Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

[PB+LPG] 1.6 i 1.8 20V oraz instalacja gazowa

Wszystko co dotyczy silnika, przeniesienia napędu, modyfikacji, ...

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

[PB+LPG] 1.6 i 1.8 20V oraz instalacja gazowa

Postprzez kempus » 25 października 2009, 09:23

Witam,

chciałbym poznac Wasze opinie na temat gazu w Leonie, czy ktoś jeździ, jak się sprawdza instalka, jak chodzi silnik i przede wszystkim - jaki silnik zniesie to najlepiej. Chciałbym poznac obiektywne opinie na ten temat, a nie - gaz tylko do kuchenki.
Zobacz Profil
kempus
Stella +
Stella +
 
Posty: 38
Dołączył(a): 28 sierpnia 2007, 19:59
Lokalizacja: Kraków
Auto: Leon

Reklama

Re: [PB+LPG] 1.6 i 1.8 20V oraz instalacja gazowa

Postprzez Arek84 » 25 października 2009, 12:13

Praktycznie każdy silnika da się zagazować (może poza bezpośrednim wtryskiem paliwa) kwestia tylko znalezienia dobrego gazownika, który dobierze dobre komponenty instalacji.
Obrazek
Zobacz Profil
Arek84
Sport
Sport
 
Posty: 352
Dołączył(a): 28 września 2009, 19:58
Lokalizacja: Łowicz
Auto: Leon Sport

Re: [PB+LPG] 1.6 i 1.8 20V oraz instalacja gazowa

Postprzez noone » 25 października 2009, 13:17

1.8 125km, AGN, Instalacj założona teraz już 4k km temu, stag 300+, Magic Jet wtryski, reduktor Scorpion Mini, chodzi jak marzenie. Nie ma różnicy pomiedzy gazem a benzyna pod wzgledem osiagow, spalanie 20% +- wieksze na gazie. Nie ma tez zadnego szarpniecia przy przelanczaniu koszt takiego cacka 2600 +- montaz 1 dzien, polecam. Ja robilem w GZW.pl tuning, a znalazlem ich jako adminow lpg-forum.pl, poszukaj tam albo na jakims innym forum wypowiedzi o roznych gaziarzach to znajdziesz dobrego. ;)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
noone
Stella
Stella
 
Posty: 25
Dołączył(a): 14 sierpnia 2009, 21:40
Lokalizacja: Gliwice
Auto: Renault Laguna

Re: [PB+LPG] 1.6 i 1.8 20V oraz instalacja gazowa

Postprzez grzechu83 » 26 października 2009, 12:52

1.6 16V, przelot na gazie 200+k km. Instalacja BRC Sequent. Do tej pory wymieniłem tylko parownik przy ok 170k (normalna kolej rzeczy) a poza tym regularnie filtry i tyle. Różnica w spalaniu benzyna/gaz - nie mam pojęcia; różnica w mocy - jeśli wszystko jest wyregulowane i filtry czyste to raczej niezauważalna.
Zakładając gaz najważniejszy jest gazownik, który to robi - moim zdaniem nawet ważniejszy od samej instalacji. Warto dać trochę więcej $$$ u kogoś sprawdzonego i pewnego, bo to się szybko zwróci.
Zobacz Profil
grzechu83
Signo
Signo
 
Posty: 181
Dołączył(a): 25 sierpnia 2007, 22:52
Lokalizacja: Śląsk/Małopolska
Auto: BCB + BRC

Re: [PB+LPG] 1.6 i 1.8 20V oraz instalacja gazowa

Postprzez kalumet » 27 października 2009, 23:34

1.8, na lpg przejechane ponad 20k km i zero problemów
nie odczuwam różnicy czy jadę na gazie czy na benzynie
spalanie na lpg mam większe, o tak kazałem sobie ustawić, im uboższa mieszanka tym łatwiej załatwić głowicę
instalacja landi renzo
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
kalumet
Sport
Sport
 
Posty: 779
Dołączył(a): 11 czerwca 2008, 09:51
Lokalizacja: euroregion beskidy
Auto: na dopalaczu

Re: [PB+LPG] 1.6 i 1.8 20V oraz instalacja gazowa

Postprzez Sammael » 27 października 2009, 23:37

z wolnossakami niech każdy robi co chce... ale za zagazowanie 1.8 BURBO grozi kastracja/kolumbijski krawat z jajec. Turbo się nie gazuje i już.
Był Leon 1M FR conversion ASV->BLT 230 KM/460 Nm
Było Audi S3 8P BHZ->CDLA 2.0 TFSI 360,1 HP/458 Nm Powered by COMPSPORT
Bylo Audi RS5 450KM. 4.2 FSI V8
Jest Audi A1 S-line 185KM - 1.4 TFSI(żono-wóz)
Jest Audi RS7 600KM. 4.0 TFSI V8
Zobacz Profil
Sammael
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 4821
Dołączył(a): 8 stycznia 2007, 17:03
Auto: Audi RS5
Silnik: CJXA 2.0

Re: [PB+LPG] 1.6 i 1.8 20V oraz instalacja gazowa

Postprzez Kozak » 27 października 2009, 23:42

Sammael napisał(a):Turbo się nie gazuje i już.

gaz jest dobry do kuchenki , jak ktoś chce gazować 1.8T to niech pogada z Gajdar-em , z hamował auto na gazie i 60 KM poszło w łąkę po czym zdemontował gaz i konie powróciły

Szukasz ubezpieczenia ?? Oferta każdego TU

- Ubezpieczenia Komunikacyjne Majątkowe Firmowe
- Ubezpieczenia Ochrony Prawnej - D.A.S.
- Ubezpieczenia Na Życie NNW

Zapraszam na PW
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Kozak
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 7481
Dołączył(a): 9 września 2005, 09:58
Lokalizacja: Częstochowa / SKL
Auto: Sportline 4x4
Silnik: CJXA 2.0

Re: [PB+LPG] 1.6 i 1.8 20V oraz instalacja gazowa

Postprzez kalumet » 28 października 2009, 11:52

Kozak napisał(a):az jest dobry do kuchenki , jak ktoś chce gazować 1.8T to niech pogada z Gajdar-em , z hamował auto na gazie i 60 KM poszło w łąkę po czym zdemontował gaz i konie powróciły

wszystko zależy od gazownika, jak ktoś trafi na partacza to i w polonezie źle założy instalację
Kozak napisał(a):gaz jest dobry do kuchenki

a ropa do ciągników :P
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
kalumet
Sport
Sport
 
Posty: 779
Dołączył(a): 11 czerwca 2008, 09:51
Lokalizacja: euroregion beskidy
Auto: na dopalaczu

Re: [PB+LPG] 1.6 i 1.8 20V oraz instalacja gazowa

Postprzez Sammael » 28 października 2009, 12:01

kalumet napisał(a):wszystko zależy od gazownika, jak ktoś trafi na partacza to i w polonezie źle założy instalację

To nie chodzi o to 1.8T już sam w sobie jest "za gorącym" motorem żeby mu jeszcze gaz dokładać i dodatkowo zwiększać ciepło.
Był Leon 1M FR conversion ASV->BLT 230 KM/460 Nm
Było Audi S3 8P BHZ->CDLA 2.0 TFSI 360,1 HP/458 Nm Powered by COMPSPORT
Bylo Audi RS5 450KM. 4.2 FSI V8
Jest Audi A1 S-line 185KM - 1.4 TFSI(żono-wóz)
Jest Audi RS7 600KM. 4.0 TFSI V8
Zobacz Profil
Sammael
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 4821
Dołączył(a): 8 stycznia 2007, 17:03
Auto: Audi RS5
Silnik: CJXA 2.0

Re: [PB+LPG] 1.6 i 1.8 20V oraz instalacja gazowa

Postprzez kamil_n » 28 października 2009, 12:12

Z tego co się orientuję to koszt mega "wypasionej" nowoczesnej instalacji gazowej do silnika 1.8T 20V to koszt ok. 5000,00 PLN...
Ale przecież wymiana turbiny w razie czego będzie kosztowała mniej. Więc może warto zaryzykować?

A tak na serio to gazownik Ci założy wszystko, ale wystarczy poczytać trochę w internecie na temat gazowania 1.8T. Nie mam nic przeciwko montowaniu gazu do wolnossących silników, bo przecież nawet Skoda oferuje dziś Octavię Tour z fabrycznym gazem i daje na to gwarancję producenta. Sprzedawana była kiedyś również wysokoobrotowa Toyota Avensis z instalacją gazową. Ale nikomu nie wpadło do głowy, aby sprzedawać np. Cuprę R z gazem. Turbo z gazem to jest techniczne nieporozumienie. Zbyt uboga mieszanka może spowodować wyższą temperaturę spalania i w konsekwencji uszkodzenie turbiny.

Acha...
Zgadza się, nie zakładałem nigdy instalacji gazowej do auta i tego nie zrobię.
Żeby nie martwić się o spalanie kupiłem turbo-ciągnik ;)
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
kamil_n
FR
FR
 
Posty: 1956
Dołączył(a): 10 października 2008, 10:40
Lokalizacja: Łódź
Auto: Octavia
Silnik: CGGB 1.4

Re: [PB+LPG] 1.6 i 1.8 20V oraz instalacja gazowa

Postprzez gajdar » 28 października 2009, 21:48

mnie juz na ten temat nie chce sie pisać .Do 1.8t da się założyć lpg i nie będzie EGT waliło po tysiącu,ale gazownik musi!! być zajebisty,a nie byle pierdoła.Ja założyłem full wypas(VSI Prins + Keihiny ) i po paru km. pojechałem na hamownie i tyle bylo z LPG :).Mnie sie zrobiło żal autka :peace:
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
gajdar
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 762
Dołączył(a): 26 października 2004, 20:49
Lokalizacja: częstochowa
Auto: Altea & 929RR

Re: [PB+LPG] 1.6 i 1.8 20V oraz instalacja gazowa

Postprzez roosman » 30 października 2009, 08:07

instalacja musi być sekwencyjna i trzeba wymieniać filtry razem z olejem. Dodatkowo świece i przewody + czyszczenie przepustnicy raz w roku (przy moich przebiegach około 40k rocznie) spokojnie wystarcza + filtr powietrza który tez wymieniam dość często jak na ten element. Gazownik to podstawa. Ja w gazie nie widzę nic złego, w dizlu tez nie, ale za zagazownanie 1.8T sam jestem skłonny postrzelić winowajcę. I jeszcze jedna rzecz o której nikt nie napisał - bagażnik w leonie jest spory ale zamontowanie butli innej niż w koło nie wchodzi w grę co wiąże się z upierdliwym wożeniem kola zapasowego w bagażniku. Więc do kosztów montażu musisz doliczyć sobie koszt dojazdówki albo przestać zawracać sobie głowę pierdołami, kupić piankę a zapas wynieść na strych - ja tak niedawno uczyniłem.
A tymczasem w garażu - 8,5l, 757KM, 16 cylindrów\
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
roosman
Cupra
Cupra
 
Posty: 3764
Dołączył(a): 14 października 2007, 10:07
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Mustang
Silnik: benzyna inny

Re: [PB+LPG] 1.6 i 1.8 20V oraz instalacja gazowa

Postprzez Arek84 » 30 października 2009, 12:39

LPG nawet z turbo może jeździć sprawnie, kwestia tylko bardzo dobrego gazownika który zamontuje instalacje. Przykład Porsche Cayenne 4,5 Turbo LPG http://lpg-forum.pl/viewtopic.php?t=282 ... c&start=30
Obrazek
Zobacz Profil
Arek84
Sport
Sport
 
Posty: 352
Dołączył(a): 28 września 2009, 19:58
Lokalizacja: Łowicz
Auto: Leon Sport

Re: [PB+LPG] 1.6 i 1.8 20V oraz instalacja gazowa

Postprzez rutek-wat » 30 października 2009, 13:55

Arek84, sory ale dla mnie to już profanacja :killer:
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
rutek-wat
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 1944
Dołączył(a): 8 sierpnia 2007, 18:28
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Auto: S-max

Re: [PB+LPG] 1.6 i 1.8 20V oraz instalacja gazowa

Postprzez noone » 30 października 2009, 17:34

Arek84 napisał(a):LPG nawet z turbo może jeździć sprawnie, kwestia tylko bardzo dobrego gazownika który zamontuje instalacje. Przykład Porsche Cayenne 4,5 Turbo LPG http://lpg-forum.pl/viewtopic.php?t=282 ... c&start=30


Swoja droga montowalem LPG wlasnie u SebastianaS wlasnie z tego forum do ktorego dales linka. I bylem przy tym jak do tego Cayenne wkladali LPG ;) Notabene trzeba bylo do czech po reduktor jechac, i montaz zajal 3 dni, bo na polskim sie dlawilo.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
noone
Stella
Stella
 
Posty: 25
Dołączył(a): 14 sierpnia 2009, 21:40
Lokalizacja: Gliwice
Auto: Renault Laguna

Re: [PB+LPG] 1.6 i 1.8 20V oraz instalacja gazowa

Postprzez marcinkosky » 30 października 2009, 18:34

1M APG 20V 1.8 gaz sie sprawuje ok tyle ze ostatnio polecialy mi wtryskiwacze, po wymianie jest ok. ale przed wymiana duzo palil, nierowno chodzil i wywalalo caly czas kontolke check engine... co podobno w tych autach zdarza sie...
Był Leon 1.8 jest V40 1.9D :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
marcinkosky
Sport
Sport
 
Posty: 319
Dołączył(a): 19 maja 2009, 22:21
Lokalizacja: Warszawa
Auto: V40

Re: [PB+LPG] 1.6 i 1.8 20V oraz instalacja gazowa

Postprzez sslawek77 » 4 listopada 2009, 21:47

ja mam w swoim golfiku 1.8T LPG, troche spartaczyli jak go montowali, ale założyłem lepsze komponenty ( reduktor i listwe) i tak już auto śmiga 3 lata i niema żadnych problemów i mocy też nie stracił, 2 razy do roku wsiadam z kompem do auta i go przereguluje i wiecej problemów niema
Zobacz Profil
sslawek77
Stella +
Stella +
 
Posty: 88
Dołączył(a): 4 listopada 2009, 21:38
Lokalizacja: krosno
Auto: GTI
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: [PB+LPG] 1.6 i 1.8 20V oraz instalacja gazowa

Postprzez roboform550 » 8 grudnia 2009, 18:45

noone napisał(a):
Swoja droga montowalem LPG wlasnie u SebastianaS wlasnie z tego forum do ktorego dales linka. I bylem przy tym jak do tego Cayenne wkladali LPG ;) Notabene trzeba bylo do czech po reduktor jechac, i montaz zajal 3 dni, bo na polskim sie dlawilo.

No skorpiony nie dawały rady
Z Czech przywieźli Magic 3 big co niby miał obsłużyć 500 km ale z tego co wiem to też termicznie nie dawał rady
Zobacz Profil
roboform550
Stella
Stella
 
Posty: 6
Dołączył(a): 31 października 2008, 18:47
Lokalizacja: prawie Kalisz
Auto: Golf IV 1.8

Re: [PB+LPG] 1.6 i 1.8 20V oraz instalacja gazowa

Postprzez adii100 » 9 grudnia 2009, 15:17

Witam! Ja zakupilem miesiac temu Leona 1.8T w gazie, jak narazie wiekszych problemow nie ma.Zagazowany zostal we włoszech dwa lata temu.A co do straty mocy...Roznica napewno jest.Na hamowni nie bylem, wiec nie jestem w stanie okreslic ile koni jest.
Zobacz Profil
adii100
Sport
Sport
 
Posty: 375
Dołączył(a): 28 listopada 2009, 18:00
Lokalizacja: łódzkie
Auto: Leon 1.8T & R6

Re: [PB+LPG] 1.6 i 1.8 20V oraz instalacja gazowa

Postprzez passy » 23 grudnia 2009, 22:45

Miesiąc temu kupiłem Leonka 1.6 16v z lpg Zavoli.
Na gazie ma przejechane 60k km.
Jak dotąd nie zauważyłem różnicy w mocy, spalanie około 20% większe niz na Pb.
Może i gaz do kuchenek, ale przejeżdżam 450km za 90zł (w cyklu mieszanym). Zresztą zauważyłem, że czy jeżdżę po mieście czy poza miastem zawsze pali mi 10l/100km.
Zobacz Profil
passy
Stella
Stella
 
Posty: 14
Dołączył(a): 16 grudnia 2009, 23:31
Lokalizacja: Czę100chowa
Auto: Leon 1

Re: [PB+LPG] 1.6 i 1.8 20V oraz instalacja gazowa

Postprzez marcinkosky » 24 grudnia 2009, 11:44

mi po regulacji gazu, wymianie 2 wtryskow gazu pali naprawde malo bo ok 10 po miescie a nawet mniej :) zaznaczam ze jezdze normalnie(!!) nie trzymam non stop gazu w podlodze ale nie smigam tez jak 80 letni dziadek :)
Był Leon 1.8 jest V40 1.9D :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
marcinkosky
Sport
Sport
 
Posty: 319
Dołączył(a): 19 maja 2009, 22:21
Lokalizacja: Warszawa
Auto: V40

1.8 20V i instalacja gazowa BRC Sequent24 light

Postprzez gimmesomo » 14 sierpnia 2010, 18:18

Wiecie moze po jakim czasie instalacja gazowa powinna sie wyregulowac i zaadaptowac ? Jezdze juz 4-5 dni na nowej instalacji i gazie, dopatrzylem sie kilku problemow:
- po odpaleniu i przelaczeniu na gaz silnik sie dlawi lub gasnie czasami - samego momentu przelaczenia z benzyny na gaz nawet nie czuc, widac tylko po diodach.
- obroty na biegu jalowym troche faluja w przedziale 100-300 obrotow
- nacisniecie pedala gazu jak i zwolnienie wiaze sie z malymi szarpnieciami (obroty na chwile spadaja po czym sie wkreca w gore)
- po dluzszej jezdzie mozliwe ze te objawy mijaja.. ale po czasie jak auto odstoji i sie ponownie odpali znowu jest to samo.

Jakies rady ? Powinienem pojechac do gazownika i ustawic instalacje ? czy powinienem jeszcze pojezdzic ?
Zobacz Profil
gimmesomo
Stella +
Stella +
 
Posty: 39
Dołączył(a): 22 kwietnia 2010, 11:19
Lokalizacja: Lubartów
Auto: Toledo II 1.8 20v

Re: [PB+LPG] 1.6 i 1.8 20V oraz instalacja gazowa

Postprzez tatian » 14 sierpnia 2010, 18:30

gimmesomo napisał(a):Jakies rady ? Powinienem pojechac do gazownika i ustawic instalacje ?
zdecydowanie tak. U moich rodziców od początku było wszystko ok, potem się tylko zaczęło mieszać.
Od tamtej pory motto "gaz do kuchenki, chrom do łazienki" i w domu stało się aktualne.
Obrazek
Był Seat Ibiza 1.2 (64 KM)
Był Seat Leon 1.9 TDI (110 KM)
Był Seat Leon 1.8 TSI (160 KM)
Był VW Golf MK VII 2.0 TDI (150 KM)
Był VW Golf 7.5 GTI (245 KM)
Jest Renault Clio IV 0.9 TCe (90KM)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
tatian
Cupra
Cupra
 
Posty: 4117
Dołączył(a): 27 października 2007, 22:57
Region: kujawsko-pomorskie
Auto: Renault Clio IV
Silnik: inny

Re: [PB+LPG] 1.6 i 1.8 20V oraz instalacja gazowa

Postprzez Cichy » 15 sierpnia 2010, 17:00

gimmesomo
z tego co opisałeś wynika ze masz ustawioną za niską temperaturę przełączania z benzyny na gaz
pozdrawiam
Zobacz Profil
Cichy
Signo
Signo
 
Posty: 147
Dołączył(a): 30 lipca 2006, 22:12
Lokalizacja: mazowsze
Auto: seat leon 1.6

Re: [PB+LPG] 1.6 i 1.8 20V oraz instalacja gazowa

Postprzez gimmesomo » 15 sierpnia 2010, 19:59

Podobno wlacza sie przy 40-50 stopniach, w instrukcji jest to nawet opisane. Auto stojace pod blokiem na sloncu jest nagrzane i przelaczenie benzyny na gaz, po odpaleniu silnika, dochodzi dosyc szybko. Dzisiaj zdziwilo mnie spalanie, zatankowany byl gaz za kwote 50 zł (czyli ok 23-24 litry gazu), robil to gazownik - taka kwote musialem mu zostawic na tankowanie oddajac auto do zagazowania. Przejechalem 158km (miasto, trasa) i gaz przelaczyl sie na benzyne, nawet rezerwa nie migala tylko poprostu koniec gazu i kropka - bez zadnej sygnalizacji po drodze o stanie rezerwy. Dzisiaj dotankowalem gazu za 30 zł i sprawdze ile na tym przejezdze. Tak czy inaczej czuje juz ze auto nie ma tyle sily co na benzynie mimo ze uswiadamiano mnie ze ta roznica bedzie bardzo mala tak samo jak i przy spalaniu. Odczuwalnie wolniej wkreca sie silnik na obroty smigajac trasa.
Zobacz Profil
gimmesomo
Stella +
Stella +
 
Posty: 39
Dołączył(a): 22 kwietnia 2010, 11:19
Lokalizacja: Lubartów
Auto: Toledo II 1.8 20v

Re: [PB+LPG] 1.6 i 1.8 20V oraz instalacja gazowa

Postprzez roosman » 16 sierpnia 2010, 06:36

gimmesomo, 700-1000 km i jedziesz do gazownika na regulacje. przez ten czas instalacja się dociera i można to solidnie poustawiać. Na gaz przełącza się powyżej 30stopni. a o tym żeby wskaźnik od gazu był dobrze ustawiony to jeszcze nie słyszałem. Zawsze pokazuje jakieś cuda - najlepszym sposobem jest skasować licznik przebiegu i tyle. Pojeździsz trochę to będziesz wiedział ile Ci pali i na ile km Ci zbiornik starcza.
A tymczasem w garażu - 8,5l, 757KM, 16 cylindrów\
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
roosman
Cupra
Cupra
 
Posty: 3764
Dołączył(a): 14 października 2007, 10:07
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Mustang
Silnik: benzyna inny

Re: [PB+LPG] 1.6 i 1.8 20V oraz instalacja gazowa

Postprzez gimmesomo » 16 sierpnia 2010, 15:57

No tak, roznie ludzie mowia, podobno od razu powinno sie ustawiac wszystko jak trzeba. Na 23-24 litrach zrobilem prawie 160 km - od razu widac ze cos nie tak. Gdy silnik nawet ma temperature, zatrzymam sie zeby go pogazowac to czuc szarpniecia przy wkrecaniu sie na obroty, gdy przelacze na benzyne i go pogazuje pare razy to nic a nic nie czuc juz tego efektu. Dzwonilem do gazownika (wlasciciela firmy) to stwierdzil ze trzeba przyjechac go poustawiac i mialem sie umowic z monterem ktory ten gaz mi zakladal. Dodzwonilem sie do montera i on mowil ze wszystko bylo wporzadku, to ja opowiedzialem mu jak to dziala to stwierdzil nagle zebym sobie swiecie wymienil bo nie przepala gazu i dlatego takie spalanie i szarpanie. Dziwi mnie tylko jedno, czemu najpierw mowi ze wsyzstko bylo wporzadku a nagle zmienia zdanie i zrzuca wine na swiece. Przed instalacja nie bylo zadnych problemow - silnik pracowal na benzynie rowniutko, temperature tak samo trzymal rowno 90. Wracajac do tematu instalacji.. nierowna praca, dlawienie sie na niskich obrotach przy ruszaniu i nacisnieciu pedalu gazu, dlawieniu sie przy przyspieszaniu i wkrecaniu do 6 tys obrotow.. jezdzic sie nie da, czasami nawet zgasnie na poczatku jazdy mimo ze juz temperature silnik zlapie. Umowilem sie jutro na 9 rano z wlascicielem firmy, on ma zajrzec osobiscie bo temu monterowi juz nie ufam - nadodatek zauwazylem ze listwe ktora zamontowal tak dokrecil ze juz wisi krzywo i jest luzna na srubce mocujacej.

Nie wiem czy to jeszcze ma cos wspolnego ale raz jak podnioslem maske i auto pracowalo na gazie nagle byl taki strzal/sykniecie gdzies przy silniku jakby powietrze albo gaz wystrzelilo na moment.
Zobacz Profil
gimmesomo
Stella +
Stella +
 
Posty: 39
Dołączył(a): 22 kwietnia 2010, 11:19
Lokalizacja: Lubartów
Auto: Toledo II 1.8 20v

Re: [PB+LPG] 1.6 i 1.8 20V oraz instalacja gazowa

Postprzez tatian » 16 sierpnia 2010, 16:29

Silnik 1.6 pali 10-12 l gazu, Twój jak wychodzi mi z wyliczeń ok. 15, więc to może być norma, szczególnie jak go kręcisz do 6 tys.
A wniosek nasuwa się tylko jeden precz od gazu tym bardziej jeżeli instalację założy Ci jakiś partacz. Najpierw się robi wywiad z ludźmi co zakładają gaz i jedzie do profesjonalnego zakładu jak już.
PS. ile kosztowało założenie instalacji?
Świec nie zmieniałbym na razie, bo to może nic nie dać a tylko dodatkowe koszty.
Obrazek
Był Seat Ibiza 1.2 (64 KM)
Był Seat Leon 1.9 TDI (110 KM)
Był Seat Leon 1.8 TSI (160 KM)
Był VW Golf MK VII 2.0 TDI (150 KM)
Był VW Golf 7.5 GTI (245 KM)
Jest Renault Clio IV 0.9 TCe (90KM)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
tatian
Cupra
Cupra
 
Posty: 4117
Dołączył(a): 27 października 2007, 22:57
Region: kujawsko-pomorskie
Auto: Renault Clio IV
Silnik: inny

Re: [PB+LPG] 1.6 i 1.8 20V oraz instalacja gazowa

Postprzez gimmesomo » 16 sierpnia 2010, 17:55

Ja juz gazowalem u nich dwa auta, Vectra B 2.0 z 98r. i Cougara 2.5 V6 z 2000r. Oba jezdza do tej pory bez zadnych problemow, ponad dwa lata bez zadnych wymaganych regulacji. Kolejne auto zostawilem w tym samym zakladzie. 15 litrow to norma ? w zadnym wypadku ! Benzynke po miescie bierze mi 10-11 przy normalnej jezdzie (przy emerytalnej jezdzie schodzilem do 9).. 160 km przerobione w 70% w trasie, a na trasie pobieral mi ok 8 litrow benzynki. Nie ma takiej opcji zeby auto na gazie palilo 15 litrow. Co do wkrecania do 6 tys. to bardzo rzadko tak jezdze, wkrecalem dla sprawdzenia czy ta instalacja jest sprawna pod kazdym wzgledem (trzeci bieg, pedal w podloge.. auto na gazie rozpedzalo sie jak muł a po przekroczeniu 5 tys. przydlawilo sie) wiec wypominanie 6 tys. obrotow nie ma tu nic wspolnego ze spalaniem.
Zobacz Profil
gimmesomo
Stella +
Stella +
 
Posty: 39
Dołączył(a): 22 kwietnia 2010, 11:19
Lokalizacja: Lubartów
Auto: Toledo II 1.8 20v

Re: [PB+LPG] 1.6 i 1.8 20V oraz instalacja gazowa

Postprzez Marrecki77 » 16 sierpnia 2010, 20:17

Kolego ewidentnie coś jest nie tak. Ja mam leona 1.8 20v 2003r. Na gazie przejechane około 70.000 km i oprócz wymiany filtra nic przy nim nie grzebie. Nie ma żadnej powtarzam żadnej różnicy między jazdą na benzynie a gazie. Samo przełączenie na gaz odbywa się płynnie, bez szarpnięć. Chodzi równo , obroty stoją sztywno. Gaz przełącza mi się przy około 60 st co obserwuję tylko po zapalonych diodach. Przy jeździe mieszanej pół na pół spala mi ok. 10 l gazu.
Zobacz Profil
Marrecki77
Signo
Signo
 
Posty: 108
Dołączył(a): 20 maja 2010, 19:53
Lokalizacja: Olsztyn
Auto: Seat Leon

Re: [PB+LPG] 1.6 i 1.8 20V oraz instalacja gazowa

Postprzez roosman » 17 sierpnia 2010, 06:39

gimmesomo napisał(a):No tak, roznie ludzie mowia
Ale ja mam rację.


gimmesomo napisał(a): Dziwi mnie tylko jedno, czemu najpierw mowi ze wsyzstko bylo wporzadku a nagle zmienia zdanie i zrzuca wine na swiece.
Bo jest dupa nie fachowiec


tatian napisał(a):Twój jak wychodzi mi z wyliczeń ok. 15, więc to może być norma
trochę Ci się epoki pomyliły - przy sekwencji, komputer gazowy zbiera sygnały z normalnego i podaje taką dawkę gazu jaka podana zostałaby benzyny. Odpowiednie wartości można regulować ręcznie i na powyżej 4.500rmp (gdy masz już moment) zwiększyć sobie dawkę gazu o tyle żeby nie zalewało silnika ale pomagało przy wyprzedzaniu. Ale przy domyślnych ustawieniach spalanie gazu jest identyczne z benzynowym.


tatian napisał(a): A wniosek nasuwa się tylko jeden precz od gazu
bez przesady. Sto razy wolę zagazowane auto niż śmierdzącego kopciucha (ilu zajebistych zalet by nie miał).
A tymczasem w garażu - 8,5l, 757KM, 16 cylindrów\
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
roosman
Cupra
Cupra
 
Posty: 3764
Dołączył(a): 14 października 2007, 10:07
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Mustang
Silnik: benzyna inny

Re: [PB+LPG] 1.6 i 1.8 20V oraz instalacja gazowa

Postprzez tatian » 17 sierpnia 2010, 06:47

roosman napisał(a):Ale przy domyślnych ustawieniach spalanie gazu jest identyczne z benzynowym.
a to ciekawe co piszesz, bo ja przed zakupem traktora brałem również pod uwagę 1.6 w benzynie. Ba rozmawialem z kilkoma użytkownikami Leonów i to z forum, bo miałem i od nich kupić auto i każdy mówił, że auto na gazie pali 2-3 l gazu więcej niż Pb. I gdybym odwrotnie pojechał na oględziny aut to pewnie miałbym teraz auto z gazem, ale wcale nie żałuję.
Nie mniej jednak nie jest to temat o wyższości gazu nad dieslem itp.
Wszystko tak naprawdę zależy od zakładu montującego gaz i tyle. Widać monterzy mają problem z ogarnięciem Leona, ale może po kolejnej wizycie wszystko wróci do normy.
Obrazek
Był Seat Ibiza 1.2 (64 KM)
Był Seat Leon 1.9 TDI (110 KM)
Był Seat Leon 1.8 TSI (160 KM)
Był VW Golf MK VII 2.0 TDI (150 KM)
Był VW Golf 7.5 GTI (245 KM)
Jest Renault Clio IV 0.9 TCe (90KM)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
tatian
Cupra
Cupra
 
Posty: 4117
Dołączył(a): 27 października 2007, 22:57
Region: kujawsko-pomorskie
Auto: Renault Clio IV
Silnik: inny

Re: [PB+LPG] 1.6 i 1.8 20V oraz instalacja gazowa

Postprzez roosman » 17 sierpnia 2010, 07:00

tatian napisał(a):
roosman napisał(a): i każdy mówił, że auto na gazie pali 2-3 l gazu więcej niż Pb.
ale nie przy poprawnie wystrojonej sekwencji.
A tymczasem w garażu - 8,5l, 757KM, 16 cylindrów\
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
roosman
Cupra
Cupra
 
Posty: 3764
Dołączył(a): 14 października 2007, 10:07
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Mustang
Silnik: benzyna inny

Re: [PB+LPG] 1.6 i 1.8 20V oraz instalacja gazowa

Postprzez gimmesomo » 21 sierpnia 2010, 10:42

Z tego co sie dowiadywalem to takie roznice w spalaniu sa w instalacjach gazowych starej generacji. Przy instalacjach sekwencyjnych roznica w spalaniu jest zminimalizowana.

Wracajac do tematu mojej instalacji:
Problemem zajal sie jego szef, swiece i przepustnica dopiero zostala sprawdzona przez niego.. okazalo sie ze swiece do wymiany, przepustnice przeczyscil bo byla zawalona syfem. Problem jest dalej, podpiecie pod komputer pokazalo blad z sonda lambda, a drugi blad cos z biegiem jalowym. Prezes zakladu stwierdzil ze trzeba przetestowac sonde i mase. Czesc objawow zaniklo lub sie zminimalizowaly troche.. Ale jednak nie jezdzi jak nalezy. Problem jest z temperatura silnika, na benzynie smiga jak trzeba, wskazniki tez sa na miejscu. Na LPG temperatura silnika ma rozne wskazania i zawsze ponizej 90 stopni nawet po przejechaniu 30 km. Na komputerze z oprogramowaniem BRC pokazalo np. temperature gazu 30 stopni a parownik moze w tym czasie poparzyc. Pytalem innych gazownikow to stwierdzili ze sonda lambda nic do tego nie ma. Sam juz nie wiem co z tym zrobic, szef zakladu sam stwierdzil ze ma pierwszy taki przypadek i sie kontaktowal z technikami. Moze problem tkwi we wspomnianej wczesniej przez niego masie ?

Podsumowujac: silnik na gazie sie nie dogrzewa i temperatura sie wacha ponizej 90 stopni, z rana czesto mi gasnie, czuc rwanie po wcisnieciu gazu (a po naglym depnieciu na gaz jest szarpniecie - na benzynce pod kazdym wzgledem wkreca sie bez zarpniec i plynnie) i przymulona moc. Dosyc wysokie spalanie - 115 km na prawie 14 litrach gazu i to w 70% na trasie i ogolnie przy w miare ekonomicznej jezdzie. Beznadziejna kultura pracy silnika na LPG :/
Zobacz Profil
gimmesomo
Stella +
Stella +
 
Posty: 39
Dołączył(a): 22 kwietnia 2010, 11:19
Lokalizacja: Lubartów
Auto: Toledo II 1.8 20v

Re: [PB+LPG] 1.6 i 1.8 20V oraz instalacja gazowa

Postprzez oczkolek » 23 sierpnia 2010, 10:54

A ja napiszę tak. Jeden nasz kolega na forum już na gazie jeździł. Po pewnym czasie szybciej ten gaz wymontowywał z auta niż zamontował.

Taki jest z tego morał.
Pozdrawiam
Oczkol

Leon, Seat Leon


MASZ PROBLEMY Z WENTYLATORAMI CHŁODNICY/KLIMY (I BIEG) -> PISZ DO MNIE NA PW
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
oczkolek
Administrator LC Team
Administrator LC Team
 
Posty: 9296
Dołączył(a): 29 marca 2004, 19:29
Lokalizacja: Warszawa, Inowrocław
Region: mazowieckie
Auto: Seat Leon
Silnik: CJSA 1.8

Re: [PB+LPG] 1.6 i 1.8 20V oraz instalacja gazowa

Postprzez gimmesomo » 23 sierpnia 2010, 12:04

A diagnosta stwierdzil ze mam padnieta sonde lambda, komputer tez wywala bledy odnosnie sondy. Wymienial ktos sonde przed katalizatorem w motorze 1.8 20V z 2000r ? bo dokladnie nie wiem ktory to model boscha :/
Zobacz Profil
gimmesomo
Stella +
Stella +
 
Posty: 39
Dołączył(a): 22 kwietnia 2010, 11:19
Lokalizacja: Lubartów
Auto: Toledo II 1.8 20v

Re: [PB+LPG] 1.6 i 1.8 20V oraz instalacja gazowa

Postprzez gajdar » 23 sierpnia 2010, 15:23

gimmesomo napisał(a):A diagnosta stwierdzil ze mam padnieta sonde lambda


a ja z kolei na 99% jestem pewny ze to nie sonda lambda.Rzadko kiedy jeśli wykazuje komp błąd sondy jest to padnięta sonda
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
gajdar
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 762
Dołączył(a): 26 października 2004, 20:49
Lokalizacja: częstochowa
Auto: Altea & 929RR

Re: [PB+LPG] 1.6 i 1.8 20V oraz instalacja gazowa

Postprzez oczkolek » 23 sierpnia 2010, 21:11

O wilku mowa.
Cześć gajdar.

Czy mógłbyś koledze ładnie wytłumaczyć do czego nadaje się gaz.
Pozdrawiam
Oczkol

Leon, Seat Leon


MASZ PROBLEMY Z WENTYLATORAMI CHŁODNICY/KLIMY (I BIEG) -> PISZ DO MNIE NA PW
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
oczkolek
Administrator LC Team
Administrator LC Team
 
Posty: 9296
Dołączył(a): 29 marca 2004, 19:29
Lokalizacja: Warszawa, Inowrocław
Region: mazowieckie
Auto: Seat Leon
Silnik: CJSA 1.8

Re: [PB+LPG] 1.6 i 1.8 20V oraz instalacja gazowa

Postprzez oczkolek » 23 sierpnia 2010, 21:13

gimmesomo, jaki to silnik AGN czy APG ??
Pozdrawiam
Oczkol

Leon, Seat Leon


MASZ PROBLEMY Z WENTYLATORAMI CHŁODNICY/KLIMY (I BIEG) -> PISZ DO MNIE NA PW
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
oczkolek
Administrator LC Team
Administrator LC Team
 
Posty: 9296
Dołączył(a): 29 marca 2004, 19:29
Lokalizacja: Warszawa, Inowrocław
Region: mazowieckie
Auto: Seat Leon
Silnik: CJSA 1.8

Re: [PB+LPG] 1.6 i 1.8 20V oraz instalacja gazowa

Postprzez roosman » 23 sierpnia 2010, 21:29

oczkolek, 20V. Taki jak Twój. Smerfowóz miał 20VT i instalację z mikserem który strasznie dławił dopływ powietrza do silnika - dlatego były kwiatki, jakie były.
gimmesomo, powiem wprost - pojechałeś do kijowego gazownika i tyle.
i tak jak napisaj gajdar - błąd sondy na wagu, mał kiedy oznacza błąd sondy - częściej jest to przepustnica/filtr powietrza/ przewody WN lub świece. Kardynalne pytanie - czy próbowali Ci ponownie wystroić instalację i poustawiać dawki tak jak powinno być? Czy z miejsca wleźli do silnika i szukali dziury w całym?
A tymczasem w garażu - 8,5l, 757KM, 16 cylindrów\
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
roosman
Cupra
Cupra
 
Posty: 3764
Dołączył(a): 14 października 2007, 10:07
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Mustang
Silnik: benzyna inny

Re: [PB+LPG] 1.6 i 1.8 20V oraz instalacja gazowa

Postprzez oczkolek » 23 sierpnia 2010, 21:34

roosman napisał(a):oczkolek, 20V. Taki jak Twój. Smerfowóz miał 20VT i instalację z mikserem który strasznie dławił dopływ powietrza do silnika - dlatego były kwiatki, jakie były


W tym też są takie same kwiatki.
Pozdrawiam
Oczkol

Leon, Seat Leon


MASZ PROBLEMY Z WENTYLATORAMI CHŁODNICY/KLIMY (I BIEG) -> PISZ DO MNIE NA PW
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
oczkolek
Administrator LC Team
Administrator LC Team
 
Posty: 9296
Dołączył(a): 29 marca 2004, 19:29
Lokalizacja: Warszawa, Inowrocław
Region: mazowieckie
Auto: Seat Leon
Silnik: CJSA 1.8

Re: [PB+LPG] 1.6 i 1.8 20V oraz instalacja gazowa

Postprzez gajdar » 24 sierpnia 2010, 07:02

roosman napisał(a):Smerfowóz miał 20VT i instalację z mikserem


Wez no roos mnie nie obrażaj ;).
Miałem Prinsa VSI (IV gen)na wydajnych Keihinach.Nie wciskajcie mi miksera :peace:
Ja do gazu nic nie mam , pod warunkiem że nie jest w moim aucie :PPP
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
gajdar
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 762
Dołączył(a): 26 października 2004, 20:49
Lokalizacja: częstochowa
Auto: Altea & 929RR

Re: [PB+LPG] 1.6 i 1.8 20V oraz instalacja gazowa

Postprzez roosman » 24 sierpnia 2010, 08:26

:oops:

Tak czy owak, nie zmienia to faktu że w aucie kolegi błąd jest po stronie gazowej
A tymczasem w garażu - 8,5l, 757KM, 16 cylindrów\
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
roosman
Cupra
Cupra
 
Posty: 3764
Dołączył(a): 14 października 2007, 10:07
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Mustang
Silnik: benzyna inny

Re: [PB+LPG] 1.6 i 1.8 20V oraz instalacja gazowa

Postprzez gajdar » 24 sierpnia 2010, 09:06

roosman napisał(a):Tak czy owak, nie zmienia to faktu że w aucie kolegi błąd jest po stronie gazowej


zdecydowanie centralny układ nerwowy gazownika nie nadąża za instalacją gazowa.To jest to co pare razy pisałem ,90 % problemów z instalacjami gazowymi to wina instalatora.Zawsze coś jest nie tak : albo dobiorą nie te komponenty,albo je źle zainstaluja (miejsce,położenie,itp),albo,o zgrozo, podczas montażu uszkodzą fabryczne instalacje.I wtedy zaczyna się jazda i tłumaczenie że instalacja ma sie ułożyc , ten typ tak ma itp
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
gajdar
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 762
Dołączył(a): 26 października 2004, 20:49
Lokalizacja: częstochowa
Auto: Altea & 929RR

Re: [PB+LPG] 1.6 i 1.8 20V oraz instalacja gazowa

Postprzez gimmesomo » 25 sierpnia 2010, 17:00

roosman napisał(a):gimmesomo, powiem wprost - pojechałeś do kijowego gazownika i tyle. i tak jak napisaj gajdar - błąd sondy na wagu, mał kiedy oznacza błąd sondy - częściej jest to przepustnica/filtr powietrza/ przewody WN lub świece. Kardynalne pytanie - czy próbowali Ci ponownie wystroić instalację i poustawiać dawki tak jak powinno być? Czy z miejsca wleźli do silnika i szukali dziury w całym?


Ale sonde sprawdzal autoelektronik, programami i miernikiem od dolu - stwierdzil ze faktycznie walnieta - napiecie 0,020 V. Po odpieciu czegos tam wskakiwalo 0,45V. Filtr powietrza byl wymieniany kilka meisiecy temu, przepustnica wyczyszczona tydzien temu, swiece wymienione na NGK tydzien temu. Instalacja byla ustawiana kilku ktronie lecz na drugi dzien po wyskakiwaniu bledu odnosnie sondy byl juz rozlegulowany i podawal potezne dawki gazu przez co szarpie go i muli - pali ok 14 litrow gazu na 100 km przy spokojnej jezdzie po miescie - benzyny w takim wypadku pobiera 9-10 i w przeciwienstwie do jazdy na LPG benzynka nei sprawia zadnych problemow. Da sie normalnie LPG pojezdzic chwile po skasowaniu bledu na temat sondy do momentu az znowu go nie wywali.
Zobacz Profil
gimmesomo
Stella +
Stella +
 
Posty: 39
Dołączył(a): 22 kwietnia 2010, 11:19
Lokalizacja: Lubartów
Auto: Toledo II 1.8 20v

Re: [PB+LPG] 1.6 i 1.8 20V oraz instalacja gazowa

Postprzez roosman » 26 sierpnia 2010, 07:04

więc ewidentnie coś popaprali - skoro na benzynie jest ok. Nie może jeszcze sprawdzą instalację od strony technicznej - czy masy są ok itp. Jak masz możliwość to podmień przepływkę - może pomoże, ale to już bardziej domysły.
A tymczasem w garażu - 8,5l, 757KM, 16 cylindrów\
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
roosman
Cupra
Cupra
 
Posty: 3764
Dołączył(a): 14 października 2007, 10:07
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Mustang
Silnik: benzyna inny

Re: [PB+LPG] 1.6 i 1.8 20V oraz instalacja gazowa

Postprzez gimmesomo » 26 sierpnia 2010, 14:05

A nie jest tak ze komputer na benzynie dostaje przeliczona dawke paliwa raz na ruski rok a komputerek od gazu non stop przelicza ? Poza tym czasami po przejechaniu trasy czuc bylo smrod z katalizatora po zatrzymaniu sie i wysiadce z auta. Z tego co wiem to tez moze byc efekt nie dzialajacej sondy lambda.
Zobacz Profil
gimmesomo
Stella +
Stella +
 
Posty: 39
Dołączył(a): 22 kwietnia 2010, 11:19
Lokalizacja: Lubartów
Auto: Toledo II 1.8 20v

Re: [PB+LPG] 1.6 i 1.8 20V oraz instalacja gazowa

Postprzez jędrek » 26 sierpnia 2010, 18:41

A ja miałem hondę na gazie sekwencja nie mogę złego słowa powiedzieć żadna różnica nieodczuwalna a była jedna przepraszam w portfelu.Trzeba dobrze ustawić podłączyć musi gazownik kompa i nie pojeździ z Tobą jakieś 2-3 km i ustawi dobrze.No chyba że nie potrafi.A i trzeba dbać o filterki od gazu a co najwżniejsze lać gaz na renomowanych stacjach a nie na takich krzak.
SZEFUNCIO
Był CZRNY LEON ASV
CompSport 143,5KM/303Nm
Jest
Alfa Romeo 159
Tune Up 185 KM/393NM
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
jędrek
FR
FR
 
Posty: 1670
Dołączył(a): 16 marca 2010, 17:12
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Auto: Alfa Romeo 159
Silnik: CJXA 2.0

Re: [PB+LPG] 1.6 i 1.8 20V oraz instalacja gazowa

Postprzez marcinkosky » 26 sierpnia 2010, 19:53

witam.
pisalem juz nie jednokrotnie na forum jakie maialem problemy z instalka w leonie 1.8 20V APG. bylo podobnie jak opisuje kolega w 1 poscie... a nawet bylo kilka rzeczy dziwnych wiecej... nie wspomne o spalaniu bo ono bylo na poziomie ok 15 litrow na setke... i to nie wazne jak sie jedzie... , kolejnym problemem byla nierowna praca na biegu jalowym (skakaly obroty) a i w czasie jazdy jak trzymalem rowna predkosc to poprostu sie dlawil, na benzynie nie za bardzo mial checi chodzic i notorycznie wywalalo mi kontrolke check engine... wkoncu pojechalem go gaziarza (dostalem kontakt od kumpla do dobrego fachowca), myslalem ze regulacja gazu rozwiarze problem... okazalo sie ze przyczyna wszystkich w/w objawow byly 2 wtryskiwacze, ktore poprostu nie dzialaly... wymienilem je odrazu, wyregulowalem instalacje, wymienilem filtry od gazu i dodatkowo zostaly usuniete bledy z komputera (nie wiem jakie a raczej czego dotyczyly bo gosciu u ktorego to robilem dysponowal najprostrzym urzadzeniem pod OBD2 i mogl tylko usunac te bledy). zostawilem u niego ok 350 zlotych ale musze powiedziec ze warto bylo :) auto zaczelo rowno pracowac na benzynie i LPG, spalanie na pozniomie 10-12 litrow w zaleznosci od stylu jazdy :) i nie zapala sie juz kontrolka silnika :) tak wiec jezeli masz juz gaz w aucie to jedz do naprawde dobrego fachowca i powinno byc ok
Był Leon 1.8 jest V40 1.9D :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
marcinkosky
Sport
Sport
 
Posty: 319
Dołączył(a): 19 maja 2009, 22:21
Lokalizacja: Warszawa
Auto: V40

Re: [PB+LPG] 1.6 i 1.8 20V oraz instalacja gazowa

Postprzez Cichy » 26 sierpnia 2010, 21:05

instalacje BRC seqwent można podłączyć beż podłączania sondy lambda tylko wtedy jest troszeczkę problem z wgraniem programu ale chodzi tak samo jak z sondą ( nawet lepiej bo nie łapie błędów z padniętej sondy) ta instalacja sczytuje impulsy z wtrysków benzynowych.
Jaki masz przełącznik okrągły czy prostokątny?
Zobacz Profil
Cichy
Signo
Signo
 
Posty: 147
Dołączył(a): 30 lipca 2006, 22:12
Lokalizacja: mazowsze
Auto: seat leon 1.6

Następna strona

Powrót do Leon 1 - Techniczne Benzyna

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 1 gość