Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Słabe hamulce + Układanie tarcz i klocków hamulcowych

Dane techniczne, osiągi, eksploatacja, ...

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Słabe hamulce + Układanie tarcz i klocków hamulcowych

Postprzez niq » 27 marca 2010, 10:34

Ostatnio wytargałem znajomemu turbo do regeneracji od asv. Zawieźliśmy je do regeneracji. Auto przez tydzień stało na dworze. Po założeniu wszystko śmiga, tyle że hamulce zrobiły się bardzo słabe. Czyżby się zapowietrzyły? Nie dotykałem nawet nic od hamulców.

Pozdrawiam
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
niq
Sport
Sport
 
Posty: 734
Dołączył(a): 12 marca 2009, 21:35
Lokalizacja: Piekary śl.
Auto: RS3

Reklama

Re: Słabe hamulce

Postprzez Sammael » 27 marca 2010, 14:53

nie ma podciśnienia do serwa.
Był Leon 1M FR conversion ASV->BLT 230 KM/460 Nm
Było Audi S3 8P BHZ->CDLA 2.0 TFSI 360,1 HP/458 Nm Powered by COMPSPORT
Bylo Audi RS5 450KM. 4.2 FSI V8
Jest Audi A1 S-line 185KM - 1.4 TFSI(żono-wóz)
Jest Audi RS7 600KM. 4.0 TFSI V8
Zobacz Profil
Sammael
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 4821
Dołączył(a): 8 stycznia 2007, 17:03
Auto: Audi RS5
Silnik: CJXA 2.0

Re: Słabe hamulce

Postprzez niq » 27 marca 2010, 15:08

mógłbyś mi to wytłumaczyć? Jak to zrobić?
Z góry wielkie dzięki
Pozdrawiam
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
niq
Sport
Sport
 
Posty: 734
Dołączył(a): 12 marca 2009, 21:35
Lokalizacja: Piekary śl.
Auto: RS3

Re: Słabe hamulce

Postprzez roosman » 27 marca 2010, 15:29

pedał będzie twardy, jak to co Samm napisał.
A tymczasem w garażu - 8,5l, 757KM, 16 cylindrów\
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
roosman
Cupra
Cupra
 
Posty: 3764
Dołączył(a): 14 października 2007, 10:07
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Mustang
Silnik: benzyna inny

Re: Słabe hamulce

Postprzez bono » 27 marca 2010, 16:38

niq napisał(a):mógłbyś mi to wytłumaczyć? Jak to zrobić?

Sprawdź czy wszystkie wężki z instalacji podciśnienia są podpiete. Zobacz też Vacuum pump.
I znowu Leon :D

Pozdrawiam
Blazej (Bono)
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bono
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 6318
Dołączył(a): 31 sierpnia 2006, 21:48
Lokalizacja: Niemcy
Region: zagranica
Auto: Skoda Superb
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Słabe hamulce

Postprzez niq » 27 marca 2010, 18:23

Dzięki za porady. Jutro sprawdzę i dam znać.
Pozdrawiam
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
niq
Sport
Sport
 
Posty: 734
Dołączył(a): 12 marca 2009, 21:35
Lokalizacja: Piekary śl.
Auto: RS3

Re: Słabe hamulce

Postprzez Wasill » 28 marca 2010, 09:23

Witam

Ostatnio zmienilem hamulce z przodu tj. zalozylem tarczbe Brembo i klocki Ferodo SL.
No i w porownaniu ze starym zestawem (mialem oryginalne tarcze VW) to slabo hamuja tzn. hamuja niby ale musze mocniej pedal hamulca wcisnac zeby auto hamowalo.
Czyli co, oryginalne tarcze sa lepsze od tych Brembo, ktore podobno sa swietne. Czy moze cos zle zrobilem przy wymianie?
Zobacz Profil
Wasill
Stella +
Stella +
 
Posty: 78
Dołączył(a): 6 października 2009, 07:49
Lokalizacja: Płock
Auto: Leon ASV

Re: Słabe hamulce

Postprzez niq » 28 marca 2010, 11:29

Dzisiaj rano sprawdziliśmy: zaraz po odpaleniu autka pedał jest bardzo miękki, ruszę nim 3 razy i się staje bardzo sztywny ;/ Sprawdzaliśmy węże, raczej okey, ale i tak zmienimy je dla pewności. Macie może jakieś sugestie?

Pozdrawiam
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
niq
Sport
Sport
 
Posty: 734
Dołączył(a): 12 marca 2009, 21:35
Lokalizacja: Piekary śl.
Auto: RS3

Re: Słabe hamulce

Postprzez tatian » 28 marca 2010, 11:45

Wasill napisał(a):Witam

Ostatnio zmienilem hamulce z przodu tj. zalozylem tarczbe Brembo i klocki Ferodo SL.
No i w porownaniu ze starym zestawem (mialem oryginalne tarcze VW) to slabo hamuja tzn. hamuja niby ale musze mocniej pedal hamulca wcisnac zeby auto hamowalo.
Czyli co, oryginalne tarcze sa lepsze od tych Brembo, ktore podobno sa swietne. Czy moze cos zle zrobilem przy wymianie?
a ile już przejechałeś? Bo ja wczoraj zmienialem tarcze i klocki z oryginałów na ATE i również gorzej hamuje, ale to normalne, wszystko musi się ułożyć.
Obrazek
Był Seat Ibiza 1.2 (64 KM)
Był Seat Leon 1.9 TDI (110 KM)
Był Seat Leon 1.8 TSI (160 KM)
Był VW Golf MK VII 2.0 TDI (150 KM)
Był VW Golf 7.5 GTI (245 KM)
Jest Renault Clio IV 0.9 TCe (90KM)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
tatian
Cupra
Cupra
 
Posty: 4117
Dołączył(a): 27 października 2007, 22:57
Region: kujawsko-pomorskie
Auto: Renault Clio IV
Silnik: inny

Re: Słabe hamulce

Postprzez slawo80 » 28 marca 2010, 12:03

"pedał jest bardzo miękki, ruszę nim 3 razy i się staje bardzo sztywny"
Spróbuj odpowietrzyć bo objawy są typowo takie jakby był zapowietrzony układ hamulcowy.
Zobacz Profil
slawo80
Signo
Signo
 
Posty: 184
Dołączył(a): 11 kwietnia 2008, 12:52
Lokalizacja: Oświęcim
Auto: Seat Leon TDI ASV

Re: Słabe hamulce

Postprzez Wasill » 28 marca 2010, 12:55

tatian, no juz z jakies 400 km przejechalem, w instrukcji jest napisane ze po 200 powinny sie dotrzec, no ale wiadomo zalezy czy w miescie sie jezdzi czy poza. No ale mi sie zdaje ze juz powinno normalnie byc w moim przypadku
Zobacz Profil
Wasill
Stella +
Stella +
 
Posty: 78
Dołączył(a): 6 października 2009, 07:49
Lokalizacja: Płock
Auto: Leon ASV

Re: Słabe hamulce

Postprzez Sammael » 28 marca 2010, 14:52

Wasill napisał(a):Witam

Ostatnio zmienilem hamulce z przodu tj. zalozylem tarczbe Brembo i klocki Ferodo SL.
No i w porownaniu ze starym zestawem (mialem oryginalne tarcze VW) to slabo hamuja tzn. hamuja niby ale musze mocniej pedal hamulca wcisnac zeby auto hamowalo.
Czyli co, oryginalne tarcze sa lepsze od tych Brembo, ktore podobno sa swietne. Czy moze cos zle zrobilem przy wymianie?


Każdy zestaw nowych klocków i tarcz trzeba ułożyć!
Nie wolno hamować z całą siłą! przez pierwsze 100-200km jeździć i hamować delikatnie. Wygrzewać tarcze, hamując powoli od 60-0, potem 80-0, 100-0.

niq napisał(a):Dzisiaj rano sprawdziliśmy: zaraz po odpaleniu autka pedał jest bardzo miękki, ruszę nim 3 razy i się staje bardzo sztywny ;/ Sprawdzaliśmy węże, raczej okey, ale i tak zmienimy je dla pewności. Macie może jakieś sugestie?

Podłączyć manometr i sprawdzać podciśnienie na serwo. "Na oko" to chłop w sziptalu umarł... jak to się mówi.
Był Leon 1M FR conversion ASV->BLT 230 KM/460 Nm
Było Audi S3 8P BHZ->CDLA 2.0 TFSI 360,1 HP/458 Nm Powered by COMPSPORT
Bylo Audi RS5 450KM. 4.2 FSI V8
Jest Audi A1 S-line 185KM - 1.4 TFSI(żono-wóz)
Jest Audi RS7 600KM. 4.0 TFSI V8
Zobacz Profil
Sammael
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 4821
Dołączył(a): 8 stycznia 2007, 17:03
Auto: Audi RS5
Silnik: CJXA 2.0

Re: Słabe hamulce

Postprzez colin23 » 28 marca 2010, 16:42

Kiedyś na forum już to było ale powtórzę dla potomnych :)

Układanie tarcz i klocków hamulcowych:

Procedura układania tarcz i klocków. Dzięki temu unikną Państwo takich problemów jak
falowanie i pekanie tarcz oraz piszczenie (krystalizacja) klocków. Pierwsze etapy układanie elementów układu hamulcowego zalecamy wykonać na mało ruchliwej, suchej
drodze lub na zamkniętym torze.

Układanie tarcz:
• przez pierwsze 15 km należy lekko hamować z prędkości 100 km/h do 50 km/h w
seriach po 5. Na tym etapie należy unikać ostrego hamowania z prędkości powyżej 100 km/h do zera.
• przez następne 150 km należy zwiększać siłę hamowania, ale nadal unikać hamowania do zera z dużych prędkości (np. w ruchu miejskim). Prawidłowo układane tarcze powinny nabierać ciemno-niebieskiej barwy.
• przez następne 100 km można już używać tarcz normalnie, ale unikając silnego, długiego hamowania z prędkości powyżej 150 km/h do zera.
• prawidłowo ułożone tarcze powinny mieć ciemno-stalowy lub niebieskawy kolor bez widocznych przebarwień.
• UWAGA! Podczas całego procesu układania i użytkowania tarcz nie należy trzymać nogi na hamulcu po silnym hamowaniu. Powoduje to przegrzanie fragmentu tarczy i w rezultacie jej zwichrowanie.
• przed ostatecznym ułożeniem tarcz nie należy również wjeżdżać mocno rozgrzanymi tarczami w kałużę.
• układanie tarcz należy przeprowadzać w połączeniu z już ułożonymi klockami
hamulcowymi (nie należy jednocześnie wymieniać tarcz i klocków na nowe).

Układanie klocków:
• przez pierwsze 20-30 km należy lekko hamować z prędkości 100 km/h do 50 km/h w seriach po 5 za każdy razem zdejmując nogę z hamulca całkowicie.
• przez kolejne 300 km należy unikać ostrego hamowania z prędkości powyżej 100 km/h i trzymania nogi na hamulcu po hamowaniu.
• układanie klocków należy przeprowadzać w połączeniu z już ułożonymi tarczami hamulcowymi (nie należy jednocześnie wymieniać tarcz i klocków na nowe).

Zanim tarcze i klocki zostaną prawidłowo ułożone nie zaleca się stosowania techniki
hamowania lewa noga.

Powyższe procedury opracowano na podstawie zaleceń firm AP Racing i TAR-OX,
renomowanych producentów tarcz i klocków hamulcowych. Niezastosowanie się do nich
może spowodować utratę gwarancji.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
colin23
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 7701
Dołączył(a): 18 stycznia 2005, 14:14
Lokalizacja: woj. śląskie
Auto: Audi

Re: Słabe hamulce

Postprzez nass » 28 marca 2010, 17:29

colin23 napisał(a):układanie tarcz należy przeprowadzać w połączeniu z już ułożonymi klockami
hamulcowymi (nie należy jednocześnie wymieniać tarcz i klocków na nowe). (...)

układanie klocków należy przeprowadzać w połączeniu z już ułożonymi tarczami hamulcowymi (nie należy jednocześnie wymieniać tarcz i klocków na nowe).


Sądziłem że tarcze wymienia się razem z klockami, tylko skąd wtedy wziąć ułożone klocki? Zakładanie nowych klocków na stare tarcze w celu ułożenia jakoś mi nie pasuje :hmmm:
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
nass
Stella +
Stella +
 
Posty: 93
Dołączył(a): 3 marca 2009, 07:43
Lokalizacja: wieliczka/słupca
Auto: 1M TS

Re: Słabe hamulce

Postprzez colin23 » 28 marca 2010, 22:09

To nie są moje wymysły tylko info ze strony www firmy Sunhouse handlującej zestawami hamulcowymi

http://sunhouse.pl/files/ukladanie.pdf
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
colin23
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 7701
Dołączył(a): 18 stycznia 2005, 14:14
Lokalizacja: woj. śląskie
Auto: Audi

Re: Słabe hamulce

Postprzez matys-90 » 5 kwietnia 2010, 18:52

Sam też jestem przed wymianą tarcz i klocków. Elementy już są zakupione tylko teraz nasuwa się pytanie właśnie o układanie zestawu. Nie powinno się zmieniać jednocześnie tarcz i klocków - ok, no ale jeżeli założę nowe tarcze przy starych klockach to klocki zaczną je rysować i żłobić no i odwrotnie stare tarcze zaczną nierównomiernie ścierać nowe klocki. Jest to normalny zestaw "cywilny" do normalnej jazdy, nie Brembo ani inne tego typu części o sportowym przeznaczeniu jako, że auto nie poraża swoją mocą. Co tak właściwie jest prawidłowe i co robić. Narażać nowe podzespoły na zużycie przez stary element zestawu ale stosować się do tych wytycznych czy założyć jednocześnie nowe tarcze i klocki?
podpis niezgodny z regulaminem - usunięty przez administrację
Zobacz Profil
matys-90
Stella +
Stella +
 
Posty: 50
Dołączył(a): 6 grudnia 2009, 03:13
Lokalizacja: Pabianice
Auto: Cupra R

Re: Słabe hamulce

Postprzez slawo80 » 5 kwietnia 2010, 19:35

Trochę za bardzo komplikujecie sobie życie, wymieniać wszystko razem i już, oczywiście na początku używać z wyczuciem aby wszystko odpowiednio się dotarło.
"Nie powinno się zmieniać jednocześnie tarcz i klocków"-a fabrycznie co zakładają nowe tarcze do starych klocków albo odwrotnie,jasne że nie i jakoś wszystko działa.
Zobacz Profil
slawo80
Signo
Signo
 
Posty: 184
Dołączył(a): 11 kwietnia 2008, 12:52
Lokalizacja: Oświęcim
Auto: Seat Leon TDI ASV

Re: Słabe hamulce

Postprzez tatian » 5 kwietnia 2010, 19:56

Wiadomo, że jak zwykle jest kilka szkół. Swego czasu na TVN Turbo sam Wiślak w szkole auto i BIelak mówili, że wymienia się cały zetaw tarcze i klocki. Ktoś jeszce ze Szkoły Auto mówił o ew. toczeniu tarcz jeżeli są w dobrym stanie a akurat ktoś nie ma gotówki, aczkolwiek trzeba to wiadomo robić z rozwagą. Mi właśnie skończyły się klocki i co mialem najpierw założyć nowe klocki a potem dopiero zmienić tarcze, przecież to by się inaczej dotarło na starych a inaczej na nowych. Wymieniłem, więc cały komplet z przodu i póki co żadnych efektów ubocznych nie widzę a po dotarciu wróciła wreszcie moc hamowania.
Obrazek
Był Seat Ibiza 1.2 (64 KM)
Był Seat Leon 1.9 TDI (110 KM)
Był Seat Leon 1.8 TSI (160 KM)
Był VW Golf MK VII 2.0 TDI (150 KM)
Był VW Golf 7.5 GTI (245 KM)
Jest Renault Clio IV 0.9 TCe (90KM)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
tatian
Cupra
Cupra
 
Posty: 4117
Dołączył(a): 27 października 2007, 22:57
Region: kujawsko-pomorskie
Auto: Renault Clio IV
Silnik: inny

Re: Słabe hamulce

Postprzez bono » 6 kwietnia 2010, 05:56

matys-90 napisał(a):Nie powinno się zmieniać jednocześnie tarcz i klocków - ok


Ponieważ większość ludzi nie potrafi, nie umie, nie wie jak układać hamulce. Może się zdarzyć, że po wyjeździe z warsztatu ktoś przypali tarcze, pofaluje, zeszkli klocki czasem nawet można je spalić :x Łatwiej jest układać heble kiedy jeden z elementów już jest ułożony.

slawo80 napisał(a):fabrycznie co zakładają nowe tarcze do starych klocków albo odwrotnie,jasne że nie i jakoś wszystko działa.

Dokładnie. Nie ma co filozofować. Zakładać komplet i powoli układać.
I znowu Leon :D

Pozdrawiam
Blazej (Bono)
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bono
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 6318
Dołączył(a): 31 sierpnia 2006, 21:48
Lokalizacja: Niemcy
Region: zagranica
Auto: Skoda Superb
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Słabe hamulce

Postprzez Sammael » 6 kwietnia 2010, 09:58

bono napisał(a):Może się zdarzyć, że po wyjeździe z warsztatu

ktoś się zabije, bo nie będzie zdawał sobie sprawy, że nie ma hamulców takich jakie miał.
Był Leon 1M FR conversion ASV->BLT 230 KM/460 Nm
Było Audi S3 8P BHZ->CDLA 2.0 TFSI 360,1 HP/458 Nm Powered by COMPSPORT
Bylo Audi RS5 450KM. 4.2 FSI V8
Jest Audi A1 S-line 185KM - 1.4 TFSI(żono-wóz)
Jest Audi RS7 600KM. 4.0 TFSI V8
Zobacz Profil
Sammael
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 4821
Dołączył(a): 8 stycznia 2007, 17:03
Auto: Audi RS5
Silnik: CJXA 2.0

Re: Słabe hamulce

Postprzez matys-90 » 6 kwietnia 2010, 13:01

Czyli podsumowując stosować te wytyczne przy układaniu nowego kompletu i nie rozdrabniać się na wymiany najpierw jednego a pozniej drugiego? Czy może przy całym zestawie przeprowadzić cały proces jakoś inaczej?
podpis niezgodny z regulaminem - usunięty przez administrację
Zobacz Profil
matys-90
Stella +
Stella +
 
Posty: 50
Dołączył(a): 6 grudnia 2009, 03:13
Lokalizacja: Pabianice
Auto: Cupra R

Re: Słabe hamulce

Postprzez Sammael » 6 kwietnia 2010, 13:44

matys-90 napisał(a):nie rozdrabniać się

robić wszystko - jak trzeba to trzeba.
Po prostu jeździć spokojnie i stosować się do wytycznych. Takie moje zdanie.
Był Leon 1M FR conversion ASV->BLT 230 KM/460 Nm
Było Audi S3 8P BHZ->CDLA 2.0 TFSI 360,1 HP/458 Nm Powered by COMPSPORT
Bylo Audi RS5 450KM. 4.2 FSI V8
Jest Audi A1 S-line 185KM - 1.4 TFSI(żono-wóz)
Jest Audi RS7 600KM. 4.0 TFSI V8
Zobacz Profil
Sammael
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 4821
Dołączył(a): 8 stycznia 2007, 17:03
Auto: Audi RS5
Silnik: CJXA 2.0

Re: Słabe hamulce

Postprzez hara » 6 kwietnia 2010, 19:45

Wasill napisał(a):Witam
Ostatnio zmienilem hamulce z przodu tj. zalozylem tarczbe Brembo i klocki Ferodo SL.
No i w porownaniu ze starym zestawem (mialem oryginalne tarcze VW) to slabo hamuja


Bo zrobiles sobie downgrade - klocki Ferodo SL to najtansze i najslabsze klocki w ofercie, odpowiednikiem fabrycznych beda Ferodo Premier.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
hara
Signo
Signo
 
Posty: 167
Dołączył(a): 30 sierpnia 2009, 17:30
Lokalizacja: Łódź
Auto: LCR1M+S4B5
Silnik: CJXA 2.0

Re: Słabe hamulce

Postprzez Wotti » 9 kwietnia 2010, 07:54

Witam,
to i ja może przy okazji spytam:) czy takie coś się nada (chodzi o kpl na tył)? tarcze+klocki

Cena jest kusząca.. ale może jest jakiś haczyk?
Dodam że mam zjechane z tyłu tarcze troszki i chcę wymienić komplet już.
Pozdrawiam
Zobacz Profil
Wotti
Stella +
Stella +
 
Posty: 33
Dołączył(a): 16 czerwca 2009, 16:50
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Seat Leon Mk1

Re: Słabe hamulce

Postprzez marcinenergy » 9 kwietnia 2010, 08:27

Wotti tydzień temu kupiłem ten sam zestaw u tego gościa ... póki co nie narzekam, problem tylko był z wciśnieciem klocków bo nie można było tłoka cofnąć ... a tak nie mam zastrzeżeń. Nawet w zestawie były śruby do tarczy :P U mnie też ori tarcze po prawie 120kkm nie wyglądały najlepiej ... chociaż stare klocki zrobiły 30kkm i wyglądały jak nowe (były Lucasa włożone)
Obrazek
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
marcinenergy
Signo
Signo
 
Posty: 161
Dołączył(a): 7 grudnia 2008, 20:06
Lokalizacja: Bydgoszcz/Gdańsk
Auto: Seat Leon 1M TS

Re: Słabe hamulce + Układanie tarcz i klocków hamulcowych

Postprzez piotrassenior » 7 września 2014, 15:07

Może ktoś mnie przybliży w czym u mnie jest problem...z słabym pedałem hamulca.

Pacjentem jest 1M ARL z seryjnym układem hamulcowym Ate 288/232. Założone 18tys temu ATE PD + klocki ATE Ceramic (na dzień dzisiejszy w bdb stanie).
hebel był jak brzytwa do momentu kiedy miesiąc temu płyn hamulcowy zrobił mi się z niewyjaśnionych przyczyn czarny (wcześniej żółty) oraz hamulec się pogorszył. Nie wiem jaki miałem bo nie był wymieniany za mojego użytkowania. Możliwe że stary...
Mechanik wymienił mi płyn na Motul 5.1 Brake Fluid i od tego momentu borykam się z problemem słabego pedału hamulca.
Podjechałem kolejny raz, odpowietrzał mi i nic się nie zmieniło.
Kolejno słabo odbijały mi zaciski tył także poddałem je obydwa regeneracji...złożone wszystko do kupy, ręczny brzytwa i ładnie odbijają, układ "niby" odpowietrzony a hebel jaki był taki był...słaba max reakcja. Trzeba dużo wcisnąć żeby zaczął "brać"-hamować... Według mnie, porównując z innymi autami za bardzo wpada w dół i za późno łapie, gdy przy innych łapie od góry i już hamulec ciągnie...strasznie to psuje cały komfort jazdy autem.
...no dobrze...szukałem przyczyny dalej, jeżeli z heblami jest wsio ok, to może pompa vacum bo kruciec się ruszał już z pół roku temu, troche go reanimowałem i znowu zaczął się minimalnie ruszać. Wymieniona pompa ostatnio na Boscha i hamulec faktycznie się poprawił ale siła hamowania a nie ten słaby pedał przy wciskaniu.

Dodam jeszcze, że z ostatnich obserwacji...
1) wciśnięty pedał po uruchomieniu auta lekko osuwa się ku dołowi,
2) płynu nie ubywa ani żadne przewody ani nic nie są spocone,
3) nie syczy z serva itd,
4) włączam silnik, na postoju - pompuje sobie hamulec tak normalnie jakbym hamował z 10razy (pedał ciągle taki sam) do tego przytrzymuje go tak z wyczuciem a on powolutku, powolutku opada w dół. Robie tak z 2,3 razy, po czym staruje i na kolejne 2,3hamowania mam czujność pedału i hamulców wzorową taka jak powinna według mnie być po czym znowu następuje problem gdzie pedał jest słabiutki i znów można czynność z pompowaniem powtórzyć i na 2,3 wciśnięcia pedału, pedał będzie sztywny i pewny...

Celowo napisałem że układ jest "niby" odpowietrzony, ponieważ zasięgając informacji z sieci, powinno się układ odpowietrzać z włączonym zapłonem-co w moim przypadku mechanik robił z wyłączonym na bank, do tego czytałem że można użyć także vaga i odpowietrzyć pompę ABSu poprzez opcje programową...

Może ktoś przybliży mnie co mam z tym fantem zrobić i czemu się przyjrzeć...

Zmienić płyn jeszcze raz, przepompować metodą tradycyjną a do tego mając auto na podnośniku przez vaga odpowietrzyć pompę ABSu?
Czy problem tkwi w czymś całkiem innym?
Obrazek

Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
piotrassenior
Cupra
Cupra
 
Posty: 2595
Dołączył(a): 16 lipca 2013, 14:29
Region: wielkopolskie
Auto: VW Golf
Silnik: benzyna inny

Re: Słabe hamulce + Układanie tarcz i klocków hamulcowych

Postprzez [gypsymh] » 7 września 2014, 17:25

Mnie się kolego wydaje że to padła któraś sekcja pompki hamulca. Jeżeli pompa vacum jest dobra i serwo również. Co powinieneś czuć po twardości hamulca, to spróbował bym jeszcze z pompka hamulcowa. Naj lepiej jakąś używke na próbę a później nowa bo trafione diagnozie. Jeżeli na postoju, na zadaszonym silniku wdusisz pedal i opadnie do końca, to albo pompka przepuszcza, albo mechanik źle odpowietrzyl i pozostał babel powietrza w układzie, który jest ściskany podczas pompowania. Alan jak pisałem wcześniej. Przy uszkodzeniu pompki zbyt duża ilość płynu cofa się do zbiorniczka
M@r[!n LEON 1M- repels ARL+++by Kobzyr/brakes 312-256/dual Flash-Multimap/full fis/podwójne kierunki
LEON 5F CUPRA 280 2.0TFSI/DSG/BLACK PERFORMANCE/ORANGE PAKIET
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
[gypsymh]
Sport
Sport
 
Posty: 505
Dołączył(a): 24 czerwca 2013, 23:33
Lokalizacja: Małopolska
Auto: LEON 1M
Silnik: ARL 1.9

Re: Słabe hamulce + Układanie tarcz i klocków hamulcowych

Postprzez piotrassenior » 7 września 2014, 22:08

[gypsymh] napisał(a):Jeżeli na postoju, na zadaszonym silniku wdusisz pedal i opadnie do końca, to albo pompka przepuszcza, albo mechanik źle odpowietrzyl i pozostał babel powietrza w układzie, który jest ściskany podczas pompowania


1) Na zgaszonym silniku nie da rady żeby pedal opadł mi do końca. Normalny jest pedał i nie wpada.
2) Gdy wduszę pedał hamulca na zgaszonym i będę trzymał...odpalę motorownie, to pedał powoli zejdzie mi z 2cm i tyle.
3) Ale gdy na włączonym silniku, na postoju, wcisnę sobie pedał z 5razy, do tego przy 6 wduszeniu z wyczuciem bede trzymał go z lekkim naporem wduszony to on mi powolutku będzie schodził ku dołowi, powtórzę operacje jeszcze raz z tym trzymaniem i mi powoli zejdzie w dół, po czym ruszę i pierwsze 2 naciśnięcia pedału w celu zachamowania auta Np. z 60km/h są już dobre-kładąc nogę na pedał hamulec od razu będzie brał i nie będzie trzeba wduszać z 2/3cm żeby zaczął dopiero "łapać". Ale po dwóch takich razach znowu staje się jak w maluchu i bierze nisko...za nisko.
Obrazek

Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
piotrassenior
Cupra
Cupra
 
Posty: 2595
Dołączył(a): 16 lipca 2013, 14:29
Region: wielkopolskie
Auto: VW Golf
Silnik: benzyna inny

Re: Słabe hamulce + Układanie tarcz i klocków hamulcowych

Postprzez [gypsymh] » 8 września 2014, 14:19

Trochę dziwna sprawa z tym hamulcem. Ja u swojego nie dalej jak miesiąc temu zmieniałem heble na nowe. I musiałem rozebrać zaciski z tyłu. Później "sam" odpowietrzalem i nie ma problemu z hamulcem. Ja bym spróbował odpowietrzyc raz jeszcze. Ale na uruchomionym silniku i luźnych kołach. W powietrzu. Nie jest to wielki koszt i mało inwazyjny jeśli chodzi o wymianę części. Bo inaczej zostaje tylko pompka hamulca albo ABS
M@r[!n LEON 1M- repels ARL+++by Kobzyr/brakes 312-256/dual Flash-Multimap/full fis/podwójne kierunki
LEON 5F CUPRA 280 2.0TFSI/DSG/BLACK PERFORMANCE/ORANGE PAKIET
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
[gypsymh]
Sport
Sport
 
Posty: 505
Dołączył(a): 24 czerwca 2013, 23:33
Lokalizacja: Małopolska
Auto: LEON 1M
Silnik: ARL 1.9

Re: Słabe hamulce + Układanie tarcz i klocków hamulcowych

Postprzez piotrassenior » 8 września 2014, 17:25

[gypsymh] napisał(a): Ja bym spróbował odpowietrzyc raz jeszcze. Ale na uruchomionym silniku i luźnych kołach.

No właśnie mam taki zamiar. Przewale przez układ 2litry płynu żeby być na 100% pewien że nie ma w nim żadnych bombli.
Mówisz że na uruchomionym silniku? Na luźnych kołach będzie bo na podnośniku. Zrobię też po wszystkim odpowietrzenie pompy ABS przez vaga, żeby też wykluczyć tą ewentualność.

Myślę żeby od razu może zregenerować pompę i zaciski przód. Wtedy będę już miał prawie wszystko oprócz serva przejrzane...
W lewym przednim kole przy hamowaniu, już praktycznie przy stawaniu 10km/h...5km/h...0km/h słychać cykanie, lekkie tarcie...także tam też musze zajrzeć co się stało. Trzy światy z tymi heblami.
Obrazek

Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
piotrassenior
Cupra
Cupra
 
Posty: 2595
Dołączył(a): 16 lipca 2013, 14:29
Region: wielkopolskie
Auto: VW Golf
Silnik: benzyna inny


Powrót do Leon 1 - Techniczne Ogólne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

cron