Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Hybrydowe rozwiazania PD / VP

Wszystko co dotyczy silnika, przeniesienia napędu, modyfikacji, ...

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Hybrydowe rozwiazania PD / VP

Postprzez Barth » 31 stycznia 2005, 13:05

Autorem tekstu i programu do autka jest Aligator z Master`s Tuning oddział Katowice

W sobotę mój irlandzki znajomy wybrał się na hamownię swoim Mk2.

Hamownia to obciążeniówka starego typu wypluwająca z siebie wartość mocy na kołach po ustabilizowaniu się obrotów na danym poziomie (co 500 obrotów).

Wynik to 192KM na kołach! czyli co najmniej jakies 220KM/470Nm na silniku Smile Smile Smile Wykres po wrzuceniu wartości do Excela wygląda tak:
Image

Myśle że gdyby auto było hamowane np na Maha gdzie pomiar trwa powiedzmy 20s a nie ok. minuty moc była by jeszcze większa - nie ma siły IC się grzeje Wink nawet przy najsprawniejszym nawiewie...

Silnik autka to:
- blok ARL
- głowica VP
- pompa 11mm
- wtryski 260
- turbina hybryda GT20/22V
- cooler z S2
- troche innych modów o które właściciel chce zachować dla siebie

Ja do autka tylko zrobilem chipsa wg jego życzeń, tak żeby wszystko trzymało się kupy Smile

Można by się zastanawiać dlaczego ładować się w technologię VP mając PD. Otóż Des (właściciel) po pierwsze o wiele bardziej lubi VP Wink. Po drugie VP daje lepszy rozkład momentu obrotowego na wysokich obrotach - auto bez jakichkolwiek problemów kręci się do 5500obr SmileSmileSmile
A dlaczego blok PD ? Auto jest używane przede wszystkim do codziennej jazdy ale również czasami do ostrej jazdy po torze tak więc nie są to kilkunastosekundowe obciążenia gdzie można bezkarnie chwilowo przegiąć z parametrami tylko ostry but przez kilkanaście minut gdzie wszystko musi być pod kontrolą.

W autku tkwi jeszcze bardzo duży potencjał mocy, ale że autko jest przede wszystkim do codziennej jazdy to nie będzie w nim już dużo modyfikacji - tylko tyle żeby usprawnić "oddychanie", ale bez dolewania większej ilości paliwa. Mam nadzieję że po przeróbkach będzie prawie bezdymne 200KM na kołach Smile

Więcej można przeczytać na:
http://forums.tdiclub.com/showflat.php? ... e=0#931867
Załączniki
des.jpg
des.jpg (25.45 KiB) Przeglądane 1752 razy
Powered by CPN
Barth LCT & AA Club Member
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Barth
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 3784
Dołączył(a): 31 marca 2004, 19:31
Lokalizacja: Pomorze
Auto: OOOO

Reklama

Re: Hybrydowe rozwiazania PD / VP

Postprzez prospect » 31 stycznia 2005, 14:18

nie powiem furka niczego sobie :) a wykres miodzio.
Zobacz Profil
prospect
 

Re: Hybrydowe rozwiazania PD / VP

Postprzez b0g0b0jny » 31 stycznia 2005, 14:57

wow
Zobacz Profil
b0g0b0jny
 

Re: Hybrydowe rozwiazania PD / VP

Postprzez JacekTDi » 31 stycznia 2005, 15:06

Bestyja okrutna :twisted:
Los sprzyja gotowosci umysłu!!!
R35P3C7 4 L30N
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
JacekTDi
Signo
Signo
 
Posty: 176
Dołączył(a): 31 marca 2004, 10:19
Lokalizacja: Lost Vegas

Re: Hybrydowe rozwiazania PD / VP

Postprzez Barth » 31 stycznia 2005, 15:28

hehhe juz niedlugo VP pokaza klase PD :)

Aligator a jest szanasa na jakies porzadne hamowanie ???
Powered by CPN
Barth LCT & AA Club Member
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Barth
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 3784
Dołączył(a): 31 marca 2004, 19:31
Lokalizacja: Pomorze
Auto: OOOO

Re: Hybrydowe rozwiazania PD / VP

Postprzez AdamTower » 31 stycznia 2005, 21:20

Nieźle, ciekawo brzmi Barth pojedynek VP vs PD :) obstawiam VP. Ciekawe co na to Asgaard lub Hubert :twisted:
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
AdamTower
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 2959
Dołączył(a): 29 marca 2004, 19:36
Lokalizacja: Kępno
Auto: AUDI A5 2.0TFSI+
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Hybrydowe rozwiazania PD / VP

Postprzez Tonny S » 1 lutego 2005, 07:45

adamtower, no beda pewnie mieli okazje scignać sie po raz kolejny miedzy soba i dodatkowo z szybkim VP
Nie ma litosci dla http://dziecineo.prv.pl/
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tonny S
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 8148
Dołączył(a): 29 marca 2004, 18:35
Lokalizacja: Pomorze
Auto: Harley-Davidson

Re: Hybrydowe rozwiazania PD / VP

Postprzez mm.max » 1 lutego 2005, 09:03

Ten sezon pokaże nam chyba kilka szybkich VP :!:

PD-eki nie długo zostaną zdetronizowane i chwała za to tunerom że mogą z poczciwych VP-ków dodatkowe KM i Nm krzesać :brawo:

W końcu statystycznie ujmując wśród TDi VP-ków jest najwiecej :twisted:
Pozdrawiam
Michał (mm.max)
Był Leon 1M dostarczał adrenaliny
Był Leon 1P był poprawny
Był Leon 5F najlepszy z posiadanych
Był Leon 5F FL 150TSi był średniakiem :/
Jest A4 B9.5 TDi ....

Kill młodzieńczego życia = Ojciec Dyrektor vel Moher
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
mm.max
Moderator LC Team
Moderator LC Team
 
Posty: 4921
Dołączył(a): 16 kwietnia 2004, 13:11
Lokalizacja: Gdynia
Region: pomorskie
Auto: 5f ST
Silnik: DADA 1.5

Re: Hybrydowe rozwiazania PD / VP

Postprzez Aligator » 1 lutego 2005, 09:04

barth napisał(a):Aligator a jest szanasa na jakies porzadne hamowanie ???


Ależ ta hamownia jest bardzo pożądna ;-) A przede wszystkim cholernie dokładna :) Jedyny problem to że nie wypluwa z siebie wykresów :(
DYNOSOFT - Kompleksowy tuning silników turbodoładowanych - benzyna i diesel

http://www.dynosoft.pl
Zobacz Profil
Aligator
DynoSoft
 
Posty: 129
Dołączył(a): 6 kwietnia 2004, 10:19
Lokalizacja: Katowice
Auto: Arosa i Evo

Re: Hybrydowe rozwiazania PD / VP

Postprzez da3 » 1 lutego 2005, 09:14

Ali i jak z temperaturami na tych wtryskach 260 mieliscie moze podpiety egt?? bo slyszalem ze wlasnie z tym trzeba uwazac, i czy jest to bardzo uciazliwe i niebezpieczne do codziennej jazdy??

pozdarwiam
powered by compsport
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
da3
Sport
Sport
 
Posty: 350
Dołączył(a): 31 marca 2004, 20:17
Lokalizacja: Bielsko/Krakow
Auto: a3

Re: Hybrydowe rozwiazania PD / VP

Postprzez Aligator » 1 lutego 2005, 11:20

da3 napisał(a):Ali i jak z temperaturami na tych wtryskach 260 mieliscie moze podpiety egt?? bo slyszalem ze wlasnie z tym trzeba uwazac, i czy jest to bardzo uciazliwe i niebezpieczne do codziennej jazdy??

pozdarwiam


EGT było oczywiście podpięte i jest wysokie (ale bez tragedii) ale będzie dużo niższe po zredukowaniu dawki, bo na razie jest zdecydowanie za bogato.
DYNOSOFT - Kompleksowy tuning silników turbodoładowanych - benzyna i diesel

http://www.dynosoft.pl
Zobacz Profil
Aligator
DynoSoft
 
Posty: 129
Dołączył(a): 6 kwietnia 2004, 10:19
Lokalizacja: Katowice
Auto: Arosa i Evo


Powrót do Leon 1 - Techniczne Diesel

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron