Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

leon ASV z turbem ASZ GARETT..

Wszystko co dotyczy silnika, przeniesienia napędu, modyfikacji, ...

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

leon ASV z turbem ASZ GARETT..

Postprzez DECYBEL » 2 lutego 2013, 15:56

witam jesli bylo na forum to z gory przepraszam ze zakladam nowy temat ale nie moglem nic znaielesc...
Pytanie do mądrzejszych odemnie...
leon asv 110 KM wtryski 216, padlo turbo oryginalne ... kupilem regenerowana garetta od ASZ zrobiony soft wlasciwie kilka softow od lajtowych do hardcoru....i pojawia sie pewna usterka, defekt nie wiem jak to nazwać, a mianowicie niewiem czy to normalne jest ale turbo to bardzo pozno sie budzi tzn od 2000 obr/min, chlopak ktory mi robi softy stwierdzil ze powodem poznego wstawania turba to zla regeneracja. nie wywala zadnych bledow ladnie ciagnie od 2tys, brak przeladowania i innych podobnych rzeczy. logi tez robione wszystko ok . co moze byc przyczyną takiego zachowania ..zly program zle turbo moze grucha zle wyregulowana ... pomocy blagam
Zobacz Profil
DECYBEL
Stella +
Stella +
 
Posty: 99
Dołączył(a): 14 listopada 2009, 20:24
Lokalizacja: KIELCE
Auto: SEAT LEON

Reklama

Re: leon ASV z turbem ASZ GARETT..

Postprzez mariushjj » 2 lutego 2013, 16:52

Możesz napisać jaki wynik wyszedł po tych modyfikacjach? Wykres masz?
CZARNY LEON SPORT
Prochip 152.6 KM & 328.6 Nm
Zobacz Profil
mariushjj
Sport
Sport
 
Posty: 219
Dołączył(a): 7 listopada 2011, 11:03
Lokalizacja: Stalowa Wola
Auto: Seat Leon Sport
Silnik: ASV 1.9

Re: leon ASV z turbem ASZ GARETT..

Postprzez DECYBEL » 2 lutego 2013, 17:03

wlasnie tu mnie zagioles bo wszystko robione jest nie na hamowni ,,,,tylko w warunkach rzeczywsitych czyli droga auto i logi
Zobacz Profil
DECYBEL
Stella +
Stella +
 
Posty: 99
Dołączył(a): 14 listopada 2009, 20:24
Lokalizacja: KIELCE
Auto: SEAT LEON

Re: leon ASV z turbem ASZ GARETT..

Postprzez LoozaQ » 2 lutego 2013, 17:17

DECYBEL napisał(a):chlopak ktory mi robi softy stwierdzil ze powodem poznego wstawania turba to zla regeneracja

Zmień tunera :)
Od zarania dziejów wiadomo, że większe turbo później wstaje i gościu powinien to wiedzieć, a jak ma wątpliwości co do regulacji sztangi to również i to powinien umieć ogarnąć.

DECYBEL napisał(a):wlasnie tu mnie zagioles bo wszystko robione jest nie na hamowni ,,,,tylko w warunkach rzeczywsitych czyli droga auto i logi

Powtórzę jeszcze raz.... zmień tunera i zainwestuj w chipsona z prawdziwego zdarzenia z dokładnie zmierzonym wynikiem na hamowni i wglądem w wykres.
Obrazek

Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
LoozaQ
Sport
Sport
 
Posty: 761
Dołączył(a): 25 czerwca 2010, 07:46
Lokalizacja: Jaworzno
Auto: Leon 1M ASV
Silnik: ASV 1.9

Re: leon ASV z turbem ASZ GARETT..

Postprzez DECYBEL » 2 lutego 2013, 17:29

ok ... troche mnie pocieszyliscie ...Kingsoft ..moze byc ?? nie daleko od kielc moge podjechac ...pytalem wujka google i powiedzial ze maja pochlebne opinie .. i jeszcze jedno pytanie z innej beczki ,glownie chodzi mi wywazenie turbawki czy na wirniku tylko nie pamietam ktora strona to byla czy zimna lub goraca powinno sie nawiercac lopatki w celu wywazenia??? zaobserwowalem to u siebie ???
Zobacz Profil
DECYBEL
Stella +
Stella +
 
Posty: 99
Dołączył(a): 14 listopada 2009, 20:24
Lokalizacja: KIELCE
Auto: SEAT LEON

Re: leon ASV z turbem ASZ GARETT..

Postprzez LoozaQ » 2 lutego 2013, 18:39

DECYBEL napisał(a):powinno sie nawiercac lopatki w celu wywazenia???
:boje:
Raczej nie robi się dziur w wirniku w celu wyważenia, ale może ja się nie znam...
Obrazek

Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
LoozaQ
Sport
Sport
 
Posty: 761
Dołączył(a): 25 czerwca 2010, 07:46
Lokalizacja: Jaworzno
Auto: Leon 1M ASV
Silnik: ASV 1.9

Re: leon ASV z turbem ASZ GARETT..

Postprzez DECYBEL » 2 lutego 2013, 19:04

tzn nie jest to przewiercone na przestrzał lopatki wirnika tylko lekko nawiercone .. i pytam czy tak byc powinno ..
Zobacz Profil
DECYBEL
Stella +
Stella +
 
Posty: 99
Dołączył(a): 14 listopada 2009, 20:24
Lokalizacja: KIELCE
Auto: SEAT LEON

Re: leon ASV z turbem ASZ GARETT..

Postprzez mariushjj » 3 lutego 2013, 11:59

DECYBEL napisał(a):wlasnie tu mnie zagioles bo wszystko robione jest nie na hamowni ,,,,tylko w warunkach rzeczywsitych czyli droga auto i logi

Podejdz do tematu profesionalnie i wykonaj chiptunning w dobrej firmie z hamownią a nie u druciarza. Ciekawy jestem wyniku jaki wyjdzie w Twoim aucie? Jak bedziesz miał wykres to zapodaj na forum :-)
CZARNY LEON SPORT
Prochip 152.6 KM & 328.6 Nm
Zobacz Profil
mariushjj
Sport
Sport
 
Posty: 219
Dołączył(a): 7 listopada 2011, 11:03
Lokalizacja: Stalowa Wola
Auto: Seat Leon Sport
Silnik: ASV 1.9

Re: leon ASV z turbem ASZ GARETT..

Postprzez DECYBEL » 3 lutego 2013, 14:20

dzwonilem do Kingsoftu i powiedziano mi ze te graty ktore obecnie posiadam czyli 216 i suszara od asz powinno byc okolo 160km pod warunkiem ze zdrowy silnik, powiedzial jeszcze cos takiego ze jezeli wymienie map sensor na ARL i przeplywke to moze wypluc 180KM ale jakos pesymistycznie na to patrze ....ale pojade zobacze co bedzie..
Zobacz Profil
DECYBEL
Stella +
Stella +
 
Posty: 99
Dołączył(a): 14 listopada 2009, 20:24
Lokalizacja: KIELCE
Auto: SEAT LEON

Re: leon ASV z turbem ASZ GARETT..

Postprzez mariushjj » 3 lutego 2013, 14:32

Czekam na wynik chipa! :-)
CZARNY LEON SPORT
Prochip 152.6 KM & 328.6 Nm
Zobacz Profil
mariushjj
Sport
Sport
 
Posty: 219
Dołączył(a): 7 listopada 2011, 11:03
Lokalizacja: Stalowa Wola
Auto: Seat Leon Sport
Silnik: ASV 1.9

Re: leon ASV z turbem ASZ GARETT..

Postprzez PiterEL » 3 lutego 2013, 18:09

Ja mam dokładnie taką konfigurację jak Ty opisujesz czyli turbo ASZ, wtryski 216 i soft w Compsporcie i zrobili mi lajtowy soft 160KM oraz 317Nm ze wzgłedy ze wiecej to sprzegło czasem już się ślizgało...

Ja turbo nowe GARRET kupiłem na allegro od firmy co sprzedaje turba. Jednak cos z nia sie dzieje , zaczela gwizdac w obrotach ok 1200-2000 oraz jak doslownie muskam pedal gazu na wolnych obrotach to jakby szorowanie w okolicy katalizatora słychac. Powiedzcie mi czy np jak sprezanie silnika byloby złe to moze uszkadzac turbinę... ? Nie sprawdzałem spręzania ale teraz w zime jak odpalam rano auto to odpala za pierwszym razem ale zabuja na moment obrotami i wlasciwie za kazdym razem puszcza "Bąka" z tyłu po odpaleniu... Nie wiem czemu turbo znow mi pada... Błedów zero. Jak byłem na strojeniu na hamowini w Bielsku to zestroili ale pozostało delikatne przeładowanie ok 100mBar i mowili ze juz lepiej zestroic sie nie da i tak mam jezdzic. Nie sadze aby 100Mbar uszkadzalo turbo... Czyli jak ma ladowac na VAGu np 2000mBar to u mnie bylo w najgorszych wypadkach 2100mBar.
Seat EXEO 2.0 TDI CR 170KM CAHA wersja FR - jest obecnie

Seat LEON 1M 1.9 TDI ASV+BOSCH 216+Turbo ASZ+Eibach Pro Kit+Tomason TN4
157 KM / 348 Nm Powered by BARTPOL/KINGSOFT - był ale sentyment pozostał :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
PiterEL
TopSport
TopSport
 
Posty: 1191
Dołączył(a): 12 października 2010, 11:54
Lokalizacja: EL
Auto: Exeo 2.0 TDI CR
Silnik: CJXA 2.0

Re: leon ASV z turbem ASZ GARETT..

Postprzez DECYBEL » 3 lutego 2013, 18:48

to mysle ze u mnie tez tyle peknac ,,a jesli chodzi o gwizdanie to u mnie tez to slychac ale bardzo delikatnie i trzeba sie wsluchac w prace silnika... wiec moze tak ma byc , a co do baka to na oryginalnym turbie tez przy odpalaniu puszcza baczki ale tylko jak zimny ...
Zobacz Profil
DECYBEL
Stella +
Stella +
 
Posty: 99
Dołączył(a): 14 listopada 2009, 20:24
Lokalizacja: KIELCE
Auto: SEAT LEON

Re: leon ASV z turbem ASZ GARETT..

Postprzez IroN_87 » 3 lutego 2013, 19:30

DECYBEL napisał(a):dzwonilem do Kingsoftu i powiedziano mi ze te graty ktore obecnie posiadam czyli 216 i suszara od asz powinno byc okolo 160km pod warunkiem ze zdrowy silnik, powiedzial jeszcze cos takiego ze jezeli wymienie map sensor na ARL i przeplywke to moze wypluc 180KM ale jakos pesymistycznie na to patrze ....ale pojade zobacze co bedzie..


lol Nie wiem po jakiego masz zmieniać przepływke i map sensor.. Prędzej fmic zrobić i sprzęgło.. w 170+ uwierzę z wymianą tego co napisałem.
Był Leon 4x4 194KM & 423 NM by COMPsport
Jest... A4 B7 Quattro 2.0 TFSI 264KM & 394NM by COMPsport

Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
IroN_87
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 1954
Dołączył(a): 16 listopada 2009, 19:50
Lokalizacja: Żywiec
Auto: A4 B7
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Odp: leon ASV z turbem ASZ GARETT..

Postprzez jędrek » 3 lutego 2013, 19:34

Piter a masz katalizator?Sprawdź sobie tą złączkę elastyczną czy nie masz dziury

Wysłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk
SZEFUNCIO
Był CZRNY LEON ASV
CompSport 143,5KM/303Nm
Jest
Alfa Romeo 159
Tune Up 185 KM/393NM
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
jędrek
FR
FR
 
Posty: 1670
Dołączył(a): 16 marca 2010, 17:12
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Auto: Alfa Romeo 159
Silnik: CJXA 2.0

Re: leon ASV z turbem ASZ GARETT..

Postprzez PiterEL » 3 lutego 2013, 19:40

Kata nie mam. Mam puszke sama i w srodku rure przelotowa...
Zlaczke elastyczna tez wymienialem jak zakladalem turbo w listopadzie i spawalem rure w kata.
Seat EXEO 2.0 TDI CR 170KM CAHA wersja FR - jest obecnie

Seat LEON 1M 1.9 TDI ASV+BOSCH 216+Turbo ASZ+Eibach Pro Kit+Tomason TN4
157 KM / 348 Nm Powered by BARTPOL/KINGSOFT - był ale sentyment pozostał :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
PiterEL
TopSport
TopSport
 
Posty: 1191
Dołączył(a): 12 października 2010, 11:54
Lokalizacja: EL
Auto: Exeo 2.0 TDI CR
Silnik: CJXA 2.0

Re: Odp: leon ASV z turbem ASZ GARETT..

Postprzez jędrek » 3 lutego 2013, 19:42

No to przecież normalne ze bedziesz słyszał turbo jak schodzi z obrotów

Wysłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk
SZEFUNCIO
Był CZRNY LEON ASV
CompSport 143,5KM/303Nm
Jest
Alfa Romeo 159
Tune Up 185 KM/393NM
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
jędrek
FR
FR
 
Posty: 1670
Dołączył(a): 16 marca 2010, 17:12
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Auto: Alfa Romeo 159
Silnik: CJXA 2.0

Re: Odp: leon ASV z turbem ASZ GARETT..

Postprzez PiterEL » 3 lutego 2013, 19:55

Ale to jest takie gwizdanie i jego nie bylo po montazu ale bylo takie szuranie jak doslownie musne pedal gazu ze na wolnych obrotach moze 950 zlapie... to jedt dzwine. A gwizdanie pojawilo sie niedawno i takie dziwne troche trzeba by uslyszec to...

Wysłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2
Seat EXEO 2.0 TDI CR 170KM CAHA wersja FR - jest obecnie

Seat LEON 1M 1.9 TDI ASV+BOSCH 216+Turbo ASZ+Eibach Pro Kit+Tomason TN4
157 KM / 348 Nm Powered by BARTPOL/KINGSOFT - był ale sentyment pozostał :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
PiterEL
TopSport
TopSport
 
Posty: 1191
Dołączył(a): 12 października 2010, 11:54
Lokalizacja: EL
Auto: Exeo 2.0 TDI CR
Silnik: CJXA 2.0

Re: leon ASV z turbem ASZ GARETT..

Postprzez DECYBEL » 3 lutego 2013, 21:39

ok to powiedzmy ze 160 KM to najrozsądniejszy program ....bezpieczny dla gratów . mam nadzieje za Kingsoft nie spartoli roboty ... :-P
Zobacz Profil
DECYBEL
Stella +
Stella +
 
Posty: 99
Dołączył(a): 14 listopada 2009, 20:24
Lokalizacja: KIELCE
Auto: SEAT LEON

Re: leon ASV z turbem ASZ GARETT..

Postprzez MrItaliano » 3 lutego 2013, 22:25

No wiecej jak 160 nie bedziesz mial. Jeszcze kwestia w jakim stanie jest pompa bo to od tego tez duzo zalezy... Bartek jak najbardziej ogarnie temat bez problemu ja wroze 155 koni i 350 Nm cos kolo tego moge sie mylic :) Bo roznie z tymi silnikami jest. Brat w leonie wlasnie taka moc (na takich gratach jak Ty masz) mial jak napisalem bez Fmic tylko seryjny Smic. A z pozatym jezeli chodzi o wstawanie turbo to twoj poprzedni tuner moze miec racje albo tez moze sie mylic. Regerenowane turbiny to juz nie to samo co na orginalnych czesciach, juz dmucha mniej niestety :(
Zobacz Profil
MrItaliano
Stella +
Stella +
 
Posty: 47
Dołączył(a): 20 listopada 2012, 23:09
Auto: Audi A3

Re: leon ASV z turbem ASZ GARETT..

Postprzez DECYBEL » 4 lutego 2013, 00:44

mysle ze w tym tygodniu bedzie juz wiadomo co bedzie ...nie omieszkam sie pochwalic :)
Zobacz Profil
DECYBEL
Stella +
Stella +
 
Posty: 99
Dołączył(a): 14 listopada 2009, 20:24
Lokalizacja: KIELCE
Auto: SEAT LEON

Re: leon ASV z turbem ASZ GARETT..

Postprzez Andrut » 4 lutego 2013, 09:17

A co ze sprzęgłem? zostawiasz serię czy pakujesz coś mocniejszego? G60? VR6?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Andrut
Stella +
Stella +
 
Posty: 88
Dołączył(a): 6 kwietnia 2009, 09:43
Lokalizacja: SBI
Auto: Black and White

Re: leon ASV z turbem ASZ GARETT..

Postprzez MrItaliano » 4 lutego 2013, 09:31

No to sie musisz koniecznie pochwalic :) No sprzegło z takimi modami rozsadnie rozlozonym momentem to bedzie jeszcze troche chulac, w pozniejszych modyfikacjach mozna myslec o czyms twardszym. O ile obecne jeszcze trzyma i sie nie tlucze dwumas. ?? A polecał bym zestaw G60 + vr6 tarcza docisk. Sam mam taki u siebie i elegancko sie sprawuje zero drgan na budzie i trzepania silnikiem.
Zobacz Profil
MrItaliano
Stella +
Stella +
 
Posty: 47
Dołączył(a): 20 listopada 2012, 23:09
Auto: Audi A3

Re: leon ASV z turbem ASZ GARETT..

Postprzez DECYBEL » 4 lutego 2013, 09:41

sprzeglo bedzie ale nie ukrywam ze troche pozniej z powodu finansow, na softa kase mam odlozona wiec z tym problemu byc nie powinno.
2 lata temu wymienialem sprzeglo i dwumas....ale nie myslalem ze bedzie cos modzone w aucie i kupilem oryginal....
Zobacz Profil
DECYBEL
Stella +
Stella +
 
Posty: 99
Dołączył(a): 14 listopada 2009, 20:24
Lokalizacja: KIELCE
Auto: SEAT LEON

Re: leon ASV z turbem ASZ GARETT..

Postprzez MrItaliano » 4 lutego 2013, 22:04

To jak kupiles orginal i nie ma nalatane to wytrzyma te mody ktore planujesz wykonac :) Powodzonka :)
Zobacz Profil
MrItaliano
Stella +
Stella +
 
Posty: 47
Dołączył(a): 20 listopada 2012, 23:09
Auto: Audi A3

Re: leon ASV z turbem ASZ GARETT..

Postprzez tony065 » 5 lutego 2013, 19:10

MrItaliano napisał(a):To jak kupiles orginal i nie ma nalatane to wytrzyma te mody ktore planujesz wykonac :) Powodzonka :)

Nie wiem jak z KM, ale dlaczego większość tunerów robiąc program dla auta z 2-masą nie daje więcej jak ok. 325Nm :?:
Zobacz Profil
tony065
Signo
Signo
 
Posty: 196
Dołączył(a): 17 lutego 2011, 08:38
Lokalizacja: ETM
Auto: Octavia I
Silnik: AHF 1.9

Re: leon ASV z turbem ASZ GARETT..

Postprzez DECYBEL » 5 lutego 2013, 20:34

no na to pytanie nie odpowiem bo nie wiem, ale moze mnie ktos odpowie na to pytanie... wag wywalil błąd sterownik silnika ...czy moze to miec zwiazek z softem ktory byl zmieniany kilka razy??
Zobacz Profil
DECYBEL
Stella +
Stella +
 
Posty: 99
Dołączył(a): 14 listopada 2009, 20:24
Lokalizacja: KIELCE
Auto: SEAT LEON

Re: leon ASV z turbem ASZ GARETT..

Postprzez LoozaQ » 5 lutego 2013, 20:39

DECYBEL napisał(a):wag wywalil błąd sterownik silnika

Numer błędu odnajdź tu Wiki Ross-Tech i czytaj/tłumacz...
Obrazek

Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
LoozaQ
Sport
Sport
 
Posty: 761
Dołączył(a): 25 czerwca 2010, 07:46
Lokalizacja: Jaworzno
Auto: Leon 1M ASV
Silnik: ASV 1.9

Re: leon ASV z turbem ASZ GARETT..

Postprzez MrItaliano » 5 lutego 2013, 22:40

tony065 napisał(a):Nie wiem jak z KM, ale dlaczego większość tunerów robiąc program dla auta z 2-masą nie daje więcej jak ok. 325Nm


Na to pytanie odpowiem ja moze nie dokladnie ale co nieco: poprostu dla bezpieczeństwa.
Sam osobiscie testowałem dwumasa (silnik ASV - ktory caly czas mial zmieniane graty ) i wiem ze wytrzymuje o wiele wiecej niz te 325 nm o ktorych wspomniales. Mój dwumas który mial nalatane nie wiadomo ile, wytrzymal kilka programów, i momenty o wiele wieksze niz tutaj wymieniony. Siadł dopiero po przejechaniu 60 tys km po programie ale ktorym to juz nie pamietam bo bylo ich duzo. Wykresy na a3-club.net dodam tylko ze nie byly to lajtowe programy a wrecz przeciwnie strasznie dowalone z dolu gdzie max momenty byly przy 1800 tys obr. - 2000 tys obr.

Oczywiscie kazdy decydujac sie na modyfikacje musi sie liczyc z kosztami i faktem ze cos sie moze zepsuc. Nie ma ryzyka nie ma zabawy.
Zobacz Profil
MrItaliano
Stella +
Stella +
 
Posty: 47
Dołączył(a): 20 listopada 2012, 23:09
Auto: Audi A3

Re: leon ASV z turbem ASZ GARETT..

Postprzez DECYBEL » 6 lutego 2013, 19:37

witam dzwonilem do Kingsoftu i opowiedzialem cala historie z moim zajebiscie zregenerowanym turbem od asz... Pan Bartek stwoerdzil iz najprawdopodobnie turbo to ma zle zamienniki czyli wirnik i inne graty wew turba, ale okaze sie po doglebnym badaniu w przyszlym tygodniu.
I teraz powiedzcie mi jak mam reklamowac to turbo ... bo gosc jest cwany i broni sie jak moze, poprosilem o zwrot gotowki za regenaracje, ale oczywiscie sie nie zgodzil i ze nie ma takiej opcji. nie wiem co w takim przypadku, zadnej plomby na turbie nie ma, i tu sie boje ze moze chlopek stwierdzic (firma regenerujaca) ze w niej grzebalem i zerwalem plomby. czy jest jakas madra glowa na forum i pomoze odzyskac kase od firmy...z Kielc..jak sie wkurze to zrobie reklame dla potomnych "rzetelnej firmy od regenarcji turbin"pozdrawiam.
Zobacz Profil
DECYBEL
Stella +
Stella +
 
Posty: 99
Dołączył(a): 14 listopada 2009, 20:24
Lokalizacja: KIELCE
Auto: SEAT LEON

Re: leon ASV z turbem ASZ GARETT..

Postprzez MrItaliano » 6 lutego 2013, 22:30

U kogo w Ck robiles ta turbine ?? Ciezko z taka reklamacja bo ten kto Ci to robił bedzie sie bronił na wszelkie mozliwe sposoby tym bardziej ze sprawdzał ja po regenracji do cisnienia 1.35 bara takie jak w ASZ orginalnie. No chyba masz jakas gwarancje to oddac na nie trzymanie cisnienia. I mozna zakladac sprawdzac oddawac i tak do bolu.... Cięzki temat do udowodnienia bo jak rozbierzesz turbo to tez bedzie marudził ze mogles cos zamienic. Plomb raczej nie ma bynajmniej ja nie widzialem nigdy. Btw z tego co sie orientuje to te turba typu ASZ i ARL do regeneracji sa uzywane wirniki od renaulta i podroby koreańskie wiec ma prawo szfankowac. Podjedz do Bartka i daj znac co tam stwierdził.
Zobacz Profil
MrItaliano
Stella +
Stella +
 
Posty: 47
Dołączył(a): 20 listopada 2012, 23:09
Auto: Audi A3

Re: leon ASV z turbem ASZ GARETT..

Postprzez DECYBEL » 6 lutego 2013, 23:15

mam dzwonic we wtorek do Bartka.a jesli chodzi o gwarancje bede dazyc do tego zeby firma ktora to regenerowala zrobila to jak nalzey ewntualny zwrot kosztow ponownej regeneracji. a czy da sie sprawdzic po rozbiorce turba jakie zostaly zamontowane czesci. bo mowiono mi ze to na melecie robione.....
Zobacz Profil
DECYBEL
Stella +
Stella +
 
Posty: 99
Dołączył(a): 14 listopada 2009, 20:24
Lokalizacja: KIELCE
Auto: SEAT LEON

Re: leon ASV z turbem ASZ GARETT..

Postprzez MrItaliano » 6 lutego 2013, 23:54

Jezeli chodzi o sprawdzenie czesci po rozbiórce to nie mam pojecia szczerze powiem. Spytaj Bartka jak u niego bedziesz on napewno bedzie sie orientował w tym temacie.
Zobacz Profil
MrItaliano
Stella +
Stella +
 
Posty: 47
Dołączył(a): 20 listopada 2012, 23:09
Auto: Audi A3

Re: leon ASV z turbem ASZ GARETT..

Postprzez DECYBEL » 10 lutego 2013, 23:28

Panowie mam jeszcze kilka pytań odnośnie turba asz, jakie są różnice w częściach np chińskie które są zamontowane jako zamieniki w takim turbie a zamienniki renomowanych firm np melett?? przerabiał ktoś ten temat ...
jestem bardzo ciekawy jak sie to przekłada do pracy takiego turba zamontowanego w silniku , a urządzeniami pomiarowymi w warsztatach które zajmują się regeneracją...
Zobacz Profil
DECYBEL
Stella +
Stella +
 
Posty: 99
Dołączył(a): 14 listopada 2009, 20:24
Lokalizacja: KIELCE
Auto: SEAT LEON

Re: leon ASV z turbem ASZ GARETT..

Postprzez MrItaliano » 11 lutego 2013, 09:24

No napewno czesci zamienne chińskie itp nie wszystkie sa tak wytrzymalem jak orginał. Nieraz lepiej kupic orginalna uzywke niz pozniej sie meczyc. Turbina ASZ orginalnie pompuje 1.35 bara podejrzewam za na twoim sofcie bo pisales do hardcoru dmucha z 1.55 bara. Ktos kto regeneruje turbiny pewnie sprawdza je do wartosci która podałem jako pierwsza 1.35 bara. Bo takie cisnienie panuje orginalnie w ASZ. Podczas tunigu zwieksza sie EGT temp. oleju, szybkosc wstawania turba itp. Wszystkie te czynniki zle wplywaja na temperature pracy turbiny. Nie oszukujmy sie ale niektóre zamienniki nie wytrzymuja temperatur i niestety siadaja, nie trzymaja cisnienia, urywaja sie walki (sam przerabialem taka akcje). Regenerowane turbiny typu ASZ ARL w wiekszosci nie nadaja sie do tuningu. Bo tak jak napisales laduja nie orginalne czescie z prostej przyczyny ze sa one nie osiagalne... Z tego co sie dowiedzialem.
Zobacz Profil
MrItaliano
Stella +
Stella +
 
Posty: 47
Dołączył(a): 20 listopada 2012, 23:09
Auto: Audi A3

Re: leon ASV z turbem ASZ GARETT..

Postprzez PiterEL » 11 lutego 2013, 09:28

A tak z ciekawosci zapytam ile seryjnie pompuje turbina ARL ?
Seat EXEO 2.0 TDI CR 170KM CAHA wersja FR - jest obecnie

Seat LEON 1M 1.9 TDI ASV+BOSCH 216+Turbo ASZ+Eibach Pro Kit+Tomason TN4
157 KM / 348 Nm Powered by BARTPOL/KINGSOFT - był ale sentyment pozostał :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
PiterEL
TopSport
TopSport
 
Posty: 1191
Dołączył(a): 12 października 2010, 11:54
Lokalizacja: EL
Auto: Exeo 2.0 TDI CR
Silnik: CJXA 2.0

Re: leon ASV z turbem ASZ GARETT..

Postprzez DECYBEL » 11 lutego 2013, 09:59

MR
MrItaliano napisał(a): podejrzewam za na twoim sofcie bo pisales do hardcoru dmucha z 1.55 bara
dokladnie 1.45bara tyle dmucha,,, tak jak pisalem to najmocniejszy jaki wgralem, i turbo wstaje od 2000obr/min czasami pozniej.... moze faktycznie tuner lipny.
a czy po takim zabiegu w oryginalnym silniku asz i regenerowanej turbinie czuc roznice w pracy turbiny.. bo koles zapewnia mnie ze turbo na melecie robione??? wg mnie nie mam szans na reklamacje ....cos mi sie zdaje
Zobacz Profil
DECYBEL
Stella +
Stella +
 
Posty: 99
Dołączył(a): 14 listopada 2009, 20:24
Lokalizacja: KIELCE
Auto: SEAT LEON

Re: leon ASV z turbem ASZ GARETT..

Postprzez MrItaliano » 11 lutego 2013, 13:06

Seryjnie w ARL dmucha 1.5 bara +/- 0.5 bara. Napewno w silniku ASZ jest lepsza rekacja na gaz wstawanie turbo itp no w koncu pompowtrysk. Mam porównanie bo mialem ASV a teraz mam ARL wiec o wiele lepsza praca silnika i kultura. Podam Ci przykład znajomy mial orginal w silniku BKD padło turbo po programie, i wstawił regenerowane z tym ze juz wstaje pozniej i nie trzyma tak cisnienia. Wiec wniosek nasuwa sie sam. Najlepiej to sprzedaj to kup uzywke asz badz arl ze sprawdzonego zrodla i problem zniknie. :)
Zobacz Profil
MrItaliano
Stella +
Stella +
 
Posty: 47
Dołączył(a): 20 listopada 2012, 23:09
Auto: Audi A3

Re: leon ASV z turbem ASZ GARETT..

Postprzez DECYBEL » 11 lutego 2013, 16:16

MrItaliano napisał(a): sprzedaj to kup uzywke asz badz arl ze sprawdzonego zrodla i problem zniknie.
łatwo powiedziec gorzej zrobic bez auta to jak bez reki ..auto musze miec poki co bo zona w ciazy jest wiec lipa... drugie kupic tez nie problem tylko czy odzyskam kase za tamto .. i tak kolo sie zamyka
Zobacz Profil
DECYBEL
Stella +
Stella +
 
Posty: 99
Dołączył(a): 14 listopada 2009, 20:24
Lokalizacja: KIELCE
Auto: SEAT LEON

Re: leon ASV z turbem ASZ GARETT..

Postprzez MrItaliano » 11 lutego 2013, 18:43

Rozumiem Cie doskonale. Znajomy bedzie mial turbo ARL (orginał nigdy nie regenerowane) do sprzednaia naprawde w bdb stanie. Sprawdzone trzyma cisnienie moge nawet logi podrzucic. Jak jestes zainteresowany to pisz prive. A tamto wystaw na allegro ktos kupi.
Zobacz Profil
MrItaliano
Stella +
Stella +
 
Posty: 47
Dołączył(a): 20 listopada 2012, 23:09
Auto: Audi A3

Re: leon ASV z turbem ASZ GARETT..

Postprzez DECYBEL » 21 lutego 2013, 00:08

spoko dzieki, ale powiem ze najpierw pojade do Bartka z Kingsoftu jestem umowiony na srode rano ,, i zobaczymy co stwierdzi z tym zakichanym turbem ...

-- 13 lut 2013, o 17:31 --

dzis po odwiedzinach Bartka w Kingsofcie w Ostrowcu wiem wszystko co boli leonka....autko zlogowane w warunkach rzeczywistych na drodze.. turbo przeladowuje. autko wpadlo na hamownie i wyszlo 159 KM (czekam na maila z wykresem od Bartka) turbo ciagnie od 2200obr/min no i oczywiscie cierpi dwumas.
wracajac do suszary to prawdopodobnie mam obudowe od asz a srodek asv 110km wiec sie nie ma co dziwic ze takie jajca z tym hujstwem wychodza. Krotko mowiac sprzedajacy/regenerujacy turbo zrobil mnie w kulki. i wez tu kup dobre turbo ..... ide ... nerwosol wziasc .. :evil:

-- 21 lut 2013, o 01:07 --

wymontowane turbo i fotki wie ktos po co te nawiercone otworki :PPPPPPP niech wypowiedzą się ci którzy regenerują turbinki tylko szczerze ...

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Zobacz Profil
DECYBEL
Stella +
Stella +
 
Posty: 99
Dołączył(a): 14 listopada 2009, 20:24
Lokalizacja: KIELCE
Auto: SEAT LEON

Re: leon ASV z turbem ASZ GARETT..

Postprzez rumianko » 21 lutego 2013, 00:52

wyważa się obojętnie co...... od osi a nie na zewnątrz masy wirującej. poza tym widać ori wyważenie które jest na śrubie dokręcającej wirnik,

setki turbosprężarek rozebrałem ale czegoś takiego nie widziałem......

DECYBEL napisał(a):wracajac do suszary to prawdopodobnie mam obudowe od asz a srodek asv 110km


niestety ale nie :roll: w ogóle niby jak by miało być coś takiego zrobione?

jeśli by była taka możliwość to bym zakładał klientowi turbo AWX z muszla ASV a niestety nie pasuje....
13,3et tdikiem by brk-tuning
Zobacz Profil
rumianko
Sport
Sport
 
Posty: 239
Dołączył(a): 18 maja 2008, 21:31
Lokalizacja: Inowrocław
Auto: ibiza
Silnik: TDI pompowtryski PD

Re: leon ASV z turbem ASZ GARETT..

Postprzez DECYBEL » 21 lutego 2013, 01:00

czyli rozumiem ze to co ja mam to zlom krotko upraszczajac..
jesli chodzi o obudowe i srodek turba to mowie tak jak mi Bartek z Bartpolu powiedzial ... wiec gdzie tkwi przyczyna tak poznego wstawania turbinki... Prosilbym o wypowiedz Bartka z Bartpolu z Ostrowca jesli to mozliwe ...
Zobacz Profil
DECYBEL
Stella +
Stella +
 
Posty: 99
Dołączył(a): 14 listopada 2009, 20:24
Lokalizacja: KIELCE
Auto: SEAT LEON

Re: leon ASV z turbem ASZ GARETT..

Postprzez twisniowski86 » 21 lutego 2013, 09:45

podepnę się bo nie chce zakładać nowego tematu
mam taki pytanie czy turbina w seacie ibiza 110 KM jest taka sama jak w leonie 110km?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
twisniowski86
Stella
Stella
 
Posty: 16
Dołączył(a): 5 marca 2012, 19:05
Lokalizacja: Ryglice/Tarnów
Auto: Seat Leon ASV

Re: leon ASV z turbem ASZ GARETT..

Postprzez GruchaARL » 8 czerwca 2014, 15:20

rumianko napisał(a):jeśli by była taka możliwość to bym zakładał klientowi turbo AWX z muszla ASV a niestety nie pasuje....


Rumianko jest taka możliwość jeżeli do robienia turbosprężarek masz odpowiednie narzędzia do przetaczania muszli. Przykład turbo od 110KM jak wymieniamy na 130KM, to zawsze oryginalną muszlę zimną przetaczamy na wirnik od 130KM i pasuje wtedy turbo plug and play.

Turbo DECYBELA ma zły wałek wydechowy. Z tego co wiem turbo ode mnie ARL na nowej korze wstaje bez problemu. W przyszłym tygodniu będę miał dwa kolejne ARL do sprzedania, także jak ktoś ma problem ze swoją turbiną to zapraszam :)
Jak ktoś coś chce od Gruchy, to Grucha pomoże :). PW lub 606-65-93-92.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
GruchaARL
Sport
Sport
 
Posty: 635
Dołączył(a): 7 sierpnia 2005, 20:22
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski
Auto: VW Golf IV TDI
Silnik: CBZB 1.2

Re: leon ASV z turbem ASZ GARETT..

Postprzez Pawlaczyk » 10 czerwca 2014, 08:25

twisniowski86 napisał(a):podepnę się bo nie chce zakładać nowego tematu
mam taki pytanie czy turbina w seacie ibiza 110 KM jest taka sama jak w leonie 110km?


Jeśli chodzi o takie same silnik to jak najbardziej mogą pasować. Ważne jest oznaczenie silnika. Chcesz sobie to wymienić czy o co chodzi ? Bo jeśli tak to polecam iść do jakiegoś mechanika jeśli się na tym nie znasz to możesz uszkodzić auto.
Zobacz Profil
Pawlaczyk
Stella
Stella
 
Posty: 2
Dołączył(a): 10 czerwca 2014, 08:17
Auto: BMW
Silnik: CDAA 1.8

Re: leon ASV z turbem ASZ GARETT..

Postprzez Maras2003 » 11 czerwca 2014, 18:12

Może być odwrotnie zamontowana gruszka w ibizie.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Maras2003
TopSport
TopSport
 
Posty: 1059
Dołączył(a): 11 listopada 2012, 13:40
Auto: Leon Sport
Silnik: ASV 1.9

Re: leon ASV z turbem ASZ GARETT..

Postprzez GruchaARL » 11 czerwca 2014, 18:14

Maras2003 napisał(a):Może być odwrotnie zamontowana gruszka w ibizie.


Zależy jakie jest turbo :)
Jak ktoś coś chce od Gruchy, to Grucha pomoże :). PW lub 606-65-93-92.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
GruchaARL
Sport
Sport
 
Posty: 635
Dołączył(a): 7 sierpnia 2005, 20:22
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski
Auto: VW Golf IV TDI
Silnik: CBZB 1.2

Re: leon ASV z turbem ASZ GARETT..

Postprzez Maras2003 » 11 czerwca 2014, 19:11

Maras2003 napisał(a):Może być

nie musi :D Widać to po zdjęciach / na żywo bez problemów.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Maras2003
TopSport
TopSport
 
Posty: 1059
Dołączył(a): 11 listopada 2012, 13:40
Auto: Leon Sport
Silnik: ASV 1.9


Powrót do Leon 1 - Techniczne Diesel

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość