Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Napinacz rozrządu ARL-przeróbka pytanie

Wszystko co dotyczy silnika, przeniesienia napędu, modyfikacji, ...

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Napinacz rozrządu ARL-przeróbka pytanie

Postprzez stefdeath » 13 marca 2010, 10:33

Witam. Wczoraj robiłem program w mr motors. Wynik wyszedł taki sobie. Podobno winny rozrząd, który cofnięty jest o 3 stopnie- napinacz zwalony czy coś. Pan Witek każe zmienić rozrząd i radził przerobić napinacz na hydrauliczny- taki jak w starszych ARL'ach sprzed 2003r ale nie wiadomo na 100% czy się da to zrobić w leonie. Pytanie moje czy ktoś może przerabiał- z jaką to się wiąże rzeźbą i w czym jest lepszy ten hydrauliczny?
Zobacz Profil
stefdeath
Sport
Sport
 
Posty: 596
Dołączył(a): 5 października 2007, 09:12
Lokalizacja: warszawa
Region: mazowieckie
Auto: CJSA
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Reklama

Re: Napinacz rozrządu ARL-przeróbka pytanie

Postprzez Sammael » 13 marca 2010, 17:38

stefdeath napisał(a):nie wiadomo na 100% czy się da to zrobić w leonie.

Da się.
stefdeath napisał(a):z jaką to się wiąże rzeźbą

dość dużo pracy
stefdeath napisał(a):w czym jest lepszy ten hydrauliczny?

lepiej utrzymuje pasek, przez co mocno napięty i dokoksowany programem rozrząd się nie cofa.
Był Leon 1M FR conversion ASV->BLT 230 KM/460 Nm
Było Audi S3 8P BHZ->CDLA 2.0 TFSI 360,1 HP/458 Nm Powered by COMPSPORT
Bylo Audi RS5 450KM. 4.2 FSI V8
Jest Audi A1 S-line 185KM - 1.4 TFSI(żono-wóz)
Jest Audi RS7 600KM. 4.0 TFSI V8
Zobacz Profil
Sammael
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 4821
Dołączył(a): 8 stycznia 2007, 17:03
Auto: Audi RS5
Silnik: CJXA 2.0

Re: Napinacz rozrządu ARL-przeróbka pytanie

Postprzez stefdeath » 14 marca 2010, 17:03

dzięki :]
Zobacz Profil
stefdeath
Sport
Sport
 
Posty: 596
Dołączył(a): 5 października 2007, 09:12
Lokalizacja: warszawa
Region: mazowieckie
Auto: CJSA
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Napinacz rozrządu ARL-przeróbka pytanie

Postprzez bono » 14 marca 2010, 21:05

stefdeath napisał(a):ale nie wiadomo na 100% czy się da to zrobić w leonie.

Musisz kupić kompletny rozrząd z Leona z przed 2003 r, czyli z napinaczem hydraulicznym, do tego napinacz. Na 99 % będzie trzeba wymienić osłonę rozrządu. Np. pasek zębaty różni się ilością zębów.
Najlepiej robić to u kogoś kto coś takiego już robił, bo w większości ASO, czy warsztatów powiedzą, że się nie da ;/

Ja sam będę to robił u siebie tyle, że w silniku AVF.

Sammael napisał(a):
stefdeath napisał(a):]
w czym jest lepszy ten hydrauliczny?


lepiej utrzymuje pasek, przez co mocno napięty i dokoksowany programem rozrząd się nie cofa.


No i wykres ładniej wygląda ;-)
I znowu Leon :D

Pozdrawiam
Blazej (Bono)
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bono
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 6318
Dołączył(a): 31 sierpnia 2006, 21:48
Lokalizacja: Niemcy
Region: zagranica
Auto: Skoda Superb
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Napinacz rozrządu ARL-przeróbka pytanie

Postprzez stefdeath » 17 marca 2010, 10:24

Ja jestem umówiony w MR MOTORS ale kurde grubo ponad 2k za taką przeróbkę zaśpiewali więc nie wiem czy nie zapodać po prostu nowego paska i napinacza. W końcu ludzie mają big T i jakoś daja rade na zwykłym nie? Sam nie wiem...

P.S. Czy na hydraulicznym napinaczu pasek nie będzie za bardzo obciążony i nie będzie groźby zerwania?
Zobacz Profil
stefdeath
Sport
Sport
 
Posty: 596
Dołączył(a): 5 października 2007, 09:12
Lokalizacja: warszawa
Region: mazowieckie
Auto: CJSA
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Napinacz rozrządu ARL-przeróbka pytanie

Postprzez Patrox » 17 marca 2010, 12:01

stefdeath napisał(a):Ja jestem umówiony w MR MOTORS ale kurde grubo ponad 2k za taką przeróbkę zaśpiewali więc nie wiem czy nie zapodać po prostu nowego paska i napinacza. W końcu ludzie mają big T i jakoś daja rade na zwykłym nie? Sam nie wiem...

P.S. Czy na hydraulicznym napinaczu pasek nie będzie za bardzo obciążony i nie będzie groźby zerwania?

Na nowym rozrządzie i nowym napiaczu i odpowiednio napiętym na twoje potrzeby nie będzie ci się cofał, może minimalnie o 1-1,5 stopnia. Nie pchaj się w stary typ rozrządu jeśli nie chcesz miec big turbo i 250ps.
Powered by ECUPROJECT Wrocław
315.0 PS / 599.5 Nm /
--------------------------------
www.ecuproject.pl
509 696 100
513 399 363
502 730 289
Zobacz Profil
Patrox
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 655
Dołączył(a): 10 września 2005, 14:20
Lokalizacja: Wrocław
Auto: ... OOOO ...

Re: Napinacz rozrządu ARL-przeróbka pytanie

Postprzez stefdeath » 17 marca 2010, 14:00

Patrox napisał(a):
stefdeath napisał(a):Ja jestem umówiony w MR MOTORS ale kurde grubo ponad 2k za taką przeróbkę zaśpiewali więc nie wiem czy nie zapodać po prostu nowego paska i napinacza. W końcu ludzie mają big T i jakoś daja rade na zwykłym nie? Sam nie wiem...

P.S. Czy na hydraulicznym napinaczu pasek nie będzie za bardzo obciążony i nie będzie groźby zerwania?

Na nowym rozrządzie i nowym napiaczu i odpowiednio napiętym na twoje potrzeby nie będzie ci się cofał, może minimalnie o 1-1,5 stopnia. Nie pchaj się w stary typ rozrządu jeśli nie chcesz miec big turbo i 250ps.


No właśnie dopiero co zrobiłem program i na 100% nie będzie nic więcej. Wywalać tyle hajsu dla auta po samym programie chyba faktycznie nie ma sensu zwłaszcza, że program jest raczej lajtowy ( aktualnie 185KM/ 383Nm) po wymianie na tego hydraulika raczej nie przybędzie + 10KM
Dzięki chłopaki za rozjaśnienie sprawy- wejdzie nowy pasek i defaultowy napinacz.
Zobacz Profil
stefdeath
Sport
Sport
 
Posty: 596
Dołączył(a): 5 października 2007, 09:12
Lokalizacja: warszawa
Region: mazowieckie
Auto: CJSA
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Napinacz rozrządu ARL-przeróbka pytanie

Postprzez Jarol » 8 maja 2010, 21:43

Patrox napisał(a):
stefdeath napisał(a):Ja jestem umówiony w MR MOTORS ale kurde grubo ponad 2k za taką przeróbkę zaśpiewali więc nie wiem czy nie zapodać po prostu nowego paska i napinacza. W końcu ludzie mają big T i jakoś daja rade na zwykłym nie? Sam nie wiem...

P.S. Czy na hydraulicznym napinaczu pasek nie będzie za bardzo obciążony i nie będzie groźby zerwania?

Na nowym rozrządzie i nowym napiaczu i odpowiednio napiętym na twoje potrzeby nie będzie ci się cofał, może minimalnie o 1-1,5 stopnia. Nie pchaj się w stary typ rozrządu jeśli nie chcesz miec big turbo i 250ps.


Patryk comiałeś na mysli piszą: "odpowiednio napiętym na twoje potrzeby" to mozna jakoś specjalnie mocniej napiąć pasek rozrządu????
Zobacz Profil
Jarol
PARTNER
 
Posty: 208
Dołączył(a): 20 września 2007, 14:21
Lokalizacja: Zabrze
Auto: Seat leon 1P
Silnik: BKC 1.9


Powrót do Leon 1 - Techniczne Diesel

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

cron