Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Intercooler

Wszystko co dotyczy silnika, przeniesienia napędu, modyfikacji, ...

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Re: Intercooler

Postprzez belzi » 26 czerwca 2011, 20:44

jaceksteel, jaka on ma pojemnosc ??
powered by ECUProject®
A4 + Yamaha WR450F + Yamaha FZ8
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
belzi
Cupra
Cupra
 
Posty: 3231
Dołączył(a): 1 lipca 2007, 08:13
Lokalizacja: Jelenia Góra
Auto: A4 + WR450F + FZ8

Reklama

Re: Intercooler

Postprzez jaceksteel » 27 czerwca 2011, 18:24

Powiem Ci ze nie wiem :whoeva: kupiłem go, bo wcześniej w wątku przeczytałem wypowiedź Gula że ten się najczęsciej stosuje ;) ale chyba nie przy takich mocach jakie ja planuje ;)
Zobacz Profil
jaceksteel
Stella +
Stella +
 
Posty: 71
Dołączył(a): 27 kwietnia 2010, 21:49
Lokalizacja: Środa Śląska
Auto: Toledo 1.9 Tdi AHF

Re: Intercooler

Postprzez Fawor » 30 grudnia 2011, 12:30

Pozwolę sobie odkopać - wie ktoś jakie dokładnie średnice mają rury zdjęte z seryjnego IC? Chodzi mi o to, żeby w nie wejść prostą rurą i ewentualne redukcje silkonowe z dwóch srednic dawać na IC, a nie wiem jakie zamawiać. 50mm?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Fawor
Sport
Sport
 
Posty: 566
Dołączył(a): 9 stycznia 2005, 16:25
Lokalizacja: Tuchola/Poznań
Auto: EjK9 i CupeR
Silnik: BAM 1.8

Re: Intercooler

Postprzez DanielFM » 9 lutego 2012, 23:57

Panowie przypadkiem na ebayu natknąłem się na alternatywę dla rzeźbionego FMICa. SMIC wersja powiększona tego małego pierdka, które zamontowane mamy w VPkach w nadkolu. Coś takiego jak kiedyś montował Aligator, z całkiem przyzwoitą ceną :-D
Obrazek
Factory Power
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
DanielFM
Signo
Signo
 
Posty: 149
Dołączył(a): 29 stycznia 2012, 12:28
Region: lubelskie
Auto: Audi A3 8V Limo
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Intercooler

Postprzez leem » 10 lutego 2012, 08:19

odpuść temat bo i tak to będzie nadal "mały pierdek"
takie jest moje zdanie
Był Leon 210PS/410NM
Było BMW 287PS/572NM
Jest 310PS/630NM
MOTUL filtry MANNa sportowe tarcze, klocki hamulcowe i wszystkie inne części samochodowe
Zawieszenia EIBACH, KW, H&R, WEITEC, KYB, AP, BILSTEIN.
Opony nowe Continental, Dunlop, Pirelli itd..
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
leem
FR
FR
 
Posty: 1952
Dołączył(a): 23 kwietnia 2006, 11:40
Lokalizacja: Częstochowa
Auto: BMW 330D

Re: Intercooler

Postprzez chlorek » 10 lutego 2012, 09:58

DanielFM napisał(a):Panowie przypadkiem na ebayu natknąłem się na alternatywę dla rzeźbionego FMICa. SMIC wersja powiększona tego małego pierdka, które zamontowane mamy w VPkach w nadkolu. Coś takiego jak kiedyś montował Aligator, z całkiem przyzwoitą ceną :-D
Obrazek


to lepiej z ARL FMIC kupić i będzie lepiej, nawet używany.
Zobacz Profil
chlorek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 7518
Dołączył(a): 19 kwietnia 2011, 17:53
Lokalizacja: WU
Region: mazowieckie
Auto: Focus ST-line MK3
Silnik: CJXA 2.0

Re: Intercooler

Postprzez DanielFM » 10 lutego 2012, 10:52

florek napisał(a):
DanielFM napisał(a):Panowie przypadkiem na ebayu natknąłem się na alternatywę dla rzeźbionego FMICa. SMIC wersja powiększona tego małego pierdka, które zamontowane mamy w VPkach w nadkolu. Coś takiego jak kiedyś montował Aligator, z całkiem przyzwoitą ceną :-D
Obrazek


to lepiej z ARL FMIC kupić i będzie lepiej, nawet używany.


O tym, że FMIC jest najlepszą opcją wiem doskonale, ale również wiadomo ile z tym rzężby. Dla kogoś kto celuje powiedzmy do ok 170KM taki IC spełni swoją role lepiej niż seryjny, jest prosty w montażu i nie odstrasza kolankami i rurkami przy ewent sprzedaży auta-i o to mi głównie chodziło w wypowiedzi.
Odnośnie FMIC z ARL przy montażu np do ASV też sprawa nie jest ani taka prosta ani tania, bo p&p nie pasuje. Już lepiej kupić wg. mnie IC jednostronny ala BPX i się wpiąć w oryginalne orurowanie.
Factory Power
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
DanielFM
Signo
Signo
 
Posty: 149
Dołączył(a): 29 stycznia 2012, 12:28
Region: lubelskie
Auto: Audi A3 8V Limo
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Intercooler

Postprzez LoozaQ » 10 lutego 2012, 10:55

DanielFM napisał(a):z całkiem przyzwoitą ceną :-D

Czyli??
Obrazek

Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
LoozaQ
Sport
Sport
 
Posty: 761
Dołączył(a): 25 czerwca 2010, 07:46
Lokalizacja: Jaworzno
Auto: Leon 1M ASV
Silnik: ASV 1.9

Re: Intercooler

Postprzez DanielFM » 10 lutego 2012, 11:22

LoozaQ napisał(a):
DanielFM napisał(a):z całkiem przyzwoitą ceną :-D

Czyli??

Na ebayu ok 120-150 ojro z tego co pamiętam.
Factory Power
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
DanielFM
Signo
Signo
 
Posty: 149
Dołączył(a): 29 stycznia 2012, 12:28
Region: lubelskie
Auto: Audi A3 8V Limo
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Intercooler

Postprzez RafRoo » 10 lutego 2012, 11:51

To i ja dodam swoje 5 gr.
Sam postanowiłem w swoim ASZ przerobić właśnie SMIC na FMIC ten od ARL. Wiedziałem że rzeźby będzie sporo więc przygotowywałem się do tego długo i namiętnie.... razem z ETKĄ ;) A mimo to i tak ciągle natrafiałem na jakieś niespodzianki i problemy i całą operacja trwała i trwałą i auto prawie dwa tygodnie stało w garażu rozebrane - fakt robione własnymi siłami ale to i tak gruba rzeźba była....
1. nowe całe przednie wzmocnienie;
2. nowe wszystkie chłodnice;
3. nowe wiatraki chłodnicy;
4. prawie wszystkie rury turbo do i od IC - radzę zwrócić uwagę na zapinki rur bo przy IC są dwie mocniejsze zapinki a mi dwa dni rury wywalało - ETKA znów się kłania ;)))
5. kilka przewodów od wody - w ASZ są kolanka ustawione pod kątem koło 120st. w ARL jest ciasniej i wychodzą pod kątem 90st.
6. skracanie alu. przewodów od klimy - radzę znaleźć dobrego spawacza (jest taki w Grzebowilku pod Mińskiem Maz. ) bo jak spartolą spawanie przewodów to nie dość ze płacenie za kolejne napełnianie, to i sam montaż / demontaż tych alu przewodów nie jest prosty;
8. i pewnie wiele różnych innych pierdółek o których już zapomniałem.....
9. I na koniec korekta softu ;)))
DIESEL kopci, DIESEL czadzi, DIESEL nigdy Cię nie zdradzi!
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
RafRoo
Sport
Sport
 
Posty: 603
Dołączył(a): 28 marca 2008, 13:07
Lokalizacja: MMz
Region: mazowieckie
Auto: LEON
Silnik: ASZ 1.9

Re: Intercooler

Postprzez Nastar » 10 lutego 2012, 20:57

DanielFM napisał(a):O tym, że FMIC jest najlepszą opcją wiem doskonale, ale również wiadomo ile z tym rzężby. Dla kogoś kto celuje powiedzmy do ok 170KM taki IC spełni swoją role lepiej niż seryjny, jest prosty w montażu i nie odstrasza kolankami i rurkami przy ewent sprzedaży auta-i o to mi głównie chodziło w wypowiedzi.

Zgadzam się z przedmówcą. Mam taki SMIC (ten od Aliego) i właśnie wystarcza do 170KM. Montaż p&p na ori rurach, wydajność ok. 2x większa.
Wg mnie fajna alternatywa. Latem z ciekawości pomierzę mu temp. w dolocie przy większym wysiłku.
Skoda Octavia II RS BMN
205KM/435Nm by R-Performance :-)
http://www.skodaclub.pl
Zobacz Profil
Nastar
Signo
Signo
 
Posty: 187
Dołączył(a): 7 marca 2009, 13:36
Lokalizacja: Wałcz
Auto: Skoda Octavia II RS
Silnik: BMN 2.0

Re: Intercooler

Postprzez leem » 11 lutego 2012, 10:07

A nie lepiej kupić FMIC z dwoma wyjściami po jednej stronie (cos podobne do BPXa) ?? Wtedy podpinasz pod ori rurki. Mało go widać a ewentualnie przed sprzedażą możesz zawsze założyć ori. Wydajność na pewno będzie większa a przy tym koszty podobne lub może nawet niższe.
Był Leon 210PS/410NM
Było BMW 287PS/572NM
Jest 310PS/630NM
MOTUL filtry MANNa sportowe tarcze, klocki hamulcowe i wszystkie inne części samochodowe
Zawieszenia EIBACH, KW, H&R, WEITEC, KYB, AP, BILSTEIN.
Opony nowe Continental, Dunlop, Pirelli itd..
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
leem
FR
FR
 
Posty: 1952
Dołączył(a): 23 kwietnia 2006, 11:40
Lokalizacja: Częstochowa
Auto: BMW 330D

Re: Intercooler

Postprzez Nastar » 11 lutego 2012, 12:02

leem, chyba lepiej bo wydajniej. Dlatego napisałem, że SMIC to "alternatywa". Mi akurat taki wpadł w ręce to wziąłem.
Nawet widzialem takiego z wyjściami po jednej stronie w sklepie internetowym - chyba FMIC.pl czy coś takiego.
Skoda Octavia II RS BMN
205KM/435Nm by R-Performance :-)
http://www.skodaclub.pl
Zobacz Profil
Nastar
Signo
Signo
 
Posty: 187
Dołączył(a): 7 marca 2009, 13:36
Lokalizacja: Wałcz
Auto: Skoda Octavia II RS
Silnik: BMN 2.0

Re: Intercooler

Postprzez ra_cek » 11 lutego 2012, 18:38

witam
mam leona cupre4 z arlem i chciałbym zrobić sobie od nowa o rurowanie (od turbiny do intercoolera i od intercoolera do kolektora dolotowego
) całość ma być z klasówki i z tym nie ma żadnego problemu tylko sie zastanawiam jak połączyć o rurowanie z turbiną i o rurowanie z intwrcoolerem da się tam założyć jakieś opaski i skręcić czy może wyciągnąć ori złączki i dospawać kawałek kwasu do niej ?? jakoś nie mogę tego ogarnąć
Zobacz Profil
ra_cek
Stella
Stella
 
Posty: 6
Dołączył(a): 1 października 2011, 19:39
Lokalizacja: Lbn
Auto: passek

Re: Intercooler

Postprzez Kołek » 11 lutego 2012, 18:47

ja mam obcięte z jednej strony złączki w tych gumowych rurach co wchodzą do IC i skręcone opaską z orurowaniem...
..::RoyalGarage::..
powered by TTC
Zobacz Profil
Kołek
Sport
Sport
 
Posty: 323
Dołączył(a): 17 października 2010, 19:59
Lokalizacja: krk
Auto: Passat CC
Silnik: BZB 1.8

Re: Intercooler

Postprzez leem » 11 lutego 2012, 19:12

Nastar napisał(a):FMIC.pl


Znajomy od nas z Częstochowy. On ma takie z wejściem i wyjściem po jednej stronie. Ma bardzo dobre coolery. Trzy sztuki przetestowane przeze mnie i moich kumpli.
Był Leon 210PS/410NM
Było BMW 287PS/572NM
Jest 310PS/630NM
MOTUL filtry MANNa sportowe tarcze, klocki hamulcowe i wszystkie inne części samochodowe
Zawieszenia EIBACH, KW, H&R, WEITEC, KYB, AP, BILSTEIN.
Opony nowe Continental, Dunlop, Pirelli itd..
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
leem
FR
FR
 
Posty: 1952
Dołączył(a): 23 kwietnia 2006, 11:40
Lokalizacja: Częstochowa
Auto: BMW 330D

Re: Intercooler

Postprzez zgrzyt » 31 maja 2012, 21:36

Witam.
Mam pytanko, cieknie mi olej (a dokładniej wolno kapie) w tym miejscu:
http://imageshack.us/photo/my-images/824/p1030069g.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/152/p1030080.jpg/
Grzebałem po necie i szukałem po szrotach ale nie mogę znaleźć tej części, odchodzi ona od intercoolera i jest jakby łącznikiem z następnym wężem gumowym (co widać na 2 zdjęciu). Zakupiłem coś takiego jak na tej aukcji:
http://allegro.pl/leon-toledo-a3-1-9-td ... 20999.html
I co się okazało to w ogóle inna część jest.
Pytanie czy moja wersja miała to jakoś inaczej rozwiązane? (ASV, rok 2002, seria)
W Leonie kumpla z 2003 roku ma właśnie taką część jak ta na aukcji. A u mnie to wygląda zupełnie inaczej.
Czy ktoś kiedyś wymieniał taką część i gdzie ją zdobył ewentualnie?
Z góry dzięki za jakieś wskazówki i podpowiedzi.
Pozdrawiam.
Był: Leon 1.9 ASV
Był: Golf Plus 1.9 BXF+ :)
Jest: Leon ST FR
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
zgrzyt
Stella +
Stella +
 
Posty: 45
Dołączył(a): 2 kwietnia 2012, 20:34
Lokalizacja: Myślenice
Region: małopolskie
Auto: Leon ST FR
Silnik: benzyna 1.4

Re: Intercooler

Postprzez Ohapara » 1 czerwca 2012, 21:10

zgrzyt napisał(a):Pytanie czy moja wersja miała to jakoś inaczej rozwiązane? (ASV, rok 2002, seria)
mam tez asv 2002 r i mam rurke taka jak w aukcji, jakaś niezła rzeźba u Ciebie :|
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Ohapara
Sport
Sport
 
Posty: 541
Dołączył(a): 15 sierpnia 2009, 21:19
Lokalizacja: Pomorskie
Auto: STefan
Silnik: benzyna inny

Re: Intercooler

Postprzez zgrzyt » 13 czerwca 2012, 11:45

Ohapara napisał(a):mam tez asv 2002 r i mam rurke taka jak w aukcji, jakaś niezła rzeźba u Ciebie :|

O, dzięki za taką informację.
Właśnie nie mam pojęcia skąd ta rzeźba tam jest. Autko było sprowadzane z Francji, nie mam pojęcia czy to może mieć jakiś wpływ na to...
Póki co wpadłem na pomysł że w zamian spróbuje zmierzyć czy ta rura podejdzie tam, bo teoretycznie jest to możliwe, ale trzeba się tam dostać i to spróbować dopasować. Tylko że tak na oko to ten wylot od strony silnika w tej rurze wydaje mi się za szeroki.
Znalazłem tez na allegro podobny ale z optycznie mniejszym otworem z jednej strony.
Ciągle jeszcze czekam czy może ktoś już się bawił z czymś takim i wie coś na ten temat ;)

-- 13 czerwca 2012, 12:45 --

Gdyby ktoś kiedyś miał podobny problem jak ja wyżej. Ta cieknąca część ze zdjęć ma nr 1J0145762L. Z tego co widziałem była w golfach stosowana.
W każdym razie do części, którą zakupiłem musiałem dokupić jeszcze rurę o nr 1J0145828T i to razem udało się zamontować i problem zniknął :)
Pozdrawiam.
Był: Leon 1.9 ASV
Był: Golf Plus 1.9 BXF+ :)
Jest: Leon ST FR
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
zgrzyt
Stella +
Stella +
 
Posty: 45
Dołączył(a): 2 kwietnia 2012, 20:34
Lokalizacja: Myślenice
Region: małopolskie
Auto: Leon ST FR
Silnik: benzyna 1.4

Re: Intercooler

Postprzez Martinez001 » 27 czerwca 2012, 12:39

DanielFM napisał(a):
florek napisał(a):
DanielFM napisał(a):Panowie przypadkiem na ebayu natknąłem się na alternatywę dla rzeźbionego FMICa. SMIC wersja powiększona tego małego pierdka, które zamontowane mamy w VPkach w nadkolu. Coś takiego jak kiedyś montował Aligator, z całkiem przyzwoitą ceną :-D
Obrazek


to lepiej z ARL FMIC kupić i będzie lepiej, nawet używany.


O tym, że FMIC jest najlepszą opcją wiem doskonale, ale również wiadomo ile z tym rzężby. Dla kogoś kto celuje powiedzmy do ok 170KM taki IC spełni swoją role lepiej niż seryjny, jest prosty w montażu i nie odstrasza kolankami i rurkami przy ewent sprzedaży auta-i o to mi głównie chodziło w wypowiedzi.
Odnośnie FMIC z ARL przy montażu np do ASV też sprawa nie jest ani taka prosta ani tania, bo p&p nie pasuje. Już lepiej kupić wg. mnie IC jednostronny ala BPX i się wpiąć w oryginalne orurowanie.

Witam,
Odgrzewając temat SMIC'a z ebay - czy można podpiąć go p&p po ori orurowanie (razem z czujnikiem), czy trzeba dokupować dodatkowe złączki (przejściówki)?
"Nic nie robić, nie mieć zmartwień, chłodne piwko w cieniu pić..."
Był Leon 1M CupraR 330KM
Jest VW Touran 4x4 DSG 350KM
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Martinez001
Signo
Signo
 
Posty: 178
Dołączył(a): 13 czerwca 2011, 20:41
Lokalizacja: Rumia
Auto: Seat Leon 1M
Silnik: BAM 1.8

Re: Intercooler

Postprzez PiterEL » 25 lipca 2012, 08:26

leem napisał(a):
Mam leona+chip+216. Dobrze by było wstawic mu fmic. Czy wstawienie samego fmica, kawalek rury kwasowki i polaczenie z seryjnymi rurami to dobry pomysl? Bo z tego co widze to kazdy z tymi rurami idzie do samego konca do kolektora i do turbiny. Chodzi tu o zbyt długa droge i zwiazanym z tym lag? Podlaczenie sie pod seryjne orurowanie wyszlo by tanio, ale czy dobrze? Planowana moc to 160-170KM



Kilka osób roniło tak jak mówisz. Jak najbardziej można wpiąć się w seryjne rurki, chodź efekt będzie dużo słabszy niż byś to zrobił do końca z kwasówki


Mam pytanie czy wpinajac sie w rurki seryjne trzeba tez dorabiac jakos mocowanie czujnika cisnienia doladowania ? Mowa o silniku ASV?


Czy mozna smialo brac FMIC jednostronny ? Czy bedzie slabszy niz ten z wlotami po obu stronach ?

Czy mocowanie FMIC wystarczy zrobic tylko od góry do belki czy jeszcze jakos od dołu mocujecie jak przerabiacie ?
Seat EXEO 2.0 TDI CR 170KM CAHA wersja FR - jest obecnie

Seat LEON 1M 1.9 TDI ASV+BOSCH 216+Turbo ASZ+Eibach Pro Kit+Tomason TN4
157 KM / 348 Nm Powered by BARTPOL/KINGSOFT - był ale sentyment pozostał :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
PiterEL
TopSport
TopSport
 
Posty: 1191
Dołączył(a): 12 października 2010, 11:54
Lokalizacja: EL
Auto: Exeo 2.0 TDI CR
Silnik: CJXA 2.0

Re:Większy Intercooler FMIC do 150km

Postprzez kumi5 » 13 sierpnia 2012, 21:19

Siemanko,
pojawił mi się następujący problem:
ułamał, od szczypnął kawałek IC ;( przy róże wlotu i musze zmienić cały IC. na chwilę obecną przykręcony jest 3 blachowkrętami ale przez to musze jeździć do 3 obr. ;(
mój pojazd to Leon 2003 1,9 TDI ARL 150km z wgraną mapą na 186km i teraz nie wiem co robić:
- czy jest sens wymiany na większy ?
- Podobno trzeba ustawiać mapę od początku oraz turbo późno wstaje ?!
- Czy po zamontowaniu większego IC moc się podniesie ?
co robić ? ;(
Kumi
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
kumi5
Stella
Stella
 
Posty: 12
Dołączył(a): 16 marca 2008, 00:10
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Seat Leon 1,9 TDI

Re: Intercooler

Postprzez Bart111 » 14 sierpnia 2012, 08:58

Znaleźć nowy/dobrą używkę od ARL, lub odpowiednik. Przy takich parametrach jak masz większy IC nie będzie potrzebny, no chyba że planujesz w przyszłości iść w grube podnoszenie mocy.
Podpis niezgodny z regulaminem /usunięto Admin
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Bart111
Sport
Sport
 
Posty: 796
Dołączył(a): 26 września 2010, 19:26
Lokalizacja: Cegłów/Wwa
Auto: Toledo
Silnik: TDI pompowtryski PD

Re: Intercooler

Postprzez kumi5 » 14 sierpnia 2012, 10:28

Dziękóweczka ;)
Kumi
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
kumi5
Stella
Stella
 
Posty: 12
Dołączył(a): 16 marca 2008, 00:10
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Seat Leon 1,9 TDI

Re: Intercooler

Postprzez SiwyTDS » 27 sierpnia 2012, 09:53

Panowie mam pytanko ,czy Ic od BPX styknie pod GT2260V na moc ok.240 -250km ??
podpis usunięty - niezgodny z regulaminem.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
SiwyTDS
Stella
Stella
 
Posty: 30
Dołączył(a): 1 lutego 2012, 18:35
Lokalizacja: DW
Auto: GT-R R35
Silnik: CJXA 2.0

Re: Intercooler

Postprzez grzybek » 27 sierpnia 2012, 09:58

styknie
był SEAT ALTEA FR - 2.0TDi BMN
jest: S211 320CDi
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
grzybek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 2192
Dołączył(a): 19 maja 2006, 07:34
Lokalizacja: Białystok
Auto: ALTEA FR TDi
Silnik: BMN 2.0

Re: Intercooler

Postprzez kumi5 » 29 sierpnia 2012, 10:56

Panowie !
potrzebuje kupić nowy IC do ARL ma ktoś jakieś namiary ale nie do ASO ;)
Kumi
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
kumi5
Stella
Stella
 
Posty: 12
Dołączył(a): 16 marca 2008, 00:10
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Seat Leon 1,9 TDI

Re: Intercooler

Postprzez maroszczak » 30 sierpnia 2012, 12:23

kumi5 napisał(a):Siemanko,
pojawił mi się następujący problem:
ułamał, od szczypnął kawałek IC ;( przy róże wlotu i musze zmienić cały IC. na chwilę obecną przykręcony jest 3 blachowkrętami ale przez to musze jeździć do 3 obr. ;(
mój pojazd to Leon 2003 1,9 TDI ARL 150km z wgraną mapą na 186km i teraz nie wiem co robić:
- czy jest sens wymiany na większy ?
- Podobno trzeba ustawiać mapę od początku oraz turbo późno wstaje ?!
- Czy po zamontowaniu większego IC moc się podniesie ?
co robić ? ;(




Ja mam dołożony IC i powiem szczerze przy 200km/h i 27 stopniach na zewnątrz mam 40 stopni w dolocie. Fura w upalne dni po prostu jeździ i nie robi na niej zbyt dużego wrażenia.
Zobacz Profil
maroszczak
Stella
Stella
 
Posty: 24
Dołączył(a): 26 sierpnia 2010, 14:26
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Seat CUPRA4

Re: Intercooler

Postprzez damianos89 » 15 lutego 2013, 21:44

Witam.
Posiadam silnik 1.9 TDI AXR 101 KM Leon 1M, obecnie program ok 140 KM i 335 Nm, będę wstawiał Turbo ARL. Czy warto wstawić SMIC z silnika ASZ do AXR, z tego co czytałem one chyba pasują p&p i są bardzo podobne tylko ASZ nieco większy tak? Lub jakie inne w miare tanie rozwiązanie do mocy ok 170-180 KM? Muszę liczyć też robote, bo sam tego nie zrobie. Czy jest ktoś w Białymstoku lub okolicach, kto montuje takie rzeczy? FMIC razem z robotą to chyba spore koszta ;/
Leon Torro 2006
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
damianos89
Sport
Sport
 
Posty: 350
Dołączył(a): 13 listopada 2009, 17:03
Lokalizacja: Białystok
Auto: Leon 1M 2006 AXR+
Silnik: TDI pompowtryski PD

Re: Intercooler

Postprzez grzybek » 15 lutego 2013, 22:00

damianos89, tak cooler z ASZ jest grubszy
max do 170KM niby wystarczy

nowy FMIC z BPX ktos chyba teraz sprzedaje na forum Clubu Ibizy za +-800zl jak pamietam

u nas w dzielnicy ogarnie to tylko VR-SERWIS: http://vrservice.pl/

dzwon do Wojtka , powołuj sie , jest to człowiek od rzeczy niemozliwych i zadan specjalnych ;)

poczytaj sobie ten temat: http://www.leonclub.pl/forum/viewtopic.php?f=34&t=32762 to autko ostatnio wyszlo mechanicznie z reki Wojtka

tutaj masz pierwszy Leon 1M na IC z BPXa jak i pierwsze proby montazu porzadnego IC w moim pierwszym leonie 1M http://www.leonclub.pl/forum/viewtopic.php?f=45&t=8570&p=120694&hilit=orurowanie+by+borys#p120694

pozdro
był SEAT ALTEA FR - 2.0TDi BMN
jest: S211 320CDi
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
grzybek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 2192
Dołączył(a): 19 maja 2006, 07:34
Lokalizacja: Białystok
Auto: ALTEA FR TDi
Silnik: BMN 2.0

Re: Intercooler

Postprzez damianos89 » 19 lutego 2013, 21:08

Jeśli na razie planuje moce 170-180 KM max w moim AXRze to wystarczy, że wstawie intercooler od ASZ, który z tego co czytałem też jest na szybkozłączki i pasuje p&p do mojego tak, bo AXR też szybkozłączki? i chyba lepiej nowy np taki? http://allegro.pl/show_item.php?item=30 ... 71e1e483bb

Bo wydaje mi się, że np ten cooler nie podejdzie bo jest na opaski a nie na szybkozłączki i nie wiem jak średnice?
http://www.ebay.pl/itm/SEAT-LEON-IBIZA- ... 58949d9c4f

FMIC to już potrzeba z 1500 zł ze wszystkim, więc sporo a taki z ASZ mogę już ok 500 zł mieć na aucie, bo i roboty niewiele z wymianą :)
Leon Torro 2006
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
damianos89
Sport
Sport
 
Posty: 350
Dołączył(a): 13 listopada 2009, 17:03
Lokalizacja: Białystok
Auto: Leon 1M 2006 AXR+
Silnik: TDI pompowtryski PD

Re: Intercooler

Postprzez Barton » 19 lutego 2013, 21:56

damianos89 napisał(a):Bo wydaje mi się, że np ten cooler nie podejdzie bo jest na opaski a nie na szybkozłączki i nie wiem jak średnice?



Oj kurde ale Ty kombinujesz :-P Ori cooler z ASZ to takie same małe gówno jak ten z AXR czy ASV, różnice w wielkości są tak niewielkie że aby dostrzec różnicę w temp dolotu musiałbyś użyć termometru z dokładnością do 3 miejsca po przecinku.. :x

Przecież to że twój Ori cooler jest na szybko złączniki w zasadzie niczemu nie szkodzi.. Kupisz Big Smic-a, zmierzysz średnicę wlotów do IC i średnice rur przyłączanych do coolera. Następnie kupisz 2 silikonowe łączniki o odpowiedniej średnicy + 4 opaski zaciskowe i wuala kłopot z głowy :wink: Jeżeli ori rury będą przeszkadzały w montażu, to najprościej w świecie skrócisz je "odrobinkę" brzeszczotem tak aby było miejsce na silikonowe łączniki :wink:

Jeszcze jakieś niejasności?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Barton
Sport
Sport
 
Posty: 567
Dołączył(a): 4 września 2011, 22:14
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: Leon
Silnik: ARL 1.9

Re: Intercooler

Postprzez damianos89 » 19 lutego 2013, 22:13

Aha dzięki, czyli jednak lepiej poczekać na ewentualne grupowe zamówienie tych big smic z ebaya, żeby przesyłka była tańsza. Bo chyba w Polsce tego nie można kupić? Mój od AXR ma grubość jedynie 64 mm a od ASZ 85 mm, zawsze to więcej i starcza do 170 KM dlatego o tym pomyślałem, niedługo montuje większe turbo i jak będzie ciepło mój cooler może niedomagać :D
Leon Torro 2006
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
damianos89
Sport
Sport
 
Posty: 350
Dołączył(a): 13 listopada 2009, 17:03
Lokalizacja: Białystok
Auto: Leon 1M 2006 AXR+
Silnik: TDI pompowtryski PD

Re: Intercooler

Postprzez Barton » 19 lutego 2013, 22:19

damianos89 napisał(a):64 mm a od ASZ 85 mm, zawsze to więcej


:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Kołujcie kogoś kto mieszka w Angli albo ma znajomego, który wyśle wam coolery w zbiorczej paczce lub przy okazji zjazdu do Polski przywiezie i porozsyła. Wtedy wysyłka wyniesie grosze :wink:
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Barton
Sport
Sport
 
Posty: 567
Dołączył(a): 4 września 2011, 22:14
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: Leon
Silnik: ARL 1.9

Re: Intercooler

Postprzez Martinus1985 » 20 lutego 2013, 15:06

Kwestia montażu do AHF,ASV.
Bo jak coś to mogę załatwić najtańszą przesyłkę jaka jest z Anglii.
Obrazek
Było 113,7 KM chwilowo 147,4 a obecnie 200,6 KM by TuneUp na BRD,Fmic i jest zapał na GTB...
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Martinus1985
TopSport
TopSport
 
Posty: 1443
Dołączył(a): 17 lipca 2011, 08:36
Lokalizacja: Kujawsko
Auto: Leon Sport
Silnik: AHF 1.9

Re: Intercooler

Postprzez damianos89 » 20 lutego 2013, 15:12

Wydaje mi się, że właśnie Barton ma go w ASV i prawdopodobnie jest jeszcze mniej przeróbek, niż w przypadku montażu do AXR/ASZ.
Leon Torro 2006
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
damianos89
Sport
Sport
 
Posty: 350
Dołączył(a): 13 listopada 2009, 17:03
Lokalizacja: Białystok
Auto: Leon 1M 2006 AXR+
Silnik: TDI pompowtryski PD

Re: Intercooler

Postprzez Maćko » 21 lutego 2013, 00:54

Silnik ARL, turbo będzie gtb1756vk, chciałbym osiągnąć moc około 210-220PS. Przy tej mocy oryginalny IC wystarczy czy zmieniać na customa ?
Zobacz Profil
Maćko
Stella +
Stella +
 
Posty: 45
Dołączył(a): 16 marca 2012, 20:36
Auto: Leon ARL

Re: Intercooler

Postprzez grzybek » 21 lutego 2013, 08:59

Maćko, w zupelnosci wystarczy
był SEAT ALTEA FR - 2.0TDi BMN
jest: S211 320CDi
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
grzybek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 2192
Dołączył(a): 19 maja 2006, 07:34
Lokalizacja: Białystok
Auto: ALTEA FR TDi
Silnik: BMN 2.0

Re: Intercooler

Postprzez Maćko » 21 lutego 2013, 11:01

grzybek, dziękówka ;)
Zobacz Profil
Maćko
Stella +
Stella +
 
Posty: 45
Dołączył(a): 16 marca 2012, 20:36
Auto: Leon ARL

Re: Intercooler

Postprzez cadyczek » 3 sierpnia 2013, 11:21

Podepne sie :)

Moze mi któryś z kolegów powiedzieć czy ten zestaw od 1.8 t podejdzie do ARL ? czy nie ma opcji
http://allegro.pl/intercooler-seat-leon ... 15202.html
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
cadyczek
Sport
Sport
 
Posty: 401
Dołączył(a): 27 listopada 2012, 00:15
Lokalizacja: 3-city
Auto: leon TS

Re: Intercooler

Postprzez Maniek871 » 6 grudnia 2013, 22:15

Witam koledzy mam pytanko czy warto czyścić intercooler ?
Zobacz Profil
Maniek871
Signo
Signo
 
Posty: 130
Dołączył(a): 15 sierpnia 2013, 19:34
Lokalizacja: Giżycko
Auto: Seat Leon TDI
Silnik: ARL 1.9

Re: Intercooler

Postprzez grzybek » 6 grudnia 2013, 22:31

jak turbo nie pluje olejem to po co ?
był SEAT ALTEA FR - 2.0TDi BMN
jest: S211 320CDi
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
grzybek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 2192
Dołączył(a): 19 maja 2006, 07:34
Lokalizacja: Białystok
Auto: ALTEA FR TDi
Silnik: BMN 2.0

Re: Intercooler

Postprzez Maniek871 » 6 grudnia 2013, 22:43

tak tu czytałem troszkę i nic ciekawego nie wyczytałem miałem taki problem ze na łączeniach mi przedmuchiwało olej ale to zrobiłem i jest ok dodam ze oleju nie ubywa .
Zobacz Profil
Maniek871
Signo
Signo
 
Posty: 130
Dołączył(a): 15 sierpnia 2013, 19:34
Lokalizacja: Giżycko
Auto: Seat Leon TDI
Silnik: ARL 1.9

Re: Intercooler

Postprzez fafik1000 » 22 kwietnia 2014, 19:19

Witam
Czy taki FMIC http://fmic.pl/intercoolery/279-interco ... x65mm.html zamontuje z latwoscia w swoim leonie ASV pod ori orurowanie IC? Czy moze spelnial by role taki SMIC http://www.ebay.co.uk/itm/Darkside-Upgr ... 1e7ac48412 ??? Chodzi mi o moc 170KM i najlepiej podpiac sie pod ori orurowanie...
Zobacz Profil
fafik1000
Stella +
Stella +
 
Posty: 94
Dołączył(a): 17 marca 2013, 16:37
Lokalizacja: Białystok/Uk
Auto: Seat Leon
Silnik: ARL 1.9

Re: Intercooler

Postprzez Maras2003 » 26 kwietnia 2014, 09:10

Moim zdaniem najlepiej FMIC, ale nie jednostronny. Chyba że od ibizy BPX ;) Chodzi o to, że tak niski IC jednostronny skutecznie stłumi przepływ powietrza.
Zajrzyj tutaj: viewtopic.php?p=536333
Kolega kupił części za 950zł, a przy lekkiej kombinacji da się zejść do 800zł. Rury, opaski, łączniki i FMIC.
Jedyna robota, za którą być może będzie trzeba coś zapłacić to naspawanie zgrubień na rurki + miejsca na mapsensor.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Maras2003
TopSport
TopSport
 
Posty: 1059
Dołączył(a): 11 listopada 2012, 13:40
Auto: Leon Sport
Silnik: ASV 1.9

Re: Intercooler

Postprzez grzybek » 26 kwietnia 2014, 11:24

w tym z fmic.pl musisz zmienic scianke gdzie nawraca powietrze zeby to rozsadnie dzialalo bo ona generuje spore straty

przerabialem to w tamtym roku

BPX dziala bardzo dobrze
był SEAT ALTEA FR - 2.0TDi BMN
jest: S211 320CDi
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
grzybek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 2192
Dołączył(a): 19 maja 2006, 07:34
Lokalizacja: Białystok
Auto: ALTEA FR TDi
Silnik: BMN 2.0

Re: Intercooler

Postprzez Maras2003 » 26 kwietnia 2014, 22:12

To ja również zadam pytanie:
FMIC z Audi 2,7 / 3,0 tdi (problem w tym że może nie wejść - sam rdzeń ma ok 700mm + wejścia, a posiadam światła przeciwmgłowe) czy chińczyk 550x180x65mm ?
Złącza silikonowe z 4 wzmocnieniami, czy z 3 wystarczy ?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Maras2003
TopSport
TopSport
 
Posty: 1059
Dołączył(a): 11 listopada 2012, 13:40
Auto: Leon Sport
Silnik: ASV 1.9

Re: Intercooler

Postprzez fafik1000 » 28 kwietnia 2014, 12:04

hmmmm mysle ze taki chinczyk sobie poradzi w zupelnosci z moca okolo 170 koni http://www.ebay.co.uk/itm/2-25-Universa ... 27e0320271 co o tym myslicie???
Zobacz Profil
fafik1000
Stella +
Stella +
 
Posty: 94
Dołączył(a): 17 marca 2013, 16:37
Lokalizacja: Białystok/Uk
Auto: Seat Leon
Silnik: ARL 1.9

Re: Intercooler

Postprzez Maras2003 » 28 kwietnia 2014, 18:20

W asv ? czy turbobenzyna ?
Max 45psi = 3 bary... ogarnie, ale nie wiem czy tymi rurkami zepniesz wszystko ?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Maras2003
TopSport
TopSport
 
Posty: 1059
Dołączył(a): 11 listopada 2012, 13:40
Auto: Leon Sport
Silnik: ASV 1.9

Re: Intercooler

Postprzez fafik1000 » 28 kwietnia 2014, 19:16

tak w asv, jezeli nie ogarnie to sie dokupi rurki wiec z tym nie bylo by problemu raczej :-D
Zobacz Profil
fafik1000
Stella +
Stella +
 
Posty: 94
Dołączył(a): 17 marca 2013, 16:37
Lokalizacja: Białystok/Uk
Auto: Seat Leon
Silnik: ARL 1.9

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Leon 1 - Techniczne Diesel

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 0 gości