Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Stuki i szklanki

Wszystko co dotyczy silnika, przeniesienia napędu, modyfikacji, ...

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Stuki i szklanki

Postprzez Pio » 27 maja 2008, 09:55

Witam
Problem dotyczy wcześniej opisanych stuków zwiekszających częstotliwość przy zwiększaniu obrotów silnika.. No więc wyczytałem z wcześniejszych postów że to zwykle te popychacze. Chciałbym to zrobić gdzies w gdańsku (3-mieście) gdzie nie zostane obdarty z kasy za bardzo.. Może ktoś poleci jakieś miejsce na taką naprawę?? Ile to może kosztować?

Wdzięczny za pomoc,
Pio
Zobacz Profil
Pio
Stella
Stella
 
Posty: 11
Dołączył(a): 18 maja 2008, 11:31
Lokalizacja: gdańsk
Auto: Leon 1,9TDi

Reklama

Re: Stuki i szklanki

Postprzez Monika » 27 maja 2008, 09:58

Kolego, a czy przywitałeś się ze wszystkimi w odpowiednim do tego temacie? Jeśli nie, to szybciutko to zrób, a potem zadawaj pytania :) Pozdrawiam :)
Grzeczne dziewczynki pójdą do nieba, niegrzeczne dostaną się wszędzie...
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Monika
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 1686
Dołączył(a): 29 grudnia 2004, 08:00
Lokalizacja: Polska
Auto: :)

Re: Stuki i szklanki

Postprzez Pio » 27 maja 2008, 10:29

Fakt :)
Zobacz Profil
Pio
Stella
Stella
 
Posty: 11
Dołączył(a): 18 maja 2008, 11:31
Lokalizacja: gdańsk
Auto: Leon 1,9TDi

Re: Stuki i szklanki

Postprzez Marcin_TDI » 27 maja 2008, 10:43

Robert www.tune-up.pl
pewnie ok 200zl ale pytaj jego... jest troszkę pracy bo trzeba wałek zrzucić
http://WWW.SERCE-HELI.PL - zbieramy pieniążki na operację serduszka dla mojej Córki
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Marcin_TDI
Cupra R
Cupra R
 
Posty: 5546
Dołączył(a): 14 czerwca 2005, 21:52
Lokalizacja: Warszawa - Ząbki
Auto: pozyczone

Re: Stuki i szklanki

Postprzez Pio » 27 maja 2008, 10:56

no wlasnie czytałem ze trzeba rozrząd rozgrzebać też to i koszt wyższy za robociznę będzie..
będe pytal w tune-up jezeli jeszcze ktoś może cos polecic to poprosze..
Zobacz Profil
Pio
Stella
Stella
 
Posty: 11
Dołączył(a): 18 maja 2008, 11:31
Lokalizacja: gdańsk
Auto: Leon 1,9TDi

Re: Stuki i szklanki

Postprzez Tonny S » 27 maja 2008, 11:05

Pio, lepszej opcji w 3M to raczej nie dostaniesz niż Tune-up.
Nie ma litosci dla http://dziecineo.prv.pl/
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tonny S
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 8148
Dołączył(a): 29 marca 2004, 18:35
Lokalizacja: Pomorze
Auto: Harley-Davidson

Re: Stuki i szklanki

Postprzez Pio » 27 maja 2008, 11:14

ok dzięki jak już sprawę załatwie to odpiszę co i ile kosztowało..
Zobacz Profil
Pio
Stella
Stella
 
Posty: 11
Dołączył(a): 18 maja 2008, 11:31
Lokalizacja: gdańsk
Auto: Leon 1,9TDi

Re: Stuki i szklanki

Postprzez Marcin_TDI » 27 maja 2008, 12:50

słuchaj, tak czy inaczej wałek trzeba zdjąć ale rozrząd da się zblokować tak że się nie przestawi. ja w Warszawie płaciłem za wymianę wałka ze szklankami i półpanewkami 200zl to tak Ci mówię żebyś miał punkt odniesienia do jakiś negocjacji... ;]
http://WWW.SERCE-HELI.PL - zbieramy pieniążki na operację serduszka dla mojej Córki
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Marcin_TDI
Cupra R
Cupra R
 
Posty: 5546
Dołączył(a): 14 czerwca 2005, 21:52
Lokalizacja: Warszawa - Ząbki
Auto: pozyczone

Re: Stuki i szklanki

Postprzez Pio » 3 czerwca 2008, 07:43

odświeżę trochę temat...
no więc wymieniłem szklanki na nowe no i ciagle jeszcze stuka. poki co okolo 4 godzin jezdzilem wiec MOŻE (tak jak mowil mechanik) jeszcze się dopasują i nie będzie stukać..
jeszcze od dwóch mechaniorów usłyszałem że te stuki to mogą też być wtryski???? ktoś się wypowie na ten temat ??
Zobacz Profil
Pio
Stella
Stella
 
Posty: 11
Dołączył(a): 18 maja 2008, 11:31
Lokalizacja: gdańsk
Auto: Leon 1,9TDi

Re: Stuki i szklanki

Postprzez michbiel » 3 czerwca 2008, 12:52

Witam wszystkich, opiszę jak to wyglądało u mnie.
Miałem metaliczne stukanie tak jak to opisywali inni na forum z okolicy silnika u góry. Diagnoza u mechaniora - szklanki.
Wymieniłem na febi (podobno dobre), rozpięcie i zblokowanie rozrządu, wyjęcie wałka, wymiana szklanek. Okazało się że wałek jest ok. Po złożeniu samochód zapalił bez problemu, ale mechanik sprawdził zapłon i okazało się że był przestawiony. Ustawił tak jak ma być regulując przy jakimś kole przy silniku. Potem sprawdził na komputerze, i było ok.
Po odpaleniu było słychać przez moment stuki, potem zagrzałem silnik (bez gazowania) i pojechałem się przejechać parę km. Po powrocie stuków juz nie było i tak jest do dziś, wszystko ok.

Co do stukania wtrysków to słyszałem tak przy okazji rozmowy przypadkowej, że jak wtrysk sie zawiesi (czyli chyba popsuje) to może stukać.
Pozdrawiam wszystkich ?
Zobacz Profil
michbiel
Stella
Stella
 
Posty: 16
Dołączył(a): 28 czerwca 2007, 12:38
Lokalizacja: Sosnowiec
Auto: Seat Toledo TDI

Re: Stuki i szklanki

Postprzez Pio » 4 czerwca 2008, 09:32

tak swoją drogą to zaczął mi nawet więcej palić po wymianie szklanek..biorę pod uwagę że ostatnio klima dosyć mocno wykorzystywana jest no ale roznica jest rzędu z 5,7 na 6,2 średnie spalanie...
no i stuki ciągle słyszę.
Zobacz Profil
Pio
Stella
Stella
 
Posty: 11
Dołączył(a): 18 maja 2008, 11:31
Lokalizacja: gdańsk
Auto: Leon 1,9TDi

Re: Stuki i szklanki

Postprzez michbiel » 4 czerwca 2008, 10:30

Pio, z tego co się orientuję to po wymianie szklanek jeśli już to spalanie może lekko spaść a nie wzrosnąć. U mnie spalanie wynosi około 6,4 do 7,0 max miasto, a trasa to np. 4,8 do 120 km. Ja mam fele 17 + opony 225 (to też robi swoje).

Jeśli stuki nie zniknęły to może jest inna przyczyna. Trzeba jechać do mechanika (może innego) niech postawi diagnozę, sprawdzi, posłucha itd.
U mnie mechanik stwierdził po wyjęcia wałka, że dwie szklanki były padnięte.
Pozdrawiam wszystkich.
Zobacz Profil
michbiel
Stella
Stella
 
Posty: 16
Dołączył(a): 28 czerwca 2007, 12:38
Lokalizacja: Sosnowiec
Auto: Seat Toledo TDI

Re: Stuki i szklanki

Postprzez Leoś » 4 czerwca 2008, 12:20

Panowie a jesli chodzi o stuki to ja mam takie pytanko.Stukalo mi cos na okraglo w silniczku i mechanior stwierdzil ze to szklanki.Wymienilem i jest cisza , lecz rano przy pierwszym odpaleniu i tak cos stuka przez okolo 3-5sekund.Olej to motul 10W40.Co to moze stukac?
Zobacz Profil
Leoś
Stella
Stella
 
Posty: 12
Dołączył(a): 29 lutego 2008, 18:07
Lokalizacja: Kalisz
Auto: Seat Leoś

Re: Stuki i szklanki

Postprzez Pio » 4 czerwca 2008, 14:16

Michbiel, no nawet nie chodzi o to ile spala tylko ze to spalanie wzrosło wlasnie po wymianie szklanek..dziwna sprawa. zwlasszcza ze te stuki sa ciagle slyszalne, moze nie glosno, ale są.. chyba faktycznie jakiegoś innego mechanika zaprzęgnę do tego.. zobaczymy.
Zobacz Profil
Pio
Stella
Stella
 
Posty: 11
Dołączył(a): 18 maja 2008, 11:31
Lokalizacja: gdańsk
Auto: Leon 1,9TDi

Re: Stuki i szklanki

Postprzez jaro4444 » 4 czerwca 2008, 16:34

Leoś napisał(a):Panowie a jesli chodzi o stuki to ja mam takie pytanko.Stukalo mi cos na okraglo w silniczku i mechanior stwierdzil ze to szklanki.Wymienilem i jest cisza , lecz rano przy pierwszym odpaleniu i tak cos stuka przez okolo 3-5sekund.Olej to motul 10W40.Co to moze stukac?


Szkalnki i to naturalne, bo musi do nich dotrzeć olej pod ciśnieniem. Jakby stukały na ciepło to jest wówczas problem.

Pio napisał(a):Michbiel, no nawet nie chodzi o to ile spala tylko ze to spalanie wzrosło wlasnie po wymianie szklanek..dziwna sprawa. zwlasszcza ze te stuki sa ciagle slyszalne, moze nie glosno, ale są.. chyba faktycznie jakiegoś innego mechanika zaprzęgnę do tego.. zobaczymy.


Jaki nr Febi Ci założył tych szklanek? Przy tych samych wymiarach zewnetrzych jest kilka typów szklanek FEBI - np do AGR, inne są do ALH/ASV/AHF a jeszcze inne do starszych AFN i nowszysch PD motorów.

Jako ciekawostkę podam, że też wymieniałem szklanki po 125 kkm i dwie z nich były padnięte - jedna łapała większy luz jak norma a druga miała siodłowate podebranie w górnej płytce - powinna mieć kółka od współpracy z krzywką a miała siodłowate wybicie - widać miała duży luz i nie obracała się jak trzeba w gnieździe.
Ruszaj niczym wiatr dumny synu mój
Jesteś obrońcą
Zesłał cię Bóg

Superb 2 2.0 TDI CR CFGB by R-Performance
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
jaro4444
Sport
Sport
 
Posty: 776
Dołączył(a): 7 stycznia 2006, 17:24
Lokalizacja: Warszawa/ZDR
Auto: Superb 2
Silnik: diesel inny

Re: Stuki i szklanki

Postprzez Marcin_TDI » 5 czerwca 2008, 07:59

Pio, ktorego TDI masz ??
http://WWW.SERCE-HELI.PL - zbieramy pieniążki na operację serduszka dla mojej Córki
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Marcin_TDI
Cupra R
Cupra R
 
Posty: 5546
Dołączył(a): 14 czerwca 2005, 21:52
Lokalizacja: Warszawa - Ząbki
Auto: pozyczone

Re: Stuki i szklanki

Postprzez michbiel » 5 czerwca 2008, 11:47

do jaro4444
Nie wiem jaki nr Febi mi założyli. Jak zamawiałem szklanki to podałem dokładne dane silnika, a więc 1,9 tdi AHF, VP rok prod. 2001. Myślę że mam założone takie jakie powinny być.
Pozdrawiam
Zobacz Profil
michbiel
Stella
Stella
 
Posty: 16
Dołączył(a): 28 czerwca 2007, 12:38
Lokalizacja: Sosnowiec
Auto: Seat Toledo TDI

Re: Stuki i szklanki

Postprzez Pio » 6 czerwca 2008, 21:28

Marcin_TDI mam wersje Signol ASV.. sorki dlugo nie odpisywalem
Zobacz Profil
Pio
Stella
Stella
 
Posty: 11
Dołączył(a): 18 maja 2008, 11:31
Lokalizacja: gdańsk
Auto: Leon 1,9TDi

Re: Stuki i szklanki

Postprzez kamilwsp » 19 lipca 2008, 20:46

Witam
a dla mnie powiedzieli ze trzeba bedzie wymienic wszystkie szklanki i (popychacze chyba), bo nie mozna zdiagnozowac po wyjeciu glowicy ktora szklana lub popychacz jest padniety. zaspiewali ze bedzie kosztowac ok 500 zl ;/ naciagaja czy mozna zrobic to taniej z czesciami?
1,9 tdi AHF
jakis czas temu w tym samym temacie wyczytalem ze:(Marcin TDI) "słuchaj, tak czy inaczej wałek trzeba zdjąć ale rozrząd da się zblokować tak że się nie przestawi. ja w Warszawie płaciłem za wymianę wałka ze szklankami i półpanewkami 200zl to tak Ci mówię żebyś miał punkt odniesienia do jakiś negocjacji... ;]" troche sie w takim razie zdziwilem ze tak tanio
Podpis niezgodny z regulaminem -> usunięto. Administracja LCT.
Zobacz Profil
kamilwsp
Stella +
Stella +
 
Posty: 74
Dołączył(a): 8 marca 2008, 23:49
Lokalizacja: bialystok
Auto: Toledo 1,9 TDI 2000

Re: Stuki i szklanki

Postprzez Marcin_TDI » 21 lipca 2008, 13:04

500 to chyba juz z częściami... udeż do Borysa w Białymstoku...
http://WWW.SERCE-HELI.PL - zbieramy pieniążki na operację serduszka dla mojej Córki
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Marcin_TDI
Cupra R
Cupra R
 
Posty: 5546
Dołączył(a): 14 czerwca 2005, 21:52
Lokalizacja: Warszawa - Ząbki
Auto: pozyczone

Re: Stuki i szklanki

Postprzez kamilwsp » 22 lipca 2008, 19:05

;/ mozesz sprostowac kto to Borys ??;)
Podpis niezgodny z regulaminem -> usunięto. Administracja LCT.
Zobacz Profil
kamilwsp
Stella +
Stella +
 
Posty: 74
Dołączył(a): 8 marca 2008, 23:49
Lokalizacja: bialystok
Auto: Toledo 1,9 TDI 2000

Re: Stuki i szklanki

Postprzez MattiO » 23 lipca 2008, 13:42

Pio napisał(a):odświeżę trochę temat...
no więc wymieniłem szklanki na nowe no i ciagle jeszcze stuka. poki co okolo 4 godzin jezdzilem wiec MOŻE (tak jak mowil mechanik) jeszcze się dopasują i nie będzie stukać..
jeszcze od dwóch mechaniorów usłyszałem że te stuki to mogą też być wtryski???? ktoś się wypowie na ten temat ??


powroce do tego watku. Mam podobny problem szklisty stukot z okolic gory silnika, historia ta sama wymiana szklanek i nic.... doszedlem ze znajomym do wniosku ze to wtryskiwacz sterujacy ( podczas pracy silnika poluzowalem lekko "rurke" doprowadzajaca rope do wtrysku, zaczelo troche rzucac silnikiem ale dzwonienie ustalo.) wtrysk jest ogolnie oki rozpyla i trzyma cisnienie.
A prawdopodobna przyczyna stukania to: W silnikach na pompie wtryskowej we wtrysku sterujacym jest czujnik skoku iglicy i taki jeden czarny kabelek wychodzacy z wtrysku. ten czujnik zlozony jest z jakiegos tloczka ktory (u mnie) dostał luzu i stuka(dzwoni). taka jest diagnoza speca od wtryskow i pomp wtryskowych z pabianic (k. Łodzi)

czekam na 2 wtrysk i jak wymienie dam znac.

Pozdrawiam!
Mat
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
MattiO
Stella
Stella
 
Posty: 29
Dołączył(a): 29 października 2007, 22:08
Lokalizacja: łask / wawa
Auto: Leon Tdi ALH++

Re: Stuki i szklanki

Postprzez kamilwsp » 23 lipca 2008, 17:51

to pisz jak najszybciej, jestem ciekawy cze pomoze bo tez nie ma sensu bulic 500 zl na mozliwe ze niepotrzebne szklanki
Podpis niezgodny z regulaminem -> usunięto. Administracja LCT.
Zobacz Profil
kamilwsp
Stella +
Stella +
 
Posty: 74
Dołączył(a): 8 marca 2008, 23:49
Lokalizacja: bialystok
Auto: Toledo 1,9 TDI 2000

Re: Stuki i szklanki

Postprzez domaluj » 25 lipca 2008, 20:53

ja mam tdi asv i w warsztacie powiedzieli mi, ze mam do wymiany pompę oleju i szklanki (cokolwiek to jest). zsumowali pracę: 300 zł pompa, 40 zł za każdą szklankę - 320 i do tego 300 zł robocizna. dużo? mieszkam w wawie
Zobacz Profil
domaluj
Stella
Stella
 
Posty: 22
Dołączył(a): 23 lutego 2008, 17:46
Lokalizacja: wawa
Auto: ASV 110 KM SIGNO

Re: Stuki i szklanki

Postprzez kamilwsp » 12 maja 2009, 21:27

wlasnie dzis wymienilem ów szklanki na oryginalne INA i w sumie z robocizna, czesciami, uszczelkami, foltrem powietrza, wymiana oleju i filtru i skasowaniem inspekcji oleju wynioslo mnie 700 zł.. ale teraz chodzi jak malinka :) :peace: tak jakby mu odjac 100 tys km
Podpis niezgodny z regulaminem -> usunięto. Administracja LCT.
Zobacz Profil
kamilwsp
Stella +
Stella +
 
Posty: 74
Dołączył(a): 8 marca 2008, 23:49
Lokalizacja: bialystok
Auto: Toledo 1,9 TDI 2000

Re: Stuki i szklanki

Postprzez bono » 29 maja 2009, 17:41

Ostatnio miałem taka o to sytuację, że silnik zaczął bardzo głośno mi pracować. Z wnętrza auta był to meteliczny dźwięk dochodził gdzieś z komory silnika. Jak otworzyłem maskę to ten dziwny dźwięk zamieniał się w taki, jakby ktoś strzelał z pistoletu pneumatycznego , wtf ?? Dochodził, gdzieś z okolicy vacum pompy. Nie było różnicy czy to zimny silnik, czy gorący jednym słowem było głośno. Częstotliwość dźwięku rosła razem z obrotami silnika. Zacząłem nawet podejrzewać szklanki, ale z drugiej strony to wydawało mi się to niemożliwe, przecież szklanki miałe niedawno wymieniane, i przebieg na nich to 20kkm, dodam, że szklanki założone miałem ORI !!
Potem myślałem, że może to coś zaworami..., kolektorem ssącym i kużwa zawsze to nie to. Przyczyna okazała się bardzo banalna ;-) Otóż poluzowała się jedna świeca żarowa i przez nieszczelność na niej całe to zamieszanie. Dociągniecie świec i po problemie. Czasami taka pierdoła, ale ile zamieszania narobi. Chłopaki u Bednarka szybko temat ogranęli :ok:
I znowu Leon :D

Pozdrawiam
Blazej (Bono)
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bono
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 6318
Dołączył(a): 31 sierpnia 2006, 21:48
Lokalizacja: Niemcy
Region: zagranica
Auto: Skoda Superb
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Stuki i szklanki

Postprzez peter250 » 3 czerwca 2009, 14:31

Mam takie pytanie.
Jestem po wymianie uszczelki pod głowicą, przy okazji przeszła ona mały remoncik tzn. nowe prowadnice, gniazda i zawory na 2 kąty, nowe popychacze INA. Mimo tego nadal słyszę jakby lekkie podklepywanie..coś jakby popychacze (częstotliwość klepania zwiększa się wraz z obrotami silnika). Czy jest możliwe, że przyczyną tego klepania jest wytarty wałek? Przebieg auto to 200tyś, cały czas jeździ na pełnym syntetyku Motula.
ASV 143@305-->163@340-->PD
MR-Motors
Zobacz Profil
peter250
Signo
Signo
 
Posty: 169
Dołączył(a): 5 maja 2008, 13:41
Lokalizacja: W-wa
Auto: leon tdi 110

Re: Stuki i szklanki

Postprzez Kicek[Tomek] » 7 listopada 2012, 17:10

a kto ma dojscie i jakie szklanki do Top sporta???? jest ich 8 ile jaki koszt moze ktos ma do sprzedania
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Kicek[Tomek]
Stella
Stella
 
Posty: 28
Dołączył(a): 30 września 2012, 02:03
Auto: SEAT LEON TOP SPORT

Re: Stuki i szklanki

Postprzez Kicek[Tomek] » 8 listopada 2012, 13:06

nie moge wyslac wiadomosci do niego

-- 8 listopada 2012, 14:05 --

siemqa poszukuje szklanek do swojego Top sporta....masz linki namiary...jaka cena jest wg ich da sie cos tanio zalatwic??czekam na wiadomosc .bardzo potrzebuje pomocy z gory dzieki czekam na wiadomosc do uslyszenia jkc to pw pzdr

-- 8 listopada 2012, 14:06 --

nie moge do niego wyslac wiadomosc......;/pisze ze nie istnieje
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Kicek[Tomek]
Stella
Stella
 
Posty: 28
Dołączył(a): 30 września 2012, 02:03
Auto: SEAT LEON TOP SPORT

Re: Stuki i szklanki

Postprzez chlorek » 8 listopada 2012, 13:09

na pw wyślij bo chyba pisałeś e-mail
Zobacz Profil
chlorek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 7518
Dołączył(a): 19 kwietnia 2011, 17:53
Lokalizacja: WU
Region: mazowieckie
Auto: Focus ST-line MK3
Silnik: CJXA 2.0

Re: Stuki i szklanki

Postprzez Kicek[Tomek] » 14 listopada 2012, 18:11

oki poszlo teraz dzieki wielkie..teraz musze czekac jak ktos cos wie to niech pisze


wymienial ktos szklanki?? przy Top Sporcie?? jakie wybrac bo ceny sa rozne 35 zl i 75 zl ....czy kupil ktos te za 35 zl i moze cos pow o nich jak sie sprawuja i wg.....jkc to p[isac priv
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Kicek[Tomek]
Stella
Stella
 
Posty: 28
Dołączył(a): 30 września 2012, 02:03
Auto: SEAT LEON TOP SPORT

Re: Stuki i szklanki

Postprzez pablo28 » 14 listopada 2012, 18:13

Podobno jeśli chcesz pojeździć samochodem to tylko szklanki INA reszta nie jest trwała
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
pablo28
Signo
Signo
 
Posty: 143
Dołączył(a): 24 listopada 2011, 01:14
Lokalizacja: olkusz/Kwaśniów
Auto: Leon FR
Silnik: ARL 1.9

Re: Stuki i szklanki

Postprzez Kicek[Tomek] » 14 listopada 2012, 18:50

a co inni na to albo kto jakie zakupywal albo jakie kupywal
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Kicek[Tomek]
Stella
Stella
 
Posty: 28
Dołączył(a): 30 września 2012, 02:03
Auto: SEAT LEON TOP SPORT

Re: Stuki i szklanki

Postprzez PiterEL » 12 marca 2013, 23:44

A może mi ktoś podać pewne numery szklanek oryginalnych INA do silnika ASV 2002 r ? Szukam cholerka tematu bo kojarzę ze gdzieś był ale nie mogę znaleźć. Będę wdzięczny za podanie tez ewentualnie linka...
Seat EXEO 2.0 TDI CR 170KM CAHA wersja FR - jest obecnie

Seat LEON 1M 1.9 TDI ASV+BOSCH 216+Turbo ASZ+Eibach Pro Kit+Tomason TN4
157 KM / 348 Nm Powered by BARTPOL/KINGSOFT - był ale sentyment pozostał :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
PiterEL
TopSport
TopSport
 
Posty: 1191
Dołączył(a): 12 października 2010, 11:54
Lokalizacja: EL
Auto: Exeo 2.0 TDI CR
Silnik: CJXA 2.0

Re: Stuki i szklanki

Postprzez lukero-madnes » 13 marca 2013, 09:33

420 0043 10
Obrazek
TDI 163 KM & 350 Nm
czarna perła viewtopic.php?f=32&t=69091
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
lukero-madnes
Sport
Sport
 
Posty: 911
Dołączył(a): 2 lutego 2012, 10:07
Lokalizacja: Suwałki i okolice
Region: podlaskie
Auto: Super Copa
Silnik: ARL 1.9

Re: Stuki i szklanki

Postprzez PiterEL » 13 marca 2013, 09:37

I to jest pewny numer na 100% ? Zakladales je moze u siebie w asv?
Seat EXEO 2.0 TDI CR 170KM CAHA wersja FR - jest obecnie

Seat LEON 1M 1.9 TDI ASV+BOSCH 216+Turbo ASZ+Eibach Pro Kit+Tomason TN4
157 KM / 348 Nm Powered by BARTPOL/KINGSOFT - był ale sentyment pozostał :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
PiterEL
TopSport
TopSport
 
Posty: 1191
Dołączył(a): 12 października 2010, 11:54
Lokalizacja: EL
Auto: Exeo 2.0 TDI CR
Silnik: CJXA 2.0

Re: Stuki i szklanki

Postprzez lukero-madnes » 13 marca 2013, 09:43

poprawiłem nr, sprawdziłem dokładnie w fakturze, cena 270pln
a ja mam pytanko, wymieniłem popychacze na INA właśnie, rozrząd, i dalej jest cykanie, wg mechaników silnik pracuje wzorcowo ale mnie troszkę drażni ten mały mankament czy coś możecie wywnioskować z filmiku ?
http://www.youtube.com/watch?v=5dP_ehB7 ... e=youtu.be
Obrazek
TDI 163 KM & 350 Nm
czarna perła viewtopic.php?f=32&t=69091
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
lukero-madnes
Sport
Sport
 
Posty: 911
Dołączył(a): 2 lutego 2012, 10:07
Lokalizacja: Suwałki i okolice
Region: podlaskie
Auto: Super Copa
Silnik: ARL 1.9

Re: Stuki i szklanki

Postprzez PiterEL » 20 marca 2013, 22:31

No wlasnie bo dzwonilem teraz do sklepu i tez podal mi ten numer co teraz poprawiles... ok dzieki. Mnie cene za szt powiedzieli 24zl.

-- 13 mar 2013, o 11:07 --

A posiada ktos jeszcze numer oryginału dotyczący oringa pompy vacum do silnika ASV ??

-- 20 mar 2013, o 23:31 --

Powiedzcie mi czy jak mam szklanke to jakby w srodku szklanki sa wybite numery to czy to sa numery INA jeśli mam szklanki INA ? Tzn czy to sa numery części jaka jest podawana przy zamawianiu szklanek ?

BO cholera kupiłem szklanki i sa zle do mnie... sa za luźne. I w szklance sa wybite numery : F 46535 10
Seat EXEO 2.0 TDI CR 170KM CAHA wersja FR - jest obecnie

Seat LEON 1M 1.9 TDI ASV+BOSCH 216+Turbo ASZ+Eibach Pro Kit+Tomason TN4
157 KM / 348 Nm Powered by BARTPOL/KINGSOFT - był ale sentyment pozostał :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
PiterEL
TopSport
TopSport
 
Posty: 1191
Dołączył(a): 12 października 2010, 11:54
Lokalizacja: EL
Auto: Exeo 2.0 TDI CR
Silnik: CJXA 2.0

Re: Stuki i szklanki

Postprzez tomFR » 17 kwietnia 2013, 08:04

witam.
Czeka mnie wymiana popychaczy ( szklanek ) a reszta pewnie się okaże po zdjęciu pokrywy zaworów i dokładnym sprawdzeniu.
Leon 2004r TopSport silnik ARL 200 tyś przejechane i zaczynają lekko stukać.
Polecicie dobrego mechanika w okolicach Katowic lub Krakowa gdzie można auto oddać do naprawy.
Może ktoś wymieniał w swoim ARL-u i był zadowolony dobrej naprawy?
kontakt z namiarami na: tofi156@gmail.com lub priv.
Zobacz Profil
tomFR
Signo
Signo
 
Posty: 113
Dołączył(a): 28 marca 2010, 11:02
Lokalizacja: chrzanów
Auto: leon TopSport
Silnik: ARL 1.9

Re: Stuki i szklanki

Postprzez Valdo » 17 kwietnia 2013, 10:12

Ja osobiście mogę polecić Daniela z TTC Kraków (przedwczoraj u niego bylem na diagnoze u siebie i jedyny mechanik spośród wieeeelu który odkrył co dolega mojemu leosiowi)
viewtopic.php?t=20801
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Valdo
Signo
Signo
 
Posty: 176
Dołączył(a): 16 listopada 2012, 11:00
Lokalizacja: Kraków
Auto: Seat Leon 1M ASV
Silnik: ASV 1.9

Re: Stuki i szklanki

Postprzez tryvial » 27 kwietnia 2013, 15:54

witajcie,
mam przejechane 220 kkm, olej wymieniany co 10 kkm, raczej spokojnie jeżdżone od 60 kkm wstecz (jak go mam). Ostatnio dochodzi mnie jakby lekkie stukanie, ale nie mam pewności. Nasłuchałem się filmów z odgłosami z tdi i sam już nie wiem :-| Czy ktoś mógłby posłuchać tego dźwięku?
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... hYFT_R2slE

z góry dzięki za jakieś wskazówki
Zobacz Profil
tryvial
Stella +
Stella +
 
Posty: 57
Dołączył(a): 3 października 2007, 17:36
Lokalizacja: BdG
Auto: cupra4
Silnik: ARL 1.9

Re: Stuki i szklanki

Postprzez Marcinxxx » 27 kwietnia 2013, 16:02

tryvial napisał(a):witajcie,
mam przejechane 220 kkm, olej wymieniany co 10 kkm, raczej spokojnie jeżdżone od 60 kkm wstecz (jak go mam). Ostatnio dochodzi mnie jakby lekkie stukanie, ale nie mam pewności. Nasłuchałem się filmów z odgłosami z tdi i sam już nie wiem :-| Czy ktoś mógłby posłuchać tego dźwięku?
http://www.youtube.com/watch?v=OhYFT_R2 ... e=youtu.be z góry dzięki za jakieś wskazówki


Ten film wideo jest prywatny.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Marcinxxx
Sport
Sport
 
Posty: 358
Dołączył(a): 28 maja 2011, 19:38
Lokalizacja: Sosnowiec
Auto: Seat Leon Sport
Silnik: ASV 1.9

Re: Stuki i szklanki

Postprzez tryvial » 27 kwietnia 2013, 16:05

Zobacz Profil
tryvial
Stella +
Stella +
 
Posty: 57
Dołączył(a): 3 października 2007, 17:36
Lokalizacja: BdG
Auto: cupra4
Silnik: ARL 1.9

Re: Stuki i szklanki

Postprzez tomFR » 13 maja 2013, 12:52

witam.
Jestem po wymianie wałka + popychacze + półpanewki.
Silniczek przestał stukać :)
Mam pytanie o ilość oleju w silniku bo kolega wlał ponad max 5 mm.
Odessać strzykawką żeby było pod max czy lepiej przy nowym wałku zostawić?
Zobacz Profil
tomFR
Signo
Signo
 
Posty: 113
Dołączył(a): 28 marca 2010, 11:02
Lokalizacja: chrzanów
Auto: leon TopSport
Silnik: ARL 1.9

Re: Stuki i szklanki

Postprzez transit_master » 13 maja 2013, 13:03

Odpal silnik na minute. Zgaś. Po minucie sprawdź. Ma być pełny układ + to co w misce. W tedy założe się, że nie będzie ponad max.
Yamaha Grizzly 700 EFI EPS bighorny, dystanse x-atv, alu osłony zygo, grzane manetki bronco, przedni bumper, warn vantage 3000, ledowe ringi, wskaźnik stage6, wypala Hero 7 Black :D I jest ogień!!!
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
transit_master
Cupra
Cupra
 
Posty: 4209
Dołączył(a): 13 grudnia 2007, 23:59
Lokalizacja: Guangzhou
Auto: w ...uj oszczedne
Silnik: benzyna inny

Re: Stuki i szklanki

Postprzez tomFR » 13 maja 2013, 13:11

ok. Sprawdzałem poziom oleju na zimnym silniku po nocy.
Było na bagnecie powyżej górnego załamania 5 mm.
Zobacz Profil
tomFR
Signo
Signo
 
Posty: 113
Dołączył(a): 28 marca 2010, 11:02
Lokalizacja: chrzanów
Auto: leon TopSport
Silnik: ARL 1.9

Re: Stuki i szklanki

Postprzez chlorek » 13 maja 2013, 13:19

i tak ma być :-D
Zobacz Profil
chlorek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 7518
Dołączył(a): 19 kwietnia 2011, 17:53
Lokalizacja: WU
Region: mazowieckie
Auto: Focus ST-line MK3
Silnik: CJXA 2.0

Re: Stuki i szklanki

Postprzez tomFR » 13 maja 2013, 17:51

do transit_master
faktycznie zrobiłem jak mówiłeś i pokazuje max może minimalnie poniżej.
to już zgłupiałem bo zawsze utrzymywałem poziom oleju na zimnym do górnej granicy tej siateczki na bagnecie.
czyli jak sprawdzam na zimnym silniku to powinno być troszkę ponad max ( górne załamanie na bagnecie )
Zobacz Profil
tomFR
Signo
Signo
 
Posty: 113
Dołączył(a): 28 marca 2010, 11:02
Lokalizacja: chrzanów
Auto: leon TopSport
Silnik: ARL 1.9

Re: Odp: Stuki i szklanki

Postprzez jędrek » 18 lipca 2013, 13:37

Koledzy nie będę zakładał nowego tematu więc piszę tu.Sprawa wygląda następujaco.Rano jak odpalam auto słychać tak jakby cykanie dosłownie z 5-7 sekund później jest cisza.Zadzwoniłem do mechanika dziś umówić się na wymianę szklanek a on twierdzi że może najpierw sprawdzić ciśnienie oleju bo olej nie powinien spływać.Czy ciśnienie oleju można sprawdzić vagiem

Wysłane z mojego LG-P760 za pomocą Tapatalk
SZEFUNCIO
Był CZRNY LEON ASV
CompSport 143,5KM/303Nm
Jest
Alfa Romeo 159
Tune Up 185 KM/393NM
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
jędrek
FR
FR
 
Posty: 1670
Dołączył(a): 16 marca 2010, 17:12
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Auto: Alfa Romeo 159
Silnik: CJXA 2.0

Re: Stuki i szklanki

Postprzez tomFR » 18 lipca 2013, 17:26

witam.
Wymieniłem w maju szklanki na wzmacniane czarne INA + wałek Federal Mogul + półpanewki GLYCO.
Koszt wymiany prawie 2 tyś.
Wszystko było super do wczoraj :( Przy wjeździe garażu znowu zaczęło się stukanie.
Przejechałem 7 tyś km od wymiany. Chyba nie możliwe żeby znowu popychacze się zużyły w tak krótkim czasie.
Zobacz Profil
tomFR
Signo
Signo
 
Posty: 113
Dołączył(a): 28 marca 2010, 11:02
Lokalizacja: chrzanów
Auto: leon TopSport
Silnik: ARL 1.9

Następna strona

Powrót do Leon 1 - Techniczne Diesel

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości