Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Wspomaganie kierownicy ciężko pracuje

Dane techniczne, osiągi, eksploatacja, ...

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Wspomaganie kierownicy ciężko pracuje

Postprzez Tomi » 25 września 2007, 23:29

Chcialbym poznac wasze subiektywne odczucia zwiazane ze wspomaganiem kierownicy w waszych leonach najlepiej niech sie wypowiedza posiadacze tych serszych kolek tzn 225 i szerzej, chodzi mi o to jak pracuje u was wspomaganie czy np na postoju jestescie w stanie krecic jednym plauszkiem czy tez potrzeba do tego wiecej sily i dwoch rak, pytam dlatego poniewaz od momentu zakupu samochodu caly czas walcze ze wspomaganiem i juz 2 pompy przerobilem i kazda jak dla mnie chodzi dosyc ciezko w porownianiu z pasatem ale tam mam kola 195 i moze dlatego... sam juz nie wiem
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tomi
Signo
Signo
 
Posty: 194
Dołączył(a): 3 lutego 2007, 20:56
Lokalizacja: WN
Auto: ARL z dwoma plusami

Reklama

Re: Wspomaganie kierownicy wasze odczucia

Postprzez wysmok » 25 września 2007, 23:45

Ja mam kapcie 225 i choc nie narzekam na wspomaganie, to rzeczywiscie kierownica nie chodzi super lekko.
pzdrwm,
wysmok
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
wysmok
Sport
Sport
 
Posty: 248
Dołączył(a): 29 grudnia 2006, 11:26
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: ex ARL+

Re: Wspomaganie kierownicy wasze odczucia

Postprzez bono » 26 września 2007, 06:07

Tomi napisał(a):poniewaz od momentu zakupu samochodu caly czas walcze ze wspomaganiem i juz 2 pompy przerobilem i kazda jak dla mnie chodzi dosyc ciezko

Jedna z przyczyn moze byc pompa, ktora moze wytwarzac za male cisnienie. Jednak piszesz, ze wymieniles juz. Moze masz walnieta przekladnie kierownicza. Inna przyczyna moze byc tez brak syganalu z czujnika predkosci lub uszkodzony zawor servotronic. W przypadku czujnika predkosci moze to sie objawiac, ze przy parkowaniu moze kierownica chodzic ci ciezko, a przy szybszej jezdzie lekko. Swoja droga im szerszy kapec tym wieksze opory ma uklad.
I znowu Leon :D

Pozdrawiam
Blazej (Bono)
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bono
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 6318
Dołączył(a): 31 sierpnia 2006, 21:48
Lokalizacja: Niemcy
Region: zagranica
Auto: Skoda Superb
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Wspomaganie kierownicy wasze odczucia

Postprzez AdamTower » 26 września 2007, 07:11

Tomi, wszystko jest ok, z własnego doświadczenia wiem, że jak przesiadlem się z 195/65/15 na 225/40/18 poczułem dużą różnicę w sile wspomagania. Duże kółka - duży opór.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
AdamTower
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 2959
Dołączył(a): 29 marca 2004, 19:36
Lokalizacja: Kępno
Auto: AUDI A5 2.0TFSI+
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Wspomaganie kierownicy wasze odczucia

Postprzez sleeper » 26 września 2007, 08:11

Zarzuć na przód na chwilę 195ki i będziesz wiedział.
Od siebie powiem, że faktycznie wspomaganie u mnie (225/45) chodzi dość ciężko w porównaniu do poprzedniego auta (Golf IV) ale mi to w ogóle nie przeszkadza.
SKODA Octavia RS TSI
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
sleeper
Ex LeonClub Team
 
Posty: 1613
Dołączył(a): 26 stycznia 2007, 21:43
Lokalizacja: Poznań
Region: wielkopolskie
Auto: Octavia RS
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Wspomaganie kierownicy wasze odczucia

Postprzez KoLoS » 26 września 2007, 08:13

u mnie też stery chodzą cieżko, ale patrzyłem na spocie u paru osób i ten typ tak ma
EX-klubowicz na własną prośbę 8)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
KoLoS
TopSport
TopSport
 
Posty: 1223
Dołączył(a): 6 sierpnia 2006, 08:06
Lokalizacja: mazowieckie
Auto: ARL+

Re: Wspomaganie kierownicy wasze odczucia

Postprzez Marcin_TDI » 26 września 2007, 08:40

Tomi, znowu sie klania wizyta na spocie, bys sobie porownal u chlopakow w autach jak im chodzi...
moim zdaniem kiera w leonie chodzi ciezej niz w wielu innych samochodach tego samego segmentu... kiedys czytalem o tym ze uklad ten sie jakos specjalnie odpowietrza, cos na postoju trzeba z otwartym koreczkiem od zbiorniczka skrecic kola na maxa w jedna strone i przytrzymac 10sek i potem znowu ale poprawcie mnie bo naprawde nie pamietam gdzie to znalazlem i moze to sie odnosic do innego typu aut ale moze wlasnie masz zapowietrzony albo cus...
http://WWW.SERCE-HELI.PL - zbieramy pieniążki na operację serduszka dla mojej Córki
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Marcin_TDI
Cupra R
Cupra R
 
Posty: 5546
Dołączył(a): 14 czerwca 2005, 21:52
Lokalizacja: Warszawa - Ząbki
Auto: pozyczone

Re: Wspomaganie kierownicy wasze odczucia

Postprzez Tomi » 26 września 2007, 09:25

bono napisał(a):Moze masz walnieta przekladnie kierownicza

jak moglbym ja zdiagnozowac ?

bono napisał(a):. Inna przyczyna moze byc tez brak syganalu z czujnika predkosci lub uszkodzony zawor servotronic.


hmmm myslalem ze to jest prosty uklad tzn czy on dawkuje sile wpsomagania zelazenie od predkosci samochodu ? , gdzie jest ten zawor servotronic ? wiesz moze na jakiej zasadzie on dziala ?

bono napisał(a):W przypadku czujnika predkosci moze to sie objawiac, ze przy parkowaniu moze kierownica chodzic ci ciezko, a przy szybszej jezdzie lekko


dokladnie tak jest tylko wydaje mi sie ze to naturalna sprawa ze na postoju sie kreci znacznie ciezej

sleeper napisał(a):ale mi to w ogóle nie przeszkadza


herlawy nie jestem sily w lapach mam ale mi to przeszkadza

Marcin_TDI napisał(a):uklad ten sie jakos specjalnie odpowietrza, cos na postoju trzeba z otwartym koreczkiem od zbiorniczka skrecic kola na maxa w jedna strone i przytrzymac 10sek

dokaladnie robie tak sobie co tydzien dla pewnosci :))
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tomi
Signo
Signo
 
Posty: 194
Dołączył(a): 3 lutego 2007, 20:56
Lokalizacja: WN
Auto: ARL z dwoma plusami

Re: Wspomaganie kierownicy wasze odczucia

Postprzez bono » 26 września 2007, 09:28

Marcin_TDI napisał(a):kiedys czytalem o tym ze uklad ten sie jakos specjalnie odpowietrza, cos na postoju trzeba z otwartym koreczkiem od zbiorniczka skrecic kola na maxa w jedna strone i przytrzymac 10sek
i tak powtorzyc 10 razy, czyli skret na maxa w lewo potem w prawo , przytrzymac w takim polozeniu, looknac do zbiorniczka, czy plynu nie ubylo i tak powtorzamy 10 razy. Jezeli ubywa plynu uzupelniamy stan. Wazne aby przod byl w powietrzy i kola nie dotykaly ziemi. Krecic nalezy w miare plynnie i szybko.
I znowu Leon :D

Pozdrawiam
Blazej (Bono)
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bono
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 6318
Dołączył(a): 31 sierpnia 2006, 21:48
Lokalizacja: Niemcy
Region: zagranica
Auto: Skoda Superb
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Wspomaganie kierownicy wasze odczucia

Postprzez Marcin_TDI » 26 września 2007, 09:31

bono napisał(a):Wazne aby przod byl w powietrzy i kola nie dotykaly ziemi. Krecic nalezy w miare plynnie i szybko.

a to o tym nie wiedzialem...

jedyne mi tylko to przychodzi do glowy ale tak jak pisalem wczesniej, wpadnij na spot to pokrecimy ARL'ki i zobaczymy czy masz problem czy Ci sie tylko wydaje...

i chyba wazne jest tez to zeby plynu nie bylo ponad max... :PPP
http://WWW.SERCE-HELI.PL - zbieramy pieniążki na operację serduszka dla mojej Córki
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Marcin_TDI
Cupra R
Cupra R
 
Posty: 5546
Dołączył(a): 14 czerwca 2005, 21:52
Lokalizacja: Warszawa - Ząbki
Auto: pozyczone

Re: Wspomaganie kierownicy wasze odczucia

Postprzez grzybek » 26 września 2007, 15:36

tomi tez mialem odczucie ze wspoma chodzi ciezko w leonie.

zauwaz ze w passacie jest wieksza srednica kierownicy !

kumpel zalozyl teraz do paska mniejsza kiere (jak z top sporta) i stwierdzil: "co tak qrna sie ciezko kreci...."

u mnie czy na 195 czy na 225 jeden czort. w porownaniu do punto II gdzie wspoma to rewelacja jest ciezko


chyba leon tak ma?

porownywales z innym bratami blizniakami ?
był SEAT ALTEA FR - 2.0TDi BMN
jest: S211 320CDi
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
grzybek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 2192
Dołączył(a): 19 maja 2006, 07:34
Lokalizacja: Białystok
Auto: ALTEA FR TDi
Silnik: BMN 2.0

Re: Wspomaganie kierownicy wasze odczucia

Postprzez vortis » 26 września 2007, 15:50

grzybek napisał(a):w porownaniu do punto II gdzie wspoma to rewelacja jest ciezko


w/g mnie wspomaganie z fiata "city" i ogólnie to porażka, zero wyczucia prowadzenia auta
w Leonia fakt, nawet na 205/55/16 chodzi ciężko ale za to prowadzimy samochód a nie plastikową zabawkę :killer: .
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
vortis
Sport
Sport
 
Posty: 510
Dołączył(a): 15 grudnia 2005, 11:56
Lokalizacja: Tychy
Auto: ?

Re: Wspomaganie kierownicy wasze odczucia

Postprzez grzybek » 26 września 2007, 15:54

tak tak ale chodzilo mi o to ze tam chodzi lzej....

....wrecz az za lekko
był SEAT ALTEA FR - 2.0TDi BMN
jest: S211 320CDi
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
grzybek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 2192
Dołączył(a): 19 maja 2006, 07:34
Lokalizacja: Białystok
Auto: ALTEA FR TDi
Silnik: BMN 2.0

Re: Wspomaganie kierownicy wasze odczucia

Postprzez Micz » 26 września 2007, 16:06

Ja się przesiadłem teraz z 225/17 na 225/18 i chodzi troszkę lżej, ale ogólnie chodzi ciężko w stosunku do innych samochodów. W Volvo s60 przy siedemnastkach mogę kręcić ogórkiem. Jeździłem też a4 rocznik 98 na 225/17 i chodzi zdecydowanie lżej niż leonie.
Obrazek
Zobacz Profil
Micz
Sport
Sport
 
Posty: 875
Dołączył(a): 22 października 2006, 20:13
Lokalizacja: Kato(wice)
Auto: 4x4

Re: Wspomaganie kierownicy wasze odczucia

Postprzez mtz » 26 września 2007, 17:09

dla porownania moge powiedziec, bo jezdzilem tez a3 z 2001 i wspomaganie w "tej" rodzinie jest dosyc toporne, ale wg lepiej mozna poczuc auto... (w leonie mam 205/55/16 a nie pamietam na jakich jezdzi kumpel w a3, ale tez chyba cos kolo tego)...
byl Leon TDI+ thx to: DynoSoft koks inside!
byla A3 SB 2.0T BWA SprintBlauPerle
jest firmowka i Gulf VII 1.4 CXSA MY14
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
mtz
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 2173
Dołączył(a): 23 lipca 2007, 09:32
Lokalizacja: Sokolniki / Łódź
Auto: Golf VII
Silnik: benzyna 1.4

Re: Wspomaganie kierownicy wasze odczucia

Postprzez Tomi » 26 września 2007, 17:37

grzybek napisał(a):porownywales z innym bratami blizniakami ?

W golf IV na feldze 16 z opona 205 chodzi zdecydowanie lzeeej, moze to ze w top sporcie kierownica jest mniejsza i do tego cholernie sliska + opony 225 robia swoje, ale jednak nie spotkalem sie z samochodem gdzie wspomaganie chodzilo by tak topornie, a troche jezdzilem roznymi autami, nawet ostatnio wyzej wspomnianym punto II gdzie wspomaganie bylo tak delikantne i czule ze nie moglem sie do niego przez ponad 1000 km przyzwyczaic. Moze wstawienie 110 barowej pompy by tutaj cos pomoglo ?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tomi
Signo
Signo
 
Posty: 194
Dołączył(a): 3 lutego 2007, 20:56
Lokalizacja: WN
Auto: ARL z dwoma plusami

Re: Wspomaganie kierownicy wasze odczucia

Postprzez paul78 » 26 sierpnia 2008, 10:13

[ Dodano: Wto 26 Sie, 2008 ]
odgrzewam temat

wspomaganie mi się poprawiło zaraz po spuszczeniu starego płynu praktycznie do zera i uzupełnienie nowym zielonym "FEBI" kierownica teraz mi ciut lzej chodzi i już tak nie buczy teraz jestem happy

pozdrowionka dla wszystkich
Pozdrawiam Paul78 LCT
ASV 193.4 KM / 396.4 NM :)

Z drogi z drogi śledzie bo ASV jedzie :D
Zobacz Profil
paul78
TopSport
TopSport
 
Posty: 1116
Dołączył(a): 4 maja 2008, 06:17
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Seat Leon TDI
Silnik: ASV 1.9

Wspomaganie kierownicy

Postprzez norbi108 » 30 listopada 2012, 09:12

Witam
Od niedawna jestem posiadaczem Leona Cupra Tdi, zastanawia mnie ciężko pracujący układ wspomagania kiery.
Przeczytałem inne posty w tym temacie, ale nie znalazłem postu który by opisał np. wymianę płynu i płukanie ukł. kier. Wspomaganie moje nie wydaje żadnych niepokojących dzwięków, maglownica bez wycieków, gumy maskujące w super stanie. W zbiorniczku 3 mm ponad minimum, nie dolewałem, ponieważ nie wiem jaki płyn kupić, no i czy nie lepiej go wymienić na nowy. Mój jak pobrałem strzykawką jest brudny i ma barwę brązową. Wiem też, że się jakoś płuka układ ponieważ są gdzieś zaworki które lubią się zabrudzić. Zaznaczę że mam jeszcze passata b4 w którym dużo lepiej to chodzi, i sprawdziłem wspomaganie w 2 innych leonach tdi, więc wiem że jest coś nie tak. Proszę o pomoc.
Zobacz Profil
norbi108
Stella
Stella
 
Posty: 18
Dołączył(a): 28 października 2012, 09:28
Auto: Leon Cupra TS TDI

Re: Wspomaganie kierownicy ciężko pracuje

Postprzez marcin7x5 » 3 grudnia 2012, 15:23

Płyn powinien miec barwe zielonawo-zółtą. Skoro masz brązową co cos niedobrego dzieje sie z maglem. Prawdopodobnie masz mocno skorodowana listwe maglownicy i masz rdze w płynie. Obawiam sie, że bez regenreacji nic nie zdziałasz w tej sprawie. To, że nie cieknie płyn nie oznacza, że magiel jest sprawny a niestety w tych konstrukcjach magla bardzo często listwa jest mocno pordzewiała.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
marcin7x5
Cupra
Cupra
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 8 kwietnia 2008, 12:01
Lokalizacja: CRY
Region: kujawsko-pomorskie
Auto: leon 1M
Silnik: AUS 1.6

Re: Wspomaganie kierownicy ciężko pracuje

Postprzez gimmesomo » 2 stycznia 2013, 18:46

Mam podobny problem - wspomaganie chodzi dosyć ciężko. Barwa płynu także podchodzi pod ciemny brąz.
Pytanie teraz: czy warto jest ryzykować wymianę płynu na świeży ? Słyszałem podpowiedź, że świeżo wymieniony płyn może wypłukać maglownice i ta może się rozszczelnić.
Druga kwestia która mnie ciekawi: jeżeli wymieniać to spotkałem się z zielonymi płynami syntetycznymi i mineralnymi (zielona lub biała butelka). Który z nich będzie bezpieczniejszy do wymiany płynu starego na nowy ?
Zobacz Profil
gimmesomo
Stella +
Stella +
 
Posty: 39
Dołączył(a): 22 kwietnia 2010, 11:19
Lokalizacja: Lubartów
Auto: Toledo II 1.8 20v

Re: Wspomaganie kierownicy ciężko pracuje

Postprzez marcin7x5 » 3 stycznia 2013, 07:40

gimmesomo napisał(a):czy warto jest ryzykować wymianę płynu na świeży ? Słyszałem podpowiedź, że świeżo wymieniony płyn może wypłukać maglownice i ta może się rozszczelnić.


Zawsze warto spróbować. Są to stosunkowo nieduże koszta a może pomóc. Jeżeli zalejesz właściwym płynem to nic maglowi się nie stanie. Przynajmniej nie pogorszy stanu obecnego. W oryginale miałes raczej płyn mineralny, który został zastąpiony później syntetycznym. Skoro zalewane było minerałem i było dobrze to kup minerał.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
marcin7x5
Cupra
Cupra
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 8 kwietnia 2008, 12:01
Lokalizacja: CRY
Region: kujawsko-pomorskie
Auto: leon 1M
Silnik: AUS 1.6

Re: Wspomaganie kierownicy ciężko pracuje

Postprzez gimmesomo » 3 stycznia 2013, 10:17

To może inaczej, który będzie rzadszy ? mineralny czy syntetyk ?
Zobacz Profil
gimmesomo
Stella +
Stella +
 
Posty: 39
Dołączył(a): 22 kwietnia 2010, 11:19
Lokalizacja: Lubartów
Auto: Toledo II 1.8 20v

Re: Odp: Wspomaganie kierownicy ciężko pracuje

Postprzez jędrek » 3 stycznia 2013, 10:22

Syntetyk

Wysłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk
SZEFUNCIO
Był CZRNY LEON ASV
CompSport 143,5KM/303Nm
Jest
Alfa Romeo 159
Tune Up 185 KM/393NM
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
jędrek
FR
FR
 
Posty: 1670
Dołączył(a): 16 marca 2010, 17:12
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Auto: Alfa Romeo 159
Silnik: CJXA 2.0

Re: Wspomaganie kierownicy ciężko pracuje

Postprzez gimmesomo » 3 stycznia 2013, 10:53

Czyli zaleje mineralnym, żeby rzadszy czyli syntetyk nie "rozpuścił" mi magla ;) Dzięki za podpowiedź.
Zobacz Profil
gimmesomo
Stella +
Stella +
 
Posty: 39
Dołączył(a): 22 kwietnia 2010, 11:19
Lokalizacja: Lubartów
Auto: Toledo II 1.8 20v

Re: Wspomaganie kierownicy ciężko pracuje

Postprzez mtz » 3 stycznia 2013, 12:07

tylko uwazajcie, bo czasami zmiana plynu moze rozwalic Wam pompe wspomagania, niestety troche taka loteria..
ja juz jestem po wymienia magla, pompy wspomagania i szczerze - nadal chodzi ciezko... moze to jaka dziwna przypadlosc tych leonow..
byl Leon TDI+ thx to: DynoSoft koks inside!
byla A3 SB 2.0T BWA SprintBlauPerle
jest firmowka i Gulf VII 1.4 CXSA MY14
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
mtz
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 2173
Dołączył(a): 23 lipca 2007, 09:32
Lokalizacja: Sokolniki / Łódź
Auto: Golf VII
Silnik: benzyna 1.4

Re: Wspomaganie kierownicy ciężko pracuje

Postprzez marcin7x5 » 3 stycznia 2013, 12:46

Wspomaganie to ogólnie w leonach nie jest rewelacyjne. Zawsze mozna zaryzykowac i zalozyc pompę od diesla bo ma wyższe cisnienie robocze.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
marcin7x5
Cupra
Cupra
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 8 kwietnia 2008, 12:01
Lokalizacja: CRY
Region: kujawsko-pomorskie
Auto: leon 1M
Silnik: AUS 1.6

Re: Wspomaganie kierownicy ciężko pracuje

Postprzez gimmesomo » 3 stycznia 2013, 17:29

Nie mam porównania co do Toledo II i Leona, jedynie pod domem jako drugie auto stoi Passat. Tam wspomaganie jest takie, że praktycznie paluszkiem można kręcić.
Zobacz Profil
gimmesomo
Stella +
Stella +
 
Posty: 39
Dołączył(a): 22 kwietnia 2010, 11:19
Lokalizacja: Lubartów
Auto: Toledo II 1.8 20v


Powrót do Leon 1 - Techniczne Ogólne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości