Boczek to spoko wiem jak sie zdejmuje juz go przerabialem...tylko myslalem ze sruby zawiasu sa os zewnatrz slupka a nie od strony wnetrza auta...
-- 14 cze 2012, o 20:47 --
A jak odkrecic śrubę która widać na pierwszym zdjeciu ? Przez szparę miedzy blotnikiem i drzwiami tak jak zdjecie pokazuje nie wlozy sie raczej nasadki i grzechotki... Od strony miedzy slupkiem i drzwiami tez chyba sie nie da bo przeszkadza zawias sam w sobie...


Zastanawiam sie tez co za sruby sa od strony tego slupka co trzeba od strony raczki od maski rozebrać. Moze opisze ktos dokładnie jak zdemontować zawias a raczej wymienic. Da rade zrobić to w jedna osobe czy trzeba w dwie. Nie wiem czy jakos poprostu podebrzec drzwi od spodu... Czy musze ruszac gorny zawias ? Czy nie odkrecac nic w nim i tylko dolny ? Bo gorny mam ok. Sruba w nim jest dokrecona i tylko dolny ma luz jak drzwi sa delikatnie otwarte do jakby pierwszego ograniczenia. Juz od drugiego ograniczenia luzu nie ma...Drzwi nie da sie bujac gora dol... Prosze o pilna pomoc...
-- 28 cze 2012, o 07:44 --
No to jestem po wymianie zawiasu... Troszkę gimnastyki jest. Napewno trzeba to w dwie osoby zrobic. Opisze może komus się przyda. Na początku odkręcamy śrube górnego zawiasu tą od spodu pod zaślepką(chyba kluczem 6 lub 7). Zdejmujemy rączke otwarcia maski(dwie śruby krzyżak) i boczek plastikowy przy rączcce otwarcia maski( dwie spinki pod plastikiem-poprostu szarpiemy z umiarem od słupka a od progu w górę). Odpinamy pod nim wtyczki wiązki idącej do drzwi i zdejmujemy osłone gumowa miedzy drzwiami i słupkiem. Lekko ciągniemy przewody aby mieć luz( do zdjęcia drzwi). Odkrecamy dwie śruby mocujace zawias dolny do drzwi i zdejmujemy drzwi. Stawiamy je na jakichś kołkach coś miekkiego podkjładając aby sie nie pokaleczyły... Nastepnie od strony auta pod tym plastikiem co zdjelismy odkrecamy jedną srube mocująca zawias a później drugą od zewnątrz widoczną na moich fotkach w poście wyżej. Ta od zewnątrz była u mnie tak dowalona że masakra. Zaznacze że nie dojdzie sie tam raczej żadna grzechotką i ja robiłem to bitem SPLINE i kluczem oczkowym plaskim. Następnie składamy mocując zawias na śrube zewnętrzna na slupku i od wnętrza auta. Nie ma co dokecać mocno bo trzeba później regulować... U mnie było regulowane na nich i na śrubach do drzwi od dolnego zawiasu. Zakładamy drzwi na zawiasy łapiemy śrubami do drzwi i sprawdzamy zamykanie i wszystkie szpary... I korygujemy na zawiasach ( nie na zamku badz tym uchu zamka na slupku). To trzeba wyregulować na zawiasach. Musza sie ładnie schodzić z tylnymi drzwiami... Potem dociągamy śruby na słupku( tą od zewnątrz musiała u mnie jedna osoba dopychać palcem bita miedzy drzwiami a blotnikiem bo inaczej mozna bylo zerwac srube i wtedy to juz po zawodach). Nastepnie dociągnąc śruby do drzwi i wkrecić śrube górnego zawiasu. Oczywiście nasmarujcie sobie dobrym smarem zawias górny oraz dolny. Składamy plastikowy próg i przykrecamy rączkę od maski. To chyba wszystko...
Seat EXEO 2.0 TDI CR 170KM CAHA wersja
FR - jest obecnie
Seat LEON 1M 1.9 TDI ASV+BOSCH 216+Turbo ASZ+Eibach Pro Kit+Tomason TN4
157 KM / 348 Nm Powered by
BARTPOL/KINGSOFT - był ale sentyment pozostał
