Wszystko co dotyczy silnika, przeniesienia napędu, modyfikacji, ...
Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior
przez matig20 » 16 lutego 2011, 14:41
witam mam problem z odpaleniem samochodu z silnikiem 1.9 tdi asv . samochód niechce odpalić ani na ropie ani na plaku czy innym środkiem łatwopalnym dodam że samochód nie jest zapowietrzony bo podpiołem na krótko do bańki i paliwo przelewa się przez przewał czym moize to być??? podpinałem [pod vcds i niema błędów 2 dni temu s[rawdzalem dawkę na wolnych obrotach i wachała się od 4.8 mg do 6.8 mg. dodam ze zmienialem uszczelke pod nastawnikiem ale dawkę mu ustawiłem
-
Zobacz Profil
matig20
- Stella

-
- Posty: 27
- Dołączył(a): 9 lutego 2011, 20:27
- Lokalizacja: wieliczka
- Auto: ibiza asv
przez Marcin_TDI » 16 lutego 2011, 14:43
przekaźnik 109 albo coś w pompie przestawiłeś... wyjmowałeś całkiem pompę ?
-
Zobacz Profil

Marcin_TDI
- Cupra R

-
- Posty: 5546
- Dołączył(a): 14 czerwca 2005, 21:52
- Lokalizacja: Warszawa - Ząbki
- Auto: pozyczone
-
przez matig20 » 16 lutego 2011, 15:02
nie nie pompy nie wyjmowałem i to napewno nie przekaźnikiem bo by sie świece nie zaświecały a mi sie świecą a zresztą kiedyś mi nie łączył przekaźnik to na plaku odpalał a teraz nieche moze stary plak???
[ Dodano: 16 Luty 2011, 17:11 ]
temat do zamknięcia miałem stary spray heh
-
Zobacz Profil
matig20
- Stella

-
- Posty: 27
- Dołączył(a): 9 lutego 2011, 20:27
- Lokalizacja: wieliczka
- Auto: ibiza asv
przez addam24 » 17 lutego 2011, 21:11
Witam uzytkownikow forum.To moj pierwszy post na tym forum i z checia podlacze sie pod temat.Jestem posiadaczem Leona tdi z silnikiem arl.Sytuacja wyglada tak,ze na poczatku listopada wyjechalem za granice.A samochod zostawilem do przepalania rodzica.Przepalali go co dwa tygodnie do momentu przyjscia duzych mrozow.Od tamtej chwili samochod nie odpala,do dnia dzisiejszego.Nawet w temperatury plusowe.Na desce rozdzielczej dowiedzialem sie ze pojawila sie jakas kontrolka.Przypuszczam ze od swiec zarowych.I teraz zastanawiam sie co moglo uszkodzic sie.Powiem tylko ze w poprzednia zime samochod zapalal przy -23 stopniach z pierwszego razu.I nigdy nie mial problemow z zapalaniem.I teraz zastanawiam sie czy przyczyna nie bylo wytracanie sie parafiny z paliwa.Co w efekcie moglo zepsuc pompe niskiego cisnienia w baku.Nadmienie jeszcze ze akumualtor przed odpalaniem byl ladowany i nie ma problemu z jego niskim napieciem.Pozdrawiam
-
Zobacz Profil
addam24
- Stella +

-
- Posty: 34
- Dołączył(a): 7 marca 2010, 18:06
- Lokalizacja: Wawa
- Auto: Leon Fr
przez IroN_87 » 17 lutego 2011, 21:18
addam24, Długo go kręcili? bo paliwo mogło się cofnąć do baku, a wtedy trzeba go trochę kręcić, żeby się odpowietrzył..
Miałem tak przy dużych mrozach... przez wytarte oringi na pompowtryskach cofało się paliwo...
Temat o oringach
Był Leon 4x4 194KM & 423 NM by
COMPsportJest... A4 B7 Quattro 2.0 TFSI 264KM & 394NM by
COMPsport
-
Zobacz Profil

IroN_87
- Sympatyk LeonClub
-
- Posty: 1954
- Dołączył(a): 16 listopada 2009, 19:50
- Lokalizacja: Żywiec
- Auto: A4 B7
- Silnik: benzyna 2.0 turbo
przez addam24 » 17 lutego 2011, 21:37
Krecony byl przy 3 podejsciach,po kilka razyI bylo to przy temperaturach plusowych.I nic
[ Dodano: 17 Luty 2011, 21:40 ]
Ogolnie samochod nie jest stary.Jest to rocznik 2005 i posiada autentyczny przebieg 110tys km.
-
Zobacz Profil
addam24
- Stella +

-
- Posty: 34
- Dołączył(a): 7 marca 2010, 18:06
- Lokalizacja: Wawa
- Auto: Leon Fr
przez sławek » 17 lutego 2011, 21:53
Spytaj jaka kontrolka się zapaliła, najlepiej byłoby na vagu sprawdzić błędy.
Miałem u siebie przypadek, że auto nie chciało odpalić i zaświeciła się kontrolka na desce.
Na vagu pokazało przekaźnik pompy, wystarczyło przeczyścić styki i chodzi do dzisiaj bez zająknięcia.
-
Zobacz Profil

sławek
- FR

-
- Posty: 1715
- Dołączył(a): 11 sierpnia 2009, 20:14
- Lokalizacja: Piła
- Auto: Leon TS ARL+
- Silnik: ARL 1.9
przez addam24 » 17 lutego 2011, 22:10
Masz na mysli styki przy silniczku pompy w baku?A czy przy uszkodzonej pompie paliwa ma prawo odpalic??Bo np dowiedzialem sie ze w silniku PD 115ps AJM nie ma pompy w baku.
-
Zobacz Profil
addam24
- Stella +

-
- Posty: 34
- Dołączył(a): 7 marca 2010, 18:06
- Lokalizacja: Wawa
- Auto: Leon Fr
przez sławek » 18 lutego 2011, 18:28
Styki przekaźnika pod kierownicą.
PD mają tylko pompę wstępnego ciśnienia.
-
Zobacz Profil

sławek
- FR

-
- Posty: 1715
- Dołączył(a): 11 sierpnia 2009, 20:14
- Lokalizacja: Piła
- Auto: Leon TS ARL+
- Silnik: ARL 1.9
przez matig20 » 18 lutego 2011, 21:20
jak zeszło paliwo z filtra paliwa to trzeba kilka razy włączyć i wyłączyć zapłon. arl to chyba pompowtrysk i ma pompke w baku i trzeba tak robić aż do napełnienia filtra paliwa jeśli nie zapali to spróbuj na plaku musi chwycić a jak nic to nieda to pod vaga trzeba podpiać . a dodam jeszcze że kontrolka od świec zawsze powinna mrugnąć po włączeniu zapłonu jeśli to nie następuje to znaczy że niema połączenia z sterownikiem silnika i nie odpali przyczyną wtedy moze być przekaźnik lub zawilgnięty komputer
-
Zobacz Profil
matig20
- Stella

-
- Posty: 27
- Dołączył(a): 9 lutego 2011, 20:27
- Lokalizacja: wieliczka
- Auto: ibiza asv
przez addam24 » 22 lutego 2011, 02:00
Dzieki za informacje wszystkim.W takim razie powiem im zeby probowali jeszcze odpalac.Bo w sumie moje kroki juz szly w kierunku zakupu pompy,ktora znajduje sie w zbiorniku.Pozdrawiam
-
Zobacz Profil
addam24
- Stella +

-
- Posty: 34
- Dołączył(a): 7 marca 2010, 18:06
- Lokalizacja: Wawa
- Auto: Leon Fr
przez JanuszSz » 22 lutego 2011, 06:24
addam24, Proponuję zmienić filtr paliwa.Wyjeżdżając zostawiłeś w zbiorniku letnie paliwo,więc normalne,że w mróz w filtrze zrobiła się kasza i tak trzyma do tej pory .
Samochód do ciepłego garażu,wymiana filtra,uzupełnienie zbiornika zimowym olejem z dodatkiem depresatora i powinien ruszyć.
OctaviaClub.pl
-
Zobacz Profil
JanuszSz
- Signo

-
- Posty: 175
- Dołączył(a): 5 lutego 2008, 09:19
- Lokalizacja: Lublin
- Auto: Skoda SuperB Kombi
- Silnik: CJSA 1.8
przez matig20 » 22 lutego 2011, 17:38
wystarczy przed zmianą filtra podpiąć na krótko na chwile i będzie wiadomo czy to filtrem czy pompką zresztą powinno być słychać z tyłu pompke .
-
Zobacz Profil
matig20
- Stella

-
- Posty: 27
- Dołączył(a): 9 lutego 2011, 20:27
- Lokalizacja: wieliczka
- Auto: ibiza asv
przez addam24 » 14 marca 2011, 01:45
Samochod dzisiaj odpalil bez wiekszych problemow.Pozdrawiam
-
Zobacz Profil
addam24
- Stella +

-
- Posty: 34
- Dołączył(a): 7 marca 2010, 18:06
- Lokalizacja: Wawa
- Auto: Leon Fr
przez niedlugo » 10 czerwca 2011, 10:40
Witam. Podłącze się pod temat, a mianowicie dzisiaj rano samochód odpalił mi bez żadnych problemów. Po skończonych zajęciach chciałem go odpalić ponownie i tu pojawił się problem, rozrusznik normalnie kręcił ale nie chciał zaskoczyć. Po około 8-9 próbach samochód wreszcie odpalił i zaczął kopcić na biało trwało to chwile i wszystko wróciło do normy(już nie dymił). Ma ktoś jakiś pomysł co to może być

-
Zobacz Profil
niedlugo
- Stella

-
- Posty: 10
- Dołączył(a): 14 grudnia 2010, 14:28
- Lokalizacja: Radom
- Auto: Leon
przez Marcin_TDI » 10 czerwca 2011, 10:42
filtr paliwa, kąt wtrysku - co to za samochód ?
-
Zobacz Profil

Marcin_TDI
- Cupra R

-
- Posty: 5546
- Dołączył(a): 14 czerwca 2005, 21:52
- Lokalizacja: Warszawa - Ząbki
- Auto: pozyczone
-
przez niedlugo » 10 czerwca 2011, 10:45
Filtr paliwa niedawno wymieniany więc raczej odpada. A samochód Leon ALH
-
Zobacz Profil
niedlugo
- Stella

-
- Posty: 10
- Dołączył(a): 14 grudnia 2010, 14:28
- Lokalizacja: Radom
- Auto: Leon
Powrót do Leon 1 - Techniczne Diesel
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot], Google [Bot] i 1 gość