Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Nowy rozrząd i biały dym przy odpalaniu.

Wszystko co dotyczy silnika, przeniesienia napędu, modyfikacji, ...

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Nowy rozrząd i biały dym przy odpalaniu.

Postprzez yogger » 26 marca 2013, 09:59

Panowie mam problem z moim 1.9 TDI ASV. Rzecz w tym, że rozleciała mi się rolka napinacza (wymieniałem rozrząd rok temu i nie na tanich zamiennikach) i pompa przeskoczyła o ząbek lub dwa.
Mechanik ustawił ją założył nowy kompletny rozrząd (INA KIT) i mam problem z odpalaniem.
Oczywiście na pierwszy ogień poszedł kąt wtrysku, który wynosił 13, został ustawiony według VAG na lekko wyprzedzony (pokrywa się z tą niebieską linią). Niestety nic to nie zmieniło. Silnikiem trzeba kręcić z 5s, odpala nieregularnie no i biały dym śmierdzący spalinami.
Nie mam już siły do tego. Przed tą awarią auto odpalało aż miło nawet w niższych temperaturach niż obecnie -5 czy -8. Czy to może być również związane z turbiną?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
yogger
Stella
Stella
 
Posty: 12
Dołączył(a): 28 lutego 2011, 15:34
Lokalizacja: Katowice
Auto: Leon
Silnik: ASV 1.9

Reklama

Re: Nowy rozrząd i biały dym przy odpalaniu.

Postprzez Mati16 » 26 marca 2013, 10:32

Kiedyś miałem podobną sytuacje tyle że w silniku benzynowym. Też dymił na biało. Tylko po wyminie paska rozrządu rolki napinacza, chciałem też od razu pompę wody wymienić, ale "ponoć dobry" mechanik powiedział że pompy nie trzeba wymieniać skoro jest dobra. Trochę się zdziwiłem, ale ucieszyłem bo mniejszy wydatek. Jak sie potem okazało nie słusznie pompa się sypła zaraz;/ a po wymianie właśnie silnik dymił na biało jak cholera po pierwszym odpaleniu to była masakra, ale owy mechanik zapewniał że to jest normlny objaw... Później sie to powtarzało przy odpalaniu sinika zimnego po nocy ( juz nie było tak mocnego dymienia) i dymił. Gadałem potem z innym mechanikiem i powiedział że pompe wody należy zawsze wyminiać po ściągnieciu paska rozrządu, nawet jeśli ustawi pompę jak była od samego porządku nic to nie da, bo ją szlag trafi zaraz. wyminiłem pompe i problem sie rozwiązał. To jeśli chodzi o biały dym.. a co do odpalania może jest nie tak jak powinien być ustawiony rozrząd, z tego co orientuje to właśnie odpalanie zależy od idealnego ustawienia... Być może się mylę, jeśli tak to może mnie ktoś z forum poprawić :wink:
Zobacz Profil
Mati16
Stella +
Stella +
 
Posty: 83
Dołączył(a): 1 marca 2013, 09:45
Auto: Seat Leon

Re: Nowy rozrząd i biały dym przy odpalaniu.

Postprzez yogger » 26 marca 2013, 10:38

Pompa wody też wymieniona, rozrząd ustawiany na oryginalnych blokadach.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
yogger
Stella
Stella
 
Posty: 12
Dołączył(a): 28 lutego 2011, 15:34
Lokalizacja: Katowice
Auto: Leon
Silnik: ASV 1.9

Re: Nowy rozrząd i biały dym przy odpalaniu.

Postprzez lukl18 » 26 marca 2013, 15:24

Jak jest niska temperatura otoczenia to jak odpalisz samochód przez jakiś czas widać biały dym. Jak masz ciepły silnik też jest widoczny dym? Mi gorzej odpala w zimie po ostatniej wymianie uszczelki pod głowicą wcześniej na raz odpalał po zniknięciu kontrolki od świec.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
lukl18
Stella +
Stella +
 
Posty: 35
Dołączył(a): 12 marca 2013, 22:46
Lokalizacja: Sędziszów Małopolski
Auto: Leon 1.9 TDI ASV 110

Re: Nowy rozrząd i biały dym przy odpalaniu.

Postprzez yogger » 26 marca 2013, 20:06

Uszczelkę pod głowicą miałem wymienioną w na początku tamtego roku i co za tym idzie komplet rozrząd. Auto odpalało świetnie nawet w mrozy. kilka tygodni temu rozpadła się rolka napinacza z rozrządu i wymieniłem kompletny rozrząd (pompa rolki pasek) i mam teraz te problemy. Auto jak odpali to pusci tzw "bąka" jeden biały i koniec. Potem odpala od strzału, chyba, że postoi 12h. Dziwi mnie to, że nic się nie poprawiło w odpalaniu nawet po korekcie kąta wtrysku (z wartośći 13 na ok 50-54 lekko wyprzedzony według VAG) .
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
yogger
Stella
Stella
 
Posty: 12
Dołączył(a): 28 lutego 2011, 15:34
Lokalizacja: Katowice
Auto: Leon
Silnik: ASV 1.9

Re: Nowy rozrząd i biały dym przy odpalaniu.

Postprzez tracer1 » 26 marca 2013, 21:24

Jeżeli rozrząd i kąt wtrysku na 100% ok. to sprawdź świece i napięcie do nich dochodzące
Zobacz Profil
tracer1
Stella +
Stella +
 
Posty: 85
Dołączył(a): 18 lutego 2008, 23:27
Lokalizacja: rybnik
Auto: Audi A3
Silnik: BWA 2.0

Re: Nowy rozrząd i biały dym przy odpalaniu.

Postprzez Matin82 » 26 marca 2013, 22:54

turbina nie ma nic do odpalania, a dym pochodzi z za dużej ilości paliwa, Ty kręcisz paliwo się leje, jak odpali to ma go już tyle, że zakopci.
Błędów nie ma w VAG?, ile wynosi dawka paliwa na wolnych jak już odpali i się rozgrzeje do 90 C(001) ?
Zobacz Profil
Matin82
Signo
Signo
 
Posty: 160
Dołączył(a): 27 grudnia 2010, 20:16
Lokalizacja: Gorzów Wlkp
Auto: Audi A3, Leon

Re: Nowy rozrząd i biały dym przy odpalaniu.

Postprzez yogger » 7 kwietnia 2013, 10:13

Sprawdzę jutro tą dawkę paliwa.

-- 7 kwi 2013, o 11:13 --

Wracając do tematu znalazłem jeden błąd

Kod: Zaznacz cały
1 Fault Found:
17664 - Engine Coolant Temp Sensor (G62): Open or Short to Plus
        P1256 - 35-10 - - - Intermittent


A poniżej dawka paliwa

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
yogger
Stella
Stella
 
Posty: 12
Dołączył(a): 28 lutego 2011, 15:34
Lokalizacja: Katowice
Auto: Leon
Silnik: ASV 1.9

Re: Nowy rozrząd i biały dym przy odpalaniu.

Postprzez Matin82 » 7 kwietnia 2013, 10:58

dawka ok, wykasuj błąd i obserwuj czy się pojawi ponownie, jak się pojawi do wymiany czujnik temp cieczy chłodzącej. Tylko kup w ASO nie na alledrogo.
Zobacz Profil
Matin82
Signo
Signo
 
Posty: 160
Dołączył(a): 27 grudnia 2010, 20:16
Lokalizacja: Gorzów Wlkp
Auto: Audi A3, Leon

Re: Nowy rozrząd i biały dym przy odpalaniu.

Postprzez yogger » 7 kwietnia 2013, 22:20

Błąd pojawił się już z trzeci raz. Dziwne bo przed wymianą rozrządu nigdy nie występował. Mam nadzieję, że po wymianie będzie GIT.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
yogger
Stella
Stella
 
Posty: 12
Dołączył(a): 28 lutego 2011, 15:34
Lokalizacja: Katowice
Auto: Leon
Silnik: ASV 1.9

Re: Nowy rozrząd i biały dym przy odpalaniu.

Postprzez Axee » 8 kwietnia 2013, 01:37

yogger, wymien czujnik temperatury silnika, ten podwojny. Oczywiscie oryginalny + nowy oring. Sprawdz VAGiem temperatury: paliwa i cieczy chlodzacej na silniku, przy zimnym i przy cieplym silniku. Uszkodzony czujnik temp. paliwa lub temp. cieczy chlodzacej moze zwiekszac dawke paliwa.
Pozdrawiam Axee® LCT


Anna Wiktoria * 05-10-2017 + 17-04-2018
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Axee
Moderator LC Team
Moderator LC Team
 
Posty: 4085
Dołączył(a): 30 stycznia 2008, 14:21
Lokalizacja: Gliwice
Region: śląskie
Auto: FR
Silnik: BMN 2.0

Re: Nowy rozrząd i biały dym przy odpalaniu.

Postprzez suru » 8 kwietnia 2013, 15:46

Koledzy podepnę się pod temat jaki masz na myśli podwójny czujnik temperatury silnika to pierwsze pytanie a drugie to jaka powinna być prawidłowa temperatura paliwa i cieczy chłodzącej?
Zobacz Profil
suru
Stella +
Stella +
 
Posty: 67
Dołączył(a): 3 grudnia 2012, 18:50
Lokalizacja: Tarnów
Auto: leon 1 tdi
Silnik: ALH 1.9

Re: Nowy rozrząd i biały dym przy odpalaniu.

Postprzez Matin82 » 8 kwietnia 2013, 15:55

suru napisał(a):Koledzy podepnę się pod temat jaki masz na myśli podwójny czujnik temperatury silnika to pierwsze pytanie a drugie to jaka powinna być prawidłowa temperatura paliwa i cieczy chłodzącej?


Czujnik temperatury czieczy chłodzącej G... coś tam (poszukaj nie dam Ci "ryby", zielony), temp. czieczy chłodzącej zimnego silnika podobna do otoczenia, a temp. ciepłego silnika, który przejechał conajmniej 6-8 km 85-95'C
Zobacz Profil
Matin82
Signo
Signo
 
Posty: 160
Dołączył(a): 27 grudnia 2010, 20:16
Lokalizacja: Gorzów Wlkp
Auto: Audi A3, Leon

Re: Nowy rozrząd i biały dym przy odpalaniu.

Postprzez PiterEL » 9 kwietnia 2013, 13:13

Ja dziś sprawdzałem u siebie temperatury i przy temp na dworzu ok - 1,5 temperatura paliwa była chyba ok +0,9 a temp w dolocie i cieczy chłodzącej podobna do otoczenia. Czy z ta temp paliwa jest wszystko ok ?
Seat EXEO 2.0 TDI CR 170KM CAHA wersja FR - jest obecnie

Seat LEON 1M 1.9 TDI ASV+BOSCH 216+Turbo ASZ+Eibach Pro Kit+Tomason TN4
157 KM / 348 Nm Powered by BARTPOL/KINGSOFT - był ale sentyment pozostał :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
PiterEL
TopSport
TopSport
 
Posty: 1191
Dołączył(a): 12 października 2010, 11:54
Lokalizacja: EL
Auto: Exeo 2.0 TDI CR
Silnik: CJXA 2.0


Powrót do Leon 1 - Techniczne Diesel

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości