Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Wszystko co dotyczy silnika, przeniesienia napędu, modyfikacji, ...

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez grzybek » 24 marca 2013, 21:09

tutaj nie ma filozofii , dawno przetestowane ze jednomas nie nadaje sie do skrzyni 6b w codziennym uzytkowaniu !
był SEAT ALTEA FR - 2.0TDi BMN
jest: S211 320CDi
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
grzybek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 2192
Dołączył(a): 19 maja 2006, 07:34
Lokalizacja: Białystok
Auto: ALTEA FR TDi
Silnik: BMN 2.0

Reklama

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez wieszak1989 » 8 kwietnia 2013, 20:46

Być może już się to pojawiło na forum ale nie znalazłem. Czy da się określić z jakiej firmy jest sprzęgło nie demontując go? W aktualnym miejscu zamieszkania mam tzw. warunki parkingowe..
Sprzęgło mi się kończy i chciałem zamówić to od Sharana BTB. Muszę znać producenta sprzęgła które obecnie mam zamontowane bo chcę zakupić komplet bez dwumasy i w zależności czy to sachs czy luk to takie wybiorę.
Czy takie będzie odpowiednie jeśli poprzednie sprzęgło okaże się Luk-iem?
http://www.iparts.pl/czesc/sprzeglo-kom ... produktowe
Honda Civic IV 1.4 90km
Fiat 126p 24km- ale jakie to były 24 km:D
Seat Leon 1m ALH 90km
Seat Leon 1m ASZ 130km
http://www.leonclub.pl/forum/viewtopic.php?f=32&t=38151
Zobacz Profil
wieszak1989
Signo
Signo
 
Posty: 111
Dołączył(a): 5 kwietnia 2011, 13:26
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Seat Leon ASZ
Silnik: ASZ 1.9

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez tryvial » 8 kwietnia 2013, 20:50

Ja tylko napiszę dla tych, którzy mają ARL i być może się wahają co zrobić. Naprawdę polecam komplet od BTB. Mam cupre4, 220kkm, objawy mialem takie, że autem rano po odpaleniu tak trzęsło, ze jakby położyć ręce na kierownicy to 10 minutowy masaż gwarantowany, na jałowym jakieś stuki puki, jęki. Przy wyłączaniu auta budą mi tak trzęsło, że nie wierzyłem w to, że może być lepiej. Po zakupie kompletu BTB (dwumas+sprzęgło) od agina oraz po wymianie tłumika drgań skrętnych na wale (koło pasowe, które było nadpęknięte w trzech miejscach) kultura auta poprawiła się nieprawdopodobnie. Dopiero teraz dało się usłyszeć, że mam jeszcze inny problem z dźwiękami na jałowym, ale to inna historia :-)
Zobacz Profil
tryvial
Stella +
Stella +
 
Posty: 57
Dołączył(a): 3 października 2007, 17:36
Lokalizacja: BdG
Auto: cupra4
Silnik: ARL 1.9

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez KiNiO » 13 kwietnia 2013, 21:03

http://www.henkiel.com.pl/68099,SPREGLO ... SKODA-VW--

Co koledzy sadzicie o tej cenie warto??
ObrazekObrazek
Zobacz Profil
KiNiO
Sport
Sport
 
Posty: 223
Dołączył(a): 13 marca 2008, 12:28
Lokalizacja: Goleniów
Auto: Toledo 1L i Leon TS

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez large » 14 kwietnia 2013, 08:27

Też podepnę się z pytaniem co sądzicie o tym zestawie?
http://www.autocentrumsklep.pl/pl/p/SPR ... 1-790-/227
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
large
Stella
Stella
 
Posty: 30
Dołączył(a): 4 listopada 2012, 14:36
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Auto: Leon
Silnik: AHF 1.9

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez grzybek » 14 kwietnia 2013, 08:50

large, normalny zestaw , taki sam kupiłem wlasnie do żonowozu....
w zestawie nie ma tylko wysprzęglika !
był SEAT ALTEA FR - 2.0TDi BMN
jest: S211 320CDi
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
grzybek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 2192
Dołączył(a): 19 maja 2006, 07:34
Lokalizacja: Białystok
Auto: ALTEA FR TDi
Silnik: BMN 2.0

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez large » 14 kwietnia 2013, 09:32

Jest spora różnica w cenach dlatego wolałem się upewnić czy z tym zestawem wszystko jest w porządku. To do 1.9tdi ahf taki wysprzęglik będzie dobry?
http://allegro.pl/nowy-wysprzeglik-sach ... 01017.html
To już wszystko czy jeszcze fajnie było by coś przy okazji jeszcze wymienić jak już się wymienia sprzęgło?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
large
Stella
Stella
 
Posty: 30
Dołączył(a): 4 listopada 2012, 14:36
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Auto: Leon
Silnik: AHF 1.9

Re: Odp: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez jędrek » 14 kwietnia 2013, 09:56

Oringi

Wysłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk
SZEFUNCIO
Był CZRNY LEON ASV
CompSport 143,5KM/303Nm
Jest
Alfa Romeo 159
Tune Up 185 KM/393NM
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
jędrek
FR
FR
 
Posty: 1670
Dołączył(a): 16 marca 2010, 17:12
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Auto: Alfa Romeo 159
Silnik: CJXA 2.0

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez Barton » 15 kwietnia 2013, 06:08

Panowie doradźcie mi, zdecydować się na sprzęgło g60 z Sachsa czy Luk-a? Kilka dni temu miałem w ręku obydwa zestawy i powiem szczerze, że Luk robi lepsze wrażenie. Docisk jest zauważalnie cięższy niż ten z Sachsa, sama tarcza natomiast ma większe sprężyny.

Sachs:
Obrazek
Luk:
Obrazek

Nie wiem tylko czy powinienem się tym sugerować :? Jak sądzicie?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Barton
Sport
Sport
 
Posty: 567
Dołączył(a): 4 września 2011, 22:14
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: Leon
Silnik: ARL 1.9

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez tony065 » 15 kwietnia 2013, 07:43

Barton, porównaj jeszcze grubość tej tulei w środku, bo ja przyliczyłem zonk z LUK-iem, pomimo odpowiedniego nr części. okazało się, że jest o kilka mm grubsza niż Sachs i opiera się o koniec wału. efekt był taki, że tarcza sprzęgła nie dochodziła do koła zamachowego.
Zobacz Profil
tony065
Signo
Signo
 
Posty: 196
Dołączył(a): 17 lutego 2011, 08:38
Lokalizacja: ETM
Auto: Octavia I
Silnik: AHF 1.9

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez Barton » 15 kwietnia 2013, 09:27

A pamietasz indeks zestawu z Luka? bo teoretycznie wedlug katalogu zestaw o numerze 623 1089 00 to zamiennik Sachsa 3000 332 001. Na powyzszych zdjeciach przedstawione sa wlasnie te zestawy, fakt ze wystepuja miedzy nimi niewielkie roznice w rozmiarze sprezyn mozna zrozumiec, to roznice w wielkosci otworu raczej nie powinny wystepowac skoro sa to zamienniki:/ dziwne..
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Barton
Sport
Sport
 
Posty: 567
Dołączył(a): 4 września 2011, 22:14
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: Leon
Silnik: ARL 1.9

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez tony065 » 15 kwietnia 2013, 15:38

nie wielkość otworu, tylko jak położysz tarczę sprzęgła na płaskim, to sprawdź wysokość tej tulejki w środku, bo może być różnica. btw, większość osób zakłada Sachsa i nie mają problemów.
Zobacz Profil
tony065
Signo
Signo
 
Posty: 196
Dołączył(a): 17 lutego 2011, 08:38
Lokalizacja: ETM
Auto: Octavia I
Silnik: AHF 1.9

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez Barton » 15 kwietnia 2013, 15:57

Rozumiem, jutro to sprawdzę :wink: Jeśli będę miał jakieś wątpliwości, wpadnie sachs i tyle :wink:
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Barton
Sport
Sport
 
Posty: 567
Dołączył(a): 4 września 2011, 22:14
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: Leon
Silnik: ARL 1.9

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez Ohapara » 15 kwietnia 2013, 16:23

Bierz Sachs VR6 a nie g60 8)
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Ohapara
Sport
Sport
 
Posty: 541
Dołączył(a): 15 sierpnia 2009, 21:19
Lokalizacja: Pomorskie
Auto: STefan
Silnik: benzyna inny

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez Barton » 15 kwietnia 2013, 16:26

Znajomy mnie do niego zniechęcił, sugerując że jest strasznie głośne :-P Z resztą g60 również daje radę, a na wynik w jaki celuje ~180km w zupełności powinno wystarczyć :roll:
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Barton
Sport
Sport
 
Posty: 567
Dołączył(a): 4 września 2011, 22:14
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: Leon
Silnik: ARL 1.9

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez tony065 » 15 kwietnia 2013, 22:36

Barton, nie moc a moment jest ważny. G60 daje radę bezpiecznie do ok. 370Nm, VR6 do 470Nm, ale z racji, że jest do silnika 6-cylindrowego, to aplituda drgań silnika nie pokrywa się z amplitudą tłumienia ich przez sprężyny sprzęgła i dlatego jest głośniejsze. Skrzynia przez to mocniej dostaje po d..., ale kto się z tym liczy przy tuningu :mrgreen:
Zobacz Profil
tony065
Signo
Signo
 
Posty: 196
Dołączył(a): 17 lutego 2011, 08:38
Lokalizacja: ETM
Auto: Octavia I
Silnik: AHF 1.9

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez Barton » 15 kwietnia 2013, 22:44

Tak, masz rację różnica w głośności wynika z większej ilości cylindrów do których sprzęgło z VR6 zostało zaprojektowane. W każdym razie, jak pisałem celuję w okolice 180km, moment jaki przy takiej mocy powinno udać się uzyskać to 370-380nm także sprzęgło z g60 jest jak mi się zdaje lepszym wyborem :wink:

Mimo wszystko dzięki wielkie za rady :wink: Jutro obejrzę jeszcze raz sprzęgło g60 z Luka i Sachsa, jeśli tulejka w Luku będzie rzeczywiście bardziej wystawała, biorę sachsowe ustrojstwo :-P
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Barton
Sport
Sport
 
Posty: 567
Dołączył(a): 4 września 2011, 22:14
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: Leon
Silnik: ARL 1.9

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez tony065 » 15 kwietnia 2013, 22:55

Kolega na zmodzonym ALH ma 160/380, więc jak planujesz śmoc na 180KM, to moment będzie pod 400Nm.
Zobacz Profil
tony065
Signo
Signo
 
Posty: 196
Dołączył(a): 17 lutego 2011, 08:38
Lokalizacja: ETM
Auto: Octavia I
Silnik: AHF 1.9

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez Barton » 15 kwietnia 2013, 23:06

Plany planami, a ile wyjdzie czas niebawem pokarze :-)

Hehe, nie dajesz za wygraną :-P :-) Moment zawsze można dostosować do predyspozycji sprzęgła i skrzyni lub gdy mocy braknie wymienić tarczę z g60 na vr6 :wink: Ale skoro tak bardzo chcesz mnie przekonać to nagraj filmik jak brzmi silnik Twojego kolegi gdy jest zimny i ciepły na jałowym :roll: Taki filmik mógłby wiele wyjaśnić, bo mówiąc szczerze wszędzie ludzie tylko piszą o tym że jest głośno, inni twierdzą inaczej, a o film obrazujący "problem" ciężko :?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Barton
Sport
Sport
 
Posty: 567
Dołączył(a): 4 września 2011, 22:14
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: Leon
Silnik: ARL 1.9

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez Ohapara » 16 kwietnia 2013, 00:05

Jest głosniej niz przy normalnym sprzegle, ale bez przesady, ma to swoj urok;) na tym setupie przejechane mam 40tys km i jest miód-malina :mrgreen: i w mojej opinii glosniej pracuje VR6 jak sie rozgrzeje :wink:
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Ohapara
Sport
Sport
 
Posty: 541
Dołączył(a): 15 sierpnia 2009, 21:19
Lokalizacja: Pomorskie
Auto: STefan
Silnik: benzyna inny

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez Barton » 16 kwietnia 2013, 00:07

W takim razie jutro kalkulator w dłoń i nakręcasz filmik dla potomności! :-)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Barton
Sport
Sport
 
Posty: 567
Dołączył(a): 4 września 2011, 22:14
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: Leon
Silnik: ARL 1.9

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez tony065 » 16 kwietnia 2013, 12:02

Barton, ja z filmem odpadam, bo kolega mieszka 400km ode mnie a pracuje gdzieś w Niemczech.
Zobacz Profil
tony065
Signo
Signo
 
Posty: 196
Dołączył(a): 17 lutego 2011, 08:38
Lokalizacja: ETM
Auto: Octavia I
Silnik: AHF 1.9

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez lukero-madnes » 18 kwietnia 2013, 16:29

pytanko panowie
mam nową dwumasę luk, zmieniłem program na 140KM i 308Nm i podczas ostrego przyspieszania telepało budą, wgrałem z powrotem stary program i jest ok, tuner robiąc logi mówił że jest przeładowanie turbiny, ale za drżeniem budy stoi dwumasa i trzeba by ją wyrzucić co wy o tym sądzicie ?
Obrazek
TDI 163 KM & 350 Nm
czarna perła viewtopic.php?f=32&t=69091
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
lukero-madnes
Sport
Sport
 
Posty: 911
Dołączył(a): 2 lutego 2012, 10:07
Lokalizacja: Suwałki i okolice
Region: podlaskie
Auto: Super Copa
Silnik: ARL 1.9

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez damianos89 » 18 kwietnia 2013, 17:25

Ja po programie i przebiegu zdaje się ok. 105 tys. km. też zacząłem mieć objawy jakby dwumas, szczególnie przy przyspieszaniu na 5 biegu, natomiast przed programem wszystko było w porządku. Obecnie przy większej turbinie i korekcie programu objawy te osłabły, mimo, że moc jest jeszcze większa, występują, ale zdecydowanie słabiej. Tak więc wydaje mi się, że wpływ na to może mieć m.in. to jak poprowadzony jest moment obrotowy. Aczkolwiek specjalistą nie jestem :wink:
Dodam, że już miałem zamiar zmieniać dwumas na jednomas, nawet koło jednomasowe zakupiłem. Ale jednak wstrzymałem się i dobrze, mechanik, który mi montował turbo powiedział, że to najwyżej u mnie początki zużycia dwumasy, że jak będę oszczędzał te koło to mogę jeszcze sporo na nim pojeździć, o ile sprzęgło wytrzyma seryjne, ale na razie trzyma super :D
Leon Torro 2006
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
damianos89
Sport
Sport
 
Posty: 350
Dołączył(a): 13 listopada 2009, 17:03
Lokalizacja: Białystok
Auto: Leon 1M 2006 AXR+
Silnik: TDI pompowtryski PD

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez adam1.9TDI » 25 kwietnia 2013, 15:29

http://www.youtube.com/watch?v=y5WgEYka ... e=youtu.be mam od jakiegos czasu takie problem. Ten dzwiny dzwiek ustaje po nacisnieciu sprzegla. W polowicznym nacisnieciu dzwiek sie nasila jak widac na koncowym fragmencie. Moze ktos zdiagnozowac czy to dwumasa czy skrzynia?
Zobacz Profil
adam1.9TDI
Sport
Sport
 
Posty: 467
Dołączył(a): 13 stycznia 2011, 21:42
Lokalizacja: Rzeszów
Auto: leon asv+
Silnik: ASV 1.9

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez wieszak1989 » 25 czerwca 2013, 18:47

siemka wszystkim. Mam takie pytanko. Sprzęgło mi lekko uslizgiwało w zimie, w lecie zero objawów zużytego sprzęgła/ dwumasy. Mam w planach jednak zrobienie programu dlatego przy okazji wymiany rozrządu chciałem wymienić tarcze i docisk. Podjechałem do mechanika przejechaliśmy się. Diagnoza dwumas igła. Nic nie stuka, nie trzęsie, sprzęgło nie ślizga. Zdecydowałem sie jednak na wymiane tarczy i docisku +rozrząd. Dziasiaj dostałem telefon że dwumas niestety umarł (ma 2-4 pęknięcia). Czy to możliwe że nie było żadnych objawów które by na to wskazywały wcześniej?
Honda Civic IV 1.4 90km
Fiat 126p 24km- ale jakie to były 24 km:D
Seat Leon 1m ALH 90km
Seat Leon 1m ASZ 130km
http://www.leonclub.pl/forum/viewtopic.php?f=32&t=38151
Zobacz Profil
wieszak1989
Signo
Signo
 
Posty: 111
Dołączył(a): 5 kwietnia 2011, 13:26
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Seat Leon ASZ
Silnik: ASZ 1.9

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez grzybek » 25 czerwca 2013, 20:39

...możliwe !

nie oszczedzaj na tych podzespołach ! jedna robota !
sprzeglo kupujesz w komplecie z 2-masą i masz sporo taniej a pozniej po sofcie dokupic dwumas to nie dosc ze koszta to i koszta dodatkowe roboty !

takie sprawy w wiekszosci robi sie "za jednym zamachem" tak jak wymiana oleju z FILTREM !
był SEAT ALTEA FR - 2.0TDi BMN
jest: S211 320CDi
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
grzybek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 2192
Dołączył(a): 19 maja 2006, 07:34
Lokalizacja: Białystok
Auto: ALTEA FR TDi
Silnik: BMN 2.0

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez wieszak1989 » 25 czerwca 2013, 23:55

Poczytałem trochę i byłem przygotowany na to że dwumas będzie do wymiany. Chciałem jednak być sprytniejszy i zamiast kupic cały zestaw sprzęgła z dwumasą to wolałem zrobić samo sprzęgło i do tego program w porównywalnej kasie:) Jak zwykle życie zweryfikowało plany i program musi poczekać dobre parę miesięcy :evil:
Honda Civic IV 1.4 90km
Fiat 126p 24km- ale jakie to były 24 km:D
Seat Leon 1m ALH 90km
Seat Leon 1m ASZ 130km
http://www.leonclub.pl/forum/viewtopic.php?f=32&t=38151
Zobacz Profil
wieszak1989
Signo
Signo
 
Posty: 111
Dołączył(a): 5 kwietnia 2011, 13:26
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Seat Leon ASZ
Silnik: ASZ 1.9

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez PaVLo » 9 sierpnia 2013, 11:04

Mam pytanko, czy dwumasa od Sharana BTB wystarczy do 420Nm i mocnej jazdy ?, jes.i nie to jaką można jeszcze dobrać do ARL-a ?.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
PaVLo
TopSport
TopSport
 
Posty: 1448
Dołączył(a): 14 grudnia 2010, 14:49
Lokalizacja: Miasto szybkich kobiet i pięknych aut
Auto: Seat SPORT
Silnik: ARL 1.9

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez norbert149 » 10 sierpnia 2013, 17:13

albo ma ktos dobrego jedno masa do polecenia do arl?
Zobacz Profil
norbert149
Signo
Signo
 
Posty: 142
Dołączył(a): 28 grudnia 2010, 22:25
Lokalizacja: warszawa
Auto: leon
Silnik: ARL 1.9

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez tomek_k1984 » 11 sierpnia 2013, 18:23

Witam. Kupiłem 2 dni temu cupre. Podczas zakupu oczywiście silnik pracował pięknie. Okazało sie następnego dnia ze gdy silnik jest zimny i na wolnych obrotach to słychać ten dwumas. Po wcisnieciu sprzęgła stuki ustają. Gdy silnik sie rozgrzeje kompletnie nic nie słychać. Dodam ze biegi i sprzęgło pracują elegancko. Mam zamiar pojeździć nim 1 rok. Czy musze wymieniać ten dwumas? Auta jeszcze nie zarejestrowalem. HELP ME :)
Zobacz Profil
tomek_k1984
Stella
Stella
 
Posty: 15
Dołączył(a): 8 sierpnia 2013, 21:02
Auto: Leon TS
Silnik: ARL 1.9

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez lukero-madnes » 11 sierpnia 2013, 18:40

a zamierzasz nim jeździć czy trzymać na podwórku, to zależy jak z szarpaniem w czasie jazdy przy zmianie biegów i gaszeniu
Obrazek
TDI 163 KM & 350 Nm
czarna perła viewtopic.php?f=32&t=69091
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
lukero-madnes
Sport
Sport
 
Posty: 911
Dołączył(a): 2 lutego 2012, 10:07
Lokalizacja: Suwałki i okolice
Region: podlaskie
Auto: Super Copa
Silnik: ARL 1.9

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez tomek_k1984 » 11 sierpnia 2013, 20:43

Szarpania nie ma. Jest delikatny stukot przy gaszeniu silnika
Zobacz Profil
tomek_k1984
Stella
Stella
 
Posty: 15
Dołączył(a): 8 sierpnia 2013, 21:02
Auto: Leon TS
Silnik: ARL 1.9

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez Ufo » 11 sierpnia 2013, 20:51

u mnie jest tak samo klekocze na zimny gdy ciepły stuk ustaje. szarpania nie ma. jeżdźę czekam na intensywniejsze objawy.
-Piłeś?? Nie jedź!!
-Nie jedziesz to możesz się napić!

Moja Furmanka-> viewtopic.php?f=32&t=38119 Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Ufo
TopSport
TopSport
 
Posty: 1147
Dołączył(a): 5 czerwca 2012, 20:11
Lokalizacja: Opatów/ Kępno
Auto: Leon 1M
Silnik: ARL 1.9

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez PaVLo » 12 sierpnia 2013, 22:37

Odpalaj i gaś na wciśniętym sprzęgle to przedłużysz żywotność dwumasy i może pojeździsz dłużej. Jeśli w umowie nie masz zapisu, że zgadzasz się na ukryte wady to dzwoń do poprzedniego właściciela i mów co jest bo koszt całego kompletu z robocizną to ~2300zł.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
PaVLo
TopSport
TopSport
 
Posty: 1448
Dołączył(a): 14 grudnia 2010, 14:49
Lokalizacja: Miasto szybkich kobiet i pięknych aut
Auto: Seat SPORT
Silnik: ARL 1.9

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez norbert149 » 15 września 2013, 14:20

szybkie pytanie panowie mozna zle zlalozycz kolo dwumasowe w arl?
Zobacz Profil
norbert149
Signo
Signo
 
Posty: 142
Dołączył(a): 28 grudnia 2010, 22:25
Lokalizacja: warszawa
Auto: leon
Silnik: ARL 1.9

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez elemenateur » 15 września 2013, 17:25

hej, mechanik "utalentowany" to i dwumasę źle założy. Połowa nawet nie wie że luk ma specjalny diwajs do montażu DKZ. Masz Norbert jakieś dziwne objawy ? Co się dzieje ?
Oleje i części w najniższych cenach! http://leonclub.pl/forum/viewtopic.php?f=3&t=23213
rotinger w cenach hurtowych :)
http://www.facebook.com/ProChoiceMoto
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
elemenateur
Sport
Sport
 
Posty: 476
Dołączył(a): 23 grudnia 2004, 22:08
Lokalizacja: Szczecin
Region: zachodniopomorskie
Auto: CRCA
Silnik: turbo diesel inny

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez norbert149 » 16 września 2013, 10:02

Wymienilem dwumasa kolo 7miechow temu. zacza walic teraz dzwonie do sklepu i pytam sie co z gwaracja a on z pytaniem czy dobrze.byl zamontowany? troche mnie to zdziwilo:) z tad moje pytanie .ma sacha dwumasa
Zobacz Profil
norbert149
Signo
Signo
 
Posty: 142
Dołączył(a): 28 grudnia 2010, 22:25
Lokalizacja: warszawa
Auto: leon
Silnik: ARL 1.9

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez miszel » 16 września 2013, 16:44

Witam. Czy jeśli zaczyna delikatnie szarpać i słychać stuki na jałowym oraz przyspieszaniu od 4 biegu to może być dwumas ?? mam cupre4 arl 150hp.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
miszel
Signo
Signo
 
Posty: 130
Dołączył(a): 20 września 2010, 08:43
Lokalizacja: Śląsk
Auto: Leon CUPRA4
Silnik: ARL 1.9

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez norbert149 » 16 września 2013, 18:30

tak masZ to opisaNE
Zobacz Profil
norbert149
Signo
Signo
 
Posty: 142
Dołączył(a): 28 grudnia 2010, 22:25
Lokalizacja: warszawa
Auto: leon
Silnik: ARL 1.9

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez miszel » 16 września 2013, 19:04

aha ale narazie da sie jeździć, a co może sie stać jak padnie całkiem dwumas ??
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
miszel
Signo
Signo
 
Posty: 130
Dołączył(a): 20 września 2010, 08:43
Lokalizacja: Śląsk
Auto: Leon CUPRA4
Silnik: ARL 1.9

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez norbert149 » 16 września 2013, 21:45

zniszczy ci szkrzynie albo silnik od wibraci
Zobacz Profil
norbert149
Signo
Signo
 
Posty: 142
Dołączył(a): 28 grudnia 2010, 22:25
Lokalizacja: warszawa
Auto: leon
Silnik: ARL 1.9

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez blademan » 14 października 2013, 20:37

u mnie dwumasa szczególnie objawiała się przy niskich temperaturach, ruszało silnikiem a przy wciśniętym sprzęgle było słychać czasami "stuki". Ostatnio zrobiłem wymieniłem sprzęgło i dwumas - różnica niesamowita w komforcie jazdy.
Pozdrwiam
Leon 1P, 2008, 1.9TD
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
blademan
Stella
Stella
 
Posty: 10
Dołączył(a): 10 listopada 2012, 16:00
Lokalizacja: Kraków
Auto: Leon 1P

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez napoleon81 » 23 października 2013, 16:44

Cześć,
po kradzieży pierwszego leona,kupiłem drugiego i chyba sprzęgło do wymiany(diagnoza serwisu Skody).
Objawy są takie że z rana jak odpalę to lekko telepnie i słychać delikatny warkot.W środku tylko na jałowym czasami lekko trzęsie,ale kierownica,mieszek czy obroty nie falują.
Przy ruszaniu czy wciskaniu sprzęgła nic się nie ślizga chodzi nawet lepiej niż w poprzednim leonie.
Jak go wyłączam na parkingu to słychać takie podwójne stuknięcie coś jak tuk tuk.
Dodam że czujnik od temp. cieczy chłodzącej ma uwalony bo skazówka stoi na 60 i ani nie drgnie,nawet po trasie,a ciepełko leci z nawiewu.
A i jak trochę pojeżdżę po mieście to wogóle go nie słychać i nie czuć czyli tak jakby tylko na zimnym dolega.
Pomóżcie
pozdr
Zobacz Profil
napoleon81
Sport
Sport
 
Posty: 289
Dołączył(a): 5 czerwca 2013, 20:57
Lokalizacja: łódź
Auto: seat
Silnik: ARL 1.9

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez Ufo » 13 listopada 2013, 00:14

Koło dwumasowe Regeneracja czy nowe?
nowe http://www.youtube.com/watch?v=vw2wXDDVBC4
nie przemawia to za nowym,
czy może lepiej skusić się na regenberacje?
tu znajomy oddawał dwa razy do regeneracji bo przy pierwszej regeneracji coś zepsuli i drgał pedał sprzęgła.
a może używka w idealnym stanie?
co byście wybrali?
-Piłeś?? Nie jedź!!
-Nie jedziesz to możesz się napić!

Moja Furmanka-> viewtopic.php?f=32&t=38119 Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Ufo
TopSport
TopSport
 
Posty: 1147
Dołączył(a): 5 czerwca 2012, 20:11
Lokalizacja: Opatów/ Kępno
Auto: Leon 1M
Silnik: ARL 1.9

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez agin » 13 listopada 2013, 00:21

ufo22222 napisał(a):nie przemawia to za nowym,

dlatego zawsze powtarzałem wszystkim pytającym, że LUK jest ujowy.
LUK ma takie odchylenia osiowe i nic się z tym nie zrobi.

Dlatego zakłada się nowe koła dwumasowe SACHSA, ale tylko te NOWE a nie "nowe ale po regeneracji"
95% sprzedawców nie potrafi rozpoznać różnicy patrząc na koło..
od razu ostrzegam i mówię, nie zdradzę na co trzeba patrzeć... know-how to największa przewaga ;)
Eibach, KYB, ATE, Sachs, Lemforder, TRW, Millers, Motul, Knecht i inne ;)
zawieszenia, ukł.kierownicze, ukł.napędowe/hamulcowe, rozrządy, sprzęgła, filtry i inne
- sprawdź ; )

po co hamować ? jak można pomrugać długimi światłami ?
Obrazek
Zobacz Profil
agin
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 810
Dołączył(a): 2 sierpnia 2009, 11:15
Lokalizacja: DOL
Auto: leo
Silnik: ARL 1.9

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez chlorek » 2 grudnia 2013, 08:57

hej, pytanko bo znów mi padł dwumas (pewnie przez uszkodzoną skrzynię). Teraz nie mam kasy aby robić dwie rzeczy na raz i chciałem oddać do Radzikowskiego? ale ostatnie jego opinie nie są zadowalające :-( macie może jakieś alternatywy?
Zobacz Profil
chlorek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 7518
Dołączył(a): 19 kwietnia 2011, 17:53
Lokalizacja: WU
Region: mazowieckie
Auto: Focus ST-line MK3
Silnik: CJXA 2.0

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez Pako162 » 27 grudnia 2013, 19:34

Mam problem z dwumasem w Leonie. Metody diagnozowania dla silników TDi nie sprawdzają się u mnie. Nie ma zadnych drgan na wysokim biegu przy dużej prędkości, nie trzesie budą. przy gaszeniu bez sprzegla slychac metaliczny dźwięk. Przy jezdzie na niskim biegu dodajac i puszczajac gaz slychac tlumione uderzenia. Moim zdaniem jest padniete i tu pojawia sie pytanie z mojej strony: czy macie jakąś alternatywe dla silnika 2.8 v6? Czy podejdzie do niego inny dwumas jak np do ARL-a podchodzi z sharana? Czy dwumasy w benzyniaku tez dostaja tak po du... jak w dieslu? Opłaca sie regenerować?
Zobacz Profil
Pako162
Sport
Sport
 
Posty: 384
Dołączył(a): 17 października 2013, 18:13
Lokalizacja: Radom
Auto: Cupra 4
Silnik: AUE 2.8

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez SpoON » 30 grudnia 2013, 13:04

Nie tłucze/chrobocze na wolnych obrotach?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
SpoON
Sport
Sport
 
Posty: 488
Dołączył(a): 2 grudnia 2011, 23:49
Region: zachodniopomorskie
Auto: Leon 5F
Silnik: CJXA 2.0

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez -arti- » 1 stycznia 2014, 21:30

Witam Panów i proszę o poradę w moim problemie:

-zapalam zimny silnik /np.po nocy/ i wciskając pedał sprzęgła do połowy słysze stukanie,chrobotanie,dudnienie czy jak to nazwać.....
-wciskam do podłogi i jest ciszej ale nadal słychać
-w czasie jazdy do pełnego nagrzania się motoru lekki kangurek czyli jakby chciał się wyrywać samochód do przodu
-do tego delikatne drżenie silnika i karoserii

Po nagrzaniu:
-w czasie jazdy tak ok. 100 km/h i wciśnięciu sprzęgła tak o 1/3 skoku czuć takie miarowe nazwijmy to terkotanie czy stukanie w nodze
-czym wyższa prędkość to terkotanie przenosi się jakby bardziej na całe auto.
-wyrzucanie na luz i puszczenie sprzęgła - terkotania i wibracji brak
-po nagrzaniu i w trakcie jazdy kangurek odczuwalny ale o wiele w mniejszym stopniu oczywiście tylko przy przyśpieszaniu.

I jeszcze jedna diagnoza:
-zapłon wyłączony i na I biegu przy bujaniu autem przód-tył słychać stuki właśnie z okolic skrzyni /pod akumulatorem/ i wtedy
silnik w swojej osi jakby o jakieś 1-2 cm wykonywał taki delikatny skok
-silnik zimny stuk mało słyszalny a na gorącym o wiele głośniej.

I jeszcze jedno:
-przy zapalaniu i gaszeniu nic nie stuka nie puka i nie szarpie.
-no może przy zapalaniu zimnego /np. po nocy/ jakby zapalał trochę gorzej jakby tak bardzo miękko ale mniej więcej na 2 obroty wału.

Proszę o wasze spostrzeżenie. Dziękuję !!!
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
-arti-
Sport
Sport
 
Posty: 660
Dołączył(a): 3 marca 2012, 11:15
Region: mazowieckie
Auto: LEON TDI
Silnik: BLS 1.9

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Leon 1 - Techniczne Diesel

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość