Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

[TDI ALL] Silnik długo nie osiąga temp. roboczej

Wszystko co dotyczy silnika, przeniesienia napędu, modyfikacji, ...

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

[TDI ALL] Silnik długo nie osiąga temp. roboczej

Postprzez TreQburG » 11 września 2011, 08:52

AyE!

Jak w temacie. Auto wróciło od mechanika. Wymieniony komplet filtrów, płynów, rozrząd. Oprócz tego wymieniony termostat, i czujnik temperatury. Mimo tego Leonek potrzebuje ~25km żeby złapać te swoje 90 stopni... Czy ktoś mógłby naprowadzić mnie na trop winowajcy tej usterki?

Pozdrawiam!
Ludzie byli kiedyś bliżsi sobie... Musieli - broń nie niosła tak daleko.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
TreQburG
Stella
Stella
 
Posty: 29
Dołączył(a): 29 sierpnia 2011, 13:31
Lokalizacja: Nisko
Auto: Seat Leon I

Reklama

Re: [TDI VP] Silnik długo nie osiąga temp. roboczej

Postprzez sławek » 11 września 2011, 09:13

Może być niesprawny czujnik temperatury- miałem tak samo, na nowym czujniku bardzo długo nie mógł osiągnąć właściwej temperatury- vag błędów nie pokazywał. Wymieniłem czujnik i wszystko gra. Podmień na inny na próbę.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
sławek
FR
FR
 
Posty: 1715
Dołączył(a): 11 sierpnia 2009, 20:14
Lokalizacja: Piła
Auto: Leon TS ARL+
Silnik: ARL 1.9

Re: [TDI VP] Silnik długo nie osiąga temp. roboczej

Postprzez chlorek » 11 września 2011, 10:20

albo termostat ktoś nie właściwy wsadził.
Zobacz Profil
chlorek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 7518
Dołączył(a): 19 kwietnia 2011, 17:53
Lokalizacja: WU
Region: mazowieckie
Auto: Focus ST-line MK3
Silnik: CJXA 2.0

Re: [TDI VP] Silnik długo nie osiąga temp. roboczej

Postprzez TreQburG » 18 września 2011, 09:54

AyE!

Jeden problem rozwiązany - okazał się nim zacinający się termostat. Co ciekawe dwa razy :) stary się zacinał, nówka okazała się mieć wadę fabryczną ( moje kulawe szczęście :P ) i również nie działała poprawnie. Dopiero za trzecim podejściem problem zniknął.

Żeby nie zaśmiecać forum tematami zapytm tutaj - po wymianie termostatu zauważyłem ciekawy objaw - na "gorącym" silniku - w granicach 2k - 2.5k rpm czuć "szarapnie" silnikiem - głównie na III biegu. Wygląda to w ten sposób że dodając gazu do 2k rpm ciągnie równo - potem zawaha się na chwilę, czuć lekki spadek spadek mocy i dalej jest ok. btw. VAG nie pokazuje żadnych błędów. (wymienieony rozrząd, sprzęgło, komplet filtrów MANN, w przewodach paliwowych nie zauważyłem pęcherzyków powietrza - moje obserwacje po lekturze podobnych tematów na forum.)
Jakieś pomysły co to może być?

Trzecia sprawa - czujnik poziomu paliwa :P Zawiesił się na max i stoi jakby ktoś go przybił :) Ma fajne działanie propagandowe :P ale suma sumarum - zapomni się człowiek kiedyś i trzeba bęzie na stację rowerem jechać XD Pomysły i sugestie na domową "reanimację" czujnika czy tylko wymiana na nowy?

Pozdrawiam.
Ludzie byli kiedyś bliżsi sobie... Musieli - broń nie niosła tak daleko.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
TreQburG
Stella
Stella
 
Posty: 29
Dołączył(a): 29 sierpnia 2011, 13:31
Lokalizacja: Nisko
Auto: Seat Leon I

Re: [TDI VP] Silnik długo nie osiąga temp. roboczej

Postprzez chlorek » 18 września 2011, 20:13

Sprawa licznika - puknij go mocniej może wskazówka po prostu się zawiesiła, jak nie to trzeba rozebrać.

Co do przerywania mocy to można wiele wróżyć, ale jak się stało po termostacie to trzeba dalej tam szukać, może jakiś kabelek wypiął mechanik niechcący albo coś naruszył i nie dochodzi prąd dobrze gdzieś.
Zobacz Profil
chlorek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 7518
Dołączył(a): 19 kwietnia 2011, 17:53
Lokalizacja: WU
Region: mazowieckie
Auto: Focus ST-line MK3
Silnik: CJXA 2.0

Re: [TDI VP] Silnik długo nie osiąga temp. roboczej

Postprzez sławek » 18 września 2011, 20:23

florek napisał(a):Sprawa licznika - puknij go mocniej .
:no: :))
Od tego jest vag- zrób test wskaźników- może coś się zawiesiło, zobaczysz czy wkazówkę w ogóle ruszy.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
sławek
FR
FR
 
Posty: 1715
Dołączył(a): 11 sierpnia 2009, 20:14
Lokalizacja: Piła
Auto: Leon TS ARL+
Silnik: ARL 1.9

Re: [TDI VP] Silnik długo nie osiąga temp. roboczej

Postprzez TreQburG » 19 września 2011, 11:15

AyE!

VAG wskazówkę dyga aż miło :) , tak samo zresztą przy self check'u działa dobrze. A co do problemu z "szarpaniem" to nie występuje on zawsze. Zazwyczaj po dłuższym postoju, i nie trwa długo - 2 - 3 sec. a potem wszystko do normy wraca...

Pozdrawiam!
Ludzie byli kiedyś bliżsi sobie... Musieli - broń nie niosła tak daleko.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
TreQburG
Stella
Stella
 
Posty: 29
Dołączył(a): 29 sierpnia 2011, 13:31
Lokalizacja: Nisko
Auto: Seat Leon I

Re: [TDI VP] Silnik długo nie osiąga temp. roboczej

Postprzez sławek » 19 września 2011, 16:04

TreQburG napisał(a):AyE!

VAG wskazówkę dyga aż miło :)

To znaczy że już działa normalnie, czy nie?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
sławek
FR
FR
 
Posty: 1715
Dołączył(a): 11 sierpnia 2009, 20:14
Lokalizacja: Piła
Auto: Leon TS ARL+
Silnik: ARL 1.9

Re: [TDI VP] Silnik długo nie osiąga temp. roboczej

Postprzez TreQburG » 19 września 2011, 17:04

AyE!

Problem w tym że nie. Pokazuje tylko że wskazówka niema mechanicznych oporów nigdzie... A sprawa czujnika - mimo iż VAG błędów nie pokazuje pozostaje nierozwiązana...

/pozdrawiam!
Ludzie byli kiedyś bliżsi sobie... Musieli - broń nie niosła tak daleko.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
TreQburG
Stella
Stella
 
Posty: 29
Dołączył(a): 29 sierpnia 2011, 13:31
Lokalizacja: Nisko
Auto: Seat Leon I

Re: [TDI VP] Silnik długo nie osiąga temp. roboczej

Postprzez sławek » 19 września 2011, 17:09

Albo gdzieś jest jakieś przetarcie/zwarcie, albo czujnik paliwa przy baku padł.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
sławek
FR
FR
 
Posty: 1715
Dołączył(a): 11 sierpnia 2009, 20:14
Lokalizacja: Piła
Auto: Leon TS ARL+
Silnik: ARL 1.9

bardzo długo sie nagrzewa silnik

Postprzez misiekN21 » 15 listopada 2012, 22:00

Witam mam Leon 1.9Tdi 2001r 110kM i ostatnio stwierdziłem że dość długo się grzeje. Dzisiaj rano zapiłem go i zostawiłem go na biegu jałowym przez ok.15-17 min. po jakiś 5min. zaczęła temperatura iść prawie pod 70C i po chwili spadła do 60C ,i dolny wąż od termostatu był zimny ale ten górny wąż który idzie od podgrzewacza do chłodnicy robił się ciepły .Przez ten cały okres co chodził to osiągnął troszkę więcej niż 60C. I mam pytanie czy to normalne? ,i jak to wygląda u was. A i kilka dniu temu wymieniłem mu świece w podgrzewaczu . Pozdrawiam
misiek
Zobacz Profil
misiekN21
Stella +
Stella +
 
Posty: 39
Dołączył(a): 30 grudnia 2007, 19:48
Lokalizacja: rzeszów
Auto: seat leon

Re: bardzo długo sie nagrzewa silnik

Postprzez Tracer2 » 15 listopada 2012, 22:13

Prawdopodobnie wymieniłes dobre na dobre, bo podgrzewacz ząłacza sterownik silnika i robi to przy mocno minusowych temeperaturach.
Jednne wyjści to załączać go sobie ręcznie np. do momentu, az wskazówka wskaznika temp. drgnie.
Leon II 1,6 CAYC 147 KM by Vtec, prowadzi WAZE i AM XL 6.25 , VW Caddy SDI 1,9 KAT
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tracer2
FR
FR
 
Posty: 1796
Dołączył(a): 4 lutego 2011, 05:40
Lokalizacja: W-wa
Region: mazowieckie
Auto: Leon II TDI
Silnik: CDLD 2.0

Re: [TDI VP] Silnik długo nie osiąga temp. roboczej

Postprzez misiekN21 » 16 listopada 2012, 16:53

Świece i tak już chyba były wysłużone bo mam 210000tys. Czyli jak to mam zrobić z tym ręcznie ??to np. jutro rano jak go odpalę to mi się nie włączą ??jeszcze muszę sprawdzić czy w ogóle dostają napięcie(a jaka temp.musi być żeby się włączyły ) , a to że tak długo się grzeje to normalne ? i w tym górnym wężu jest jeszcze jakiś termostat ????

-- 16 lis 2012, o 17:53 --

Witam ponownie dzisiaj sprawdziłem czy grzeją te świece w podgrzewaczu i nie grzeją , jaka musi być temp. żeby je sprawdzić ??
misiek
Zobacz Profil
misiekN21
Stella +
Stella +
 
Posty: 39
Dołączył(a): 30 grudnia 2007, 19:48
Lokalizacja: rzeszów
Auto: seat leon

Re: [TDI VP] Silnik długo nie osiąga temp. roboczej

Postprzez kornat » 16 listopada 2012, 17:13

Temp. płynu musi mieć poniżej 5*C. Odepnij kostkę od czujnika temp. i wtedy sprawdź.
Zobacz Profil
kornat
FR
FR
 
Posty: 1529
Dołączył(a): 7 sierpnia 2009, 17:37
Lokalizacja: Podkarpackie
Auto: 1M
Silnik: AHF 1.9

Re: [TDI VP] Silnik długo nie osiąga temp. roboczej

Postprzez chlorek » 16 listopada 2012, 17:19

misiekN21, te świeczki to dopiero sprawdź poniżej -5, wtedy grzeją najdłużej.
Zobacz Profil
chlorek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 7518
Dołączył(a): 19 kwietnia 2011, 17:53
Lokalizacja: WU
Region: mazowieckie
Auto: Focus ST-line MK3
Silnik: CJXA 2.0

Re: [TDI VP] Silnik długo nie osiąga temp. roboczej

Postprzez oczkolek » 16 listopada 2012, 19:06

misiekN21 napisał(a):Witam mam Leon 1.9Tdi 2001r 110kM i ostatnio stwierdziłem że dość długo się grzeje. Dzisiaj rano zapiłem go i zostawiłem go na biegu jałowym przez ok.15-17 min. po jakiś 5min. zaczęła temperatura iść prawie pod 70C i po chwili spadła do 60C ,i dolny wąż od termostatu był zimny ale ten górny wąż który idzie od podgrzewacza do chłodnicy robił się ciepły .Przez ten cały okres co chodził to osiągnął troszkę więcej niż 60C. I mam pytanie czy to normalne? ,i jak to wygląda u was. A i kilka dniu temu wymieniłem mu świece w podgrzewaczu . Pozdrawiam


Chłopie zacznij od najprostszej rzeczy - termostat.
Pozdrawiam
Oczkol

Leon, Seat Leon


MASZ PROBLEMY Z WENTYLATORAMI CHŁODNICY/KLIMY (I BIEG) -> PISZ DO MNIE NA PW
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
oczkolek
Administrator LC Team
Administrator LC Team
 
Posty: 9296
Dołączył(a): 29 marca 2004, 19:29
Lokalizacja: Warszawa, Inowrocław
Region: mazowieckie
Auto: Seat Leon
Silnik: CJSA 1.8

Re: [TDI VP] Silnik długo nie osiąga temp. roboczej

Postprzez misiekN21 » 16 listopada 2012, 19:46

Moim zdaniem termostat trzyma dobrze bo nie puścił ,tylko ten górny wąż robi się ciepły .
misiek
Zobacz Profil
misiekN21
Stella +
Stella +
 
Posty: 39
Dołączył(a): 30 grudnia 2007, 19:48
Lokalizacja: rzeszów
Auto: seat leon

Re: [TDI VP] Silnik długo nie osiąga temp. roboczej

Postprzez large » 18 listopada 2012, 12:06

Przy okazji podepne się ze swoim pytaniem odnośnie układu chłodzenia i dogrzewania się silnika :)

Niecałe dwa tygodnie temu kupiłem seata leona 1.9tdi z 2000r i po kilku dniach jazdy zauważyłem, że maksymalna temperatura jaką osiąga w trakcie trasy ponad 30km to około 75 stopni. Dotykałem wąż od tego drugiego obiegu i był lekko ciepławy więc pomyślałem, że to termostat za szybko puszcza więc postanowiłem wymienić go. Kupiłem najpierw Verneta ale nie dolegał dobrze do króćca więc wymieniłem na wahlera. Długo trawało zanim się otworzył a później nie mogłem go zagrzać tak żeby włączyły się wentylatory. Oba węże miały podobną temperaturę ale temperatura nie chciała iść ponad 90 stopni a po przejechaniu niecałego kilometra wąż od tego dużego obiegu stał się całkowicie zimny. Tak powinno być? Próbowałem go zagrzać na wolnych obrotach i co jakiś czas trzymając go na około 2tys obrotów. Dobrze robiłem? Podczas jazdy później temperatura cały czas wskazywała równe 90stopni.
Wczoraj przejechałem trasę 70km i po zatrzymaniu się wąż od dużego obiegu był całkowicie zimny. Tak powinno być?

Z góry proszę o wyrozumiałość bo to mój pierwszy samochód więc wiele rzeczy dla mnie to na razie czarna magia
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
large
Stella
Stella
 
Posty: 30
Dołączył(a): 4 listopada 2012, 14:36
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Auto: Leon
Silnik: AHF 1.9

Re: [TDI VP] Silnik długo nie osiąga temp. roboczej

Postprzez Grześ » 18 listopada 2012, 13:15

świecy nie warto wymieniać z uwagi na przebieg , skoro działa to działa to nie benzyna. Sprawdzić można podłączając ja pod akumulator lub miernikiem. Co do włączania się świeć w podgrzewaczu to przestańcie zgadywać i domyślać się, tak jak ktoś tu napisał załącza to ECU a wpływa na to kilka czynników. wchodząc w silnik bloki wartości grupa 16
Obrazek
podgrzewacz włacza sie 2 zakresow 3 kolumna w boku 16
01 low heat output
10 hight heat output

co do czujnika temperatury to warto sprawdzić czy pokazuje identyczna temperaturę w blokach silnika i zegarów jeśli nie to wymiana i tyko oryginalny aso. Ostatnio bawiłem sie 1.9 vp i żeczywiscie nawet przy ostrym bucie temperatura nie chciała przekroczyć 75C
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Grześ
TopSport
TopSport
 
Posty: 1280
Dołączył(a): 17 sierpnia 2005, 22:20
Lokalizacja: Mazowieckie
Auto: BFH QUATTRO

Re: [TDI VP] Silnik długo nie osiąga temp. roboczej

Postprzez samurai » 23 listopada 2012, 14:21

Wtrącę swoje 3 grosze :)
Mam Leona ASV i miałem podobne wątpliwości co do nagrzewania się silnika. Mój potrzebuje jakieś 10 km żeby złamać temperaturę w kabinie w silne mrozy. Układ nagrzewa się normalnie do 90 st. C ale wolno. Nie ma w nim dodatkowego podgrzewacza.
I tak wolne nagrzewanie to wg. mechanika normalna rzecz w tych samochodach, bo silniki mają dużą sprawność termiczną czy termodynamiczną- tak mi to wytłumaczył. Nie weryfikowałem tego nigdzie, po prostu mu wierzę. :wink:
Zobacz Profil
samurai
Stella
Stella
 
Posty: 25
Dołączył(a): 11 czerwca 2012, 17:11
Auto: Leon ASV

Temperatura w arl

Postprzez REJZOR » 3 grudnia 2012, 09:43

Witam, na wstępie informuję że przeczytałem forum i nie znalazłem odpowiedzi, na dworze pojawiły się mniejsze temperatury i zaobserwowałem, że mój leon późno się nagrzewa, sprawa niby normalna ale jeżeli się nawet nagrzeje do 90 stopni to jak włączę nawiew i stoję np w korku temperatura płynu spada, na moje do wymiany termostat, ale wolę zapytać bo może to normalne w TDI.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
REJZOR
Stella +
Stella +
 
Posty: 81
Dołączył(a): 5 czerwca 2011, 20:29
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Bawaria Motors
Silnik: CJXA 2.0

Re: Temperatura w arl

Postprzez chlorek » 3 grudnia 2012, 09:51

kiepsko coś szukałeś bo problem był nie raz poruszany, to normalne w Dieslu
Zobacz Profil
chlorek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 7518
Dołączył(a): 19 kwietnia 2011, 17:53
Lokalizacja: WU
Region: mazowieckie
Auto: Focus ST-line MK3
Silnik: CJXA 2.0

Re: Temperatura w arl

Postprzez jocker » 3 grudnia 2012, 10:01

florek napisał(a):to normalne w Dieslu
florek, chyba u Ciebie. Skąd Ty bierzesz swoje dziwne teorie i czemu ludzi w błąd ciągle wprowadzasz :shock:

REJZOR, może być termostat, czujnik temperatury. szukaj na forum bo temat był wiele razy a ten i tak zaraz poleci do śmietnika
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
jocker
Sport
Sport
 
Posty: 310
Dołączył(a): 28 sierpnia 2011, 10:05
Lokalizacja: WA
Auto: 4x4+
Silnik: ARL 1.9

Re: Temperatura w arl

Postprzez chlorek » 3 grudnia 2012, 11:04

jocker, jak nie masz wiedzy to się nie wypowiadaj. Diesla jak dobrze nie nagrzejesz to przy ustawieniu temperatury powyżej 20c temperatura będzie spadać. Powiem więcej przy dobrych mrozach, po nagrzanym silnika i ustawieniu 30c również temperatura po jakimś czasie zacznie spadać.
Zobacz Profil
chlorek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 7518
Dołączył(a): 19 kwietnia 2011, 17:53
Lokalizacja: WU
Region: mazowieckie
Auto: Focus ST-line MK3
Silnik: CJXA 2.0

Re: Temperatura w arl

Postprzez seb_jag ARL » 3 grudnia 2012, 11:19

Podłączam się do tematu - wczoraj zaobserwowałem, że Leon ARL potrzebował około 7,5-8 km, żeby nagrzać się do 90 stopni (na dworzu -2), uznałem że to normalne - chyba że się mylę?
Dodatkowo już po nagrzaniu (temp 90) stanąłem koło sklepu, auto chodziło na biegu jałowym kilka minut i temp spadła do 70 stopni (ogrzewanie w tym czasie było włączone, chyba na 25 stopni). Po ruszeniu temp znowu urosła do 90 stopni. Z tego co rozumiem, to także jest normalne, gdyż silnik oddaje ciepło przez nawiew, a stojąc nie nagrzewa się tak szybko? Chyba że się mylę, i termostat do wymiany? Dzięki za pomoc
182 KM & 396 Nm powered by Bartpol/Kingsoft
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
seb_jag ARL
Sport
Sport
 
Posty: 530
Dołączył(a): 20 listopada 2012, 11:30
Lokalizacja: Łódź
Auto: 1M FRRRRRRR
Silnik: ARL 1.9

Re: Temperatura w arl

Postprzez chlorek » 3 grudnia 2012, 11:37

tu macie wszystko o temacie viewtopic.php?f=43&t=7341&hilit=termostat
Zobacz Profil
chlorek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 7518
Dołączył(a): 19 kwietnia 2011, 17:53
Lokalizacja: WU
Region: mazowieckie
Auto: Focus ST-line MK3
Silnik: CJXA 2.0

Re: Temperatura w arl

Postprzez seb_jag ARL » 3 grudnia 2012, 11:52

florek napisał(a):tu macie wszystko o temacie viewtopic.php?f=43&t=7341&hilit=termostat


przeczytałem cały ten temat wcześniej, dlatego wydaje mi się, że auto zachowuje się poprawnie, aczkolwiek na 100% pewny nie jestem, dlatego pytam :)
182 KM & 396 Nm powered by Bartpol/Kingsoft
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
seb_jag ARL
Sport
Sport
 
Posty: 530
Dołączył(a): 20 listopada 2012, 11:30
Lokalizacja: Łódź
Auto: 1M FRRRRRRR
Silnik: ARL 1.9

Re: Temperatura w arl

Postprzez chlorek » 3 grudnia 2012, 11:55

przy tych temperaturach jest okey. U mnie też się grzeje tak ok. 6-8km teraz.
Zobacz Profil
chlorek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 7518
Dołączył(a): 19 kwietnia 2011, 17:53
Lokalizacja: WU
Region: mazowieckie
Auto: Focus ST-line MK3
Silnik: CJXA 2.0

Re: Temperatura w arl

Postprzez seb_jag ARL » 3 grudnia 2012, 12:04

florek napisał(a):przy tych temperaturach jest okey. U mnie też się grzeje tak ok. 6-8km teraz.


a ten spadek do 70 stopni jak chodził na biegu jałowym? :)
182 KM & 396 Nm powered by Bartpol/Kingsoft
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
seb_jag ARL
Sport
Sport
 
Posty: 530
Dołączył(a): 20 listopada 2012, 11:30
Lokalizacja: Łódź
Auto: 1M FRRRRRRR
Silnik: ARL 1.9

Re: [TDI VP] Silnik długo nie osiąga temp. roboczej

Postprzez chlorek » 3 grudnia 2012, 12:10

również normalny objaw, szczególnie na krótkich odcinkach gdzie auto nie ma szans aby dobrze się nagrzać.
Zobacz Profil
chlorek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 7518
Dołączył(a): 19 kwietnia 2011, 17:53
Lokalizacja: WU
Region: mazowieckie
Auto: Focus ST-line MK3
Silnik: CJXA 2.0

Re: [TDI VP] Silnik długo nie osiąga temp. roboczej

Postprzez seb_jag ARL » 3 grudnia 2012, 12:23

florek napisał(a):również normalny objaw, szczególnie na krótkich odcinkach gdzie auto nie ma szans aby dobrze się nagrzać.


krótkich odcinkach? :) florek, tak jak napisałem - auto zagrzało się do 90 stopni, stałem pod sklepem kilka minut i temp spadła do 70 - stałem, nigdzie nie jechałem :)
182 KM & 396 Nm powered by Bartpol/Kingsoft
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
seb_jag ARL
Sport
Sport
 
Posty: 530
Dołączył(a): 20 listopada 2012, 11:30
Lokalizacja: Łódź
Auto: 1M FRRRRRRR
Silnik: ARL 1.9

Re: [TDI VP] Silnik długo nie osiąga temp. roboczej

Postprzez chlorek » 3 grudnia 2012, 12:32

to że osiągnęło 90c na blacie nie znaczy że w rzeczywistości tak jest to po pierwsze :-D po drugie, dla przykładu po 8km osiąga tobie 90c a ty po 10 stajesz pod sklepem to nie będzie tobie trzymać temperatury bo to nie benzyniak :-D
Zobacz Profil
chlorek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 7518
Dołączył(a): 19 kwietnia 2011, 17:53
Lokalizacja: WU
Region: mazowieckie
Auto: Focus ST-line MK3
Silnik: CJXA 2.0

Re: [TDI VP] Silnik długo nie osiąga temp. roboczej

Postprzez jocker » 3 grudnia 2012, 12:44

florek napisał(a):jocker, jak nie masz wiedzy to się nie wypowiadaj. Diesla jak dobrze nie nagrzejesz to przy ustawieniu temperatury powyżej 20c temperatura będzie spadać. Powiem więcej przy dobrych mrozach, po nagrzanym silnika i ustawieniu 30c również temperatura po jakimś czasie zacznie spadać.
Może nie mam wiedzy takiej jak Ty, ale nie pierwszy raz jakieś wydumki widzę Twojego autorstwa na forum.
Mamy pogodę jaką mamy i koledzy nie pytają co będzie przy 30 stopniach mrozu i włączeniu nawiewu na +30 więc z całym szacunkiem, ale proszę nie pisz takich bzdur:
florek napisał(a):dla przykładu po 8km osiąga tobie 90c a ty po 10 stajesz pod sklepem to nie będzie tobie trzymać temperatury bo to nie benzyniak

seb_jag ARL napisał(a):krótkich odcinkach? :) florek, tak jak napisałem - auto zagrzało się do 90 stopni, stałem pod sklepem kilka minut i temp spadła do 70 - stałem, nigdzie nie jechałem :)
EGR masz?
U mnie po wymianie termostatu taki efekt nie występuje, na pewno nie przy takich temperaturach jak panują teraz a wcześniej był, więc na Twoim miejscu podziałałbym w temacie (u mnie nawiew raczej nigdy nie chodzi powyżej 20-21).
Czujnik temperatury możesz sprawdzić VAGiem oprócz błędu można np. sprawdzić czy są takie same wskazania w silniku i instrumentach. Termostat jeżeli wymieniać to tylko na ORI. Ciężko stwierdzić czy termostat jest ok nawet mając do w ręku. Mój który wymieniłem w gorącej wodzie wygląda jakby działał ok, ale jednak tak nie było i w układzie puszczał albo się czasem przycinał
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
jocker
Sport
Sport
 
Posty: 310
Dołączył(a): 28 sierpnia 2011, 10:05
Lokalizacja: WA
Auto: 4x4+
Silnik: ARL 1.9

Re: [TDI VP] Silnik długo nie osiąga temp. roboczej

Postprzez seb_jag ARL » 3 grudnia 2012, 12:59

[quote="jockerEGR masz?
U mnie po wymianie termostatu taki efekt nie występuje, na pewno nie przy takich temperaturach jak panują teraz a wcześniej był, więc na Twoim miejscu podziałałbym w temacie (u mnie nawiew raczej nigdy nie chodzi powyżej 20-21).
Czujnik temperatury możesz sprawdzić VAGiem oprócz błędu można np. sprawdzić czy są takie same wskazania w silniku i instrumentach. Termostat jeżeli wymieniać to tylko na ORI. Ciężko stwierdzić czy termostat jest ok nawet mając do w ręku. Mój który wymieniłem w gorącej wodzie wygląda jakby działał ok, ale jednak tak nie było i w układzie puszczał albo się czasem przycinał[/quote]

EGR mam :) wczoraj żadnych błędów na kompie nie pokazał i rzeczywiście było tak, że jak się zagrzał, to kilka km później stanąłem pod sklepem :) zatem zobaczę jeszcze, jak to będzie w kolejnych dniach wyglądać, jak coś to powalczę z termostatem, oczywiście ORI :) a w pudełku ORI co znajdę - Wahlera ?:)
182 KM & 396 Nm powered by Bartpol/Kingsoft
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
seb_jag ARL
Sport
Sport
 
Posty: 530
Dołączył(a): 20 listopada 2012, 11:30
Lokalizacja: Łódź
Auto: 1M FRRRRRRR
Silnik: ARL 1.9

Re: [TDI VP] Silnik długo nie osiąga temp. roboczej

Postprzez kornat » 3 grudnia 2012, 13:09

seb_jag ARL napisał(a):a w pudełku ORI co znajdę - Wahlera ?:)

Nie, znajdziesz Behr'a
Zobacz Profil
kornat
FR
FR
 
Posty: 1529
Dołączył(a): 7 sierpnia 2009, 17:37
Lokalizacja: Podkarpackie
Auto: 1M
Silnik: AHF 1.9

Re: [TDI VP] Silnik długo nie osiąga temp. roboczej

Postprzez jocker » 3 grudnia 2012, 13:19

Termostat 044121113, w skodzie płaciłem równo 100
Jak masz dostęp do kompa to sprawdź wskazania czujnika temperatury w bloku silnik i instrumenty. Jeżeli będą różnice znaczy że może być walnięty
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
jocker
Sport
Sport
 
Posty: 310
Dołączył(a): 28 sierpnia 2011, 10:05
Lokalizacja: WA
Auto: 4x4+
Silnik: ARL 1.9

Re: [TDI VP] Silnik długo nie osiąga temp. roboczej

Postprzez kornat » 3 grudnia 2012, 13:30

Trochę taniej i również ori http://skodaczesci.pl/oferta/czesc.php?id=703
Zobacz Profil
kornat
FR
FR
 
Posty: 1529
Dołączył(a): 7 sierpnia 2009, 17:37
Lokalizacja: Podkarpackie
Auto: 1M
Silnik: AHF 1.9

Re: [TDI VP] Silnik długo nie osiąga temp. roboczej

Postprzez chlorek » 3 grudnia 2012, 13:35

oczywiście że jak ustawisz 20-21c i 1-2 kreski to może nie spadać, ale ustaw już 22-23 i kreski do połowy zobaczysz że zacznie spadać.
Co do EGR - jak miałem go, ten sam objaw występował. Termostat i Czujnik oryginalny ze Skody.
Zobacz Profil
chlorek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 7518
Dołączył(a): 19 kwietnia 2011, 17:53
Lokalizacja: WU
Region: mazowieckie
Auto: Focus ST-line MK3
Silnik: CJXA 2.0

Re: [TDI VP] Silnik długo nie osiąga temp. roboczej

Postprzez seb_jag ARL » 4 grudnia 2012, 08:46

dzięki za porady, pojeżdżę jeszcze trochę i zobaczę co się dzieje, jak będzie coś nie tak, to wymienie ten termostat, oczywiście na ORI :)
182 KM & 396 Nm powered by Bartpol/Kingsoft
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
seb_jag ARL
Sport
Sport
 
Posty: 530
Dołączył(a): 20 listopada 2012, 11:30
Lokalizacja: Łódź
Auto: 1M FRRRRRRR
Silnik: ARL 1.9

Re: [TDI ALL] Silnik długo nie osiąga temp. roboczej

Postprzez yogger » 6 grudnia 2012, 23:26

Podzielę się swoim doświadczeniem. W tamtym roku w mrozy podobne do tych obecnych auto nagrzewało mi się tak po przejechaniu 10km. Miałem problem taki, że jak stałem w jakimś korku, po prostu na biegu jałowym to dmuchało mi zimniejszym powietrzem. W sierpniu tego roku wymieniłem uszczelkę pod głowicą czyli taki mały remont silnika (bo już za dużo płynu musiałem dolewać). Powiem szczerze, że auto teraz nagrzewa mi się na pewno dwa razy szybciej. Nie sugerujcie się tym tylko dziele się doświadczeniem.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
yogger
Stella
Stella
 
Posty: 12
Dołączył(a): 28 lutego 2011, 15:34
Lokalizacja: Katowice
Auto: Leon
Silnik: ASV 1.9

Re: [TDI ALL] Silnik długo nie osiąga temp. roboczej

Postprzez Gonzus_1989 » 7 grudnia 2012, 20:28

Osobiscie miałem taki problem : Autko w trakcie jazdy powtarzam w trakcie osiągało temp. 70-80stopni . Na postoju 90stopni. Przyczyna jedna ,jedyna ,najprostsza TERMOSTAT: po wymianie idealnie 90 stopni non stop. Jeżeli złapie już 90 stopni ,nie ma szans zejsc niżej ani wyżej,każdy mechaniki mi to powiedział że trzymać ma 90 stopni bez względu na postoje ,obciażenie, nawiewów , zawartości alkoholu w samochodzie ,zbieżności,rodzaju wentylków ,czernidła itd itp ;) pozdro.
Mazda 323c 1.3 75Km
Mazda Mx-3 1.6 90Km
SEAT LEON ARL + 1.9tdi 186Km/412nm
SEAT LEON ARL + 1.9tdi GTB22 2xxKm/4xxnm
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Gonzus_1989
Sport
Sport
 
Posty: 425
Dołączył(a): 28 sierpnia 2012, 13:03
Lokalizacja: Tarnów
Auto: Leon ARL +

Re: [TDI ALL] Silnik długo nie osiąga temp. roboczej

Postprzez damianos89 » 7 grudnia 2012, 20:35

Tak czytam ten temat i nie wiem, czy u mnie jest ok, czy nie, do tej pory myślałem, że w porządku. Przy obecnych temperaturach -5, -10 stopni, na dystansie ok. 12 km nagrzewa mi się np. do 70 stopni wg. wskazania, jest też tak, że np. na postoju temperatura wg. wskazania sama obniża się znowu. Może auto trzymać na wyższych obrotach, żeby szybciej nagrzało się, tylko jak zimny silnik nie bardzo. Myślałem, że to normalne w dieslu, czyżby jednak coś było nie tak?
Leon Torro 2006
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
damianos89
Sport
Sport
 
Posty: 350
Dołączył(a): 13 listopada 2009, 17:03
Lokalizacja: Białystok
Auto: Leon 1M 2006 AXR+
Silnik: TDI pompowtryski PD

Re: [TDI ALL] Silnik długo nie osiąga temp. roboczej

Postprzez Gonzus_1989 » 7 grudnia 2012, 20:37

Wszystko masz podane wyżej w temacie .Osobiscie zaczął bym od wymiany termostatu(koszt ok 45zł) . Wydaje mi się ze nie jest to okej.
Mazda 323c 1.3 75Km
Mazda Mx-3 1.6 90Km
SEAT LEON ARL + 1.9tdi 186Km/412nm
SEAT LEON ARL + 1.9tdi GTB22 2xxKm/4xxnm
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Gonzus_1989
Sport
Sport
 
Posty: 425
Dołączył(a): 28 sierpnia 2012, 13:03
Lokalizacja: Tarnów
Auto: Leon ARL +

Re: [TDI ALL] Silnik długo nie osiąga temp. roboczej

Postprzez PaVLo » 7 grudnia 2012, 21:26

U mnie też temperatura spadała i wymiana termostatu zlikwidowała problem, jednak kup oryginalny w ASO, bo ze sklepu możesz trafić zamiennik i problem może zostać.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
PaVLo
TopSport
TopSport
 
Posty: 1448
Dołączył(a): 14 grudnia 2010, 14:49
Lokalizacja: Miasto szybkich kobiet i pięknych aut
Auto: Seat SPORT
Silnik: ARL 1.9

Re: [TDI ALL] Silnik długo nie osiąga temp. roboczej

Postprzez Marcin_SxA » 16 grudnia 2012, 23:24

U mnie podobnie, ARL nie łapie temperatury. Auto mam 2 miesiące, wymieniłem rozrząd i czujnik temp bo wariował i na VAGu był błąd. No i tak, na starym czujniku dobijał normalnie 90st, teraz mam nowy czujnik i dzisiaj jadąc z Tychów do Bytomia dochodziłem w krytycznym momencie max 85 stopni stojąc na światłach w korku. Jadąc but czy nie max 70-75 st. Pół godziny temu jak z Bytomia wracałem do Mikołowa temp. max 70 st. Generalnie w tygodniu robię krótsze trasy, nie dało mi to spokoju dziś jak jeździłem więcej a temperatura pojawiała się późno.
Jutro sprawdzę temperaturę na wężach no, z tego co czytam w tematach skłaniam się ku termostatowi, czujnik temp. nówka sztuka- ori.
Sprawdzę temperaturę węży jutro.
To miasto moje nocą jest
Gdy chodnik słucha, latarnie wznoszą cichy szept...

Był: Signo ASV, LS5N
Jest: Top Sport ARL, LC9Z
Zobacz Profil
Marcin_SxA
Sport
Sport
 
Posty: 204
Dołączył(a): 17 października 2010, 12:46
Lokalizacja: Mikołów
Auto: Leon
Silnik: ARL 1.9

Re: [TDI ALL] Silnik długo nie osiąga temp. roboczej

Postprzez chlorek » 17 grudnia 2012, 08:37

Marcin_SxA, tutaj ewidentnie jest termostat do wymiany.
Zobacz Profil
chlorek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 7518
Dołączył(a): 19 kwietnia 2011, 17:53
Lokalizacja: WU
Region: mazowieckie
Auto: Focus ST-line MK3
Silnik: CJXA 2.0

Re: [TDI ALL] Silnik długo nie osiąga temp. roboczej

Postprzez creative1432 » 21 grudnia 2012, 09:37

jestem po wymianie termostatu i trzeba dużo czasu aby silnik osiągnął temperaturę robocza 90 stopni ale gdy to się już stanie to trzyma zawsze w każdych warunkach 90 stopni. Czy można coś zrobić aby silnik osiągał temperaturę 90 stopni szybciej?
Zobacz Profil
creative1432
Signo
Signo
 
Posty: 158
Dołączył(a): 30 października 2011, 22:35
Lokalizacja: Zawoja
Auto: Seat leon
Silnik: ASV 1.9

Re: [TDI ALL] Silnik długo nie osiąga temp. roboczej

Postprzez chlorek » 21 grudnia 2012, 09:48

webasto, dogrzewacz
Zobacz Profil
chlorek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 7518
Dołączył(a): 19 kwietnia 2011, 17:53
Lokalizacja: WU
Region: mazowieckie
Auto: Focus ST-line MK3
Silnik: CJXA 2.0

Re: [TDI ALL] Silnik długo nie osiąga temp. roboczej

Postprzez blachy » 21 grudnia 2012, 10:03

Kurcze zawsze byłem pewny że opadanie temperatury na postoju po osiągnięciu 90 stopni to norma. Tak miałem w golfie mk3 TDI nawet na nowym termostacie. Teraz w leonie mam podobnie. Dzisiaj po 20km jazdy zatrzymałem się i po 5 minutach postoju wskazówka zaczęła lecieć w dół. Na dworze -14, temperatura ustawiona na 19 auto. Samochód nagrzewa mi się normalnie. EGR pracuje.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
blachy
Signo
Signo
 
Posty: 148
Dołączył(a): 26 maja 2010, 18:23
Lokalizacja: Zamość
Auto: Leon 1M TS

Re: [TDI ALL] Silnik długo nie osiąga temp. roboczej

Postprzez chlorek » 21 grudnia 2012, 10:16

blachy napisał(a):Teraz w leonie mam podobnie. Dzisiaj po 20km jazdy zatrzymałem się i po 5 minutach postoju wskazówka zaczęła lecieć w dół. Na dworze -14

to normalne jak masz temperaturę ustawioną na climatronic wysoką, to nie benzyniak gdzie świece grzeją cały czas, stanie i Amen. U mnie, sprawdzony termostat, czujnik i też potrafi spadać po nagrzaniu.
Zobacz Profil
chlorek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 7518
Dołączył(a): 19 kwietnia 2011, 17:53
Lokalizacja: WU
Region: mazowieckie
Auto: Focus ST-line MK3
Silnik: CJXA 2.0

Następna strona

Powrót do Leon 1 - Techniczne Diesel

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 0 gości