Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Co to jest? [Napinacz paska wielorowkowego - luzy]

Wszystko co dotyczy silnika, przeniesienia napędu, modyfikacji, ...

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Co to jest? [Napinacz paska wielorowkowego - luzy]

Postprzez grzesbach » 3 listopada 2009, 11:51

Witam
Od jakiegoś czasu zaczęło coś mi piszczeć pod maską myślałem że to pasek ale po oględzinach stwierdziłem że to coś przypominające amortyzator. (zaznaczone na czerwono)
Może to głupie pytanie ale czy ktoś wie co to jest ile kosztuje i czy można to wymienić samemu. U mnie ma to duży luz na boki.
Z góry dzięki za odp.

Obrazek
Zobacz Profil
grzesbach
Stella
Stella
 
Posty: 9
Dołączył(a): 30 września 2008, 21:44
Lokalizacja: Przemyśl
Auto: Seat Leon

Reklama

Re: Co to jest? [Napinacz paska wielorowkowego - luzy]

Postprzez kamil_n » 3 listopada 2009, 12:13

Napinacz paska wielorowkowego.
http://www.allegro.pl/item777115836_nap ... ville.html

Jedź do serwisu, bo taki napinacz potrafi się zerwać i narobić bałaganu, np. wskutek zatartego sprzęgiełka alternatora.
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
kamil_n
FR
FR
 
Posty: 1956
Dołączył(a): 10 października 2008, 10:40
Lokalizacja: Łódź
Auto: Octavia
Silnik: CGGB 1.4

Re: Co to jest? [Napinacz paska wielorowkowego - luzy]

Postprzez Axee » 3 listopada 2009, 13:50

grzesbach, samego amotryzatora dobrej jakosci nie kupisz, nalezy wymienic caly napinacz, jest to napinacz z tlumikiem drgan 038903315C, koszt nowego w ASO 429.42pln, zamiennik z INA lub Ruville okolo 220pln mozna kupic. Wymienic mozna samemu: zluzowac ciagnac za uchwyt na klucz oczkowy obok rolki, sciagnac pasek, odkrecic sruby trzymajace korpus, wymienic napinacz, dokrecic sruby, zluzowac napinacz i zalozyc pasek, do operacji warto zdemontowac gorna rure od intercoolera.

Pojawilo sie cos takiego:
http://www.allegro.pl/item794394559_amo ... ancja.html
Trudno powiedziec jaka jakosc tego, a od jakosci gum z tulejami do mocowania dosc duzo zalezy.
Pozdrawiam Axee® LCT


Anna Wiktoria * 05-10-2017 + 17-04-2018
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Axee
Moderator LC Team
Moderator LC Team
 
Posty: 4085
Dołączył(a): 30 stycznia 2008, 14:21
Lokalizacja: Gliwice
Region: śląskie
Auto: FR
Silnik: BMN 2.0

Re: Co to jest? [Napinacz paska wielorowkowego - luzy]

Postprzez grzesbach » 4 listopada 2009, 13:01

Jak ruszałem dzisiaj rano to znów piszczało oprócz tego coś zachrobotało myślałem że to jakieś łożysko ale otwieram maskę i koło paska jest pełno aluminiowych wiór. Pewnie jest to jak kolego Kamil_n Napinacz paska albo co gorsza pompa od wspomagania!? choć koła się kręcą normalnie jutro jadę do mechanika zobacze co powie!
Dzieki koledzy za pomoc i wyjaśnienie!
I znów kasa ucieknie Ach te Leonki ;(
Zobacz Profil
grzesbach
Stella
Stella
 
Posty: 9
Dołączył(a): 30 września 2008, 21:44
Lokalizacja: Przemyśl
Auto: Seat Leon

Re: Co to jest? [Napinacz paska wielorowkowego - luzy]

Postprzez paweloli » 4 listopada 2009, 22:21

Kolego lepiej to wymień bo zdarzały sie przypadki że przez ten napinacz robił sie taki bałagan ze ingerowało to w rozrząd i głowica do roboty... takze im szybciej tym lepiej. Tak jak koledzy piszą koszt tego napinacza to ok200zł
Zobacz Profil
paweloli
Stella
Stella
 
Posty: 19
Dołączył(a): 30 października 2009, 13:59
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: Toledo II

Re: Co to jest? [Napinacz paska wielorowkowego - luzy]

Postprzez 16czarny16 » 6 listopada 2009, 23:14

A nie pada ci kolego kółko alternatora ze sprzęgłem?
Zobacz Profil
16czarny16
Sport
Sport
 
Posty: 296
Dołączył(a): 10 listopada 2008, 21:59
Lokalizacja: Zgierz / Łódź
Auto: ASZ+
Silnik: ASZ 1.9

Re: Co to jest? [Napinacz paska wielorowkowego - luzy]

Postprzez zoltar83 » 7 listopada 2009, 14:06

Chciałbym dołączyć się do tematu - mam problem z tym elementem, lecz u mnie ten mały amortyzatorek po prostu puścił olej i zaczyna brudzić wokół siebie. Mam pytanie - chciałbym wymienić we własnym zakresie sam amortyzator, znalazłem np. taki:
Amortyzator Proszę o jakieś porady w związku z wymianą, na co zwrócić uwagę, czy lepiej oddać do mechanika itp.

z góry dzięki za info
Leoś 1.9 TDI SPORT AHF
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
zoltar83
Stella
Stella
 
Posty: 20
Dołączył(a): 13 stycznia 2009, 17:34
Lokalizacja: Nasielsk
Auto: Leon I 1.9 TDI AHF

Re: Co to jest? [Napinacz paska wielorowkowego - luzy]

Postprzez grzesbach » 23 listopada 2009, 13:04

Wróciłem od mechanika padło łożysko od alternatora, przy okazji napinacz pasek i jeszcze coś ;( koszt 500 PLN. Mechanik mówił że jak bym pojeździł jeszcze z dzień to alternator do wymiany bo już wyginało ośkę!
Dzięki wszystkim za pomoc!
Zobacz Profil
grzesbach
Stella
Stella
 
Posty: 9
Dołączył(a): 30 września 2008, 21:44
Lokalizacja: Przemyśl
Auto: Seat Leon

Re: Co to jest? [Napinacz paska wielorowkowego - luzy]

Postprzez AdamekMMz » 31 stycznia 2010, 16:01

poruszę ponownie temat. u mnie zaczęło się odzywać łożysko alternatora. ktoś wie jak się do niego zabierać żeby je wymienić i przy tym nie wyjmować połowy silnika :) silnik 1.9arl. i jak by ktoś znał numer tego łożyska to by było super.
Proste są dla szybkich samochodów, zakręty są dla szybkich kierowców...
Obrazek
Zobacz Profil
AdamekMMz
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 2354
Dołączył(a): 12 sierpnia 2009, 11:06
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Auto: Audi S4
Silnik: benzyna inny

Re: Co to jest? [Napinacz paska wielorowkowego - luzy]

Postprzez kamil_n » 31 stycznia 2010, 17:34

AdamekMMz, koło pasowe alternatora czyli tzw. łożysko jednokierunkowe alternatora:
http://www.autoczesci.autosowa.pl/index ... =47577#art
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
kamil_n
FR
FR
 
Posty: 1956
Dołączył(a): 10 października 2008, 10:40
Lokalizacja: Łódź
Auto: Octavia
Silnik: CGGB 1.4

Re: Co to jest? [Napinacz paska wielorowkowego - luzy]

Postprzez AdamekMMz » 31 stycznia 2010, 18:13

kamil_n, dzięki. a jak to wymieniać?? :)
Proste są dla szybkich samochodów, zakręty są dla szybkich kierowców...
Obrazek
Zobacz Profil
AdamekMMz
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 2354
Dołączył(a): 12 sierpnia 2009, 11:06
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Auto: Audi S4
Silnik: benzyna inny

Re: Co to jest? [Napinacz paska wielorowkowego - luzy]

Postprzez kamil_n » 31 stycznia 2010, 18:19

Niestety w tej kwestii nie pomogę, serwis się tym zajmował.
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
kamil_n
FR
FR
 
Posty: 1956
Dołączył(a): 10 października 2008, 10:40
Lokalizacja: Łódź
Auto: Octavia
Silnik: CGGB 1.4

Re: Co to jest? [Napinacz paska wielorowkowego - luzy]

Postprzez Creyzoll » 31 stycznia 2010, 18:20

AdamekMMz, jak każde koło.. odkręcasz, ściągasz, wymieniasz i skręcasz :D tylko alternator musisz wyciągnąć
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Creyzoll
Sport
Sport
 
Posty: 449
Dołączył(a): 16 września 2009, 21:58
Lokalizacja: Konstancin
Auto: A4
Silnik: CJXA 2.0

Re: Co to jest? [Napinacz paska wielorowkowego - luzy]

Postprzez andrew12 » 9 marca 2010, 17:14

Witam. Byłem wczoraj u mechanika i stwierdził że wszystko OK, ale możnaby wymienić pasek wielorowkowy ponieważ już jest trochę sparciały. Przy okazji wymiany sprawdzi napinacz paska, łozysko alternatora i w sprężarce klimy. Tylko pytanie czy to wogóle da się sprawdzić żeby mieć jako taką pewność że są dobre? I jeśli stwierdzi że są OK, to czy mimo wszystko dla pewności wymienić te części, czy bez obaw można tylko sam pasek?
Zobacz Profil
andrew12
Stella +
Stella +
 
Posty: 69
Dołączył(a): 24 maja 2009, 11:50
Lokalizacja: opolskie
Region: opolskie
Auto: SEAT LEON III
Silnik: DPCA 1.5

Re: Co to jest? [Napinacz paska wielorowkowego - luzy]

Postprzez tomzi » 21 marca 2010, 21:01

Panowie wracając do tematu co ile należy wymienić pasek wielorowkowy? oraz jak ewentualnie bez demontażu sprawdzić jego stan?
pozdrawiam
Zobacz Profil
tomzi
Sport
Sport
 
Posty: 423
Dołączył(a): 18 stycznia 2008, 20:15
Lokalizacja: wałcz
Auto: Leon 1,9 TDi

Re: Co to jest? [Napinacz paska wielorowkowego - luzy]

Postprzez pakuu1 » 21 marca 2010, 22:23

tomzi, koszt paska smieszny (ja placilem chyba 30zl za contitecha) wiec przy wymianie rozrządu by wypadalo to zmienic
Zobacz Profil
pakuu1
Signo
Signo
 
Posty: 161
Dołączył(a): 15 września 2008, 21:50
Lokalizacja: DW
Auto: Leon ASV

Re: Co to jest? [Napinacz paska wielorowkowego - luzy]

Postprzez koti » 21 marca 2010, 22:37

A ja mam trochę inne pytanie.
Po przejechaniu ok. 3 km amortyzator napinacza paska wielorowkowego robi się bardzo gorący.
Co może być przyczyną? Czyżby napinacz się kończył?
Seat Toledo II 1.9 TDI ASV 110KM 2000
Zobacz Profil
koti
Signo
Signo
 
Posty: 108
Dołączył(a): 22 czerwca 2008, 14:14
Lokalizacja: Grójec
Auto: Seat Toledo II

Re: Co to jest? [Napinacz paska wielorowkowego - luzy]

Postprzez Lechu1777 » 21 marca 2010, 23:07

Ja może sprostuje odnośnie tego amortyzatora napinacza paska wielorowkowego.
Też miałem ten problem, amortyzator się zużył i tłukł.
Nie trzeba wymieniać całego napinacza, wystarczy kupić sam amortyzator:
http://www.allegro.pl/item959627439_amo ... _seat.html

Kupowałem na poprzedniej aukcji, a jak widać dalej schodzą.
On wygląda dokładnie tak jak ten z napinacza, który był od nowości.

Wymieniłem i hula! To tak jakby ktoś był niepewny co do kupna tej części.
Zobacz Profil
Lechu1777
Signo
Signo
 
Posty: 112
Dołączył(a): 18 lipca 2009, 20:42
Lokalizacja: centrum (łódzkie)
Auto: Seat Leon 1.9TDI

Re: Co to jest? [Napinacz paska wielorowkowego - luzy]

Postprzez AdamekMMz » 22 marca 2010, 09:01

koti, nie. to jest wina łożysk alternatora i sprzęgiełka alternatora (tego dużego kółka co się po nim ślizga pasek) ale pasuje wymienić od razu łożyska w środku alternatora. koszt wszystkich około 200-250zł.
Proste są dla szybkich samochodów, zakręty są dla szybkich kierowców...
Obrazek
Zobacz Profil
AdamekMMz
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 2354
Dołączył(a): 12 sierpnia 2009, 11:06
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Auto: Audi S4
Silnik: benzyna inny

Re: Co to jest? [Napinacz paska wielorowkowego - luzy]

Postprzez tomzi » 22 marca 2010, 09:20

Lechu1777,
i co po wymianie nie stuką??
Zobacz Profil
tomzi
Sport
Sport
 
Posty: 423
Dołączył(a): 18 stycznia 2008, 20:15
Lokalizacja: wałcz
Auto: Leon 1,9 TDi

Re: Co to jest? [Napinacz paska wielorowkowego - luzy]

Postprzez koti » 22 marca 2010, 17:20

AdamekMMz, dzięki za odpowiedź.

Zimą miałem przypadek, że po odpaleniu strasznie zaczął pasek piszczeć i zapaliła się kontrolka od ładowania. Teraz przy odpalaniu potrafi czasem mrugnąć (nie przywiązywałem do tego uwago bo myślałem, że ten typ tak ma).

Sprzęgiełko alternatora mam zamiar kupić firmy Ruville (nr 55472).

A jakiej firmy łożyska do alternatora polecicie?
Może ktoś je już wymieniał i ma ich numery (alternator 120A nr 038 903 023 S)?

Napinacz chyba też wymienię bo amortyzator ma już luzy na boki.
Seat Toledo II 1.9 TDI ASV 110KM 2000
Zobacz Profil
koti
Signo
Signo
 
Posty: 108
Dołączył(a): 22 czerwca 2008, 14:14
Lokalizacja: Grójec
Auto: Seat Toledo II

Re: Co to jest? [Napinacz paska wielorowkowego - luzy]

Postprzez AdamekMMz » 22 marca 2010, 19:02

koti, musisz wyjąć te łożyska i iść z nimi do sklepu który sprzedaje tylko łożyska. nie podam Ci numerów bo z moich łożysk już się nie dało tego odczytać :)Ruville (nr 55472) to dobry wybór.
Proste są dla szybkich samochodów, zakręty są dla szybkich kierowców...
Obrazek
Zobacz Profil
AdamekMMz
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 2354
Dołączył(a): 12 sierpnia 2009, 11:06
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Auto: Audi S4
Silnik: benzyna inny

Re: Co to jest? [Napinacz paska wielorowkowego - luzy]

Postprzez koti » 22 marca 2010, 22:57

Znalazłem coś takiego LINK.
Wychodzi, że numery OEM łożysk to F00M990411 i F00M990418
Seat Toledo II 1.9 TDI ASV 110KM 2000
Zobacz Profil
koti
Signo
Signo
 
Posty: 108
Dołączył(a): 22 czerwca 2008, 14:14
Lokalizacja: Grójec
Auto: Seat Toledo II

Re: Co to jest? [Napinacz paska wielorowkowego - luzy]

Postprzez Lechu1777 » 25 marca 2010, 17:34

@tomzi

Wszystko chodzi elegancko po wymianie.
Zobacz Profil
Lechu1777
Signo
Signo
 
Posty: 112
Dołączył(a): 18 lipca 2009, 20:42
Lokalizacja: centrum (łódzkie)
Auto: Seat Leon 1.9TDI

Re: Co to jest? [Napinacz paska wielorowkowego - luzy]

Postprzez koti » 31 marca 2010, 17:51

Zakupiłem napinacz paska i sprzęgiełko alternatora niby firmy Ruville a okazało się że w pudełku jest napinacz Litens a sprzęgiełko INA.
Podobno Litens to Kanadyjska firma która daje części na pierwszy montaż. No zobaczymy jak to pochodzi. Jutro wymiana.
Seat Toledo II 1.9 TDI ASV 110KM 2000
Zobacz Profil
koti
Signo
Signo
 
Posty: 108
Dołączył(a): 22 czerwca 2008, 14:14
Lokalizacja: Grójec
Auto: Seat Toledo II

Re: Co to jest? [Napinacz paska wielorowkowego - luzy]

Postprzez AdamekMMz » 31 marca 2010, 18:34

koti, Dużo firm robi tak że kupuję od innych w dużych ilościach. Zmieniają numery i pakują w swoje pudełka. Jak kupiłeś sprzegiełko alternatora to przy rozbieraniu wymień od razu łożyska które są w środk alternatora. Bo na pewno już się wysypały.
Proste są dla szybkich samochodów, zakręty są dla szybkich kierowców...
Obrazek
Zobacz Profil
AdamekMMz
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 2354
Dołączył(a): 12 sierpnia 2009, 11:06
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Auto: Audi S4
Silnik: benzyna inny

Re: Co to jest? [Napinacz paska wielorowkowego - luzy]

Postprzez kamil_n » 31 marca 2010, 20:52

A ja powiem tak... W listopadzie 2008 wymieniałem komplet rozrządu, części takie jak na pierwszy montaż... Tyle, że we wrześniu 2009 po przejechaniu 30.000 km napinacz paska, który był firmy Ruville pęka. Po rozebraniu go okazuje się, że to nie Ruville a Litens. Nie wiem czy to zbieg okoliczności czy wadliwa część. Doświadczony mechanik stwierdził, że to nie pierwszy przypadek pęknięcia napinacza w tym silniku (ASV). W każdym razie strachu się najadłem, a skończyło się na lawecie, wymianie napinacza, paska i sprzęgiełka... "tylko".
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
kamil_n
FR
FR
 
Posty: 1956
Dołączył(a): 10 października 2008, 10:40
Lokalizacja: Łódź
Auto: Octavia
Silnik: CGGB 1.4

Re: Co to jest? [Napinacz paska wielorowkowego - luzy]

Postprzez koti » 31 marca 2010, 21:43

kamil_n, no to mnie trochę nastraszyłeś.
Seat Toledo II 1.9 TDI ASV 110KM 2000
Zobacz Profil
koti
Signo
Signo
 
Posty: 108
Dołączył(a): 22 czerwca 2008, 14:14
Lokalizacja: Grójec
Auto: Seat Toledo II

Re: Co to jest? [Napinacz paska wielorowkowego - luzy]

Postprzez kamil_n » 31 marca 2010, 22:05

koti, nie chodziło mi o straszenie :) Na Twoim miejscu wymieniłbym ten napinacz na oryginalny z nabitym numerem seryjnym części i spał spokojnie. Mnie się urwał, więc jakiś problem musiał być, lepiej dmuchać na zimne.
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
kamil_n
FR
FR
 
Posty: 1956
Dołączył(a): 10 października 2008, 10:40
Lokalizacja: Łódź
Auto: Octavia
Silnik: CGGB 1.4

Re: Co to jest? [Napinacz paska wielorowkowego - luzy]

Postprzez koti » 31 marca 2010, 23:27

No to mam teraz dylemat, wymieniać na napinacz innej firmy czy montować to co mam? Czytałem opinie, że zdarzały się również wadliwe napinacze firmy INA. Część ludzi chwali sobie części firmy Litens, które podobno idą na pierwszy montaż.
Seat Toledo II 1.9 TDI ASV 110KM 2000
Zobacz Profil
koti
Signo
Signo
 
Posty: 108
Dołączył(a): 22 czerwca 2008, 14:14
Lokalizacja: Grójec
Auto: Seat Toledo II

Re: Co to jest? [Napinacz paska wielorowkowego - luzy]

Postprzez Marcin_TDI » 1 kwietnia 2010, 07:30

jak się zacznie sypać to oddasz na gwarancji. montuj i się nie przejmuj. INA i rouville to np to samo i ja zawsze takie zakładam.
http://WWW.SERCE-HELI.PL - zbieramy pieniążki na operację serduszka dla mojej Córki
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Marcin_TDI
Cupra R
Cupra R
 
Posty: 5546
Dołączył(a): 14 czerwca 2005, 21:52
Lokalizacja: Warszawa - Ząbki
Auto: pozyczone

Re: Co to jest? [Napinacz paska wielorowkowego - luzy]

Postprzez koti » 1 kwietnia 2010, 13:50

AdamekMMz napisał(a):to jest wina łożysk alternatora i sprzęgiełka alternatora


Miałeś rację, sprzęgiełko alternatora było tak zajechane, że nie dało rady go poruszyć. Nowe można było kręcić palcami.
Seat Toledo II 1.9 TDI ASV 110KM 2000
Zobacz Profil
koti
Signo
Signo
 
Posty: 108
Dołączył(a): 22 czerwca 2008, 14:14
Lokalizacja: Grójec
Auto: Seat Toledo II

Re: Co to jest? [Napinacz paska wielorowkowego - luzy]

Postprzez jędrek » 2 kwietnia 2010, 15:07

Witam
Ja dołączę do tematu też mam problem z napinaczem.Mianowicie pękł a dokładnie mocowanie amortyzatorka.Oddałem na gwarancji czekam już ponad 3 tygodnie a firma mówi że czeka na diagnoze z niemiec.Czy to możliwe by mogło się to stać przez zwiększenie troszkę mocy (110KM na 138KM)pomóżcie
SZEFUNCIO
Był CZRNY LEON ASV
CompSport 143,5KM/303Nm
Jest
Alfa Romeo 159
Tune Up 185 KM/393NM
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
jędrek
FR
FR
 
Posty: 1670
Dołączył(a): 16 marca 2010, 17:12
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Auto: Alfa Romeo 159
Silnik: CJXA 2.0

Re: Co to jest? [Napinacz paska wielorowkowego - luzy]

Postprzez AdamekMMz » 2 kwietnia 2010, 15:53

raczej nie. przeczytałeś ten temat?? raptem parę postów wyżej jest podobny przypadek. wystarczy wymienił sprzęgiełko alternatora i założyć nowy napinacz i po problemie...
Proste są dla szybkich samochodów, zakręty są dla szybkich kierowców...
Obrazek
Zobacz Profil
AdamekMMz
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 2354
Dołączył(a): 12 sierpnia 2009, 11:06
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Auto: Audi S4
Silnik: benzyna inny

Re: Co to jest? [Napinacz paska wielorowkowego - luzy]

Postprzez tomzi » 15 kwietnia 2010, 21:03

Powiedzcie żeby wymienić sam amortyzator, trzeba wyciągać cały napinacz? Czy ta dolna śruba od amortyzatora da się cała wykręcić, bo wydaje mi się że bez wyciągania całego napinacza bedzie zapierać się o blok silnika.
Zobacz Profil
tomzi
Sport
Sport
 
Posty: 423
Dołączył(a): 18 stycznia 2008, 20:15
Lokalizacja: wałcz
Auto: Leon 1,9 TDi

Re: Co to jest? [Napinacz paska wielorowkowego - luzy]

Postprzez Marcin_TDI » 16 kwietnia 2010, 09:13

wyciągnij napinacz i nie kombinuj - 3 śruby 13tki bodajrze i 20 min roboty jak ktoś nie wprawiony. amortyzatorek trzyma się na kolejnej 13tce
http://WWW.SERCE-HELI.PL - zbieramy pieniążki na operację serduszka dla mojej Córki
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Marcin_TDI
Cupra R
Cupra R
 
Posty: 5546
Dołączył(a): 14 czerwca 2005, 21:52
Lokalizacja: Warszawa - Ząbki
Auto: pozyczone

Re: Co to jest? [Napinacz paska wielorowkowego - luzy]

Postprzez studzien » 10 maja 2010, 18:26

witam powiedzcie mi czy to jest warte swojej ceny http://moto.allegro.pl/item1009638697_n ... _golf.html
Zobacz Profil
studzien
Stella +
Stella +
 
Posty: 80
Dołączył(a): 30 marca 2009, 17:21
Lokalizacja: KRAKÓW
Auto: Seat leon TDI

Re: Co to jest? [Napinacz paska wielorowkowego - luzy]

Postprzez koti » 10 maja 2010, 18:49

studzien, w sklepie za taki płaciłem 250 zł.

EDIT.
Sprawdziłem na rachunku i nawet 240 zł dałem. :)
Seat Toledo II 1.9 TDI ASV 110KM 2000
Zobacz Profil
koti
Signo
Signo
 
Posty: 108
Dołączył(a): 22 czerwca 2008, 14:14
Lokalizacja: Grójec
Auto: Seat Toledo II

Re: Co to jest? [Napinacz paska wielorowkowego - luzy]

Postprzez studzien » 10 maja 2010, 19:19

w sklepie mi powiedzieli 380zl dla tego pytam
Zobacz Profil
studzien
Stella +
Stella +
 
Posty: 80
Dołączył(a): 30 marca 2009, 17:21
Lokalizacja: KRAKÓW
Auto: Seat leon TDI

Re: Co to jest? [Napinacz paska wielorowkowego - luzy]

Postprzez garwen1 » 26 maja 2010, 08:18

No ciekawe wyglada to jak oryginał INA wlasnie sie zastanawiam co robic bo moj meches ostatnio przy wymianie rozrzadu załuwazył ze ten amortyzatorek sie wylał i praktycznie nie czyma-mowił zeby zrobic z 10tys i jak sie niec nie bedzie dzialo to kupic sam ten amortyzatorek no ale teraz jest pytanie czy kupic za 100 sam ten amortyzatorek np. taki http://www.allegro.pl/item1025447184_am ... _golf.html chodz gdzies na formu czytałem ze to niby lipa i długo nie wytzrma...?
Czy nie lepiej juz kipuc tak jak kolega dwa posty wyzej napisła tego zestawi INA za 211 zł?
Jak myslicie????
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
garwen1
Stella +
Stella +
 
Posty: 87
Dołączył(a): 21 marca 2010, 13:06
Lokalizacja: Kraków NH
Auto: Leon
Silnik: ASV 1.9

Re: Co to jest? [Napinacz paska wielorowkowego - luzy]

Postprzez 16czarny16 » 25 lipca 2011, 07:05

Witam, przyglądam się tematowi i potrzebuję małej pomocy. Otóż jaki jest numer seryjny ( oznaczenie ) napinacza do silnika ASZ?
Zobacz Profil
16czarny16
Sport
Sport
 
Posty: 296
Dołączył(a): 10 listopada 2008, 21:59
Lokalizacja: Zgierz / Łódź
Auto: ASZ+
Silnik: ASZ 1.9

Re: Co to jest? [Napinacz paska wielorowkowego - luzy]

Postprzez RYBA28 » 25 lipca 2011, 16:57

038 903 315AE lub koncówka F
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
RYBA28
Stella +
Stella +
 
Posty: 67
Dołączył(a): 12 kwietnia 2011, 14:29
Lokalizacja: Kłodzko
Auto: LEON

Re: Co to jest? [Napinacz paska wielorowkowego - luzy]

Postprzez 16czarny16 » 25 lipca 2011, 17:13

Wielkie dzięki, a powiedz mi kolego co ma za znaczenie ta końcówka? jest jakaś różnica? i czy wymieniałeś swój? jakie miałeś objawy?
Zobacz Profil
16czarny16
Sport
Sport
 
Posty: 296
Dołączył(a): 10 listopada 2008, 21:59
Lokalizacja: Zgierz / Łódź
Auto: ASZ+
Silnik: ASZ 1.9

Re: Co to jest? [Napinacz paska wielorowkowego - luzy]

Postprzez RYBA28 » 25 lipca 2011, 17:25

Powiem serio że nie wiem być może ten 2 literowy został zastąpiony tym 1 literowym. No ja mam inny motor niż ty i napinacz jest inny i całe szczęście nie wymieniałem, lecz niedawno go ściągałem bo mi rolka na alternatorze się zatarła.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
RYBA28
Stella +
Stella +
 
Posty: 67
Dołączył(a): 12 kwietnia 2011, 14:29
Lokalizacja: Kłodzko
Auto: LEON

Re: Co to jest? [Napinacz paska wielorowkowego - luzy]

Postprzez 16czarny16 » 25 lipca 2011, 17:30

Spoko, no ja właśnie nie wiem co jest bo w czasie pracy silnika ten napinacz ma drgania i nie wiem czy to jego wina czy może coś innego to powoduje, ale dzięki za podpowiedź.
Zobacz Profil
16czarny16
Sport
Sport
 
Posty: 296
Dołączył(a): 10 listopada 2008, 21:59
Lokalizacja: Zgierz / Łódź
Auto: ASZ+
Silnik: ASZ 1.9

Re: Co to jest? [Napinacz paska wielorowkowego - luzy]

Postprzez PaVLo » 27 grudnia 2011, 23:34

Jakiś czas temu zauważyłem, że bardzo lata napinacz paska. Kilka miesięcy temu regenerowałem alternator i wszystko ma nowe. Jednak napinacz wtedy też sobie latał, czy jest możliwe, że jeszcze jakieś koło ma luzy czy po prostu sam napinacz jest skończony i warto go wymienić. Dodatkowo od jakiś dwóch tygodni czuje drgania (na postoju) przenoszone od silnika (po rozgrzaniu nie ustępują), nie jest to sprzęgło bo po wciśnięciu nic się nie zmienia, więc może to od tego napinacza ?.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
PaVLo
TopSport
TopSport
 
Posty: 1448
Dołączył(a): 14 grudnia 2010, 14:49
Lokalizacja: Miasto szybkich kobiet i pięknych aut
Auto: Seat SPORT
Silnik: ARL 1.9

Re: Co to jest? [Napinacz paska wielorowkowego - luzy]

Postprzez 16czarny16 » 28 grudnia 2011, 00:05

Opisz dokładnie te drgania...
Zobacz Profil
16czarny16
Sport
Sport
 
Posty: 296
Dołączył(a): 10 listopada 2008, 21:59
Lokalizacja: Zgierz / Łódź
Auto: ASZ+
Silnik: ASZ 1.9

Re: Co to jest? [Napinacz paska wielorowkowego - luzy]

Postprzez PaVLo » 28 grudnia 2011, 10:06

Drgania jak drgania, czuje je w podłodze i fotelu oraz trochę na kierownicy (zmieniłem ostatnio stację tankowania na BP, może to od tego), obroty nie falują, silnik chodzi równo, wcześniej tego nie było, przynajmniej po rozgrzaniu silnika, bo na zimnym zawsze lekko wibrował. Drgania ustępują po zwiększeniu obrotów. Ale wróćmy do napinacza, czy on powinien latać na pasku (góra-dół) dość mocno ?, pasek nie jest spękany, słychać też jakieś lekkie piski z okolicy paska.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
PaVLo
TopSport
TopSport
 
Posty: 1448
Dołączył(a): 14 grudnia 2010, 14:49
Lokalizacja: Miasto szybkich kobiet i pięknych aut
Auto: Seat SPORT
Silnik: ARL 1.9

Re: Co to jest? [Napinacz paska wielorowkowego - luzy]

Postprzez chlorek » 28 grudnia 2011, 11:31

jak słychać piski w okolicy paska, to może być rolka albo sam pasek, u mnie też drży auto delikatnie, jak nie falują obroty i poduszki silnika są cale to nie przejmować się. Pasek nie powinien mieć dużych luzów, jak dobrze pamiętam jest tam samonapinacz więc ręcznie nie trzeba go poprawiać, jeśli się mylę proszę o poprawienie.
Zobacz Profil
chlorek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 7518
Dołączył(a): 19 kwietnia 2011, 17:53
Lokalizacja: WU
Region: mazowieckie
Auto: Focus ST-line MK3
Silnik: CJXA 2.0

Re: Co to jest? [Napinacz paska wielorowkowego - luzy]

Postprzez Tygrysek » 28 grudnia 2011, 13:26

PaVLo, w moim przypadku było tak, że gdy odpaliłem zimny silnik to słychać było jak sobie ten amorek dzwonił, dotknąłem tylko palcem (z małym naciskiem na niego) i cisza... gdy silnik się rozgrzał także nastawała cisza, ale ewidentnie czułem jakby luz. wymieniłem cały napinacz, odziwo, trzymając stary w ręce, bawięc się nim, czyli próbując ścisnąć, bądź kółkiem poruszać, nie wyczuwałem żadnego luzu. nawet śmiem twierdzić, że własnymi rękami nie dałbym rady go ścisnąć.
wymieniałem na nowy, bo wiedziałem już o wymianie wcześnie (amorek pocił się już długo długo wcześniej), dopiero gdy zaczął dzwonić to wymieniłem.
Kręcę wałki i dmucham balony
Obrazek

Był: niebieski ASV... na małym koksie by DYNOSOFT
Był: S-line na małym koksie by CTR
Jest: O2 RS black beast
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tygrysek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 2089
Dołączył(a): 27 września 2009, 10:15
Lokalizacja: Radzionków
Auto: 02 RS
Silnik: BMN 2.0

Następna strona

Powrót do Leon 1 - Techniczne Diesel

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość