Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Demontaż, czyszczenie i montaż turbiny TDI w ASV

Wszystko co dotyczy silnika, przeniesienia napędu, modyfikacji, ...

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Re: Demontaż, czyszczenie i montaż turbiny TDI - co po kolei

Postprzez Neyson » 14 lutego 2012, 21:25

Tobie już dziękuje za uwagę. Chcesz banować to banuj.. pfff.. Myślę że jest tu jeszcze trochę rozsądnych ludzi którzy potrafią jakoś pomóc...
... ;)
Zobacz Profil
Neyson
Stella +
Stella +
 
Posty: 45
Dołączył(a): 14 maja 2010, 17:06
Lokalizacja: Białystok
Auto: Leon

Reklama

Re: Demontaż, czyszczenie i montaż turbiny TDI - co po kolei

Postprzez bono » 14 lutego 2012, 21:29

Neyson napisał(a):Tobie już dziękuje za uwagę. Chcesz banować to banuj.. pfff..


Za uwagę jak zauważyłeś to ja mogę Tobie podziękować. Wchodzisz na forum i wymagasz, aby Ci ktoś postawił diagnozę z fusów.
Bez logów to możesz sobie gdybać. Pomogą Ci jak dasz sobie pomóc, bo póki co to marudzisz Bóg wie czego chcesz..
skoro auto łapie Ci tryb awaryjny to coś to musi powodować
I znowu Leon :D

Pozdrawiam
Blazej (Bono)
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bono
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 6318
Dołączył(a): 31 sierpnia 2006, 21:48
Lokalizacja: Niemcy
Region: zagranica
Auto: Skoda Superb
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Demontaż, czyszczenie i montaż turbiny TDI - co po kolei

Postprzez Neyson » 14 lutego 2012, 21:34

To raczej oczywiste... jutro postaram się zrobić te logi i wrzucić do oceny..
... ;)
Zobacz Profil
Neyson
Stella +
Stella +
 
Posty: 45
Dołączył(a): 14 maja 2010, 17:06
Lokalizacja: Białystok
Auto: Leon

Re: Demontaż, czyszczenie i montaż turbiny TDI - co po kolei

Postprzez adam1.9TDI » 15 lutego 2012, 13:35

bono napisał(a):
Neyson napisał(a):Co zrobić żeby turbina nie zachodziła znowu tym nagarem ??


nie jeździć jak p.izda ;-)


Pięknie powiedziane!!! Trzeba czasem spróbować pojechać, na poszczególnych biegach, więcej jak te 2,5tys obr/min
Zobacz Profil
adam1.9TDI
Sport
Sport
 
Posty: 467
Dołączył(a): 13 stycznia 2011, 21:42
Lokalizacja: Rzeszów
Auto: leon asv+
Silnik: ASV 1.9

Re: Demontaż, czyszczenie i montaż turbiny TDI - co po kolei

Postprzez Neyson » 28 lutego 2012, 21:11

Pfffffff fachowiec się znalazł... Żebym jeździł do 2,5 tys obr/min to bym tu nawet nie zaglądał.. Po za tym problem już załatwiony i wcale nie była to wina turbiny. NARA
... ;)
Zobacz Profil
Neyson
Stella +
Stella +
 
Posty: 45
Dołączył(a): 14 maja 2010, 17:06
Lokalizacja: Białystok
Auto: Leon

Re: Demontaż, czyszczenie i montaż turbiny TDI - co po kolei

Postprzez skiba » 29 lutego 2012, 08:55

to podziel sie wiedzą,żebyśmy my niedouczeni,nie tkwili tak w próżni wszechświata,ociemniali,zagubieni,bezradni...
Zobacz Profil
skiba
Signo
Signo
 
Posty: 189
Dołączył(a): 2 stycznia 2012, 08:26
Lokalizacja: SCZ
Auto: Leon

Re: Demontaż, czyszczenie i montaż turbiny TDI - co po kolei

Postprzez RaDeK86 » 9 marca 2012, 08:55

Ja parę dni temu (robota na 2 dni) z bratem wyjeliśmy turbo, wyczyściliśmy i założyliśmy spowrotem, efekt = zapie... ja głupi :mrgreen:

Leon nie jeździł tak nawet jak go kupiłem, nie wiedziałem ze ASV na 17' od TS może tak popindalać. Banan z gęby nie schodzi :D ostatnio tak się cieszyłem jak dostałem lego na 5 urodziny :rotfl2:

Ten kto twierdzi że nie da rady wyczyścić samemu geometrii w turbinie widać że ma pojęcie o robocie :twisted:

Przed wyjęciem turbo przeładowanie praktycznie non stop, zamiast samochodu była taczka... polecam wszystkim jak ktoś się czuję na siłach zabieg czyszczenia łopatek w turbo efekt mnie zmiażdzył i rzucił o glebę :rotfl:

Żeby nie było za różowo jest kilka niuansów na które trzeba uważać:
- doprowadzenie oleju do turbiny, tą śrubę można łatwo spieprzyć. Trzeba spiłować klucz płaski i włożyć pod tą śrubę żeby przytrzymać śrubę która jest na dole i dopiero próbować odkręcać tą z góry
- trzeba uważać jak się rozbiera na pół turbo, nawet jak odkręcisz wszystkie 5 śrub to i tak nie chce zejść ta część ze zmienna geometrią. WD40 młotek i delikatnie trzeba uderzać patrząc czy równo idzie żeby nie skrzywić wirników od środka.

Porobiłem jakieś foty jakby ktoś był chętny. Szczerze polecam ten zabieg jak komuś nie domaga turbo auto nie do poznania, oczywiście jak się nie boicie tego sami zrobić :-).

PS: Jakiś mechanik mi powiedział kiedyś żebym se rozruszał sztangę ręką to się wszystko rozrusza... nie komentuje tego :mrgreen:
Łopatki były tak zapieczone że nawet jak miałem na pół ją rozłożoną to ręką nie dało rady ich poruszać...
Auto ma aktualnie 258 tyś. i odzyskało drugą młodość. Myślę że turbo nie było ruszane od zakupu go w salonie 12 lat temu. Żeby nie było ze uprawiałem PSJ, takie zamulone już kupiłem tylko przesiadka ze słabego auta do "mocniejszego" sprawiła że myślałem ze 110 tak jeździ...

Teraz już się nie zapiecze :twisted:
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
RaDeK86
Sport
Sport
 
Posty: 484
Dołączył(a): 23 stycznia 2010, 20:53
Lokalizacja: NEBraska
Auto: OOOO
Silnik: turbo diesel inny

Re: Demontaż, czyszczenie i montaż turbiny TDI - co po kolei

Postprzez transit_master » 9 marca 2012, 14:34

RaDeK86 napisał(a):Teraz już się nie zapiecze
nie byłbym tego taki pewny ;) Ale śmigaj. Jakiś czas na pewno bedzie dobrze.
Yamaha Grizzly 700 EFI EPS bighorny, dystanse x-atv, alu osłony zygo, grzane manetki bronco, przedni bumper, warn vantage 3000, ledowe ringi, wskaźnik stage6, wypala Hero 7 Black :D I jest ogień!!!
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
transit_master
Cupra
Cupra
 
Posty: 4209
Dołączył(a): 13 grudnia 2007, 23:59
Lokalizacja: Guangzhou
Auto: w ...uj oszczedne
Silnik: benzyna inny

Re: Demontaż, czyszczenie i montaż turbiny TDI - co po kolei

Postprzez RaDeK86 » 9 marca 2012, 14:43

transit_master napisał(a):nie byłbym tego taki pewny Ale śmigaj. Jakiś czas na pewno bedzie dobrze.


Czyli nie ma takiej opcji że się nawet nie zapiecze? nawet jak nie uprawiasz PSJ?

Narazie to jeżdzę tak 2000 - 4200 :D póki się nie naciesze z mocy :P (of kors nie ciągle :-P)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
RaDeK86
Sport
Sport
 
Posty: 484
Dołączył(a): 23 stycznia 2010, 20:53
Lokalizacja: NEBraska
Auto: OOOO
Silnik: turbo diesel inny

Re: Demontaż, czyszczenie i montaż turbiny TDI - co po kolei

Postprzez PIotrek425 » 9 marca 2012, 20:39

Ja nie jeżdżę jak pi.... turbo czyszczone w lutym ubiegłego roku i dzisiaj notlauf... Zaraz jadę do kumpla zrobić logi, ale stawiam na zapieczone turbo..:( Jakie jeszcze mogą być przyczyny zapiekania?? Bo Leona często przeganiam konkretnie, więc to akurat wykluczam.. Trzeba będzie pewnie znowu turbinę wyciągać :-x Jeśli to ma znaczenie, Leon po programie
Powered by CompSport
190,2KM i 399,4Nm
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
PIotrek425
Sport
Sport
 
Posty: 285
Dołączył(a): 31 marca 2009, 21:48
Lokalizacja: Łowicz, Łódź
Region: łódzkie
Auto: Leon FR+ Audi A6C7
Silnik: ARL 1.9

Re: Demontaż, czyszczenie i montaż turbiny TDI - co po kolei

Postprzez mariushjj » 10 marca 2012, 08:08

Ja pracuje w serwisie forda od ponad 3 lat i przyjeźdzają do nas rózne samochody z mniejszymi i większymi przebiegami, kierowcy sa różni przedstawiciele handlowi, którzy nie oszczędzają aut i starsi ludzie, którym daleko do nie uprawiania PSJ i nie było żandego przypadku z zapieczonymi kierownicami w turbinie!!! Ciekawe czy zapiekanie kierownic to przypadłosc aut z grupy Audi Seat Skoda VW? Sam jestem ciekawy co jest przyczyna tego zapiekania?
CZARNY LEON SPORT
Prochip 152.6 KM & 328.6 Nm
Zobacz Profil
mariushjj
Sport
Sport
 
Posty: 219
Dołączył(a): 7 listopada 2011, 11:03
Lokalizacja: Stalowa Wola
Auto: Seat Leon Sport
Silnik: ASV 1.9

Re: Demontaż, czyszczenie i montaż turbiny TDI - co po kolei

Postprzez transit_master » 11 marca 2012, 00:49

RaDeK86 napisał(a):Czyli nie ma takiej opcji że się nawet nie zapiecze? nawet jak nie uprawiasz PSJ?
Po jakimś czasie zapiecze ponownie.Turbo nowe nie jest. Materiał już jest wygrzany. Kwestia jazdy i paliwa ale zapiecze.
mariushjj napisał(a):Ciekawe czy zapiekanie kierownic to przypadłosc aut z grupy Audi Seat Skoda VW?
na to wygląda. Np. w "mietkach" też tego problemu nie ma.
Yamaha Grizzly 700 EFI EPS bighorny, dystanse x-atv, alu osłony zygo, grzane manetki bronco, przedni bumper, warn vantage 3000, ledowe ringi, wskaźnik stage6, wypala Hero 7 Black :D I jest ogień!!!
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
transit_master
Cupra
Cupra
 
Posty: 4209
Dołączył(a): 13 grudnia 2007, 23:59
Lokalizacja: Guangzhou
Auto: w ...uj oszczedne
Silnik: benzyna inny

Re: Demontaż, czyszczenie i montaż turbiny TDI - co po kolei

Postprzez SerAcer » 14 marca 2012, 20:55

Nie zakładając nowego tematu
Ogromny problem, męcze się już 2gi dzień - turbo wyjęte, 5 śrub na części spalinowej odkręcone.
WD-40, stukanie młotkiem, coca-cola: zero efektu... powoli zaczynam wątpić. Część ssąca wgl nie chce iść w góre, ani drgnęło.
Jest na to jakiś knif, cokolwiek, jakieś dobre rady? Gdzie moge walić mocniej młotkiem? Nie chciałbym niczego uszkodzić.
Zobacz Profil
SerAcer
Stella +
Stella +
 
Posty: 61
Dołączył(a): 26 czerwca 2010, 00:06
Lokalizacja: Tychy
Auto: Leon

Re: Demontaż, czyszczenie i montaż turbiny TDI - co po kolei

Postprzez RaDeK86 » 15 marca 2012, 08:16

Ja waliłem dookoła młotkiem dobre 2 godziny non stop, i próbowałem delikatnie podważać z każdej strony. Jak szło tylko z jednej to wbijałem z powrotem żeby wirnik się nie skrzywił. Jak jedna strona mi odchodziła to druga nie chciała, więc przykręciłem z powrotem śruby w te miejsce gdzie zaczęła się podnosić i podważałem druga stronę. Dobre 3.5h mi zeszło zanim rozpołowiłem na pół. Już miałem taki plan żeby zostawić całość na noc w garnku z benzyna ekstrakcyjna :P
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
RaDeK86
Sport
Sport
 
Posty: 484
Dołączył(a): 23 stycznia 2010, 20:53
Lokalizacja: NEBraska
Auto: OOOO
Silnik: turbo diesel inny

Re: Demontaż, czyszczenie i montaż turbiny TDI - co po kolei

Postprzez untaztood » 15 marca 2012, 09:12

Bardzo łatwo jest zdiagnozować zapieczone kierownice. Wystarczy zdjąć wężyk z N75 (dolny, lewy), wsadzić łapę za silnik, żeby czuć zaworek, i wciągać powietrze w wężyku. Jeśli sztanga rusza się łatwo i nie w trybie skokowym, to nie kierownice nie są zapieczone.
Uwaga - wykonujemy tylko na zimnym silniku, bo łatwo jest przykleić się do turbo i kolektora wydechowego :D
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
untaztood
FR
FR
 
Posty: 1603
Dołączył(a): 15 czerwca 2008, 01:07
Auto: Superb
Silnik: CGGB 1.4

Re: Demontaż, czyszczenie i montaż turbiny TDI - co po kolei

Postprzez SerAcer » 18 marca 2012, 22:34

Dalej nic nie rusza, nie drgnęła nawet częśc ssąca. Jestem uziemiony innymi słowy
Pytanie takie czy użycie palnika będzie dobrym wyjściem, aby rozgrzać żeliwo? Albo zostawić zamoczoną część turbawki w nafcie na jakiś czas.
Zobacz Profil
SerAcer
Stella +
Stella +
 
Posty: 61
Dołączył(a): 26 czerwca 2010, 00:06
Lokalizacja: Tychy
Auto: Leon

Re: Demontaż, czyszczenie i montaż turbiny TDI - co po kolei

Postprzez RaDeK86 » 18 marca 2012, 23:46

Rozgrzanie to jest dobra opcja :) sam bym tak zrobił, ale nie miałem palnika pod ręką.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
RaDeK86
Sport
Sport
 
Posty: 484
Dołączył(a): 23 stycznia 2010, 20:53
Lokalizacja: NEBraska
Auto: OOOO
Silnik: turbo diesel inny

Re: Demontaż, czyszczenie i montaż turbiny TDI - co po kolei

Postprzez transit_master » 19 marca 2012, 12:21

SerAcer napisał(a):Albo zostawić zamoczoną część turbawki w nafcie na jakiś czas
to też może pomóc. Spróbuj.
Yamaha Grizzly 700 EFI EPS bighorny, dystanse x-atv, alu osłony zygo, grzane manetki bronco, przedni bumper, warn vantage 3000, ledowe ringi, wskaźnik stage6, wypala Hero 7 Black :D I jest ogień!!!
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
transit_master
Cupra
Cupra
 
Posty: 4209
Dołączył(a): 13 grudnia 2007, 23:59
Lokalizacja: Guangzhou
Auto: w ...uj oszczedne
Silnik: benzyna inny

Re: Demontaż, czyszczenie i montaż turbiny TDI - co po kolei

Postprzez SerAcer » 21 marca 2012, 17:15

Gdyby ktoś również miał problem z rozpołowieniem części spalinowej to jak najbardziej polecam palnik.
Po dosłownie 2 minutach grzania górna część odeszła sama :)
Zobacz Profil
SerAcer
Stella +
Stella +
 
Posty: 61
Dołączył(a): 26 czerwca 2010, 00:06
Lokalizacja: Tychy
Auto: Leon

Re: Demontaż, czyszczenie i montaż turbiny TDI - co po kolei

Postprzez kornat » 22 marca 2012, 00:08

A czy w AFN występował problem zapiekania się kierowniczek?
Zobacz Profil
kornat
FR
FR
 
Posty: 1529
Dołączył(a): 7 sierpnia 2009, 17:37
Lokalizacja: Podkarpackie
Auto: 1M
Silnik: AHF 1.9

Re: Demontaż, czyszczenie i montaż turbiny TDI - co po kolei

Postprzez robi723 » 24 marca 2012, 16:47

Co może być przyczyną uwalonego w oleju turbo jak i też bloku silnika.Zorientowałem się ponieważ zaczęło kapać spod osłony silnika. Dodam tylko, że oddawałem nie tak dawno samochód do sprawdzenia pod względem zużycia oleju i po pewnym czasie taki numer, czy to może byc wina mechanika i czy mogę sam naprawić tą usterkę ?

-- 24 mar 2012, o 16:47 --

A tak to wygląda:
http://img708.imageshack.us/img708/990/img0280ax.jpg
http://img705.imageshack.us/img705/6402/img0281jk.jpg
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
robi723
Stella +
Stella +
 
Posty: 46
Dołączył(a): 25 marca 2009, 16:33
Lokalizacja: Tarnów
Auto: Leon 1.9TDI AXR
Silnik: AXR 1.9

Re: Demontaż, czyszczenie i montaż turbiny TDI - co po kolei

Postprzez transit_master » 24 marca 2012, 20:23

Popraw zdjęcia bo nie banglają.
Yamaha Grizzly 700 EFI EPS bighorny, dystanse x-atv, alu osłony zygo, grzane manetki bronco, przedni bumper, warn vantage 3000, ledowe ringi, wskaźnik stage6, wypala Hero 7 Black :D I jest ogień!!!
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
transit_master
Cupra
Cupra
 
Posty: 4209
Dołączył(a): 13 grudnia 2007, 23:59
Lokalizacja: Guangzhou
Auto: w ...uj oszczedne
Silnik: benzyna inny

Re: Demontaż, czyszczenie i montaż turbiny TDI - co po kolei

Postprzez robi723 » 24 marca 2012, 22:36

Zobacz Profil
Avatar użytkownika
robi723
Stella +
Stella +
 
Posty: 46
Dołączył(a): 25 marca 2009, 16:33
Lokalizacja: Tarnów
Auto: Leon 1.9TDI AXR
Silnik: AXR 1.9

Re: Demontaż, czyszczenie i montaż turbiny TDI - co po kolei

Postprzez transit_master » 24 marca 2012, 22:49

Sprawdź przewód olejowy doprowadzający olej do turbiny czy z niego nie cieknie oraz zdejmij rurę z zimnej części i zobacz ile tam się oliwy znajduje.
Yamaha Grizzly 700 EFI EPS bighorny, dystanse x-atv, alu osłony zygo, grzane manetki bronco, przedni bumper, warn vantage 3000, ledowe ringi, wskaźnik stage6, wypala Hero 7 Black :D I jest ogień!!!
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
transit_master
Cupra
Cupra
 
Posty: 4209
Dołączył(a): 13 grudnia 2007, 23:59
Lokalizacja: Guangzhou
Auto: w ...uj oszczedne
Silnik: benzyna inny

Re: Demontaż, czyszczenie i montaż turbiny TDI - co po kolei

Postprzez robi723 » 25 marca 2012, 13:22

Rozumiem, że mam odkręcić tą cienką krótką rurkę którą widać na zdjęciu ?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
robi723
Stella +
Stella +
 
Posty: 46
Dołączył(a): 25 marca 2009, 16:33
Lokalizacja: Tarnów
Auto: Leon 1.9TDI AXR
Silnik: AXR 1.9

Re: Demontaż, czyszczenie i montaż turbiny TDI - co po kolei

Postprzez transit_master » 25 marca 2012, 20:04

Na foto widać ją zaolejoną wkręconą w blok. Sprawdź połączenie z turbiną. Stawiam że z niej cieknie bo sporo tego oleju.
Yamaha Grizzly 700 EFI EPS bighorny, dystanse x-atv, alu osłony zygo, grzane manetki bronco, przedni bumper, warn vantage 3000, ledowe ringi, wskaźnik stage6, wypala Hero 7 Black :D I jest ogień!!!
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
transit_master
Cupra
Cupra
 
Posty: 4209
Dołączył(a): 13 grudnia 2007, 23:59
Lokalizacja: Guangzhou
Auto: w ...uj oszczedne
Silnik: benzyna inny

Re: Demontaż, czyszczenie i montaż turbiny TDI - co po kolei

Postprzez mariushjj » 26 marca 2012, 09:49

Najlepiej umyj wszystko i pojeździj troche, a potem zerknij pod auto to bedzie Ci łatwiej zlokalizowac wyciek. Dużo tego oleju.
CZARNY LEON SPORT
Prochip 152.6 KM & 328.6 Nm
Zobacz Profil
mariushjj
Sport
Sport
 
Posty: 219
Dołączył(a): 7 listopada 2011, 11:03
Lokalizacja: Stalowa Wola
Auto: Seat Leon Sport
Silnik: ASV 1.9

Re: Demontaż, czyszczenie i montaż turbiny TDI - co po kolei

Postprzez transit_master » 26 marca 2012, 10:52

Przy widocznych kroplach oleju i obryzganej całej turbinie nie będzie problemu zlokalizować gdzie cieknie.
Yamaha Grizzly 700 EFI EPS bighorny, dystanse x-atv, alu osłony zygo, grzane manetki bronco, przedni bumper, warn vantage 3000, ledowe ringi, wskaźnik stage6, wypala Hero 7 Black :D I jest ogień!!!
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
transit_master
Cupra
Cupra
 
Posty: 4209
Dołączył(a): 13 grudnia 2007, 23:59
Lokalizacja: Guangzhou
Auto: w ...uj oszczedne
Silnik: benzyna inny

Re: Demontaż, czyszczenie i montaż turbiny TDI - co po kolei

Postprzez marcus415 » 26 marca 2012, 11:22

A jak wyglada turbo od gory? Dokladnie chodzi mi o miejsce podlaczenia przwodu olejowego biegnacego od podstawki filtra oleju.
BTW nie jezdzij tym autem do czasu zlokalizoania i usuniecia wycieku.
Zobacz Profil
marcus415
Sport
Sport
 
Posty: 949
Dołączył(a): 30 października 2006, 22:23
Region: zagranica
Auto: Zuk
Silnik: CJXA 2.0

Re: Demontaż, czyszczenie i montaż turbiny TDI - co po kolei

Postprzez SerAcer » 26 marca 2012, 15:16

Teraz pytanie z trochę innej beczki.
Turbina wsadzona, lecz nie chce zapalać odrazu auta i nieprzesmarowaną wprawiać w ruch. Istnieje jakiś inny sposób, tudzież prostszy na zakręcenie rozrusznikiem bez odpalania auta niż odpięcie wtyczki czujnika położenia wału?

PS: a tak wgl gdzie ta wtyczka się znajduje może wiecie?
Zobacz Profil
SerAcer
Stella +
Stella +
 
Posty: 61
Dołączył(a): 26 czerwca 2010, 00:06
Lokalizacja: Tychy
Auto: Leon

Re: Demontaż, czyszczenie i montaż turbiny TDI - co po kolei

Postprzez robi723 » 26 marca 2012, 18:14

Odkręciłem doprowadzenie oleju do turbiny i jakiś specjalnych uszkodzeń nie widać chyba, że będzie ono pod tym metalowym oplotem.
A silnik(blok) jest w oleju nawet ponad wysokość turbiny, w rurze po stonie zimnej(tej bliżej prawego koła) śladowe ilości oleju.
Jak sobie nie poradzę to rurka na miejsce i mechanik :-(
http://imageshack.us/f/690/26032012127.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/71 ... 12126.jpg/

Ma jakieś znaczenie, że stało mi się, to po wymianie oleju?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
robi723
Stella +
Stella +
 
Posty: 46
Dołączył(a): 25 marca 2009, 16:33
Lokalizacja: Tarnów
Auto: Leon 1.9TDI AXR
Silnik: AXR 1.9

Re: Demontaż, czyszczenie i montaż turbiny TDI - co po kolei

Postprzez transit_master » 26 marca 2012, 19:59

Wymień ten przewód skoro nie widać dokładnie skąd cieknie.
Yamaha Grizzly 700 EFI EPS bighorny, dystanse x-atv, alu osłony zygo, grzane manetki bronco, przedni bumper, warn vantage 3000, ledowe ringi, wskaźnik stage6, wypala Hero 7 Black :D I jest ogień!!!
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
transit_master
Cupra
Cupra
 
Posty: 4209
Dołączył(a): 13 grudnia 2007, 23:59
Lokalizacja: Guangzhou
Auto: w ...uj oszczedne
Silnik: benzyna inny

Re: Demontaż, czyszczenie i montaż turbiny TDI - co po kolei

Postprzez mariusz2004p » 29 marca 2012, 21:12

Podepnę się do tematu. Właśnie jestem na etapie czyszczenia turbosprężarki z ARL'a z powodu przeładowywania. Turbo na stole i teraz rodzi się pytanie, czy tylko wykonać czyszczenie czy wnioskując z poniższych zdjęć turbawka nadaję się już do regeneracji:
-brak oleju po części zimnej i gorącej
-wycieki oleju na łączeniu układu dolotowego gdzie oliwa może pochodzić z odmy......
-brak luzów podłużnych do osi wirników
-delikatne luzy poprzeczne
-brak uszczerbków na wirniku części zimnej
-na części gorącej uszczerbki jak za załączonych zdjęciach, które najbardziej mnie martwią
Obrazek
Obrazek
Obrazek
FMIC + soft = 140KM 315Nm
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
mariusz2004p
Stella +
Stella +
 
Posty: 86
Dołączył(a): 11 października 2006, 16:29
Lokalizacja: Ciechanów
Auto: LEON 1.9TDI spoRt

Re: Demontaż, czyszczenie i montaż turbiny TDI - co po kolei

Postprzez transit_master » 29 marca 2012, 21:36

Nie wiadomo czy oś wirnika nie zmieniła koloru ;) Czy nie pasowałoby go wymienić. Ale sam z części gorącej wygląda mało ciekawie.
Yamaha Grizzly 700 EFI EPS bighorny, dystanse x-atv, alu osłony zygo, grzane manetki bronco, przedni bumper, warn vantage 3000, ledowe ringi, wskaźnik stage6, wypala Hero 7 Black :D I jest ogień!!!
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
transit_master
Cupra
Cupra
 
Posty: 4209
Dołączył(a): 13 grudnia 2007, 23:59
Lokalizacja: Guangzhou
Auto: w ...uj oszczedne
Silnik: benzyna inny

Re: Demontaż, czyszczenie i montaż turbiny TDI - co po kolei

Postprzez korpek » 29 marca 2012, 23:24

Na moje oko Hades, wirnik po stronie gorącej do wymiany. Na zdjęciu wygląda jak by była cała w oleju..
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
korpek
Signo
Signo
 
Posty: 114
Dołączył(a): 22 kwietnia 2011, 16:05
Lokalizacja: Stargard
Auto: 1M

Re: Demontaż, czyszczenie i montaż turbiny TDI - co po kolei

Postprzez mariusz2004p » 30 marca 2012, 05:48

Zdjęcie wirnika części gorącej zrobione po zlaniu go środkiem czyszczącym, po wyjęciu był suchy tylko zanieczyszczony sadzą więc na to nie ma co patrzeć, interesuje mnie czy uszczerbki na nim kwalifikują się do jego wymiany, z wszystkich listków 4 są wyszczerbione jakimś ciałem obcym w spalinach. Czy to go dyskwalifikuje? Przelot turbo jakieś 180tys, auto po programie.
FMIC + soft = 140KM 315Nm
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
mariusz2004p
Stella +
Stella +
 
Posty: 86
Dołączył(a): 11 października 2006, 16:29
Lokalizacja: Ciechanów
Auto: LEON 1.9TDI spoRt

Re: Demontaż, czyszczenie i montaż turbiny TDI - co po kolei

Postprzez kornat » 30 marca 2012, 10:57

Obrazek
to raczej nie jest normalne. Kiedyś rozmawiałem z osobą która regeneruje turbiny i mówił, że każdy uszczerbek na wirniku kwalifikuje go do wymiany.
Zobacz Profil
kornat
FR
FR
 
Posty: 1529
Dołączył(a): 7 sierpnia 2009, 17:37
Lokalizacja: Podkarpackie
Auto: 1M
Silnik: AHF 1.9

Re: Demontaż, czyszczenie i montaż turbiny TDI - co po kolei

Postprzez robi723 » 30 marca 2012, 18:06

I się okazało, że nieszczelność była na uszczelce pokrywy zaworów :-D
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
robi723
Stella +
Stella +
 
Posty: 46
Dołączył(a): 25 marca 2009, 16:33
Lokalizacja: Tarnów
Auto: Leon 1.9TDI AXR
Silnik: AXR 1.9

Re: Demontaż, czyszczenie i montaż turbiny TDI - co po kolei

Postprzez Sony » 22 kwietnia 2012, 22:24

Panowie mam ambitny plan wyczyszczenia sobie turbiny, jednak potrzebuję pewnej informacji odnośnie uszczelek do kolektora wydechowego.

Mam silnik ASV i w ETCE znalazłem info, że do tego silnika uszczelka przy kolektorze jest poczwórna. Natomiast przy reszcie są 4 oddzielne.
Znalazłem na @llegro takie coś: http://allegro.pl/uszczelki-turbiny-sea ... 46659.html i zastanawiam się czy te 4 pojedyncze do ASV też podejdą :) Jak sądzicie ?

Jak nie to ASO i kupuję jedną do ASVki dedykowaną. Tylko tu na aukcji cały komplet bym już miał :P

Zdjęcie podglądowe z ETKI:
Obrazek

-- 22 kwi 2012, o 23:24 --

Turbo wyczyszczone, a co do uszczelek to nie ma znaczenia. Jednak te 4 osobne również bezproblemowo podejdą :) Zakupiłem u "dzika" uszczelkę dedykowaną za 35zł i jest git.
Podpis niezgodny z regulaminem /usunięto admin
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Sony
Sport
Sport
 
Posty: 476
Dołączył(a): 22 marca 2009, 14:38
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Region: łódzkie
Auto: Toledo II
Silnik: ASV 1.9

Re: Demontaż, czyszczenie i montaż turbiny TDI w ASV

Postprzez zaboslaw » 2 marca 2014, 15:46

witam ogrzeje troche temat a mianowicie planuje oddac turbine do regenercji puki jest w miare,bo jak miesiac czy 2 wyjmowałem ja do czyszczenia samodzielnego to zaobcerwowalem luz poprzeczny ze jak ruszałem na boki wirnikiem to prawie dotykała do scianek a nawet i dotykała w niektorych momentach ale nie widac było po sciankch ze dotyka, miałem łopatki zapieczone temu czysciłem ale sam wiec wiadomo jak to wygladało, i gruszka ma rdze w sobie i blokuje troche łopatki wyszło po logach wiec musze wymienic gruszke, no ale nie o to chodzi tylko o to co musze zrobic po wumianie turbiny? planuje odrazu zmienic olej i miske olejowa uszczelnik i korek spustowy bo cieknie (przyczyna obniżone zawieszenie i zaczepianie o podłoże ) i było by trzeba odrazu umyc icka i przewody dolotowe ? tylko czym nitro ?? raczej nie powinno potopic rur plastikowych ??
Zobacz Profil
zaboslaw
Stella +
Stella +
 
Posty: 78
Dołączył(a): 2 grudnia 2013, 12:07
Auto: Leon
Silnik: ASV 1.9

Re: Demontaż, czyszczenie i montaż turbiny TDI w ASV

Postprzez fafik1000 » 16 kwietnia 2015, 18:16

Witam
Czy na tzw. podjazdach samochodowych dal bym rade wyjac turbine z ARL'a? Czy moze bylby to wielki problem? Nie mam dostepu do zadnego kanalu ani podnosnika... :(
Zobacz Profil
fafik1000
Stella +
Stella +
 
Posty: 94
Dołączył(a): 17 marca 2013, 16:37
Lokalizacja: Białystok/Uk
Auto: Seat Leon
Silnik: ARL 1.9

Re: Demontaż, czyszczenie i montaż turbiny TDI w ASV

Postprzez tatian » 16 kwietnia 2015, 18:44

Wyjmiesz turbinę na podjeździe i co potem zrobisz z autem bez turbo? Juz pomijam fakt, że jak nie masz o tym pojęcia to pourywasz zapewne jakieś śruby. Ja bym odradzał, bo jak to mówią chytry dwa razy traci. Przecież wyjęcie turbo nie będzie kosztowało majątek.
Obrazek
Był Seat Ibiza 1.2 (64 KM)
Był Seat Leon 1.9 TDI (110 KM)
Był Seat Leon 1.8 TSI (160 KM)
Był VW Golf MK VII 2.0 TDI (150 KM)
Był VW Golf 7.5 GTI (245 KM)
Jest Renault Clio IV 0.9 TCe (90KM)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
tatian
Cupra
Cupra
 
Posty: 4117
Dołączył(a): 27 października 2007, 22:57
Region: kujawsko-pomorskie
Auto: Renault Clio IV
Silnik: inny

Re: Demontaż, czyszczenie i montaż turbiny TDI w ASV

Postprzez Martinus1985 » 16 kwietnia 2015, 18:48

Ja turbo wyciągam bez kanału. To żaden problem :)
Obrazek
Było 113,7 KM chwilowo 147,4 a obecnie 200,6 KM by TuneUp na BRD,Fmic i jest zapał na GTB...
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Martinus1985
TopSport
TopSport
 
Posty: 1443
Dołączył(a): 17 lipca 2011, 08:36
Lokalizacja: Kujawsko
Auto: Leon Sport
Silnik: AHF 1.9

Re: Demontaż, czyszczenie i montaż turbiny TDI w ASV

Postprzez tatian » 16 kwietnia 2015, 19:36

Ty wyciągasz bo się znasz :). BTW. Ty masz Arla czy asv?
Obrazek
Był Seat Ibiza 1.2 (64 KM)
Był Seat Leon 1.9 TDI (110 KM)
Był Seat Leon 1.8 TSI (160 KM)
Był VW Golf MK VII 2.0 TDI (150 KM)
Był VW Golf 7.5 GTI (245 KM)
Jest Renault Clio IV 0.9 TCe (90KM)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
tatian
Cupra
Cupra
 
Posty: 4117
Dołączył(a): 27 października 2007, 22:57
Region: kujawsko-pomorskie
Auto: Renault Clio IV
Silnik: inny

Re: Demontaż, czyszczenie i montaż turbiny TDI w ASV

Postprzez fafik1000 » 16 kwietnia 2015, 21:02

tatian napisał(a):Wyjmiesz turbinę na podjeździe i co potem zrobisz z autem bez turbo? Juz pomijam fakt, że jak nie masz o tym pojęcia to pourywasz zapewne jakieś śruby. Ja bym odradzał, bo jak to mówią chytry dwa razy traci. Przecież wyjęcie turbo nie będzie kosztowało majątek.

Wyjme i podmienie bo mam zamiar kupic turbine. No faktycznie pojecia nie mam... wiec tak jak piszesz zaprowadze leona do mechanika...
Zobacz Profil
fafik1000
Stella +
Stella +
 
Posty: 94
Dołączył(a): 17 marca 2013, 16:37
Lokalizacja: Białystok/Uk
Auto: Seat Leon
Silnik: ARL 1.9

Re: Demontaż, czyszczenie i montaż turbiny TDI w ASV

Postprzez przebor » 17 kwietnia 2015, 06:36

Jakbyś się jednak decydował to masz tutaj bardzo dokładnie opisane krok po kroku -> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=35&t=563633

Trzeba mieć specjalnie przygotowany klucz płaski 17 żeby nie uszkodzić przewodu olejowego.
Wysłane z ATARI 65XE
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
przebor
Sport
Sport
 
Posty: 406
Dołączył(a): 5 lipca 2006, 18:09
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Leon 1m
Silnik: ASV 1.9

Re: Demontaż, czyszczenie i montaż turbiny TDI w ASV

Postprzez fafik1000 » 19 kwietnia 2015, 13:17

przebor napisał(a):Jakbyś się jednak decydował to masz tutaj bardzo dokładnie opisane krok po kroku -> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=35&t=563633

Trzeba mieć specjalnie przygotowany klucz płaski 17 żeby nie uszkodzić przewodu olejowego.

Dziekuje za swietny poradnik :) krok po kroku wiem co mam robic i mysle, ze podolam zadaniu :)
Zobacz Profil
fafik1000
Stella +
Stella +
 
Posty: 94
Dołączył(a): 17 marca 2013, 16:37
Lokalizacja: Białystok/Uk
Auto: Seat Leon
Silnik: ARL 1.9

Re: Demontaż, czyszczenie i montaż turbiny TDI w ASV

Postprzez bzyniu28 » 18 października 2015, 19:07

Witam koledzy,
Dawno nic nie pisałem, ale dopadło mnie trochę dłubania przy motorowni. Między innymi wymontowanie i czyszczenie turbiny, kolektora ssącego, wywalenie EGR-a, wycięcie odmy z dolotu, zdjęcie i naprawa miski olejowej i przy okazji wymiana skrzyni :)
Przejdę do sedna, przy demontażu turbiny gdy odkręcałem odprowadzenie oleju z turbiny, stojąc w kanale pod autem, spadła mi na głowę część którą zamieściłem na fotce, podejrzewam że jest to jakaś część pochodząca z okolic kolektora ssącego bo otwory się zgrywają ze szpilkami kolektora ale nie wiem co to i jak ma być wkomponowane :) Jesteście mi w stanie pomóc po zdjęciu?

Obrazek
Zobacz Profil
bzyniu28
Sport
Sport
 
Posty: 240
Dołączył(a): 27 sierpnia 2013, 14:40
Auto: LEON 1M
Silnik: ASV 1.9

Re: Demontaż, czyszczenie i montaż turbiny TDI w ASV

Postprzez Pavulon87 » 18 października 2015, 19:27

Nie ma żadnego numeru na tej części?
Jeśli cię to uspokoi, to nie spotkałem się z niczym takim(ani podobnym) u siebie, ale i w etce nie widać takiej części.
Zobacz Profil
Pavulon87
Signo
Signo
 
Posty: 142
Dołączył(a): 6 maja 2015, 16:20
Lokalizacja: Częstochowa
Auto: Leon 1M
Silnik: ASV 1.9

Re: Demontaż, czyszczenie i montaż turbiny TDI w ASV

Postprzez bzyniu28 » 18 października 2015, 19:30

No właśnie numeru żadnego nie ma, bo gdyby był numer to pewnie bym to jakoś namierzył.
Zobacz Profil
bzyniu28
Sport
Sport
 
Posty: 240
Dołączył(a): 27 sierpnia 2013, 14:40
Auto: LEON 1M
Silnik: ASV 1.9

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Leon 1 - Techniczne Diesel

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość