Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

ciężko odpala / słabo pali / poranne odpalanie

Wszystko co dotyczy silnika, przeniesienia napędu, modyfikacji, ...

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Re: ciężko odpala / słabo pali / poranne odpalanie

Postprzez untaztood » 21 lutego 2012, 08:39

Prośba do źle odpalających: Zobaczcie u siebie jak wysoko macie zainstalowany filtr paliwa.
Jak wiadomo można go włożyć wyżej, żeby dotykał praktycznie maski i bardzo nisko.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
untaztood
FR
FR
 
Posty: 1603
Dołączył(a): 15 czerwca 2008, 01:07
Auto: Superb
Silnik: CGGB 1.4

Reklama

Re: ciężko odpala / słabo pali / poranne odpalanie

Postprzez kornat » 21 lutego 2012, 09:31

Ja mam na samym dole.
Zobacz Profil
kornat
FR
FR
 
Posty: 1529
Dołączył(a): 7 sierpnia 2009, 17:37
Lokalizacja: Podkarpackie
Auto: 1M
Silnik: AHF 1.9

Re: ciężko odpala / słabo pali / poranne odpalanie

Postprzez kaczy6495 » 21 lutego 2012, 10:00

witam koledzy!
też miałem problem z odpalaniem zimnego silnika... stawiano różne diagnozy. zaczynając od kąta wtrysku paliwa co było ustawione idealnie po świece żarowe i dużo innych usterek. zaś problem tkwił w czym innym. pojechałem do warsztatu mojego kumpla... i co się okazało? DIAGNOZA:po podłączeniu kompa został stwierdzony brak przepływu prądu do świec żarowych inaczej nazywając komputer nie wysyłał sygnału żeby swiece sie nagrzewały... było to spowodowane odcięciem zapłonu czyli zabezpieczeniem antykradzieżowym które po prostu padło... :-(
teraz leonik pali w największe mrozy -28 bez jęknięcia :-D i takie diagnozy na odległość to tylko przypuszczenia w rzeczywistości polecam podpiąć się pod kompa i wtedy zaczynać diagnozę od serca:)
pozdrawiam
Zobacz Profil
kaczy6495
Stella
Stella
 
Posty: 13
Dołączył(a): 6 lutego 2012, 18:04
Lokalizacja: Wygoda
Auto: LEON

Re: ciężko odpala / słabo pali / poranne odpalanie

Postprzez untaztood » 21 lutego 2012, 10:39

Zamiast sprawdzać świece przez kompa, lepiej jest podłączyć żarówkę zamiast świecy ;)
Ja tak robiłem. Komputer nie pokaże błędu np. uszkodzonego przekaźnika świec.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
untaztood
FR
FR
 
Posty: 1603
Dołączył(a): 15 czerwca 2008, 01:07
Auto: Superb
Silnik: CGGB 1.4

Re: ciężko odpala / słabo pali / poranne odpalanie

Postprzez binio » 22 lutego 2012, 08:34

Witam
Dziś temp +1C i byłem zdziwiony, że świece pogrzały tak dlugo jakies 5-6s. Leoś zapalił od strzała :D
Zobacz Profil
binio
Stella +
Stella +
 
Posty: 87
Dołączył(a): 16 lutego 2010, 10:00
Lokalizacja: Kartuzy
Auto: Seat Leon ASV

Re: ciężko odpala / słabo pali / poranne odpalanie

Postprzez leoTDI » 22 lutego 2012, 09:12

konstant napisał(a):
binio napisał(a):polciu1, Ok zgodzę się, że do pyknięcia przekaźnika świece grzeją. No ale jak zgaśnie kontrolka to przecież też grzeją, wiec ja osobiście nie widze sensu czekać aż do pyknięcia.
Pozdrawiam


O czym Ty mowisz? Kontrolka sie swieci - swiece grzeja. Kontrolka gasnie - dalej grzeja az do slawnego pykniecia. Logiczne ze lepiej aby grzaly dluzej niz krocej, dlatego jest sens czekania na pykniecie.


tak przy okazji, bo raczej bliżej wiosny niż trwania zimy ... :-P Grzanie do "pyknięcia" nie zawsze jest uzasadnione. Przy dużych mrozach odprowadzanie ciepła z powietrza ogrzanego świecą przez mocno zmrożony silnik jest tak potężne, że czekanie do pyknięcia nie ma sensu. Z tą logiką -wg mnie- nie jest tak do końca...
leoTDI
+++ ASV/Ali&MG Motorsport ... i kaliny ni ma ;) Moc ciut 180kM
0.230/cust.FMIC/turbo ARL/pompa 11mm/MG-płuca/śruby ARP
wiosna ... jest JM/SACHS i > moment :) + hamulce cupra R
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
leoTDI
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 699
Dołączył(a): 6 kwietnia 2004, 06:53
Lokalizacja: Częstochowa
Region: śląskie
Auto: Bback ASV Sport
Silnik: ASV 1.9

Re: ciężko odpala / słabo pali / poranne odpalanie

Postprzez untaztood » 22 lutego 2012, 15:31

leoTDI napisał(a):
konstant napisał(a):
binio napisał(a):polciu1, Ok zgodzę się, że do pyknięcia przekaźnika świece grzeją. No ale jak zgaśnie kontrolka to przecież też grzeją, wiec ja osobiście nie widze sensu czekać aż do pyknięcia.
Pozdrawiam


O czym Ty mowisz? Kontrolka sie swieci - swiece grzeja. Kontrolka gasnie - dalej grzeja az do slawnego pykniecia. Logiczne ze lepiej aby grzaly dluzej niz krocej, dlatego jest sens czekania na pykniecie.


tak przy okazji, bo raczej bliżej wiosny niż trwania zimy ... :-P Grzanie do "pyknięcia" nie zawsze jest uzasadnione. Przy dużych mrozach odprowadzanie ciepła z powietrza ogrzanego świecą przez mocno zmrożony silnik jest tak potężne, że czekanie do pyknięcia nie ma sensu. Z tą logiką -wg mnie- nie jest tak do końca...


O ile się nie mylę, to świece i tak później grzeją, z mniejszą mocą, do osiągnięcia przez płyn 40 stopni, lub przekroczeniu 2500 obrotów.
Zresztą w zimę słychać przekaźnik przy 2500 obrotów.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
untaztood
FR
FR
 
Posty: 1603
Dołączył(a): 15 czerwca 2008, 01:07
Auto: Superb
Silnik: CGGB 1.4

Re: ciężko odpala / słabo pali / poranne odpalanie

Postprzez niedzwiedz11 » 22 lutego 2012, 20:42

dziś znowu pojawił się pecherzyk powietrza w wezyku i od razu leon gorzej odpalil. Wczoraj i przedwczoraj pęcherzyka nie było i palił zdecydowanie lepiej. W weekend dalsze poszukiwania nieszczelności. Napewno rozwiercenie zaworka zmniejszyło ilość i wielkość pęcherzy, ale jeszcze czasami gdzieś powietrze sie dostaje...
Zobacz Profil
niedzwiedz11
Sport
Sport
 
Posty: 231
Dołączył(a): 6 sierpnia 2008, 15:53
Lokalizacja: poznań
Auto: Seat Leon 1,9TDI

Re: ciężko odpala / słabo pali / poranne odpalanie

Postprzez bartek_1 » 23 lutego 2012, 12:33

Witam, dziś miałem nieciekawą przygodę. Mianowicie w czasie jazdy skończyło mi się paliwo - niekiedy wskaźnik poziomu mi świruje, i samochód zgasł. Odstawiłem go na poboczu i ruszyłem na stacje benzynową z kanistrem. Zalałem do baku 10 l i po drugiej próbie odpalił. Podjechałem znowu na stacje i do tankowałem prawie pełny bak. W czasie powrotu nie miałem problemów z dynamiką jazdy. Sprawdziłem po zatrzymaniu, czy mam pęcherzyki w w wężyku - jakieś są ale nie sprawdzałem czy wcześniej je miałem.

Wiem, że to mój błąd no ale cóż mądry Polak po szkodzie...

Moje pytanie brzmi czy muszę jechać do mechanika żeby np odpowietrzyć układy paliwowy? Żeby sprawdzić czy wszystko jest ok. Nadmienię, że za jakieś 2600 km ma serwis.

-- 23 lut 2012, o 12:33 --

Samochód to Leon 1.9 TDi 110 z 2001 roku
Bartek
Zobacz Profil
bartek_1
Stella +
Stella +
 
Posty: 48
Dołączył(a): 10 kwietnia 2011, 18:49
Lokalizacja: Kielce
Auto: Seat Leon 1M

Re: ciężko odpala / słabo pali / poranne odpalanie

Postprzez wojtekk » 23 lutego 2012, 13:44

niedzwiedz11, U mnie pecherz powietrza jest non stop, a auto odpala idealnie, mysle ze przyczyne zlego odpalania musisz szukac gdzies indziej. bartek_1, uklad sam sie odpowietrza.
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
wojtekk
Sport
Sport
 
Posty: 439
Dołączył(a): 6 grudnia 2010, 19:47
Lokalizacja: Środa Śląska
Auto: leon ASV

Re: ciężko odpala / słabo pali / poranne odpalanie

Postprzez untaztood » 23 lutego 2012, 15:56

wojtekk napisał(a):niedzwiedz11, U mnie pecherz powietrza jest non stop, a auto odpala idealnie, mysle ze przyczyne zlego odpalania musisz szukac gdzies indziej. bartek_1, uklad sam sie odpowietrza.


Dla świętego spokoju możesz wymienić filtr paliwa, bo być może syf z dna baku zassał.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
untaztood
FR
FR
 
Posty: 1603
Dołączył(a): 15 czerwca 2008, 01:07
Auto: Superb
Silnik: CGGB 1.4

Re: ciężko odpala / słabo pali / poranne odpalanie

Postprzez niedzwiedz11 » 25 lutego 2012, 08:56

a ja uparcie twierdzę że pęcherz ma pływ na odpalanie- teraz rano sprawdzam czy jest pęcherz i wtedy odpalam. W dni gdzie pęcherza nie ma leon pali na dotyk, jak pęcherz jest wygląda to różnie.
Dziś wogóle szok- takiego wielkiego pęcherza dawno nie było, paliwa połowa zbiornika, tak myślę że chyba oring który założyłem w smoku jest za mały i dopóki było pełno paliwa powietrza było ok, jak zeszło do połowy i się część smoka odsłoniła pojawiło się powietrze...
Zobacz Profil
niedzwiedz11
Sport
Sport
 
Posty: 231
Dołączył(a): 6 sierpnia 2008, 15:53
Lokalizacja: poznań
Auto: Seat Leon 1,9TDI

Re: ciężko odpala / słabo pali / poranne odpalanie

Postprzez binio » 25 lutego 2012, 09:09

To że powietrze w obiegu ma wpływ na odpalanie to 100% racja.
U mnie są bardzo malutkie pęcherzyki taki max 4mm.
Tego raczej nie wyeliminuje ?
Pozdrawiam
Zobacz Profil
binio
Stella +
Stella +
 
Posty: 87
Dołączył(a): 16 lutego 2010, 10:00
Lokalizacja: Kartuzy
Auto: Seat Leon ASV

Re: ciężko odpala / słabo pali / poranne odpalanie

Postprzez untaztood » 25 lutego 2012, 10:35

Wymieniłem u siebie filtr paliwa z ori, na SCT-Germany i powietrze zamieniło się z dużych bąbli, na bardzo malutkie, jakie np. widać w szklance z czymś gazowanym...
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
untaztood
FR
FR
 
Posty: 1603
Dołączył(a): 15 czerwca 2008, 01:07
Auto: Superb
Silnik: CGGB 1.4

Re: ciężko odpala / słabo pali / poranne odpalanie

Postprzez niedzwiedz11 » 25 lutego 2012, 15:58

a ja wymieniłem oring w smoku na grubszy i będę obserwował.
untaztood to jakiś specjalny filtr czy dedykowany do leona?
Zobacz Profil
niedzwiedz11
Sport
Sport
 
Posty: 231
Dołączył(a): 6 sierpnia 2008, 15:53
Lokalizacja: poznań
Auto: Seat Leon 1,9TDI

Re: ciężko odpala / słabo pali / poranne odpalanie

Postprzez untaztood » 25 lutego 2012, 21:23

Dedykowany, najtańszy... Dziś patrzyłem na przewody i żadnego bąbla już nie widziałem.
Odpala dalej jak odpalał, choć jak jest ciepło (+0st) to odpala w 1,5 sekundy.
Już sam nie wiem co to może być ;)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
untaztood
FR
FR
 
Posty: 1603
Dołączył(a): 15 czerwca 2008, 01:07
Auto: Superb
Silnik: CGGB 1.4

Re: ciężko odpala / słabo pali / poranne odpalanie

Postprzez binio » 26 lutego 2012, 08:47

To może faktycznie pompa wtryskowa się kończy ?
Pozdrawiam.
Zobacz Profil
binio
Stella +
Stella +
 
Posty: 87
Dołączył(a): 16 lutego 2010, 10:00
Lokalizacja: Kartuzy
Auto: Seat Leon ASV

Re: ciężko odpala / słabo pali / poranne odpalanie

Postprzez untaztood » 26 lutego 2012, 09:03

Pompa jak się kończy to unieruchamia samochód rozgrzany, a nie zimny :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
untaztood
FR
FR
 
Posty: 1603
Dołączył(a): 15 czerwca 2008, 01:07
Auto: Superb
Silnik: CGGB 1.4

Re: ciężko odpala / słabo pali / poranne odpalanie

Postprzez binio » 26 lutego 2012, 09:08

Mi mechanior powiedzial, że to może być pompa, ale pewnie też strzelał :-)
Zobacz Profil
binio
Stella +
Stella +
 
Posty: 87
Dołączył(a): 16 lutego 2010, 10:00
Lokalizacja: Kartuzy
Auto: Seat Leon ASV

Źle odpala gdy zimno na dworzu

Postprzez untaztood » 26 lutego 2012, 18:33

Zamieszczam w nowym temacie, bo mnie powoli zaczyna krew zalewać...

Mam bardzo dziwny problem z ASV.
Otóż ZIMNY odpala stopniowo. Tj. nie wskakuje od razu na obroty, tylko powoli się na nie wspina. Im zimniej na dworzu tym gorzej. Problemu nie ma przy temp +12stopni - wtedy pali na dotyk. Im zimniej, tym gorzej. Przy +2st muszę kręcić około 2 sekund, a przy -15stopniach - nawet około 10 sekund.
Gdy odpalę i zgaszę - odpala już dobrze. Jak jest ciepły silnik odpala z pół-obrotu rozrusznika

Przy -17st odpala tak:
http://www.youtube.com/watch?v=Nf1XCDxVCZs

Co zrobiłem przy aucie i nie pomogło:
- nowy akumulator BOSCH
- regeneracja rozrusznika
- nowe świece NGK (Do świec prąd dochodzi - sprawdzone żarówką)
- nowy czujnik temperatury cieci chłodzącej
- nowy filtr paliwa
- nowy zaworek przy filtrze (podgrzewacz)
- podmienione przewody paliwowe od filtra do pompy wtryskowej
- wymienione przewody paliwowe - przelewowe (powrotne)
- ustawiony kąt wtrysku - waha się 48 - 53
- usunięty zaworek przy baku paliwa
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
untaztood
FR
FR
 
Posty: 1603
Dołączył(a): 15 czerwca 2008, 01:07
Auto: Superb
Silnik: CGGB 1.4

Re: Źle odpala gdy zimno na dworzu

Postprzez creative1432 » 26 lutego 2012, 19:33

Mój samochód odpalał tak samo jak Twój przy mrozie od -10 do -28 stopni. leczy im cieplej tym krótszy okres odpalania ale miałem tak samo i przed odpaleniem samochodu grzałem świece 4x a jak widać u Ciebie na filmiku tylko raz. uważam iż to normalne jest przy tym mrozie dla silnika diesla. proponował bym Ci, np psiknąć "autostart" do przewodu za filtr powietrza albo ściągnąć filtr powietrza i włączyć suszarkę, żeby podgrzać dolot powietrza do silnika i tak spróbować odpalić. wiadomo jak pali diesel na mrozie ja miałem tak samo jak TY lecz przy temperaturze około 0 jak stoi dłużej to zakręci rozrusznik 2-3 razy i odpali.
Zobacz Profil
creative1432
Signo
Signo
 
Posty: 158
Dołączył(a): 30 października 2011, 22:35
Lokalizacja: Zawoja
Auto: Seat leon
Silnik: ASV 1.9

Re: Źle odpala gdy zimno na dworzu

Postprzez untaztood » 26 lutego 2012, 19:37

Zapomniałem dodać, iż kilkukrotne próby grzania świec nic nie dają...
Czy przepływomierz może coś mieć do złego rozruchu?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
untaztood
FR
FR
 
Posty: 1603
Dołączył(a): 15 czerwca 2008, 01:07
Auto: Superb
Silnik: CGGB 1.4

Re: Źle odpala gdy zimno na dworzu

Postprzez creative1432 » 26 lutego 2012, 19:41

http://www.youtube.com/watch?NR=1&featu ... UWir-jr4LE
http://www.youtube.com/watch?v=u48ILgfA ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=E4jsHKZF ... re=related
Jak widać każdy diesel przy takim mrozie ma problemy. Moj samochód zachowywał się podobnie kontrolka od oleju tez mi śweciłą i piszczała ale odpalił.

-- 26 lut 2012, o 19:40 --

untaztood napisał(a):Zapomniałem dodać, iż kilkukrotne próby grzania świec nic nie dają...
Czy przepływomierz może coś mieć do złego rozruchu?


ja podgrzewałem 4x świece a samochód odpalal mi tak samo jak na Twoim linku + do tego włączyłą mi się kontrolka oleju i pikało a na dworze było wtedy okolo -27. apropo przepływomierza to nie wiem ale wiem ze u mnie jest sprawny ponieważ nie dawno chipa robiłem i tuner sprawdzał mi wszystkie pod zespoły.
Zobacz Profil
creative1432
Signo
Signo
 
Posty: 158
Dołączył(a): 30 października 2011, 22:35
Lokalizacja: Zawoja
Auto: Seat leon
Silnik: ASV 1.9

Re: Źle odpala gdy zimno na dworzu

Postprzez kobzyr » 26 lutego 2012, 19:43

Pomimo faktu ze prąd do świec dochodzi...wymień przekaźnik świec żarowych.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
kobzyr
TopSport
TopSport
 
Posty: 1162
Dołączył(a): 3 lipca 2011, 18:33
Lokalizacja: Małopolska
Auto: Leon
Silnik: ARL 1.9

Re: Źle odpala gdy zimno na dworzu

Postprzez untaztood » 26 lutego 2012, 19:50

O, właśnie o tym myślałem żeby zrobić. Możliwe że prąd dochodzi za mały?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
untaztood
FR
FR
 
Posty: 1603
Dołączył(a): 15 czerwca 2008, 01:07
Auto: Superb
Silnik: CGGB 1.4

Re: Źle odpala gdy zimno na dworzu

Postprzez polciu1 » 26 lutego 2012, 20:00

u mnie tak odpalał, wymieniłem świece na oryginalne BERU i problem ustał
Powered by KINGSOFT/BARTPOL 135,9 KM & 315,9 Nm
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
polciu1
Signo
Signo
 
Posty: 107
Dołączył(a): 3 września 2011, 20:41
Lokalizacja: Ostr/Wwa
Auto: Leon 1M TDI
Silnik: ASV 1.9

Re: Źle odpala gdy zimno na dworzu

Postprzez untaztood » 26 lutego 2012, 20:01

Myślę, że dużej różnicy między NGK a BERU nie ma... Zwłaszcza parę dni po wymianie...
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
untaztood
FR
FR
 
Posty: 1603
Dołączył(a): 15 czerwca 2008, 01:07
Auto: Superb
Silnik: CGGB 1.4

Re: Źle odpala gdy zimno na dworzu

Postprzez kobzyr » 26 lutego 2012, 20:04

O, właśnie o tym myślałem żeby zrobić. Możliwe że prąd dochodzi za mały?

untaztood nie wiem ale myślę ze może wymiękać przy obciążeniu (tj. dłuższe grzanie swiec)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
kobzyr
TopSport
TopSport
 
Posty: 1162
Dołączył(a): 3 lipca 2011, 18:33
Lokalizacja: Małopolska
Auto: Leon
Silnik: ARL 1.9

Re: Źle odpala gdy zimno na dworzu

Postprzez Maro2225 » 26 lutego 2012, 20:25

Witam. Świece NGK i BERU mają takie same parametry . Wymieniłem 3tyg. temu na NGK , bo org.BERU przestały współpracować przy 171tys. przebiegu . Po wymianie po jednym grzaniu odpala od strzała ( wówczas -22 ) Pozdrawiam.
Maro
Zobacz Profil
Maro2225
Stella
Stella
 
Posty: 11
Dołączył(a): 19 grudnia 2007, 20:21
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Skoda Octavia 1,9TDI

Re: Źle odpala gdy zimno na dworzu

Postprzez untaztood » 26 lutego 2012, 20:32

Przekaźnik świec to 357 911 253. o oznaczeniu 103?
Słyszę po przekręceniu kluczyka charakterystyczne "cyk", ale specjalnie czasem zapalam lampkę i obserwuję, czy zacznie palić się mocniej (jeszcze przed rozruchem) i jakoś nigdy nie widziałem różnicy. Kiedyś w Golfie 1.9TD była różnica i to spora.
Sprawdziłem wtedy żaróweczką czy w ogóle dochodzi prąd do świec - i się zaświeciła. Ale jak wiadomo jedna żaróweczka 12V to nie to samo co cztery świece... Możliwe że dostają za słaby prąd, ale w ogóle jakiś dochodzi?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
untaztood
FR
FR
 
Posty: 1603
Dołączył(a): 15 czerwca 2008, 01:07
Auto: Superb
Silnik: CGGB 1.4

Re: Źle odpala gdy zimno na dworzu

Postprzez kobzyr » 26 lutego 2012, 20:38

untaztood chgw :) przekaźnik nie kosztuje majątku... btw sprawdzałeś każdą fajkę tą metodą na latarnika?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
kobzyr
TopSport
TopSport
 
Posty: 1162
Dołączył(a): 3 lipca 2011, 18:33
Lokalizacja: Małopolska
Auto: Leon
Silnik: ARL 1.9

Re: Źle odpala gdy zimno na dworzu

Postprzez untaztood » 26 lutego 2012, 20:47

kobzyr napisał(a):untaztood chgw :) przekaźnik nie kosztuje majątku... btw sprawdzałeś każdą fajkę tą metodą na latarnika?


Niestety tylko pierwszą z lewej ...
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
untaztood
FR
FR
 
Posty: 1603
Dołączył(a): 15 czerwca 2008, 01:07
Auto: Superb
Silnik: CGGB 1.4

Re: Źle odpala gdy zimno na dworzu

Postprzez kobzyr » 26 lutego 2012, 20:58

To zanim kupisz przekaźnik, sprawdź wszystkie fajki, możesz nawet psiknąć preparatem "kontakt 60".
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
kobzyr
TopSport
TopSport
 
Posty: 1162
Dołączył(a): 3 lipca 2011, 18:33
Lokalizacja: Małopolska
Auto: Leon
Silnik: ARL 1.9

Re: Źle odpala gdy zimno na dworzu

Postprzez untaztood » 26 lutego 2012, 21:12

Wymienię też przekaźnik, bo ostatnio jakoś zaczęły mi wszystkie po kolei padać (wycieraczek, kierunkowskazów), że mam wrażenie że i ten długo nie posłuży.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
untaztood
FR
FR
 
Posty: 1603
Dołączył(a): 15 czerwca 2008, 01:07
Auto: Superb
Silnik: CGGB 1.4

Re: ciężko odpala / słabo pali / poranne odpalanie

Postprzez binio » 27 lutego 2012, 21:38

U mnie po wymiane świec jest zdecydowanie lepiej.
Dziś przy -3,5C zapalił od idealnie.
W sobotę natomiast przy +0,5C strasznie rzuciło silnikiem tak jakby chciał wyskoczyć, ale również zapalił super.
Zobaczymy co pokaże jutro :)
Pozdrawiam
Zobacz Profil
binio
Stella +
Stella +
 
Posty: 87
Dołączył(a): 16 lutego 2010, 10:00
Lokalizacja: Kartuzy
Auto: Seat Leon ASV

Re: ciężko odpala / słabo pali / poranne odpalanie

Postprzez untaztood » 28 lutego 2012, 10:29

Wymieniłem świece na oryginalne VW i przekaźnik 103 na nowy, także oryginalny, ale... auto zostało w garażu, więc przy +15st. odpalił idealnie. Dopiero jutro sprawdzę jak się zachowuje na dworzu.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
untaztood
FR
FR
 
Posty: 1603
Dołączył(a): 15 czerwca 2008, 01:07
Auto: Superb
Silnik: CGGB 1.4

Re: ciężko odpala / słabo pali / poranne odpalanie

Postprzez binio » 3 marca 2012, 13:41

untaztood, i jak odpalanie Leona ?
Pewnie juz dobrze bo temp jest na plusie.
Zobacz Profil
binio
Stella +
Stella +
 
Posty: 87
Dołączył(a): 16 lutego 2010, 10:00
Lokalizacja: Kartuzy
Auto: Seat Leon ASV

Re: ciężko odpala / słabo pali / poranne odpalanie

Postprzez untaztood » 3 marca 2012, 18:36

Biorę się za rozbieranie silnika, a raczej za wymianę uszczelniaczy zaworowych i ew. pierścieni. Wydaje mi się, że po nocy olej silnikowy ścieka mi na tłoki i dlatego ciężko odpala, a jak odpali to jakiś czas kopci na niebiesko.
Jak będzie rozebrany to będę dalej oceniał co trzeba robić :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
untaztood
FR
FR
 
Posty: 1603
Dołączył(a): 15 czerwca 2008, 01:07
Auto: Superb
Silnik: CGGB 1.4

Re: ciężko odpala / słabo pali / poranne odpalanie

Postprzez kupenb » 5 marca 2012, 22:19

u mnie także chmura dymu pojawia się po pierwszym odpaleniu po nocy więc tez najprawdopodobniej mi cieknie na tłoki olej bo przez 12tyś na miarce znikneło ok 200-300ml oleju. Jak rozbierzesz daj znać. oraz jakie koszta poniosłeś za same części oczywiście. :)
Zobacz Profil
kupenb
Stella +
Stella +
 
Posty: 68
Dołączył(a): 17 września 2011, 11:47
Lokalizacja: radom
Auto: leon
Silnik: ARL 1.9

Re: ciężko odpala / słabo pali / poranne odpalanie

Postprzez Tom-Tdi » 5 marca 2012, 23:08

untaztood wymiana uszczelniaczy powinna rozwiązać problem :wink:
Powered by CTR-Tuning / CompSport :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tom-Tdi
TopSport
TopSport
 
Posty: 1079
Dołączył(a): 8 maja 2009, 16:36
Lokalizacja: Augsburg
Region: zagranica
Auto: Leon Cupra R
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: ciężko odpala / słabo pali / poranne odpalanie

Postprzez untaztood » 6 marca 2012, 16:05

Jestem po zdjęciu głowicy. Uszczelniacze do wymiany, ale przede wszystkim prowadnice zaworów. Lały olej na tłoki i przez to miałem problemy z rozruchem.
Dodatkowo mają też minimalny luz pierścienie tłoków. Też je wymienię przy okazji tego, że wszystko mam rozebrane.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
untaztood
FR
FR
 
Posty: 1603
Dołączył(a): 15 czerwca 2008, 01:07
Auto: Superb
Silnik: CGGB 1.4

Re: ciężko odpala / słabo pali / poranne odpalanie

Postprzez creative1432 » 6 marca 2012, 17:53

jakie koszta??
Zobacz Profil
creative1432
Signo
Signo
 
Posty: 158
Dołączył(a): 30 października 2011, 22:35
Lokalizacja: Zawoja
Auto: Seat leon
Silnik: ASV 1.9

Re: ciężko odpala / słabo pali / poranne odpalanie

Postprzez untaztood » 6 marca 2012, 17:56

Po wszystkim wszystko podliczę i wtedy będzie można mówić... Pozbieram rachunki, no i za robociznę, bo sam tego nie robię.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
untaztood
FR
FR
 
Posty: 1603
Dołączył(a): 15 czerwca 2008, 01:07
Auto: Superb
Silnik: CGGB 1.4

ciężko odpala / słabo pali / poranne odpalanie

Postprzez untaztood » 14 marca 2012, 23:40

Zrobione ;-)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
untaztood
FR
FR
 
Posty: 1603
Dołączył(a): 15 czerwca 2008, 01:07
Auto: Superb
Silnik: CGGB 1.4

Re: ciężko odpala / słabo pali / poranne odpalanie

Postprzez niedzwiedz11 » 15 marca 2012, 07:14

i jak koszty jeśli mozesz podac?
no i jak efekty w aucie?
Zobacz Profil
niedzwiedz11
Sport
Sport
 
Posty: 231
Dołączył(a): 6 sierpnia 2008, 15:53
Lokalizacja: poznań
Auto: Seat Leon 1,9TDI

ciężko odpala / słabo pali / poranne odpalanie

Postprzez untaztood » 15 marca 2012, 09:15

Auto dostało dodatkowo garaż więc nie wiem jak jest, gdy jest zimno, ale widać znaczną poprawę.
U mnie problemy z rozruchem robiły wtryskiwacze, które można kupić za około 300 - 400 zł.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
untaztood
FR
FR
 
Posty: 1603
Dołączył(a): 15 czerwca 2008, 01:07
Auto: Superb
Silnik: CGGB 1.4

Re: ciężko odpala / słabo pali / poranne odpalanie

Postprzez kornat » 15 marca 2012, 18:39

Pozbyłem się powietrza :) Sposób taki że na ten zaworek co jest na filtrze założyłem trzeci taki sam oring. Spinka weszła na chama ale za to dobrze trzyma i powietrza nie ma. Wyjeździłem 30l paliwa i powietrze się już nie pojawiło.
Zobacz Profil
kornat
FR
FR
 
Posty: 1529
Dołączył(a): 7 sierpnia 2009, 17:37
Lokalizacja: Podkarpackie
Auto: 1M
Silnik: AHF 1.9

Re: ciężko odpala / słabo pali / poranne odpalanie

Postprzez untaztood » 15 marca 2012, 19:59

Ja zrobiłem nieco inaczej - założyłem zaworek i ścisnąłem całość w imadle ;) Też pęcherzyków brak.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
untaztood
FR
FR
 
Posty: 1603
Dołączył(a): 15 czerwca 2008, 01:07
Auto: Superb
Silnik: CGGB 1.4

Re: ciężko odpala / słabo pali / poranne odpalanie

Postprzez leoTDI » 17 marca 2012, 13:34

Mam do Was pytanie dot. zaworku regulacyjnego umieszczonego w filtrze paliwa.

Otóż posądzam go od dawna o trudne zapalanie, a tylko moje lenistwo powodowało, że dopiero dziś podjąłem próbę jego wymiany. Niestety nowy nie pasuje. Zostaje więc przy starym. Jednak zauważyłem różnicę. "Stary" - dmuchając w kierunku do zbiornika - zatyka się czasami całkowicie ! Po przedmuchaniu go od drugiej strony nagle puszcza i przepływ jest ponownie. Jednak ponowny silny przedmuch w kierunku do zbiornika potrafi go ponownie całkowicie zatkać. Porównując z nowym - nie ma takiej sytuacji ! Czuć regulację, ale całkowitego zatkania nie było, i nie ma szans. Dochodzę do wniosku, że zaworek zatykając się na powrocie (mniej lub całkowicie jak u mnie) tworzy podciśnienie, które uniemożliwia podbieranie paliwa poprzez filtr. Czy takie są właśnie objawy przytykającego się zaworka ? Trudny, prawie niemożliwy rozruch, szczególnie na gorąco po krótkiej przerwie ? Dodam że pompę wykluczam, tj. tłoko-rozdzielacz pompy (problem na gorąco), ponieważ u mnie jest problem i na zimnym, jednak nie tak dramatyczny jak ponowne odpalanie na gorąco po chwili postoju.

Dzięki za wszelkie uwagi sugestie :-D

PS.
jeśli nie dostanę tego zaworka to robię bay-pass
leoTDI
+++ ASV/Ali&MG Motorsport ... i kaliny ni ma ;) Moc ciut 180kM
0.230/cust.FMIC/turbo ARL/pompa 11mm/MG-płuca/śruby ARP
wiosna ... jest JM/SACHS i > moment :) + hamulce cupra R
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
leoTDI
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 699
Dołączył(a): 6 kwietnia 2004, 06:53
Lokalizacja: Częstochowa
Region: śląskie
Auto: Bback ASV Sport
Silnik: ASV 1.9

ciężko odpala / słabo pali / poranne odpalanie

Postprzez untaztood » 17 marca 2012, 15:16

To podgrzewacz , więc jego działanie jest uwarunkowane temperaturą :);-)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
untaztood
FR
FR
 
Posty: 1603
Dołączył(a): 15 czerwca 2008, 01:07
Auto: Superb
Silnik: CGGB 1.4

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Leon 1 - Techniczne Diesel

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

cron