Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

[1M] Jak to jest z zawieszeniem / wysokość zawieszenia

Dane techniczne, osiągi, eksploatacja, ...

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Re: [1M] Jak to jest z zawieszeniem / wysokość zawieszenia

Postprzez miszel » 23 marca 2011, 19:48

Witam. Ja mam takie pytanko. Czy jest jakaś różnica miedzy zawieszeniem od CUPRA4 TDI a wersja TS ?? Czy zawieszenie od TS pasuje do CUPRA4 i jak jest z komfortem ?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
miszel
Signo
Signo
 
Posty: 130
Dołączył(a): 20 września 2010, 08:43
Lokalizacja: Śląsk
Auto: Leon CUPRA4
Silnik: ARL 1.9

Reklama

Re: [1M] Jak to jest z zawieszeniem / wysokość zawieszenia

Postprzez Staszek20VT » 23 marca 2011, 20:10

Może nie pasować, bo Cupra 4 ma napęd na cztery koła i tylne zawieszenie jest zupełnie inne. Przód może się też różnić.
Jest powered by ECUProject
315 KM i 666Nm :D
Był - powered by Aligator
285 KM i 546 Nm :(
Był - powered by ECUProject
220 KM i 433 Nm :(

Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Staszek20VT
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 1779
Dołączył(a): 3 kwietnia 2004, 16:20
Lokalizacja: dolnośląskie
Auto: Audi A5

Re: [1M] Jak to jest z zawieszeniem / wysokość zawieszenia

Postprzez miszel » 23 marca 2011, 20:15

Właśnie wiem bo mam Cupre4 i mam założony gwint i chce założyć cos bardziej komfortowego i nie wiem co wybrac :(
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
miszel
Signo
Signo
 
Posty: 130
Dołączył(a): 20 września 2010, 08:43
Lokalizacja: Śląsk
Auto: Leon CUPRA4
Silnik: ARL 1.9

Re: [1M] Jak to jest z zawieszeniem / wysokość zawieszenia

Postprzez Grześ » 23 marca 2011, 20:17

tył nie będzie pasować inne mocowanie górne amora

przód może różnic sie tylko stabilizatorem i łącznikiem ale nie pamiętam na 100%
TS łacznik do wahacza
C4 łącznik do amora

jeśli nie ma tej różnicy to zawieszenia przod sa identyczne


miszel napisał(a):Właśnie wiem bo mam Cupre4 i mam założony gwint i chce założyć cos bardziej komfortowego i nie wiem co wybrac :(

B8+ prokit
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Grześ
TopSport
TopSport
 
Posty: 1280
Dołączył(a): 17 sierpnia 2005, 22:20
Lokalizacja: Mazowieckie
Auto: BFH QUATTRO

Re: [1M] Jak to jest z zawieszeniem / wysokość zawieszenia

Postprzez belzi » 23 marca 2011, 20:38

Przod tez sie rozni mocowaniem
Ze zwyklych amorow to tez B6 i Monroe
BTW to wszystko jest na forum, wystarczy poszukac
powered by ECUProject®
A4 + Yamaha WR450F + Yamaha FZ8
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
belzi
Cupra
Cupra
 
Posty: 3231
Dołączył(a): 1 lipca 2007, 08:13
Lokalizacja: Jelenia Góra
Auto: A4 + WR450F + FZ8

Re: [1M] Jak to jest z zawieszeniem / wysokość zawieszenia

Postprzez ZbigNieff » 24 marca 2011, 13:02

A ja wczoraj zalozylem sprezyny H&R -40mm na seryjne B4 i musze powiedziec ze jazda jest taka sama jak na oryginalnym TS :) jest wygodnie i amor normalnie pracuje - jedyne co to moim zdaniem dalej jest za wysoko :hmmm:
===========================================
a teraz jezdze wygodnie .... na na na ;)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
ZbigNieff
Signo
Signo
 
Posty: 140
Dołączył(a): 5 listopada 2009, 15:00
Lokalizacja: dolnyslask
Auto: Passat B5FL

Re: [1M] Jak to jest z zawieszeniem / wysokość zawieszenia

Postprzez belzi » 24 marca 2011, 15:07

musi sie wszystko ulozyc, tym bardziej jesli wszystko nowe zakladales
a swoja droga ciekaw jestem, ile ten amor wytrzyma
powered by ECUProject®
A4 + Yamaha WR450F + Yamaha FZ8
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
belzi
Cupra
Cupra
 
Posty: 3231
Dołączył(a): 1 lipca 2007, 08:13
Lokalizacja: Jelenia Góra
Auto: A4 + WR450F + FZ8

Re: [1M] Jak to jest z zawieszeniem / wysokość zawieszenia

Postprzez Tygrysek » 24 marca 2011, 16:03

na czerwone H&R -40? mała usiadł? u mnie spadła idealnie o 40 mm
Kręcę wałki i dmucham balony
Obrazek

Był: niebieski ASV... na małym koksie by DYNOSOFT
Był: S-line na małym koksie by CTR
Jest: O2 RS black beast
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tygrysek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 2089
Dołączył(a): 27 września 2009, 10:15
Lokalizacja: Radzionków
Auto: 02 RS
Silnik: BMN 2.0

Re: [1M] Jak to jest z zawieszeniem / wysokość zawieszenia

Postprzez mahalik » 5 kwietnia 2011, 11:21

Witam,

Jestem po dlugiej lekturze forum dotyczącego zawieszeń, jednak jako 'mechaniczny laik' wciaz odczuwan niepokoj powodowany niepewnoscia.
(Mam nadzieje, ze nie naraze sie na 'zolta kartke' tym pytaniem)
Jako ze moj diesel (1.9tdi ahf) nie skreca - (Bogu dzieki za lusterka, bo jest sie czym podeprzec na winklach) - postanowilem przeszczepic zawias z modeli wyzszych.
Rozumie, ze wiaze sie to z wymiana amortyzatorow i sprezyn, ale czy tylko tego?
Czy implant zawieszenia np. z Cupry lub S3 diametralnie poprawi trakcje na zakretach, czy nie warto isc w ta strone i czy jest na to gotowy przepis?
Chodzi mi glownie o numery katalogowe czesci, jesli oczywiscie sa inne i nie podejda 'plug-and-play' (np. wahacze, zwrotnice, stabilizatory, polosie, hamulce, itp.)
Ostatnie pytanie, czy zawias z Top Sport pasuje 'plug-and-play' to mojej Stelli (wahacze, zwrotnice, belka, itp.) i czy da sie na nim przyzwoice pokonywac zakrety?
Przepraszam za 'odgrzewanie kotleta', ale nie udalo mi sie znalezc jednoznacznych przepisow.

z gory dzieki i pozdrawiam
Zobacz Profil
mahalik
Stella
Stella
 
Posty: 12
Dołączył(a): 5 kwietnia 2011, 10:10
Lokalizacja: Kraków
Auto: Seat Leon 1M

Re: [1M] Jak to jest z zawieszeniem / wysokość zawieszenia

Postprzez ZbigNieff » 5 kwietnia 2011, 14:09

dobra teraz ja mam kilka pytan

Czy KYB SN przezyja ze sprezynami H&R -40??
Czy na KYB SN mozna pozniej na zime zalozyc seryjne sprigi?
===========================================
a teraz jezdze wygodnie .... na na na ;)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
ZbigNieff
Signo
Signo
 
Posty: 140
Dołączył(a): 5 listopada 2009, 15:00
Lokalizacja: dolnyslask
Auto: Passat B5FL

Re: [1M] Jak to jest z zawieszeniem / wysokość zawieszenia

Postprzez Tygrysek » 5 kwietnia 2011, 14:25

ZbigNieff napisał(a):Czy KYB SN przezyja ze sprezynami H&R -40??


mi odradzali taki zestaw... ale jak nie spróbujesz nie będziesz wiedział :P


ZbigNieff napisał(a):Czy na KYB SN mozna pozniej na zime zalozyc seryjne sprigi?


pewnie że tak
Kręcę wałki i dmucham balony
Obrazek

Był: niebieski ASV... na małym koksie by DYNOSOFT
Był: S-line na małym koksie by CTR
Jest: O2 RS black beast
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tygrysek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 2089
Dołączył(a): 27 września 2009, 10:15
Lokalizacja: Radzionków
Auto: 02 RS
Silnik: BMN 2.0

Re: [1M] Jak to jest z zawieszeniem / wysokość zawieszenia

Postprzez airzocho » 5 kwietnia 2011, 17:20

mahalik napisał(a):Witam,

Jestem po dlugiej lekturze forum dotyczącego zawieszeń, jednak jako 'mechaniczny laik' wciaz odczuwan niepokoj powodowany niepewnoscia.
(Mam nadzieje, ze nie naraze sie na 'zolta kartke' tym pytaniem)
Jako ze moj diesel (1.9tdi ahf) nie skreca - (Bogu dzieki za lusterka, bo jest sie czym podeprzec na winklach) - postanowilem przeszczepic zawias z modeli wyzszych.
Rozumie, ze wiaze sie to z wymiana amortyzatorow i sprezyn, ale czy tylko tego?
Czy implant zawieszenia np. z Cupry lub S3 diametralnie poprawi trakcje na zakretach, czy nie warto isc w ta strone i czy jest na to gotowy przepis?
Chodzi mi glownie o numery katalogowe czesci, jesli oczywiscie sa inne i nie podejda 'plug-and-play' (np. wahacze, zwrotnice, stabilizatory, polosie, hamulce, itp.)
Ostatnie pytanie, czy zawias z Top Sport pasuje 'plug-and-play' to mojej Stelli (wahacze, zwrotnice, belka, itp.) i czy da sie na nim przyzwoice pokonywac zakrety?
Przepraszam za 'odgrzewanie kotleta', ale nie udalo mi sie znalezc jednoznacznych przepisow.

z gory dzieki i pozdrawiam


Cupra ma inne wahacze, stabilizator, amory i sprężyny (być może amory i sprężyny pasują ale nie jestem pewny).

Do Twojego plug&play na pewno pasować będzie zawiecha od wersji Sport/Top Sport + wymiana elementów gumowych na poliuretany i będzie elegancko.

Czyli: wózek i wahacze zostają Twoje, tuleje w wahaczach zmieniasz na poliuretany, musisz załatwić amory i sprężyny od Sporta (ewentualnie jakiś zestaw dedykowany H&R, Eibach czy inne), zwrotnice zostają Twoje (ale to jeszcze sprawdź, jesli nie chcesz zmieniać hamulców to chyba mogą zostać), stabilizator 23mm z łącznikami od Sporta, gumy do łączników i tuleje stabilizatora dajesz z poliuretanu.
Nie wiem jakie masz łączniki stabilizatora, jak metalowe to mogą zostać.

Jak się mylę to niech mnie ktoś poprawi.
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
airzocho
Signo
Signo
 
Posty: 112
Dołączył(a): 15 listopada 2009, 23:12
Lokalizacja: Sopot
Auto: VW T5
Silnik: TDI pompowtryski PD

Re: [1M] Jak to jest z zawieszeniem / wysokość zawieszenia

Postprzez belzi » 5 kwietnia 2011, 18:16

co rozumiesz pod pojeciem "nie skreca"
zbytnio przechyla sie w zakretach ??
powered by ECUProject®
A4 + Yamaha WR450F + Yamaha FZ8
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
belzi
Cupra
Cupra
 
Posty: 3231
Dołączył(a): 1 lipca 2007, 08:13
Lokalizacja: Jelenia Góra
Auto: A4 + WR450F + FZ8

Re: [1M] Jak to jest z zawieszeniem / wysokość zawieszenia

Postprzez mahalik » 5 kwietnia 2011, 19:37

Dzieki airzocho za rozjasnienie, chyba rzeczywiscie w ta strone pojde, wrzuce amory, sprezyny i stabilizator od TS + poliuretany.
Balem sie wlasnie o wahacze i zwrotnice... jesli trzeba bedzie to zmienie, ale chce uniknac 'dodatkowych' kosztow... tym bardziej, ze nie pale sie do zmiany hamulcow, bo zimowe kola mam 15 cali (znow musialbym inwestowac w zimowki 17' albo kola od Cupry i Brembo)
BTW, jakie max tarcze moge zalozyc do zaciskow FSIII - 280?

Tak jest belzi, mam wrazenie, jakbym jechal tapczanem, przechyla sie strasznie w zakretach i buja.
Auto mam stosunkowo od niedawna i nie wiem, kiedy amory i sprezyny byly robione (o ile wogole byly), wiec mam zamiar sie za nie zabrac, a nie chce ladowac sie w zawias seryjny, poniewaz chcialbym w zakretach czuc auto duzo pewniej.

Czy tyl od TS tez podejdzie P&P? Belka, hamulce sa takie same?

Moze ktos z forumowiczow jest po takim 'swapie'? Bardzo jestem ciekawy efektów.

Raz jezcze wszystkim dzieki za pomoc.
Zobacz Profil
mahalik
Stella
Stella
 
Posty: 12
Dołączył(a): 5 kwietnia 2011, 10:10
Lokalizacja: Kraków
Auto: Seat Leon 1M

Re: [1M] Jak to jest z zawieszeniem / wysokość zawieszenia

Postprzez airzocho » 5 kwietnia 2011, 21:12

Tył podejdzie bez problemu. Hamulce z tyłu wszystkie leony oprócz 4x4 i CupryR mają takie same.
Z przodu były 2 rodzaje zwrotnic: ze wspornikiem hamulca i bez. Do tej bez trzeba jeszcze jarzma przykręcić, żeby zaciski przymocować.
Jeżeli masz bez wspornika hamulca to do kół 15" podejdą tarcze do 288mm, żeby wrzucić 312mm ze sporta lub TopSporta 1.8T trzeba zmienić koła na 16''.
Jeżeli masz ze wspornikiem to jeśli chcesz większe heble to musisz się szykować na zmianę zwrotnic.
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
airzocho
Signo
Signo
 
Posty: 112
Dołączył(a): 15 listopada 2009, 23:12
Lokalizacja: Sopot
Auto: VW T5
Silnik: TDI pompowtryski PD

Re: [1M] Jak to jest z zawieszeniem / wysokość zawieszenia

Postprzez belzi » 5 kwietnia 2011, 21:25

Wiec Cupra R ma inne wahacze, ale IMO nie warto ich kupowac, tylko zalozyc tylne tuleje oc Cupry, przednie dobry zamiennik lub oryginaly
W poliuretan bym sie nie ladowal
Warto zalozyc grubszy stabilizator no i amory + sprezyny (w zaleznosci jak nisko i twardo chcesz miec)
Jesli chodzi o tyl, tu mozesz zalozyc belke tylna od np. TSa, bo ma ona grybszy stabilizator
Do zaciskow FSIII max tarcza jest 280, ale ograniczeniem nie jest tu zacisk, tylko zwrotnica, ktora jest razem z jarzmem
Jesli chcesz wieksze tarcze, a chcesz zachowac kola 15", to polecam zwrotnice i zaciski z wersji 150 KM
Ogolnie wszystko wiaze sie ze sporymi wydatkami, wiec lepiej wszystko dobrze przemyslec i najlepiej pojezdzic z ludzmi, ktorzy maja takie przerobki za soba, zeby sprawdzic, ktory wariant najbardziej odpowiada twoim gustom

Jesli chcesz miec hardcore, to poliuretan, stabilizator Eibacha + rozporki (gorna, dolna, przednia i tylna) + amory Bilstein B8 + H&R, a plomby same wypadaja
powered by ECUProject®
A4 + Yamaha WR450F + Yamaha FZ8
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
belzi
Cupra
Cupra
 
Posty: 3231
Dołączył(a): 1 lipca 2007, 08:13
Lokalizacja: Jelenia Góra
Auto: A4 + WR450F + FZ8

Re: [1M] Jak to jest z zawieszeniem / wysokość zawieszenia

Postprzez Grześ » 5 kwietnia 2011, 22:55

airzocho napisał(a):Z przodu były 2 rodzaje zwrotnic


a nie bo 3 rodzaje macie nie dociągnięcia w wiedzy
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Grześ
TopSport
TopSport
 
Posty: 1280
Dołączył(a): 17 sierpnia 2005, 22:20
Lokalizacja: Mazowieckie
Auto: BFH QUATTRO

Re: [1M] Jak to jest z zawieszeniem / wysokość zawieszenia

Postprzez belzi » 5 kwietnia 2011, 23:19

dokladnie ;)
pod tarcze 256 (1.4 i 1.6 benzyna)
pod tarcze 280
pod pozostale
powered by ECUProject®
A4 + Yamaha WR450F + Yamaha FZ8
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
belzi
Cupra
Cupra
 
Posty: 3231
Dołączył(a): 1 lipca 2007, 08:13
Lokalizacja: Jelenia Góra
Auto: A4 + WR450F + FZ8

Re: [1M] Jak to jest z zawieszeniem / wysokość zawieszenia

Postprzez Grześ » 6 kwietnia 2011, 08:22

belzi, teraz to mnie zaskoczyłeś , w takim razie jest 4 rodzaje zwrotnic :))
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Grześ
TopSport
TopSport
 
Posty: 1280
Dołączył(a): 17 sierpnia 2005, 22:20
Lokalizacja: Mazowieckie
Auto: BFH QUATTRO

Re: [1M] Jak to jest z zawieszeniem / wysokość zawieszenia

Postprzez belzi » 6 kwietnia 2011, 09:47

Etka pokazuje 5 rodzajów, ale nie potrafe powiedziec, czym sie roznia te od Cupry R (2 rodzaje ich byly) od tych od np. ARLa

PS. Cupra R ma nawet dwa rozne wahacze, inne sworznie oraz piasty :kreci:
powered by ECUProject®
A4 + Yamaha WR450F + Yamaha FZ8
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
belzi
Cupra
Cupra
 
Posty: 3231
Dołączył(a): 1 lipca 2007, 08:13
Lokalizacja: Jelenia Góra
Auto: A4 + WR450F + FZ8

Re: [1M] Jak to jest z zawieszeniem / wysokość zawieszenia

Postprzez roosman » 6 kwietnia 2011, 10:20

mahalik, załóż sobie Bilstein B4 sport i załóż sprężynki eibacha. Zestaw dedykowany do Leona takiego jak Twój. Wszystko Ci podejdzie P&P. Jak będziesz wymieniał przednie amorki to zobacz czy masz rozkręcane zwrotnice czy nie (raczej nie bo w AHFie była chyba seryjna tarcza 280mm). Potem z czasem wymienisz sobie jeszcze heble (ze zwrotnicami) na 288 - koła 15 na nie wchodzą. Ale to już większa robota. Tak czy owak chcesz mieć fajną zawiechę B4 sport + eibachy.

A tak na marginesie to mam zawiechę z 1.8T do sprzedania. Amorki i sprężyny (ale tylko na przód) też Ci by to podeszło p&p :)
A tymczasem w garażu - 8,5l, 757KM, 16 cylindrów\
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
roosman
Cupra
Cupra
 
Posty: 3764
Dołączył(a): 14 października 2007, 10:07
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Mustang
Silnik: benzyna inny

Re: [1M] Jak to jest z zawieszeniem / wysokość zawieszenia

Postprzez belzi » 6 kwietnia 2011, 10:38

roosman napisał(a):na 288 - koła 15 na nie wchodzą.

jestes pewien ??
bo ja wielorkrotnie widzialem TSa na stalowkach 15"
powered by ECUProject®
A4 + Yamaha WR450F + Yamaha FZ8
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
belzi
Cupra
Cupra
 
Posty: 3231
Dołączył(a): 1 lipca 2007, 08:13
Lokalizacja: Jelenia Góra
Auto: A4 + WR450F + FZ8

Re: [1M] Jak to jest z zawieszeniem / wysokość zawieszenia

Postprzez blackfly » 6 kwietnia 2011, 10:49

belzi, jemu chodzilo ze wchodza:) dopiero 300mm to 16"

co do zawiasu to nie lepiej kupic b6/b8 + eibachy jak ktos chce sportowy zawias?

jak cos to ja mam gwint do sprzedania (KW V1 ale to jest do 1P wiec nie wiem czy podejdzie)
Zobacz Profil
blackfly
Stella
Stella
 
Posty: 10
Dołączył(a): 19 lutego 2011, 00:21
Lokalizacja: jastrzebie zdroj
Auto: seat leon 1P

Re: [1M] Jak to jest z zawieszeniem / wysokość zawieszenia

Postprzez agin » 6 kwietnia 2011, 10:54

aktualnie mam 288mm i całą zimę przejeździłem na 15"
zmieściły się normalnie ; )

312mm to felga 16"

ps. będę miał ze swojego auta komplet potrzebny do swapu z hamulcy 280 na 288, ja zakładam u siebie 312...
Eibach, KYB, ATE, Sachs, Lemforder, TRW, Millers, Motul, Knecht i inne ;)
zawieszenia, ukł.kierownicze, ukł.napędowe/hamulcowe, rozrządy, sprzęgła, filtry i inne
- sprawdź ; )

po co hamować ? jak można pomrugać długimi światłami ?
Obrazek
Zobacz Profil
agin
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 810
Dołączył(a): 2 sierpnia 2009, 11:15
Lokalizacja: DOL
Auto: leo
Silnik: ARL 1.9

Re: [1M] Jak to jest z zawieszeniem / wysokość zawieszenia

Postprzez roosman » 6 kwietnia 2011, 11:01

agin napisał(a):będę miał ze swojego auta komplet potrzebny do swapu z hamulcy 280 na 288, ja zakładam u siebie 312...
to nie będziesz miał kompletu. chyba że będziesz wymieniał całe zwrotnie ( nie wiem po co :) )
A tymczasem w garażu - 8,5l, 757KM, 16 cylindrów\
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
roosman
Cupra
Cupra
 
Posty: 3764
Dołączył(a): 14 października 2007, 10:07
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Mustang
Silnik: benzyna inny

Re: [1M] Jak to jest z zawieszeniem / wysokość zawieszenia

Postprzez agin » 6 kwietnia 2011, 11:04

roos, kupiłem cały komplet 312 i 256 (zaczynając od zwrotnic, piast, jarzm, zacisków, aż po osłony przeciwpyłowe )

więc cały będzie do sprzedania ; p
Eibach, KYB, ATE, Sachs, Lemforder, TRW, Millers, Motul, Knecht i inne ;)
zawieszenia, ukł.kierownicze, ukł.napędowe/hamulcowe, rozrządy, sprzęgła, filtry i inne
- sprawdź ; )

po co hamować ? jak można pomrugać długimi światłami ?
Obrazek
Zobacz Profil
agin
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 810
Dołączył(a): 2 sierpnia 2009, 11:15
Lokalizacja: DOL
Auto: leo
Silnik: ARL 1.9

Re: [1M] Jak to jest z zawieszeniem / wysokość zawieszenia

Postprzez mahalik » 6 kwietnia 2011, 13:56

Panowie rzuccie okiem ponizej, czy dobrze rozumie (foto lewy przod)...
Na czerwono zaznaczyłem elementy, ktore wiem, ze musze wymienic na pewno - stabilizator, lacznik i gumy/poliuretany (rzecz jasna wraz z amortyzatorami i sprezynami)
Co do elementow zaznaczonych na zielono:
- czy w drazkach kiery cos zmieniac, czy nie ma to wplywu na sztywnosc/trakcje?
- (tu kompromitacja) nie wiem, czym jest ten dlugi element - drugi stabilizator? Czy ma on tez przelozenie na poprawe jazdy?

Wydaje mi sie, ze wahacze, zwrotnice i hamulce zostana seryjne niestety, ograniczaja mnie koszty.

Obrazek
Zobacz Profil
mahalik
Stella
Stella
 
Posty: 12
Dołączył(a): 5 kwietnia 2011, 10:10
Lokalizacja: Kraków
Auto: Seat Leon 1M

Re: [1M] Jak to jest z zawieszeniem / wysokość zawieszenia

Postprzez Grześ » 6 kwietnia 2011, 14:04

Mi wychodzi 4 rodzi zwrotnic

pod tarcze 256 (1.4 i 1.6 benzyna)
pod tarcze 280
pod pod tarcze 288i 312mm
Cupra R ma zwrotnice z obniżonym mocowaniem sworznia wahacza ( spotkałem sie tylko z jednym rodzajem)

piasty w cupra r sa w 2 rodzajach, z oddalonym mocowaniem na śrubę i z normalnym na nakrętkę jak w zwykłym Leonie

żeby zamontować zawieszenie z cupry r trzeba mieć zwrotnice (opcjonalnie pól osie w zaleznosci od tego z jaka piasta dostaniemy zwrotnice) wahacze swoznie stabilizator łaczniki amory i sprężyny

jeżeli uda sie zdobyć wahacze z mocowaniem do łącznika stabilizatora to to nie koniecznie trzeba mieć stabilizator-amor od cupry r żeby zmienić zawias od cupry r

swożnie z cupry r sa inne w porównaniu z reszta

każdy amor będzie pasowa z mocniejszej wersji do słabszej tak samo i sprężyny
chyba ze mamy stabilizator od cupry r to amor od cupry r z mocowaniem

na zawieszeniu z cupry R można ustawić negatyw na reszcie nie

mam u siebie cale zawieszenie od Cupry R + B8 + pro kit polecam bo naprawdę warto

co do wspaniałych poliuretanów to bledną przy gumach z cupry R bo jednocześnie mamy komfort i sztywność

[ Dodano: 6 Kwiecień 2011, 14:11 ]
mahalik napisał(a):- (tu kompromitacja) nie wiem, czym jest ten dlugi element - drugi stabilizator? Czy ma on tez przelozenie na poprawe jazdy?


pierwszy raz sie z czym takim spotykam wygląda jak dodatkowy stabilizator przymocowany do seryjnego moim zdaniem nie powinno go tam byc

końcówkę drążka kierowniczego wymieniasz tylko wtedy gdy ma luzy
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Grześ
TopSport
TopSport
 
Posty: 1280
Dołączył(a): 17 sierpnia 2005, 22:20
Lokalizacja: Mazowieckie
Auto: BFH QUATTRO

Re: [1M] Jak to jest z zawieszeniem / wysokość zawieszenia

Postprzez adii100 » 8 kwietnia 2011, 07:00

Koledzy w prawym przednim kole zawieszenie jest oklapnięte około 3cm odnośnie lewej strony, co może być przyczyna amor?sprężyna(nie jest pęknięta)? Jeszcze dodam, że pokonując zakręty z większą prędkoscią w prawa stronę, samochód zachowuje normalnie,gorzej jest w lewo,czuć jakby prawe kolo było podcinane, prawa strona pływa i trzeba kontrować...
Zobacz Profil
adii100
Sport
Sport
 
Posty: 375
Dołączył(a): 28 listopada 2009, 18:00
Lokalizacja: łódzkie
Auto: Leon 1.8T & R6

Re: [1M] Jak to jest z zawieszeniem / wysokość zawieszenia

Postprzez mahalik » 8 kwietnia 2011, 09:31

Panowie looknijcie please w Wasze ETKi, bo moja po updacie 'oddala luzke', a google chrome kiepsko tlumaczy http://vagcats.info
Poniewaz akurat nie ma na allegro sportowych stabilizatorow i lacznikow, dajcie numerek katalogowy tych zabawek, zebym 'na pewniaka' szedl do ASO (chyba ze ktos z Was ma takie rzeczy, to ja chcetnie odkupie)
Z gory Dzieki.

adii100 - mam dokladnie to samo, tylko 'gorzej' :)), nie da sie jezdzic...
W moim przypadku: auto walone w przod od strony pasazera, ale to tylko pol biedy...
Najgorsze, ze robil je Polak, zmienil tylko jedna strone zawieszenia (blizej nie okreslonego pochodzenia) i teraz jest takie Kukuryku.
Zobacz Profil
mahalik
Stella
Stella
 
Posty: 12
Dołączył(a): 5 kwietnia 2011, 10:10
Lokalizacja: Kraków
Auto: Seat Leon 1M

Re: [1M] Jak to jest z zawieszeniem / wysokość zawieszenia

Postprzez adii100 » 8 kwietnia 2011, 11:11

mahalik - mam dokladnie to samo, tylko 'gorzej' :)), nie da sie jezdzic...
W moim przypadku: auto walone w przod od strony pasazera, ale to tylko pol biedy...
Najgorsze, ze robil je Polak, zmienil tylko jedna strone zawieszenia (blizej nie okreslonego pochodzenia) i teraz jest takie Kukuryku.[/quote]


Ale u mnie zawieszenie seria jak w 1.8T te same sprezyny lewa prawa strona itp;/
Zobacz Profil
adii100
Sport
Sport
 
Posty: 375
Dołączył(a): 28 listopada 2009, 18:00
Lokalizacja: łódzkie
Auto: Leon 1.8T & R6

Re: [1M] Jak to jest z zawieszeniem / wysokość zawieszenia

Postprzez Grześ » 8 kwietnia 2011, 11:16

za wysokość auta odpowiadają sprężyny

nie wiece co poprzednicy robili z autami handlarz naprawia auto najtaniej jak sie da i auto ma wyglądać , wiec może jedna sprężyna używana po 100tys a oryginalna z auta ma 50 i różnica będzie
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Grześ
TopSport
TopSport
 
Posty: 1280
Dołączył(a): 17 sierpnia 2005, 22:20
Lokalizacja: Mazowieckie
Auto: BFH QUATTRO

Re: [1M] Jak to jest z zawieszeniem / wysokość zawieszenia

Postprzez pakuu1 » 8 kwietnia 2011, 20:50

Roznica bedzie ale nie az taka, podnies ta strone gdzie masz nizej i popatrz na sprezyne ewentualnie sciagnij kolo - na 99% pekla koncowka sprezyny przy gornym mocowaniu ;/
Zobacz Profil
pakuu1
Signo
Signo
 
Posty: 161
Dołączył(a): 15 września 2008, 21:50
Lokalizacja: DW
Auto: Leon ASV

Re: [1M] Jak to jest z zawieszeniem / wysokość zawieszenia

Postprzez Tygrysek » 11 kwietnia 2011, 13:05

panowie, zawieszenie opanowane, poniżej zamieszczam kilka fotek dla porównania:

seryjne zawieszenie na letnich 16:

Obrazek

sprężyny H&R -40 na zimowych stalowych 15:

Obrazek

a tu wersja ostatena, sprężyny eibach pro kit, amory kyb ultra SN przód (tył jeszcze seria) letnie 16:

Obrazek

na to wszystko przydały by sie jakieś nowe koła 17 ;] może z czase :tuptup:
Kręcę wałki i dmucham balony
Obrazek

Był: niebieski ASV... na małym koksie by DYNOSOFT
Był: S-line na małym koksie by CTR
Jest: O2 RS black beast
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tygrysek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 2089
Dołączył(a): 27 września 2009, 10:15
Lokalizacja: Radzionków
Auto: 02 RS
Silnik: BMN 2.0

Re: [1M] Jak to jest z zawieszeniem / wysokość zawieszenia

Postprzez adii100 » 17 kwietnia 2011, 06:34

Grześ napisał(a):za wysokość auta odpowiadają sprężyny

nie wiece co poprzednicy robili z autami handlarz naprawia auto najtaniej jak sie da i auto ma wyglądać , wiec może jedna sprężyna używana.....

i daltego samochod podaczas skretu w lewo tak dziwnie sie zachowuje?

[ Dodano: 17 Kwiecień 2011, 07:37 ]
pakuu1 napisał(a):Roznica bedzie ale nie az taka, podnies ta strone gdzie masz nizej i popatrz na sprezyne ewentualnie sciagnij kolo - na 99% pekla koncowka sprezyny przy gornym mocowaniu ;/

Sprawdzalem jedna jak i druga strone sprezyny sa dobre;/
Tylko martwi mnie inna odleglosc kola(opony) od amortyzatora z prawej strony jest sporo mniejsza niz z lewej;]
Zobacz Profil
adii100
Sport
Sport
 
Posty: 375
Dołączył(a): 28 listopada 2009, 18:00
Lokalizacja: łódzkie
Auto: Leon 1.8T & R6

Re: [1M] Jak to jest z zawieszeniem / wysokość zawieszenia

Postprzez Grześ » 17 kwietnia 2011, 09:53

adii100 napisał(a):Sprawdzalem jedna jak i druga strone sprezyny sa dobre;/


czy jak je sprawdzałeś to sprężyny były wyjęte bo jeśli nie to żadne to sprawdzenie, wydaje mi się ze dobra opcja będzie odwiedzenie stacji kontroli pojazdów i pomiar sprawności amortyzacji
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Grześ
TopSport
TopSport
 
Posty: 1280
Dołączył(a): 17 sierpnia 2005, 22:20
Lokalizacja: Mazowieckie
Auto: BFH QUATTRO

Re: [1M] Jak to jest z zawieszeniem / wysokość zawieszenia

Postprzez D3jf » 17 kwietnia 2011, 19:40

Jak się ma bardzo twarde zawieszenie Leona do felg hmm 17" ? Bo o większych to nawet nie myślę bo wydaje mi się, że samochód by podskakiwał.

Jakie macie wrażenia z jazdy na twardym seryjnym zawieszeniu + felgi wielkości 17 bądź 18 ?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
D3jf
Signo
Signo
 
Posty: 117
Dołączył(a): 31 lipca 2010, 21:00
Lokalizacja: Jaworzno
Auto: Seat Leon 1P 2.0 TDI

Re: [1M] Jak to jest z zawieszeniem / wysokość zawieszenia

Postprzez chlorek » 20 kwietnia 2011, 09:15

Witam, tutaj się nie zgodzę, bo większość amortyzatorów obniża zawieszenie również minimalnie ale nie jest to fabryczna wysokość, do amortyzatora sportowego nie wolno zwykłych sprężyn stosować bo jak dużo ktoś jeździ to zaraz padnie on, źle pracuje taki amortyzator bo jest na skróconym dystansie pracy, zwykłe sprężyny nie uniemożliwiają pełnego cyklu pracy i dobrych wyników jezdnych, osobiście jeśli masz niski profil opony nie stosowałbym poliuretanowych gum, przenosi się to strasznie na bude i zawieszenie, jeśli ktoś mało jeździ i wyczynowo to POLECAM, osobiście jeździłem na takim, ale trasy miasto to poraża po 2 miesiącach będziecie mieli dość i żony was z samochodu wyrzucą haha :yes:

[ Dodano: 20 Kwiecień 2011, 10:17 ]
Grześ napisał(a):
adii100 napisał(a):Sprawdzalem jedna jak i druga strone sprezyny sa dobre;/


czy jak je sprawdzałeś to sprężyny były wyjęte bo jeśli nie to żadne to sprawdzenie, wydaje mi się ze dobra opcja będzie odwiedzenie stacji kontroli pojazdów i pomiar sprawności amortyzacji


Sprawdź czy masz dobrą symetrie i zbieżność ustawioną.

[ Dodano: 20 Kwiecień 2011, 10:19 ]
D3jf napisał(a):Jak się ma bardzo twarde zawieszenie Leona do felg hmm 17" ? Bo o większych to nawet nie myślę bo wydaje mi się, że samochód by podskakiwał.

Jakie macie wrażenia z jazdy na twardym seryjnym zawieszeniu + felgi wielkości 17 bądź 18 ?


No będzie jak taczka się zachowywać chyba że dasz wyższy profil:)

[ Dodano: 20 Kwiecień 2011, 10:22 ]
Tygrysek napisał(a):panowie, zawieszenie opanowane, poniżej zamieszczam kilka fotek dla porównania:

seryjne zawieszenie na letnich 16:

[url=http://images41.fotosik.pl/356/745deb636ed50a81m.jpg]Obrazek[/URL]

sprężyny H&R -40 na zimowych stalowych 15:

[url=http://images40.fotosik.pl/778/0a230947ce6dca47m.jpg]Obrazek[/URL]

a tu wersja ostatena, sprężyny eibach pro kit, amory kyb ultra SN przód (tył jeszcze seria) letnie 16:

[url=http://images39.fotosik.pl/789/33f514f7472b18a8m.jpg]Obrazek[/URL]

na to wszystko przydały by sie jakieś nowe koła 17 ;] może z czase :tuptup:


EIBACH - bardzo dobre twarde sprężyny, przy dużej prędkości dobrze dociskają auto do ziemi przy małej dobrze wybierają dołki.

H&R - wysokiej jakości typowo sportowe sprężyny bardzo twarde. Resztą sprężyn jest dość miękka jeszcze może być KONI.
Zobacz Profil
chlorek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 7518
Dołączył(a): 19 kwietnia 2011, 17:53
Lokalizacja: WU
Region: mazowieckie
Auto: Focus ST-line MK3
Silnik: CJXA 2.0

Re: [1M] Jak to jest z zawieszeniem / wysokość zawieszenia

Postprzez Grześ » 20 kwietnia 2011, 09:49

florek napisał(a):D3jf napisał/a:
Jak się ma bardzo twarde zawieszenie Leona do felg hmm 17" ? Bo o większych to nawet nie myślę bo wydaje mi się, że samochód by podskakiwał.

Jakie macie wrażenia z jazdy na twardym seryjnym zawieszeniu + felgi wielkości 17 bądź 18 ?


No będzie jak taczka się zachowywać chyba że dasz wyższy profil:)


sory profil jest to rzecz która można sobie zmieniać czy dobierać jak sie komu podoba

205/55r16
225/45r17
225/40r18
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Grześ
TopSport
TopSport
 
Posty: 1280
Dołączył(a): 17 sierpnia 2005, 22:20
Lokalizacja: Mazowieckie
Auto: BFH QUATTRO

Re: [1M] Jak to jest z zawieszeniem / wysokość zawieszenia

Postprzez chlorek » 20 kwietnia 2011, 11:07

No tak ale jak 17calowe nie wiadomo czy 60 mu wejdzie, a z doświadczenia wiem że niski profil to taczka dla samochodu a na zwykłych amortyzatorach bujawka przód i tył, zależy kto co lubi, odpowiedziałem tylko na pytanie jak zachowuje się samochód na niskim profilu, napewno lepiej się trzyma drogi, niski + szeroki
Zobacz Profil
chlorek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 7518
Dołączył(a): 19 kwietnia 2011, 17:53
Lokalizacja: WU
Region: mazowieckie
Auto: Focus ST-line MK3
Silnik: CJXA 2.0

Pytanie dotyczące zawieszenia.

Postprzez Arturro89 » 20 kwietnia 2011, 19:35

Witam serdecznie.Panowie mam problem,zakupiłem niedawno leona z 2004 roku.To Wersja top sport fr.Problem polega na tym że jest on bardzo nisko posadzony i przy tym strasznie twardy,(z tyłu na prawie zerowym obciążeniu od ziemi do nadkola ma 63 cm).Jakość dróg w moim rejonie jest kiepska i często bardzo dobija na nierównościach i ociera o wyżłobienia w asfalcie.Teraz pytanie brzmi:co mogę zrobić by podnieść leona do góry by stał się bardziej komfortowy?Co muszę wymienić?Proszę o wyrozumiałość i porady ponieważ kompletnie nie wiem co tam w zawieszeniu siedzi.Wiem tylko tyle że ma czerwone sprężyny;) Z góry dziękuje za odpowiedzi i pomoc.
Zobacz Profil
Arturro89
Stella
Stella
 
Posty: 11
Dołączył(a): 28 grudnia 2010, 10:52
Lokalizacja: Kraków
Auto: Seat

Re: [1M] Jak to jest z zawieszeniem / wysokość zawieszenia

Postprzez colin23 » 20 kwietnia 2011, 19:44

Arturro89, przeczytaj ten temat od początku a potem pytaj.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
colin23
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 7701
Dołączył(a): 18 stycznia 2005, 14:14
Lokalizacja: woj. śląskie
Auto: Audi

Re: [1M] Jak to jest z zawieszeniem / wysokość zawieszenia

Postprzez Arturro89 » 21 kwietnia 2011, 19:32

Przeczytałem i nic z tego nie wiem.Dzisiaj pomierzyłem samochód i wyszło mi tak: na 1/4 baku paliwa i oponach 225/45/17 wyszło mi tak: przód od podłoża do środka nadkola 64 mm,tył 63,5 mm a od przedniej atrapy do ziemi 15 cm.Dodam że to wersja top sport ARL.Zdjąłem koło w celu sprawdzenia oznaczeń sprężyn i znalazłem tylko nazwę : K.A.W :Beetle HA/HD- tyle oznaczeń jest na sprężynach. Na amortyzatorze wyczytałem numerki:1j0413031dp/19a4b1 /266a ( z logo vw).Teraz panowie pomóżcie i doradzcie,o ile może on być obniżony i co zasotosować by go podnieść bo na warunki w jakich mieszkam to nie da się użytować tego samochodu.W dodatku strasznie niekomfortowy.Błagam o pomoc.
Zobacz Profil
Arturro89
Stella
Stella
 
Posty: 11
Dołączył(a): 28 grudnia 2010, 10:52
Lokalizacja: Kraków
Auto: Seat

Re: [1M] Jak to jest z zawieszeniem / wysokość zawieszenia

Postprzez d_adam » 21 kwietnia 2011, 22:52

Wygląda to na jakieś -50.

Amorki z tego co wiem to oryginalne sporty - końcówka DP

Jeśli chcesz wyżej to albo seria albo coś pomiędzy - eibach pro kit - mój na takim zestawie ma okolo 66cm.
Był: ASV+ Sport 134KM / 301nm by ECUProject
Był: BAM+ CupraR 252KM / 326nm by CompSport
Jest: BHZ Audi S3 Quattro 8P 353KM / 447nm by CompSport
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
d_adam
Sport
Sport
 
Posty: 548
Dołączył(a): 25 sierpnia 2010, 19:36
Lokalizacja: Bytom
Auto: Audi S3 Quattro 8P
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: [1M] Jak to jest z zawieszeniem / wysokość zawieszenia

Postprzez Mateo » 1 maja 2011, 12:29

Mysle nad obnizeniem swojego Leona Cupra R 1M i teraz mam pytanie odnosnie sprezyn z oferty Eibach. Jak wiadomo Cupra R juz seryjnie jest obnizona o 15 mm od zwyklego leona i teraz takie pytanie czy jak zaloze springi minus 30 mm pod ori amortyzator to starczy? Bo jak przylozylem metrowke do błotnika i zobaczylem wizualnie ile to jest te 15 mm to jakos wydaje mi sie malo. Moze zainwestowac w springi np - 50mm? Ale wtedy to juz wymiana amortyzatorow obowiazkowa.
Zobacz Profil
Mateo
Sport
Sport
 
Posty: 615
Dołączył(a): 26 października 2007, 22:45
Lokalizacja: Olsztyn
Auto: OOOO S3
Silnik: CBZB 1.2

Re: [1M] Jak to jest z zawieszeniem / wysokość zawieszenia

Postprzez Klikoś » 2 maja 2011, 12:57

do 1M eibach jest idealny, nie trzeba wymieniać amorów dopóki się nie posypią, przy -50mm będzie bardzo nisko, bardzo twardo, no i do tego trzeba inne amory typu B8...
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Klikoś
Sport
Sport
 
Posty: 898
Dołączył(a): 28 stycznia 2008, 23:23
Lokalizacja: WF/WI
Auto: O3 + CTR FK2
Silnik: CJXA 2.0

Re: [1M] Jak to jest z zawieszeniem / wysokość zawieszenia

Postprzez Mateo » 3 maja 2011, 09:27

Chodzi mi glownie o to czy obnizenie 30 mm w Cupra R nie bedzie za male. A moze lepiej zastosowac jakis gwint? Moze ktos jest na forum co ma wejscia w zawieszenia gwintowane w dobrej cenie?
Zobacz Profil
Mateo
Sport
Sport
 
Posty: 615
Dołączył(a): 26 października 2007, 22:45
Lokalizacja: Olsztyn
Auto: OOOO S3
Silnik: CBZB 1.2

Re: [1M] Jak to jest z zawieszeniem / wysokość zawieszenia

Postprzez Max_leo » 16 września 2011, 22:21

Witam. Jeździ ktoś może na sprężynach obniżających KW -40mm (żółte)?
Interesuje mnie głównie twardość tych sprężyn. Nie chce z auta robić taczki (po poprzednim aucie mam dość :P ). Brałem pod uwagę Eibacha -30mm, ale trafiła się okazja z tymi KW i nie wiem co zrobić :-)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Max_leo
Signo
Signo
 
Posty: 151
Dołączył(a): 14 września 2011, 15:02
Lokalizacja: Wa-wa
Auto: Leonardo
Silnik: ARL 1.9

Re: [1M] Jak to jest z zawieszeniem / wysokość zawieszenia

Postprzez chlorek » 17 września 2011, 09:46

jak masz seryjne amorki to nic to prawie nie zmieni, tylko na zakrętach będzie lepiej się trzymać i drogi, nie wsadzaj niższych jak -30/30

moim zdaniem sprężyny minimalnie zmieniają twardość pojazdu.
Zobacz Profil
chlorek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 7518
Dołączył(a): 19 kwietnia 2011, 17:53
Lokalizacja: WU
Region: mazowieckie
Auto: Focus ST-line MK3
Silnik: CJXA 2.0

Re: [1M] Jak to jest z zawieszeniem / wysokość zawieszenia

Postprzez Max_leo » 17 września 2011, 11:02

florek napisał(a):jak masz seryjne amorki to nic to prawie nie zmieni, tylko na zakrętach będzie lepiej się trzymać i drogi, nie wsadzaj niższych jak -30/30

moim zdaniem sprężyny minimalnie zmieniają twardość pojazdu.


No nie zgodzę się, że aż tak minimalnie. Ale dobra ;) Okazało się jednak, że i tak te KW nie będą do mnie pasować więc problem rozwiązał się sam :P To teraz pytanie jakie springi wybrać? Obniżenie rzędu -30mm. Eibach, Weitec...?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Max_leo
Signo
Signo
 
Posty: 151
Dołączył(a): 14 września 2011, 15:02
Lokalizacja: Wa-wa
Auto: Leonardo
Silnik: ARL 1.9

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Leon 1 - Techniczne Ogólne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

cron