Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Wszystko co dotyczy silnika, przeniesienia napędu, modyfikacji, ...

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez 666damian » 24 czerwca 2012, 14:43

Witam! Temat stary jak swiat a jw.przeladowanie,mam problem poniewaz czyscilem turbo ok 2 miesiace temu sam tj.papier wodny ,600,800,1200.Staralem sie to zrobic jak najlepiej i po dwoch miesiacach znow problem z kierownicami turba,studjujac forum przyczyn moze byc duzo tj kat wtrysku ( umnie 49) sam ustawialem ,wiec moze wtryski tylko nie wiem jak je sprawdzic prosil bym o sugestje odnosnie sprawdzenia wtryskow lub innych przyczyn .samochod nie kopci ,czami pusci baka ale to diesel.Jest jaks mozliwosc choc czesciowej diagnozy za pomoca vaga.Dziekuje za kazde info.
(przepraszam za brak polski znakow)
witam ponownie, nie zrobilem jeszcze logow ale co zuwazylem ze jak silnik jest zimny to turbo przeladowuje (mam boost gauger) gdy tylko sie rozgrzeje sztanga rusza sie bez problem niema mowy o przeladowaniu.Czym moze to byc spowsodowane mozliwe jest np. ze vacuum pompa lepiej pracuje,nieszczelnosc ,wadliwa gruszka itp.Prosilbym o wszelkie sugestie ,z gory dziekuje.
666damian
Zobacz Profil
666damian
Stella
Stella
 
Posty: 25
Dołączył(a): 17 stycznia 2009, 20:04
Lokalizacja: anglia
Auto: seat leon

Reklama

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez Hormonek » 24 czerwca 2012, 22:44

Kolego a może wiesz co z moim leonkiem się dzieje ? Może mógłbyś pomóc ?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Hormonek
Stella
Stella
 
Posty: 14
Dołączył(a): 1 czerwca 2012, 21:26
Auto: Seat Leon

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez transit_master » 25 czerwca 2012, 08:21

Hormonek, operator szklanej kuli ma teraz urlop. Wiesz okres wakacyjny :-P
Zrób logi to będzie można coś więcej powiedzieć.
Yamaha Grizzly 700 EFI EPS bighorny, dystanse x-atv, alu osłony zygo, grzane manetki bronco, przedni bumper, warn vantage 3000, ledowe ringi, wskaźnik stage6, wypala Hero 7 Black :D I jest ogień!!!
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
transit_master
Cupra
Cupra
 
Posty: 4209
Dołączył(a): 13 grudnia 2007, 23:59
Lokalizacja: Guangzhou
Auto: w ...uj oszczedne
Silnik: benzyna inny

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez leon69yh » 25 czerwca 2012, 12:55

Marcin_TDI napisał(a):leon69yh,
leon69yh napisał(a):

masz ewidentnie źle ustawione turbo !


a jak ma być ustawione turbo w ARL?
Zobacz Profil
leon69yh
Stella
Stella
 
Posty: 19
Dołączył(a): 9 stycznia 2012, 11:34
Auto: leon

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez GangstaMarc » 25 czerwca 2012, 13:37

666damian, mam identycznie w Toledo AHF ojca... póki co nie mam czasu się tym zająć bo nie ja tym jeżdżę. Nie pałuje po prostu autka do póki się porządnie nie zagrzeje. Dziwna sprawa jak dla mnie, ale nie zagłębiałem się w tą tematykę. Na słabo rozgrzanym silniku ( nawet mimo 90stopni płynu chłodniczego na blacie) AHF przeładowuje o prawie 400-500mbar, a na porządnie zagrzanym można pałować do woli, a logi pokazują praktycznie idealne ładowanie. Stawiam na zapieczone kierownice bo ojciec uprawiał tym autem PSJ... Próbowałem go trochę odmulić pałując na ekspresówce, ale tak jak pisałem jak się porządnie zagrzeje to można cisnąć do woli a i tak nie złapie notlaufa. Sztanga chodzi ładnie przy naciskaniu palcem.
:zabawa:
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
GangstaMarc
Sport
Sport
 
Posty: 610
Dołączył(a): 24 czerwca 2010, 12:56
Lokalizacja: świętokrzyskie
Auto: TopSport ARL+
Silnik: ARL 1.9

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez 666damian » 25 czerwca 2012, 13:58

Witam trochę dziwna sprawa podjade na podnosnik i zobaczę dokładnie czy to wina sztangi
666damian
Zobacz Profil
666damian
Stella
Stella
 
Posty: 25
Dołączył(a): 17 stycznia 2009, 20:04
Lokalizacja: anglia
Auto: seat leon

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez Fatum » 26 czerwca 2012, 18:40

Ja byłem wczoraj sprawdzić i było na 3 i 4 biegu od 1500 tysiaca do 4200 tak ze od 2500-3000 pokazywało 2900 do 3000 przeładowanie a pozniej spadało czyli narazie mozna powiedziec ok , a powinno być około 2500 . Moze to wina przepływki ,bo też coś swiruje . Turbo mi sie poci obok interculera tez ,ale po sciagnieciu węża 2 kropelki kapły i spokój oleju nie ubywa . Powiedzcie mi kupić tych 8 oringów z numerem 117 - 2 sztuki 117 F i H po 3 sztuki ori i założyć - czy pocenie sie to normalna sprawa ? :) dzieki za pomoc

jeszcze jedno pytanie czy przy zmianie biegów wasze turba tez oddaja taki odgłoś dziwny tak do 2400 obrotów ? tak jakby cos zasysało
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Fatum
Stella +
Stella +
 
Posty: 82
Dołączył(a): 13 maja 2012, 11:25
Lokalizacja: Rybnik
Auto: Leos ARL

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez transit_master » 26 czerwca 2012, 22:47

Fatum napisał(a):czy pocenie sie to normalna sprawa ?
normalna.
Fatum napisał(a):czy przy zmianie biegów wasze turba tez oddaja taki odgłoś dziwny tak do 2400 obrotów ? tak jakby cos zasysało
nie tyle przy zmianie biegów co puszczeniu gazu.
P.S. przepływki nie zlogowałeś?
Yamaha Grizzly 700 EFI EPS bighorny, dystanse x-atv, alu osłony zygo, grzane manetki bronco, przedni bumper, warn vantage 3000, ledowe ringi, wskaźnik stage6, wypala Hero 7 Black :D I jest ogień!!!
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
transit_master
Cupra
Cupra
 
Posty: 4209
Dołączył(a): 13 grudnia 2007, 23:59
Lokalizacja: Guangzhou
Auto: w ...uj oszczedne
Silnik: benzyna inny

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez Nogaj » 26 czerwca 2012, 23:02

Fatum napisał(a): Moze to wina przepływki ,bo też coś swiruje

Przepływka Ci nie spowoduje overboostów...zajechana gruszka albo geometria :wink:
TDI+ by Goodhope
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Nogaj
Sport
Sport
 
Posty: 662
Dołączył(a): 16 maja 2009, 09:25
Lokalizacja: PO w CNA z PWA
Auto: Leon
Silnik: ASZ 1.9

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez Fatum » 27 czerwca 2012, 16:22

w jakim stanie stawiacie te turbo wytrzymie rok ? :) jezdze na zimnym do 2000 oborotów jak sie zagrzeje maks 2600 zmiana biegów .

P.S. przepływki nie zlogowałeś?

no nie bardzo nawet niewiem tylko Axee mowil ,ze to moze wina przepływki .

gruszka geometria ? turba rzecz jasna ? .

a co powiedzcie o tym zestawie oringów 117 - 2 sztuki 117F - 3 sztuki i 117H 3 sztuki . 120 zł za 8 oringów pouszczelniać czy jak ? Ponoc przy 195000 km nowe turbo auto ma teraz 255000 i juz sie poci ? :) EGR zaslepiony no i taki nagar tez sie tam zbiera w dolocie . Ale umyje teraz motor i bede sledził na bieżąco ;)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Fatum
Stella +
Stella +
 
Posty: 82
Dołączył(a): 13 maja 2012, 11:25
Lokalizacja: Rybnik
Auto: Leos ARL

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez fido70 » 28 czerwca 2012, 09:07

Sporo się naczytałem, zarówno niniejszego forum jak i innych źródeł, ale do rzeczy...
Niestety - stało się. Notlauf, brak mocy, diagnoza - zapieczone kierownice turbiny - ciężko chodząca sztanga, momentami niby działa, ale to już nie to co było przed wtorkiem.
Diagnoza odbyła się w "zaufanym" warsztacie, podpięcie pod komp, wstępnie wykluczone inne dolegliwości (EGR, przepływka). Za jedynie słuszną zalecaną naprawę zalecono mi zakup nowej turbiny, bo (tu cytuję warsztat):
1. Firma Garrett nie przewiduje regeneracji, czyszczenia itp
2. Jest to niebezpieczne bo jak coś się nie do końca uda, to można mieć więcej problemów z samym silnikiem
3. Jest to nieskuteczne (czytaj: jeśli ktoś proponuje czyszczenie/regenerację - to oszukuje) i za rok się awaria odnowi.

A zatem moje pytanie. Naprawiać (jeśli tak - to gdzie w Wa-wie; celowo nie podaję nazw serwisów aby niczego z tego co znalazłem i obdzwoniłem - nie sugerować), czy kupować? Podaję koszty:
- Nowa turbina ok. 2.300zł + demontaż/montaż + wymiana oleju, filtrów. Razem ~3.000zł
- Naprawa - regeneracja/czyszczenie 700-900zł (profesjonalna, z piaskowaniem, wyważaniem, wymianą łożysk jeśli trzeba)
+ montaż/demontaż + wymiana oleju, filtrów. Razem ~1.500zł
--------------
Pozdrawiam
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
fido70
Stella +
Stella +
 
Posty: 33
Dołączył(a): 12 maja 2009, 19:46
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Leon II (1P)

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez Fatum » 28 czerwca 2012, 10:09

kolega remontował wymiany olejów filtrów jezdzi rok w VW Golf 110KM TDI i nic sie nie dzieje . Ja bym regenerował ...
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Fatum
Stella +
Stella +
 
Posty: 82
Dołączył(a): 13 maja 2012, 11:25
Lokalizacja: Rybnik
Auto: Leos ARL

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez chlorek » 28 czerwca 2012, 11:47

fido70, MOTO-REMO - Warszawa, uważaj na podróbki Rumuńskie bo pełno ich.
Zobacz Profil
chlorek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 7518
Dołączył(a): 19 kwietnia 2011, 17:53
Lokalizacja: WU
Region: mazowieckie
Auto: Focus ST-line MK3
Silnik: CJXA 2.0

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez peter174 » 28 czerwca 2012, 13:48

florek napisał(a):uważaj na podróbki Rumuńskie bo pełno ich

a po czym je poznac ?
Podpis niezgodny z regulaminem /usunięto Admin
Zobacz Profil
peter174
Sport
Sport
 
Posty: 405
Dołączył(a): 3 maja 2006, 13:23
Lokalizacja: Białystok
Auto: Toledo ASZ

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez chlorek » 28 czerwca 2012, 14:12

powinna być znamionka z jakiego kraju pochodzi. MOTO-REMO dla przykładu ma Turbo do ARL za 3200zł a na allegro kosztuję 2200zł to możesz sobie sam odpowiedzieć na pytanie :-D Kiedyś chciałem aby pacjent mi wysłał zdjęcie ale po tym kontakt się urwał. Proponuję zatem kupić u sprawdzonego sprzedawcy z gwarancją bo potem się rozczarujesz.
Zobacz Profil
chlorek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 7518
Dołączył(a): 19 kwietnia 2011, 17:53
Lokalizacja: WU
Region: mazowieckie
Auto: Focus ST-line MK3
Silnik: CJXA 2.0

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez PiterEL » 28 czerwca 2012, 14:50

Ja opisze swoj problem. Moze dzieki wam uda mi sie go rozwiazac bo ciagnie sie on juz od dawna. Mam Seata leona 1 1.9 TDI ASV 110KM. Niedawno dopiero jakos w marcu tego roku zrobiony został program w COMSPORCIE na ok 135KM, jednak problem byl juz przed programem. Notorycznie syfi sie zmienna geometria w turbo. W styczniu była regenerowana w firmie w Łodzi DIAG MECH "Sztupecki". Tzn była robiona cała usługa regeneracji ze względu na czeste zapiekanie i juz wtedy tez odglosy wydawała jak schodziła z obrotów. Była ona odsyłana przez SZTUPECKIEGO do TURBO TECA bo tam oni odsyłaja na regeneracje. Ok zamontowali mi turbo. Było ok do czerwca tego roku. Czyli raptem 6 miesiecy. Auto nieraz nie mialo mocy od dolnych obrotów. Po diagnozie w COMPSPORCIe wyszlo ze znow turbina od dołu nie pompuje a w górnych obrotach przeładowuje. Pojechalem do SZTUPECKIEGO bo gwarancja jest na 24 miesiace, zdjeli gruszke na turbo i rzeczywiscie zmienna geometria miała ewidentny opor ze nawet nie dalo rady reka ruszyc dalej niz do pewnego momentu. Ok SZTUPECKI wymienil mi turbo na inne nowe zregenerowane. Jest ok. Niby oni przy kazdej robocie diagnozuja i mowia ze parametry auta sa wszystkie poprawne. Dzis byłem u nich bo mam tez dalej problem z hamulcami(a u nich je robilem) i szef powiedzial mi nowine ze moje turbo co mi zdjeli zostalo nie uznane na reklamacji gdyz zmienna geometria jest cala zasyfiona na max. I jak powiedzial mi szef jest kilka stów w plecy a z moja ta zmieniona kilka dni temu zrobi sie znow to samo. Wiec przyczyna jest dalej. Od wczoraj mam zaslepiony zgodnie z zaleceniem COMPSPORTu zawor EGR. Wyjeta jest metalowa rurka i przykrecone sa dwie podkladki z blachy ok 6mm pod EGR i na kolektor. Wczesniej był egr zaslepiony za pomoca wlozonej kulki od łożyska w wezyk od sterowania EGRem. Mam też odłączoną odme . Teraz jest do OIL CATCH TANKa a kiedys była odłączona od dolotu i odprowadzona pod auto. Ale smierdzialo spalinami i zalozylem zbiornik. Takze syf z odmy w znikomej ilosci idzie do dolotu. Nie wiem co jeszcze jest nie tak. Prosze was o pilna pomoc bo mam do 10 sierpnia czas na naprawe bo wyjezdzam na Chorwacje. Nie wiem gdzie juz szukac przyczyny a nie chce ładować pieniedzy znow w turbo za pol roku. Oleju silnik moze troszke bierze. Przejechalem ok 7 tys km i moze z 0,5L dolałem... Jezdze na oleju MOTUL 10W40. To jak byla banka 5L to jeszcze troche w niej zostalo z 2-3 setki. Ratujcie prosze... Patryk z Łódzkiego COMPSPORTu mowil ze mial podobny przypadek kiedys i niby korekcje na wtryskach byly poprawne ale wymiana na inne wtryski pomogła... Czy to moze miec znaczenie. Gdzie udawac sie z wtryskami... Mnie juz rece opady bo tyle kasy co juz poszlo to masakra a kolejny temat to walcza mi z hamulcami 280mm u SZTUPECIEGO... ale to juz napisze w innym temacie. Polecie dobre zaklady z rejonu Lodzi odnosnie sprawdzenia wtrysków...
Seat EXEO 2.0 TDI CR 170KM CAHA wersja FR - jest obecnie

Seat LEON 1M 1.9 TDI ASV+BOSCH 216+Turbo ASZ+Eibach Pro Kit+Tomason TN4
157 KM / 348 Nm Powered by BARTPOL/KINGSOFT - był ale sentyment pozostał :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
PiterEL
TopSport
TopSport
 
Posty: 1191
Dołączył(a): 12 października 2010, 11:54
Lokalizacja: EL
Auto: Exeo 2.0 TDI CR
Silnik: CJXA 2.0

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez michal3m » 26 lipca 2012, 18:32

witam mam pytanie ska najlepiej dostanę sie do sztangi turbo? gdzie ona dokładnie ejst w silniku asv? moze ktoś mogłby pomóc? mile widziane zdjecie, z góry dziękuje za pomoc
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
michal3m
Sport
Sport
 
Posty: 276
Dołączył(a): 4 czerwca 2010, 22:20
Lokalizacja: Gdynia
Auto: Seat Leon

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez Nogaj » 26 lipca 2012, 20:52

Sztanga jest przy turbo nad gruszką a najwygodniej się do niej dostać z kanału.
TDI+ by Goodhope
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Nogaj
Sport
Sport
 
Posty: 662
Dołączył(a): 16 maja 2009, 09:25
Lokalizacja: PO w CNA z PWA
Auto: Leon
Silnik: ASZ 1.9

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez michal3m » 27 lipca 2012, 18:51

dziękuje za pomoc , z góry dostep słaby musze na kanał podskoczyć
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
michal3m
Sport
Sport
 
Posty: 276
Dołączył(a): 4 czerwca 2010, 22:20
Lokalizacja: Gdynia
Auto: Seat Leon

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez rredox » 23 września 2012, 12:39

Witam
Poszukuję pomocy. Mój Leon łapie notlaufa. Wyskakujące błędy to 17965 i 17563:
" 3 Faults Found:
17965 - Charge Pressure Control: Positive Deviation
P1557 - 35-10 - - - Intermittent
17563 - Manifold Pressure Sensor (G71): Short to B+
P1155 - 35-10 - - - Intermittent
17664 - Engine Coolant Temp Sensor (G62): Open or Short to Plus
P1256 - 35-10 - - - Intermittent "

Objawy jak u kolegi który założył temat, czyli przy wyższych obrotach (różnie: 3000, 3500, 2500) silnik wchodzi w tryb awaryjny i brakuje mocy. Po porządnym rozgrzaniu silnika problem nie występuje. Sztanga się porusza (zarówno ręcznie jak i wysterowywana przez VAG-COM), ale trudno mi powiedzieć czy opór który przy tym występuje jest odpowiedni czy za duży :| . Zamieniałem zawór N75 i N18 z innego Leona i problem dalej występował. Po wypięciu przepływki silnik od razu po zapaleniu był w trybie awaryjnym i brakowało mocy. W jaki sposób można wyeliminować przepływkę jako przyczynę notlaufa?

Logi:
BS:
Log (0 - 003)
Log (1 - 004)
Log (2 - 011)
Log (3 - 000)

Statyczne

Log (4 - 004)
Log (5 - 001)
Log (6 - 007)
Log (7 - 003)
Log (8 - 011)
Log (9 - 000)
Log (10 - 018)
Log (11 - 013)
Log (12 - 014)

Dynamiczne #1 (z występującym notlaufem)

Log (13 - 000)
Log (14 - 008)
Log (15 - 004)
Log (16 - 001)
Log (17 - 010)
Log (18 - 003)
Log (19 - 000)
Log (20 - 011)

Dynamiczne #2 (po rozgrzaniu silnika, bez notlafua)

Log (21 - 011)
Log (22 - 001)
Log (23 - 004)
Log (24 - 008)
Log (25 - 000)
Log (26 - 003)
Log (27 - 010)

Jeżeli coś pomieszałem albo nie zamieściłem jakiejś informacji to z góry wielkie sorry. Czekam na pomoc Kolegów w analizie przyczyny notlaufa.
Pozdrawiam
Zobacz Profil
rredox
Stella
Stella
 
Posty: 5
Dołączył(a): 20 sierpnia 2012, 18:08
Lokalizacja: Olsztyn
Auto: Leon 1.9TDI Spirit
Silnik: ASV 1.9

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez Marcin_TDI » 29 września 2012, 14:47

wymień najpierw map sensor i zobacz czy nie ma nieszczelności w podciśnieniach
http://WWW.SERCE-HELI.PL - zbieramy pieniążki na operację serduszka dla mojej Córki
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Marcin_TDI
Cupra R
Cupra R
 
Posty: 5546
Dołączył(a): 14 czerwca 2005, 21:52
Lokalizacja: Warszawa - Ząbki
Auto: pozyczone

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez PiterEL » 7 października 2012, 20:15

Witam
Mam do was prosbe o pomoc gdyz moje auto od ponad roku ciagle ma problemy z turbina. Ciagle zapieka sie geometria. Opisze po kolei co bylo robione. Na poczatku była tyko czyszczona turbina co srednio 2-3 miesiace. Został wytłuczony katalizator oraz zaślepiony EGR. Problem dalej występował. Turbina została oddana na regeneracje do firmy TURBO TEC. Po zamontowaniu po ok 4 miesiacach znów uległa zapieczeniu. Tzn Notlaufa nie łapał ale juz na logach było ze przeladowuje. ZOstała wymieniona na inna zregenerowana tez w turbo tecu. I po tym odrazu były wymienione wtryski bo było podejrzenie ze moze leja paliwo. Jednak problem znow wrocil. Dziś zrobiłem log 011 i widać ze przeładowuje. Pozniej jak silnik ostygł ruszałem sztangą razem z tym dzynksem od kierownic w turbo i było słychac takie skrzypienie. Sztanga jakby kilka mm nie cofała sie do końca jak ja pusciłem. Lekko pozniej mozna bylo cofnac i skrzypniecie było. Nie wiem czego to wina. Zawsze jak była zapieczona to było identyczne skrzypienie. Nie wiem juz co moze byc powodem ze problem dalej wystepuje. Takim sposobem mozna ciagle sobie wyjmowac turbo i czyscic. Teraz byl to okres od czerwca do pazdziernika i zrobione ok 6tys km. Autko bierze troszke oleju. ALe chyba jak kazde w tym wieku bo to 2002 r. ALe banka 5L starcza na caly okres wymiany co ok 10tys km. Zalewany olej to MOTUL 6100 10W40. Wszystkie filtry wymieniane regularnie. Autko pali rano poprawnie i nie ma jakos innych problemow. Spalanie w trasie przy jezdzie ok 130-140km/h to ok 5L. Nie wiem co wiecej podać. Bardzo prosze o pomoc gdyz juz to auto mnie doprowadza do ruiny. Juz mysle zeby je sprzedac jesli nie znajde powodu bo takie uzywanie go moze sie zle skonczyc. Moze ktos ma jeszcze jakies pomysly co jeszcze mozna sprawdzic... Bardzo prosze wszystkich znawcow o pomoc

Dane auta: Silnik 1.9 TDI ASV i był zrobiony program w firmie COMPSPORT
Wtryski sa zregenerowane na oryginalnych koncowkach BOSCH i od sprawdzonego czlowieka z ustawionymi poprawnie cisnieniami. Wtryski 216
EGR zaslepiony blaszanymi zaslepkami fizycznie.

Jaka powinna byc dawka paliwa na wtryskach 216 ? U mnie jest ok 4,2mg/R
Seat EXEO 2.0 TDI CR 170KM CAHA wersja FR - jest obecnie

Seat LEON 1M 1.9 TDI ASV+BOSCH 216+Turbo ASZ+Eibach Pro Kit+Tomason TN4
157 KM / 348 Nm Powered by BARTPOL/KINGSOFT - był ale sentyment pozostał :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
PiterEL
TopSport
TopSport
 
Posty: 1191
Dołączył(a): 12 października 2010, 11:54
Lokalizacja: EL
Auto: Exeo 2.0 TDI CR
Silnik: CJXA 2.0

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez Marcin_TDI » 7 października 2012, 20:16

a pompki są dobrze ustawione względem wałka ?? pokaż log 013 i 023 statyczny. jak tam odma ?
http://WWW.SERCE-HELI.PL - zbieramy pieniążki na operację serduszka dla mojej Córki
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Marcin_TDI
Cupra R
Cupra R
 
Posty: 5546
Dołączył(a): 14 czerwca 2005, 21:52
Lokalizacja: Warszawa - Ząbki
Auto: pozyczone

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez PiterEL » 7 października 2012, 20:24

Odma troszke jak to w takim autku pluła olejem wiec została podlaczona do OIL CATCH TANKA i zdecydowanie mniej idzie w dolot oleju. Jednak jakas ilosc napewno idzie.

Logi zrobie jutro bo dzis juz pozno. Rozumie ze mam ok 60s na postoju zrobic logi 013 i 023 ? Nie Basic setting ?

AHa i ja nie mam pompowtryskiwaczy tylko wtryski z pompa... Czyli ten starej generacji TDI...
Seat EXEO 2.0 TDI CR 170KM CAHA wersja FR - jest obecnie

Seat LEON 1M 1.9 TDI ASV+BOSCH 216+Turbo ASZ+Eibach Pro Kit+Tomason TN4
157 KM / 348 Nm Powered by BARTPOL/KINGSOFT - był ale sentyment pozostał :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
PiterEL
TopSport
TopSport
 
Posty: 1191
Dołączył(a): 12 października 2010, 11:54
Lokalizacja: EL
Auto: Exeo 2.0 TDI CR
Silnik: CJXA 2.0

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez Marcin_TDI » 7 października 2012, 20:54

a to sory - coś mi sie powaliło że to PD. słuchaj - zdejmij sobie kolektor dolotowy i zobacz co widać po kanałach dolotowych - może jest zły stosunek powietrza z paliwem i sta generuje się sadza co zabija Ci turbo... tylko głośno myślę !
http://WWW.SERCE-HELI.PL - zbieramy pieniążki na operację serduszka dla mojej Córki
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Marcin_TDI
Cupra R
Cupra R
 
Posty: 5546
Dołączył(a): 14 czerwca 2005, 21:52
Lokalizacja: Warszawa - Ząbki
Auto: pozyczone

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez PiterEL » 7 października 2012, 21:00

Marcin_TDI napisał(a):a to sory - coś mi sie powaliło że to PD. słuchaj - zdejmij sobie kolektor dolotowy i zobacz co widać po kanałach dolotowych - może jest zły stosunek powietrza z paliwem i sta generuje się sadza co zabija Ci turbo... tylko głośno myślę !


A mozesz dokladniej opisac... Mam zobaczyc czy kolektor dolotowy jest zasyfiony sadza ? A jesli generuje sie zly stosunek powietrza z paliwem to co wtedy ? Jak naprawiac regulowac itd ?
Na poczatku jak byly problemy z turbo zanim poszlo na regeneracje to kolektor byl zdejmowany i byl czyszczony. Byl zasyfiony w srodku sadza ale nie jakos ze prawie go zalepilo. Bylo poporstu czarno ale otwory byly normalne... Takze bylo w normie zabrudzone.
Seat EXEO 2.0 TDI CR 170KM CAHA wersja FR - jest obecnie

Seat LEON 1M 1.9 TDI ASV+BOSCH 216+Turbo ASZ+Eibach Pro Kit+Tomason TN4
157 KM / 348 Nm Powered by BARTPOL/KINGSOFT - był ale sentyment pozostał :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
PiterEL
TopSport
TopSport
 
Posty: 1191
Dołączył(a): 12 października 2010, 11:54
Lokalizacja: EL
Auto: Exeo 2.0 TDI CR
Silnik: CJXA 2.0

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez Marcin_TDI » 8 października 2012, 07:14

bardziej chodziło mi na przykład o to że jeden z cylindrów na przykład nie przepala albo coś podobnego, powinno być widac to ładnie na wydechowym znowu, masz coś nie Tak ze spalaniem albo źle jezdzisz tdikiem.
http://WWW.SERCE-HELI.PL - zbieramy pieniążki na operację serduszka dla mojej Córki
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Marcin_TDI
Cupra R
Cupra R
 
Posty: 5546
Dołączył(a): 14 czerwca 2005, 21:52
Lokalizacja: Warszawa - Ząbki
Auto: pozyczone

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez PiterEL » 9 października 2012, 10:13

Tzn jezdzic zle chyba nie bo lubie go na obrtotach przeciagac...Czasem nawet do 4000 sobie go ciagne... Jedyny minus ze jezdze do pracy krotki odcinek ok 5km. Ale po pracy jezdze dluzsze no czasem tez krotkie.... Ale tez zdarza sie co jakis czas trasa ok 90 km

A jak to bedzie widac na kolektorze wydechowym ?pewnie musialbym oddac to komus bo ja az na tyle sie nie znam...tylko czy ktos mi to ogarnie... Boje sie ze skasuja albo powiedza ze jest ok lub cos w tym stylu. Marcin ile ty za takie cos bys wzial ode mnie jakbym z Łodzi przyjechał do Ciebie i czy na miejscu takie coś zdziałasz ?

A jesli by okazalo sie rzeczywiscie ze ktorys z cylibndrow nie przepala to co wtedy ?

-- 8 paź 2012, o 13:55 --

Jeszcze zapytam czy sztanga podczas max butowania gazu jest wciagana do gruszki czy wypychana z gruszki. A po odpaleniu auta gruszka wciaga max sztange ?

-- 8 paź 2012, o 19:51 --

Byłem na kanale dzis i odpiołem zawleczke od sztangi turbo. Zacząłem ruszac tym dzynksem od kierownic turbo i tak nie maja oporu tylko delikatny opor jest na samym koncu czyli na maksymalnie wysunietej sztandze. Jest takie skrzypienie... ALe co zauwazylem ze ten opor jest jakby poza maksymalnym wysunieciem sztangi. Ze ten dzynks ok 1-2 mm musialem cofnac aby zalozyc na wysunieta sztange... takze dziwne. Poprostu jak zdejmowalem sztange z dzynksa to on minimalnie jeszcze dal sie cofnac i z lekkim oporem.Ale wychodzi na to ze sztanga az tak mocno sie nie wysuwa. W druga strone czyli w kierunku chowania sie sztangi oporow zadnych nie ma. Poruszalem troche tym dzynksem aby moze ta sadza w srodku troche sie oskrobala ale dalej na samym koncu jest maly opor i skrzypienie. Zasysalem powietrze wezykiem aby gruszka wciagala sztange i puszczalem to gruszka maksymalnie ile sie da wysuwa sie. Czyli jakos nie blokowala sie. CHyba ze nie da sie zauwazyc tego w ten sposob. Ponizej wrzucam logi zrobione po tej operacji. CHyba ze to przeplywka np pada i dlatego jest przeladowanie ? Bo mowie ciagnalem podczas logow auto nawet do 4500obr i nie lapie w ogole notlaufa...

Dynamiczne:
Log (0 - 010)
Log (1 - 011)
Log (2 - 001)
Log (3 - 004)
Log (4 - 008)
Log (5 - 003)
Log (6 - 000)

Basic Setting
Log (0 - 011)
Log (1 - 004)
Log (2 - 000)
Log (3 - 003)

Statyczne
Log (0 - 004)
Log (1 - 003)
Log (2 - 000)
Log (3 - 001)
Log (4 - 007)
Log (5 - 013)

Proszę o pomoc. Ja juz nie wiem do kogo jechac z tym autem i co robic juz...

-- 8 paź 2012, o 23:56 --

Jeszcze mam wrazenie ze od soboty kiedy to sprawdzilem logiem ladowanie turbo, ze turbina bardziej gwizdze... A tez w sobote wjechalem po ulewie w duza kaluze na cala szerokosc auta ze auto mocno mi wyhamowalo. Byla to spora predkosc. Mozliwe ze gdzies powstala nieszczelnosc i przez to turbe przeladowuje i mocniej gwizdze ? Gdybam tak tylko i pytam...

-- 9 paź 2012, o 11:13 --

A ma ktos moze do pokazania ładowania turbo w silniku asv z programem jakims normalnym lajtowym ?
Seat EXEO 2.0 TDI CR 170KM CAHA wersja FR - jest obecnie

Seat LEON 1M 1.9 TDI ASV+BOSCH 216+Turbo ASZ+Eibach Pro Kit+Tomason TN4
157 KM / 348 Nm Powered by BARTPOL/KINGSOFT - był ale sentyment pozostał :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
PiterEL
TopSport
TopSport
 
Posty: 1191
Dołączył(a): 12 października 2010, 11:54
Lokalizacja: EL
Auto: Exeo 2.0 TDI CR
Silnik: CJXA 2.0

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez Goodwin » 15 października 2012, 15:20

A co powiecie o tym:
Log (0 - 011)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Goodwin
Stella
Stella
 
Posty: 24
Dołączył(a): 28 kwietnia 2011, 11:01
Lokalizacja: Limanowa
Auto: Leon 1M
Silnik: ASV 1.9

notlauf, bez przyczyny

Postprzez Marcin Wejherowo » 16 października 2012, 16:05

Witam , przez ostatni tydzień jeździłem leonkiem i wszystko było w porządku...wyjeżdżam dzisiaj i po 500 metrach tracę moc i zero reakcji na gaz , w dodatku miga mi kontrolka świec żarowych , gasiłem i odpalałem kilka razy i to samo 500 metrów i znów to samo , nawet na parkingu na biegu jałowym ...i to wszystko tak bez powodu. Możliwe że mi padło turbo ? a może to jakiś błahy problem , będę niezmiernie wdzięczny za jakieś wskazówki.
Pozdrawiam
Zobacz Profil
Marcin Wejherowo
Stella
Stella
 
Posty: 25
Dołączył(a): 20 lipca 2012, 12:56
Auto: SEAT LEON 1.9 TDI

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez marpit » 27 października 2012, 09:40

Czyściłem turbinkę 3000 km i znowu to samo. Na 3 to idzie do 3500 a potem na każdym biegu łapie muła około 2200. A więc nie ma co czyścic tylko trzeba wyeliminować przyczynę. Przeglądając rożne tematy to chyba największą uwagę trzeba zwrócić na wtryski?
Zobacz Profil
marpit
 

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez SerAcer » 27 października 2012, 14:01

http://img97.imageshack.us/img97/8150/tabelawp.png

Poczytaj więcej tematów ;) Jest masa przyczyn zapiekających się łopatek.
Zobacz Profil
SerAcer
Stella +
Stella +
 
Posty: 61
Dołączył(a): 26 czerwca 2010, 00:06
Lokalizacja: Tychy
Auto: Leon

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez sztandi » 3 listopada 2012, 18:47

witam,
od pewnego czasu mam problem z przeładowaniem turbiny. zawór n75 sprawny, przepływomierz także ok. co może być przyczyną? pacjent 1,9 tdi 110 KM (AHF) z przebiegiem 205 tys km. może pomogą zrobione przed momentem logi statyczne i dynamiczne z kanałów 003, 004 i 011. zastanawiam się czy to nie gruszka sztangi albo zapieczone kierownice turbo. help!!!

link do loga statycznego:
http://vaglog.rtnet.pl/sztandi_103335.html

link do loga dynamicznego:
http://vaglog.rtnet.pl/sztandi_103336.html
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
sztandi
Stella
Stella
 
Posty: 7
Dołączył(a): 6 sierpnia 2011, 14:10
Lokalizacja: Pruszków
Auto: Seat Leon 1.9 AHF

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez Matin82 » 3 listopada 2012, 21:02

auto to seria ? bo przepływka bardzo dużo zawyża, turbo przeładowywuje też sporo...
Zobacz Profil
Matin82
Signo
Signo
 
Posty: 160
Dołączył(a): 27 grudnia 2010, 20:16
Lokalizacja: Gorzów Wlkp
Auto: Audi A3, Leon

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez sztandi » 3 listopada 2012, 21:40

tak, seria. przepływka wymieniona na nową oryg BOSCHA tydzien temu, bo stara wysiadła. po wyminaie auto odzyskało wigor, ale notlaufy pojawiają sie wczesniej - na III biegu przy 4000 obr, na IV przy 3400, a na V przy 3000. nie wiem co jest grane... wczesniej na III nie było przeładowań.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
sztandi
Stella
Stella
 
Posty: 7
Dołączył(a): 6 sierpnia 2011, 14:10
Lokalizacja: Pruszków
Auto: Seat Leon 1.9 AHF

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez transit_master » 3 listopada 2012, 21:59

Matin82 napisał(a):przepływka bardzo dużo zawyża,
i co z tego? Ważne aby nie zaniżała.
Przepływka jest ok. Przeładowanie w całym zakresie obrotów. Przy takim przebiegu dodatkowo obstawiam zapieczone kierownice.
P.S. Loguj auto do 4.200rpm. Najlepiej każdy log z osobna.
Yamaha Grizzly 700 EFI EPS bighorny, dystanse x-atv, alu osłony zygo, grzane manetki bronco, przedni bumper, warn vantage 3000, ledowe ringi, wskaźnik stage6, wypala Hero 7 Black :D I jest ogień!!!
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
transit_master
Cupra
Cupra
 
Posty: 4209
Dołączył(a): 13 grudnia 2007, 23:59
Lokalizacja: Guangzhou
Auto: w ...uj oszczedne
Silnik: benzyna inny

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez sztandi » 3 listopada 2012, 22:17

teraz logowałem do przeładowania i nie dało rady dojść do 4200. Notlaufa złapał przy 3900 obr. i wyzej juz nie chciał isc. Czemu wymiana przepływki wywołała przeładowanie już na III biegu? Czy z tych logów da się wyczytać czy podejrzana jest gruszka czy bardziej kierownice turbo? Da się to w ogóle wyczytać z logów?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
sztandi
Stella
Stella
 
Posty: 7
Dołączył(a): 6 sierpnia 2011, 14:10
Lokalizacja: Pruszków
Auto: Seat Leon 1.9 AHF

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez Marcin_TDI » 3 listopada 2012, 22:39

nie trzeba czytać - wejdź pod auto i pociągnij za trzpień od kierowniczek i sam zobaczysz że są zapieczone
http://WWW.SERCE-HELI.PL - zbieramy pieniążki na operację serduszka dla mojej Córki
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Marcin_TDI
Cupra R
Cupra R
 
Posty: 5546
Dołączył(a): 14 czerwca 2005, 21:52
Lokalizacja: Warszawa - Ząbki
Auto: pozyczone

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez sztandi » 3 listopada 2012, 22:50

jak są zapieczone to wystarczy czyszczenie czy lepsza regeneracja turbo? pytam, bo przeglądając forum spotkałem się z narzekaniem, że w podobnych przypadkach czyszczenie pomogło na chwile, a po kilku miesiącach problem niektórym wracał :/ dla mnie różnica w cenie między 400, a 800 zl jest wyraźna. z drugiej strony wole problem wyeliminować a nie zamieść pod dywan.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
sztandi
Stella
Stella
 
Posty: 7
Dołączył(a): 6 sierpnia 2011, 14:10
Lokalizacja: Pruszków
Auto: Seat Leon 1.9 AHF

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez transit_master » 3 listopada 2012, 23:17

Zdania podzielone. Jedni regenerują i śmigają bez problemów a inni po regeneracji kupili nowe. Wszystko zależy od stanu suszarki i zakładu który naprawia. Ale Ty sam tego nie zdiagnozujesz.
Yamaha Grizzly 700 EFI EPS bighorny, dystanse x-atv, alu osłony zygo, grzane manetki bronco, przedni bumper, warn vantage 3000, ledowe ringi, wskaźnik stage6, wypala Hero 7 Black :D I jest ogień!!!
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
transit_master
Cupra
Cupra
 
Posty: 4209
Dołączył(a): 13 grudnia 2007, 23:59
Lokalizacja: Guangzhou
Auto: w ...uj oszczedne
Silnik: benzyna inny

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez marpit » 4 listopada 2012, 13:00

sztandi napisał(a):jak są zapieczone to wystarczy czyszczenie czy lepsza regeneracja turbo? pytam, bo przeglądając forum spotkałem się z narzekaniem, że w podobnych przypadkach czyszczenie pomogło na chwile, a po kilku miesiącach problem niektórym wracał :/ dla mnie różnica w cenie między 400, a 800 zl jest wyraźna. z drugiej strony wole problem wyeliminować a nie zamieść pod dywan.

Dobrze myślisz. Ja po 3000 km mam zapieczone i 400 mniej w kieszeni.
Myślę że to nie trzeba zaczynać od czyszczenia czy regeneracji, ale od znalezienia przyczyny zapiekania.
Jutro jestem niby umówiony u szpeca i zobaczymy czy będzie jakaś diagnoza czy ponowne czyszczenie...
Zobacz Profil
marpit
 

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez Marcin_TDI » 4 listopada 2012, 13:43

marpit napisał(a):Myślę że to nie trzeba zaczynać od czyszczenia czy regeneracji, ale od znalezienia przyczyny zapiekania.


dobry trop
http://WWW.SERCE-HELI.PL - zbieramy pieniążki na operację serduszka dla mojej Córki
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Marcin_TDI
Cupra R
Cupra R
 
Posty: 5546
Dołączył(a): 14 czerwca 2005, 21:52
Lokalizacja: Warszawa - Ząbki
Auto: pozyczone

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez PiterEL » 4 listopada 2012, 14:07

Warto sprawdzic wtryski czy nie leja... Korekcja na Vagu moga byc ok a wtryski i tak moga lac...
Seat EXEO 2.0 TDI CR 170KM CAHA wersja FR - jest obecnie

Seat LEON 1M 1.9 TDI ASV+BOSCH 216+Turbo ASZ+Eibach Pro Kit+Tomason TN4
157 KM / 348 Nm Powered by BARTPOL/KINGSOFT - był ale sentyment pozostał :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
PiterEL
TopSport
TopSport
 
Posty: 1191
Dołączył(a): 12 października 2010, 11:54
Lokalizacja: EL
Auto: Exeo 2.0 TDI CR
Silnik: CJXA 2.0

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez marpit » 4 listopada 2012, 16:57

PiterEL, Czy u ciebie zapiekanie było głównym powodem zabawy z turbinami i obecnymi problemami?
Zobacz Profil
marpit
 

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez PiterEL » 4 listopada 2012, 17:01

Dokladnie tak... Zmienilem wtryski i turbo zalozylem nowe z 130KM silnika i problem chyba zniknal z zapiekabiem.... Tzn u mnie raczej wtryski problem rozwiazaly...
Seat EXEO 2.0 TDI CR 170KM CAHA wersja FR - jest obecnie

Seat LEON 1M 1.9 TDI ASV+BOSCH 216+Turbo ASZ+Eibach Pro Kit+Tomason TN4
157 KM / 348 Nm Powered by BARTPOL/KINGSOFT - był ale sentyment pozostał :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
PiterEL
TopSport
TopSport
 
Posty: 1191
Dołączył(a): 12 października 2010, 11:54
Lokalizacja: EL
Auto: Exeo 2.0 TDI CR
Silnik: CJXA 2.0

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez marpit » 4 listopada 2012, 17:24

A ile kkm zrobiłeś od wymiany wtrysków i rozumiem ze problemów z zapiekaniem nie było tylko raczej związany z programem lub samą turbiną?
Zobacz Profil
marpit
 

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez Matin82 » 4 listopada 2012, 18:16

PiterEL z tego co pamiętam po wymianie wtrysków i tak zasyfiłeś jedno turbo po regeneracji z Turbo-teca... czy się mylę?
Gdzie kupiłeś nowe turbo, ile Cię wyniosło turbo + elementy do zamiany z ASV na ASZa i ile za robociznę wymiany (czy może sam przekładałeś)?
Zobacz Profil
Matin82
Signo
Signo
 
Posty: 160
Dołączył(a): 27 grudnia 2010, 20:16
Lokalizacja: Gorzów Wlkp
Auto: Audi A3, Leon

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez PiterEL » 4 listopada 2012, 18:35

Po wymianie wtryskow turbo nie mialo zapieczonej zmiennej geometrii tylko zaczelo mocno gwizdac i bo nie byla robiona korekta po wtryskach.... I prawdopodobnie zle autondawkowalo bo mocniej kopcilo a dwa ze wiekszy Nm byl bo czulem jak trzesie buda ze dwumas jie wyrabia a mialem nowy dwumas i sprzeglo. Teraz po korekcie zmnieszyl mi Patryk Nm i jest ok. Turbo kupowalem z Siedlec .... Maja na allegro turbiny. Koszt to 2600zl turbo +przejsciowka na seryjny z ASV waz od IC to z wysylka ok 80zl + mechanik 200zl.(on juz zalatwil uszczelki).
Seat EXEO 2.0 TDI CR 170KM CAHA wersja FR - jest obecnie

Seat LEON 1M 1.9 TDI ASV+BOSCH 216+Turbo ASZ+Eibach Pro Kit+Tomason TN4
157 KM / 348 Nm Powered by BARTPOL/KINGSOFT - był ale sentyment pozostał :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
PiterEL
TopSport
TopSport
 
Posty: 1191
Dołączył(a): 12 października 2010, 11:54
Lokalizacja: EL
Auto: Exeo 2.0 TDI CR
Silnik: CJXA 2.0

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez dezeus » 6 listopada 2012, 15:06

Witajcie po około 2,5 roku od czyszczenia turbiny powraca taki sam problem , czyli te same błędy i tryby awaryjne , nie zdarza się to często ale wiem że turbina przeładowuje bo zaopatrzyłem się w aplikacje na Androida i w Mini ELM327 V1.5 Bluetooth tego typu złączkę i programik Torque Pro (OBD2 & Car) v1.6.8 który ma naprawdę wiele funkcji i min. mierzenie ciśnienia doładowania na bieżąco i wynika że przeładowuje mi do 1,5 bara okresowo , oczywiście zrobię logi na VAGu i wrzucę i w wolnej chwili sprawdzę kierownicę czy mają opór trudny dostęp ale tylko tak wyeliminuje ewentualny niesprawny zaworek N75 .
Poza tym zastanawia mnie jakie są powody zapiekania się łopatek ,przede wszystkim sadza , wskutek mułowatej jazdy, lania wtryskiwaczy , brania oleju, wyrobienie mechanizmu sterowania łopatkami turbiny , jak wyeliminować owe przyczyny przed kolejnym ewentualnym czyszczeniem lub wymianą na nową .
Dodam że u mnie mułowata jazda odpada!

Czy takie będzie dobre:
http://www.ebay.co.uk/itm/VW-GOLF-1-9-TDI-110-115-BHP-ASV-GT1749V-BRAND-NEW-TURBO-CHARGER-TURBOCHARGER-/120919471696?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item1c275cb650
TDI 1.9 ASZ 130 , jest obecnie kupiony i użytkowany w UK
TDI 1.9 ASV 110 jest w PL, nieużywany ewentualnie na sprzedaż, szkoda się pozbywać
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
dezeus
Signo
Signo
 
Posty: 118
Dołączył(a): 6 grudnia 2008, 13:29
Lokalizacja: Okolice Lublina
Auto: Leon 1.9 TDi ASV

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez PiterEL » 6 listopada 2012, 15:13

dezeus napisał(a):Witajcie po około 2,5 roku od czyszczenia turbiny powraca taki sam problem , czyli te same błędy i tryby awaryjne , nie zdarza się to często ale wiem że turbina przeładowuje bo zaopatrzyłem się w aplikacje na Androida i w Mini ELM327 V1.5 Bluetooth tego typu złączkę i programik Torque Pro (OBD2 & Car) v1.6.8 który ma naprawdę wiele funkcji i min. mierzenie ciśnienia doładowania na bieżąco i wynika że przeładowuje mi do 1,5 bara okresowo , oczywiście zrobię logi na VAGu i wrzucę i w wolnej chwili sprawdzę kierownicę czy mają opór trudny dostęp ale tylko tak wyeliminuje ewentualny niesprawny zaworek N75 .
Poza tym zastanawia mnie jakie są powody zapiekania się łopatek ,przede wszystkim sadza , wskutek mułowatej jazdy, lania wtryskiwaczy , brania oleju, wyrobienie mechanizmu sterowania łopatkami turbiny , jak wyeliminować owe przyczyny przed kolejnym ewentualnym czyszczeniem lub wymianą na nową .
Dodam że u mnie mułowata jazda odpada!


Mnie w Compsporcie w Bielsku powiedział Patryk ze w 110 Km TDI turbo zawsze sie bedzie zapiekac bo jest zle rozwiazane z wada... A ze turboi juz z ASZ ma troche to poprawione ale czy to prawda ? Ja sie nie wypowiem bo nie znam sie tylko pisze co mowił... U mnie wymienione sa wtryski i turbo poszło nowka z ASZ. Zobaczymy za jaakiś czas. I była korekta w Compsporcie softu aby wszystko ze sobą grało.
Seat EXEO 2.0 TDI CR 170KM CAHA wersja FR - jest obecnie

Seat LEON 1M 1.9 TDI ASV+BOSCH 216+Turbo ASZ+Eibach Pro Kit+Tomason TN4
157 KM / 348 Nm Powered by BARTPOL/KINGSOFT - był ale sentyment pozostał :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
PiterEL
TopSport
TopSport
 
Posty: 1191
Dołączył(a): 12 października 2010, 11:54
Lokalizacja: EL
Auto: Exeo 2.0 TDI CR
Silnik: CJXA 2.0

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Leon 1 - Techniczne Diesel

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości