Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

[All] Powoli rośnie temperatura płynu chłodzenia

Dane techniczne, osiągi, eksploatacja, ...

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Re: Uklad chlodzenia - problem z zagrzaniem.

Postprzez PiterEL » 17 października 2010, 19:02

a termostat jest tutaj pod pompa VACUM ? Tam gdzie czujnik temperatury ? Z tego co widzialem wlasnie dolny waz nie idzie na termostat jezeli jest tamn gdzie pisze pod pompa vacum
Seat EXEO 2.0 TDI CR 170KM CAHA wersja FR - jest obecnie

Seat LEON 1M 1.9 TDI ASV+BOSCH 216+Turbo ASZ+Eibach Pro Kit+Tomason TN4
157 KM / 348 Nm Powered by BARTPOL/KINGSOFT - był ale sentyment pozostał :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
PiterEL
TopSport
TopSport
 
Posty: 1191
Dołączył(a): 12 października 2010, 11:54
Lokalizacja: EL
Auto: Exeo 2.0 TDI CR
Silnik: CJXA 2.0

Reklama

Re: Uklad chlodzenia - problem z zagrzaniem.

Postprzez LoozaQ » 17 października 2010, 20:02

Pod vacum jest króciec z czujnikiem temperatury i on mierzy temp. cieczy wychodzącej z silnika. Termostat jest pod króćcem znajdującym się pod pompą paliwa.

Co do ceny czujnika temp. to Ci z ASO pogłupieli. Ja za 45 kupiłem w lokalnym serwisie pod logiem Skody (nie ASO) i śmiga jak ta lala, zobaczymy jak długo :]
Obrazek

Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
LoozaQ
Sport
Sport
 
Posty: 761
Dołączył(a): 25 czerwca 2010, 07:46
Lokalizacja: Jaworzno
Auto: Leon 1M ASV
Silnik: ASV 1.9

Re: Uklad chlodzenia - problem z zagrzaniem.

Postprzez PiterEL » 17 października 2010, 20:33

wiec jak mam sprawdzic czy dziala mi prawidlowo termostat ?

A jak wymieniales ten czujnik ? spuszczales plyn z ukladu ?

[ Dodano: 18 Październik 2010, 08:02 ]
Czy za temp na wskaznikach odpowiada czujnik temp ten co jest tutaj pod pompa VACUM niedaleko akumlatora ? Bo na VAGu mam błąd czujnika temp numer:
17664 - Engine Coolant Temp Sensor (G62): Open or Short to Plus

P1256 - 35-00 - -

Czy ten czujnik też wpływa na odpalanie autka po nocy? Bo rano troche zabuja mi na obrotach tak dziwnie po odpaleniu i za chwile stabilizuje sobie obroty, ale na poczatku tak dziwnie sie zatrzesie...
Seat EXEO 2.0 TDI CR 170KM CAHA wersja FR - jest obecnie

Seat LEON 1M 1.9 TDI ASV+BOSCH 216+Turbo ASZ+Eibach Pro Kit+Tomason TN4
157 KM / 348 Nm Powered by BARTPOL/KINGSOFT - był ale sentyment pozostał :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
PiterEL
TopSport
TopSport
 
Posty: 1191
Dołączył(a): 12 października 2010, 11:54
Lokalizacja: EL
Auto: Exeo 2.0 TDI CR
Silnik: CJXA 2.0

Re: Uklad chlodzenia - problem z zagrzaniem.

Postprzez LoozaQ » 18 października 2010, 07:14

Tutaj masz procedurę wymiany czujnika temperatury : viewtopic.php?p=140122#140122
Przy sprawnych łapach nie ucieknie ci dużo płynu chłodniczego. Z resztą w tym temacie masz wszystko wyjaśnione jeżeli chodzi o o ten czujnik. Jeżeli natomiast chodzi o termostat to raczej będzie trzeba cały układ opróżnić żeby go wymienić/sprawdzić. Termostat to najlepiej chyba w gotującej się wodzie sprawdzać. Jak ci się otworzy przed wrzeniem (~90*C) to znaczy, że sprawny ;]
Błąd, który masz żywcem wskazuje na wadliwy czujnik temp. Ja miałem podobnie, przed wymianą palił jak smok, poi wymianie wsjo się ustabilizowało.
Co do odpalania po nocy to może świece masz popalone?
Obrazek

Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
LoozaQ
Sport
Sport
 
Posty: 761
Dołączył(a): 25 czerwca 2010, 07:46
Lokalizacja: Jaworzno
Auto: Leon 1M ASV
Silnik: ASV 1.9

Re: Uklad chlodzenia - problem z zagrzaniem.

Postprzez PiterEL » 18 października 2010, 08:27

swiece mam tydzien dopiero nowki. A palił jak smok masz na mysli ze duże spalanie miał tak ?
Seat EXEO 2.0 TDI CR 170KM CAHA wersja FR - jest obecnie

Seat LEON 1M 1.9 TDI ASV+BOSCH 216+Turbo ASZ+Eibach Pro Kit+Tomason TN4
157 KM / 348 Nm Powered by BARTPOL/KINGSOFT - był ale sentyment pozostał :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
PiterEL
TopSport
TopSport
 
Posty: 1191
Dołączył(a): 12 października 2010, 11:54
Lokalizacja: EL
Auto: Exeo 2.0 TDI CR
Silnik: CJXA 2.0

Re: Uklad chlodzenia - problem z zagrzaniem.

Postprzez LoozaQ » 18 października 2010, 08:40

PiterEL napisał(a):swiece mam tydzien dopiero nowki. A palił jak smok masz na mysli ze duże spalanie miał tak ?


TAK.

Szukaj na forum. Było o tym kilka razy. Zaraz chłopaki będą źli, że nawet trochę wysiłku nie włożysz w szukanie.
Co do telepania się na starcie to może być wiele rzeczy: zła dawka rozruchowa paliwa, zużyte poduchy silnika, itd. itp. (poprawcie mnie jeśli się mylę).
Druga sprawa jest taka, że ja z mechaniki nie miałem zielonego pojęcia tylko będąc tu na forum od czerwca tylko czytam, czytam i czytam i już kilka razu udało mi się niejednego supermega speca wprawić w zakłopotanie :) Na koniec dodam, że na forum jest właściwie odpowiedź na wszystkie Twoje pytania tylko troszkę wysiłku PLIS. A jak nie tutaj to forum Skody, Audi, VW, Elektroda, tam jest wsjo.
Obrazek

Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
LoozaQ
Sport
Sport
 
Posty: 761
Dołączył(a): 25 czerwca 2010, 07:46
Lokalizacja: Jaworzno
Auto: Leon 1M ASV
Silnik: ASV 1.9

Re: Uklad chlodzenia - problem z zagrzaniem.

Postprzez PiterEL » 18 października 2010, 08:48

no ok dzieki moze dzis z tym powalcze :)

[ Dodano: 19 Październik 2010, 07:48 ]
a powiedzcie po jakim odcinku nagrzewa wam się autko TDI. Mnie po ok 4-5 km wskazówka nie drgnęła ale ciepło leci z nawiewów.Jadę oczywiście delikatnie obroty 2000-2500 obrotów/min
Seat EXEO 2.0 TDI CR 170KM CAHA wersja FR - jest obecnie

Seat LEON 1M 1.9 TDI ASV+BOSCH 216+Turbo ASZ+Eibach Pro Kit+Tomason TN4
157 KM / 348 Nm Powered by BARTPOL/KINGSOFT - był ale sentyment pozostał :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
PiterEL
TopSport
TopSport
 
Posty: 1191
Dołączył(a): 12 października 2010, 11:54
Lokalizacja: EL
Auto: Exeo 2.0 TDI CR
Silnik: CJXA 2.0

Re: Uklad chlodzenia - problem z zagrzaniem.

Postprzez cebulka » 6 listopada 2010, 10:35

A u mnie pojawił się troszkę inny problem. Na zegarach auto osiąga roboczą temperaturę w normalnym czasie ( na zegarach). Z dużym opóźnieniem rusza mi ostatnio nawiew ciepłego powietrza (climatronic ustawiony na auto). Jak się okazuje, gdy na zegarach jest 90 stopni to na climatroniku (kod 51) jest dopiero czterdzieści kilka stopni i powoli rośnie. Wcześniej było tak że temperatura rosła w podobnym tempie jak na zegarach. Czyżby czujnik ? Pół roku temu wymieniałem i termostat i czujnik...
Leoś 1.6 16V AUS Obrazek
---------------------------------------
pozdrawiam
Tomek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
cebulka
Sport
Sport
 
Posty: 658
Dołączył(a): 10 lutego 2006, 15:24
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Silver leo 1.6 16V
Silnik: AUS 1.6

Re: Uklad chlodzenia - problem z zagrzaniem.

Postprzez bono » 6 listopada 2010, 10:56

cebulka napisał(a):Czyżby czujnik ?

Mi jeden czujnik padł po dwóch tygodniach, także nie ma reguły.
I znowu Leon :D

Pozdrawiam
Blazej (Bono)
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bono
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 6318
Dołączył(a): 31 sierpnia 2006, 21:48
Lokalizacja: Niemcy
Region: zagranica
Auto: Skoda Superb
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: powoli rośnie temperatura silnika

Postprzez kornat » 12 grudnia 2010, 16:10

Wczoraj odpalam auto i pokazuje mi temp. -5*C, włączyłem ogrzewanie na 22*C i jedną kreskę i w drogę. Jadę tak ok. 2200rpm i po przejechaniu 9km dopiero temp. była na ok. 70*C (1/4 skali). Zgasiłem silnik, otwieram maskę łapię za węże idące od chłodnicy i oba ciepłe. Czy to oznacza walnięty termostat? Silnik zawsze osiąga 90*C tylko po dłuższym kawałku, nie zdarzyło się aby w trakcie jazdy opadła. Jedynie tydzień temu przy -13*C na zewnątrz ogrzewanie na 25*C i max. kresek, jechałem na 2-biegu ok. 1300rpm to lekko zaczęła temp. na wskaźniku opadać.
Nie posiadam podgrzewacza płynu, silnik AHF, co proponujecie w tej sprawie?
Zobacz Profil
kornat
FR
FR
 
Posty: 1529
Dołączył(a): 7 sierpnia 2009, 17:37
Lokalizacja: Podkarpackie
Auto: 1M
Silnik: AHF 1.9

Re: powoli rośnie temperatura silnika

Postprzez KUBAS007 » 13 grudnia 2010, 19:47

A ja mam inne pytanie czy wy w waszych leonkach tez tak szybko tracicie temp?? Spraw wygląda tak jadę sobie auto rozgrzewa sie do tych 90 może niecałych i wystarczy ze zgaszę auto na 15 min i temperatura ma może z 60 może troszkę więcej. Poprostu strasznie szybko wytraca temp. Mam benzynke i ona pmijajac ze nagrzewa sie szybciej(wiadomo benzyna) to po 15 minutach wskazówka nawet nie drgnie z tych 90 stopni. Czy to normalne??
Zobacz Profil
KUBAS007
Stella +
Stella +
 
Posty: 43
Dołączył(a): 4 sierpnia 2010, 20:17
Lokalizacja: Łódz
Auto: Leon 1M

Re: powoli rośnie temperatura silnika

Postprzez slawo80 » 13 grudnia 2010, 20:50

U mnie w ASV przy mrozach też tak jest, chyba taki urok.
Zobacz Profil
slawo80
Signo
Signo
 
Posty: 184
Dołączył(a): 11 kwietnia 2008, 12:52
Lokalizacja: Oświęcim
Auto: Seat Leon TDI ASV

Re: powoli rośnie temperatura silnika

Postprzez YaZoo » 13 grudnia 2010, 22:20

Ja tez sie sobie dziwiłem ze temperatura słabo rośnie ;/ . Czytałem wasze posty i postanowiłem sprawdzić jedną teorie bez rozpisywania się tutaj.
Przed wyjazdem z domu włączyłem odparowywanie szyby przedniej z temperaturą na LO. Jakie było moje zdziwienie kiedy stwierdziłem ze wskazówka wskoczyła na 90 o ponad połowę szybciej niż jadąc od początku z temperaturą na 22-23 stopnie. Od tego momentu jeżdżę własnie tak jak napisałem. Może mi jest troszeczkę dłużej zimno ale za to silnik szybciej jest ciepły a wtedy i ja robię sobie w środku saunę :okulary:
Powered by Tune-Up.pl
121KM@263,2Nm --> 144KM@318,9Nm :D
:diabel: Obrazek :diabel: :clever:
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
YaZoo
Signo
Signo
 
Posty: 187
Dołączył(a): 3 maja 2010, 17:06
Lokalizacja: Koszalin / UK
Auto: Leon1.9 110+ ASV 02

Re: powoli rośnie temperatura silnika

Postprzez rutek-wat » 13 grudnia 2010, 23:22

YaZoo, to jest akurat proste - jeśli wyłączycie ogrzewanie lub nastawicie na "LO"- to obieg "chłodziwa" silnika zamyka się tylko w obiegu samego motoru. Jeśli natomiast włączycie grzanie to "chłodziwo" przechodzi przez cały system ogrzewania przez co oddaje swoje ciepło i wraca do obiegu znowu zimne.
Tutaj nie trzeba teorii spiskowych tylko odrobinę logiki :nauka:
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
rutek-wat
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 1944
Dołączył(a): 8 sierpnia 2007, 18:28
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Auto: S-max

Re: powoli rośnie temperatura silnika

Postprzez kornat » 27 stycznia 2011, 14:47

Ja już wymiękam z tym powolnym nagrzewaniem. Wymieniłem już Wahlera, czujnik temp., płyn G12 i mrozoodporność pokazuje na ok -28*C. Ostatnio komputer pokazywał mi -2*C i jechałem bez ogrzewania. Temp. zaczęła się podnosić po ok. 5km po czym włączyłem ogrzewanie na 22*. Auto osiągnęło temp. roboczą po 9-10km.
Macie jakieś pomysły?
Zobacz Profil
kornat
FR
FR
 
Posty: 1529
Dołączył(a): 7 sierpnia 2009, 17:37
Lokalizacja: Podkarpackie
Auto: 1M
Silnik: AHF 1.9

Re: powoli rośnie temperatura silnika

Postprzez grzesiu221283 » 27 stycznia 2011, 20:31

A może byś przysłonił chłodnice kartonem u mnie to działa :yes:
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
grzesiu221283
Stella +
Stella +
 
Posty: 86
Dołączył(a): 28 września 2010, 20:59
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Seat Leon 1,9tdi

Re: powoli rośnie temperatura silnika

Postprzez bono » 27 stycznia 2011, 20:51

grzesiu221283 napisał(a):A może byś przysłonił chłodnice kartonem u mnie to działa :yes:


podobno lepszym patentem jest demontaż chłodnicy i wstawienie rurki ;-)
I znowu Leon :D

Pozdrawiam
Blazej (Bono)
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bono
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 6318
Dołączył(a): 31 sierpnia 2006, 21:48
Lokalizacja: Niemcy
Region: zagranica
Auto: Skoda Superb
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: powoli rośnie temperatura silnika

Postprzez LoozaQ » 29 stycznia 2011, 22:01

kornat napisał(a):Ja już wymiękam z tym powolnym nagrzewaniem. Wymieniłem już Wahlera, czujnik temp., płyn G12 i mrozoodporność pokazuje na ok -28*C. Ostatnio komputer pokazywał mi -2*C i jechałem bez ogrzewania. Temp. zaczęła się podnosić po ok. 5km po czym włączyłem ogrzewanie na 22*. Auto osiągnęło temp. roboczą po 9-10km.
Macie jakieś pomysły?


Wsjo w jak najlepszym porządku... Zrobiłem testy u siebie. Auto stało całe 2 dni więc dość wychłodzone. Temperatura zewn. -2*C. Grzanie świec 11 sekund. Odpaliłem, ustawiłem nawiew na szybę na LO, wentylator na maks i od razu wyjechałem w miasto. Obroty utrzymywane w przedziale 1700-2200, maksymalny bieg 3. Po drodze trzy skrzyżowania z czerwonym światłem. Wskazówka temp. ruszyła się po 4,8 km a 90*C osiągnięte zostało po 7 km. Całość zajęła 8 minut. Wniosek.... wszystko w normie :]
Obrazek

Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
LoozaQ
Sport
Sport
 
Posty: 761
Dołączył(a): 25 czerwca 2010, 07:46
Lokalizacja: Jaworzno
Auto: Leon 1M ASV
Silnik: ASV 1.9

Re: powoli rośnie temperatura silnika

Postprzez jędrek » 30 stycznia 2011, 09:45

Kornat a masz jeszcze EGR czy jest zaślepiony i odłączony?Zaślepiając i odłanczając go tez autko wolniej się nagrzewa
SZEFUNCIO
Był CZRNY LEON ASV
CompSport 143,5KM/303Nm
Jest
Alfa Romeo 159
Tune Up 185 KM/393NM
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
jędrek
FR
FR
 
Posty: 1670
Dołączył(a): 16 marca 2010, 17:12
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Auto: Alfa Romeo 159
Silnik: CJXA 2.0

Re: powoli rośnie temperatura silnika

Postprzez kornat » 30 stycznia 2011, 13:32

jędrek, wiem że przez to może się dłużej nagrzewać ale ja nie zaślepiałem i raczej nie jest zaślepiony. Jeszcze tam nie zaglądałem.
Zobacz Profil
kornat
FR
FR
 
Posty: 1529
Dołączył(a): 7 sierpnia 2009, 17:37
Lokalizacja: Podkarpackie
Auto: 1M
Silnik: AHF 1.9

Re: powoli rośnie temperatura silnika

Postprzez GreyFox10sl » 31 stycznia 2011, 17:52

powiem tak. u mnie tez tak bylo przy duzych mrozach co mnie bardzo zdziwilo jak zostawilem leona na wolnych obrotach to w zimie zamiast dogrzewac sie to temperatura spadala a w lecie jak pochodzil dlugo to wiatraki sie wlaczaly . dalem karton na czesc chlodnicy i juz jest ok
Zobacz Profil
GreyFox10sl
Stella +
Stella +
 
Posty: 70
Dołączył(a): 18 lipca 2009, 09:21
Lokalizacja: Wadowice
Auto: seat leon 1

Re: powoli rośnie temperatura silnika

Postprzez Tracer2 » 4 lutego 2011, 06:18

Też zauwazyłem długie nagrzewanie TDI i zapytałem mechanika , który wymieniał mi pasek rozrządu.
Potwierdził, że TDI długo się rozgrzewa.
Przynajmniej w tym przypadku EGR się przydaje do podgrzania zimnego powietrza w dolocie.
To też by potwierdzało jeszcze dłuzsze nagrzewanie po jego zaślepieniu.
Leon II 1,6 CAYC 147 KM by Vtec, prowadzi WAZE i AM XL 6.25 , VW Caddy SDI 1,9 KAT
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tracer2
FR
FR
 
Posty: 1796
Dołączył(a): 4 lutego 2011, 05:40
Lokalizacja: W-wa
Region: mazowieckie
Auto: Leon II TDI
Silnik: CDLD 2.0

Re: powoli rośnie temperatura silnika

Postprzez dezeus » 4 lutego 2011, 22:37

Mam pytanie odnośnie EGR , na forum jest wiele razy napisanie że jeżeli jest zaślepiony wolniej się nagrzewa samochód ja mam pytanie jak to możliwe na wolnych obrotach rzecz oczywista, natomiast podczas jazdy przecież nie puszcza spalin więc nie powinno mieć jakiś wpływ ?
TDI 1.9 ASZ 130 , jest obecnie kupiony i użytkowany w UK
TDI 1.9 ASV 110 jest w PL, nieużywany ewentualnie na sprzedaż, szkoda się pozbywać
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
dezeus
Signo
Signo
 
Posty: 118
Dołączył(a): 6 grudnia 2008, 13:29
Lokalizacja: Okolice Lublina
Auto: Leon 1.9 TDi ASV

Re: powoli rośnie temperatura silnika

Postprzez mewa2002 » 5 lutego 2011, 01:45

Nie puszcza spalin tylko wtedy jesli jedziesz z pedalem w podlodze.
Zobacz Profil
mewa2002
Stella +
Stella +
 
Posty: 37
Dołączył(a): 24 kwietnia 2009, 17:01
Lokalizacja: ---
Auto: Leon

Poprzednia strona

Powrót do Leon 1 - Techniczne Ogólne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość