Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Wszystko co dotyczy silnika, przeniesienia napędu, modyfikacji, ...

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez dezeus » 6 listopada 2012, 15:25

AHA czyli niby z ASZ jest lepsze ,zależało mi będzie na wymianie i pewnie nowej turbinie , ewentualnie regeneracja ale w dobrym zakładzie , moje turbo w sumie oki !! ale swoje ma przejechane ..., więc tak czy siak potrzeba naprawy będzie , a że mieszkam w UK wymiana najlepsza ale jak piszesz pewnie bez regulacji softu się nie obędzie?
PS. jak sprawdzić wtryski oprócz korekcji dodam że u mnie korekcja w normie ale nie za ciekawie ! spore rozbieżności.
TDI 1.9 ASZ 130 , jest obecnie kupiony i użytkowany w UK
TDI 1.9 ASV 110 jest w PL, nieużywany ewentualnie na sprzedaż, szkoda się pozbywać
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
dezeus
Signo
Signo
 
Posty: 118
Dołączył(a): 6 grudnia 2008, 13:29
Lokalizacja: Okolice Lublina
Auto: Leon 1.9 TDi ASV

Reklama

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez chlorek » 6 listopada 2012, 15:27

dezeus napisał(a):bez regulacji softu się nie obędzie?

niestety trzeba będzie programik zrobić.
Zobacz Profil
chlorek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 7518
Dołączył(a): 19 kwietnia 2011, 17:53
Lokalizacja: WU
Region: mazowieckie
Auto: Focus ST-line MK3
Silnik: CJXA 2.0

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez marpit » 6 listopada 2012, 15:37

A ja tak sobie dumam czy nie lepiej włożyć turbo o 90 km bo tam chyba jest bez zmiennej geometrii?
Zobacz Profil
marpit
 

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez PiterEL » 6 listopada 2012, 15:52

Wtryski sprawdzisz tylko demontujac i wkladajac na maszyne pomiarowa...
Seat EXEO 2.0 TDI CR 170KM CAHA wersja FR - jest obecnie

Seat LEON 1M 1.9 TDI ASV+BOSCH 216+Turbo ASZ+Eibach Pro Kit+Tomason TN4
157 KM / 348 Nm Powered by BARTPOL/KINGSOFT - był ale sentyment pozostał :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
PiterEL
TopSport
TopSport
 
Posty: 1191
Dołączył(a): 12 października 2010, 11:54
Lokalizacja: EL
Auto: Exeo 2.0 TDI CR
Silnik: CJXA 2.0

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez dezeus » 6 listopada 2012, 20:57

Znalazłem taki produkt czy ktoś używał
http://www.innotec-partner.pl/index.php?pid=318
TDI 1.9 ASZ 130 , jest obecnie kupiony i użytkowany w UK
TDI 1.9 ASV 110 jest w PL, nieużywany ewentualnie na sprzedaż, szkoda się pozbywać
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
dezeus
Signo
Signo
 
Posty: 118
Dołączył(a): 6 grudnia 2008, 13:29
Lokalizacja: Okolice Lublina
Auto: Leon 1.9 TDi ASV

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez kobzyr » 6 listopada 2012, 22:48

PiterEL napisał(a):Mnie w Compsporcie w Bielsku powiedział Patryk ze w 110 Km TDI turbo zawsze sie bedzie zapiekac bo jest zle rozwiazane z wada...
a ja myślę ze program tez robi swoje, więcej paliwa, więcej dymu, więcej sadzy, większe EGT.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
kobzyr
TopSport
TopSport
 
Posty: 1162
Dołączył(a): 3 lipca 2011, 18:33
Lokalizacja: Małopolska
Auto: Leon
Silnik: ARL 1.9

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez PiterEL » 6 listopada 2012, 22:53

Powiem tak... Kolega Jedrek z naszego forum ma turbo z ASZ, soft z compsportu i juz bez czyszczenia i problemow zrobil 80000 km...
Seat EXEO 2.0 TDI CR 170KM CAHA wersja FR - jest obecnie

Seat LEON 1M 1.9 TDI ASV+BOSCH 216+Turbo ASZ+Eibach Pro Kit+Tomason TN4
157 KM / 348 Nm Powered by BARTPOL/KINGSOFT - był ale sentyment pozostał :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
PiterEL
TopSport
TopSport
 
Posty: 1191
Dołączył(a): 12 października 2010, 11:54
Lokalizacja: EL
Auto: Exeo 2.0 TDI CR
Silnik: CJXA 2.0

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez kobzyr » 7 listopada 2012, 00:01

PiterEL napisał(a):Powiem tak... Kolega Jedrek z naszego forum ma turbo z ASZ, soft z compsportu i juz bez czyszczenia i problemow zrobil 80000 km...
PiterEL napisał(a):powiedział Patryk ze w 110 Km TDI turbo zawsze sie bedzie zapiekac

PiterEL miałem na myśli turbo seryjne z ASV :).
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
kobzyr
TopSport
TopSport
 
Posty: 1162
Dołączył(a): 3 lipca 2011, 18:33
Lokalizacja: Małopolska
Auto: Leon
Silnik: ARL 1.9

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez PiterEL » 7 listopada 2012, 07:38

kobzyr napisał(a):
PiterEL napisał(a):Powiem tak... Kolega Jedrek z naszego forum ma turbo z ASZ, soft z compsportu i juz bez czyszczenia i problemow zrobil 80000 km...
PiterEL napisał(a):powiedział Patryk ze w 110 Km TDI turbo zawsze sie bedzie zapiekac

PiterEL miałem na myśli turbo seryjne z ASV :).


A no to ok zwracam honor. Czyli tez mowisz ze z ASZ juz ma poprawioną konstrukcje zmiennej geometrii ?
Seat EXEO 2.0 TDI CR 170KM CAHA wersja FR - jest obecnie

Seat LEON 1M 1.9 TDI ASV+BOSCH 216+Turbo ASZ+Eibach Pro Kit+Tomason TN4
157 KM / 348 Nm Powered by BARTPOL/KINGSOFT - był ale sentyment pozostał :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
PiterEL
TopSport
TopSport
 
Posty: 1191
Dołączył(a): 12 października 2010, 11:54
Lokalizacja: EL
Auto: Exeo 2.0 TDI CR
Silnik: CJXA 2.0

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez untaztood » 7 listopada 2012, 07:51

Dość dziwne, ale chyba prawdziwe. Miałem turbo ASV i też mi się szybko zapiekła geometria. Po wymianie na ARL śmigam już ponad 100 tys km i geometria dalej daję się ruszać jednym palcem.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
untaztood
FR
FR
 
Posty: 1603
Dołączył(a): 15 czerwca 2008, 01:07
Auto: Superb
Silnik: CGGB 1.4

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez PiterEL » 7 listopada 2012, 08:21

No czyli coś w tym musi być...
Seat EXEO 2.0 TDI CR 170KM CAHA wersja FR - jest obecnie

Seat LEON 1M 1.9 TDI ASV+BOSCH 216+Turbo ASZ+Eibach Pro Kit+Tomason TN4
157 KM / 348 Nm Powered by BARTPOL/KINGSOFT - był ale sentyment pozostał :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
PiterEL
TopSport
TopSport
 
Posty: 1191
Dołączył(a): 12 października 2010, 11:54
Lokalizacja: EL
Auto: Exeo 2.0 TDI CR
Silnik: CJXA 2.0

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez marpit » 7 listopada 2012, 11:04

U mnie ponoć zapieczone na max :evil:
Zobacz Profil
marpit
 

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez PiterEL » 7 listopada 2012, 11:07

marpit napisał(a):U mnie ponoć zapieczone na max :evil:


To czas zajrzec do tego a nie czekac az dmuchawke rozwali całkowicie... :P
Seat EXEO 2.0 TDI CR 170KM CAHA wersja FR - jest obecnie

Seat LEON 1M 1.9 TDI ASV+BOSCH 216+Turbo ASZ+Eibach Pro Kit+Tomason TN4
157 KM / 348 Nm Powered by BARTPOL/KINGSOFT - był ale sentyment pozostał :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
PiterEL
TopSport
TopSport
 
Posty: 1191
Dołączył(a): 12 października 2010, 11:54
Lokalizacja: EL
Auto: Exeo 2.0 TDI CR
Silnik: CJXA 2.0

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez marpit » 7 listopada 2012, 11:10

No właśnie jest na stole... ponoć reszta sprawna, ale zobaczymy na ostateczną diagnozę.
Zobacz Profil
marpit
 

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez PiterEL » 7 listopada 2012, 11:13

No to powodzonka... Jesli zapiecze Ci sie w niedlugim czasie to albo zly styl jazdy( trzeba krecic te TDI do min 3000) , albo np wtryski leja... albo zmienic turbo na ASZ 130KM
Seat EXEO 2.0 TDI CR 170KM CAHA wersja FR - jest obecnie

Seat LEON 1M 1.9 TDI ASV+BOSCH 216+Turbo ASZ+Eibach Pro Kit+Tomason TN4
157 KM / 348 Nm Powered by BARTPOL/KINGSOFT - był ale sentyment pozostał :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
PiterEL
TopSport
TopSport
 
Posty: 1191
Dołączył(a): 12 października 2010, 11:54
Lokalizacja: EL
Auto: Exeo 2.0 TDI CR
Silnik: CJXA 2.0

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez marpit » 7 listopada 2012, 11:24

PiterEL napisał(a):to albo zly styl jazdy( trzeba krecic te TDI do min 3000)

Hm ale gdzie w PL mamy kręcić? Dojeżdżam 10 km do pracy czyli po mieście np 1,2,3 jeździcie na 3000? Wierzyć mi się nie chce w takie bajki.
Tdi ASV to :x patrzac na forum ile problemów z zapiekaniem a w 1.6 Hdi przez 90 kkm nie wiem nic o zapiekaniu to taki off top.
Zobacz Profil
marpit
 

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez PiterEL » 7 listopada 2012, 11:35

No ja zacząłem tak jezdzic ze do 3000... Niestety tak mapa w tym silniku jest napisana ze tak trzeba...
Seat EXEO 2.0 TDI CR 170KM CAHA wersja FR - jest obecnie

Seat LEON 1M 1.9 TDI ASV+BOSCH 216+Turbo ASZ+Eibach Pro Kit+Tomason TN4
157 KM / 348 Nm Powered by BARTPOL/KINGSOFT - był ale sentyment pozostał :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
PiterEL
TopSport
TopSport
 
Posty: 1191
Dołączył(a): 12 października 2010, 11:54
Lokalizacja: EL
Auto: Exeo 2.0 TDI CR
Silnik: CJXA 2.0

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez chlorek » 7 listopada 2012, 11:36

marpit napisał(a):ale gdzie w PL mamy kręcić?
marpit napisał(a):na 3000?

nie przesadzajmy to żaden problem, powyżej 4tyś to się zgodzę.
Zobacz Profil
chlorek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 7518
Dołączył(a): 19 kwietnia 2011, 17:53
Lokalizacja: WU
Region: mazowieckie
Auto: Focus ST-line MK3
Silnik: CJXA 2.0

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez dezeus » 10 listopada 2012, 20:29

Wrzucam moje logi po około 2,5 roku i 59 tys. od poprzedniej czyszczeniu turbiny problem powraca :
Logi
Statyczne :
Log (0 - 024)
Log (1 - 000)
Log (2 - 011)
Log (3 - 013)

Dynamiczne
Log (0 - 003) - bieg 3
Log (1 - 008) - bieg 4
Log (2 - 008) - bieg 3
Log (3 - 011) - bieg 4
Log (4 - 011) - bieg 3

własna diagnoza:
przeładowanie turbiny prawdopodobnie zasyfienie sterowania łopatkami turbiny, zaniżony pomiar przepływomierza od 3000 obrotów, natomiast nie wiem dokładnie jak jest w BS 011 proszę o opinie , dodam że zaślepiony wężyk ERG i problemy z temperaturą cieczy chłodzącej podczas jazdy na blacie 85-90 , w programie 72 - 76 *C przy 8*C
Do tego dochodzi sporadyczne tryby awaryjne i błędy przekroczenia górnej granicy doładowania , po dynamicznych jazdach ostatnio nie wpada w tryb awaryjny i na podglądzie podczas jazdy ciśnienia doładowania na telefonie w specjalnej aplikacji jakby się polepszyło jednak dalej jest, według mnie to ewidentne zasyfienie turbiny i czyszczenie jest nieodzowne , zastosuje czyszczenie chemiczne i założę nowy temat o czyszczeniu chemiczny bez wyjmowania turbiny zastosuje http://www.innotec-partner.pl/index.php?pid=318 bez wyciągania turbiny z samochodu .
Na początek upewnię się czy to na pewno łopatki turbiny w wolnej chwili poruszam dzwigienkami .

Proszę o ocenę
TDI 1.9 ASZ 130 , jest obecnie kupiony i użytkowany w UK
TDI 1.9 ASV 110 jest w PL, nieużywany ewentualnie na sprzedaż, szkoda się pozbywać
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
dezeus
Signo
Signo
 
Posty: 118
Dołączył(a): 6 grudnia 2008, 13:29
Lokalizacja: Okolice Lublina
Auto: Leon 1.9 TDi ASV

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez kendo » 13 listopada 2012, 13:42

siema ja dzis podjechalem do mechanika , bo juz chce wyjac turbo i czyscic, a on mowi ze moze wyczyscic bez wyjmowania i bedzie chodzic (jezeli nie jest uszkodzona mechanicznie) ,nie wiem co o tym myslec, czy dac mu zeby wyczyscil bez wyjmowania ??? jak myslicie?? cena niby nie duza 150 zl bo wyjecie i regeneracja bedzien kosztowac cos kolo 1000zl
Zobacz Profil
kendo
Stella +
Stella +
 
Posty: 49
Dołączył(a): 28 kwietnia 2012, 16:26
Lokalizacja: St-ce
Auto: seat leon
Silnik: ASV 1.9

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez elemenateur » 13 listopada 2012, 15:12

Bez wyjęcia raczej wiele nie zdziała, a za samo wyjęcie z czyszczeniem powinieneś zapłacić ok. 300-400zł - nie trzeba od razu regenerować.
Oleje i części w najniższych cenach! http://leonclub.pl/forum/viewtopic.php?f=3&t=23213
rotinger w cenach hurtowych :)
http://www.facebook.com/ProChoiceMoto
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
elemenateur
Sport
Sport
 
Posty: 476
Dołączył(a): 23 grudnia 2004, 22:08
Lokalizacja: Szczecin
Region: zachodniopomorskie
Auto: CRCA
Silnik: turbo diesel inny

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez Marcin_TDI » 13 listopada 2012, 19:16

cena jak zwykle uzależniona od miejscowości... 1000 w dużym mieście trzeba zapłacić za porządnie wykonane czyszczenie ze szkiełkowaniem
http://WWW.SERCE-HELI.PL - zbieramy pieniążki na operację serduszka dla mojej Córki
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Marcin_TDI
Cupra R
Cupra R
 
Posty: 5546
Dołączył(a): 14 czerwca 2005, 21:52
Lokalizacja: Warszawa - Ząbki
Auto: pozyczone

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez kendo » 16 listopada 2012, 17:55

siema dzis zostalo wyczyszczone turbo, wszystko ok juz nie lapie trybu awaryjnego ,ale wczesniej turbo sie zalaczalo od 1900 teraz 2200 co mozna z tym zrobic ???wrocic do niego zeby przestawil ,bo to chyba na gruszce sie przestawia moze mozna samemu? co o tym myslicie
Zobacz Profil
kendo
Stella +
Stella +
 
Posty: 49
Dołączył(a): 28 kwietnia 2012, 16:26
Lokalizacja: St-ce
Auto: seat leon
Silnik: ASV 1.9

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez dezeus » 19 listopada 2012, 14:19

Regeneracja czy nowa ? odpowiedz znaleziona w sieci.
http://www.e-autonaprawa.pl/artykuly/28 ... i-vnt.html
http://www.motoremo.pl/index.php?option ... 98&lang=pl

Polecam równie artykół w MOTOR nr.40 2012
Który dobrze opisuje i w miarę rzetelnie o regeneracji lub kupnie nowej turbiny POLECAM !
TDI 1.9 ASZ 130 , jest obecnie kupiony i użytkowany w UK
TDI 1.9 ASV 110 jest w PL, nieużywany ewentualnie na sprzedaż, szkoda się pozbywać
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
dezeus
Signo
Signo
 
Posty: 118
Dołączył(a): 6 grudnia 2008, 13:29
Lokalizacja: Okolice Lublina
Auto: Leon 1.9 TDi ASV

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez lukero-madnes » 29 grudnia 2012, 00:59

a co powiedzą pozostali klubowicze regenerować czy tylko czyścić ?
macie namiary gdzie można regenerować dać do czyszczenia ( solidnie i w przystępnej cenie) ?
Obrazek
TDI 163 KM & 350 Nm
czarna perła viewtopic.php?f=32&t=69091
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
lukero-madnes
Sport
Sport
 
Posty: 911
Dołączył(a): 2 lutego 2012, 10:07
Lokalizacja: Suwałki i okolice
Region: podlaskie
Auto: Super Copa
Silnik: ARL 1.9

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez Marcin_TDI » 29 grudnia 2012, 10:02

to wszystko zależy od stanu sprezarki, dopiero po wyjęciu można mniej więcej ocenić czy sie nadaje do czyszczenia.
http://WWW.SERCE-HELI.PL - zbieramy pieniążki na operację serduszka dla mojej Córki
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Marcin_TDI
Cupra R
Cupra R
 
Posty: 5546
Dołączył(a): 14 czerwca 2005, 21:52
Lokalizacja: Warszawa - Ząbki
Auto: pozyczone

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez Skoor » 14 stycznia 2013, 10:58

Panowie, mozecie polecic mi kogos, kto sprawdzi i ewentualnie wyczysci/zregeneruje turbawke na podkarpaciu (Mielec, Rzeszow lub cos wmiare niedaleko Tarnobrzega)? Widze, ze w Mielcu jest sporo zakladow, ale ktory wybrac? Jakos nie moge opinii w necie wyszukac...
Zobacz Profil
Skoor
Stella
Stella
 
Posty: 4
Dołączył(a): 26 listopada 2012, 10:59
Auto: brak

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez piter01 » 6 lutego 2013, 20:19

Siemka
W sumie to według mnie diagnoza jest oczywista zapieczone kierownice w turbinie alee.. u mnie wygląda to troche inaczej.
Zacznę moze od tego,ze posiadam zegar doładowania wiec wiem co "robi" sprężarka. Na biegu jałowym jest oK tzn pokazuje 0... ogolnie wskazania zegara sa prawidlowe do puki nie wcisnę mocniej pedału gazu... doladowanie skacze na 2 bary... tak wiem rozwali turbo... jednak odpuszczam szybko gaz , jest to dosc niebezpieczne przy wyprzedzaniu np z 1800tys obrotow gdy "jestem jeszcze" w turbo dziurze a but w podłodze i zegar doladowania wskazówka chce przebić ..
Nie ma spadku mocy przy jakiejś tam prędkości obrotowej silnika... przy 150km/h mogę wcisnąć gaz ale zas doładowanie wynosi 2 bary
Sztanga wedlug mnie pracuje dobrze. Jest lekki opor tzn taki ze da sie ją wcisnac palcami
Zawor n75 kupilem nowy i wymieniłem nic nie dalo.. ale bylo to najprostsze do zrobienia
wezyki sa w dobrym stanie
Vag nie pokazuje zadnych błedów... nigdy nie przytrzymałem w takiej sytuacji auta na tak wysokim dladowaniu dluzej niz 2 sekundy
czy upawiam PSJ.. glownie jazda po miescie i do pracy (niewielki dystans) ale staram sie najpierw rozgrzać silnik (zimą ciezko to zrobic) potem krece w okolice 2600rpm( u mnie max moment)
No i tak chcialem sie wyzalic :-P i opisac moją sytuacje moze ktos napisze co powinienem jeszcze sprawdzic. Chcial bym zlogowac auto ale nie znam sie za bardzo na tym nie mam laptopa... Moze czyta to osoba z mojej okolicy, ktora by to ogarniala i za piwko :cfaniak: mogla by to zrobić??
Pytanie tez mam, ile powinno wynosi doładowanie w ARL.. czy 1,6 bara?
Podpis niezgodny z regulaminem -> usunięto. Administracja LCT.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
piter01
Stella +
Stella +
 
Posty: 33
Dołączył(a): 19 lutego 2011, 14:51
Lokalizacja: SJZ
Auto: Leon TOP SPORT
Silnik: ARL 1.9

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez dreadlook » 6 lutego 2013, 21:12

U mnie notlauf jest tylko na rozgrzanym silniku (po depnięciu, przeważnie na 4 ale ostatnio i na 3 wszedł). Turbo czyszczone miesiąc temu (płaciłem 240zł). W sobotę wymienię przewody podciśnienia na nowe i mam zamiar przejrzeć EGR (wyczyścić go) - powiedzcie mi, czy mam coś kupić żeby potem nie było problemów? Jakieś uszczelki/oringi? Czy coś jeszcze będę mógł wyczyścić żeby wykluczyć? Dodam, że dostępu do VAGa raczej nie mam (jednak było coś sprawdzane przed czyszczeniem turbiny). Mam możliwość przełożenia zaworków N75 i N18 od auta brata.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
dreadlook
TopSport
TopSport
 
Posty: 1371
Dołączył(a): 7 stycznia 2013, 17:29
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie
Auto: Seat Leon
Silnik: ARL 1.9

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez lukero-madnes » 6 lutego 2013, 21:27

dreadlook napisał(a):U mnie notlauf jest tylko na rozgrzanym silniku (po depnięciu, przeważnie na 4 ale ostatnio i na 3 wszedł). Turbo czyszczone miesiąc temu (płaciłem 240zł). W sobotę wymienię przewody podciśnienia na nowe i mam zamiar przejrzeć EGR (wyczyścić go) - powiedzcie mi, czy mam coś kupić żeby potem nie było problemów? Jakieś uszczelki/oringi? Czy coś jeszcze będę mógł wyczyścić żeby wykluczyć? Dodam, że dostępu do VAGa raczej nie mam (jednak było coś sprawdzane przed czyszczeniem turbiny). Mam możliwość przełożenia zaworków N75 i N18 od auta brata.

a gdzie dawałeś do czyszczenia że tak tanio ?
Obrazek
TDI 163 KM & 350 Nm
czarna perła viewtopic.php?f=32&t=69091
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
lukero-madnes
Sport
Sport
 
Posty: 911
Dołączył(a): 2 lutego 2012, 10:07
Lokalizacja: Suwałki i okolice
Region: podlaskie
Auto: Super Copa
Silnik: ARL 1.9

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez dreadlook » 6 lutego 2013, 21:33

Teraz pewnie polecą posty, że źle przeczyszczona, ..mechanik mówił, że jeszcze nie widział tak zapieczonej turbiny i myślę, że zna się na rzeczy. Myślę, że po byle jakim czyszczeniu wygląda o niebo lepiej niż kogoś kto nie miał czyszczonej w ogóle a mu śmiga :) Łapa podobno chodzi dobrze (lekko). Byłem u niego i mówił, że może jakieś dostrojenie jakiejś łapy przy turbinie pomoże. :idea:
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
dreadlook
TopSport
TopSport
 
Posty: 1371
Dołączył(a): 7 stycznia 2013, 17:29
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie
Auto: Seat Leon
Silnik: ARL 1.9

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez transit_master » 6 lutego 2013, 21:50

ta "łapa" to jego słowo czy Twoje nie znając terminologii?
Yamaha Grizzly 700 EFI EPS bighorny, dystanse x-atv, alu osłony zygo, grzane manetki bronco, przedni bumper, warn vantage 3000, ledowe ringi, wskaźnik stage6, wypala Hero 7 Black :D I jest ogień!!!
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
transit_master
Cupra
Cupra
 
Posty: 4209
Dołączył(a): 13 grudnia 2007, 23:59
Lokalizacja: Guangzhou
Auto: w ...uj oszczedne
Silnik: benzyna inny

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez dreadlook » 6 lutego 2013, 21:55

Moje :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
dreadlook
TopSport
TopSport
 
Posty: 1371
Dołączył(a): 7 stycznia 2013, 17:29
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie
Auto: Seat Leon
Silnik: ARL 1.9

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez twisniowski86 » 18 lutego 2013, 16:57

Zobacz Profil
Avatar użytkownika
twisniowski86
Stella
Stella
 
Posty: 16
Dołączył(a): 5 marca 2012, 19:05
Lokalizacja: Ryglice/Tarnów
Auto: Seat Leon ASV

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez Marcin_TDI » 18 lutego 2013, 23:22

jak cos co jest z dolnej polki ma dzialsc długo. to turbo jest na tandetnym srodku wiec nie pochodzi dlugo albo beda sie cuda działy
http://WWW.SERCE-HELI.PL - zbieramy pieniążki na operację serduszka dla mojej Córki
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Marcin_TDI
Cupra R
Cupra R
 
Posty: 5546
Dołączył(a): 14 czerwca 2005, 21:52
Lokalizacja: Warszawa - Ząbki
Auto: pozyczone

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez dreadlook » 19 lutego 2013, 07:34

To na co patrzeć przy oddawaniu do regeneracji? Na jakich firm częściach mają robić?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
dreadlook
TopSport
TopSport
 
Posty: 1371
Dołączył(a): 7 stycznia 2013, 17:29
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie
Auto: Seat Leon
Silnik: ARL 1.9

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez Marcin_TDI » 19 lutego 2013, 09:14

http://www.ststurbo.pl/
zadzwoń tu i zapytaj o to samo co mnie.
nie to żebym kogoś reklamował specjalnie ale tam są bardzo kumaci goście jeśli chodzi o sprawy sprężarek i wytłumaczą Ci o co chodzi z lepszymi i gorszymi środkami.
http://WWW.SERCE-HELI.PL - zbieramy pieniążki na operację serduszka dla mojej Córki
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Marcin_TDI
Cupra R
Cupra R
 
Posty: 5546
Dołączył(a): 14 czerwca 2005, 21:52
Lokalizacja: Warszawa - Ząbki
Auto: pozyczone

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez biedren » 23 lutego 2013, 21:42

Witam!
Podepnę się do tematu :) Jestem nowy i do tego zielony w temacie a wiem ze są tu osoby które naprawdę są w stanie szybko pomóc, a mianowicie: wyjeżdżałem z parkingu, przejechałem może z 1km po czym stanąłem na światłach, na zielonym ruszyłem w miarę szybko, dobiłem 2,5-3tys obrotów wrzuciłem 2 po czym tez dobiłem 2,5 po czym nagle spadek totalnie mocy, jechałem na 3, dodawałem gazu po czym nie dość ze nie było mocy, jakby brak turbo, to na dodatek przerywało mi przyspieszanie podczas dodawania gazu i dziwnie warczał. Rozumiem że żeby wiedzieć co konkretnie się stało to musiałbym sprawdzić błędy czy tam podać logi itd itd...niestety nie mam na razie takiej możliwości, dopiero w pon podjadę do mechanika, ale chciałbym wstępnie prosić o może jakieś przypuszczenie, czy spaliła się świeca czy brak przepływ powietrza czy co?
Proszę o pomoc, turbo miałem regenerowane z pół roku temu

P.S. Ewentualnie proszę powiedzieć co i gdzie mam sprawdzić
Zobacz Profil
biedren
Stella
Stella
 
Posty: 17
Dołączył(a): 23 lutego 2013, 20:39
Lokalizacja: Tarnów/Lublin
Auto: Seat Leon
Silnik: turbo diesel inny

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez luk_20_89 » 24 lutego 2013, 09:42

Witam! Powiedzcie mi co to jest za dzwięk? cos jest chyba nie halo..http://www.youtube.com/watch?v=_Pqj3PMt ... e=youtu.be - od 20 sekundy.
U mnie to słychać nie za kazdym razem ale to występuje. Czyżby turbina pomału do regeneracji się nadaję? Turbo o zmiennej geometrii firma gerrett, 4 tygodnie temu czyściłem je poniewaz lopatki byly calkiem zapieczone a pierscien tak samo. Od nowosci nie była nigdy czyszczona poniewaz widać to było. Wyczyściłem skręciłem i było ok ładnie swiszczała i nadal swiszczy po 2 tyg właśnie ten dźwięk zaczął się pojawiać. I jakby od tego momentu przyniskich obrotach ciut jakby mniej mocy miał silnik. Doradzcie mi

A moze to n75?
Bo u mnie sztanga na wolnych obrotow to nie porusza sie co chwile;-(
Zobacz Profil
luk_20_89
Signo
Signo
 
Posty: 137
Dołączył(a): 28 listopada 2012, 22:58
Lokalizacja: Płońsk
Auto: leon 1.9 Tdi 110KM

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez Marcinxxx » 27 lutego 2013, 16:14

Czytam temat nieznalazłem odp. i mam szybkie pytanka
1 Czy po notlaufcie powiedzmy za tydzien bedzie znak w vagu że takie coś nastąpiło czy sie kasuje?
2 Czy zaslepienie egr-a samym wezykiem (górnym) lub zasyfieniem jego ma coś współnego z wystąpieniem notlaufa?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Marcinxxx
Sport
Sport
 
Posty: 358
Dołączył(a): 28 maja 2011, 19:38
Lokalizacja: Sosnowiec
Auto: Seat Leon Sport
Silnik: ASV 1.9

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez davidov26 » 1 marca 2013, 18:42

Witam,podłącze się pod temacik.Leon 1.9 ASV,110km,2004r.
Ja mam ten sam problem co większość tutaj.Wyczyściłem turbo w sierpniu i całą reszte tez.Wymieniłem n75 ,wężyki na samco i od jakiegoś czasu znowu to samo.Egr nie zaślepiony i katalizator ori bez żadnych ingerencji.Po czyszczeniu turbawki miałem kilka kiluset kilometrowych wypadów i podczas nich dusiłem maksem żeby jeszcze po czyszczeniu przedmuchać syf i jak widać nic to nie dało.Czy ktoś mógłby mi powiedzieć jakie logi i co wogóle na vagu zrobić żeby na 100% stwierdzić ,że to turbina (raczej na bank tylko dlaczego) .PSJ na bank nie uprawiam ale wydaje mi się ,że krótkie trasy bardziej dobijają turbiny niż psj ,takie moje prywatne zdanie.Logi statyczne i dynamiczne na bank wystarczą ? Co jeszcze ?
Gdzie w wielkopolsce naprawdę dobrze regenerują ? Znalazłem nową za 2200zł ale tam nie biorą starych a moja w sumie nie jest w złym stanie bo nie stwierdziłem żadnych uszkodzeń po rozebraniu ani luzów na wirniku .Czy są gdzieś w wlkp jakieś sprawdzone firmy ,które skupują stare i odliczają cenę za nią od nowej ? Jakby mi chociaż z 500 zł odliczyli za starą i dorwałbym nową za dwa tysie to brałbym odrazu .Będe wdzięczny za info.
Zobacz Profil
davidov26
Stella +
Stella +
 
Posty: 46
Dołączył(a): 8 lipca 2009, 18:52
Lokalizacja: HALIFAX. UK
Auto: Leon ASV
Silnik: ASV 1.9

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez Dept1987 » 7 marca 2013, 18:29

Witam Panowie i Panie jak jakieś tu zaglądają ;) Nie chce zakładać nowego tematu bo mój problem po części tyczy sie przeładowania. Moje pytanie brzmi : jak wyregulować sztangę na gruszce z turba żeby było super ;>. Silnik taki jak kolega wyżej z tą różnicą ze z 2001r. . Szlag już mnie trafia z tym chorym przeładowaniem !!!!!
Zobacz Profil
Dept1987
Stella
Stella
 
Posty: 5
Dołączył(a): 14 października 2012, 16:02
Auto: SeatLEON

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez LoozaQ » 7 marca 2013, 19:37

Najpierw wrzuć logi żeby można było ocenić czy to sztanga jest do regulacji czy kierownice spalin zapieczone...
Obrazek

Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
LoozaQ
Sport
Sport
 
Posty: 761
Dołączył(a): 25 czerwca 2010, 07:46
Lokalizacja: Jaworzno
Auto: Leon 1M ASV
Silnik: ASV 1.9

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez pucio88 » 10 marca 2013, 16:11

Zobacz Profil
pucio88
Stella +
Stella +
 
Posty: 71
Dołączył(a): 1 stycznia 2013, 14:41
Auto: Leon Top Sport

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez Matin82 » 10 marca 2013, 17:38

myślę, że można tym usuwać sadzę z komina w kotłowni ...
Zobacz Profil
Matin82
Signo
Signo
 
Posty: 160
Dołączył(a): 27 grudnia 2010, 20:16
Lokalizacja: Gorzów Wlkp
Auto: Audi A3, Leon

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez Marcinxxx » 10 marca 2013, 18:00

Koledzy czy taka regeneracja za 600 zl jest warta tej ceny?
Wymiana kompletu naprawczego, nakrętki, łożyska olejowego, łożyska aksjalnego, pierścieni uszczelniających, czyszczenie i kalibracja zmiennej geometrii, piaskowanie elementów żeliwnych, szkiełkowanie elementów aluminiowych, wyważenie i doważenie dynamiczne do 250,000 RPM
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Marcinxxx
Sport
Sport
 
Posty: 358
Dołączył(a): 28 maja 2011, 19:38
Lokalizacja: Sosnowiec
Auto: Seat Leon Sport
Silnik: ASV 1.9

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez LoozaQ » 10 marca 2013, 22:00

pucio88 napisał(a):a co powiecie o czyms takim.

http://allegro.pl/r3-fuel-usuwa-przyczy ... 21656.html


Podstawową przyczyną notlaufów jest... Pizdowaty Styl Jazdy :diabel: a takie rzeczy jak tam wypisują to tylko w Erze...
Obrazek

Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
LoozaQ
Sport
Sport
 
Posty: 761
Dołączył(a): 25 czerwca 2010, 07:46
Lokalizacja: Jaworzno
Auto: Leon 1M ASV
Silnik: ASV 1.9

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez Maras2003 » 10 marca 2013, 22:12

Tak, zapieczona gruszka, czy uszkodzona membrana w niej zostanie naprawiona tym gó.... :brawo: :mrgreen:
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Maras2003
TopSport
TopSport
 
Posty: 1059
Dołączył(a): 11 listopada 2012, 13:40
Auto: Leon Sport
Silnik: ASV 1.9

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez QQmonzter » 11 marca 2013, 13:27

Reklama dźwignią handlu, większość osób, które ma choćby TDI nie bardzo się zna na nich a i na forach raczej nie siedzą dlatego potem przeczytają taki kit, popatrzą, że to raptem 40zł więc czemu nie i sprzedaż leci.
Leon 1M 1.9 TDI+ 150/320
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
QQmonzter
Sport
Sport
 
Posty: 357
Dołączył(a): 2 września 2012, 22:22
Lokalizacja: Bytom
Auto: Leon ASV

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez pucio88 » 11 marca 2013, 19:41

kur** ma chyba to samo...przeładowanie.
ARL 150 ps i to przy przebiegu 160tys
Zobacz Profil
pucio88
Stella +
Stella +
 
Posty: 71
Dołączył(a): 1 stycznia 2013, 14:41
Auto: Leon Top Sport

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Leon 1 - Techniczne Diesel

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości