/turbo ARL/pompa 11mm/MG-płuca/śruby ARP
wiosna ... jest JM/SACHS i > moment :) + hamulce cupra R
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
leoTDI
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 699
Dołączył(a): 6 kwietnia 2004, 06:53
Lokalizacja: Częstochowa
Region: śląskie
Auto: Bback ASV Sport
Silnik: ASV 1.9

Re: Turbo - czyści czy regenerować

Postprzez Tom_Molotov » 12 lutego 2008, 16:49

topola napisał(a):Witam

Jestem na etapie usuwania ciągle pojawiającego się błędu przeciążenia silnika i co za tym idącym trybem awaryjnym. Po wymianie czujnika N75 praktycznie pozostaje strefa błędu wkoło turbiny. Takie pytanie jeżeli okaże się że to rzeczywiście wina turbiny tzn min zapieczone łopatki itp i wymaga to czyszczenia czy to jest sens. Czy nie lepiej oddać ja do regeneracji. Dzwoniłem dzisiaj do udziału Mastera w Katowicach i za czyszczenie czyli pewnie wyciągnięcie turbo przepłukanie, przedmuchanie itp i włożenie z powrotem chcą 500 zł w 2 innych firmach to samo , przy czym regeneracja wacha sie od 600-1000 zł. Jak uważacie jest sens czyścić jak za 200 zł więcej można zregenerować ??

W Masterze zaoferował mi regenerowane Turbo od 130 za 1800 zł ale puki co to trochę za dużo jak na mój portfel.


Pierwsza rzecz jaka mozesz zrobic, to zmienic stacje na ktorej tankujesz i troche pobutowac auto. U mnie po czyszczeniu turbiny problem powrocil po dwach miesiacach, przestalem tankowac na orlenie i od kiedy leje na Statoilu to wiecej sie nie powtorzyl.
Zobacz Profil
Tom_Molotov
Stella
Stella
 
Posty: 24
Dołączył(a): 15 stycznia 2007, 18:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Auto: Seat Toledo 1.9 TDI

Re: Turbo - czyścić czy regenerować?

Postprzez topola » 12 lutego 2008, 18:17

Marcin_TDI napisał(a):, jaki ma przebieg auto i turbo ?


Marcin_TDI , Auto a wiec i pewnie turbo ma przejechane 144 tys 2001 rocznik, mam książkę serwisowa ale nie ma tam żadnych wzmianek o wymianie turbiny
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
topola
Sport
Sport
 
Posty: 608
Dołączył(a): 31 stycznia 2008, 18:17
Lokalizacja: S-c
Auto: Bella

Re: Turbo - czyścić czy regenerować?

Postprzez Marcin_TDI » 12 lutego 2008, 23:54

no to powiem szczerze ze juz maja prawo sie kierownice przycinac przy tym przebiegu a nie wiadomo jak i kto go uzytkowal zanim go kupiles... Ja na Twoim miejscu bym przeczyscil to (nie regenerowal) lub sprzedal i zamienil na wieksza (jak cos to ja moja bede sprzedawal)
http://WWW.SERCE-HELI.PL - zbieramy pieniążki na operację serduszka dla mojej Córki
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Marcin_TDI
Cupra R
Cupra R
 
Posty: 5546
Dołączył(a): 14 czerwca 2005, 21:52
Lokalizacja: Warszawa - Ząbki
Auto: pozyczone

Re: Turbo - czyścić czy regenerować?

Postprzez michbiel » 13 lutego 2008, 08:37

Ja mam taki problem przy obrotach 3,5 tys na 4 biegu wchodzi w tryb awaryjny. Samochod mam niecały rok czasu. Z polecenia kolegi pojechałem do firmy:
FHU AUTO-DANECKI
ul. Bytomska 367
41-940 Piekary Śląskie
tel./fax : (+48) (32) 3826460
kom. (+48) 0601 485 731
e-mail: info@auto-danecki.pl
Podłączyli Vaga i się przejechaliśmy wyszło że turbina przeładowuje. Stwierdził to sam właściciel firmy. Wszystko mi tłumaczył. Zapieczone kierownice i jestem umówiony na piątek na czyszczenie w cenie 300 zł (trachę roboty - ale będę przy tym). Na warsztacie pokazywali mi różne turbiny przed i po czyszczeniu, regeneracji itd. Powiem tak że turbiny to dla nich codzienność. Dodam że kolega robił to samo parę miesięcy temu w tej firmie i jest zadowolony do dziś. Z tym że on miał przebieg pewny 150 tys. natmiast u mnie wyszło że zamiast licznikowych 140 tys mam najeżdzone 250 tys.
Co do turbin jak pytałem ich to nie ma reguły jedne wytrzymuują 100 tys. a inne dużo dużo więcej. Wszystko zależy od właściciela.
Odezwę sie jeszcze po piątkowej wizycie i opowiem co i jak, bo na pewno dowiem sie jeszcze ciekawych informacji.
Zobacz Profil
michbiel
Stella
Stella
 
Posty: 16
Dołączył(a): 28 czerwca 2007, 12:38
Lokalizacja: Sosnowiec
Auto: Seat Toledo TDI

Re: Turbo - czyścić czy regenerować?

Postprzez topola » 13 lutego 2008, 19:29

michbiel, dzięki za cynk 300 a 500 za czyszczenie to jest jednak różnica jak będzie ok to też do nich zawitam.


A jeszcze jedno pytanie bo po wymianie czujnika N75 i stwierdzenie ze nic to dało nie byłem na VAGu i tu słyszałem dwie opinie, pierwsza że powinienem iść i wykasować błąd po wymianie , a znowu inny gość mi powiedział że w grupie VW to nie ma znaczenia że i tak powinno działać jeżeli to było to bez usuwania błędu, że usuwać trzeba we francuzach bo inaczej im zostaje.
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
topola
Sport
Sport
 
Posty: 608
Dołączył(a): 31 stycznia 2008, 18:17
Lokalizacja: S-c
Auto: Bella

Re: Turbo - czyścić czy regenerować?

Postprzez Anfel » 14 lutego 2008, 13:48

Ja miałem czyszczoną i wystarczyło to na nie cały rok, i w końcu musiałem wymienić. Więc nie warto.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Anfel
Sport
Sport
 
Posty: 476
Dołączył(a): 25 sierpnia 2006, 21:24
Lokalizacja: Częstochowa
Auto: Leon ASV+

Re: Turbo - czyścić czy regenerować?

Postprzez toledoIIłódź » 14 lutego 2008, 20:51

Witam. Ja dzisiaj odebrałem swoje toledo po czyszczeniu turniny były zapieczone kierowniczki . Przeładowywała bardzo jak norma 2.1 to dawała 2.5. narazie jest O.K. koszt 420zł. Warsztat http://www.sztupecki.pl
Zobacz Profil
toledoIIłódź
Stella
Stella
 
Posty: 7
Dołączył(a): 26 października 2007, 10:54
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Auto: TOLEDO ASV

Re: Turbo - czyścić czy regenerować?

Postprzez kudlaty66 » 17 lutego 2008, 10:55

podlacze sie do tematu i zapytam gdzie poza Mielcem regeneruja turbinki, i czy ktos na regenerowanej jezdzil i jak dlugo mu wytrzymala??
'Down By Law' 182KM @ 382NM by 'Rogalotti'
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
kudlaty66
Signo
Signo
 
Posty: 127
Dołączył(a): 23 sierpnia 2007, 18:39
Lokalizacja: Radom / U.K.
Auto: A4 2.5 V6 Tdi +

Re: Turbo - czyścić czy regenerować?

Postprzez michbiel » 18 lutego 2008, 08:55

Tak jak pisałem wcześniej w piątek byłem na czyszczeniu turbiny w firmie FHU AUTO-DANECKI. Koszt to 300 zł, czas około 4 godzin. Po całej robocie podpięcie pod Vaga
i wszystko hula jak powinno tzn. turbina ładuje jak powinna i silniczek chodzi w całym zakresie obrotów a nie jak wcześniej odcinał przy 3,2 tys.

Co do
Ja miałem czyszczoną i wystarczyło to na nie cały rok, i w końcu musiałem wymienić. Więc nie warto.
Odpowiem tak zależy ile kilometrów się zrobi przez ten rok, bo jak ktoś zrobi 5 tys. a inny 40 tys to jest różnica, a po czyszczeniu można spokojnie zbierać kaskę na nowa turbawkę.

topola: polecam ci tą firmę jak coś to pisz, acha może lepiej zadzwonić wcześniej i się umówić bo ja czekałem około tygodnia na termin.

Pozdrawiam wszystkich
Zobacz Profil
michbiel
Stella
Stella
 
Posty: 16
Dołączył(a): 28 czerwca 2007, 12:38
Lokalizacja: Sosnowiec
Auto: Seat Toledo TDI

Re: Turbo - czyścić czy regenerować?

Postprzez ali128 » 18 lutego 2008, 20:59

Panowie z kierownicami w turbo to jest 40min do 2godzin roboty bez wyciągania turbiny.
Robiłem u siebie, szwagra i kilku znajomych. Pierwsze to po ostygnięciu silnika wkładamy rękę w okolice turbiny i sprawdzamy wciskając sztangę czy płynnie wchodzi (w większości przypadków zapieka się po środku i nawet nie drgnie a powinna pracować ok 1cm) jeśli czuje że nie idzie albo przycina zabieramy się za rozruszanie. Odkręcamy 3 nakrętki i zwalamy rurę z turbiny, odkręcamy 2 nakrętki M6 na których jest przykręcona "gruszka" sterująca łopatkami, ściągamy pierścień zabezpieczający i "gruszkę" odkładamy na bok.
Bierzemy WD-40 lub inny specyfik i pryskamy do środka od strony odkręconej rury wydechowej, zostawiamy na kilkanaście min, i teraz najważniejsze bolec na który wchodzi sztanga jest ciężko dostępny, trzeba w niego delikatnie zacząć pukać raz z góry raz z dołu, powoli zacznie się coraz bardziej przemieszczać, tu nie ma się co spieszyć tylko z wyczuciem opukujemy raz z góry raz z dołu, ja dla ułatwienia z płaskownika dł 40cm zakończonego otworem fi8 zrobiłem coś na wzór sztangi, zakładam to bolec i przez to delikatnie ostukuje. Po wstępnym rozruszaniu od góry wkładam rękę i już ręcznie "dopieszczam" co chwile pryskając WD-40 tak że jak bolec jest w górnym położeniu to sam spada na dół. Aby się pozbyć całego dziadostwa z czyszczenia odpalamy na kilka sekund silnik, potem można psiknąć na koniec jakimś dobrym smarem w sprayu odpornym na wysokie temperatur skręcamy i po robocie.

Sprawdzone na kilku turbinach które po tym zabiegu już hulają ponad rok bez problemu.
Zobacz Profil
ali128
Stella
Stella
 
Posty: 5
Dołączył(a): 29 stycznia 2008, 14:17
Lokalizacja: małopolska
Auto: ALH 90KM 2000r

Re: Turbo - czyścić czy regenerować?

Postprzez topola » 18 lutego 2008, 22:44

Hmmm ja jakoś wole zapłacić więcej ale wiedzieć w jakim stanie są łopatki i czy nie nadszedł już na nią czas ;) poza tym rozkręcenie na pewno w większym stopniu doczyści cały ten nagar ze środka, ale każdy robi ze swoim autem to co uważa za stosowne ;)
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
topola
Sport
Sport
 
Posty: 608
Dołączył(a): 31 stycznia 2008, 18:17
Lokalizacja: S-c
Auto: Bella

Re: Turbo - czyścić czy regenerować?

Postprzez paramedic71 » 9 kwietnia 2008, 16:53

witam
nie chce zakladac oddzielnego tematu wiec napisze tutaj niestety mam zapiecozne łopatki w turbinie najpierw z dolu nie laduje wcale a pozniej wali 2 bary( niby fajnie nie :)) i teraz co byscie polecili czyscic ta turbine??czy zrobic np hybryde bo taka propozycje dostalem??przelot to 112 tys
pozdrawiam
200km/ 394 nm Powered by ECUProject
"Koks wóda dziwki i inne rozrywki" ;)
"...Prosta droga jest dla szybkich aut, droga z zakrętami dla szybkich kierowców..."
www.e-m-s.pl jestesmy i działamy :)))
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
paramedic71
Cupra
Cupra
 
Posty: 2102
Dołączył(a): 10 czerwca 2007, 17:22
Lokalizacja: WROCŁAW
Auto: FR ARL+

Re: Turbo - czyścić czy regenerować?

Postprzez AdamTower » 10 kwietnia 2008, 20:29

paramedic71, poszukaj nowej lub używki i zrób program.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
AdamTower
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 2959
Dołączył(a): 29 marca 2004, 19:36
Lokalizacja: Kępno
Auto: AUDI A5 2.0TFSI+
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Turbo - czyścić czy regenerować?

Postprzez Ziomal » 10 kwietnia 2008, 20:50

Mnie zastanawia jedno. Żeby ocenić czy turbo jest do regeneracji czy do czyszczenia to trzeba je zdjąć i zobaczyć w jakim stanie jest wirnik itp. Moja sprężarka poszła do czyszczenia po 130 tysiącach i dalej jeździ nie łapie notlaufów , a jeśli turbo nie ma dużych luzów i inne parametry są ok to po co regenerować ? Wystarczy przeczyścić. Ja zamknąłem się w kwocie 600zł ale wymieniany był jeszcze jeden element.


Pozdrawiam :)
130/278



www.octaviaclub.pl
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Ziomal
Signo
Signo
 
Posty: 174
Dołączył(a): 31 grudnia 2005, 00:17
Lokalizacja: Białystok
Auto: Octavia ASV

Re: Turbo - czyścić czy regenerować?

Postprzez AdamTower » 10 kwietnia 2008, 21:10

Ziomal, racja, wszystko będzie widać po rozebraniu. Tak jak piszesz, czasem wystarczy "tylko" czyszczenie.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
AdamTower
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 2959
Dołączył(a): 29 marca 2004, 19:36
Lokalizacja: Kępno
Auto: AUDI A5 2.0TFSI+
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Turbo - czyścić czy regenerować?

Postprzez Ziomal » 10 kwietnia 2008, 21:24

AdamTower napisał(a):Ziomal, racja, wszystko będzie widać po rozebraniu. Tak jak piszesz, czasem wystarczy "tylko" czyszczenie.
U mnie było czyszczenie za 600zł a w ASO krzykneli : Turbo padło 5,500zł za regenerowaną bez montażu :hahaha:
130/278



www.octaviaclub.pl
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Ziomal
Signo
Signo
 
Posty: 174
Dołączył(a): 31 grudnia 2005, 00:17
Lokalizacja: Białystok
Auto: Octavia ASV

Re: Turbo - czyścić czy regenerować?

Postprzez Makalu » 10 kwietnia 2008, 21:57

dokładnie jak powyżej - po rozebraniu będzie pewna diagnoza.
U mnie także było czyszczenie, zapieczone kierowniczki przy 100 kkm (rok temu),
całość wyszła 450 zł, do tej pory odpukać pięknie ładuje, auto od 4 kkm jest po programie i dbam bardzo żeby nie zbierały się pajęczyny w turbo :-D
pzdr
był Leon i jest A4-Leon ;)
DYNOSOFT: 170PS / 361Nm
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Makalu
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 716
Dołączył(a): 21 czerwca 2006, 18:06
Lokalizacja: WRO
Auto: A4-Leon+

Re: Turbo - czyścić czy regenerować?

Postprzez jack_pi1 » 20 kwietnia 2008, 19:27

Witam, podepnę się pod zagadnienie i mam takie pytanko- czy ta sztanga przy turbo regulująca łopatki powinna lekko się poruszać czy ciężko na zgaszonym silniku. U mnie chodzi, nie zacina się ale za to dość ciężko. Czekam na podpowiedź od jakiegoś znawcy.
Zobacz Profil
jack_pi1
Stella
Stella
 
Posty: 8
Dołączył(a): 10 października 2007, 20:47
Lokalizacja: Olesno
Auto: Leon tdi

Re: Turbo - czyścić czy regenerować?

Postprzez rob555 » 20 kwietnia 2008, 21:09

jack_pi1 napisał(a):Witam, podepnę się pod zagadnienie i mam takie pytanko- czy ta sztanga przy turbo regulująca łopatki powinna lekko się poruszać czy ciężko na zgaszonym silniku. U mnie chodzi, nie zacina się ale za to dość ciężko. Czekam na podpowiedź od jakiegoś znawcy.


ciezko byc moze bo jest tam sprezyna ktora ma zadanie odpuszczac jak zejdzie podcisnienie. czyli plynnie i wpelnym zakresie ale z wyraznym oporem
hybrydowe turbiny, wtryski, chipy na ulice i do sportu
Serwis mechaniczny aut koncernu VAG

HAMOWNIA PODWOZIOWA - Pomiary mocy

http://www.tune-up.pl - Tuning Gdansk
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
rob555
TUNE-UP
 
Posty: 327
Dołączył(a): 10 stycznia 2006, 19:39
Lokalizacja: Gdansk
Auto: LEON R36

Turbo mnie wykańcza

Postprzez wojtek23091 » 26 kwietnia 2008, 20:03

Witam wszystkich!
W czerwcu 2007 roku stalem się posiadaczem leonika i od tamtej pory sprawuje się ok z jednym wyjątkiem. Zaraz po kupnie regenerowałem turbinę, bo przeładowywała. Po naprawie wytrzymała niespełna 6 miesięcy i problrm powrócił. Znowu zapieczona kierownica. Turbina została ponownie naprawiaona na gwarancji lecz gość z zakładu, który to naprawiał zasugerował, że za szybko turbinę zewala nagarem i należy poszukać przyczyny. Troche poszukałem, lecz nic nie znalazłem. Nie dymi, nie bierze oleju, spalanie też w normie. Niestety pom 4 miesiącach od ostatniej naprawyz znowu zonk. Znowu padlo turbo. Jestem juz tym trochę załamany. Proszę o wszelkie możliwe sugestie co może być przyczyną tak szbkiego zasyfiania turbiny.Nadmieniam, że regenerowałem turbinę w profesjonalnym zakładzie: Tur-mar zakład Naprawy Turbosprężarek Markusy 21/ k Elbląga.
Pozdrawiam i dziękuję z góru za wszelkie sugestie.
Zobacz Profil
wojtek23091
Stella
Stella
 
Posty: 3
Dołączył(a): 26 marca 2008, 17:56
Lokalizacja: Olsztyn
Auto: SEAT LEON 1,9 TDI

Re: Turbo - czyścić czy regenerować?

Postprzez bono » 26 kwietnia 2008, 20:18

wojtek23091, PSJ ;-)
Jakim olejem masz zalany silnik ?
I znowu Leon :D

Pozdrawiam
Blazej (Bono)
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bono
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 6318
Dołączył(a): 31 sierpnia 2006, 21:48
Lokalizacja: Niemcy
Region: zagranica
Auto: Skoda Superb
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Turbo - czyścić czy regenerować?

Postprzez wojtek23091 » 26 kwietnia 2008, 21:45

Silnik mam zalany półsyntetycznym motulem.
Zobacz Profil
wojtek23091
Stella
Stella
 
Posty: 3
Dołączył(a): 26 marca 2008, 17:56
Lokalizacja: Olsztyn
Auto: SEAT LEON 1,9 TDI

Re: Turbo - czyścić czy regenerować?

Postprzez marcin_kielce » 26 kwietnia 2008, 21:53

Po pierwsze zmien olej na pelen syntetyk najlepiej Motul.

Po drugie nigdy nie uprawiaj PSJ!! :))

Turbina sie na zasyfia sama z siebie tylko wlasnie poprzez nieumiejetna jazde. Ja na twoim miejscu przeczyscilem bym jeszcze kolektor i zaslepil EGR zeby w dolocie bylo czysciej.

A po trzecie to wszystko juz bylo 100 razy i nalezy uzyc opcji szukaj nastepnym razem!! :yes:

Pozdrawiam
Marcin
Seat Leon 4WD powered by Daniel&Dominik TTC Kraków.

WPT member
Zobacz Profil
marcin_kielce
Cupra
Cupra
 
Posty: 2778
Dołączył(a): 19 grudnia 2006, 14:58
Lokalizacja: Masz Ochotę??
Auto: Haldex ;)

Re: Turbo - czyścić czy regenerować?

Postprzez slawo80 » 18 kwietnia 2009, 20:26

Panowie, kilka razy zdarzyło się że mój ASV podczas jazdy wszedł w tryb awaryjny,przy czym raz podczas ostrzejszej jazdy kiedy indziej znowu przy obrotach rzędu ok.1800. Pojechałem do ASO podpięli po VAG-a i zapytali czy kasowałem błędy bo żadnych nie wykazuje. Osobiście podejrzewam zasyfioną turbinę albo N75, ciekawi mnie tylko dlaczego nie wywaliło żadnych błędów? Póki co od ok. 3 tygodni auto chodzi bez zarzutu, ciekawi mnie również czy wraz z upływem czasu problem może się nasilać tzn. częściej występować.
Zobacz Profil
slawo80
Signo
Signo
 
Posty: 184
Dołączył(a): 11 kwietnia 2008, 12:52
Lokalizacja: Oświęcim
Auto: Seat Leon TDI ASV

Re: Turbo - czyścić czy regenerować?

Postprzez kamil-leon » 18 kwietnia 2009, 20:40

slawo80 napisał(a):ciekawi mnie tylko dlaczego nie wywaliło żadnych błędów?

Też mi VAG nie wykazał błędów.

slawo80 napisał(a):ciekawi mnie również czy wraz z upływem czasu problem może się nasilać tzn. częściej występować

No u mnie notlauf był na początku rzadko, a później coraz częściej i teraz mówiąc szczerze to często wogólę nie czuć włączania się turbiny, poprostu ciągnie równo jak benzyna tak jak by nie było turbo :(
Naszczęście w poniedziałek jestem umówiony na czyszczenie i mam nadzieję, że załatwi to sprawę i będzie :dres: :peace:
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
kamil-leon
Sport
Sport
 
Posty: 864
Dołączył(a): 26 czerwca 2008, 14:14
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Audi A4 [B8]

Re: Turbo - czyścić czy regenerować?

Postprzez futrzak » 21 maja 2009, 16:11

mam do was takie pytanko bo często miałem braki mocy, pojechałem nawet na diagnozę turbo do dynosoft, i kolo mi powiedział że raczej czyszczenie a być może i regeneracja ... powie dopiero po rozebraniu, ale nie o to chodzi, tylko teraz codziennie jeżdżę do pracy autostradą i ten problem z brakiem mocy zniknął, ale czy mimo wszystko musiałbym jechać na czyszczenie ?
Seat Leon 1.9 TDI VP
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
futrzak
Signo
Signo
 
Posty: 143
Dołączył(a): 1 marca 2009, 15:29
Lokalizacja: Śląsk
Auto: Seat Leon 1.9 TDI
Silnik: ASV 1.9

Re: Turbo - czyścić czy regenerować?

Postprzez paramedic71 » 21 maja 2009, 17:04

moze sie turbo przedmuchalo na autobanie i bedzie ok ale obserwuj auto jak sie bedzie zachowywac i zalezy co CI dokladnie powiedzieli w DS
200km/ 394 nm Powered by ECUProject
"Koks wóda dziwki i inne rozrywki" ;)
"...Prosta droga jest dla szybkich aut, droga z zakrętami dla szybkich kierowców..."
www.e-m-s.pl jestesmy i działamy :)))
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
paramedic71
Cupra
Cupra
 
Posty: 2102
Dołączył(a): 10 czerwca 2007, 17:22
Lokalizacja: WROCŁAW
Auto: FR ARL+

Re: Turbo - czyścić czy regenerować?

Postprzez colin23 » 21 maja 2009, 19:44

o ile pamiętam to ktoś wspominał że notlaufy częściej sie łapie przy niższych temperaturach. Więc teraz może masz spokój bo jest dość ciepło.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
colin23
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 7701
Dołączył(a): 18 stycznia 2005, 14:14
Lokalizacja: woj. śląskie
Auto: Audi

Re: Turbo - czyścić czy regenerować?

Postprzez futrzak » 21 maja 2009, 20:00

paramedic71 napisał(a):moze sie turbo przedmuchalo na autobanie i bedzie ok ale obserwuj auto jak sie bedzie zachowywac i zalezy co CI dokladnie powiedzieli w DS


powiedzieli mi ze mam ostro prze gazować go i że powinno się uspokoić na jakiś czas,
u mnie to zadziałało na stale jak na razie
Seat Leon 1.9 TDI VP
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
futrzak
Signo
Signo
 
Posty: 143
Dołączył(a): 1 marca 2009, 15:29
Lokalizacja: Śląsk
Auto: Seat Leon 1.9 TDI
Silnik: ASV 1.9


Powrót do Leon 1 - Techniczne Diesel

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość