
Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior
offca napisał(a):Czyli po kazdej zimie czeka mnie czyszczenie turbawki? Jesli sytuacja bedzie sie powtarzac to oddam na pewno do czyszczenia, koszt u mojego mechanika to 400zl i daje gwarancje na rok
Wysłane z Note
Martinus1985 napisał(a):Gazem pracuj aby kierownice pracowały w pełnym zakresie a będzie OK
marcus415 napisał(a):Martinus1985 napisał(a):Gazem pracuj aby kierownice pracowały w pełnym zakresie a będzie OK
i zalewaj dobrej jakosci paliwo.
Vitu napisał(a):Witam około 4 tyś KM temu wyczyściłem turbinę , od momentu czyszczenia silniczek chodził bardzo dobrze , palił od razu czy zimny czy ciepły i chodził równo i stosunkowo cicho. Od jakiegoś czasu łapał sporadycznie Notlauf jednak od wczoraj łapie go cały czas przy 3 tyś , do tego zaczął znowu głośno chodzić tak jak przed czyszczeniem turbo , niekiedy przy odpalaniu się zakrztusi i przez chwile mocno go telepie.
Silnik ASV 110 194 tyś na zegarze.
Dla jakich grup zrobić logi stat/dynam ? chciałbym przed kupnem turbiny wykluczyć wszystkie inne możliwe przyczyny. Pozdrawiam.
uciu_85 napisał(a):Dragster,
zrobilbym Ci logi ale masz do mnie ok 170 mil, wiec troche daleko:/
marpit napisał(a):Mam na pewno problem z przeładowaniem ale na razie bez interwencji komputerowej.
Zrobione już na tym około 10 kkm styl jazdy mulasty do 2000
Czy mogą być jakieś skutki jazdy na przeładowaniu zakładając że jeździ się w 90% do tych 2000 czasami 2500 i czy warto by ewentualnie czyścić turbo skoro dalej będzie się jeździć do 2000?
marpit napisał(a):Czy mogą być jakieś skutki jazdy na przeładowaniu zakładając że jeździ się w 90% do tych 2000 czasami 2500 i czy warto by ewentualnie czyścić turbo skoro dalej będzie się jeździć do 2000?
transit_master napisał(a):Wszystkie.
Dragster napisał(a):moge powiedziedziec ze mam podobnie,
w Niedziele odebralem auto od mechanika, po czyszczeniu turbiny bo nie jechal tak jak powinien i lapal tryb awaryjny (czasami).
przez kilka dni bylo idealnie, lekkie nadepniecie gazu odrazu rwal do przodu bez problemu. Szybka reakcja na gaz.
oczywiscie granica miedzy 900/1000 obrotow a powyzej 2000 kiedy turbo pompuje pelna moca bylo duze. NO I SIE SKONCZYLO!
naciskam na gaz, auto przyspiesza rowno 1 bieg, drugi, silnik wyje bardziej niz jeszcze kilka dni temu i nie ma znaczenia czy jest przed 2000 obrotow czy po. Jedzie tak samo.
nie lapie trybu awaryjnego.
krotko mowiac nie czuje juz kiedy turbina zaczyna pompowac na maxa :/
Auto nie reaguje juz tak na gaz jak zaraz po czyszczeniu.
Nie jestem w stanie zrobic zadnych logow bo nie mam pojecia jak to zrobic a dwa tutaj (w UK) zaden serwis niczego takiego nie robi.
specjalistyczny zaklad pewnie by zlogowal auto ale cena uslugi to z 10-20% ceny samochodu
podsumowanie:
- jedzie tak samo bez wzgledu na obroty
- nie czuc doladowania po przekroczeniu 2000 ob/m
- silnik glosniejszy
- strata szacowana na okolo 10- 20KM w calym zakresie obrotow
(moim zdaniem tak jak bylo do tej pory powinien mulic do 2000 ob/m a pozniej zdecydowany power!)
- nie bierze oleju
- nie kopci
- nie ma zwiekszonego spalania
- nie lapie trybu awaryjnego
- wkreca sie na obroty
Prosze o pomoc,
dzieki!
kwestia stanu turbiny i pompy vacuum. Zawór N75 na jałowym wykorzystuje około 75% całego podciśnienia z pompy vacuum. Wiec przeliczając ze masz -0.9 na pompie vacuum to pierwsze ustawienie dał bym na -0.7 baramotyka8 napisał(a):Koledzy a jakie cisnienie jest potrzebne do ustawienia gruszki przy turbinie ASV(przy jakim cisnirniu kierowniczki powinny sie na ful otworzyc ?)
leon69yh napisał(a):Witam.
Mam problem ze swoim Leonem Cupra 4 seria silnik ARL 150 km. Założyłem sobie czujnik boost i od razu pokazywał mi ze turbo przeładowuje przy niskich obrotach, biegi jeden dwa i trzy jakoś tak mula. Pojeździłem chwilkę i wydmuchało mi uszczelkę pod głowica. Samochód oddałem do mechanika rozkręcił wszystko wymienił uszczelkę i cały tam potrzebny osprzęt, turbo oddał do regeneracji w Tęgoborze. Turbo wróciło powiedzieli mu że coś z geometria było i że ustawił teraz na 1,8 bara. objawy są takie że ze pierwsze trzy biegi są słabe. Samochód mułowaty i dobre przyśpieszenie ma dopiero na 3500 obrotów. na czwartym i piątym biegu ładnie idzie. Wczoraj bylem u kolegi co robi softy i wgraliśmy softa. Samochód dużo żywszy ładnie się kręci ale turbo pokazuje na vagu ze kręci się do 2983,5 bara.. na orginalnym sofcie 2750 bodajże. w poniedziałek jadę wgrać serie znów. nie wiesz co można zrobić? żeby samochód chodził tak jak powinien. nowe turbo? i gdzie mogę kupić? bo już w regeneracje nie chcę się bawić bo słyszałem ze z tymi turbinami od ARL jest problem i mało kto zrobi ją dobrze.
transit_master napisał(a):niedoładowanie. Stąd traci na przyspieszeniu. Sprawdź szczelność układu podciśnienia. Basic Settings grupa 011 i patrz czy sztanga siłownika przy turbo porusza się w górę i dół czy też stoi w dolnym położeniu.zgrzyt napisał(a):błąd nr. 17964.
Powrót do Leon 1 - Techniczne Diesel
Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 0 gości