Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Intercooler

Wszystko co dotyczy silnika, przeniesienia napędu, modyfikacji, ...

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Re: Intercooler

Postprzez Orzeł » 2 września 2007, 21:43

leoTDI, a jak u Ciebie wygląda temp w dolocie przy butowaniu :) sprawdzałeś może??

Na chwile obecną nic wiecej nie moge zrobić bo wałków nie ma żaden tuner w ofercie wiec jeżdże tym co mam =]

leoTDI napisał(a):zaletą IC w ARL jest b.dobra przewodność cieplna (wymiennik),
a minusem jedynie większy opór przepływu powietrza.
Wg mnie zysk z FMIC będzie nieduży w stosunku do nakładu.


a wadą, że jest przysłonięty chłodnicą od klimy ;/
Kto powiedział, że klekot musi być wolny?? :)

Był 1.9 TDI FWD => 224 PS @ 430 Nm
Był 3.0 TDI Quattro => 285 PS @ 546 Nm
Jest 3.0 TDI Quattro => 381PS @ 726 Nm ET -> było 12.85 :P
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Orzeł
FR
FR
 
Posty: 1855
Dołączył(a): 13 października 2005, 15:30
Lokalizacja: PL-Czę100chowa
Auto: Klekot :)

Reklama

Re: Intercooler

Postprzez klauspolo » 2 września 2007, 23:28

Ale mimo tego że jest zasłonięty to i tak daje rade skoro przy BIG T temperatura nie przekracza 50stopni i to przy sprincie od 0 do 210km/h ktorego chyba przy killach po mieście czesto sie nie robi :nonono: ;)
U mnie temp po programie przy temp zewnetrznej 24 stopnie przy sprincie od 0-180km/h i to trzykrotnym, nie przekracza 40stopni ;]
Według mnie lepiej zainwestowac w dodatkową chłodnice oleju, która bedzie jak znalazł gdy zapodasz wałek. Małe OT, a co z wałkami od Gruchy, coś juz wiadomo???
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
klauspolo
Sport
Sport
 
Posty: 536
Dołączył(a): 16 września 2005, 23:24
Lokalizacja: Płock
Auto: Rocco++++
Silnik: CDAA 1.8

Re: Intercooler

Postprzez leoTDI » 3 września 2007, 06:11

Orzeł napisał(a):leoTDI, a jak u Ciebie wygląda temp w dolocie przy butowaniu :) sprawdzałeś może??

Na chwile obecną nic wiecej nie moge zrobić bo wałków nie ma żaden tuner w ofercie wiec jeżdże tym co mam =]

leoTDI napisał(a):zaletą IC w ARL jest b.dobra przewodność cieplna (wymiennik),
a minusem jedynie większy opór przepływu powietrza.
Wg mnie zysk z FMIC będzie nieduży w stosunku do nakładu.


a wadą, że jest przysłonięty chłodnicą od klimy ;/


... a u mnie chłodnica przysłonięta przez FMIC ... więc co lepsze ... :P :hahaha:
leoTDI
+++ ASV/Ali&MG Motorsport ... i kaliny ni ma ;) Moc ciut 180kM
0.230/cust.FMIC/turbo ARL/pompa 11mm/MG-płuca/śruby ARP
wiosna ... jest JM/SACHS i > moment :) + hamulce cupra R
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
leoTDI
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 699
Dołączył(a): 6 kwietnia 2004, 06:53
Lokalizacja: Częstochowa
Region: śląskie
Auto: Bback ASV Sport
Silnik: ASV 1.9

Re: Intercooler

Postprzez Orzeł » 3 września 2007, 08:42

klauspolo napisał(a):0 do 210km/h ktorego chyba przy killach po mieście czesto sie nie robi :nonono: ;)

w mieście jeździ sie przepisowo 50 km/h :yes:

klauspolo napisał(a):Małe OT, a co z wałkami od Gruchy, coś juz wiadomo???


Cisza......... już pogodziłem sie z tym, że wałka nie bedzie u mnie pod maską bo chyba od pół roku sie z tym motam i nic nie wskazuje na to żeby się coś zmieniło w temacie

leoTDI napisał(a):.. a u mnie chłodnica przysłonięta przez FMIC ... więc co lepsze ... :P :hahaha:


Zawsze to mniejsza temp w dolocie wiec ja bym wolał FMIC przed chłodnicą klimy :mruga:
Kto powiedział, że klekot musi być wolny?? :)

Był 1.9 TDI FWD => 224 PS @ 430 Nm
Był 3.0 TDI Quattro => 285 PS @ 546 Nm
Jest 3.0 TDI Quattro => 381PS @ 726 Nm ET -> było 12.85 :P
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Orzeł
FR
FR
 
Posty: 1855
Dołączył(a): 13 października 2005, 15:30
Lokalizacja: PL-Czę100chowa
Auto: Klekot :)

Re: Intercooler

Postprzez guluwroc » 3 września 2007, 19:16

Z własnego doświadczenia wiem że cooler z ARL starcza do 230 ps ,powyzej już nie starcza,ja u siebie mam ok 35 st. w upały .

Jeśli nie planujesz wielkich modyfikacji rzędu 250 ps bezsens wydać 2 tys zł,jakbyś miał coller mały to tak ale jeśli juz masz ten z |ARL to zostawiłbym to.Sam cooler Ci nie da Ps za dużo moim zdaniem moze z 2-3 ps a to za mało w stosunku do 2 tys zł.
Zobacz Profil
guluwroc
ECUProject
 
Posty: 188
Dołączył(a): 14 grudnia 2005, 15:27
Lokalizacja: Wrocław
Auto: a3

Re: Intercooler

Postprzez Tonny S » 3 września 2007, 20:51

kbyczyns napisał(a):1. czy możecie mi powiedzieć co może oznaczać taka nieszczelność (czy limituje to zrobienie softa); gdzie w ogóle jest ten intercooler (sory za naiwne pytania)?
Jak bys przyjechal do mnie na softa i powiedzial ze masz nieszczelnosc co pewnie by wyszlo na hamowni poprzez przeladowanie turbiny odeslal bym cie do domu w celu naprawy usterki - jesli tego nie zrobisz licz sie z tym, ze turbina znacznie szybciej sie wysra a dodatkowo zapewne kopcisz na czarno.

kbyczyns napisał(a):2. jutro chcę spróbować odłączyć erg i sprawdzić efekty; chcę to zrobić sam ale dzięki bardzo jasnym opisom na forum myślę, że sobie poradzę;
No pewnie sobie poradzisz, pomysl lepiej o wyczyszczeniu kolektora z tego syfu co EGR przepuścil a dopiero potem wylacz tego ekologa.

3. sprawdzę też odmę o której pisałem wcześniej ale jurkos dał mi dobre rady; czy należy ją też odłączyć jako element tuningu (wstęp do softa)?
Mozna ale nie trzeba, jesli nie masz pomyslu na zrobienie ladnej puszeczki z filtrem na opary oliwy to poza wyczyszczeniem wstawieniem nowego oringa nic nie rób.

kbyczyns napisał(a):4. w ciągu prawie roku dwa razy zdarzyło się, że zacięła się turbina - auto przestało jechać; sposób był prosty ale skuteczny - wyłączenie zapłonu w trakcie jazdy i załączenie ponowne silnika; podejrzewam jakieś zabrudzenia kierownic, może jakieś zacięcie, jak to można sprawdzić i czy to limituje przyszły soft?
Mega cudowny sposob na zatarcie wirnika turbiny ;-)

Przyczyna - przytarte kierowniczki, przyblokowana sztanga - patrz odpowiedz na 1 pkt. (ktory tez moze byc przyczyna tzw"notlaufa" odsylam do domu na usuniecie usterki ;-)

5 dodam, że od kilku tankować jeżdzę na vervei i muszę powiedzieć, że jest spora różnica w kulturze pracy, spalaniu i przyspieszaniu auta; chyba przy tym zostanę.
Wszystko zalezy od tego na czym sie jeżdzilo przed, sam smigam na Vervie i sobie chwale - dobra ropa mniej problemów, mniejsze spalanie.

kbyczyns napisał(a):boję się tylko, że nie daj boże z jakichś przyczyn zacznie się autko sypać
Lepiej usun te usterki na poczatek.
Nie ma litosci dla http://dziecineo.prv.pl/
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tonny S
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 8148
Dołączył(a): 29 marca 2004, 18:35
Lokalizacja: Pomorze
Auto: Harley-Davidson

Re: Intercooler

Postprzez grzybek » 4 września 2007, 14:26

Mozna ale nie trzeba, jesli nie masz pomyslu na zrobienie ladnej puszeczki z filtrem na opary oliwy to poza wyczyszczeniem wstawieniem nowego oringa nic nie rób


tonny ja odme poprowadzilem wezem pod auto i tam ma wylot bez zadnych filtrow itp to zle?

a dolocik zaslepilem by nic tam nie lecialo
był SEAT ALTEA FR - 2.0TDi BMN
jest: S211 320CDi
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
grzybek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 2192
Dołączył(a): 19 maja 2006, 07:34
Lokalizacja: Białystok
Auto: ALTEA FR TDi
Silnik: BMN 2.0

Re: Intercooler

Postprzez Tonny S » 4 września 2007, 14:39

grzybek napisał(a):tonny ja odme poprowadzilem wezem pod auto i tam ma wylot bez zadnych filtrow itp to zle?

a dolocik zaslepilem by nic tam nie lecial
Jak dla mnie ok raczej nic tam nie wleci ale ekologów juz nie - nie zostawiasz czasem plam oleju, nie zasyfia ci komory silnika ?? ;-)

BTW filterek to raczej taki bajerek, chyba ze rurka postawiona do gory to dodatkowo nie pozwoli by cos tam wlecialo a jak masz zbiorniczek na te opary oliwy to po to by go odpowietrzec.
Nie ma litosci dla http://dziecineo.prv.pl/
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tonny S
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 8148
Dołączył(a): 29 marca 2004, 18:35
Lokalizacja: Pomorze
Auto: Harley-Davidson

Re: Intercooler

Postprzez grzybek » 4 września 2007, 15:07

Jak dla mnie ok raczej nic tam nie wleci ale ekologów juz nie - nie zostawiasz czasem plam oleju, nie zasyfia ci komory silnika


plam oleju nie zostawiam czasem unosi sie spod autka lekki dymek ;)

komory silnika nie ma jak zasyfiac bo dlaczego? w miejsce dolotu gdzie byla doprowadzona odma jest zaslepka a od odmy idzie waz az pod auto. wiec zamiast walic syf w dolot powietrza wszystko idzie pod auto. ale nie sa to zadne oleje itp jedynie czasem i to bardzo rzadko jakies opary , dymek....
był SEAT ALTEA FR - 2.0TDi BMN
jest: S211 320CDi
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
grzybek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 2192
Dołączył(a): 19 maja 2006, 07:34
Lokalizacja: Białystok
Auto: ALTEA FR TDi
Silnik: BMN 2.0

Re: Intercooler

Postprzez kbyczyns » 4 września 2007, 19:24

Tonny S, dzięki za bardzo rzeczowe odpowiedzi; jak można sprawdzić czy usterki z pkt 1, 3, 4 są poważne (komputer nie pokazuje błędów) i jak je ewentualnie naprawić oraz jakie są tego koszty?
PS sorki za powtórzenie tematu ale nie liczyłem, że ktoś mi tu odpowie
Zobacz Profil
kbyczyns
Stella +
Stella +
 
Posty: 63
Dołączył(a): 6 stycznia 2007, 22:17
Lokalizacja: Viena.at
Auto: Leon ASV+

Re: Intercooler

Postprzez KoLoS » 4 września 2007, 20:31

kbyczyns napisał(a):jak można sprawdzić czy usterki z pkt 1, 3, 4 są poważne (komputer nie pokazuje błędów) i jak je ewentualnie naprawić oraz jakie są tego koszty?

najprościej to podjechać do warsztatu który zna się na dieslach, jak masz w okolicy jakiegoś tunera to jedź do niego, w ostateczności ASO
EX-klubowicz na własną prośbę 8)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
KoLoS
TopSport
TopSport
 
Posty: 1223
Dołączył(a): 6 sierpnia 2006, 08:06
Lokalizacja: mazowieckie
Auto: ARL+

Re: Intercooler

Postprzez kbyczyns » 7 września 2007, 20:50

Tonny S, dzisiaj odwiedziłem w końcu mojego mechanika i na kompie wyszła przepływka; po wymienia autko chodzi jak nowe; komputer nie pokazał innych błedów; czy to znaczy że wcześniejsze pseudodiagnozy serwisu nt. nieszczelności intercoolera i innych to blef i dlatego nie wyszedł na kompie, czy takie rzeczy nie wychodzą na kompie tylko na hamowni
Zobacz Profil
kbyczyns
Stella +
Stella +
 
Posty: 63
Dołączył(a): 6 stycznia 2007, 22:17
Lokalizacja: Viena.at
Auto: Leon ASV+

Re: Intercooler

Postprzez Micz » 3 października 2007, 10:49

Czołem :)

Chciałem się podłączyć do tematu i zadać kilka pytań odnośnie FMIC. Jaki jego kształt i jakie wymiary są preferowane? I czy budowa zewnętrzna i wewnętrzna rdzenia ma mieć coś specjalnego na co trzeba zwrócić uwagę? I jaki ten kształt powinien być w przypadku FMIC'a przy zderzaku z top sport'a? Pytam o to wszystko bo rozpocząłem swoje poszukiwania IC i chce zgłębić ten temat jak najbardziej, a na forum poza ogólnymi informacjami i zdawkowymi typu niech będzie gruby i duży nic się nie dowiedziałem.

Oglądałem kilka takich na ebay.de i piszą, że one też są do TDI ale co do wymiarów i innych szczegółów na które powinienem zwrócić uwagę nie mam pojęcia. Tu są linki:
http://cgi.ebay.de/Ladeluftkuehler-3-LL ... dZViewItem

http://cgi.ebay.de/NEW-Front-mounted-tu ... dZViewItem

http://cgi.ebay.de/Ladeluftkuehler-LLK- ... dZViewItem

A tu jakiś taki dość duży :P :
http://cgi.ebay.de/Universal-Ladeluftku ... dZViewItem

To jeśli chodzi o FMIC. A jeśli chodzi o orurowanie? Skąd jak i od kogo dowiedzieć się jakie części jakie wymmiary? jaka szerokość? I na co zwracać uwagę? Też dużo sprzedawców tym się zajmuje a nawet robią na zamówienie jeśli poda się odpowiednie wymiary:

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/UNIVERSA ... dZViewItem

http://cgi.ebay.de/64mm-2-5-LLK-Interco ... dZViewItem

Z góry dzięki wszystkim za informacje i fachową pomoc!! :whoeva:
Obrazek
Zobacz Profil
Micz
Sport
Sport
 
Posty: 875
Dołączył(a): 22 października 2006, 20:13
Lokalizacja: Kato(wice)
Auto: 4x4

Re: Intercooler

Postprzez Orzeł » 3 października 2007, 12:17

Micz, ja też szukałem bardzo długo jakiegoś infa na ten temat i za wiele sie nie dowiedziałem. Średnica rur wydaje mi sie, ze ok 45-50 mm jest optymalna. U mnie była kryza za turbiną gdzie średnica otworu wynosiła 24 mm i to przy dużym turbo, ale moc i Nm była. Odkryłem to bo zanim sie nagrzał silnik to było słychać metaliczny dźwięk, okazało sie że to świst powietrza powodowany przez tą kryzę. (MG mi tak to zrobiło :whoeva: tak wyglądała kryza)

Obrazek
Obrazek
Te rury się łączą różnica była jak widać spora
Obrazek
Ostatnio zastanawiałem sie nad tym, żeby miedzy turbem a IC zrobić średnice np 35 mm, a za IC już większą (mniej powietrza w układzie -> szybsze napełnianie -> mniejsza turbo dziura), ale to tylko takie moje chłopskie myślenie ;). Co do samego IC to już sie nie wypowiadam. Może Asgaard by coś nam powiedział bo on ma u siebie custom FMIC.
Nie można przesadzić z wymiarami bo wydajność nie będzie większa, a turbo dziura znacznie sie zwiększy. Orurowanie to oczywiście musi być nierdzewka, kolanka też ewentualnie mogą być silikonowe tak jak łączki. W zasadzie wszystko można zrobić samemu tylko trzeba mieć chęci :mruga:
Kto powiedział, że klekot musi być wolny?? :)

Był 1.9 TDI FWD => 224 PS @ 430 Nm
Był 3.0 TDI Quattro => 285 PS @ 546 Nm
Jest 3.0 TDI Quattro => 381PS @ 726 Nm ET -> było 12.85 :P
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Orzeł
FR
FR
 
Posty: 1855
Dołączył(a): 13 października 2005, 15:30
Lokalizacja: PL-Czę100chowa
Auto: Klekot :)

Re: Intercooler

Postprzez Micz » 3 października 2007, 12:50

Orzeł, czyli sugerujesz, że 2,5" (64mm) to będzie za dużo? co do
Orzeł napisał(a):(mniej powietrza w układzie -> szybsze napełnianie -> mniejsza turbo dziura)

to faktycznie wydaje się na chłopski rozum, że powinno dawać większe ciśnienie, więc szybsze napełnianie.

A co do tej kryzy czy to pozostawiłeś narazie bez zmian?
Obrazek
Zobacz Profil
Micz
Sport
Sport
 
Posty: 875
Dołączył(a): 22 października 2006, 20:13
Lokalizacja: Kato(wice)
Auto: 4x4

Re: Intercooler

Postprzez Marcin_TDI » 3 października 2007, 12:54

ja Ci podopwiem ze scianka rury powinna miec 1,5mm, cienszych nie dawaj, FMIC od Renault bedzie fajny...
na wszytskie swoje pytania znajdziesz odpowiedz w temacie :arrow: viewtopic.php?p=80486#80486
http://WWW.SERCE-HELI.PL - zbieramy pieniążki na operację serduszka dla mojej Córki
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Marcin_TDI
Cupra R
Cupra R
 
Posty: 5546
Dołączył(a): 14 czerwca 2005, 21:52
Lokalizacja: Warszawa - Ząbki
Auto: pozyczone

Re: Intercooler

Postprzez Micz » 3 października 2007, 14:59

Marcin_TDI, Dzięki :) Interesuje mnie też jak to jest z tą grubością, bo jeden mówi, 35 inny 45 a każdy mówi na oko będzie ok. A nikt nie pisze o konkretnych danych, przy jakim jest lepiej, czy ta grubość ma rosnąć w nieskończoność? :)
Obrazek
Zobacz Profil
Micz
Sport
Sport
 
Posty: 875
Dołączył(a): 22 października 2006, 20:13
Lokalizacja: Kato(wice)
Auto: 4x4

Re: Intercooler

Postprzez Orzeł » 3 października 2007, 15:59

Micz napisał(a):A co do tej kryzy czy to pozostawiłeś narazie bez zmian?

Niee już dawno jest to zrobione :yes:
Kto powiedział, że klekot musi być wolny?? :)

Był 1.9 TDI FWD => 224 PS @ 430 Nm
Był 3.0 TDI Quattro => 285 PS @ 546 Nm
Jest 3.0 TDI Quattro => 381PS @ 726 Nm ET -> było 12.85 :P
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Orzeł
FR
FR
 
Posty: 1855
Dołączył(a): 13 października 2005, 15:30
Lokalizacja: PL-Czę100chowa
Auto: Klekot :)

Re: Intercooler

Postprzez Marcin_TDI » 3 października 2007, 22:05

Micz, to juz pytaj jak robia naprzyklad w CompSporcie i tam wedlug tego wymiary polapac musisz...
http://WWW.SERCE-HELI.PL - zbieramy pieniążki na operację serduszka dla mojej Córki
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Marcin_TDI
Cupra R
Cupra R
 
Posty: 5546
Dołączył(a): 14 czerwca 2005, 21:52
Lokalizacja: Warszawa - Ząbki
Auto: pozyczone

Re: Intercooler

Postprzez bono » 5 października 2007, 18:24

Na prosbe Marcina_TDI scalilem troche tematow o IC, bo rzeczywiscie bylo tego sporo reszta :arrow: tutaj
I znowu Leon :D

Pozdrawiam
Blazej (Bono)
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bono
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 6318
Dołączył(a): 31 sierpnia 2006, 21:48
Lokalizacja: Niemcy
Region: zagranica
Auto: Skoda Superb
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Intercooler

Postprzez jaro4444 » 25 października 2007, 20:26

Orzeł napisał(a):Przeszukałem forum (nie tylko nasze) i niestety nie znalazłem konkretnej odpowiedzi na nurtujące mnie pytanie wiec może ktoś z was będzie wiedzial co i jak :).

Zastanawiam sie nad montażem custom FMIC, ale mam pewne wątpliwości czy jest sens....

Mój seryjny cooler przy temp otoczenia 24 stopni podczas przejazdu 0-210 km/h (pełny but) nagrzewa sie do max 50 stopni.
Tutaj moje pytanie czy po zamontowaniu customowego FMIC ta temperatura znacznie sie obniży i jak sie to przekłada na moc samochodu.
Dodam, ze brat na custom FMIC przy turbo ARL i programem na 194KM ma w dolocie jakieś 5 stopni mniej w tych samych warunkach. Biorąc po uwage, że u mnie jest wieksze cisnienie doładowania zakładam, że temp po załozeniu jego FMICa temperatura byłaby u mnie wyższa niż na obecnym (seryjnym) coolerze.

IMO wydawać 2000 zł za cooler, który da przyrost rzędu kilku KM mija się z celem :hmmm:


Orzeł aby zmniejszyć opór przepływu przez cooler i zwiększyć jego skuteczność Forge stosuje customowy wąski FMIC pod belkę równolegle do seryjnego:

http://www.forgemotorsport.co.uk/conten ... t=FMINTLFS
Ruszaj niczym wiatr dumny synu mój
Jesteś obrońcą
Zesłał cię Bóg

Superb 2 2.0 TDI CR CFGB by R-Performance
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
jaro4444
Sport
Sport
 
Posty: 776
Dołączył(a): 7 stycznia 2006, 17:24
Lokalizacja: Warszawa/ZDR
Auto: Superb 2
Silnik: diesel inny

Re: Intercooler

Postprzez Orzeł » 13 listopada 2007, 19:55

pozwolę sobie wkleić link z forum VW http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=57608&highlight=fmic

dosyć obszerny temat o IC :)
Kto powiedział, że klekot musi być wolny?? :)

Był 1.9 TDI FWD => 224 PS @ 430 Nm
Był 3.0 TDI Quattro => 285 PS @ 546 Nm
Jest 3.0 TDI Quattro => 381PS @ 726 Nm ET -> było 12.85 :P
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Orzeł
FR
FR
 
Posty: 1855
Dołączył(a): 13 października 2005, 15:30
Lokalizacja: PL-Czę100chowa
Auto: Klekot :)

Re: Intercooler

Postprzez konstant » 17 sierpnia 2009, 09:52

Lame pytanie (nie smiejcie sie): czy kazdy silnik TDI wyposazony jest w intercooler ?
Zobacz Profil
konstant
TopSport
TopSport
 
Posty: 1020
Dołączył(a): 13 maja 2008, 19:33
Lokalizacja: KBR
Auto: Żęh

Re: Intercooler

Postprzez Staszek20VT » 17 sierpnia 2009, 09:57

konstant napisał(a):Lame pytanie (nie smiejcie sie): czy kazdy silnik TDI wyposazony jest w intercooler ?


TDI właśnie literka I mówi o intercoolerze :) z silników 1.9 tylko TD (75KM) ich nie miały.
Jest powered by ECUProject
315 KM i 666Nm :D
Był - powered by Aligator
285 KM i 546 Nm :(
Był - powered by ECUProject
220 KM i 433 Nm :(

Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Staszek20VT
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 1779
Dołączył(a): 3 kwietnia 2004, 16:20
Lokalizacja: dolnośląskie
Auto: Audi A5

Re: Intercooler

Postprzez iwo » 17 sierpnia 2009, 15:24

orientuje się ktoś jaki wsadzić duży cooler do ARL-a? rozmiary/model? orurowanie mam już zrobione z kwasówki, brakuje tylko coolera.
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
iwo
Signo
Signo
 
Posty: 195
Dołączył(a): 15 stycznia 2008, 20:40
Lokalizacja: Warszawa
Auto: VI GTI

Re: Intercooler

Postprzez Sammael » 17 sierpnia 2009, 19:13

Staszek20VT napisał(a):TDI właśnie literka I mówi o intercoolerze :)


Ta literka akurat mówi o wtrysku ;)

Turbo direct injection a nie jak powszechnie się uważa "turbo diesel intercooler"
Był Leon 1M FR conversion ASV->BLT 230 KM/460 Nm
Było Audi S3 8P BHZ->CDLA 2.0 TFSI 360,1 HP/458 Nm Powered by COMPSPORT
Bylo Audi RS5 450KM. 4.2 FSI V8
Jest Audi A1 S-line 185KM - 1.4 TFSI(żono-wóz)
Jest Audi RS7 600KM. 4.0 TFSI V8
Zobacz Profil
Sammael
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 4821
Dołączył(a): 8 stycznia 2007, 17:03
Auto: Audi RS5
Silnik: CJXA 2.0

Re: Intercooler

Postprzez Staszek20VT » 17 sierpnia 2009, 21:35

:zawstydzony: :zawstydzony: :zawstydzony:

Ale już wcześniej mnie kolega na PW wyprowadził z błędu...

Przepraszam ;) ale co do reszty to miałem rację ;)
Jest powered by ECUProject
315 KM i 666Nm :D
Był - powered by Aligator
285 KM i 546 Nm :(
Był - powered by ECUProject
220 KM i 433 Nm :(

Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Staszek20VT
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 1779
Dołączył(a): 3 kwietnia 2004, 16:20
Lokalizacja: dolnośląskie
Auto: Audi A5

Intercooler

Postprzez greesha » 17 sierpnia 2009, 21:44

Witam!

Chcialem sie zapytac czy ktos zna jakas firme w okolicach slaska, ktora wzielaby sie za zamontowanie intercoolera do mojego AUQ. Prawdopodobnie bylby to jakis uniwersalny FMIC z ebaya + zestaw rurek czyli sztukowania by troche bylo. No chyba ze ktos ma jakis lepszy pomysl. Z checia wyslucham :). Jest mi ktos w stanie powiedziec ile taki montaz moglby kosztowac ?

Z gory dziekuje.

Grzesiek
Zobacz Profil
greesha
Stella
Stella
 
Posty: 22
Dołączył(a): 4 stycznia 2009, 09:25
Lokalizacja: Knurow/Slough
Auto: Leon 1.8T AUQ

Re: Intercooler

Postprzez leem » 17 sierpnia 2009, 22:21

greesha,
firma MG
oni robili mi orurowanie do coolera
Był Leon 210PS/410NM
Było BMW 287PS/572NM
Jest 310PS/630NM
MOTUL filtry MANNa sportowe tarcze, klocki hamulcowe i wszystkie inne części samochodowe
Zawieszenia EIBACH, KW, H&R, WEITEC, KYB, AP, BILSTEIN.
Opony nowe Continental, Dunlop, Pirelli itd..
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
leem
FR
FR
 
Posty: 1952
Dołączył(a): 23 kwietnia 2006, 11:40
Lokalizacja: Częstochowa
Auto: BMW 330D

Re: Intercooler

Postprzez greesha » 21 sierpnia 2009, 20:40

Dzieki leem

Bede musial ich odwiedzic.

Czy ktos mi moze napisac co musze jeszcze zakupic aby zamontowac FMIC w leonie 1.8t AUQ przed faceliftem?

Rozumiem ze bede musial tez miec nowa rurke pod sensor MAP.

Wolalbym zamontowac taki FMIC jaki mozna zalozyc w Cuprze R z dolotem po jednej stronie i wylotem po drugiej stronie FMICAa. Czy to skomplikowana sprawa? Pewnie panowie z MG dadza rade prawda?

W ten sposob bede mogl ominac ta restrykcyjna rurke przy kole.

Ktos robil podobna instalacje u nich i moglby mi podac jakas orientacyjna cene?

Dzieki za pomoc.
Zobacz Profil
greesha
Stella
Stella
 
Posty: 22
Dołączył(a): 4 stycznia 2009, 09:25
Lokalizacja: Knurow/Slough
Auto: Leon 1.8T AUQ

Re: Intercooler

Postprzez leem » 22 sierpnia 2009, 14:14

greesha napisał(a):Rozumiem ze bede musial tez miec nowa rurke pod sensor MAP.

- oni wyspawają ci wejście pod map sensor

Przypilnuj tylko żeby mocowania orurowania miały miejsca elastyczne które tłumiły by drgania

greesha napisał(a):Wolalbym zamontowac taki FMIC jaki mozna zalozyc w Cuprze R z dolotem po jednej stronie i wylotem po drugiej stronie FMICAa. Czy to skomplikowana sprawa?


chodzi ci o takie rozwiązanie ??
Obrazek
To jest mój cooler
Był Leon 210PS/410NM
Było BMW 287PS/572NM
Jest 310PS/630NM
MOTUL filtry MANNa sportowe tarcze, klocki hamulcowe i wszystkie inne części samochodowe
Zawieszenia EIBACH, KW, H&R, WEITEC, KYB, AP, BILSTEIN.
Opony nowe Continental, Dunlop, Pirelli itd..
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
leem
FR
FR
 
Posty: 1952
Dołączył(a): 23 kwietnia 2006, 11:40
Lokalizacja: Częstochowa
Auto: BMW 330D

Re: Intercooler

Postprzez Mateopno » 12 września 2009, 10:52

Siem, odświeżę trochę temat.

Miałem chęć sprzedać swojego Leonka ale tak mnie już spantoflował że jakoś nie potrafię się z nim rozstać.

Postanowiłem więc dać mu trochę energii do życia. I teraz moje pytania:

1.Mam ASV bez pakietu TS (na razie) czy FMIC z ARL ma sens żeby go montować? Chodzi mi o to czy przyjmie odpowiednią ilość wiatru przez ten zwykły zderzak?

2.Czy ARL-owski intercooler podchodzi do ASV bez większych kombinacji?

Na razie jest ori Turbo ale niebawem będzie od ARL.

3.Czy jak zarzucę już turbo od ARL to orurowanie miedzy turbo a intercoolerem będzie pasować bez problemów?

I pytanko poza konkursem wysępie z nie go 200 kucyków po zmianie turbiny i Intercoolera(pomijam to ze trzeba będzie niebawem zmienić sprzęgło i półosie)?

za pomoc z góry serdecznie dziekuje.
Memento mori Carpe diem
Podpis usunięty - niezgodny z regulaminem. Administracja LCT
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Mateopno
Signo
Signo
 
Posty: 113
Dołączył(a): 25 maja 2008, 11:40
Lokalizacja: Piaseczno
Auto: Leon

Re: Intercooler

Postprzez leem » 12 września 2009, 11:43

czarny-000 napisał(a):2.Czy ARL-owski intercooler podchodzi do ASV bez większych kombinacji?


musisz zmieniać cały pas przedni - lepiej wyjdzie custom

czarny-000 napisał(a):3.Czy jak zarzucę już turbo od ARL to orurowanie miedzy turbo a intercoolerem będzie pasować bez problemów?


jeśli dobrze sie orientuje to jest inne wyjście do turbiny

czarny-000 napisał(a):I pytanko poza konkursem wysępie z nie go 200 kucyków po zmianie turbiny i Intercoolera


musisz zmienić jeszcze wtryski, poza tym na tym turbo nie dobijesz do 200
Był Leon 210PS/410NM
Było BMW 287PS/572NM
Jest 310PS/630NM
MOTUL filtry MANNa sportowe tarcze, klocki hamulcowe i wszystkie inne części samochodowe
Zawieszenia EIBACH, KW, H&R, WEITEC, KYB, AP, BILSTEIN.
Opony nowe Continental, Dunlop, Pirelli itd..
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
leem
FR
FR
 
Posty: 1952
Dołączył(a): 23 kwietnia 2006, 11:40
Lokalizacja: Częstochowa
Auto: BMW 330D

Re: Intercooler

Postprzez Mateopno » 12 września 2009, 11:46

leem napisał(a):musisz zmieniać cały pas przedni - lepiej wyjdzie custom


w sensie rzeźba czy po prostu trzeba zmienić na ARL-owski?

leem napisał(a):jeśli dobrze sie orientuje to jest inne wujście do turbiny


to tylko jakąś przejsciówke idzie zastosować


leem napisał(a):musisz zmienić jeszcze wtryski, poza tym na tym turbo nie dobijesz do 200


a bez zmiany wtrysków w ile mogę celować? 180?
Memento mori Carpe diem
Podpis usunięty - niezgodny z regulaminem. Administracja LCT
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Mateopno
Signo
Signo
 
Posty: 113
Dołączył(a): 25 maja 2008, 11:40
Lokalizacja: Piaseczno
Auto: Leon

Re: Intercooler

Postprzez Dr.Zepsuj » 12 września 2009, 16:02

żeby celować w 200km to musisz pomyśleć o jakieś hybrydzie.
kumpel do ASZ dołożył FMIC i ARL turbo i wyszło 190km 395NM.

Ale to są tylko cyferki czy będziesz miał 190 czy 200 to nie taka ogromna różnica, ważny jest przebieg momentu. Na mniejszej turbinie będzie mniejsza turbo dziura i autko będzie lepiej reagować na wciśnięcie gazy. Wiadomo mniejsza locha to mniejsza bezwładność.

Pozdro i owocnych modów.
Zobacz Profil
Dr.Zepsuj
Stella +
Stella +
 
Posty: 51
Dołączył(a): 23 listopada 2007, 14:12
Lokalizacja: internet
Auto: fiat bez wad

Re: Intercooler

Postprzez Mateopno » 12 września 2009, 16:05

tylko nadal nie wiem OCB z tym pasem przednim....
Memento mori Carpe diem
Podpis usunięty - niezgodny z regulaminem. Administracja LCT
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Mateopno
Signo
Signo
 
Posty: 113
Dołączył(a): 25 maja 2008, 11:40
Lokalizacja: Piaseczno
Auto: Leon

Re: Intercooler

Postprzez Dr.Zepsuj » 12 września 2009, 16:09

koledze chodziło to że nie bedzie pasowało P&P. Trzeba wymienić cały pas czyli belke, mocowania i pewno chłodnice ale tego to nie wiem bo akurat mam cordobe to może tam jest troche inaczej niż w leonie.

Chyba dobrze to napisałem ? :)

EDIT:

Na 2 stronie tego tematu jest napisane że do ASV wchodzi ic od ARL beż rzeźby tylko trzeba chłodnice cofnąć.
Zobacz Profil
Dr.Zepsuj
Stella +
Stella +
 
Posty: 51
Dołączył(a): 23 listopada 2007, 14:12
Lokalizacja: internet
Auto: fiat bez wad

Re: Intercooler

Postprzez Mateopno » 12 września 2009, 16:19

a to czym się różnią że trzeba go zmienieć? czy nie trzeba zmieniać- może wystarczy tylko diaks i sprawne ręce...
Memento mori Carpe diem
Podpis usunięty - niezgodny z regulaminem. Administracja LCT
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Mateopno
Signo
Signo
 
Posty: 113
Dołączył(a): 25 maja 2008, 11:40
Lokalizacja: Piaseczno
Auto: Leon

Re: Intercooler

Postprzez leem » 12 września 2009, 16:24

czarny-000, trzeba wymieniać cały pas przedni żeby założyć intercooler ARL !!
aha i do większej mocy potrzebna jest większa pompa paliwa :D
co do wtrysków to na pewno trzeba wymieniać na większe
Był Leon 210PS/410NM
Było BMW 287PS/572NM
Jest 310PS/630NM
MOTUL filtry MANNa sportowe tarcze, klocki hamulcowe i wszystkie inne części samochodowe
Zawieszenia EIBACH, KW, H&R, WEITEC, KYB, AP, BILSTEIN.
Opony nowe Continental, Dunlop, Pirelli itd..
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
leem
FR
FR
 
Posty: 1952
Dołączył(a): 23 kwietnia 2006, 11:40
Lokalizacja: Częstochowa
Auto: BMW 330D

Re: Intercooler

Postprzez Mateopno » 12 września 2009, 16:26

to co mu (IC-kowi) przeszkadza w moim pasie przednim że domaga się swojego?!
Memento mori Carpe diem
Podpis usunięty - niezgodny z regulaminem. Administracja LCT
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Mateopno
Signo
Signo
 
Posty: 113
Dołączył(a): 25 maja 2008, 11:40
Lokalizacja: Piaseczno
Auto: Leon

Re: Intercooler

Postprzez marcin_kielce » 12 września 2009, 16:33

Włożysz IC od ARLa do siebie, wymaga to pewnych kombinacji ale wejdzie i nie trzeba zmieniac pasa przedniego...
Seat Leon 4WD powered by Daniel&Dominik TTC Kraków.

WPT member
Zobacz Profil
marcin_kielce
Cupra
Cupra
 
Posty: 2778
Dołączył(a): 19 grudnia 2006, 14:58
Lokalizacja: Masz Ochotę??
Auto: Haldex ;)

Re: Intercooler

Postprzez Mateopno » 12 września 2009, 16:35

marcin_kielce napisał(a):Włożysz IC od ARLa do siebie, wymaga to pewnych kombinacji ale wejdzie i nie trzeba zmieniac pasa przedniego...


możesz to rozwinąć?
Memento mori Carpe diem
Podpis usunięty - niezgodny z regulaminem. Administracja LCT
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Mateopno
Signo
Signo
 
Posty: 113
Dołączył(a): 25 maja 2008, 11:40
Lokalizacja: Piaseczno
Auto: Leon

Re: Intercooler

Postprzez marcin_kielce » 12 września 2009, 16:39

Wymaga to rzeźby ale da się to zrobic i oszczędzasz wtedy na kosztach pasa przedniego...

Tak jak u mnie w aucie cofaliśmy chłodnice, żeby zmieścił się duży cooler tak u ciebie da się spokojnie założyc IC z ARLa, trochę zabawy ale przecież to sama przyjemnośc ;]

Pozdroo
Seat Leon 4WD powered by Daniel&Dominik TTC Kraków.

WPT member
Zobacz Profil
marcin_kielce
Cupra
Cupra
 
Posty: 2778
Dołączył(a): 19 grudnia 2006, 14:58
Lokalizacja: Masz Ochotę??
Auto: Haldex ;)

Re: Intercooler

Postprzez Mateopno » 12 września 2009, 16:40

dzięki stary :piwo: :piwo: :piwo: :piwo: :piwo:

pzdr
Memento mori Carpe diem
Podpis usunięty - niezgodny z regulaminem. Administracja LCT
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Mateopno
Signo
Signo
 
Posty: 113
Dołączył(a): 25 maja 2008, 11:40
Lokalizacja: Piaseczno
Auto: Leon

Re: Intercooler

Postprzez Sammael » 12 września 2009, 20:13

czarny-000 napisał(a):dzięki stary :piwo: :piwo: :piwo: :piwo: :piwo:

pzdr


powiem tak... powodzenia...
Był Leon 1M FR conversion ASV->BLT 230 KM/460 Nm
Było Audi S3 8P BHZ->CDLA 2.0 TFSI 360,1 HP/458 Nm Powered by COMPSPORT
Bylo Audi RS5 450KM. 4.2 FSI V8
Jest Audi A1 S-line 185KM - 1.4 TFSI(żono-wóz)
Jest Audi RS7 600KM. 4.0 TFSI V8
Zobacz Profil
Sammael
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 4821
Dołączył(a): 8 stycznia 2007, 17:03
Auto: Audi RS5
Silnik: CJXA 2.0

Re: Intercooler

Postprzez peter250 » 12 września 2009, 20:17

A nie lepiej wsadzić IC od ibizy cupry BPX? Wydajność podobna do IC z arl-a i bardzo ładnie wpasowuje się w pas przedni(nie trzeba cofać chłodnic).
ASV 143@305-->163@340-->PD
MR-Motors
Zobacz Profil
peter250
Signo
Signo
 
Posty: 169
Dołączył(a): 5 maja 2008, 13:41
Lokalizacja: W-wa
Auto: leon tdi 110

Re: Intercooler

Postprzez Mateopno » 12 września 2009, 23:40

Sammael napisał(a):powiem tak... powodzenia...



???


peter250 napisał(a):A nie lepiej wsadzić IC od ibizy cupry BPX? Wydajność podobna do IC z arl-a i bardzo ładnie wpasowuje się w pas przedni(nie trzeba cofać chłodnic).


może i tak ale na allegro jest tylko jeden i kosztuje 800pln wiec trochę słabo...
Memento mori Carpe diem
Podpis usunięty - niezgodny z regulaminem. Administracja LCT
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Mateopno
Signo
Signo
 
Posty: 113
Dołączył(a): 25 maja 2008, 11:40
Lokalizacja: Piaseczno
Auto: Leon

Re: Intercooler

Postprzez Sammael » 12 września 2009, 23:49

czarny-000 napisał(a):Sammael napisał/a:
powiem tak... powodzenia...



?? ?

zrozumiałem to tak, że chcesz rzeźbić pas przedni żeby jednak wszedł IC od ARLa...

Dlaczego nie zrobisz chinola z kompletnym orurowaniem z kwasiaka, jak doprowadzisz rury do IC z ARLa? wiesz ile nowe kosztują? jest taka jedna magiczna - magiczna zwana potocznie *czerwona rura z arla* i wszyscy wiedzą o co chodzi... cena zabija.
Był Leon 1M FR conversion ASV->BLT 230 KM/460 Nm
Było Audi S3 8P BHZ->CDLA 2.0 TFSI 360,1 HP/458 Nm Powered by COMPSPORT
Bylo Audi RS5 450KM. 4.2 FSI V8
Jest Audi A1 S-line 185KM - 1.4 TFSI(żono-wóz)
Jest Audi RS7 600KM. 4.0 TFSI V8
Zobacz Profil
Sammael
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 4821
Dołączył(a): 8 stycznia 2007, 17:03
Auto: Audi RS5
Silnik: CJXA 2.0

Re: Intercooler

Postprzez Marcin_TDI » 14 września 2009, 12:05

ostatnio widziałem za 200 więc i tak dobrze :)
http://WWW.SERCE-HELI.PL - zbieramy pieniążki na operację serduszka dla mojej Córki
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Marcin_TDI
Cupra R
Cupra R
 
Posty: 5546
Dołączył(a): 14 czerwca 2005, 21:52
Lokalizacja: Warszawa - Ząbki
Auto: pozyczone

Re: Intercooler

Postprzez Dr.Zepsuj » 14 września 2009, 12:20

Na aukcjach ic od BPX znalażłem 2, jeden po 500zł drugi 800zł. Ciekawe jak ze szczelnością.
Zobacz Profil
Dr.Zepsuj
Stella +
Stella +
 
Posty: 51
Dołączył(a): 23 listopada 2007, 14:12
Lokalizacja: internet
Auto: fiat bez wad

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Leon 1 - Techniczne Diesel

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość