Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Pytanie o wybór Turbosprężarki

Wszystko co dotyczy silnika, przeniesienia napędu, modyfikacji, ...

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Pytanie o wybór Turbosprężarki

Postprzez MdA1M » 26 lutego 2014, 12:46

Witam,

Od kilkunastu dni piszę o swoim problemie Dotyczącą leona 1.9 TDI 130km , pomimo szczerej pomocy ze strony forumowiczów problem nadal nie został rozwiązany, a auto jak przydymiało na niebiesko tak dymi na dal, nie jest to proces ciągły tylko okresowy. Z racji tego że problem zaczął sie pojawiać po 2 wymianie turbiny zdecydowałem się po raz 3 na jej wymianę. Nie zdecyduje się na regenerację tylko chce kupić fabrycznie nową od firmy z Siedlec od której otrzymałem następującą opcję, mianowicie:

KKK (Borgwarner) 54399880023 - 2460 pln brutto

lub mocniejsza od ARL 150 KM

721021 - 2829 pln brutto + uszczelki gratis

lub jeszcze mocniejszą od BTX 160 KM

742614 - 3321 pln brutto + uszczelki gratis

Nie wiem czy w dobrą stronę idę ale czas najwyższy podjąć kroki zmierzające do rozwiązania problemu.
Zobacz Profil
MdA1M
Stella +
Stella +
 
Posty: 40
Dołączył(a): 3 stycznia 2014, 14:52
Auto: LEON 1M Top Sport
Silnik: ASZ 1.9

Reklama

Re: Pytanie o wybór Turbosprężarki

Postprzez PaVLo » 27 lutego 2014, 10:48

Jeśli w grę wchodzą przeróbki pod nową turbinę to polecam Caha z silnika 170KM.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
PaVLo
TopSport
TopSport
 
Posty: 1448
Dołączył(a): 14 grudnia 2010, 14:49
Lokalizacja: Miasto szybkich kobiet i pięknych aut
Auto: Seat SPORT
Silnik: ARL 1.9

Re: Pytanie o wybór Turbosprężarki

Postprzez QQmonzter » 27 lutego 2014, 15:38

KKK bym sobie darował, gdzieś czytałem, że nie mają takiego problemu z zapiekaniem kierownic ale są ponoć bardzo liche. Do garretta im daleko.
Reszta zależ od Ciebie - czy wystarczy ci 190KM po programie czy może więcej.
Leon 1M 1.9 TDI+ 150/320
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
QQmonzter
Sport
Sport
 
Posty: 357
Dołączył(a): 2 września 2012, 22:22
Lokalizacja: Bytom
Auto: Leon ASV

Re: Pytanie o wybór Turbosprężarki

Postprzez Martinus1985 » 27 lutego 2014, 15:56

Osobiście nowej bym nie kupił bo to kasa w błoto wyrzucona.
Obrazek
Było 113,7 KM chwilowo 147,4 a obecnie 200,6 KM by TuneUp na BRD,Fmic i jest zapał na GTB...
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Martinus1985
TopSport
TopSport
 
Posty: 1443
Dołączył(a): 17 lipca 2011, 08:36
Lokalizacja: Kujawsko
Auto: Leon Sport
Silnik: AHF 1.9

Re: Pytanie o wybór Turbosprężarki

Postprzez Matin82 » 27 lutego 2014, 16:52

ciekawa teoria.... czym poparta?
Zobacz Profil
Matin82
Signo
Signo
 
Posty: 160
Dołączył(a): 27 grudnia 2010, 20:16
Lokalizacja: Gorzów Wlkp
Auto: Audi A3, Leon

Re: Pytanie o wybór Turbosprężarki

Postprzez Martinus1985 » 27 lutego 2014, 16:58

Odrzucając turbawke KKK.
Za nową musisz dać ok 3K. Spora kasa jak za turbine.
A chcesz zapewne moc podnieść.
To wg mnie lepiej już iść w GTB i masz koszty duużo niższe a i fakt że nie zapiecze się a i zdecydowanie lepsza.
Ale to moje skromne zdanie.
Twoje pieniądze. Aby tylko później nie żałować.
Obrazek
Było 113,7 KM chwilowo 147,4 a obecnie 200,6 KM by TuneUp na BRD,Fmic i jest zapał na GTB...
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Martinus1985
TopSport
TopSport
 
Posty: 1443
Dołączył(a): 17 lipca 2011, 08:36
Lokalizacja: Kujawsko
Auto: Leon Sport
Silnik: AHF 1.9

Re: Pytanie o wybór Turbosprężarki

Postprzez MdA1M » 4 marca 2014, 12:52

Cześć,

Dziękuję za pomoc, nie wiem czy słusznie ale podjąłem decyzję i kupiłem turbo fabrycznie nowe garretta, jeżeli przestanie się dziać tak jak się dzieje to nie będę żałował kasy, auto nie jest do przerobienia, chcę go zachować w 100% w oryginale. Dzięki raz jeszcze za zainteresowanie się tematem. Pozdrawiam.
Zobacz Profil
MdA1M
Stella +
Stella +
 
Posty: 40
Dołączył(a): 3 stycznia 2014, 14:52
Auto: LEON 1M Top Sport
Silnik: ASZ 1.9

Re: Pytanie o wybór Turbosprężarki

Postprzez bzyniu28 » 4 marca 2014, 13:56

MdA1M napisał(a):Cześć,

Dziękuję za pomoc, nie wiem czy słusznie ale podjąłem decyzję i kupiłem turbo fabrycznie nowe garretta, jeżeli przestanie się dziać tak jak się dzieje to nie będę żałował kasy, auto nie jest do przerobienia, chcę go zachować w 100% w oryginale. Dzięki raz jeszcze za zainteresowanie się tematem. Pozdrawiam.


Jaki dokładnie model turbinki kupiłeś? Ile Cię kosztowała i gdzie?
Zobacz Profil
bzyniu28
Sport
Sport
 
Posty: 240
Dołączył(a): 27 sierpnia 2013, 14:40
Auto: LEON 1M
Silnik: ASV 1.9

Re: Pytanie o wybór Turbosprężarki

Postprzez PiterEL » 4 marca 2014, 16:38

MdA1M napisał(a):Witam,

Od kilkunastu dni piszę o swoim problemie Dotyczącą leona 1.9 TDI 130km , pomimo szczerej pomocy ze strony forumowiczów problem nadal nie został rozwiązany, a auto jak przydymiało na niebiesko tak dymi na dal, nie jest to proces ciągły tylko okresowy. Z racji tego że problem zaczął sie pojawiać po 2 wymianie turbiny zdecydowałem się po raz 3 na jej wymianę. Nie zdecyduje się na regenerację tylko chce kupić fabrycznie nową od firmy z Siedlec od której otrzymałem następującą opcję, mianowicie:

KKK (Borgwarner) 54399880023 - 2460 pln brutto

lub mocniejsza od ARL 150 KM

721021 - 2829 pln brutto + uszczelki gratis

lub jeszcze mocniejszą od BTX 160 KM

742614 - 3321 pln brutto + uszczelki gratis

Nie wiem czy w dobrą stronę idę ale czas najwyższy podjąć kroki zmierzające do rozwiązania problemu.


Przerabiałem już ten temat tak samo w swoim ASV. Też kupiłem od nich turbo i niestety padło.... Geometria zapieczona. Poszło na regeneracje. I znów teraz problem że prawdopodobnie turbo rzuca olejem. Brałem turbo od Gruchy ale jest gwarancja więc pojedzie na gwarancje gdyż rzucało olejem od początku. Była sugersia Gruchy abym odłaczył odme. Odłaczyłem. I dalej. W piątek wymyłem cały dolot bo mówie może pozostałości oleju w IC i teraz za kilka dni okaże się czy puszcza olej. Bo rano albo po 8h jak odpalam to puszcza mega bąka niebieskiego. Więc obstawiam ze turbo rzuca olej i po dłuższym postoju spalam ten olej przy odpaleniu. Napewno tematu nie zostawię.
Seat EXEO 2.0 TDI CR 170KM CAHA wersja FR - jest obecnie

Seat LEON 1M 1.9 TDI ASV+BOSCH 216+Turbo ASZ+Eibach Pro Kit+Tomason TN4
157 KM / 348 Nm Powered by BARTPOL/KINGSOFT - był ale sentyment pozostał :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
PiterEL
TopSport
TopSport
 
Posty: 1191
Dołączył(a): 12 października 2010, 11:54
Lokalizacja: EL
Auto: Exeo 2.0 TDI CR
Silnik: CJXA 2.0

Re: Pytanie o wybór Turbosprężarki

Postprzez lukaszlsw » 4 marca 2014, 16:52

prędzej masz uszczelniacze zaworów walnięte jak w asv wali niebieskim dymem przy odpaleniu i śmierdzi przepalonym olejem. Jeśli nie wali olejem to pompa wtryski kąt wtrysku do sprawdzenia i kompresja nie zaszkodzi.

-- 4 mar 2014, o 17:52 --

prędzej masz uszczelniacze zaworów walnięte jak w asv wali niebieskim dymem przy odpaleniu i śmierdzi przepalonym olejem. Jeśli nie wali olejem to pompa wtryski kąt wtrysku do sprawdzenia i kompresja nie zaszkodzi.
1.8T+ INSIDE:)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
lukaszlsw
Sport
Sport
 
Posty: 855
Dołączył(a): 19 lipca 2011, 20:49
Lokalizacja: Świdnik
Auto: LCR
Silnik: BAM 1.8

Re: Pytanie o wybór Turbosprężarki

Postprzez PiterEL » 4 marca 2014, 17:03

Wtryski były wymieniane na wzięte od Cowboya. Kąt wtrysku ok 52. Pompa nie sprawdzana ale zaczęły się takie jaja jak zauważyłem że z turbo normalnie wycieka olej na połączeniu muszli oraz z węża wchodzącego do turbo. A zaczął wyciekać jak wziąłem od Gruchy turbo i zrobił mi program po swojemu, bo wcześniej był soft z Compsportu.

Uszczelniaczy zaworowych nie sprawdzałem bo chyba nie da się ich sprawdzić. Jakie koszta wymiany ? Bo robią podobno bez zdejmowania głowicy. Aha i czy jak uszczelniacze są walnięte to gorzej może odpalać i czy na kompresji wyjdzie że uszczelniacze są lipne ?

Oleju dolewam od wymiany do wymiany max 1L czyli starcza mi spokojnie bańka 5L.

Tak odpala przy -0.5*C
http://youtu.be/Y153OtjeSdQ
Seat EXEO 2.0 TDI CR 170KM CAHA wersja FR - jest obecnie

Seat LEON 1M 1.9 TDI ASV+BOSCH 216+Turbo ASZ+Eibach Pro Kit+Tomason TN4
157 KM / 348 Nm Powered by BARTPOL/KINGSOFT - był ale sentyment pozostał :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
PiterEL
TopSport
TopSport
 
Posty: 1191
Dołączył(a): 12 października 2010, 11:54
Lokalizacja: EL
Auto: Exeo 2.0 TDI CR
Silnik: CJXA 2.0

Re: Pytanie o wybór Turbosprężarki

Postprzez MdA1M » 4 marca 2014, 17:12

PiterEL napisał(a):
MdA1M napisał(a):Witam,

Od kilkunastu dni piszę o swoim problemie Dotyczącą leona 1.9 TDI 130km , pomimo szczerej pomocy ze strony forumowiczów problem nadal nie został rozwiązany, a auto jak przydymiało na niebiesko tak dymi na dal, nie jest to proces ciągły tylko okresowy. Z racji tego że problem zaczął sie pojawiać po 2 wymianie turbiny zdecydowałem się po raz 3 na jej wymianę. Nie zdecyduje się na regenerację tylko chce kupić fabrycznie nową od firmy z Siedlec od której otrzymałem następującą opcję, mianowicie:

KKK (Borgwarner) 54399880023 - 2460 pln brutto

lub mocniejsza od ARL 150 KM

721021 - 2829 pln brutto + uszczelki gratis

lub jeszcze mocniejszą od BTX 160 KM

742614 - 3321 pln brutto + uszczelki gratis

Nie wiem czy w dobrą stronę idę ale czas najwyższy podjąć kroki zmierzające do rozwiązania problemu.


Przerabiałem już ten temat tak samo w swoim ASV. Też kupiłem od nich turbo i niestety padło.... Geometria zapieczona. Poszło na regeneracje. I znów teraz problem że prawdopodobnie turbo rzuca olejem. Brałem turbo od Gruchy ale jest gwarancja więc pojedzie na gwarancje gdyż rzucało olejem od początku. Była sugersia Gruchy abym odłaczył odme. Odłaczyłem. I dalej. W piątek wymyłem cały dolot bo mówie może pozostałości oleju w IC i teraz za kilka dni okaże się czy puszcza olej. Bo rano albo po 8h jak odpalam to puszcza mega bąka niebieskiego. Więc obstawiam ze turbo rzuca olej i po dłuższym postoju spalam ten olej przy odpaleniu. Napewno tematu nie zostawię.




Dzięki pomocy ze strony forumowiczów ominąłem firmę z Siedlec szerokim łukiem i jak widzę słusznie. Ja miałem problem który już opisywałem na forum który dotyczył biało-szarego baka z rana , który przerodził się z niebieskawy dymek podczas porannej jazdy, który po chwili zanikał. Podniosłem auto, a z intercoolera wydobywa się świeży olej , intercooler jest wilgotny a na dolnym kolanku są świeże krople oleju które podczas jazdy chlapią mi po zawieszeniu i podwoziu, węże przy turbinie mokre od oleju, to już druga regenerowana turbina od jednego i tego samego gościa, który zapewniał mnie że silnik ma przedmuchy. Straciłem cierpliwość i kupiłem fabrycznie nową. Po zamontowaniu okaże się czy moje przypuszczenia były słuszne.
Zobacz Profil
MdA1M
Stella +
Stella +
 
Posty: 40
Dołączył(a): 3 stycznia 2014, 14:52
Auto: LEON 1M Top Sport
Silnik: ASZ 1.9

Re: Pytanie o wybór Turbosprężarki

Postprzez PiterEL » 4 marca 2014, 17:45

A gdzie kupiles ? No u mnie na 99 %turbo wali olejem. Kumpel bral ze mna tez u Gruchy do ARLa ale u niego na razie jest ok. Ja na gwarancji bede meczyl temat tym bardziej ze byl problem od poczatku ale Bartek-Grucha powiedzial ze to odma. A odma juz jest odpieta od dolotu. Wiec teraz tylko juz zosrltala turbina.
Seat EXEO 2.0 TDI CR 170KM CAHA wersja FR - jest obecnie

Seat LEON 1M 1.9 TDI ASV+BOSCH 216+Turbo ASZ+Eibach Pro Kit+Tomason TN4
157 KM / 348 Nm Powered by BARTPOL/KINGSOFT - był ale sentyment pozostał :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
PiterEL
TopSport
TopSport
 
Posty: 1191
Dołączył(a): 12 października 2010, 11:54
Lokalizacja: EL
Auto: Exeo 2.0 TDI CR
Silnik: CJXA 2.0

Re: Pytanie o wybór Turbosprężarki

Postprzez bzyniu28 » 4 marca 2014, 19:09

No właśnie MdA1M, gdzie kupowałeś nową turbawkę? Bo ja pytałem o ceny kolesi z Siedlec ale jak mówicie że są jaja to nie wiem czy jest sens nową od nich brać.

-- 4 marca 2014, 19:09 --

PiterEL, A Ty z Siedlec kupowałeś nową czy regenerację?
Zobacz Profil
bzyniu28
Sport
Sport
 
Posty: 240
Dołączył(a): 27 sierpnia 2013, 14:40
Auto: LEON 1M
Silnik: ASV 1.9

Re: Pytanie o wybór Turbosprężarki

Postprzez PiterEL » 4 marca 2014, 19:16

Ja kupowalem z Siedlec a potem ta z Siedlec regenerowalem.
Seat EXEO 2.0 TDI CR 170KM CAHA wersja FR - jest obecnie

Seat LEON 1M 1.9 TDI ASV+BOSCH 216+Turbo ASZ+Eibach Pro Kit+Tomason TN4
157 KM / 348 Nm Powered by BARTPOL/KINGSOFT - był ale sentyment pozostał :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
PiterEL
TopSport
TopSport
 
Posty: 1191
Dołączył(a): 12 października 2010, 11:54
Lokalizacja: EL
Auto: Exeo 2.0 TDI CR
Silnik: CJXA 2.0

Re: Pytanie o wybór Turbosprężarki

Postprzez MdA1M » 4 marca 2014, 19:26

ja Kupiłem w Oleśnicy http://turbo.sklep.pl/seat.html . Ja 3 dni jeździłem z odpiętą odmą rurka w butelkę i dawaj . Po 3 dniach ani kropli oleju w butelce nie było, dziś wracając do domu wydaje mi się że auto nie ma takiego przyspieszenia jak było, ale z tego wszystkiego mogę się mylić.
Zobacz Profil
MdA1M
Stella +
Stella +
 
Posty: 40
Dołączył(a): 3 stycznia 2014, 14:52
Auto: LEON 1M Top Sport
Silnik: ASZ 1.9

Re: Pytanie o wybór Turbosprężarki

Postprzez PiterEL » 4 marca 2014, 19:29

Ale masz juz ta turbine zalozona i teraz nie ma takiego kopa...?
Seat EXEO 2.0 TDI CR 170KM CAHA wersja FR - jest obecnie

Seat LEON 1M 1.9 TDI ASV+BOSCH 216+Turbo ASZ+Eibach Pro Kit+Tomason TN4
157 KM / 348 Nm Powered by BARTPOL/KINGSOFT - był ale sentyment pozostał :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
PiterEL
TopSport
TopSport
 
Posty: 1191
Dołączył(a): 12 października 2010, 11:54
Lokalizacja: EL
Auto: Exeo 2.0 TDI CR
Silnik: CJXA 2.0

Re: Pytanie o wybór Turbosprężarki

Postprzez MdA1M » 4 marca 2014, 19:33

Nie, nie turbo dopiero zamówione, jeszcze nie dotarło, mówiłem o obecnie zamontowanej turbinie, jak przycisnę nie ma takiego kopa od początku tylko chwilę się zastanawia zanim pomyśli "jestem piekarnikiem, nie , jestem pralką, nie aaaaaaaaa jestem turbiną pora się obudzić" coś w tym stylu. Nie ukrywam że jestem strasznie ciekawy co to będzie ...
Zobacz Profil
MdA1M
Stella +
Stella +
 
Posty: 40
Dołączył(a): 3 stycznia 2014, 14:52
Auto: LEON 1M Top Sport
Silnik: ASZ 1.9

Re: Pytanie o wybór Turbosprężarki

Postprzez PiterEL » 4 marca 2014, 19:41

Hmm no to nie wiem...ale jak moja ktoras turbina sie chrzanila to tez odwalala jaja. Raz zaczalem kopcic a raz tez chce wyprzedzic a ona nagle mula zlapala i by mnie zabila...
Seat EXEO 2.0 TDI CR 170KM CAHA wersja FR - jest obecnie

Seat LEON 1M 1.9 TDI ASV+BOSCH 216+Turbo ASZ+Eibach Pro Kit+Tomason TN4
157 KM / 348 Nm Powered by BARTPOL/KINGSOFT - był ale sentyment pozostał :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
PiterEL
TopSport
TopSport
 
Posty: 1191
Dołączył(a): 12 października 2010, 11:54
Lokalizacja: EL
Auto: Exeo 2.0 TDI CR
Silnik: CJXA 2.0

Re: Pytanie o wybór Turbosprężarki

Postprzez Bart111 » 4 marca 2014, 19:46

PiterEL mógłbyś streścić swój przypadek z kolesiami z Siedlec? Brałeś nową Garretta? Miała wszystkie plomby? Jak długo na niej jeździłeś? Próbowaliście na niej stroić auto?

MdA1M - tak jak Ci pisałem - będziesz czuł różnicę i na pewno będziesz zadowolony, ale przy ASZ'ie warto by było zrobić jakiś program typowo pod ARL'a i za mocno auta nie pałować zanim tego nie zrobisz
Podpis niezgodny z regulaminem /usunięto Admin
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Bart111
Sport
Sport
 
Posty: 796
Dołączył(a): 26 września 2010, 19:26
Lokalizacja: Cegłów/Wwa
Auto: Toledo
Silnik: TDI pompowtryski PD

Re: Pytanie o wybór Turbosprężarki

Postprzez MdA1M » 4 marca 2014, 19:56

dla tego już 2 razy się przekonałem na turbinie regenerowanej i było coraz to gorzej. Po zakupie auta nie działy się takie czary po 1 regeneracji początkowo było ok , z czasem zaczął cię problem z porannym dymieniem na biało-szaro, intercooler mokry. Jeździłem tak jakiś czas aż się w****łem i ją zdemontowałem i zawiozłem z powrotem do gościa , stwierdził że wszystko ok. przeczyściłem cały dolot,egr,intercooler na błysk i mimo zapewnień wziąłem "nową" , poskładaliśmy wszystko do kupy ja pełen nadziei , pierwsze odpalenie ok auto pochodziło na wolnych obrotach do nagrzania i przy pierwszym ruszeniu z tyłu biało-niebiesko z przewagą niebieskiego i smród palonego oleju , mechanik stwierdził że się musi dotrzeć jeździłem z tym dymieniem kilka dni i przeszło ale nie do końca i tak jeżdżę do dziś , olej który znikł podejrzanie szybko z bagnetu znalazł się w intercoolerze znikło ok 2-3 mm i stan się ustabilizował, zaniepokoił mnie duży luz wirnika ale jak "nowa" to "nowa" ....
Zobacz Profil
MdA1M
Stella +
Stella +
 
Posty: 40
Dołączył(a): 3 stycznia 2014, 14:52
Auto: LEON 1M Top Sport
Silnik: ASZ 1.9

Re: Pytanie o wybór Turbosprężarki

Postprzez PiterEL » 4 marca 2014, 19:57

Ja kupilem od nich z Siedlec i zapiekla sie geometria oraz zaczela dziwnie buczec. Ale ze geometria zapieczona to nie reklamowalem jej. Auto bylo na niej zrobione przez Compsport. Pojechalem z problemem razem z kumplem co ma ARLa do Gruchy. On stwierdzil ze on regeneruje turbo i robi swoj soft i zapomne o problemie. Niestety z turbo zaczal leciec olej i znow zapieklo sie. Grucha wyczyscil geometrie i zwiekszyl luz na lopatkach i kazal odlaczyc odme. Owszem po tym zdecydowanie dluzej jezdzilem zanim zapieklo sie teraz ale olej dalej lecial z turbo mimo odlaczonej odmy. W piatek ostatni umylem caly dolot wszystkie weze i IC i zobacze za kilka dni czy leci. Jak leci to reklamuje bo mowie problem mialem zaraz po regeneracji i sofcie u Gruchy. Kumpel do ARLa wzial i ma spokoj. Nic nie leci i jest ok.
Seat EXEO 2.0 TDI CR 170KM CAHA wersja FR - jest obecnie

Seat LEON 1M 1.9 TDI ASV+BOSCH 216+Turbo ASZ+Eibach Pro Kit+Tomason TN4
157 KM / 348 Nm Powered by BARTPOL/KINGSOFT - był ale sentyment pozostał :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
PiterEL
TopSport
TopSport
 
Posty: 1191
Dołączył(a): 12 października 2010, 11:54
Lokalizacja: EL
Auto: Exeo 2.0 TDI CR
Silnik: CJXA 2.0

Re: Pytanie o wybór Turbosprężarki

Postprzez MdA1M » 4 marca 2014, 19:58

Bart111 napisał(a):PiterEL mógłbyś streścić swój przypadek z kolesiami z Siedlec? Brałeś nową Garretta? Miała wszystkie plomby? Jak długo na niej jeździłeś? Próbowaliście na niej stroić auto?

MdA1M - tak jak Ci pisałem - będziesz czuł różnicę i na pewno będziesz zadowolony, ale przy ASZ'ie warto by było zrobić jakiś program typowo pod ARL'a i za mocno auta nie pałować zanim tego nie zrobisz



Proponował mi turbinę z ARL-a ale nie chcę auta modyfikować chcę go zostawić w 100% oryginale.
Zobacz Profil
MdA1M
Stella +
Stella +
 
Posty: 40
Dołączył(a): 3 stycznia 2014, 14:52
Auto: LEON 1M Top Sport
Silnik: ASZ 1.9

Re: Pytanie o wybór Turbosprężarki

Postprzez Martinus1985 » 4 marca 2014, 20:06

MdA1M napisał(a):Proponował mi turbinę z ARL-a ale nie chcę auta modyfikować chcę go zostawić w 100% oryginale.

:brawo: :boje:
Obrazek
Było 113,7 KM chwilowo 147,4 a obecnie 200,6 KM by TuneUp na BRD,Fmic i jest zapał na GTB...
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Martinus1985
TopSport
TopSport
 
Posty: 1443
Dołączył(a): 17 lipca 2011, 08:36
Lokalizacja: Kujawsko
Auto: Leon Sport
Silnik: AHF 1.9

Re: Pytanie o wybór Turbosprężarki

Postprzez MdA1M » 4 marca 2014, 20:10

Martinus1985 napisał(a):
MdA1M napisał(a):Proponował mi turbinę z ARL-a ale nie chcę auta modyfikować chcę go zostawić w 100% oryginale.

:brawo: :boje:


Co to znaczy :P
Zobacz Profil
MdA1M
Stella +
Stella +
 
Posty: 40
Dołączył(a): 3 stycznia 2014, 14:52
Auto: LEON 1M Top Sport
Silnik: ASZ 1.9

Re: Pytanie o wybór Turbosprężarki

Postprzez Martinus1985 » 4 marca 2014, 20:12

Nin nic.
Obrazek
Było 113,7 KM chwilowo 147,4 a obecnie 200,6 KM by TuneUp na BRD,Fmic i jest zapał na GTB...
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Martinus1985
TopSport
TopSport
 
Posty: 1443
Dołączył(a): 17 lipca 2011, 08:36
Lokalizacja: Kujawsko
Auto: Leon Sport
Silnik: AHF 1.9

Re: Pytanie o wybór Turbosprężarki

Postprzez Bart111 » 4 marca 2014, 20:16

Czyli wziąłeś turbo ASZ'a?
W sumie jak nie chcesz nic grzebać to wystarczy :wink:
Podpis niezgodny z regulaminem /usunięto Admin
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Bart111
Sport
Sport
 
Posty: 796
Dołączył(a): 26 września 2010, 19:26
Lokalizacja: Cegłów/Wwa
Auto: Toledo
Silnik: TDI pompowtryski PD

Re: Pytanie o wybór Turbosprężarki

Postprzez MdA1M » 4 marca 2014, 20:23

Tak ASZ :)
Zobacz Profil
MdA1M
Stella +
Stella +
 
Posty: 40
Dołączył(a): 3 stycznia 2014, 14:52
Auto: LEON 1M Top Sport
Silnik: ASZ 1.9

Re: Pytanie o wybór Turbosprężarki

Postprzez bzyniu28 » 5 marca 2014, 08:56

MdA1M napisał(a):ja Kupiłem w Oleśnicy http://turbo.sklep.pl/seat.html .

A z tą firmą miał ktoś wcześniej do czynienia? Bo ja już nie wiem co z tym zrobić, w ostateczności mi kumpel ze stanów przywiezie :P
Zobacz Profil
bzyniu28
Sport
Sport
 
Posty: 240
Dołączył(a): 27 sierpnia 2013, 14:40
Auto: LEON 1M
Silnik: ASV 1.9

Re: Pytanie o wybór Turbosprężarki

Postprzez Bart111 » 5 marca 2014, 09:24

Tak - ja też brałem od nich ARL'a i mogę ich polecić (brał od nich także mój znajomy z TCP). Całkiem inne podejście do klienta niż w Siedlcach.

PiterEL to jeszcze jedno uszczegółowienie - miałeś jakiś problem od początku z tą nową turbiną z Siedlec?
Podpis niezgodny z regulaminem /usunięto Admin
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Bart111
Sport
Sport
 
Posty: 796
Dołączył(a): 26 września 2010, 19:26
Lokalizacja: Cegłów/Wwa
Auto: Toledo
Silnik: TDI pompowtryski PD

Re: Pytanie o wybór Turbosprężarki

Postprzez PiterEL » 5 marca 2014, 09:28

Na początku nie. Pompowała w miarę ok. Tzn compsport nie mógł wysterować poprawnie ciśnienia... ale stwierdzili że tak musi być i nie powiedzieli czy to wina ich że nie potrafia czy wina turbo czy jeszcze czegoś. Grucha jakoś może wysterować ciśnienie...
Seat EXEO 2.0 TDI CR 170KM CAHA wersja FR - jest obecnie

Seat LEON 1M 1.9 TDI ASV+BOSCH 216+Turbo ASZ+Eibach Pro Kit+Tomason TN4
157 KM / 348 Nm Powered by BARTPOL/KINGSOFT - był ale sentyment pozostał :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
PiterEL
TopSport
TopSport
 
Posty: 1191
Dołączył(a): 12 października 2010, 11:54
Lokalizacja: EL
Auto: Exeo 2.0 TDI CR
Silnik: CJXA 2.0

Re: Pytanie o wybór Turbosprężarki

Postprzez Bart111 » 5 marca 2014, 09:47

No właśnie ciekawe czy jest jakiś problem z tymi turbinami od nich.
Mój ARL od nich latał bez problemu aż do momentu kiedy pojechałem na strojenie (jakieś 7000 km). Został tak wystrojony że wyjebało go w powietrze. Teraz jest ARL z Oleśnicy i czekam na wystrojenie.
Podpis niezgodny z regulaminem /usunięto Admin
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Bart111
Sport
Sport
 
Posty: 796
Dołączył(a): 26 września 2010, 19:26
Lokalizacja: Cegłów/Wwa
Auto: Toledo
Silnik: TDI pompowtryski PD

Re: Pytanie o wybór Turbosprężarki

Postprzez bzyniu28 » 5 marca 2014, 10:11

Ja właśnie gadałem z dystrybutorem Garretta w Polsce na którego namiary mi dali w firmie Garrett. Turbawka do ASV, modelowo:
038253019DX,
03G253014E,
03G253014EX.
Cena nowej 1830 netto, lub po fabrycznej regeneracji 1400 netto plus zwrot starej.
Zobacz Profil
bzyniu28
Sport
Sport
 
Posty: 240
Dołączył(a): 27 sierpnia 2013, 14:40
Auto: LEON 1M
Silnik: ASV 1.9

Re: Pytanie o wybór Turbosprężarki

Postprzez PiterEL » 5 marca 2014, 10:14

A gdzie ten drystrybutor w Polsce ? I podobno Garret nie regenruje a tu nagle fabryczna regeneracja ? Hmmm Co krok to każdy gada inaczej :shock:
Seat EXEO 2.0 TDI CR 170KM CAHA wersja FR - jest obecnie

Seat LEON 1M 1.9 TDI ASV+BOSCH 216+Turbo ASZ+Eibach Pro Kit+Tomason TN4
157 KM / 348 Nm Powered by BARTPOL/KINGSOFT - był ale sentyment pozostał :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
PiterEL
TopSport
TopSport
 
Posty: 1191
Dołączył(a): 12 października 2010, 11:54
Lokalizacja: EL
Auto: Exeo 2.0 TDI CR
Silnik: CJXA 2.0

Re: Pytanie o wybór Turbosprężarki

Postprzez bzyniu28 » 5 marca 2014, 10:25

PiterEL napisał(a): I podobno Garret nie regenruje a tu nagle fabryczna regeneracja ? Hmmm Co krok to każdy gada inaczej

Tak było, gadałem ze swoim mechanikiem niedawno to coś mówił że Garrett zaczął wypuszczać zestawy naprawcze ale są strasznie drogie, więc nie łudźcie się że turbo zregenerowane za 1000zł jest na oryginalnych częściach :)
Zobacz Profil
bzyniu28
Sport
Sport
 
Posty: 240
Dołączył(a): 27 sierpnia 2013, 14:40
Auto: LEON 1M
Silnik: ASV 1.9

Re: Pytanie o wybór Turbosprężarki

Postprzez QQmonzter » 5 marca 2014, 22:32

Czytałem o tym jakiś czas temu, że garrett do niektórych turbin wypuszcza ori części (do tdi z tego co pisali to jeszcze nie) i do tego prowadzi program fabrycznej regeneracji. Jak to dokładnie wygląda i gdzie taką turbinę kupić to już niestety nie napisali.
Leon 1M 1.9 TDI+ 150/320
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
QQmonzter
Sport
Sport
 
Posty: 357
Dołączył(a): 2 września 2012, 22:22
Lokalizacja: Bytom
Auto: Leon ASV

Re: Pytanie o wybór Turbosprężarki

Postprzez GruchaARL » 8 marca 2014, 15:56

PiterEL napisał(a):Grucha wyczyscil geometrie i zwiekszyl luz na lopatkach i kazal odlaczyc odme. Owszem po tym zdecydowanie dluzej jezdzilem zanim zapieklo sie teraz ale olej dalej lecial z turbo mimo odlaczonej odmy. W piatek ostatni umylem caly dolot wszystkie weze i IC i zobacze za kilka dni czy leci. Jak leci to reklamuje bo mowie problem mialem zaraz po regeneracji i sofcie u Gruchy. Kumpel do ARLa wzial i ma spokoj. Nic nie leci i jest ok.


Piotrek, to zapraszam od ręki. Wypisujesz bzdury na ten temat i tyle. Dlaczego stawiasz na turbo skoro od początku jest problem, że po jakimś czasie zapieka się geometria. Zwróć również uwagę na to iż ja robiłem ta turbinę którą kupiłeś, nie masz turbosprężarki ode mnie, tylko twoja była zrobiona. Problem z zapiekającą się geometrią może być w samej geometrii lub tak jak napisał wyżej lukaszlsw uszczelniacze zaworowe. Jak będą nieszczelne to robi się wtedy na spalinach mokry nagar który brudzi turbo (na co już wcześniej uwagę zwracałem boturbo było mokrawe w środku). Swoją drogą zamówiłem geometrię nową dla ciebie. Więc ze względu na powyższe komentarze :) proszę o przyprowadzenie auta w tym najbliższym tygodniu. Andrzej też na turbo wiecznie czekał nie będzie więc załatwmy to w okresie gwarancji, bo potem może być problem. Kolejna rzecz, to na tyle zrobionych turbosprężarek przeze mnie lub Andrzeja tylko u ciebie co jakiś czas jest problem z geometrią. Poprzednia firma miała ten problem i problem jest dalej, więc sam zastanów się czy problemu nie szukać gdzie indziej. Zapraszam :)
bzyniu28 napisał(a):Tak było, gadałem ze swoim mechanikiem niedawno to coś mówił że Garrett zaczął wypuszczać zestawy naprawcze ale są strasznie drogie, więc nie łudźcie się że turbo zregenerowane za 1000zł jest na oryginalnych częściach :)

Dokładnie jest taka możliwość. Koszt naprawy w okolicach 1500zł tak wychodzi.
Jak ktoś coś chce od Gruchy, to Grucha pomoże :). PW lub 606-65-93-92.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
GruchaARL
Sport
Sport
 
Posty: 635
Dołączył(a): 7 sierpnia 2005, 20:22
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski
Auto: VW Golf IV TDI
Silnik: CBZB 1.2

Re: Odp: Pytanie o wybór Turbosprężarki

Postprzez jędrek » 8 marca 2014, 16:04

A po czym poznac ze puszczaja uszczelniacze
SZEFUNCIO
Był CZRNY LEON ASV
CompSport 143,5KM/303Nm
Jest
Alfa Romeo 159
Tune Up 185 KM/393NM
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
jędrek
FR
FR
 
Posty: 1670
Dołączył(a): 16 marca 2010, 17:12
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Auto: Alfa Romeo 159
Silnik: CJXA 2.0

Re: Pytanie o wybór Turbosprężarki

Postprzez GruchaARL » 8 marca 2014, 16:12

Po takich objawach jak kolega pisał wyżej, rano przy zapalaniu dymek niebieski, przebieg auta to podstawa. Głowica typu uszczelniacze,prowadnice zaworowe, każda jedna jest do zrobienia po przekroczeniu 100tyś km. Nie mówiąc już o samochodach które mają duże przebiegi. TDI zaczyna być starym śmietnikiem i coraz częściej zdarzają się przypadki trupów. Potem ich uzdrowienie jest kosztowne, a klienci są zniesmaczeni. Tak jak PiterEL, który wybiera się do mnie jak sójka za morze :) i dojechać nie może, żeby sprawdzić o co kaman.....
Jak ktoś coś chce od Gruchy, to Grucha pomoże :). PW lub 606-65-93-92.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
GruchaARL
Sport
Sport
 
Posty: 635
Dołączył(a): 7 sierpnia 2005, 20:22
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski
Auto: VW Golf IV TDI
Silnik: CBZB 1.2

Re: Pytanie o wybór Turbosprężarki

Postprzez jędrek » 8 marca 2014, 16:25

Tzn.że każde auto z przebiegiem np.300 tys musi przejśc taki zabieg.Duże to są koszta?
SZEFUNCIO
Był CZRNY LEON ASV
CompSport 143,5KM/303Nm
Jest
Alfa Romeo 159
Tune Up 185 KM/393NM
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
jędrek
FR
FR
 
Posty: 1670
Dołączył(a): 16 marca 2010, 17:12
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Auto: Alfa Romeo 159
Silnik: CJXA 2.0

Re: Pytanie o wybór Turbosprężarki

Postprzez GruchaARL » 8 marca 2014, 16:40

jak ktoś nie chce modyfikować może nic nie robić, tylko rzeczy na bieżąco się zużywające. O kosztach trudno powiedzieć, tanio nie jest :)
Jak ktoś coś chce od Gruchy, to Grucha pomoże :). PW lub 606-65-93-92.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
GruchaARL
Sport
Sport
 
Posty: 635
Dołączył(a): 7 sierpnia 2005, 20:22
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski
Auto: VW Golf IV TDI
Silnik: CBZB 1.2

Re: Pytanie o wybór Turbosprężarki

Postprzez Tooshie » 9 marca 2014, 11:22

GruchaARL napisał(a):O kosztach trudno powiedzieć, tanio nie jest :)


Dokładnie, jestem tego najlepszym przykładem :D
296M / 393 Nm by Gregor10
Zobacz Profil
Tooshie
Sport
Sport
 
Posty: 289
Dołączył(a): 3 stycznia 2013, 17:18
Lokalizacja: Kraków/Alwernia
Auto: Cupra R
Silnik: BAM 1.8

Re: Pytanie o wybór Turbosprężarki

Postprzez bzyniu28 » 10 marca 2014, 08:21

Tooshie napisał(a):
GruchaARL napisał(a):O kosztach trudno powiedzieć, tanio nie jest :)


Dokładnie, jestem tego najlepszym przykładem :D


A jaki to mniej więcej przedział cenowy w ASV? No chyba że nie ma różnicy jaki silnik?
Zobacz Profil
bzyniu28
Sport
Sport
 
Posty: 240
Dołączył(a): 27 sierpnia 2013, 14:40
Auto: LEON 1M
Silnik: ASV 1.9

Re: Pytanie o wybór Turbosprężarki

Postprzez MdA1M » 10 marca 2014, 16:40

GruchaARL napisał(a):Po takich objawach jak kolega pisał wyżej, rano przy zapalaniu dymek niebieski, przebieg auta to podstawa. Głowica typu uszczelniacze,prowadnice zaworowe, każda jedna jest do zrobienia po przekroczeniu 100tyś km. Nie mówiąc już o samochodach które mają duże przebiegi. TDI zaczyna być starym śmietnikiem i coraz częściej zdarzają się przypadki trupów. Potem ich uzdrowienie jest kosztowne, a klienci są zniesmaczeni. Tak jak PiterEL, który wybiera się do mnie jak sójka za morze :) i dojechać nie może, żeby sprawdzić o co kaman.....




A w moim przypadku jak to się ma w stosunku do uszczelniaczy. Auto rano po odpaleniu pierdnie na wg. mnie na szaro-biały dymek . Z czasem jak jadę jest ok, np. jak jadę z równą prędkością, puszczę nogę z gazu auto leci, ponownie nacisnę gaz (nie gwałtownie) widzę niebieskawy dymek przez 2-3 sek. potem zanika przejadę kawałem operację powtórzę i tak samo ...
Zobacz Profil
MdA1M
Stella +
Stella +
 
Posty: 40
Dołączył(a): 3 stycznia 2014, 14:52
Auto: LEON 1M Top Sport
Silnik: ASZ 1.9

Re: Pytanie o wybór Turbosprężarki

Postprzez GruchaARL » 10 marca 2014, 18:34

MdA1M napisał(a):A w moim przypadku jak to się ma w stosunku do uszczelniaczy. Auto rano po odpaleniu pierdnie na wg. mnie na szaro-biały dymek . Z czasem jak jadę jest ok, np. jak jadę z równą prędkością, puszczę nogę z gazu auto leci, ponownie nacisnę gaz (nie gwałtownie) widzę niebieskawy dymek przez 2-3 sek. potem zanika przejadę kawałem operację powtórzę i tak samo ...


To może być przypadek turbo, zużyte uszczelniacze :)
Jak ktoś coś chce od Gruchy, to Grucha pomoże :). PW lub 606-65-93-92.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
GruchaARL
Sport
Sport
 
Posty: 635
Dołączył(a): 7 sierpnia 2005, 20:22
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski
Auto: VW Golf IV TDI
Silnik: CBZB 1.2


Powrót do Leon 1 - Techniczne Diesel

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 0 gości