Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

nieszczelna pompa podciśnienia

Wszystko co dotyczy silnika, przeniesienia napędu, modyfikacji, ...

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

nieszczelna pompa podciśnienia

Postprzez pheno » 8 stycznia 2012, 14:02

Czy "niesprawna" pompa podciśnienia może powodować "szarpaną" pracę silnika w trakcie jazdy? Odczuwalne jest to najbardziej w zakresie 1800 - 2300 rpm na ciepłym silniku. Szarpanie pojawia się tylko podczas przyśpieszania, przy stałej prędkości obrotowej silnik pracuje równo. Mam założony nowy przepływomierz ( dobrze dobrany ), turbina jest zaraz po regeneracji ( w dobrym zakładzie ), wyczyszczony i szczelny układ dolotowy i wydechowy. Niedawno zmieniany był wałek rozrządu, szklanki, panweki, filtry, olej, czyszczona była misa olejowa.
Szukałem po FORUM postów na temat niesprawnych pomp podciśnienia ale oprócz ciężkiego odpalania silnika ( ten objaw u mnie występuje ) i złej pracy hamulców ( tego nie zauważyłem ) nie znalazłem nic odnośnie pracy samego silnika... silnik ARL.
suavemente ;)
Zobacz Profil
pheno
Stella
Stella
 
Posty: 24
Dołączył(a): 5 lipca 2009, 15:00
Lokalizacja: Limanowa
Auto: leon

Reklama

Re: nieszczelna pompa podciśnienia

Postprzez kobzyr » 8 stycznia 2012, 18:38

Ja myślę ze raczej to problem z N75 (możesz na próbę zmienić go z N18) albo z układem paliwowym. Powinieneś tez zalogować auto statycznie i dynamicznie aby nie było wróżb z fusów :).
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
kobzyr
TopSport
TopSport
 
Posty: 1162
Dołączył(a): 3 lipca 2011, 18:33
Lokalizacja: Małopolska
Auto: Leon
Silnik: ARL 1.9

Re: nieszczelna pompa podciśnienia

Postprzez LoozaQ » 9 stycznia 2012, 08:16

U mnie przez rozszczelnioną pompę podciśnienia, poza twardniejącym pedałem hamulca, N75 praktycznie w ogóle nie sterował gruchą od turbiny. Wymiana na sprawną używkę za 70 zeta i problem zniknął. Pooglądaj czy nie masz czasem zacieków od oleju w okolicach pompy. Możesz też ściągnąć wężyk podciśnienia z pompy i sprawdzić czy zasysa mocno powietrze. U mnie wadliwa pompa tego nie robiła (fucking bitch :diabel:).
Obrazek

Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
LoozaQ
Sport
Sport
 
Posty: 761
Dołączył(a): 25 czerwca 2010, 07:46
Lokalizacja: Jaworzno
Auto: Leon 1M ASV
Silnik: ASV 1.9

Re: nieszczelna pompa podciśnienia

Postprzez pheno » 9 stycznia 2012, 16:29

N75 sprawny :-| Póki co nie mam możliwości zalogowania auta, zastanawiam się czy problem nie leży po stronie pompy paliwa ( tej przy "vacum" ). Zauważyłem dodatkowo, że za samochodem strasznie czuć spaliny ( chociaż auto nie kopci ) a szarpanie odczuwalne jest głównie na 5 i 6 biegu.
suavemente ;)
Zobacz Profil
pheno
Stella
Stella
 
Posty: 24
Dołączył(a): 5 lipca 2009, 15:00
Lokalizacja: Limanowa
Auto: leon

Re: nieszczelna pompa podciśnienia

Postprzez kobzyr » 9 stycznia 2012, 17:10

Zauważyłem dodatkowo, że za samochodem strasznie czuć spaliny ( chociaż auto nie kopci )
A katalizator masz? moze jest zapchany...
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
kobzyr
TopSport
TopSport
 
Posty: 1162
Dołączył(a): 3 lipca 2011, 18:33
Lokalizacja: Małopolska
Auto: Leon
Silnik: ARL 1.9

Re: nieszczelna pompa podciśnienia

Postprzez pheno » 9 stycznia 2012, 18:56

Mam katalizator. A czy jest jakiś pewny sposób sprawdzenia czy jest zapchany, żeby go niepotrzebnie się nie pozbywać? Dziwnie mi się to zbiega z tym nieszczęsnym "vacum" :?
suavemente ;)
Zobacz Profil
pheno
Stella
Stella
 
Posty: 24
Dołączył(a): 5 lipca 2009, 15:00
Lokalizacja: Limanowa
Auto: leon

Re: nieszczelna pompa podciśnienia

Postprzez kobzyr » 9 stycznia 2012, 22:54

Nie wiem czy jest jakiś dobry sposób na stwierdzenie czy jest zapchany czy nie, póki nie rozbierzesz to się nie dowiesz. Najbardziej znanymi symptomami jest:
- brak mocy
- słabe ciągniecie od dołu (turbo dziura).
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
kobzyr
TopSport
TopSport
 
Posty: 1162
Dołączył(a): 3 lipca 2011, 18:33
Lokalizacja: Małopolska
Auto: Leon
Silnik: ARL 1.9

Re: nieszczelna pompa podciśnienia

Postprzez pheno » 9 stycznia 2012, 23:56

mocy nie brakuje! :) auto jak przycisnąć po gazie zapie.... jak NOWE! z tą "turbodziurą" też nie ma problemu, silnik reaguje od razu na gaz, problem tylko w tym że "szarpie na 5-6 biegu w zakresie 1800 - 2300 rpm. "vacum" u mnie zdycha i stawiałbym na "zintegrowaną" z nim pompę paliwa... wiem bez logów VAG możemy sobie pisać ale śledzę forum od 2009 i nic z tego co mogłem sprawdzić nie pasuje. Boli mnie to że dokładam do Leona "krocie" i dalej jest nie jest OK. Jak pisałem ostatnio wałek, szklanki, panewki, olej, filtry ( wszystkie ), regeneracja turbo ( łącznie ze zmienną geometrią - 1330 pln ), przepływomierz... jest coś w tych autach co się nie psuje?
suavemente ;)
Zobacz Profil
pheno
Stella
Stella
 
Posty: 24
Dołączył(a): 5 lipca 2009, 15:00
Lokalizacja: Limanowa
Auto: leon

Re: nieszczelna pompa podciśnienia

Postprzez kobzyr » 10 stycznia 2012, 12:59

A powiedz czy na zimnym to szarpanie tez wystepuje...? umie jakis czas temu tez tak bylo... szarpalo w tym zakresie jak juz rozpedzilem sie i wrzucilem piaty bieg i trzymajac na 2000 po chwili odczuwalem kilka krotne szarpniecia. trwalo to zazwyczaj max 7 sekund...tez robilem cuda logowalem grupy z pompkami turbem i wtym zakresie wszystko wygladalo ok az wkoncu zmienilem statoila on na verve orlena. I narazie nie zauwazam tego.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
kobzyr
TopSport
TopSport
 
Posty: 1162
Dołączył(a): 3 lipca 2011, 18:33
Lokalizacja: Małopolska
Auto: Leon
Silnik: ARL 1.9

Re: nieszczelna pompa podciśnienia

Postprzez jantes » 14 stycznia 2012, 13:46

Miałem niedawno problem ze swoim vacum, jak trzymałem go na 3 tys obrotów to ropa leciała prawie ciurkiem ale nie miałem objawów szarpania ani utraty mocy.
Zobacz Profil
jantes
Stella
Stella
 
Posty: 24
Dołączył(a): 6 stycznia 2012, 10:11
Auto: Leon ARL

Re: nieszczelna pompa podciśnienia

Postprzez CzykuCzyk » 14 stycznia 2012, 13:50

U mojego znajomego w AWXie podobne objawy co u Ciebie były przy walniętym pompowtryskiwaczu, samochód właśnie szarpał czasami i to właśnie jak się rozgrzał.
Przy złym n75 raczej by nie miał mocy, a przecież moc ma.
Był niebieski 1M 1,9 TDI ALH+
Był grafitowy 1P 1,9 TDI BLS+ by MastersTuning
Obrazek
Jest grafitowe BMW E60 530d 285hp/585nm by MastersTuning
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
CzykuCzyk
Sport
Sport
 
Posty: 524
Dołączył(a): 5 stycznia 2012, 11:48
Lokalizacja: Siedlce
Auto: BMW 530d
Silnik: CJXA 2.0


Powrót do Leon 1 - Techniczne Diesel

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości