Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Lampy DEPO i 100Wat

Dane techniczne, osiągi, eksploatacja, ...

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Lampy DEPO i 100Wat

Postprzez yorgi » 11 lipca 2009, 13:04

Witam,

zakupiłem 100W żarówki mijania, do tego na wszelki wypadek przekaźniki.
Zastanawia mnie tylko, czy biorąc pod uwagę, że to lampy DEPO, to nie potopi mi samych reflektorów :hmmm:
Zobacz Profil
yorgi
Stella
Stella
 
Posty: 11
Dołączył(a): 26 grudnia 2008, 19:34
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Seat Leon

Reklama

Re: Lampy DEPO i 100Wat

Postprzez kalumet » 11 lipca 2009, 15:08

yorgi zanim ci się reflektory stopią to prędzej jakiś wk... kierowca Ci je rozwali :killer:
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
kalumet
Sport
Sport
 
Posty: 779
Dołączył(a): 11 czerwca 2008, 09:51
Lokalizacja: euroregion beskidy
Auto: na dopalaczu

Re: Lampy DEPO i 100Wat

Postprzez MAREK84 » 12 lipca 2009, 09:55

Lepiej ich nie zakładaj. Te żarówki nie sa przeznaczone do jazdy na "codzień". Jak bym Cie w nocy spotkał to chyba sam bym Ci te lampy rozwalił :peace:
Zobacz Profil
MAREK84
Stella +
Stella +
 
Posty: 48
Dołączył(a): 19 grudnia 2008, 20:15
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Seat Leon 1.8T

Re: Lampy DEPO i 100Wat

Postprzez kamil_n » 12 lipca 2009, 13:06

yorgi napisał(a):zakupiłem 100W żarówki mijania

W rajdach będziesz startował...? Bo właśnie tam je można stosować. Nie obowiązują przepisy ruchu drogowego i auta maja odpowiednio do takich żarówek przystosowane instalacje.
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
kamil_n
FR
FR
 
Posty: 1956
Dołączył(a): 10 października 2008, 10:40
Lokalizacja: Łódź
Auto: Octavia
Silnik: CGGB 1.4

Re: Lampy DEPO i 100Wat

Postprzez yorgi » 12 lipca 2009, 14:30

przyznaję rację.
Jak mam oślepiać innych na drodze, to bez sensu.
Z tego co wyszukałem na forum to chyba stanie na Philips Blue Vision.

lub philips diamond vision (fot. - po lewej), co prawda z dystrybucją w Polsce będzie trzeba pogrzebać. :hmmm:


MAREK84, a co u ciebie siedzi?
Załączniki
20080228_130835_philips_diamond.jpg
Zobacz Profil
yorgi
Stella
Stella
 
Posty: 11
Dołączył(a): 26 grudnia 2008, 19:34
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Seat Leon

Re: Lampy DEPO i 100Wat

Postprzez roosman » 13 lipca 2009, 06:44

jak są dobrze ustawione światła to nie oślepiają. W Lanosie miałem przez 4lata 100 watowe żarówki i nawet przeglądy przechodził bez problemu. W każdym motocyklu mam zawsze 100wat. W Leonie miałem zamiar założyć ale trochę się bałem ze względu na rozmiar lamp - bo przy powolnej jeździe miejskiej mogą się strasznie grzać i pękać klosze.
A tymczasem w garażu - 8,5l, 757KM, 16 cylindrów\
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
roosman
Cupra
Cupra
 
Posty: 3764
Dołączył(a): 14 października 2007, 10:07
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Mustang
Silnik: benzyna inny

Re: Lampy DEPO i 100Wat

Postprzez bdbartek » 13 lipca 2009, 07:49

rozwiązaniem zamiast kupna 100 watowych żarówek jest założenie instalacji świateł ksenonowych i przystosowanie jej by spełniała nasze wymogi prawne : )


ps. chociaż by moja instalacja spełniła wszelkie wymogi brakuje mi wielu rzeczy poza spryskiwaczami :D :tancze:
Wstąpił we mnie zwierz, szkoda że leniwiec ...

Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bdbartek
Signo
Signo
 
Posty: 128
Dołączył(a): 30 marca 2009, 08:21
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Leon ASV TDI

Re: Lampy DEPO i 100Wat

Postprzez Violetta W-ch » 15 lipca 2009, 22:23

Witam!
Jak i również układ samopoziomowania świateł?-prawda kolego bdbartek
Miałam w Compakcie jak również w Corolli mocniejsze zarówki 100 Wat mijania i 130 na długich- lampy często kontrolowane pod względem ustawienia i przeregulowywane jak auto załadowane-nikt mi nie mrugał ale tam było szkło na czele lampy a nie plastik.
Nie ma co zakładać bo plastik nim pęknie to się zmatowi, co do ksenonów to sam palnik i przetwornica nie wystarczy, chyba że dla polskiej drogówki i diagnostów bo oni przeciez jeszcze nie chcą wiedziec że do lamp ksenonowych powinien być system samopoziomujący lampy oraz spryskiwacz lamp.Potem jedzie taki -bez obrazy- z przerobionymi lampami na ksenon kid made in China i z chomologacją na GB- a Ty na przeciwko i rzucasz miesem.
Mam w swoim leonku spryskiwacze ale takiego modu jak założenie ksenonów nie zastosuje,zamiast 230 na Allegro dałam 150 za zarówki Philipsa i tez mam jasno przed maską.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Violetta W-ch
Stella +
Stella +
 
Posty: 33
Dołączył(a): 27 października 2008, 20:47
Lokalizacja: Wałbrzych
Auto: Leon Top Sport

Re: Lampy DEPO i 100Wat

Postprzez bdbartek » 16 lipca 2009, 07:18

po pierwsze droga Violetta W-ch nie bardzo rozumiem Twoje zdanie
Violetta W-ch napisał(a):.Potem jedzie taki -bez obrazy- z przerobionymi lampami na ksenon kid made in China i z chomologacją na GB- a Ty na przeciwko i rzucasz miesem.


po drugie mając na myśli przystosowanie ksenonu do wymogów prawnych miałem rówież na myśli samopoziomowanie , aczkolwiek ja takowego nie posiadam i posiadał nie będę. Mam obecnie żarniki ksenonowe, NIE - made in China, o barwie 4300, do tego spryskiwacze , światła ustawione na stacji diag. i jestem pewien że nie przeszkadzają innym użytkownikom drogi.

co do żarówek 100W i mocniejszych jestem przeciwny

A to co piszesz o żarówkach Philipsa z wyższej półki jestem za i uważam że jakością światła i widocznością jaką dają są lepsze od żarników HID made in China

Pozdrawiam ; ) :piwo:
Wstąpił we mnie zwierz, szkoda że leniwiec ...

Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bdbartek
Signo
Signo
 
Posty: 128
Dołączył(a): 30 marca 2009, 08:21
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Leon ASV TDI

Re: Lampy DEPO i 100Wat

Postprzez kamil-leon » 16 lipca 2009, 08:54

Violetta W-ch napisał(a):oni przeciez jeszcze nie chcą wiedziec że do lamp ksenonowych powinien być system samopoziomujący lampy oraz spryskiwacz

O spryskiwaczach wiedzą bardzo dobrze i ścigają za ich brak ;)
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
kamil-leon
Sport
Sport
 
Posty: 864
Dołączył(a): 26 czerwca 2008, 14:14
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Audi A4 [B8]

Re: Lampy DEPO i 100Wat

Postprzez roosman » 16 lipca 2009, 10:21

i o samopoziomowaniu też - ostatnio marcin_kielce się przekonał że polska drogówka patrząc na kod nabity na lampie jest w stanie rozpoznać czy są one przystosowane do x czy nie.
A tymczasem w garażu - 8,5l, 757KM, 16 cylindrów\
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
roosman
Cupra
Cupra
 
Posty: 3764
Dołączył(a): 14 października 2007, 10:07
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Mustang
Silnik: benzyna inny

Re: Lampy DEPO i 100Wat

Postprzez bdbartek » 16 lipca 2009, 11:03

poza :kreci: tym jeśli w aucie nie wychodziły seryjne ksenony to też zakwestionują ich legalność
Wstąpił we mnie zwierz, szkoda że leniwiec ...

Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bdbartek
Signo
Signo
 
Posty: 128
Dołączył(a): 30 marca 2009, 08:21
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Leon ASV TDI

Re: Lampy DEPO i 100Wat

Postprzez kamil_n » 16 lipca 2009, 11:04

Drogówka jest teraz specjalnie szkolona do wyłapywania xenonów niezgodnych z przepisami. Tak jak pisze roosman, wystarczy, że otworzą maskę, odczytają oznaczenia na lampie i po zabawie. Na nic się zdadzą spryskiwacze, samopoziomowanie, wzorowe ustawienie świateł. Jeśli klosz lampy nie jest przystosowany fabrycznie do użycia xenonu to policjant ma prawo zabrać dowód. Jedynym rozwiązaniem jakie tak naprawdę można zastosować w Leonie 1M jest zakup oryginalnego reflektora Hella z xenonem. Ale tu cena...
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
kamil_n
FR
FR
 
Posty: 1956
Dołączył(a): 10 października 2008, 10:40
Lokalizacja: Łódź
Auto: Octavia
Silnik: CGGB 1.4

Re: Lampy DEPO i 100Wat

Postprzez bdbartek » 16 lipca 2009, 11:17

Kamil_n ale również nasze klosze nie są przystosowane do 100W żarówek pozatym i przepisy to kwesionują. Więc jak nie kijem to pałą w myśl polskiego przysłowia.

Ani 100W żarówki ani HIDY nie są legalne, poza tym żarówki 100W zrobią większe szkody w naszych kloszach :nauka: :nauka:

używany zestaw hella do leona za 2700zł----> ORI HELLA XENON
Wstąpił we mnie zwierz, szkoda że leniwiec ...

Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bdbartek
Signo
Signo
 
Posty: 128
Dołączył(a): 30 marca 2009, 08:21
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Leon ASV TDI

Re: Lampy DEPO i 100Wat

Postprzez kamil_n » 16 lipca 2009, 11:24

bdbartek napisał(a):Kamil_n ale również nasze klosze nie są przystosowane do 100W żarówek pozatym i przepisy to kwesionują. Więc jak nie kijem to pałą w myśl polskiego przysłowia

bdbartek, ja miałem na myśli coś takiego:
http://www.allegro.pl/item685809565_sea ... a_p_l.html

Chodzi o całe lampy Hella na soczewce, które mają homologację na xenon, to już jest jak najbardziej legalne, ale cenę każdy widzi... :)
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
kamil_n
FR
FR
 
Posty: 1956
Dołączył(a): 10 października 2008, 10:40
Lokalizacja: Łódź
Auto: Octavia
Silnik: CGGB 1.4

Re: Lampy DEPO i 100Wat

Postprzez roosman » 16 lipca 2009, 12:19

bdbartek napisał(a):poza :kreci: tym jeśli w aucie nie wychodziły seryjne ksenony to też zakwestionują ich legalność
nie prawda.. chodzi tu tylko o lampy. bo są przecież modele aut w których w uboższych wersjach masz H7 a w bogatszych X. chodzi tylko o lampy.


Zaraz z naszymi gadkami polecimy do kosza.. coś czuję.. proponuję zakończyć dywagacje i wrócić do sedna.
A tymczasem w garażu - 8,5l, 757KM, 16 cylindrów\
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
roosman
Cupra
Cupra
 
Posty: 3764
Dołączył(a): 14 października 2007, 10:07
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Mustang
Silnik: benzyna inny

Podsumowanie

Postprzez Violetta W-ch » 16 lipca 2009, 14:31

Plastikowe klosze nie zniosą mocnych żarówek (np.100Watt)-tu Policja światłomierzem nie sprawdzi jaką ma moc żarówka no chyba że zdemontują i zobaczą na oprawce- odpada
Xenon do Leonka tylko na bazie lamp dopuszczonych przez producentów do takiego rodzaju światła z homologacją na E.U a nie na G.B.-te ostatnie mają oznaczenie H11 i są homologowane na Anglie-czesto spotykane na Allegro. Wysoka cena- odpada.
Co do Helli to znajomy miał w pasku lampy black(czarne szkło-przednie dla wyjaśnienia)-pojechał do stolicy i mało nie stracił dowodu- policja nie znała niemieckiego a lampy miały całą dokumentacje. To też nawet z orginałem dedykowanym można mieć problem.
bdbartek-co z tego że ustawiłeś lampy po ich założeniu pewnie na pustym aucie a tu na weekend wybierasz się z rodziną, grill z 10 kg kiełbachy no i browarek a światełka nie przestawisz i świecisz ptaszkom po "oknach" :PPP , ale o.k założyłes to niech Ci służą jak najlepiej.
The winner is- dobra orginalna żarówka np.: Philips.
p.s Co z tego ze palnik xsenonowy wytrzymuje dłużeji pobiera tylko 35 watt mocy (wyładowanie robi przetwornica z 12V na około 20-30 kilo Volt a potem po rozgrzaniu utrzymuje 75 Volt) jesli za jedna żarówkę a trzeba wymieniać parami płaci się od 150 zł na aukcji do 350 zł/szt.- ile to żarówek np.Philips Blue Vision?-odpowiedzcie sobie sami.
Dla wyjaśnienia palnik jak się przepala to dostaje barwę bursztynową-ktoś pisał że niebieską. Kolor natomiast barwy światła palnika okresla się w stopniach Kalwina- 4300 jest zbliżona do światła białego-dziennego, w bawarce męza są palniki 8000K i świecą na fiolet z niebieskim,dostępne są już palniki 12000K ale to prawie ultrafiolet no i przetwornica musi być silniejsza. Jesli chodzi o samopoziomowanie to czujnik nie jest w lampie tylko na tylnej osi-działa podobnie jak korektor siły hamowania mierząc wartość kąta ugięcia auta od wartości nominalnej,optymalnej.Przy zapalaniu świateł lampa od punktu 0 nachyla się na dół potem maxymalnie do góry i ustawia sie na wartosci wyregulowanej mechanicznie na diagnostyce- stale utrzymuje punkt granicy światło cienia w wartości jaka powinna byc.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Violetta W-ch
Stella +
Stella +
 
Posty: 33
Dołączył(a): 27 października 2008, 20:47
Lokalizacja: Wałbrzych
Auto: Leon Top Sport

Re: Podsumowanie

Postprzez roosman » 16 lipca 2009, 16:05

Violetta W-ch napisał(a):Plastikowe klosze nie zniosą mocnych żarówek (np.100Watt)
W GSX 1300 jest plastikowy klosz i lata na 100watach (a jak Ci zapewne wiadomo motocykle zawsze musiały jeździć na światłach 24h) i nic się nie wypala ani nie żółknie - kwestia wielkości lampy - dowód stoi w garażu, mogę wkleić fotki.


Violetta W-ch napisał(a):bdbartek-co z tego że ustawiłeś lampy po ich założeniu pewnie na pustym aucie a tu na weekend wybierasz się z rodziną, grill z 10 kg kiełbachy no i browarek a światełka nie przestawisz i świecisz ptaszkom po "oknach"
od takich sytuacji jest sterowanie w kabinie, do opuszczania lamp. No, chyba że Ty masz ustawione lampy "pod zderzak" wtedy możesz nie wiedzieć o jego istnieniu.


Violetta W-ch napisał(a):Co z tego ze palnik xsenonowy wytrzymuje dłużeji pobiera tylko - ile to żarówek np.Philips Blue Vision?-odpowiedzcie sobie sami.
Jeżeli BV mają taką samą żywotność jak Osram NightBreaker to Xenon wyjdzie duuuuużoooo taniej..
A tymczasem w garażu - 8,5l, 757KM, 16 cylindrów\
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
roosman
Cupra
Cupra
 
Posty: 3764
Dołączył(a): 14 października 2007, 10:07
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Mustang
Silnik: benzyna inny

Re: Lampy DEPO i 100Wat

Postprzez Violetta W-ch » 16 lipca 2009, 16:17

GSX-1300- pojemność mówi sama za siebie- motorem w korkach nie stoisz-jedziesz kolego i sie chłodzi klosz.
"światełka nie przestawisz"-w sensie zapomniesz albo nie będzie Ci się chciało, a o mozliwości przestawiania z kokpitu wiem dobrze.
Co do żywotności B.V- to narazie pół roku świecą
No nie wiem czy aby było legalnie 2700pln + spryskiwacze 700pln jak ktoś nie ma wyjdzie taniej?
Mówimy o legalnym modzie a nie o załóż ksenony za 250 zł i oddaj dowód miśkom albo I.T.D-krokodylom.
Sens miał byc jak to zrobić by być legalnym.
Pozdrawiam
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Violetta W-ch
Stella +
Stella +
 
Posty: 33
Dołączył(a): 27 października 2008, 20:47
Lokalizacja: Wałbrzych
Auto: Leon Top Sport

Re: Lampy DEPO i 100Wat

Postprzez roosman » 16 lipca 2009, 16:27

Violetta W-ch napisał(a):GSX-1300- pojemność mówi sama za siebie
na motocyklach też się znasz??? :PPP

Violetta W-ch napisał(a): kolego
koleżanko :piwko:


Violetta W-ch napisał(a):Co do żywotności B.V- to narazie pół roku świecą
to dobrze, bo mi się te osramy paliły średnio po 3 miesiącach.... No ale jaka nazwa, taka firma.. :dupa:
A tymczasem w garażu - 8,5l, 757KM, 16 cylindrów\
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
roosman
Cupra
Cupra
 
Posty: 3764
Dołączył(a): 14 października 2007, 10:07
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Mustang
Silnik: benzyna inny

Re: Lampy DEPO i 100Wat

Postprzez bono » 16 lipca 2009, 20:17

Pseudo xenony zawsze będą pseudo i nie da rady aby były legalne, choćby nie wiem jak dobrze były ustawione. Tak ktoś ustalił i trzeba tego przestrzegać ;-) chociaż ja najlepszym przykładem nie jestem bo jeżdżę na HID'ach.
Żarówka 100 W w normalnym reflektorze raczej uszkadza odbłyśniki niż klosze. Temperatura robi swoje. Do tego często też upalają się styki (kostka), sztywnieją kable.
Także to rozwiązanie jest również do d***.
Każda żarówka OSRAM czy PHILIPS jak ma tylko dodatek typu X% jaśniejsza, dłuższa droga świecenia zawsze będzie miała krótszą żywotność. Na ogół takie żarówki mają cieńsze włókna a co za tym idzie słabsze. Jednak dzięki temu intensywniej świecą. U mnie żadna z tych super żarówek nie poświeciła dużej jak pół roku. Miałem i Osramy I PHILIPSY.
I znowu Leon :D

Pozdrawiam
Blazej (Bono)
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bono
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 6318
Dołączył(a): 31 sierpnia 2006, 21:48
Lokalizacja: Niemcy
Region: zagranica
Auto: Skoda Superb
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Lampy DEPO i 100Wat

Postprzez Axee » 16 lipca 2009, 23:43

Jesli chodzi o samopoziomowanie to czujnik nie jest w lampie tylko na tylnej osi-działa podobnie jak korektor siły hamowania mierząc wartość kąta ugięcia auta od wartości nominalnej,optymalnej.Przy zapalaniu świateł lampa od punktu 0 nachyla się na dół potem maxymalnie do góry i ustawia sie na wartosci wyregulowanej mechanicznie na diagnostyce- stale utrzymuje punkt granicy światło cienia w wartości jaka powinna byc.
Prawie dobrze ... czujniki poziomowania sa na przedniej i na tylnej osi pojazdu, przykladowo w Leonie podlaczone do przeniego lewego wahacza i do belki tylnej. Dzialanie ukladu polega na porownywaniu rezystancji czujnikow, rezystancja jest zmienna w funkcji wychylenia wahacza/belki, na podstawie powyzszych danych uklad koryguje pochylenie swiatel, zgodnie z zadanym poziomem zerowym.

Co do zarowek XX% wiecej ich zywotnosc jest licha, pomimo iz sa produkowane przez wiodacych producentow, a cena jest dosc wysoka. HID 6000 czy 4300 za 200pln, zdecydowanie lepiej oswietla jezdnie i pobocze niz ktorakolwiek z powyzszych zarowek, zywotnosc HIDa jest wieksza niz zywotnosc powyzszych zarowek w ilosci za 200pln.
W przypadku wtopy mozna zmienic HIDa na H7 na miejscu i prosic o ulaskawienie, w razie zabrania dowodu badanie dodatkowe kosztuje 20pln, tylko kolejka w urzedzie moze zniechecac.
Pozdrawiam Axee® LCT


Anna Wiktoria * 05-10-2017 + 17-04-2018
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Axee
Moderator LC Team
Moderator LC Team
 
Posty: 4085
Dołączył(a): 30 stycznia 2008, 14:21
Lokalizacja: Gliwice
Region: śląskie
Auto: FR
Silnik: BMN 2.0

Re: Lampy DEPO i 100Wat

Postprzez bdbartek » 17 lipca 2009, 07:20

To zawsze będzie kwestia sporna co do mocnych żarówek, ksenonu nie do końca legalnego a żarówek + xx% . Każdy ma jakiś pogląd i bez względu na wszystko osiągnięcie konsensusu będzie trudne :) Każdy typ oświetlenia ma jakieś + i - , ( poza samymi plusami ori xenonu / bixenonu ) :piwo:
Wstąpił we mnie zwierz, szkoda że leniwiec ...

Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bdbartek
Signo
Signo
 
Posty: 128
Dołączył(a): 30 marca 2009, 08:21
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Leon ASV TDI

Re: Lampy DEPO i 100Wat

Postprzez Violetta W-ch » 17 lipca 2009, 11:54

Prawdą jest ze mocne 100W żarówki przepalają się o wiele szybciej i oficjalnie dopuszczone są w sporcie motorowym(z reszta jak kazda inna powyżej 55/65Watt.+ do tego uszkadzają odbłyśnik i klosz jeśli plastikowy reflektora.
Prawdą jest że palniki X dają lepszą widoczność i doświetlenie pobocza. m.in przez to właśnie w nieryflowanych reflektorach X jest ważne spryskiwanie klosza by był czysty i nie rozpraszał światła tracąc granicę światło-cienia (soczewkowa lampa żarówka D2S).Przy ryflowanym szkle (palnik D2R)też brudny klosz moze rozczepiać niekontrolowanie wiązkę świetlną choć tam granicę światło-cienia nadaje ryflowanie reflektora i przesłona w samym palniku wyładowaczym. Jakosć i jasność światła palników X nie da się zestawić z żadną lampą żarówkową dlatego aby nie oślepiać innych i wyeliminować zawodzący czynnik ludzki zastosowano automatyczną regulacją tych świateł.
Jesli chodzi z kąd bierze się większa jasność w zarówce np.: Philips B.V niz w tradycyjnej to bierze się to że wolfram w normalnej zarówce pracuje w otoczeniu próżni a w zarówkach które maja takie same parametry mocy ale są jaśniejsze (jak w/w przykład)w nich to żarnik żarzy się w otoczeniu mieszaniny gazów(bodajze mieszanka xenonu,argonu)-suchych ale szlachetnych.Nie koniecznie musi byc cienszy by byc jasniejszym.
Tak jak mój przedmówca napisał wszystko ma plusy i minusy.
Niech kolega który zadał pytanie co załozyć sam sobie odpowie- czesta wymiana żarówek- jesli to np B.V
Wymiana kloszy czy całych lamp przy żarówkach mocniejszych niż dopuszczone do ruchu.
Montaz X z gotowych zestawów w miejsce fabrycznych zarówek-możliwość stracenia dowodu i stanie w kolejce po jego odbiór,problemy z drogówką i koniecznosć (jeśli ma na względzie bezpieczenistwo innych)przestwiania świateł względem masy obciążenia pojazdu.
Porządna inwestycja w zgodne homologowane lampy xenonowe.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Violetta W-ch
Stella +
Stella +
 
Posty: 33
Dołączył(a): 27 października 2008, 20:47
Lokalizacja: Wałbrzych
Auto: Leon Top Sport

Re: Lampy DEPO i 100Wat

Postprzez bdbartek » 17 lipca 2009, 12:08

Violetta W-ch napisał(a):Porządna inwestycja w zgodne homologowane lampy xenonowe.


szczerze prędzej zmienił bym auto na posiadające ori zestaw X niż inwestował ( w moim przypadku 7 letniego ) w leona 4000 zł w porządny zestaw
Wstąpił we mnie zwierz, szkoda że leniwiec ...

Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bdbartek
Signo
Signo
 
Posty: 128
Dołączył(a): 30 marca 2009, 08:21
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Leon ASV TDI

Re: Lampy DEPO i 100Wat

Postprzez roosman » 17 lipca 2009, 12:14

Violetta W-ch napisał(a):Prawdą jest ze mocne 100W żarówki przepalają się o wiele szybciej i oficjalnie dopuszczone są w sporcie motorowym(z reszta jak kazda inna powyżej 55/65Watt.+ do tego uszkadzają odbłyśnik i klosz jeśli plastikowy reflektora.
Prawdą jest że palniki X dają lepszą widoczność i doświetlenie pobocza. m.in przez to właśnie w nieryflowanych reflektorach X jest ważne spryskiwanie klosza by był czysty i nie rozpraszał światła tracąc granicę światło-cienia (soczewkowa lampa żarówka D2S).Przy ryflowanym szkle (palnik D2R)też brudny klosz moze rozczepiać niekontrolowanie wiązkę świetlną choć tam granicę światło-cienia nadaje ryflowanie reflektora i przesłona w samym palniku wyładowaczym. Jakosć i jasność światła palników X nie da się zestawić z żadną lampą żarówkową dlatego aby nie oślepiać innych i wyeliminować zawodzący czynnik ludzki zastosowano automatyczną regulacją tych świateł.
Jesli chodzi z kąd bierze się większa jasność w zarówce np.: Philips B.V niz w tradycyjnej to bierze się to że wolfram w normalnej zarówce pracuje w otoczeniu próżni a w zarówkach które maja takie same parametry mocy ale są jaśniejsze (jak w/w przykład)w nich to żarnik żarzy się w otoczeniu mieszaniny gazów(bodajze mieszanka xenonu,argonu)-suchych ale szlachetnych.Nie koniecznie musi byc cienszy by byc jasniejszym.
Tak jak mój przedmówca napisał wszystko ma plusy i minusy.
Niech kolega który zadał pytanie co załozyć sam sobie odpowie- czesta wymiana żarówek- jesli to np B.V
Wymiana kloszy czy całych lamp przy żarówkach mocniejszych niż dopuszczone do ruchu.
Montaz X z gotowych zestawów w miejsce fabrycznych zarówek-możliwość stracenia dowodu i stanie w kolejce po jego odbiór,problemy z drogówką i koniecznosć (jeśli ma na względzie bezpieczenistwo innych)przestwiania świateł względem masy obciążenia pojazdu.
Porządna inwestycja w zgodne homologowane lampy xenonowe.
ale co to wnosi do tematu?? poza tym że praktycznie przepisuje to co zostało już napisane wcześniej?? Każdy z nas może sobie wejść na wiki i doczytać o drucikach.
A tymczasem w garażu - 8,5l, 757KM, 16 cylindrów\
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
roosman
Cupra
Cupra
 
Posty: 3764
Dołączył(a): 14 października 2007, 10:07
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Mustang
Silnik: benzyna inny

Re: Lampy DEPO i 100Wat

Postprzez Sammael » 17 lipca 2009, 12:28

Wiecie co...
Obrazek

Ja jeżdżę na xenonach made in china, bo jestem ślepy a na nich lepiej widzę.
Nie oślepiam, dowodu mi nie zabrali i nikt się nie czepił póki co, odpukać, mam je od roku, zrobiłem ponad 30 tys. kilometrów, możnaby to przeliczyć na motogodziny i zenon, nie zenon a i tak będzie świecił dużo dłużej niż zwyczajna żarówka.
Zwykłe na dziurach padały mi co chwile.

A miśki zamiast się czepiać o dość dobrze wyregulowany chiński ksenon - powinny się czepiać ludzi, którzy w deszczu zapieprzają na halogenach zapewniając mi cudowne refleksy świetlne od mokrej nawierzchni. O! i tak powiem!
Był Leon 1M FR conversion ASV->BLT 230 KM/460 Nm
Było Audi S3 8P BHZ->CDLA 2.0 TFSI 360,1 HP/458 Nm Powered by COMPSPORT
Bylo Audi RS5 450KM. 4.2 FSI V8
Jest Audi A1 S-line 185KM - 1.4 TFSI(żono-wóz)
Jest Audi RS7 600KM. 4.0 TFSI V8
Zobacz Profil
Sammael
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 4821
Dołączył(a): 8 stycznia 2007, 17:03
Auto: Audi RS5
Silnik: CJXA 2.0

Re: Lampy DEPO i 100Wat

Postprzez roosman » 17 lipca 2009, 12:32

Sammael napisał(a):A miśki zamiast się czepiać o dość dobrze wyregulowany chiński ksenon - powinny się czepiać ludzi, którzy w deszczu zapieprzają na halogenach zapewniając mi cudowne refleksy świetlne od mokrej nawierzchni. O! i tak powiem!
a na dowód tego zaraz dostaniemy kolejny 200 wersowy wykład z Wikipedii :D
A tymczasem w garażu - 8,5l, 757KM, 16 cylindrów\
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
roosman
Cupra
Cupra
 
Posty: 3764
Dołączył(a): 14 października 2007, 10:07
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Mustang
Silnik: benzyna inny

Re: Lampy DEPO i 100Wat

Postprzez Sammael » 17 lipca 2009, 12:39

roosman napisał(a):
Sammael napisał(a):A miśki zamiast się czepiać o dość dobrze wyregulowany chiński ksenon - powinny się czepiać ludzi, którzy w deszczu zapieprzają na halogenach zapewniając mi cudowne refleksy świetlne od mokrej nawierzchni. O! i tak powiem!
a na dowód tego zaraz dostaniemy kolejny 200 wersowy wykład z Wikipedii :D


Krótko mówiąc powierzchnia mokrego asfaltu odbijając światło z halogenów ustawionych nisko i świecących bepośrednio na nią posiada wysoką luminancję, którą możemy wyliczyć wzorem

Obrazek

gdzie:
L - luminancja,
p - współczynnik odbicia,
pi - stała = 3,141592, (tak znam ją na pamięć do milionowego miejsca po przecinku!)
E - natężenie oświetlenia na płaszczyźnie.

Natomiast

Luminancja (w określonym kierunku, w punkcie powierzchni źródła albo odbiornika promieniowania) jest to iloraz strumienia świetlnego wychodzącego, padającego lub przenikającego przez elementarne pole powierzchni otaczające rozpatrywany punkt i rozchodzącego się w określonym stożku obejmującym ten kierunek, przez iloczyn kąta bryłowego tego stożka i rzutu prostokątnego elementarnego pola na płaszczyznę prostopadłą, do tego kierunku. Luminancja odzwierciedla ilość światła, która jest widziana przez obserwatora:


Obrazek

Luminancja jest też istotnym parametrem dotyczącym ksenonów. Im wyższa temperatura barwna (wyrażona w Kelvinach nie Kalwinach i nie stopniach Kelvina) tym niższa luminancja.
A dzieje się tak dlatego, że im wyższa temperatura barwna, tym mniejszy strumień świetlny - podstawiając do powyższego wzoru za FI (przy reszcie stałych wartości), ponieważ FI jest w liczniku, jest wartością wprost proporcjonalną więc im mniejsze FI tym mniejsza luminancja :D
Był Leon 1M FR conversion ASV->BLT 230 KM/460 Nm
Było Audi S3 8P BHZ->CDLA 2.0 TFSI 360,1 HP/458 Nm Powered by COMPSPORT
Bylo Audi RS5 450KM. 4.2 FSI V8
Jest Audi A1 S-line 185KM - 1.4 TFSI(żono-wóz)
Jest Audi RS7 600KM. 4.0 TFSI V8
Zobacz Profil
Sammael
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 4821
Dołączył(a): 8 stycznia 2007, 17:03
Auto: Audi RS5
Silnik: CJXA 2.0

Re: Lampy DEPO i 100Wat

Postprzez roosman » 17 lipca 2009, 12:41

Sammael napisał(a):Krótko mówiąc powierzchnia mokrego asfaltu odbijając światło z halogenów ustawionych nisko i świecących bepośrednio na nią posiada wysoką luminancję, którą możemy wyliczyć wzorem

Obrazek

gdzie:
L - luminancja,
p - współczynnik odbicia,
pi - stała = 3,141592, (tak znam ją na pamięć do milionowego miejsca po przecinku!)
E - natężenie oświetlenia na płaszczyźnie.

Natomiast

Luminancja (w określonym kierunku, w punkcie powierzchni źródła albo odbiornika promieniowania) jest to iloraz strumienia świetlnego wychodzącego, padającego lub przenikającego przez elementarne pole powierzchni otaczające rozpatrywany punkt i rozchodzącego się w określonym stożku obejmującym ten kierunek, przez iloczyn kąta bryłowego tego stożka i rzutu prostokątnego elementarnego pola na płaszczyznę prostopadłą, do tego kierunku. Luminancja odzwierciedla ilość światła, która jest widziana przez obserwatora:


Obrazek

Luminancja jest też istotnym parametrem dotyczącym ksenonów. Im wyższa temperatura barwna (wyrażona w Kelvinach nie Kalwinach i nie stopniach Kelvina) tym niższa luminancja.
Violetto - co Ty na to ??
A tymczasem w garażu - 8,5l, 757KM, 16 cylindrów\
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
roosman
Cupra
Cupra
 
Posty: 3764
Dołączył(a): 14 października 2007, 10:07
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Mustang
Silnik: benzyna inny

Re: Lampy DEPO i 100Wat

Postprzez Violetta W-ch » 17 lipca 2009, 19:00

Zbiegacie z tematu, by tylko się czepić. Jeśli coś cytuję bądz przytaczam czyjś wykład to pisząc nie swoje słowa daję cudzysłów oraz podaje źródło i autora.
Rozpisałam się o żarówkach aby ktoś kto czyta ten temat miał go zgłębionego.
Ma to pomóc komuś w wyborze a nie sugerować załuż bo ja mam założone- to jest chyba istota każdego forum tematycznego.(podejdz do plota jak i ja podchodze),zobaczcie na elektrodzie jak są pisane posty albo na BMW Klub Polska.
Jako użytkownicy Leonów i korzystający z tego forum wymieniajmy się doswiadczeniami a nie dyskryminujecie mnie bo mam jakąś tam wiedzę własną.
Pozdrawiam.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Violetta W-ch
Stella +
Stella +
 
Posty: 33
Dołączył(a): 27 października 2008, 20:47
Lokalizacja: Wałbrzych
Auto: Leon Top Sport

Re: Lampy DEPO i 100Wat

Postprzez Sammael » 17 lipca 2009, 21:42

Violetta W-ch napisał(a):Zbiegacie z tematu, by tylko się czepić.
Szanowna Wiolu chyba sama zaczęłaś opisywać nam jak działa ksenon, jak działa układ samopoziomowania, napisałaś już o całym świecie, jakie żarówki, ile watów pobierają, na jakim napięciu działają, o rozpraszaniu światła.

a pytanie pierwotne autora brzmiało:
yorgi napisał(a):astanawia mnie tylko, czy biorąc pod uwagę, że to lampy DEPO, to nie potopi mi samych reflektorów

Więc kto tutaj odbiega od tematu? Paradoksalnie, mój wywód o luminancji i strumieniu świetlnym ma dużo więcej wspólnego z jego pytaniem.

Violetta W-ch napisał(a):zobaczcie na elektrodzie jak są pisane posty

akurat dokładnie wiem jak tam są pisane posty.

Violetta W-ch napisał(a):a nie dyskryminujecie mnie bo mam jakąś tam wiedzę własną.

Z całym szacunkiem - to wyglądało jak kopiowanie Wikipedii, byle dużo napisać, jak już kilka osób zauważyło.

Nie sztuką jest zrobić z jakiejś sprawy "uniwersytet", też rzuciłem paroma wzorami i mam myśleć, że jestem fajny? ja je rozumiem, bo m.in ich musiałem się kiedyś uczyć a reszta? Którego szarego użytkownika obchodzi czy ksenon działa na napięciu kilkunastu kilowoltów?
Sztuką jest przekazać rzeczy trudne jak najprościej. Chyba, że wejdziemy jeszcze troche w fizykę i matme 8) 8) i tak sobie popiszemy
Był Leon 1M FR conversion ASV->BLT 230 KM/460 Nm
Było Audi S3 8P BHZ->CDLA 2.0 TFSI 360,1 HP/458 Nm Powered by COMPSPORT
Bylo Audi RS5 450KM. 4.2 FSI V8
Jest Audi A1 S-line 185KM - 1.4 TFSI(żono-wóz)
Jest Audi RS7 600KM. 4.0 TFSI V8
Zobacz Profil
Sammael
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 4821
Dołączył(a): 8 stycznia 2007, 17:03
Auto: Audi RS5
Silnik: CJXA 2.0

Re: Lampy DEPO i 100Wat

Postprzez wrzc » 19 listopada 2009, 23:16

http://allegro.pl/item791504822_zestaw_ ... on_fv.html omawiane były te "ksenony" na forum ? Powiecie, ja się domyślam ale upewnijcie mnie ;D
Zobacz Profil
wrzc
Stella
Stella
 
Posty: 15
Dołączył(a): 7 kwietnia 2009, 11:14
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Seat Leon

Re: Lampy DEPO i 100Wat

Postprzez Sammael » 19 listopada 2009, 23:21

wrzc napisał(a):http://allegro.pl/item791504822_zestaw_ksenonowy_xenon_wawa_montaz_ksenon_fv.html omawiane były te "ksenony" na forum ? Powiecie, ja się domyślam ale upewnijcie mnie ;D


jak to 'omawiane'?

Temat jest o żarówkach. To jest HID - "cHińskie I Dobre". Tu nie ma co omawiać. Wszystko to jeden sort z Chin.
Był Leon 1M FR conversion ASV->BLT 230 KM/460 Nm
Było Audi S3 8P BHZ->CDLA 2.0 TFSI 360,1 HP/458 Nm Powered by COMPSPORT
Bylo Audi RS5 450KM. 4.2 FSI V8
Jest Audi A1 S-line 185KM - 1.4 TFSI(żono-wóz)
Jest Audi RS7 600KM. 4.0 TFSI V8
Zobacz Profil
Sammael
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 4821
Dołączył(a): 8 stycznia 2007, 17:03
Auto: Audi RS5
Silnik: CJXA 2.0


Powrót do Leon 1 - Techniczne Ogólne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości