Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Odkręcona półoś

Dane techniczne, osiągi, eksploatacja, ...

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Odkręcona półoś

Postprzez pabloono » 27 listopada 2009, 18:23

Dwa dni temu przytrafiło mi się coś dziwnego. Jechałem ok. 20 km/h, poprzeczny wybój, usłyszałem zgrzyt i samochód nie chciał jechać mimo wrzuconego biegu. Pomyślałem, że coś ze skrzynią, ale zajrzałem pod samochód i zobaczyłem wiszącą półoś. odkręciła się od strony skrzyni biegów. Przykręciłem i jeżdżę dalej, co jakiś czas sprawdzając śruby.
Czy powinienem odwiedzić mechanika? Czy ktoś się z tym już spotkał?
Jutro odkręcę półoś, wyczyszczę śruby i gniazda i chcę posmarować śruby specjalnym "klejem" (powoduje, że śruby nie wykręcają się pod wpływem wibracji). Stan podkładek oceniam na dobry. Co powinienem jeszcze sprawdzić?
Boję się co by się gdyby spotkało mnie to przy ponad 100km/h.
Zobacz Profil
pabloono
Stella +
Stella +
 
Posty: 38
Dołączył(a): 21 marca 2009, 09:51
Lokalizacja: Mrągowo
Auto: Seat Leon

Reklama

Re: Odkręcona półoś

Postprzez kalumet » 27 listopada 2009, 18:32

pabloono, teściu miał taki problem w GII
brak podkładek zabezpieczających, raczej w leonie też będą, jedna podkładka na dwie śruby, takie półksiężyce
może poprzedni właściciel miał coś robione i i mechanik zapomniał/zapodział te podkładki i ich nie założył
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
kalumet
Sport
Sport
 
Posty: 779
Dołączył(a): 11 czerwca 2008, 09:51
Lokalizacja: euroregion beskidy
Auto: na dopalaczu

Re: Odkręcona półoś

Postprzez pabloono » 27 listopada 2009, 18:40

kalumet o to chodzi że są wszystkie. Może gniazda są wyrobione? A może coś jest z półosią? Może jest krzywa i powoduje wibracje?
Zobacz Profil
pabloono
Stella +
Stella +
 
Posty: 38
Dołączył(a): 21 marca 2009, 09:51
Lokalizacja: Mrągowo
Auto: Seat Leon

Re: Odkręcona półoś

Postprzez Axee » 27 listopada 2009, 19:20

pabloono, oczysc gwinty na sruby w rozecie od strony skrzyni ze smaru, rowniez pierscien wokol rozety z gwintami, oczysc dziury na sruby w przegubie ze smaru i jego zewnetrzna czesc ktora przylega do rozety, wymien korkowa uszczelke na nowa, dokrec sruby na moment kluczem dynamometrycznym, a najlepiej wymien sruby na nowe i zastosuj klej anaerobowy do srub. Monent w zaleznosci od srub M8×48: 40 Nm, M10×48: 80 Nm, prawdopodobnie beda te pierwsze.
Pozdrawiam Axee® LCT


Anna Wiktoria * 05-10-2017 + 17-04-2018
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Axee
Moderator LC Team
Moderator LC Team
 
Posty: 4085
Dołączył(a): 30 stycznia 2008, 14:21
Lokalizacja: Gliwice
Region: śląskie
Auto: FR
Silnik: BMN 2.0

Re: Odkręcona półoś

Postprzez pabloono » 27 listopada 2009, 19:30

dzięki Axee

[ Dodano: Sob 28 Lis, 2009 ]
czy ktoś może zna kod tej podkładki korkowej?
Etos mi padł i nie mogę sam sprawdzić.
Zobacz Profil
pabloono
Stella +
Stella +
 
Posty: 38
Dołączył(a): 21 marca 2009, 09:51
Lokalizacja: Mrągowo
Auto: Seat Leon

Re: Odkręcona półoś

Postprzez jucek_l17 » 6 kwietnia 2011, 21:21

Odswieze.
Wypadla mi polos podczas jazdy. Do tego rozsypal sie przegub, ktory byl niedawno wymieniany. Dzien wczesniej wymienilem kompletne zawieszenie, obnizenie 40-45mm.
Mechanik stwierdzil ze przegub rozsypal sie przez zbyt niskie zawieszenie. Mozliwe to?
Jednak czemu wykrecila sie polos? Pytalem czy jest tam jakas podkladka zabezpieczajaca przed wykreceniem, odpowiedzieli ze nie ma. Ze wkreca sie sama srube na kleju.
Zobacz Profil
jucek_l17
Stella +
Stella +
 
Posty: 40
Dołączył(a): 13 maja 2010, 21:24
Lokalizacja: małopolska
Auto: Leon

Re: Odkręcona półoś

Postprzez blackfly » 6 kwietnia 2011, 23:21

a o ktorym mowisz przegubie? zew czy wew. zewnetrzny ma taka blaszke-sprezynke nie wiem jak to nazwac co blokuje przed wypadaniem.

niskie zawieszenie nie ma tu nic do rzeczy a tym bardziej takie 40-45, moze to i sporo ale ono ugina sie znacznie mniej niz seria wiec w efekcie przy normalnej pracy seria sie ugina do -60 a Twoje zglebowane moze do 65 wiec wg mnie to nie ma zadnego znaczenia a mechanior Ci pociska kit. u niego wymieniales ten przegub?
Zobacz Profil
blackfly
Stella
Stella
 
Posty: 10
Dołączył(a): 19 lutego 2011, 00:21
Lokalizacja: jastrzebie zdroj
Auto: seat leon 1P

Re: Odkręcona półoś

Postprzez jucek_l17 » 7 kwietnia 2011, 09:50

chodzi mi o przeub wew. Wykrecila sie tez przy tym polos.
Wszystko robilem u jednego mechanika.
Zobacz Profil
jucek_l17
Stella +
Stella +
 
Posty: 40
Dołączył(a): 13 maja 2010, 21:24
Lokalizacja: małopolska
Auto: Leon

Re: Odkręcona półoś

Postprzez Marcin_TDI » 8 kwietnia 2011, 07:06

miałem już taką sytuację że HR wymienialiśmy na inne springi i po założeniu przegub pierdyknął przy skrzyni - nawet z warsztatu nie zdążyłem wyjechać.
http://WWW.SERCE-HELI.PL - zbieramy pieniążki na operację serduszka dla mojej Córki
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Marcin_TDI
Cupra R
Cupra R
 
Posty: 5546
Dołączył(a): 14 czerwca 2005, 21:52
Lokalizacja: Warszawa - Ząbki
Auto: pozyczone

Re: Odkręcona półoś

Postprzez pabloono » 11 kwietnia 2011, 21:30

mi odkręciła się wew. półoś. przyczyną był brak podkładki. powinna tam być korkowa podkładka (nie pamiętam już numeru, w każdym razie znalazłem ją bez problemu w etce). kosztowała mnie w ASO jakieś 15 zł. wymieniłem również śruby na nowe. od naprawy minęło 1,5 roku i jakieś 60 tyś km. wszystko gra.
Zobacz Profil
pabloono
Stella +
Stella +
 
Posty: 38
Dołączył(a): 21 marca 2009, 09:51
Lokalizacja: Mrągowo
Auto: Seat Leon

Re: Odkręcona półoś

Postprzez jucek_l17 » 12 kwietnia 2011, 10:37

bylby ktos w stanie podac nr tej podkladki i ew nr srub?
Zobacz Profil
jucek_l17
Stella +
Stella +
 
Posty: 40
Dołączył(a): 13 maja 2010, 21:24
Lokalizacja: małopolska
Auto: Leon


Powrót do Leon 1 - Techniczne Ogólne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości