Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

[TDI VP] 1.9 TDI ASV 110KM - moc

Wszystko co dotyczy silnika, przeniesienia napędu, modyfikacji, ...

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

[TDI VP] 1.9 TDI ASV 110KM - moc

Postprzez domel86 » 22 kwietnia 2010, 10:08

Witam.

Mam autko z silnikiem z grupy VAG, jak w temacie - 1.9 TDI ASV 110KM. Jakiś czas temu miałem problemy z turbiną, odcinało moc, wyskakiwał błąd pod VAG'iem informujący o zbyt dużym ciśnieniu doładowania. Pisałem o tym tutaj na forum, wklejałem logi. Okazało się po nich, że to turbo przeładowuje a winne temu są kierownice, które się blokują. Faktycznie, turbo było brudnawe, oddałem je do profesjonalnego czyszczenia. Problem niby zniknął... ale od tego czasu do dziś minęło pół roku i problem powraca, ale już inaczej. W ciągu tych 6 miesięcy również odcięło mi moc kilka razy, po ponownym rozruchu było okej. Tak jest też teraz... tylko nie pojawia się żaden błąd w pamięci. Sprawdzając VAGiem jest czyściutko. Wymieniłem N75 na nówkę sztukę - nic nie pomogło. Wciąż brak błędów i od czasu do czasu brak mocy. Najdziwniejsze jest jednak to, że depcząc w podłogę moc może odciąć np. raz na 10-15 prób. Tj... próbowałem to "wymuszać" ale przy 10ciu próbach nie udało się, po czym dwa razy później pod rzad dało radę i znów nie. Wydaje mi się, że mocy nie odcina całkiem... tylko pewien procent ( ciężko stwierdzić ile ). Tak więc podsumowując...:
1) Okresowy brak mocy, ciężko wyczuć kiedy akurat będzie - takie widzi mi się samochodu.
2) VAG nie pokazuje żadnych błędów
3) Wymieniony N75
4) Wyczyszczone 6 miesięcy temu turbo ( powinno chyba dłużej po czyszczeniu na lustro wytrzymać niż pół roku )

PS. Autko normalnie przyśpiesza, nie ma żadnych problemów... przy mocniejszym depnięciu w gaz lubi puścić sobie czarną chmurkę z rury...


Czy macie jakieś pomysły ?

Pozdrawiam.
Zobacz Profil
domel86
Stella +
Stella +
 
Posty: 70
Dołączył(a): 23 czerwca 2009, 08:07
Lokalizacja: Kielce
Auto: Seat Leon

Reklama

Re: [TDI VP] 1.9 TDI ASV 110KM - moc

Postprzez FilipG » 22 kwietnia 2010, 13:18

Może przewody podciśnienia? U mnie kilka było walniętych. Wymieniłem i różnica była kolosalna (jakże miała by nie być skoro praktycznie nie było podciśnienia przy dziurawych przewodach), ale skoro piszesz, że tylko czasem brakuje mocy to może paliwo nie nadąża za pedałem gazu? Filtr kiepski, albo zużyty? Poczekajmy jeszcze na wypowiedź speców, bo kilku naprawdę dobrych mamy tu na forum!
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
FilipG
Stella
Stella
 
Posty: 29
Dołączył(a): 6 marca 2010, 10:32
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Auto: Leon 1M

Re: [TDI VP] 1.9 TDI ASV 110KM - moc

Postprzez domel86 » 22 kwietnia 2010, 13:22

FilipG napisał(a):Może przewody podciśnienia? U mnie kilka było walniętych. Wymieniłem i różnica była kolosalna (jakże miała by nie być skoro praktycznie nie było podciśnienia przy dziurawych przewodach), ale skoro piszesz, że tylko czasem brakuje mocy to może paliwo nie nadąża za pedałem gazu? Filtr kiepski, albo zużyty? Poczekajmy jeszcze na wypowiedź speców, bo kilku naprawdę dobrych mamy tu na forum!


Filtry też jakieś 9kkm temu wymienione. Gdzieś czytałem, że przyczyną czegoś takiego może być jeszcze przewód łączący N75 z gruszką... Dziś sprawdzę go u siebie, albo wymienię od razu bo to groszowe sprawy.

[ Dodano: Czw 22 Kwi, 2010 ]
W jednym z postów, przeszukując forum przeczytałem że ktoś miał podobną usterkę i przyczyną był czujnik temperatury ? Czy to w ogóle możliwe ?
Zobacz Profil
domel86
Stella +
Stella +
 
Posty: 70
Dołączył(a): 23 czerwca 2009, 08:07
Lokalizacja: Kielce
Auto: Seat Leon

Re: [TDI VP] 1.9 TDI ASV 110KM - moc

Postprzez darekz83 » 23 kwietnia 2010, 06:53

Mam podobny problem jak domel86,
Jak chcę sobie depnąć to odcina mi moc. Samochód przyspiesza jakby nie miał turbo wcale.
Jak zgaszę silnik i odpalę to jest dobrze, ale do chwili kiedy znowu nie przekroczę powiedzmy 3,5tys.
Ma ktoś jakieś sugestie?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
darekz83
Stella
Stella
 
Posty: 16
Dołączył(a): 26 kwietnia 2007, 21:21
Lokalizacja: o/wawy
Auto: Seat Toledo II

Re: [TDI VP] 1.9 TDI ASV 110KM - moc

Postprzez domel86 » 23 kwietnia 2010, 07:38

darekz83 napisał(a):Mam podobny problem jak domel86,
Jak chcę sobie depnąć to odcina mi moc. Samochód przyspiesza jakby nie miał turbo wcale.
Jak zgaszę silnik i odpalę to jest dobrze, ale do chwili kiedy znowu nie przekroczę powiedzmy 3,5tys.
Ma ktoś jakieś sugestie?


Darek, u Ciebie pewnie są zapieczone kierownice w turbo - miałem tak na samym początku przygody z Leonem. Po czyszczeniu problem prawie zniknął... prawie, bo pojawiał się sporadycznie ale już bez żadnych błędów w pamięci komputera.
Zobacz Profil
domel86
Stella +
Stella +
 
Posty: 70
Dołączył(a): 23 czerwca 2009, 08:07
Lokalizacja: Kielce
Auto: Seat Leon

Re: [TDI VP] 1.9 TDI ASV 110KM - moc

Postprzez darekz83 » 23 kwietnia 2010, 08:23

Ale na 1-szym i 2-gim biegu nie mam tego problemu. Dzisiaj sprawdzałem i na na 5-tym biegu odcięło mi dopiero przy 160km/h, ale czasem odcina i wcześniej.
A gdzie można oddać turbinę do czyszczenia za jakieś rozsądne pieniądze, bo sam tego nie zdobię, gdyż nie mam odpowiednich warunków oraz umiejętności :).
A komputera jeszcze nie podpinałem odkąd pojawił mi się ten problem.
Może dzisiaj podepnę jak będę miał czas i zobaczę jaki błąd.

A możliwe że to przepływomierz?

Chyba wykrakałem, bo ostatnio mówiłem do kumpla, że zrobiłem Seatem ponad 70 tys przez 3 lata i jeszcze mi się nic nie sypnęło, a kupiłem z przebiegiem niby 135 tys :). Chciałem to mam :).
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
darekz83
Stella
Stella
 
Posty: 16
Dołączył(a): 26 kwietnia 2007, 21:21
Lokalizacja: o/wawy
Auto: Seat Toledo II

Re: [TDI VP] 1.9 TDI ASV 110KM - moc

Postprzez FilipG » 23 kwietnia 2010, 09:07

darekz83, na 1 i 2 biegu bardzo ciężko jest złapać tryb awaryjny :) U mnie gdy turbo było w najgorszym stanie, tryb awaryjny łapało nawet na 3 biegu, a przez "nawet" mam na myśli, że mimo bardzo brudnego turbo w środku nie łapało awaryjnego na 1 i 2... Jest sporo tematów opisujących ten problem. Odsyłam do opcji szukaj!

domel86, musisz sprawdzić przewody podciśnienia, bo jeżeli masz czyszczone turbo i nowy N75 to mogą przewody nie trzymać podciśnienia. Jeśli któryś Twój znajomy ma samochód Volkswagen Auto Group ze sprawnym przepływomierzem to spróbuj zamienić się z nim na chwilę, przegazuj i zobaczysz czy problem zniknie. Jak tak to wiadomo w czym tkwi przyczyna.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
FilipG
Stella
Stella
 
Posty: 29
Dołączył(a): 6 marca 2010, 10:32
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Auto: Leon 1M

Re: [TDI VP] 1.9 TDI ASV 110KM - moc

Postprzez niedzwiedz11 » 23 kwietnia 2010, 09:10

panowie zróbcie logi i sprawa się wyjaśni...
Zobacz Profil
niedzwiedz11
Sport
Sport
 
Posty: 231
Dołączył(a): 6 sierpnia 2008, 15:53
Lokalizacja: poznań
Auto: Seat Leon 1,9TDI

Re: [TDI VP] 1.9 TDI ASV 110KM - moc

Postprzez loman » 23 kwietnia 2010, 11:39

Mam generalnie pytanko w sprawie logów. Gdzie należy je umieszczać?? Bo wrzuciłem swoje pierwszy raz robione i chciałbym się dowiedzieć jak je analizować. Gdyby ktoś mnie oświecił co i jak to byłbym wdzięczny.
Wrzuciłem je na dział Elektronika i Diagnostyka
viewtopic.php?t=21726

ale nie wiem czy ten dział żyje bo jakoś nie widać żadnego odzewu :( Może ktoś pomoże z klubowiczów

pzdr
Zobacz Profil
loman
Stella
Stella
 
Posty: 30
Dołączył(a): 21 listopada 2009, 23:11
Lokalizacja: warszawa
Auto: leon

Re: [TDI VP] 1.9 TDI ASV 110KM - moc

Postprzez Marcin_TDI » 23 kwietnia 2010, 12:06

szukaj, nie idź na łatwiznę
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=299803

nikt nie opisze Ci w 2 słowach jak się interpretuje logi
http://WWW.SERCE-HELI.PL - zbieramy pieniążki na operację serduszka dla mojej Córki
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Marcin_TDI
Cupra R
Cupra R
 
Posty: 5546
Dołączył(a): 14 czerwca 2005, 21:52
Lokalizacja: Warszawa - Ząbki
Auto: pozyczone

Re: [TDI VP] 1.9 TDI ASV 110KM - moc

Postprzez loman » 23 kwietnia 2010, 13:14

Marcin_TDI a możesz rzucić okiem na log 011BS bo z tego co czytałem jak go analizować to mi jakieś bzdury wyszły bo w pozycji ON N75 osiąga wartość 0 natomiast w pozycji OFF osiąga 99,6 wychodzi jak by coś było odwrotnie podłączone ( ale czy to możliwe ) czy jest jakaś inna przyczyna takich wyników??
Na wszelki wypadek wrzucę raz jeszcze log 011BS
Obrazek

pzdr
Zobacz Profil
loman
Stella
Stella
 
Posty: 30
Dołączył(a): 21 listopada 2009, 23:11
Lokalizacja: warszawa
Auto: leon

Re: [TDI VP] 1.9 TDI ASV 110KM - moc

Postprzez Marcin_TDI » 23 kwietnia 2010, 13:28

wymmusiłeś w ten sposób ruch sztangi przy turbo. warto zobaczyć pod samochodem jak się wtedy rusza i czy się nie przycina
http://WWW.SERCE-HELI.PL - zbieramy pieniążki na operację serduszka dla mojej Córki
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Marcin_TDI
Cupra R
Cupra R
 
Posty: 5546
Dołączył(a): 14 czerwca 2005, 21:52
Lokalizacja: Warszawa - Ząbki
Auto: pozyczone

Re: [TDI VP] 1.9 TDI ASV 110KM - moc

Postprzez loman » 23 kwietnia 2010, 13:43

Czyli to nie musi oznaczać, że N75 jest padnięte bądź coś źle podpięte, że wartości są jakieś odwrotne. I drugie pytanko czy może to skutkować czymś dla auta bo nie chciałbym jeździć z myślą że auto w końcu się rozsypie na środku drogi :( Generalnie auto mi jakoś głośno chodzi czy w tym można doszukiwać się przyczyny?
Dzięki za szybki odzew i stronę z informacjami o analizie logów.
"Jeśli uważasz, że BAŁAGAN na biurku oznacza bałagan w umyśle to co oznacza PUSTKA na biurku"
Zobacz Profil
loman
Stella
Stella
 
Posty: 30
Dołączył(a): 21 listopada 2009, 23:11
Lokalizacja: warszawa
Auto: leon

Re: [TDI VP] 1.9 TDI ASV 110KM - moc

Postprzez robertpik » 25 kwietnia 2010, 10:41

a ciezko laikowi wymienic te przewody? moze ktos wrzucic jakies fotki gdzie szukac tych przewodow i napisac jakie sa ich koszta ? bo czyscili mi turbo i jest lepiej z mocą a jakbym jeszcze wymienil przewody to byloby juz tip top
Zobacz Profil
robertpik
Signo
Signo
 
Posty: 181
Dołączył(a): 5 stycznia 2010, 21:56
Lokalizacja: Łódź
Auto: Seat Leon

Re: [TDI VP] 1.9 TDI ASV 110KM - moc

Postprzez darekz83 » 27 kwietnia 2010, 10:55

Zrobiłem logi. Nie wiem czy dobre

To jest zrobione tylko na 3-cim biegu, od 1,5 tys do ponad 4

Obrazek


A tu jest zdobione na 3 i tochę na 4 biegu.

Obrazek

Da się stwierdzić co jest nie tak na podstawie tych logów??

W pierwszym przypadku silnik przeszedł w tryb awaryjny, a w drugim nie.

A drogie jest czyszczenie turbo czy się nie opłaca, bo np. lepiej kupić regenerowane od razu?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
darekz83
Stella
Stella
 
Posty: 16
Dołączył(a): 26 kwietnia 2007, 21:21
Lokalizacja: o/wawy
Auto: Seat Toledo II

Re: [TDI VP] 1.9 TDI ASV 110KM - moc

Postprzez robertpik » 27 kwietnia 2010, 15:27

jezeli nie bierze oleju, nie gwiźdze , to sadze ze lepiej czyscic, sam nie wiedzialem co robic ale zdecydowalem sie na czyszczenie (samo czyszczenie mialo mnie kosztowac 400 brutto z uszczelkami, ale z wymiana oleju i filtra oleju po dlukich klutniach zaplacilem 500 zl)
Zobacz Profil
robertpik
Signo
Signo
 
Posty: 181
Dołączył(a): 5 stycznia 2010, 21:56
Lokalizacja: Łódź
Auto: Seat Leon

Re: [TDI VP] 1.9 TDI ASV 110KM - moc

Postprzez Marcin_TDI » 28 kwietnia 2010, 08:20

darekz83, weź zobacz jak sztanga Ci chodzi. Może wystarczy wyregulować ją tylko. na nastawach grupa 011
http://WWW.SERCE-HELI.PL - zbieramy pieniążki na operację serduszka dla mojej Córki
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Marcin_TDI
Cupra R
Cupra R
 
Posty: 5546
Dołączył(a): 14 czerwca 2005, 21:52
Lokalizacja: Warszawa - Ząbki
Auto: pozyczone

Re: [TDI VP] 1.9 TDI ASV 110KM - moc

Postprzez domel86 » 28 kwietnia 2010, 09:10

Zbierałem informację, ze wszystkich znanych mi for i takie odcinanie, tak jak zresztą piszą Wszyscy może być konsekwencją wielu rzeczy, np.

1) Turbina
2) Zaworek N75
3) Przepływomierz
4) Przewody ciśnieniowe

5) Katalizator (?)
6) Filtr paliwa (?)


PS. ja już nie mam do swojego samochodu cierpliwości :] od kilku dni przepalałem go sukcesywnie kilka razy dziennie, dość mocno - zero odcięć. Potrafił na trzecim biegu od 1200rpm do ponad 5000rpm jechać bez żadnego problemu. Na czwartym biegu dokładnie to samo, też bez problemów. Raz zdarzyło się że w trakcie przyśpieszania na czwórce szarpnęło delikatnie, ale za chwilę pojechał normalnie - jakiś chwilowy (1sek dosłownie, ale dało się wyczuć) zastój złapał. Czyli kilkadziesiąt prób bez najmniejszych problemów przeszedł, większość na wzniesieniach - czyli pod większym obciążeniem... Po czym wczoraj złapał muła na prostej drodze, przy w miarę normalnym przyśpieszaniu, bez żadnych gwałtownych depnięć w pedał gazu.... :-/
Zobacz Profil
domel86
Stella +
Stella +
 
Posty: 70
Dołączył(a): 23 czerwca 2009, 08:07
Lokalizacja: Kielce
Auto: Seat Leon

Re: [TDI VP] 1.9 TDI ASV 110KM - moc

Postprzez Marcin_TDI » 28 kwietnia 2010, 09:48

bez logów to możesz sobie tak wymieniać, wszystko po kolei i wróżyć z fusów. logi to podstawa i ocena ruchu sztangi, po zimie zawsze takie kwiatki wychodzą bo się wolniej (mniej dynamicznie) jeździ i takie tego skutki.
http://WWW.SERCE-HELI.PL - zbieramy pieniążki na operację serduszka dla mojej Córki
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Marcin_TDI
Cupra R
Cupra R
 
Posty: 5546
Dołączył(a): 14 czerwca 2005, 21:52
Lokalizacja: Warszawa - Ząbki
Auto: pozyczone

Re: [TDI VP] 1.9 TDI ASV 110KM - moc

Postprzez darekz83 » 28 kwietnia 2010, 11:12

Marcin_TDI, nie wiem jak się sprawdza tą sztangę. Na nastawach była grupa 011. A trzeba zrobić loga na postoju też?

Oddałem dzisiaj auto do mechanika na zrobienie zawieszenia i poprosiłem żeby zerknął. Powiedział, że prawdopodobnie coś jest zapieczone, ale ma zobaczyć czy coś się rusza prawidłowo. Nie pamiętam co mówił, ale możliwe że sztanga. Wieczorem będę miał Seata to zobaczę.

domel86, właśnie wiem, że może być dużo przyczyn, a nie chcę pchać kasy bez potrzeby. i tak trochę włożyłem ostatni,bo kompletne zawieszenie robię, tarcze 4 wymieniam, łożyska z przodu, amorki i mocowanie amortyzatorów. A teraz ta turbina coś szwankuje... :/.

Marcin_TDI, ostatnio jeździłem mulasto strasznie. Nie przekraczałem 2,5 tys a czasem jeździłem do 2 :). Widocznie tak nie można ;).

Słyszałem też opinię, że trzeba parę razy przegonić porządnie auto i to czasem też pomaga.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
darekz83
Stella
Stella
 
Posty: 16
Dołączył(a): 26 kwietnia 2007, 21:21
Lokalizacja: o/wawy
Auto: Seat Toledo II

Re: [TDI VP] 1.9 TDI ASV 110KM - moc

Postprzez Marcin_TDI » 28 kwietnia 2010, 13:03

jak cos to regulujemy sztangi także jak chodzi łagodnie to zapraszam.
http://WWW.SERCE-HELI.PL - zbieramy pieniążki na operację serduszka dla mojej Córki
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Marcin_TDI
Cupra R
Cupra R
 
Posty: 5546
Dołączył(a): 14 czerwca 2005, 21:52
Lokalizacja: Warszawa - Ząbki
Auto: pozyczone

Re: [TDI VP] 1.9 TDI ASV 110KM - moc

Postprzez FilipG » 28 kwietnia 2010, 20:40

darekz83, nie porządnie przegonić tylko: viewtopic.php?t=1973&postdays=0&postorder=asc&start=80

Przeczytaj dyskusję na końcu. Przede wszystkim jak koledzy tam pisali - zbyt duże przeładowanie może spowodować poważne uszkodzenie turbiny! Ja podałem tam sposób, który sprawdził się u mnie idealnie, ale pamiętaj, że nie koniecznie musisz mieć kierowniczki zapieczone... Może być uszkodzona gruszka, może być nieszczelność w przewodach... w teorii przyczyn tego problemu jest sporo. Są też mechanicy, którzy podciągają do niewyobrażalnych rozmiarów problem, żeby dorobić więcej kaski. Jak zrobisz logi to będziesz miał materiał prawdomówny w 100%
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
FilipG
Stella
Stella
 
Posty: 29
Dołączył(a): 6 marca 2010, 10:32
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Auto: Leon 1M

Re: [TDI VP] 1.9 TDI ASV 110KM - moc

Postprzez darekz83 » 29 kwietnia 2010, 11:17

FilipG, dzięki . Poczytałem trochę. Spróbuję tak.

Marcin_TDI, gadałem z mechanikiem. Podkreślam, że on nie rozbierał tego tylko zerknął.
Powiedział, że walnięty jest zawór podciśnienia (puszka podciśnienia) na turbosprężarce. Nie ma przepływu powietrza a powinno być. Możliwe, że coś przekręciłem.
Możliwe jest, że to ten zawór? Tylko nie wiem jaki to numer dokładnie. On powiedział, że trudno go dostać.

Podczas diagnozy VAG-COMem pojawiły się błędy:

VAG-COM Version: Release 311.2-N

Control Module Part Number: 038 906 012 BT
Component and/or Version: 1,9l R4 EDC 0000SG 2805
Software Coding: 00002
Work Shop Code: WSC 00046
2 Faults Found:
19561 - Valve for Intake Manifold Flap (N239): Open or Short to Ground
P3105 - 35-10 - - - Intermittent coś z zaworem n239
17965 - Charge Pressure Control: Positive Deviation
P1557 - 35-10 - - - Intermittent coś z zaworem n75

Da się coś z tego odczytać?

Marcin_TDI, a wysłał byś na PW ile kosztuje u Ciebie regeneracja sztangi?
I może regenerujecie/czyścicie turbiny? :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
darekz83
Stella
Stella
 
Posty: 16
Dołączył(a): 26 kwietnia 2007, 21:21
Lokalizacja: o/wawy
Auto: Seat Toledo II

Re: [TDI VP] 1.9 TDI ASV 110KM - moc

Postprzez Marcin_TDI » 29 kwietnia 2010, 18:31

wpadnij to powiem Ci co można zrobić z twoim przypadkiem
http://WWW.SERCE-HELI.PL - zbieramy pieniążki na operację serduszka dla mojej Córki
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Marcin_TDI
Cupra R
Cupra R
 
Posty: 5546
Dołączył(a): 14 czerwca 2005, 21:52
Lokalizacja: Warszawa - Ząbki
Auto: pozyczone

Re: [TDI VP] 1.9 TDI ASV 110KM - moc

Postprzez domel86 » 29 kwietnia 2010, 19:43

Co do mojego przypadku... Autko na trzecim biegu jest bardzo dynamiczne, potrafi nawet do 5k obrotów dojść i nic. Na czwartym już gorzej... chyba że operuję inaczej pedałem gazu. Jeżeli depnę w podłogę, to zbiera się dość dziwnie... Jeżeli naciskam i puszczam gaz, na zmianę autko idzie do przodu aż miło i nie łapie "notlaufa" - o ile to notlauf. Logi dopiero będę mógł zrobić na weekendzie, bo wtedy będę miał kabelek do VAG'a.

Btw. czy w okolicach, bądź samych Kielcach znacie kogoś, kto mógłby wykonać w 100% prawidłowe logi i przy okazji zdiagnozować coś na ich podstawie ?
Zobacz Profil
domel86
Stella +
Stella +
 
Posty: 70
Dołączył(a): 23 czerwca 2009, 08:07
Lokalizacja: Kielce
Auto: Seat Leon

Re: [TDI VP] 1.9 TDI ASV 110KM - moc

Postprzez FilipG » 30 kwietnia 2010, 08:29

domel86, ale zdajesz sobie sprawę z tego, że to normalne w samochodzie z silnikiem 110 konnym, że nie przyspiesza na 4 i 5 biegu tak dynamicznie jak na pierwszych trzech?

Ja Ci proponuje żebyś zrobił logi dynamiczne, ale nie tak, że przejedziesz się i zarejestrujesz, tylko tak, żeby samochód wpadł w tryb awaryjny, czyli powiedzmy za tą 11-12 próbą (pewnie coś to ma wspólnego z nagrzewaniem silnika/komory silnika).

Jak się uda zrobić porządne logi przedstawiające problem i jak ładnie poprosisz to spece z naszego forum rozgryzą je raz dwa :)

P.S. 5 tys. obr. to w piz*u! W ogóle nie powinieneś tak przeciągać silnika, zwłaszcza jak masz jakąś usterkę. A tak na marginesie - 4150obr. to max koni w 110-tkach więc do tej wartości opłaca się dociągać. Dalej nie masz "sportowej jazdy" tylko spadek mocy.

(chyba, że Ty masz chipa, hmmm? :clever: )
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
FilipG
Stella
Stella
 
Posty: 29
Dołączył(a): 6 marca 2010, 10:32
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Auto: Leon 1M

Re: [TDI VP] 1.9 TDI ASV 110KM - moc

Postprzez dave » 30 kwietnia 2010, 09:28

P.S. 5 tys. obr. to w piz*u! W ogóle nie powinieneś tak przeciągać silnika, zwłaszcza jak masz jakąś usterkę. A tak na marginesie - 4150obr. to max koni w 110-tkach więc do tej wartości opłaca się dociągać. Dalej nie masz "sportowej jazdy" tylko spadek mocy.
nie pisz takich bzdur, blagam...
FilipG napisał(a):(chyba, że Ty masz chipa, hmmm? :clever: )
a co to ma do rzeczy?
13,69 et
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
dave
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 3300
Dołączył(a): 9 stycznia 2005, 22:19
Lokalizacja: bydgoszcz
Auto: V6T+++
Silnik: CJXA 2.0

Re: [TDI VP] 1.9 TDI ASV 110KM - moc

Postprzez FilipG » 30 kwietnia 2010, 11:25

dave, jeżeli ja coś źle rozumiem to może wytłumacz jak to jest naprawdę a nie krytykuj bez zdania wytłumaczenia, bo jak ktoś będzie się czegoś chciał dowiedzieć na ten temat z tego forum to wpadnie tylko na moją wypowiedź i twoje krótkie zdanie krytyki.

Przetłumacz mi poprawnie to zdanie jeżeli możesz. Widocznie ja je źle rozumiem (zakładam, że dobrze się na tym znasz):

"Zauważmy, że w klasycznym silniku, moc wzrasta waz z obrotami początkowo dość stromo, dopóki wzrasta moment. Później, kiedy moment spada, moc wzrasta słabiej, aż wreszcie osiąga swe maksimum i dalej zaczyna też spadać."

A cytat pochodzi ze strony: http://www.junak.riders.pl/BIBLO/ARTYK/moc4.htm

Jeżeli się pomyliłem, że przy chipie zmienia się max. moment obrotowy i max. wartość koni też jest przesunięta to przepraszam. Myślałem, że przez to zmienia się zakres obrotów pomiędzy max momentem obr. a max KM, dzięki czemu max KM jest dostępne na wyższych obr. niż w seryjnym 110KM

Wypowiedz się jak możesz. Wytłumacz.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
FilipG
Stella
Stella
 
Posty: 29
Dołączył(a): 6 marca 2010, 10:32
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Auto: Leon 1M

Re: [TDI VP] 1.9 TDI ASV 110KM - moc

Postprzez DOC » 30 kwietnia 2010, 13:13

dave napisał(a):P.S. 5 tys. obr. to w piz*u! W ogóle nie powinieneś tak przeciągać silnika, zwłaszcza jak masz jakąś usterkę. A tak na marginesie - 4150obr. to max koni w 110-tkach więc do tej wartości opłaca się dociągać. Dalej nie masz "sportowej jazdy" tylko spadek mocy.
nie pisz takich bzdur, blagam...


Kurde dave czasem Twoje wyskoki sa zalamujace. Czemu sie chlopa czepiasz skoro mowi prawde? 5 tys. obrotow w TDi to duzo (mowie o serii ale nawet pomodzonych silnikow szkoda tak krecic) tym bardziej ze ma jakis problem z autem.
Ponadto auta po programie i wiekszych modach czestokroc wyzej sie kreca wiec pytanie Filipa o chip jest calkiem rozsadne.
Wpadniesz, zacytujesz, szczekniesz po chamsku i nic nie wyjasnisz... :?


PS: Wstawiam link do 2 wykresow od nas z forum, sprawdz sobie czy jest sens krecic ARLa czy ALH (czyli cos jak ASV) do tych 5000...

http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... 9967046856
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 307d6.html
Ex-LeonClub
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
DOC
Sport
Sport
 
Posty: 765
Dołączył(a): 12 maja 2007, 21:33
Lokalizacja: Poznań
Auto: Leon TDI

Re: [TDI VP] 1.9 TDI ASV 110KM - moc

Postprzez dave » 30 kwietnia 2010, 14:58

DOC napisał(a):Wpadniesz, zacytujesz, szczekniesz po chamsku i nic nie wyjasnisz... :?
nie skacz synku do mnie nie jestem na forum 24h/dobe wiec jak nie odpisze w ciagu 5 min to sie chyba nic nie stanie ?? ?? ??
DOC napisał(a):http://www.fotosik.pl/sho...710989967046856

sam dales bardzo ladny przyklad. max moc przy 4190 to znaczy ze krecimy auto tylko do tych obr? po 4190 zmieniamy bieg? to auto spokojnie mozna zakrecic do 4500-4600 bo to ze max moc jest przy 4190 nie znaczy ze dalej nic sie juz nie dzieje. right?

2 przyklad arl. spokojnie to auto mozna zakrecic do 4400 bo przy tych obrotach na serii masz odpowiednio 150km/185km. zgadza sie? wiec dla mnie sa to bzdury bo skoro na wykresie jest max moc przy 4k/obr to tylko do 4 mozna krecic tak?

i jeszcze raz ci przypomne... nie szczekam i nie siedze na forum 24h/dobe wiec rozluznij rajtuzy...

pozdrawiam.

p.s co do'przeciagania silnika' rozumiem ze w przypadku ARLa (konkretnie moje auto) ktore podczas sprintu jest krecone do 5100-5200 to juz silnik jest trupem? jestem przekonany ze jest to zdrowsze niz wciskanie gazu w podloge przy 1800-2000 obr...
13,69 et
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
dave
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 3300
Dołączył(a): 9 stycznia 2005, 22:19
Lokalizacja: bydgoszcz
Auto: V6T+++
Silnik: CJXA 2.0

Re: [TDI VP] 1.9 TDI ASV 110KM - moc

Postprzez DOC » 30 kwietnia 2010, 16:12

dave napisał(a):nie skacz synku do mnie nie jestem na forum 24h/dobe wiec jak nie odpisze w ciagu 5 min to sie chyba nic nie stanie ?? ?? ??

Skoro nie masz czasu zeby odpisac komus merytorycznie to rownie dobrze mozesz sobie darowac kilkuwyrazowe zlosliwosci w stylu "nie pisz bzdur" itd. Pomimo krotkiego stazu na forum Flilip potrafi sie wypowiedziec duzo bardziej skladnie i kulturalnie niz Ty, moderator. Nie stanowi to dla Ciebie powodu do wstydu?
Nie chcialbym Cie bardziej osmieszac ale jak dla mnie to masz straszne problemy z czytaniem jakiegos tekstu i ROZUMIENIEM go. Nikt nawet nie wspomnial o zmienianiu biegu przy 4100 obrotow.
FilipG napisał(a):4150obr. to max koni w 110-tkach więc do tej wartości opłaca się dociągać. Dalej nie masz "sportowej jazdy" tylko spadek mocy.

Czy widzisz gdzies tutaj stwierdzenia, ktore usilujesz wmawiac? 4190 obr. - max moc w ASV. Czy jest to prawda? JEST! Czy po tej wartosci masz spadek mocy? MASZ!
Powtorze pytanie - czy widzisz tutaj cokolwiek o zmienianiu biegow przy tej wartosci? Nie bylo o tym mowy. Jezeliby chciec sie bardziej czepiac slow - "spadek mocy" nie rowna sie "brak mocy".

Co do Twojego auta - niezbyt mnie obchodzi do jakich obrotow je krecisz w czasie "sprintu", twoja sprawa. Tym niemniej nie uwierze, ze czeste krecenie silnika w ten zakres obrotow nie zmniejsza jego trwalosci. Gdyby TDi bylo tak bezpieczne w kreceniu w wysokie wartosci to nikt nie bawilby sie w VTEC itp.

PS:
"I nie mow do mnie synku, nie jestes moim ojcem..."

-Kuba Brenner
Ex-LeonClub
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
DOC
Sport
Sport
 
Posty: 765
Dołączył(a): 12 maja 2007, 21:33
Lokalizacja: Poznań
Auto: Leon TDI

Re: [TDI VP] 1.9 TDI ASV 110KM - moc

Postprzez FilipG » 30 kwietnia 2010, 16:35

DOC, dziękuję Ci za wsparcie! Może na forum jestem króciutko, ale staram się udzielać i pomagać jakkolwiek potrafię (na pewno nie chce zaszkodzić). O pomoc też będę prosił pewnie nie raz.

domel86, sam mam 110KM i wiem, że powyżej 4150obr. samochód już nie "ciągnie". W tym wypadku moja wiedza wynika z obserwacji. Jeżeli nie ma ogromnego spadku mocy to podejrzewam, że nie jest to objawem.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
FilipG
Stella
Stella
 
Posty: 29
Dołączył(a): 6 marca 2010, 10:32
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Auto: Leon 1M

Re: [TDI VP] 1.9 TDI ASV 110KM - moc

Postprzez dave » 30 kwietnia 2010, 16:36

DOC napisał(a):Nikt nawet nie wspomnial o zmienianiu biegu przy 4100 obrotow.
no faktycznie przy 4100 nie ;) ale 4150 juz tak :arrow:
FilipG napisał(a):A tak na marginesie - 4150obr. to max koni w 110-tkach więc do tej wartości opłaca się dociągać
DOC napisał(a):Co do Twojego auta - niezbyt mnie obchodzi do jakich obrotow je krecisz w czasie "sprintu", twoja sprawa.
tu musze sprostowac, 5100-5200 jest tylko w przypadku 4 biegu, poprzednie sa to ok 4600-4800 przy czym vp mozna zakrecic wyzej.
DOC napisał(a):Tym niemniej nie uwierze, ze czeste krecenie silnika w ten zakres obrotow nie zmniejsza jego trwalosci.
jak zrobie z 400kkm i motor padnie to ci powiem czy sie trwalosc zmniejszyla a poki co malo mnie obchodzi w co ty wierzysz ;)
DOC napisał(a):Nie chcialbym Cie bardziej osmieszac ale jak dla mnie to masz straszne problemy z czytaniem jakiegos tekstu i ROZUMIENIEM go. Nikt nawet nie wspomnial o zmienianiu biegu przy 4100 obrotow.
A tak na marginesie - 4150obr. to max koni w 110-tkach więc do tej wartości opłaca się dociągać.
wiec wyjasnij mi co to znaczy "dociagac bo ja odebralem to jako "krecic silnik" do jakis tych wlasnie obrotow po czym zmienic bieg. ale to by musial tez wyjasnic FilipG, o co mu w tym zdaniu chodzilo. wydaje mi sie ze o to samo co mi. dla ciebie slowo dociagac moze znaczyc co innego, nie wiem co i boje sie nawet pomyslec, moze ci sie pare literek pomylilo? :hahaha:
DOC napisał(a):Czy widzisz gdzies tutaj stwierdzenia, ktore usilujesz wmawiac? 4190 obr. - max moc w ASV. Czy jest to prawda? JEST! Czy po tej wartosci masz spadek mocy? MASZ!
wiec powiedz mi co robisz po tych 4150obr? wysiadasz z samochodu, idziesz zrobic kupe? zwalniasz? zaciagasz reczny? zmieniasz bieg? co robisz? ty masz 3 latka czy jak? nie czaje do czego sie przyczepiles...
13,69 et
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
dave
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 3300
Dołączył(a): 9 stycznia 2005, 22:19
Lokalizacja: bydgoszcz
Auto: V6T+++
Silnik: CJXA 2.0

Re: [TDI VP] 1.9 TDI ASV 110KM - moc

Postprzez FilipG » 30 kwietnia 2010, 17:14

dave, według mnie...
FilipG napisał(a):A tak na marginesie - 4150obr. to max koni w 110-tkach więc do tej wartości opłaca się dociągać.
...oznacza, że jadąc pomiędzy maksymalnym momentem a maksymalną mocą silnik pracuje najdynamiczniej. Jaki jest sens przeciągania ponad obroty w których moc jest największa dla danego silnika na niższych biegach? Napisałem "opłaca się" a nie "należy" właśnie dlatego, ponieważ nie ma większego sensu dochodzić do zakresu obrotów w których samochód jest słabszy. Lepiej zmieniać bieg między max momentem a max mocą.

Zareagowałem impulsywnie dlatego, że domel86 napisał o męczącym go od czasu do czasu trybie awaryjnym i dochodzeniu do 5000obr.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
FilipG
Stella
Stella
 
Posty: 29
Dołączył(a): 6 marca 2010, 10:32
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Auto: Leon 1M

Re: [TDI VP] 1.9 TDI ASV 110KM - moc

Postprzez DOC » 30 kwietnia 2010, 17:53

dave, nie wiem na jakim punkcie masz kompleksy ale najpierw cos gadasz o jakis rajtuzach, potem o przestawianiu literek w wyrazie "dociagac", o kupie - wiesz, moze dobry psycholog by Ci pomogl? Taka projekcja swiadczy, ze masz z czyms duzy problem.

A co do zmian biegow i innych rzeczy - wszyscy wiemy ze jestes mistrzem prostej. Jezeli takie krecenie silnika Ci odpowiada - OK. Tym niemniej rozmowa tyczy sie seryjnego ASV w ktorym sa problemy z silnikiem - w takim przypadku krecenie >5000 rpm jest wysoko niewskazane. Kropka.
Ex-LeonClub
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
DOC
Sport
Sport
 
Posty: 765
Dołączył(a): 12 maja 2007, 21:33
Lokalizacja: Poznań
Auto: Leon TDI

Re: [TDI VP] 1.9 TDI ASV 110KM - moc

Postprzez Sammael » 30 kwietnia 2010, 21:40

Dobra... ponapinali się?

Zmodzonego VPeka wręcz wypada kręcić wysoko bo taka jest natura tego silnika. Wypada, zwłaszcza, że im mniej zmian biegów tym jesteś szybszy... i nie tylko na prostej. Teoretyzując bierzesz zakręt na trójce i ciągniesz ją maksymalnie długo do następnego zakrętu a nie -> zmieniasz bieg na 4, żeby zaraz przed następnym zakrętem zrzucić na 3.
zero zmian biegu vs. dwie zmiany.
Na ćwiare to już w ogóle im mniej zmian tym lepiej....

Faktem jest, że PDeka kręci się dużo niżej i bez odpowiedniego przygotowania moc (powyżej pewnej wartości) już bardzo szybko spada - na tyle szybko, że jest sens zmienić dwa biegi niż w ogóle nie zmieniać /sytuacja opisana wyżej/.

DOC, dave ma racje co do niefortunności wykresu VPeka, który wkleiłeś. Jak byk to auto można ciągnąć do 4700.
Co do ARLa z linku, kręciłbym go do 4400,4500.
Był Leon 1M FR conversion ASV->BLT 230 KM/460 Nm
Było Audi S3 8P BHZ->CDLA 2.0 TFSI 360,1 HP/458 Nm Powered by COMPSPORT
Bylo Audi RS5 450KM. 4.2 FSI V8
Jest Audi A1 S-line 185KM - 1.4 TFSI(żono-wóz)
Jest Audi RS7 600KM. 4.0 TFSI V8
Zobacz Profil
Sammael
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 4821
Dołączył(a): 8 stycznia 2007, 17:03
Auto: Audi RS5
Silnik: CJXA 2.0

Re: [TDI VP] 1.9 TDI ASV 110KM - moc

Postprzez dave » 1 maja 2010, 00:07

FilipG,
FilipG napisał(a):Lepiej zmieniać bieg między max momentem a max mocą.
wytlumacz mi to prosze, sorry za ton niektorych moich wypowiedzi ale chyba staz na tym forum i ilosc tego typu tematow/zdan forumowiczow czy klubowiczow jest tego skutkiem a nie mam na celu atakowania ciebie czy kogokolwiek innego chyba ze ktos jest niekumaty a tacy tez tutaj sa- to tak dla wyjasnienia ;) a wiec wytlumacz mi to bo jesli lepiej zmieniac bieg miedzy max momentem a max moca to wychodzi z tego ze miedzy obrotami ~2300- nm a ~4200- moc? chyba cos nie tak?
FilipG napisał(a):Jaki jest sens przeciągania ponad obroty w których moc jest największa dla danego silnika na niższych biegach?
ano wlasnie jest sens poniewaz to ze max moc przyjmijmy jest przy 4200 nie oznacza ze powyzej tych obrotow auto przestaje jechac tak? a juz wogole jesli chodzi o vp o czym pisalem wyzej ja i pozniej pisal sammaello czy jak mu tam :P ;)
DOC napisał(a):wiesz, moze dobry psycholog by Ci pomogl? Taka projekcja swiadczy, ze masz z czyms duzy problem.
jaki ty jestes kozak... dziwne ze jak masz monitor przed oczami to skaczesz ile sie da, tylko w przypadku kiedy masz przed soba monitor, zreszta nie tylko ty jeden jestes w tym mocny.
DOC napisał(a):A co do zmian biegow i innych rzeczy - wszyscy wiemy ze jestes mistrzem prostej. Jezeli takie krecenie silnika Ci odpowiada - OK
wez juz mnie nie rozsmieszaj... od teraz jak nie bede mial humoru zawsze bede odpowiadal na twoje posty abys mnie znowu rozsmieszyl...
13,69 et
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
dave
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 3300
Dołączył(a): 9 stycznia 2005, 22:19
Lokalizacja: bydgoszcz
Auto: V6T+++
Silnik: CJXA 2.0

Re: [TDI VP] 1.9 TDI ASV 110KM - moc

Postprzez Axee » 1 maja 2010, 01:13

FilipG napisał(a):Jaki jest sens przeciągania ponad obroty w których moc jest największa dla danego silnika na niższych biegach?

Np. po to, aby zmieniajac bieg na wyzszy, wpasc od razu w wyzsze obroty, a zatem w wyzsza moc.
W zaleznosci od przebiegu mocy i momentu, mozna przyjac ze w rozrachunku ogolnym moze byc to oplacalne. Tracimy troche mocy, po spadku poza maksymalna moc, ale zyskujemy wiecej po zmianie na wyzszy bieg, zaczynamy od razu od wyzszej mocy.
Przykladowo dla skrzyni EGS, jadac 4200obr. na 4 biegu, wlaczajac 5 bieg mamy 3340obr., przeciagajac do 4600obrotow, wpadamy na 5 w 3660. Moc przy 3660 jest wyzsza, niz przy 3340.
Dla podanego wczesniej wykresu AHF, moc max jest przy 4200 155KM, zatem zmieniajac z 4 biegu przy 4200 na 5, spadamy z moca do 140KM, gdy jednak przeciagamy na 4 do 4600 spadamy z moca do 146 i po zmiane na 5 wpadamy w 150KM, ciagnac dalej przez Pmax.
Pozdrawiam Axee® LCT


Anna Wiktoria * 05-10-2017 + 17-04-2018
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Axee
Moderator LC Team
Moderator LC Team
 
Posty: 4085
Dołączył(a): 30 stycznia 2008, 14:21
Lokalizacja: Gliwice
Region: śląskie
Auto: FR
Silnik: BMN 2.0

Re: [TDI VP] 1.9 TDI ASV 110KM - moc

Postprzez DOC » 1 maja 2010, 09:18

jaki ty jestes kozak... dziwne ze jak masz monitor przed oczami to skaczesz ile sie da, tylko w przypadku kiedy masz przed soba monitor, zreszta nie tylko ty jeden jestes w tym mocny.

A skad ty to mozesz wiedziec?
Ex-LeonClub
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
DOC
Sport
Sport
 
Posty: 765
Dołączył(a): 12 maja 2007, 21:33
Lokalizacja: Poznań
Auto: Leon TDI

Re: [TDI VP] 1.9 TDI ASV 110KM - moc

Postprzez FilipG » 1 maja 2010, 09:31

Chłopaki, przepraszam Was, ale ja już tego nie wytrzymam :kreci: Gdyby mnie to tak nie interesowało to bym dawno już odpuścił. Sam obserwuję w swoim samochodzie, że jak pociągnę do powiedzmy 3800obr. na 3 biegu, odpuszczę gaz i po chwili wcisnę go z powrotem tak żeby trafić w 3500obr. to nie ma już takiego przyspieszenia jak przy 2500obr. To tak jakby największego kopa miał tylko przy max momencie.

Wy piszecie tutaj bardzo mądre rzeczy i bardzo jasno tłumaczycie, logika Waszego myślenia dociera do mnie bardzo dobrze, ale mój samochód nie zachowuje się tak dobrze wtedy, gdy stosuję się do Waszych zaleceń (no musiałem wczoraj sprawdzić) i albo "śruba się poluzowała", albo na tej stronie jest się ziarno prawdy:

http://www.technikajazdy.info/techniczn ... -obrotowy/

Oczywiście nie mogę Was prosić o przeczytanie powyższego artykułu, ponieważ uważam, że i tak dość Was wymęczyłem w tym temacie. Jeżeli ktoś chce wiedzieć skąd moje wnioski się wzięły to ten artykuł i jemu podobne są źródłem.

P.S. dave, no właśnie stąd moje informacje. Z jednej strony jasne tłumaczenie Twoje i Axee, a z drugiej strony fizyka, które również jest dla mnie bardzo logiczna. Nie miej do mnie żalu, że jestem skołowany tym wszystkim :piwo: Aaaa i właśnie dlatego byłem taki pewny swego. To tak jakbym kupił książkę do AutoCAD i opowiedział komuś o jakiejś opcji a ten ktoś by powiedział, że się mylę, że tego się nie da zrobić w ten sposób. Zrozum mnie, nie chciałem zrobić tutaj zamieszania.

Pozdrawiam.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
FilipG
Stella
Stella
 
Posty: 29
Dołączył(a): 6 marca 2010, 10:32
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Auto: Leon 1M

Re: [TDI VP] 1.9 TDI ASV 110KM - moc

Postprzez domel86 » 1 maja 2010, 10:10

To nie jest tak Panowie, że katuje silnik kręcąc go do 5000 obrotów. To nie pierwszy diesel, z jakim mam do czynienia. Jest zupełnie inaczej, zawsze staram się jeździć zgodnie z ogólnymi zasadami dla diesla, tj. oszczędzanie zimnego silnika, odczekiwanie przed zgaszeniem, jazda między 2.5-3k obrotów. To "kręcenie" silnika do prawie 5000 obrotów to tylko i wyłącznie w celu wymuszenia "notlaufa". Okazuje się jednak, że nie zawsze błąd daje o sobie znać. Być może to po raz kolejny turbina... martwi mnie jednak fakt, że po niecałych 5 miesiącach od czyszczenia. Druga sprawa... zastanawiam się, czy aby nie przepływka - po zakupie auta problem z odcięciem mocy pojawił się 2 dni po. Zadzwonilem do poprzedniego właściciela, który stwierdził że nie miał tego typu kłopotów, po czym dodał "a może przepływka, nie wiem" - może faktycznie coś na rzeczy. Czy poza logami, da radę jakoś sprawdzić stan faktyczny przepływomierza ? Dziwne natomiast jest, że po wyczyszczeniu turbiny problem na jakiś czas zniknął, chociaż nie w 100%. Przez te 5 miesięcy od czyszczenia notlaufa złapałem 3x - nie pamiętam już dokładnie w jakich okolicznościach, ale na pewno nie próbowałem go "wymuszać". Samochodem poruszam się głównie po mieście, raz na 2-3 miesiące dłuższa traska. Nie jeżdzę jak emeryt, ale też nie katuję silnika. Zdarzy mi się jechać na ~2000 obrotów, jak również na około 3500 rpm. Poza "testami" z ostatnich kilku dni nigdy nie przekraczam granicy 3500rpm.
Zobacz Profil
domel86
Stella +
Stella +
 
Posty: 70
Dołączył(a): 23 czerwca 2009, 08:07
Lokalizacja: Kielce
Auto: Seat Leon

Re: [TDI VP] 1.9 TDI ASV 110KM - moc

Postprzez Sammael » 1 maja 2010, 11:47

FilipG napisał(a):Chłopaki, przepraszam Was, ale ja już tego nie wytrzymam :kreci: Gdyby mnie to tak nie interesowało to bym dawno już odpuścił. Sam obserwuję w swoim samochodzie, że jak pociągnę do powiedzmy 3800obr. na 3 biegu, odpuszczę gaz i po chwili wcisnę go z powrotem tak żeby trafić w 3500obr. to nie ma już takiego przyspieszenia jak przy 2500obr. To tak jakby największego kopa miał tylko przy max momencie.


No tak ale jeździsz dieslem gdzie przede wszystkim podczas przyspieszania czujesz narastanie momentu obrotowego.

Po drugie z tego co pamiętam masz serię a dyskusja była już o zmodyfikowanym samochodzie.

Szczerze mówiąc ciężko jest coś takiego wytłumaczyć, nie żartuje... to tak jak większość użytkowników diesla twierdzi, że moje auto nie jedzie... bo nie czują takich wgniotów w fotel.

Weźmy jeszcze inną rzeczy, trójka przy 2500 a trójka przy 3800 to zupełnie inne straty mocy.

Ja mam propozycję - niech każdy jeździ tak jak mu się podoba. I tak jak to sobie czuje. Wtedy nie będzie problemów i kłótni.
Był Leon 1M FR conversion ASV->BLT 230 KM/460 Nm
Było Audi S3 8P BHZ->CDLA 2.0 TFSI 360,1 HP/458 Nm Powered by COMPSPORT
Bylo Audi RS5 450KM. 4.2 FSI V8
Jest Audi A1 S-line 185KM - 1.4 TFSI(żono-wóz)
Jest Audi RS7 600KM. 4.0 TFSI V8
Zobacz Profil
Sammael
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 4821
Dołączył(a): 8 stycznia 2007, 17:03
Auto: Audi RS5
Silnik: CJXA 2.0

Re: [TDI VP] 1.9 TDI ASV 110KM - moc

Postprzez FilipG » 1 maja 2010, 12:31

Sammael, zgadzam się z Tobą w 100%. Poniosło mnie i zaproponowałem styl jazdy dlatego, że chodziło o seryjny 110KM ASV na początku dyskusji (przynajmniej ja od tego zacząłem). Jak się później okazało, jak domel86 napisał, niepotrzebnie cała dyskusja trwała. Moja wina. Wynika z nieporozumienia. Przepraszam (za to zostało dodanych kilka bardzo ciekawych informacji do tematu! :) ).

Dodaję więc idąc za radą Sammaela, że cofam wszelkie sugestie co do techniki jazdy i zamykam wszystko w sformułowaniu, że "ja jeżdżę tak jak opisywałem i jeździ mi się dobrze".

Pozdrawiam
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
FilipG
Stella
Stella
 
Posty: 29
Dołączył(a): 6 marca 2010, 10:32
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Auto: Leon 1M

Re: [TDI VP] 1.9 TDI ASV 110KM - moc

Postprzez domel86 » 2 maja 2010, 08:39

Może moje pytanie wyda się co poniektórym głupie, ale zastanawia mnie jedna rzecz. Czy filtr paliwa może powodować notlaufa ? Takiego, który mija po ponownym uruchomieniu silnika ?
Zobacz Profil
domel86
Stella +
Stella +
 
Posty: 70
Dołączył(a): 23 czerwca 2009, 08:07
Lokalizacja: Kielce
Auto: Seat Leon

Re: [TDI VP] 1.9 TDI ASV 110KM - moc

Postprzez Sammael » 2 maja 2010, 10:03

nie
Był Leon 1M FR conversion ASV->BLT 230 KM/460 Nm
Było Audi S3 8P BHZ->CDLA 2.0 TFSI 360,1 HP/458 Nm Powered by COMPSPORT
Bylo Audi RS5 450KM. 4.2 FSI V8
Jest Audi A1 S-line 185KM - 1.4 TFSI(żono-wóz)
Jest Audi RS7 600KM. 4.0 TFSI V8
Zobacz Profil
Sammael
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 4821
Dołączył(a): 8 stycznia 2007, 17:03
Auto: Audi RS5
Silnik: CJXA 2.0

Re: [TDI VP] 1.9 TDI ASV 110KM - moc

Postprzez jerol » 2 maja 2010, 21:40

w seacie alhambrze ktory posiadam filtr paliwa strasznie zamulal auto tyle ze odrazu po odpaleniu auto jechalo jakby bylo w trybie awaryjnym ale nie zawsze, nie podczas okreslonej liczby obrotow, jednego dnia bylo dobrze drugiego mul wymiana filtra pomogla jezdzi juz od roku prawidlowo
Zobacz Profil
jerol
Stella +
Stella +
 
Posty: 64
Dołączył(a): 1 września 2009, 16:25
Lokalizacja: Stalowa Wola
Auto: Skoda Octavia
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: [TDI VP] 1.9 TDI ASV 110KM - moc

Postprzez inmortal » 4 maja 2010, 20:47

Witam. Mam bardzo podobny problem jak domel86. Samochód miał czyszczoną turbinę, wymieniony zawór N75, poprawiane wężyki, czyszczony odpływ z turbiny. No i co ? A no nic za przeproszeniem. Ostatnie miesiące to tysiące wizyt u różnych magików, każdy mówi co innego - żadnych konkretów, które by się potwierdziły, dlatego tyle tych wymian. Samochód jak łapał muła, tak łapie. W sterownikach nie ma żadnych błędów, które by VAG wskazywał. Jak to się objawia? Gdy jadę ostro, staram się dynamicznie przyśpieszać, samochód potrafi płynnie przyśpieszyć w zakresie obrotów między 1000-3700, bez żadnych błędów. Te problemy ujawniają się w najmniej oczekiwanym momencie. Kilka dni temu wracałem z pracy, miałem ok. 2500 obrotów, zmieniałem bieg na piątkę i odcięło moc. Zdziwiłem się strasznie, bo do tej pory nic takiego mi się nie zdarzyło. Wziąłem więc samochód, pojechałem wieczorem na testy. Wzniesienie, obciążenie, 4 bieg, od 1300 obrotów, gaz w podłogę i zero błędów, płynne przyśpieszanie. Na prostej drodze to samo. Tak jak piszę, notlauf ujawnia się w najmniej oczekiwanym momencie i co najgorsze, nikt włącznie ze mną nie potrafi odpowiedzieć dlaczego. Podobnie mam ze wspomaganiem - czasami jak odpalę samochód, to trudniej chodzi kierownica. Wyłączę i uruchomię ponownie silnik i kierownica chodzi już leciutko. Czarna magia. W przypadku turbiny również jest podobnie. Przy niektórych odpaleniach wydaje mi się że samochód jest jakby troszkę cięższy, silnik chodzi inaczej, głośniej. W pozostałych przypadkach jest idealnie. Czy ktoś mógłby coś poradzić? Czy spotkaliście podobny przypadek? Gdzie ewentualnie się udać po dokładną diagnozę?
Zobacz Profil
inmortal
Stella
Stella
 
Posty: 28
Dołączył(a): 15 lipca 2009, 12:46
Lokalizacja: woj. świętokrzyskie
Auto: Seat Leon 1M

Re: [TDI VP] 1.9 TDI ASV 110KM - moc

Postprzez IroN_87 » 4 maja 2010, 21:01

inmortal, Napisz z jakiego miasta/województwa jesteś... łatwiej będzie Ci pomóc..
Był Leon 4x4 194KM & 423 NM by COMPsport
Jest... A4 B7 Quattro 2.0 TFSI 264KM & 394NM by COMPsport

Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
IroN_87
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 1954
Dołączył(a): 16 listopada 2009, 19:50
Lokalizacja: Żywiec
Auto: A4 B7
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: [TDI VP] 1.9 TDI ASV 110KM - moc

Postprzez inmortal » 4 maja 2010, 21:39

IroN_87 napisał(a):inmortal, Napisz z jakiego miasta/województwa jesteś... łatwiej będzie Ci pomóc..


woj. świętokrzyskie
Zobacz Profil
inmortal
Stella
Stella
 
Posty: 28
Dołączył(a): 15 lipca 2009, 12:46
Lokalizacja: woj. świętokrzyskie
Auto: Seat Leon 1M

Re: [TDI VP] 1.9 TDI ASV 110KM - moc

Postprzez Axee » 5 maja 2010, 02:29

domel86 napisał(a):jazda między 2.5-3k obrotów
domel86 napisał(a):po raz kolejny turbina... martwi mnie jednak fakt, że po niecałych 5 miesiącach od czyszczenia
domel86 napisał(a):Przez te 5 miesięcy od czyszczenia notlaufa złapałem 3x
domel86 napisał(a):poruszam się głównie po mieście, raz na 2-3 miesiące dłuższa traska
domel86 napisał(a):nigdy nie przekraczam granicy 3500rpm

sam odpowiadasz sobie na pytanie ... to sie nazywa styl jazdy taksowkarza. Jezdzac jak taksowkarz wplywasz na notlaufy, pozorna oszczednosc, pozatym jazda po miescie rowniez nie sprzyja. Dobry zakres pracy turbiny dla seryjnego TDI to 3000-4200obr., wtedy jest odpowiednia temp. i przedmuch na wypalanie sadzy, trzeba jezdzic tak przez np. pol godziny, 3x w tygodniu.
Jak widzisz na swoim przykladzie niby jezdzisz oszczednie, a problem powraca. TDI lubi buta, z rozsadkiem - nagrzewanie i chlodzenie silnika.
Sprawdz rowniez gruszke turbiny, ona moze byc powodem notlaufow.

inmortal, zrob prosze logi dynamiczne auta. Czy gruszka turbiny byla wymieniana? Czy przeplywka byla wymieniana?
Pozdrawiam Axee® LCT


Anna Wiktoria * 05-10-2017 + 17-04-2018
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Axee
Moderator LC Team
Moderator LC Team
 
Posty: 4085
Dołączył(a): 30 stycznia 2008, 14:21
Lokalizacja: Gliwice
Region: śląskie
Auto: FR
Silnik: BMN 2.0

Następna strona

Powrót do Leon 1 - Techniczne Diesel

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości