Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Wymiana rozrządu - silnik ASV

Wszystko co dotyczy silnika, przeniesienia napędu, modyfikacji, ...

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Wymiana rozrządu - silnik ASV

Postprzez awruk » 23 marca 2013, 22:09

Witam
Przymierzam się do wymiany rozrządu w silniku 1.9TDI ASV czyli 110KM.
Szukałem po forum ale nie znalazłem nic na temat JAK to zrobić.
Bawię się trochę w mechanika i chciałbym się zorientować jakie ciekawostki czekają po drodze.
Byłbym wdzięczny za jakąś fotorelacje jeśli ktoś posiada... albo opis co po kolei i w jaki sposób zrobić żeby praca poszła gładko i przyjemnie oraz co najważniejsze prawidłowo..:)
Znalazłem na jakiś schematach z Elsy że ponoć trzeba unosić silnik i demontować przedni zderzak.. ze zderzakiem w przypadku tego silnika wydaje mi się to co najmniej dziwne..:) dlatego proszę o instrukcję i porady :)
Zobacz Profil
awruk
Stella
Stella
 
Posty: 9
Dołączył(a): 12 września 2012, 09:31
Auto: Leon 1.9TDI ASV 2004
Silnik: ASV 1.9

Reklama

Re: Wymiana rozrządu - silnik ASV

Postprzez Tygrysek » 23 marca 2013, 22:33

ja jestem świeżo po wymianie rozrządu.... ( u mechanika, sam nie robiłem)

widziałem faktycznie, że koleś odkręcił poduszkę trzymającą silnik, tą od strony rozrządu. w ten sposób mógł go troszkę dźwignąć.
zderzaka nie ściągał, bo po co...

żeby robić samemu rozrząd... musisz mieć to opanowane, zbyt wiele rzeczy może pójść nie tak, zbyt wiele można spier.... :mrgreen:
Kręcę wałki i dmucham balony
Obrazek

Był: niebieski ASV... na małym koksie by DYNOSOFT
Był: S-line na małym koksie by CTR
Jest: O2 RS black beast
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tygrysek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 2089
Dołączył(a): 27 września 2009, 10:15
Lokalizacja: Radzionków
Auto: 02 RS
Silnik: BMN 2.0

Re: Wymiana rozrządu - silnik ASV

Postprzez Arczi20 » 23 marca 2013, 22:35

A robiłes juz jakis rozrząd ? co do zderzaka to nie trzeba sciągać, najlepiej na kanale to robic no i do wymiany rorządu musisz sie do niego dostac. A żeby sie dostac to trzeba wymontowac m.in. poduszke silnika i mocowanie poduszki, zbiorniczek od wody (świnka), przewody itp. tak zeby miec goły dostęp do rozrządu. Nastepnie ustawic na znaki, sciągnąc stary rozrząd i zamontowac nowy. Jesli tego nigdy nie robiłeś to lepiej postawić znajomemu flaszke co umi to robić i to wymienic razem, rozrząd to nie klocki hamulcowe lub wymiana oleju. Pozdrawiam
Zobacz Profil
Arczi20
Stella +
Stella +
 
Posty: 39
Dołączył(a): 11 października 2011, 21:40
Lokalizacja: Katowice
Auto: Seat Leon 1.9TDI
Silnik: ASV 1.9

Re: Wymiana rozrządu - silnik ASV

Postprzez wojtekk » 23 marca 2013, 22:57

Wiem tez ze kolo skrzyni jakis otwor jest i tam sa znaki na ktore trzeba zwrocic uwage.
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
wojtekk
Sport
Sport
 
Posty: 439
Dołączył(a): 6 grudnia 2010, 19:47
Lokalizacja: Środa Śląska
Auto: leon ASV

Re: Wymiana rozrządu - silnik ASV

Postprzez tracer1 » 23 marca 2013, 23:06

podnosisz auto to góry ściągasz prawe koło, demontujesz dolot, odkrecasz zbiorniki płynów wspomagania i chłodzenia, odkrecasz amortyzator paska wielorowkowego, luzujesz napinacz, ściągasz pasek, odkręcasz koło pasowe wału korbowego,podpierasz silnik, demontujesz poduszkę silnika, ściągasz pokrywę zaworów i pompę vacum (łatwiej jest bez kolektora ssącego) , wał korbowy ustawiasz na I na kole zamachowym, blokujesz wałek płaskownikiem 5mm lub specjalnym przyrządem, blokujesz wał korbowy, pompę wtryskową (wiertło 5mm lub coś podobnego) , odkręcasz napinacz, ściągasz pasek, rolki, luzujesz koło wałka rozrzadu (nie blokuj go płaskownikiem z drugiej strony w czasie odkręcania i zakręcania), luzujesz trzy śruby 13 koła pompy, dajesz nowe graty, napinasz pasek do pokrycia się cech na napinaczu, sprawdzasz ustawienia wału korbowego, rozrządu, pompy, jak ok. to dokręcasz koło wałka, koło pompy (nowe sruby 20 NM plus (90 stopni ale po sprawdzeniu kąta wtrysku) obracasz 2 razy wałem korbowym oczywiście bez blokad, sprawdzasz ustawienia jak wyżej plus napinacz i składasz



to tak na szybko
jak sie trochę znasz to dasz radę . w końcu jak popsujesz to tylko twoje :mrgreen:
Zobacz Profil
tracer1
Stella +
Stella +
 
Posty: 85
Dołączył(a): 18 lutego 2008, 23:27
Lokalizacja: rybnik
Auto: Audi A3
Silnik: BWA 2.0

Re: Wymiana rozrządu - silnik ASV

Postprzez awruk » 23 marca 2013, 23:58

no taki ogólny pogląd mam chodzi mi bardziej o szczegóły typu.. w których miejscach i jakie znaki są.. w jaki sposób i w którym miejscu te blokady założyć.. czy muszę zbiorniczek wspomagania cały wykręcić czyli wiąże się to z nowym płynem.. a po co ściągać pokrywę zaworów ( tak na oko bo nie jestem przy aucie to koła są w tej plastikowej osłonie i nie chowają się pod pokrywę ale może się mylę bo nie mam tego przed oczami:) ) i druga rzecz czy jak zluzuje napinasz to powinienem dać radę chyba zdjąć pasek i po co ściągać koła z wałka rozrządu ( co wtedy z blokadą wałka) i po co wykręcać koło pompy.. szczególnie że z tego co wiem to otwór w nim służ za blokadę :) a co do wykręcenia poduszki silnika.. to trzeba unieść silnik żeby dojść do którejś ze śrub czy jak..? a i jak wygląda sprawa z ustawieniem kąta wtrysku na pompie.. jak nie ruszy się kołem pompy to nie trzeba regulować czy za każdym razem jest taka konieczność..?
za jakieś zdjęcia itp związane z robotą tego wszystkiego byłbym ogromnie wdzięczny albo jakiś bardzo szczegółowy opis..:)
Zobacz Profil
awruk
Stella
Stella
 
Posty: 9
Dołączył(a): 12 września 2012, 09:31
Auto: Leon 1.9TDI ASV 2004
Silnik: ASV 1.9

Re: Wymiana rozrządu - silnik ASV

Postprzez tracer1 » 24 marca 2013, 00:37

silnik podpierasz, żeby ci nie opadł po ściągnięciu poduszki, pokryw zaworów i pompę podciśnienia zdejmujesz aby zablokować wałek rozrządu płaskownikiem od strony pompy
cechy ci podałem, koło pompy i wałku luzujesz po to , by napiąć pasek bez przestawienia się ich wzajemnie, zbiorniczki tylko odkrecasz celem dostania się do poduchy
jeżeli masz opis to w czym problem??
ja nie jestem mechanikiem ale swojego auta nikomu nie oddaję nie ma z tym wiekszej filozofii jeżeli masz opis i ogólne pojęcie :-D

-- 24 mar 2013, o 01:24 --

odnośnie kąta wtrysku to jeżeli wszystko zrobisz dobrze nie trzeba ruszać ale sprawdzić trzeba

-- 24 mar 2013, o 01:33 --

nie wykręcasz żadnego koła pompy tylko luzujesz 3 śruby 13 po wcześniejszym zablokowaniu pompy np. wiertłem 5mm a w którym miejscu to się domyślisz. Jak wał ustawisz na GMP czyli koło zamachowe przy skrzyni biegów na znak I (znajdziesz go patrząc od pompy wacum w dół będzie gumowa zaślepka, zdejmujesz i widzisz koło zamachowe
Zobacz Profil
tracer1
Stella +
Stella +
 
Posty: 85
Dołączył(a): 18 lutego 2008, 23:27
Lokalizacja: rybnik
Auto: Audi A3
Silnik: BWA 2.0

Re: Wymiana rozrządu - silnik ASV

Postprzez awruk » 24 marca 2013, 01:07

a nie ma sposobu żeby zablokować koło wałka rozrządu bez ściągania pokrywy zaworów..? są na allegro jakieś blokady do rozrządu ok 50zl wychodzi.. bo pokrywa jest na uszczelce czy na masie uszczelniającej..? to i tak by trzeba było nowe zakładać wiec koszta również dochodzą a z przyrządem chyba mniej roboty na dodatek..:) jeśli nie to napisz proszę jeszcze w które konkretnie miejsce wsadzić ten płaskownik do blokady koła rozrządu..:) i dalej nie ogarniam po co luzować te koła na pompie i wałku rozrządu..:/ proszę wyjaśnij jeśli możesz.. bo jak tak myślę na chłopski rozum to zakładałbym pasek przy zablokowanych kołach.. i kończył na miejscu napinacza.. kurcza no rozjaśnij mi to bo mnie jakieś zaciemnienie wzięło..:D ja też mechanikiem nie jestem i tak samo jak Ty auta nie chce oddawać komuś co i tak pewności nie mam że dobrze zrobi.. a też mnie kasa ciśnie obecnie..:)
Zobacz Profil
awruk
Stella
Stella
 
Posty: 9
Dołączył(a): 12 września 2012, 09:31
Auto: Leon 1.9TDI ASV 2004
Silnik: ASV 1.9

Re: Wymiana rozrządu - silnik ASV

Postprzez Tygrysek » 24 marca 2013, 02:48

awruk napisał(a):a też mnie kasa ciśnie obecnie..


powiem szczerze, ja mechanikiem też nie jestem, ale są rzeczy które faktycznie można zrobic samemu, pomijając koszta robocizny u magików,
ale...
jak to wcześniej napisał tracer1,
tracer1 napisał(a):w końcu jak popsujesz to tylko twoje


Osobiście uważam, że rozrząd łatwy nie jest,
a uwież mi, można sobie krzywde tutaj zrobić.
Kręcę wałki i dmucham balony
Obrazek

Był: niebieski ASV... na małym koksie by DYNOSOFT
Był: S-line na małym koksie by CTR
Jest: O2 RS black beast
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tygrysek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 2089
Dołączył(a): 27 września 2009, 10:15
Lokalizacja: Radzionków
Auto: 02 RS
Silnik: BMN 2.0

Re: Wymiana rozrządu - silnik ASV

Postprzez awruk » 24 marca 2013, 09:09

Wiem że nie jest jakiś prosty i wiem czym grozi jak coś się zepsuje.. dlatego przed rozgrzebaniem chcę się dowiedzieć co i jak i na co mogę trafić "dziwnego" :)

Ale w tym temacie w sumie nie ma co się roztrząsać kto jest mechanikiem itp tylko może piszmy jak tracer1 wskazówki a na pewno się nie tylko mi to przyda :)
Zobacz Profil
awruk
Stella
Stella
 
Posty: 9
Dołączył(a): 12 września 2012, 09:31
Auto: Leon 1.9TDI ASV 2004
Silnik: ASV 1.9

Re: Wymiana rozrządu - silnik ASV

Postprzez tracer1 » 24 marca 2013, 12:48

[quote="awruk"] jeśli nie to napisz proszę jeszcze w które konkretnie miejsce wsadzić ten płaskownik do blokady koła rozrządu..:) i dalej nie ogarniam po co luzować te koła na pompie i wałku rozrządu..:/


płaskownik wkładasz w miejsce pompy vacum- dlatego ją demontujesz i ściągasz pokrywę zaworów. Żeby go wsunąć musisz zdjąć ostatni mostek wałka chyba, że masz oryginalną blokade to nie trzeba
koła luzujesz by napiąć pasek bez ryzyka obrotu samej pompy i wałka
możesz zrobić prościej czyli znaczysz położenie kół pompy i wałka względem obudowy ale to moim zdaniem druciarstwo i nie masz pewności czy poprzedni rozrząd był prawidłowo ustawiony
Zobacz Profil
tracer1
Stella +
Stella +
 
Posty: 85
Dołączył(a): 18 lutego 2008, 23:27
Lokalizacja: rybnik
Auto: Audi A3
Silnik: BWA 2.0

Re: Wymiana rozrządu - silnik ASV

Postprzez samurai » 26 marca 2013, 23:44

Ludzie, jak czytam takie posty, z pytaniami jak rozrząd zablokować, albo nawet gdzie on jest to... Strach potem takie auto kupić. I co z tego, że forumowicz sprzedaje? Zdajesz sobie sprawę, że później trzeba jeszcze wprowadzić kompem odpowiednie nastawy pompy, zapłonu? Wpędzacie się w niepotrzebne koszty, niekiedy kilkakrotnie przekraczające wartość robocizny mechanika. TDI to nie Fiat 126p. Masakra.
Ps. Jak kogoś stać na konia, to i na obrok też powinien mieć.
Zobacz Profil
samurai
Stella
Stella
 
Posty: 25
Dołączył(a): 11 czerwca 2012, 17:11
Auto: Leon ASV

Re: Wymiana rozrządu - silnik ASV

Postprzez glibo » 26 marca 2013, 23:55

samurai napisał(a):Ludzie, jak czytam takie posty, z pytaniami jak rozrząd zablokować, albo nawet gdzie on jest to... Strach potem takie auto kupić. I co z tego, że forumowicz sprzedaje? Zdajesz sobie sprawę, że później trzeba jeszcze wprowadzić kompem odpowiednie nastawy pompy, zapłonu? Wpędzacie się w niepotrzebne koszty, niekiedy kilkakrotnie przekraczające wartość robocizny mechanika. TDI to nie Fiat 126p. Masakra.
Ps. Jak kogoś stać na konia, to i na obrok też powinien mieć.
jesli ustawi rozrzad na znaki , to komputerowo ustawia tylko kat wtrysku.nie musi wprowadzac na nowo zadnych nastaw
2x1m ponad 425Ps i 700Nm
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
glibo
Sport
Sport
 
Posty: 790
Dołączył(a): 28 października 2012, 21:29
Lokalizacja: kielce
Auto: 1m1
Silnik: BAM 1.8

Re: Wymiana rozrządu - silnik ASV

Postprzez awruk » 27 marca 2013, 12:04

samurai nie chcesz pomóc..? nie przeszkadzaj.. bo Twój post nic nie wnosi do tematu. jeśli wiesz co trzeba zrobić co ustawić to to napisz.. a nie wpisuj posta takiego jak wyżej. A jak widać z wypowiedzi Kolegów z forum mistrzem świata w tym nie jesteś. Bez obrazy bo nie chce nikomu docinać ale denerwują mnie takie "filozoficzne nic nie dające wypowiedzi". A poza tym nie wiem gdzie znalazłeś pytanie "gdzie jest rozrząd" polecam przeczytać jeszcze raz wątek :) W różnych silnikach są różne rozwiązania.. i wątek ma na celu ukazanie dobrej metody wymiany rozrządu w tym silniku unikając niepotrzebnych niespodzianek. Wiadomo że mając blokady serwisowe jest dużo łatwiej, ale ich zakup mija się z celem bo wtedy taniej wychodzi oddać auto do serwisu. Za to jeśli ktoś ma już sprawdzony patent jak poradzić sobie bez nich i podzieli się tym pomysłem, to myślę pomaga wielu osobom w uniknięciu problemów i rozmyślania jak to zablokować. :) I jak widać są ludzie tacy którzy mają o tym pojęcie i chcą doradzić. glibo z tego co wiem to konieczne jest sprawdzenie tego na kompie ale też często jest tak że kąt nie ulega zmianie i nie trzeba nic korygować. Popraw jeśli mam złe info :)
Zobacz Profil
awruk
Stella
Stella
 
Posty: 9
Dołączył(a): 12 września 2012, 09:31
Auto: Leon 1.9TDI ASV 2004
Silnik: ASV 1.9

Re: Wymiana rozrządu - silnik ASV

Postprzez glibo » 28 marca 2013, 10:52

awruk napisał(a):z tego co wiem to konieczne jest sprawdzenie tego na kompie ale też często jest tak że kąt nie ulega zmianie i nie trzeba nic korygować. Popraw jeśli mam złe info :)
mi sie jeszcze nie zdarzylo zeby nie przestawic :mrgreen: nie byly to duze wartosci, ale idealnie nie bylo :-) jak masz mozliwosc podepnij i ustaw na srodkowa linie cos takiego :arrow: Obrazek
edit:
znalazlem jeszcze cos takiegoObrazek
2x1m ponad 425Ps i 700Nm
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
glibo
Sport
Sport
 
Posty: 790
Dołączył(a): 28 października 2012, 21:29
Lokalizacja: kielce
Auto: 1m1
Silnik: BAM 1.8

Re: Wymiana rozrządu - silnik ASV

Postprzez awruk » 28 marca 2013, 16:11

ok dzięki na ten schemacik już trafiłem pochodzi chyba z autodaty :) mam interfejs ale nie mogę się połączyć przez niego w vag-comie.. :) ale np na innych programach się łączy a wydaje mi się że go ok skonfigurowałem..:) jeszcze się temu przyjrzę na spokojnie.. :)
Zobacz Profil
awruk
Stella
Stella
 
Posty: 9
Dołączył(a): 12 września 2012, 09:31
Auto: Leon 1.9TDI ASV 2004
Silnik: ASV 1.9

Re: Wymiana rozrządu - silnik ASV

Postprzez przebor » 28 marca 2013, 19:24

Tutaj jeszcze masz jakiś opis, może się przyda:
http://www.skodaczesci.pl/porady/skoda/Octavia/38
Wysłane z ATARI 65XE
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
przebor
Sport
Sport
 
Posty: 406
Dołączył(a): 5 lipca 2006, 18:09
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Leon 1m
Silnik: ASV 1.9

Re: Wymiana rozrządu - silnik ASV

Postprzez tracer1 » 31 marca 2013, 22:45

Cześć
I jak tam rozrząd ? wymieniony?
Mam nadzieję, że wałek sprawdziłeś czy jest w odpowiedniej pozycji :wink:
Jeśli chodzi o kąt wtrysku, to jeżeli do blokady pompy użyłeś na tyle ciasnego przedmiotu, że nie miała prawa się ruszyć
to ustawiać na pewno go nie musiałeś :mrgreen:
Jeżeli Ci się rozjechał, w co nie wierzę (oczywiście wymiana zgodna ze sztuką), to luzujesz 3 śruby, korygujesz bardzo minimalnie koło pompy wtryskowej na wałku zdawczym(w lewo opózniasz w prawo przyspieszasz), dokręcasz 3 śruby momentem 20 NM. Jak wszystko gra to dokręcasz o kolejne 90 stopni, jak nie to od początku to samo :mrgreen:
Zobacz Profil
tracer1
Stella +
Stella +
 
Posty: 85
Dołączył(a): 18 lutego 2008, 23:27
Lokalizacja: rybnik
Auto: Audi A3
Silnik: BWA 2.0

Re: Wymiana rozrządu - silnik ASV

Postprzez Andee » 6 października 2013, 09:40

Siemka :) Niedawno zakupiłem Seata Leona 1M 110KM z silnikiem ASV. Przymierzam sie do wymiany rozrządu wraz z pompą wody. Chciałbym sie dowiedzieć co polecacie: Gates? SKF? Continental.... firm jest sporo a chce mieć dobre i sprawdzone części w Leosiu. Będe wdzieczny za podanie nazw wraz z numerami części. Pozdrawiam
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Andee
Signo
Signo
 
Posty: 105
Dołączył(a): 31 lipca 2013, 21:35
Auto: Leon Sport
Silnik: ASV 1.9

Re: Wymiana rozrządu - silnik ASV

Postprzez awruk » 6 października 2013, 10:52

Witam
rozrząd wymieniony ale niestety/stety dałem autko do mechanika. Za robocizne wziął 250 zł wiec patrząc pod kątem tego że chciałem kupować blokady i czasu jaki bym na to poświęcił w miarę do przełknięcia :) Pewnie że chciałem zobaczyć jak to się robi ale no też nie chciałem czegoś sknocić i mieć potem strupa :) I wybrałem w końcu święty spokój (mam nadzieję) ale wielkie dzięki za wszystkie porady:) na pewno się kiedyś przydadzą mnie jak i innym użytkownikom forum :)

Co do części o jakie pytał kolega wyżej to:
pasek rozrządu - Contitech
komplet rolek i napinacz - INA
pompa wody - Dolz
pasek osprzętu - SKF
płyn chłodzący - G12
Jeśli chodzi o numery części w każdym sklepie motoryzacyjnym znają temat bo to popularne bardzo rozrządy u mnie nawet mieli od ręki :)
Zobacz Profil
awruk
Stella
Stella
 
Posty: 9
Dołączył(a): 12 września 2012, 09:31
Auto: Leon 1.9TDI ASV 2004
Silnik: ASV 1.9

Re: Wymiana rozrządu - silnik ASV

Postprzez krzys20 » 17 lutego 2014, 23:11

Jeśli ustawiłem rozrząd na znaki i później zrobiłem 2 obroty wałem to znaki nie pokryły mi się. Ilość zębów na pasku jest taka sama co na starym. Co może powodować taki problem?
Zobacz Profil
krzys20
Stella
Stella
 
Posty: 21
Dołączył(a): 17 kwietnia 2012, 22:00
Auto: Leon 1.9TDi ASV

Re: Wymiana rozrządu - silnik ASV

Postprzez przebor » 4 kwietnia 2014, 11:18

Bardzo dokładna instrukcja wymiany paska rozrządu w silniku ALH/ASV
http://howtune.com/articles/96-replacin ... a-tdi-mkiv
Wysłane z ATARI 65XE
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
przebor
Sport
Sport
 
Posty: 406
Dołączył(a): 5 lipca 2006, 18:09
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Leon 1m
Silnik: ASV 1.9

Re: Wymiana rozrządu - silnik ASV

Postprzez PiterEL » 4 kwietnia 2014, 14:03

Co sądzicie o rozrządzie kompletnym INA ? Przy aucie z podniesioną mocą... Czy lepiej SKF. Tak zastanawiałem się nad INA pasek CONTITECH wzmacniany chyba teflonem i nie wiem jaka pompa wody ? Ale moze SKF będzie lepszy ? Silnik to ASV.
Seat EXEO 2.0 TDI CR 170KM CAHA wersja FR - jest obecnie

Seat LEON 1M 1.9 TDI ASV+BOSCH 216+Turbo ASZ+Eibach Pro Kit+Tomason TN4
157 KM / 348 Nm Powered by BARTPOL/KINGSOFT - był ale sentyment pozostał :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
PiterEL
TopSport
TopSport
 
Posty: 1191
Dołączył(a): 12 października 2010, 11:54
Lokalizacja: EL
Auto: Exeo 2.0 TDI CR
Silnik: CJXA 2.0

Re: Odp: Wymiana rozrządu - silnik ASV

Postprzez jędrek » 4 kwietnia 2014, 15:22

Właśnie odnośnie wzmacnianego paska do.ASV.na nim.można zrobić 90 tys
SZEFUNCIO
Był CZRNY LEON ASV
CompSport 143,5KM/303Nm
Jest
Alfa Romeo 159
Tune Up 185 KM/393NM
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
jędrek
FR
FR
 
Posty: 1670
Dołączył(a): 16 marca 2010, 17:12
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Auto: Alfa Romeo 159
Silnik: CJXA 2.0

Re: Wymiana rozrządu - silnik ASV

Postprzez pawel88 » 15 lutego 2015, 11:41

Zobacz Profil
pawel88
Stella
Stella
 
Posty: 25
Dołączył(a): 9 grudnia 2013, 22:08
Auto: Leon
Silnik: diesel inny

Re: Wymiana rozrządu - silnik ASV

Postprzez zbudny » 15 lutego 2015, 12:26

Ja do asv 2 tygodnie temu brałem wszystkie rolki i napinacz INA, pompa wody HEPU, a pasek Dayco wzmacniany teflonem. Za wszystko zapłaciłem 600 zł. Tak na marginesie słyszałem ze Ruville się popsuł i to już nie jest to co wcześniej.
Zobacz Profil
zbudny
Stella +
Stella +
 
Posty: 72
Dołączył(a): 2 maja 2011, 14:02
Lokalizacja: Gzów
Auto: Seat Leon

Re: Odp: Wymiana rozrządu - silnik ASV

Postprzez bledow » 15 lutego 2015, 13:31

Ja wcześniej miałem u siebie zestaw ruville i pasek conti i powiem tak, najsłabszym ogniwem okazała się pompa wody gdyż dostała takich luzów że szok a na pasku i reszcie to można by było jeszcze latać i latać.

Skrobnięte z kalkulatora
j**łem to j**łem, nie ma co drążyć :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bledow
TopSport
TopSport
 
Posty: 1369
Dołączył(a): 25 maja 2010, 18:11
Lokalizacja: ślask
Auto: ulep +++
Silnik: ARL 1.9

Re: Wymiana rozrządu - silnik ASV

Postprzez mlynek » 15 lutego 2015, 15:30

pawel88 napisał(a):Będę wymieniał w 1.9TDI 110KM

Jeśli do ASV to nie pasuje przecież. U mnie są 4 rolki. Chyba że masz inny model silnika, bo piszesz ze 110KM, a nie sprawdzałem czy w tym drugim modelu 110 (AHF???) jest taki sam jak u mnie czy inny. Mój rozrząd to koszt ok. 600zł
Obrazek
Seat Leon 1.9 TDI ASV+ @@@ Turbo ASZ + wtryski 0.216 WZM + program by kobzyr + sztywne koło + tarcz i docisk SACHS z Golfa III 1.9 TDI/Corrado G60
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
mlynek
Sport
Sport
 
Posty: 723
Dołączył(a): 15 maja 2014, 19:20
Lokalizacja: Słupsk
Region: pomorskie
Auto: Leon 5F 2.0TDi 184KM
Silnik: CUNA 2.0

Re: Wymiana rozrządu - silnik ASV

Postprzez MajkelTDI » 18 lutego 2015, 09:38

Dokładnie tak, w ASV są 4 rolki, wczoraj kupowałem, pasek SKF rolki Ina+pompa wody koszt 530zł
Zobacz Profil
MajkelTDI
Stella
Stella
 
Posty: 8
Dołączył(a): 14 listopada 2014, 14:21
Auto: Seat Leon 1.9TDI
Silnik: ASV 1.9

Re: Wymiana rozrządu - silnik ASV

Postprzez mlynek » 18 lutego 2015, 21:31

Pasek wzmocniony? Ja będę chciał raczej Conti 1044. Co do pompy to jakiej firmy kupiłeś? No i podpowiedzcie czy lepsza z plastikowym wirnikiem?
Obrazek
Seat Leon 1.9 TDI ASV+ @@@ Turbo ASZ + wtryski 0.216 WZM + program by kobzyr + sztywne koło + tarcz i docisk SACHS z Golfa III 1.9 TDI/Corrado G60
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
mlynek
Sport
Sport
 
Posty: 723
Dołączył(a): 15 maja 2014, 19:20
Lokalizacja: Słupsk
Region: pomorskie
Auto: Leon 5F 2.0TDi 184KM
Silnik: CUNA 2.0

Re: Wymiana rozrządu - silnik ASV

Postprzez alt89 » 20 lutego 2015, 18:40

Panowie, a powiedzcie co ile powinno się wymieniać rozrząd? Ostatni raz wymieniałem ok 45 tys km temu. Nie pamiętam firmy, ale części na pewno były porządnej jakości/firmy. Wymieniany był kompletny wraz z pompą wody...
Zobacz Profil
alt89
Stella +
Stella +
 
Posty: 63
Dołączył(a): 19 marca 2012, 14:37
Auto: Seat leon 1.9

Re: Wymiana rozrządu - silnik ASV

Postprzez PaVLo » 20 lutego 2015, 20:53

Zobacz Profil
Avatar użytkownika
PaVLo
TopSport
TopSport
 
Posty: 1448
Dołączył(a): 14 grudnia 2010, 14:49
Lokalizacja: Miasto szybkich kobiet i pięknych aut
Auto: Seat SPORT
Silnik: ARL 1.9

Re: Wymiana rozrządu - silnik ASV

Postprzez alt89 » 21 lutego 2015, 09:53

co 90 tys? chyba bardzie popularna jest wymiana co 60 tys?
Zobacz Profil
alt89
Stella +
Stella +
 
Posty: 63
Dołączył(a): 19 marca 2012, 14:37
Auto: Seat leon 1.9

Re: Wymiana rozrządu - silnik ASV

Postprzez pawelg441 » 4 marca 2015, 12:05

INA jest zakładana fabrycznie ? co powiecie na zestaw z INA ? pasek, rolki, napinacz, a pompa wody z SKF ? za 550zł
Zobacz Profil
pawelg441
Sport
Sport
 
Posty: 204
Dołączył(a): 21 czerwca 2014, 10:28
Auto: Leon
Silnik: ASV 1.9


Powrót do Leon 1 - Techniczne Diesel

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości