Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Wszystko co dotyczy silnika, przeniesienia napędu, modyfikacji, ...

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez transit_master » 30 kwietnia 2014, 10:01

secound, przegoniłeś autko, kierowice pracują w pełnym zakresie więc i notlaufy "na chwilę" ustąpiły.
Leonidas ARL napisał(a):jaki jest sen kręcić diesla do 4tyś ?
a wytłumacz dlaczego nie ma sensu?
Yamaha Grizzly 700 EFI EPS bighorny, dystanse x-atv, alu osłony zygo, grzane manetki bronco, przedni bumper, warn vantage 3000, ledowe ringi, wskaźnik stage6, wypala Hero 7 Black :D I jest ogień!!!
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
transit_master
Cupra
Cupra
 
Posty: 4209
Dołączył(a): 13 grudnia 2007, 23:59
Lokalizacja: Guangzhou
Auto: w ...uj oszczedne
Silnik: benzyna inny

Reklama

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez grabek246 » 1 maja 2014, 09:34

od czasu mojego ostatniego notlaufa minęło 6 miesięcy. teraz wiem że grunt to dobrze wyczyszczone turbo. mechanik wyczyścił za pomocą piaskarki i tylko jakie czyszczenie wchodzi w grę. papierkiem nic nie zdziała.
Zobacz Profil
grabek246
Sport
Sport
 
Posty: 224
Dołączył(a): 12 czerwca 2013, 21:04
Auto: leonek
Silnik: ASV 1.9

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez kurex » 5 maja 2014, 21:57

grabek246 napisał(a):papierkiem nic nie zdziała.


Miałem czyszczone papierkiem ok rok temu i do tej pory żadnych niepokojących objawów nie widzę, od czasu do czasu przepalam i nie daję szansy na zebranie się syfu.
Jak ktoś chce to i papierkiem można dobrze to zrobić.

Widzę że panowie wyżej którzy jeżdżą do 2-2,5k czy tam 3k to lubią tak zwany PSJ...
i przez takich ludzi samochody cierpią...
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
kurex
TopSport
TopSport
 
Posty: 1470
Dołączył(a): 8 grudnia 2013, 22:49
Lokalizacja: Śląskie
Auto: 1M
Silnik: ASV 1.9

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez stanley137 » 7 maja 2014, 19:40

Witam, podłącze sie do tematu. Mam problem z turbina. Nie upuszcza mi ona cisnienia po odpuszczeniu pedalu gazu. A dokladnie: zaczęło sie od tego, ze wycialem katalizator i zrobilem calkowity przelot z wydechem koncowym. Jak wiecie, powinien pojawic sie charakterystyczny dzwiek, swist turbiny upuszczajacej cisnienie. Jako ze sie nie pojawil zacząłem dochodzić co mu dolega i doszedlem do tego ze turbo tego cisnienia nie upuszcza. Obecnie jestem po wymianie zaworka n75 i czujnika cisnienia turbo. Dodatkowo wpadlem na pomysl ze moze jest syf w turbinie. Rozebralem ja, i rzeczywiscie niektore łopatki chodzily leniwie, przycieraly. Po przeczyszczeniu sprawdzilem, wszystko ladnie chodzilo. Ale jak zlozylem wszystko do kupy okazalo sie ze nie przynioslo to rezultatu. 

Brakuje mi juz pomysłów, co to moze byc. Komputer widzi za male cisnienie i i turbo chodzi na full. Wiem ze powinienem wrzucić wam logi, ale komputer odmowil posłuszeństwa i nie mam możliwości. Mam jednak nadzieje ze ktos mi cokolwiek doradzi.
Obrazek
Zobacz Profil
stanley137
Stella +
Stella +
 
Posty: 89
Dołączył(a): 25 marca 2013, 19:22
Auto: LEON
Silnik: ASV 1.9

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez Maras2003 » 7 maja 2014, 20:43

Nie wiem co oznacza dźwięk turbiny upuszczającej ciśnienie ... to nie WG, tylko VNT...
Ewentualnie sprawdź czy gruszka jest szczelna i czy płynnie chodzi w całym zakresie...
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Maras2003
TopSport
TopSport
 
Posty: 1059
Dołączył(a): 11 listopada 2012, 13:40
Auto: Leon Sport
Silnik: ASV 1.9

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez stanley137 » 8 maja 2014, 08:13

https://www.youtube.com/watch?v=_abxrucWEbk

to ten dzwiek. Nie chodzi juz o to zeby byl, to akurat mam gdzies. Boje sie tylko zeby turbo nie ucierpialo na tym.
Obrazek
Zobacz Profil
stanley137
Stella +
Stella +
 
Posty: 89
Dołączył(a): 25 marca 2013, 19:22
Auto: LEON
Silnik: ASV 1.9

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez Marcinxxx » 11 maja 2014, 10:10

Czy z wystąpieniem notlaufa ma cos wspólnego włączona klima wystąpi szybciej?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Marcinxxx
Sport
Sport
 
Posty: 358
Dołączył(a): 28 maja 2011, 19:38
Lokalizacja: Sosnowiec
Auto: Seat Leon Sport
Silnik: ASV 1.9

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez kurex » 11 maja 2014, 10:33

Marcinxxx napisał(a):Czy z wystąpieniem notlaufa ma cos wspólnego włączona klima wystąpi szybciej?


Moim zdaniem klimatyzacja ma się nijak do zapieczonych łopatek.

Marcinxxx napisał(a):Napisz dla innych jak czesto i do ilu trzeba kręcic bo nie kazdy zrozumiał


Jak to pewien Pan powiedział, albo się jeździ powoli ekonomicznie, zamula to raz na jakiś czas trzeba wydać kasę na czyszczenie turbiny.
Jeżeli ktoś jeździ agresywnie to spali mu więcej lecz zaoszczędzi na czyszczeniu turba - jednomyślnie lepiej cisnąć niż zamulać.!
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
kurex
TopSport
TopSport
 
Posty: 1470
Dołączył(a): 8 grudnia 2013, 22:49
Lokalizacja: Śląskie
Auto: 1M
Silnik: ASV 1.9

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez mlynek » 5 czerwca 2014, 23:12

Panowie zapytam też tutaj, bo nie wiem czy widać na forum, że coś dopisałem do swojego starego postu... a pytanie brzmi - dlaczego po zdjęciu wężyka z N75 czyli tego sterującego gruszką, auto smiga jak powinno (przynajmniej zbiera się pow. 3000 rpm) a jak założę wężyk na N75 to pow. 3000 rpm zaczyna zamulać i jak dalej ciągne do 3500 - 3800 rpm to zaczyna szarpać?
Jakby co to jest mój temat --> viewtopic.php?f=43&t=45205
Pozdrawiam.
Obrazek
Seat Leon 1.9 TDI ASV+ @@@ Turbo ASZ + wtryski 0.216 WZM + program by kobzyr + sztywne koło + tarcz i docisk SACHS z Golfa III 1.9 TDI/Corrado G60
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
mlynek
Sport
Sport
 
Posty: 723
Dołączył(a): 15 maja 2014, 19:20
Lokalizacja: Słupsk
Region: pomorskie
Auto: Leon 5F 2.0TDi 184KM
Silnik: CUNA 2.0

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez rah606 » 16 lipca 2014, 16:44

Panowie u mnie taka historia: kupiłem dobry tydzien temu. Wymieniłem rozrząd, pompę wody filtry, olej i jechane.
Robiłem sobie test, tak ze 3 dni po wymianach, żeby sprawdzić jak ten samochód się "zbiera", 3 - 3500 rpm no i WUUUUUM. Spadek mocy. Od razu do mechanika, na komputer - 17965 - czujnik.
Na drugi dzień, test na starym czujniku (auto rozgrzane do 90 stopni, pierwsze odpalenie po nocy) 1, 2, 3 but - 3500 rpm - buuum - wymiana czujnika.
Na nowym czujniku, zamontowanym w ciągu minuty, szybki test - 1, 2, 3, 4 brak problemów (wcześniej samochód oczywiście zgaszony i odpalony ponownie).
Więc wróciłem zadowolony do domu. Jednak kolejnego dnia rano jadąc do pracy po rozgrzaniu silnika postanowiłem sprawdzić jak idzie - znów problem, powyżej 3500 na trójce uciekła moc. Po zgaszeniu i odpaleniu idzie lepiej, ale mam wrażenie że nie tak samo. Zaraz po pracy do mechanika, wymiana wszystkich wężyków i test - bez problemu. Myślałem że już faktycznie problem zażegnany, bo zgasiłem samochód na godzinę, odpaliłem, zbutowałem i wszystko pięknie. Dzisiaj jadąc już szczęśliwym do pracy, postanowiłem go zbutować po raz kolejny - przy 4000rpm na trójce znów stracił moc. Ponowne odpalenie poprawiło trochę sytuację.
Przed chwilą byłem sprawdzić - samochód postał sobie 2h ponad spokojnie, odpaliłem, nagrzałem i bzium do 3500rpm i "zgon".

Reasumując: zauważyłem, że problem pojawia się tylko przy "pierwszym zakręceniu" go wysoko, już na trójce, o ile wcześniej nie był dobrze zakręcony - najlepiej właśnie to widać jadąc rano do pracy, samochód odstał te 8h w nocy no i ma problem gdy ma się ruszyć :P. Jak jest już dogrzany i przebutowany, nawet jak pojawił się błąd (pod warunkiem, że zgasiłem i odpaliłem po jego wystąpieniu) to jakoś leci do tych 140 na 4 - ale mam wrażenie że troszkę gorzej.

Czy to ta sama sytuacja co u wszystkich?
Zobacz Profil
rah606
Stella +
Stella +
 
Posty: 85
Dołączył(a): 16 lipca 2014, 16:27
Auto: LEON SPORT
Silnik: ASV 1.9

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez Marcinxxx » 16 lipca 2014, 19:27

Logi prawde ci powiedza, a tak ze szkanej kuli to kolejnosc taka, geometra w turbinie do czyszczenia, n75, przepływka
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Marcinxxx
Sport
Sport
 
Posty: 358
Dołączył(a): 28 maja 2011, 19:38
Lokalizacja: Sosnowiec
Auto: Seat Leon Sport
Silnik: ASV 1.9

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez GruchaARL » 16 lipca 2014, 19:58

michal3m napisał(a):najlepiej, w40 może być? silnik asv http://obrazki.elektroda.net/24_1266393912.jpg
michal3m napisał(a):nie zamierzam rozbierac turbo


WD40 do czego chcesz użyć, bo chyba nie do czyszczenia :). Jak nie rozbierzesz turbo to nic nie zrobisz
Max_leo napisał(a):Kurcze jak patrzyłem od dołu w kanale to wydaje się mi, że ta sztangielka ruszała się w kierunku gruszki... Regulacja, to chyba nie... bo turbina nie była odkręcana i było ok. Teraz zaczął odstawiać cyrki.


Turbo ARL :) moje ulubione :). Jak chcesz zadbać o swoje turbo, dopóki oleju nie bierze należy ją wyciągnąć i porządnie wyczyścić. Jak padnie to regeneracja jak najbardziej ale kosztowna i nie każdy potrafi to dobrze zrobić ;)
Jak ktoś coś chce od Gruchy, to Grucha pomoże :). PW lub 606-65-93-92.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
GruchaARL
Sport
Sport
 
Posty: 635
Dołączył(a): 7 sierpnia 2005, 20:22
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski
Auto: VW Golf IV TDI
Silnik: CBZB 1.2

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez cj_clon » 17 lipca 2014, 06:17

Witam wszystkich,
Mam Leona 1.9 TDI silnik ASV 110 KM i to on jest pacjentem.. A teraz co mu dolega a mianowicie..

Autko jeździ ogólnie dobrze ale z racji tego że jestem perfekcjonistą to zauważam każde niedomaganie i zauważyłem że czasami auto traci jak by moc(trochę słabiej przyspiesza). Po oględzinach w VAg zauważyłem że ciśnienie na trurbawce jest dobre, jednak problemem jest to że po odpuszczeniu gazu ciśnienie z turbo bardzo wolno spada, i próbując znowu przyspieszyć zaczyna się mały krzak ponieważ jest błędny odczyt ciśnienia bo jest trochę za duże.

Dodam że błędów żadnych nie ma, nie łapie auto żadnego trybu awaryjnego ani nic w podobnie.
Czy winne w tym przypadku będą zapieczone kierowniczki(zmienna geometria turbiny), czy winny może być zaworek jaki jest na turbinie.

Proszę o rady bo nie wiem czy jest sens się bawić i wyciągać turbinę.

Pozdrawiam
Zobacz Profil
cj_clon
Stella
Stella
 
Posty: 21
Dołączył(a): 27 czerwca 2014, 09:20
Auto: seat leon
Silnik: ASV 1.9

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez GruchaARL » 17 lipca 2014, 07:33

cj_clon napisał(a):Proszę o rady bo nie wiem czy jest sens się bawić i wyciągać turbinę.


Zawsze to jest bardzo dobry pomysł ponieważ zagwarantuje ci to poprawną pracę turbosprężarki oraz może tez mieć to pozytywny wpływ na spalania w samochodzie. Logi zrób 3,8,11 na czwartym biegu i zobaczymy co tam się dzieje, pozdrawiam
Jak ktoś coś chce od Gruchy, to Grucha pomoże :). PW lub 606-65-93-92.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
GruchaARL
Sport
Sport
 
Posty: 635
Dołączył(a): 7 sierpnia 2005, 20:22
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski
Auto: VW Golf IV TDI
Silnik: CBZB 1.2

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez bzyniu28 » 17 lipca 2014, 07:34

cj_clon napisał(a):Witam wszystkich,
Mam Leona 1.9 TDI silnik ASV 110 KM i to on jest pacjentem.. A teraz co mu dolega a mianowicie..

Autko jeździ ogólnie dobrze ale z racji tego że jestem perfekcjonistą to zauważam każde niedomaganie i zauważyłem że czasami auto traci jak by moc(trochę słabiej przyspiesza). Po oględzinach w VAg zauważyłem że ciśnienie na trurbawce jest dobre, jednak problemem jest to że po odpuszczeniu gazu ciśnienie z turbo bardzo wolno spada, i próbując znowu przyspieszyć zaczyna się mały krzak ponieważ jest błędny odczyt ciśnienia bo jest trochę za duże.

Dodam że błędów żadnych nie ma, nie łapie auto żadnego trybu awaryjnego ani nic w podobnie.
Czy winne w tym przypadku będą zapieczone kierowniczki(zmienna geometria turbiny), czy winny może być zaworek jaki jest na turbinie.

Proszę o rady bo nie wiem czy jest sens się bawić i wyciągać turbinę.

Pozdrawiam


Jeżeli miałbyś uszkodzony któryś z zaworów to byłby błąd, tak mi się wydaje. Co do samej turbiny, jeśli byłby problem z kierowniczkami (zależy też w jakim stopniu) to miałbyś Notlauf. Ja bym jednak zaczął od sprawdzenia/podmiany zaworków jeśli masz możliwość, szkoda od razu targać turbo.
Zobacz Profil
bzyniu28
Sport
Sport
 
Posty: 240
Dołączył(a): 27 sierpnia 2013, 14:40
Auto: LEON 1M
Silnik: ASV 1.9

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez GruchaARL » 17 lipca 2014, 07:39

bzyniu28 napisał(a):Co do samej turbiny, jeśli byłby problem z kierowniczkami (zależy też w jakim stopniu) to miałbyś Notlauf. Ja bym jednak zaczął od sprawdzenia/podmiany zaworków jeśli masz możliwość, szkoda od razu targać turbo.


jak kierownice są zacięte w połowie mniej więcej to auto nie złapie notlaufa. może się też po prostu przycinać
Jak ktoś coś chce od Gruchy, to Grucha pomoże :). PW lub 606-65-93-92.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
GruchaARL
Sport
Sport
 
Posty: 635
Dołączył(a): 7 sierpnia 2005, 20:22
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski
Auto: VW Golf IV TDI
Silnik: CBZB 1.2

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez bzyniu28 » 17 lipca 2014, 07:58

GruchaARL napisał(a):
bzyniu28 napisał(a):Co do samej turbiny, jeśli byłby problem z kierowniczkami (zależy też w jakim stopniu) to miałbyś Notlauf. Ja bym jednak zaczął od sprawdzenia/podmiany zaworków jeśli masz możliwość, szkoda od razu targać turbo.


jak kierownice są zacięte w połowie mniej więcej to auto nie złapie notlaufa.


No to w takim razie racja że czyszczenie nigdy nie szkodzi :)
Zobacz Profil
bzyniu28
Sport
Sport
 
Posty: 240
Dołączył(a): 27 sierpnia 2013, 14:40
Auto: LEON 1M
Silnik: ASV 1.9

Re: Odp: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez rah606 » 23 lipca 2014, 14:29

U mnie to samo co u wszystkich - łopatki się przycinają. Mój mechanik sprawdził jak chodzi cięgno i lekko przycina. Podsumowując: jakie najlepsze rozwiązanie? Wymontować turbinę i szlifować papierem, piaskować czy szkiełkować? Ile może kosztować jeden z tych dwóch ostatnich procesów?

Wysłane z mojego C6603 za pomocą Tapatalk 2
Zobacz Profil
rah606
Stella +
Stella +
 
Posty: 85
Dołączył(a): 16 lipca 2014, 16:27
Auto: LEON SPORT
Silnik: ASV 1.9

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez GruchaARL » 23 lipca 2014, 14:34

rah606 napisał(a):U mnie to samo co u wszystkich - łopatki się przycinają. Mój mechanik sprawdził jak chodzi cięgno i lekko przycina. Podsumowując: jakie najlepsze rozwiązanie? Wymontować turbinę i szlifować papierem, piaskować czy szkiełkować? Ile może kosztować jeden z tych dwóch ostatnich procesów?


należy zrobić tak żeby było dobrze. Proszę wziąć pod uwagę wymianę na nową geometrię razem z gruszką sterującą ;)
Jak ktoś coś chce od Gruchy, to Grucha pomoże :). PW lub 606-65-93-92.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
GruchaARL
Sport
Sport
 
Posty: 635
Dołączył(a): 7 sierpnia 2005, 20:22
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski
Auto: VW Golf IV TDI
Silnik: CBZB 1.2

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez kurex » 23 lipca 2014, 16:49

rah606 napisał(a):Wymontować turbinę i szlifować papierem, piaskować czy szkiełkować? Ile może kosztować jeden z tych dwóch ostatnich procesów?


To zależy możesz oddać to firmie zajmującą się turbosprężarkami, lecz szczerze nie do końca polecam, bo sam nie wiesz co siedzi w środku i mogą Ci nieźle namieszać w głowie że połowa rzeczy do wymiany, do czyszczenia, do naprawy.
Lepiej znaleźć gościa który już to robił, jakiś znajomy, czy znajomy znajomego i żeby Ci to wyczyścił.
Ja tak zrobiłem, podejrzewam że papierkiem to zrobił i od ponad pół roku jest OK. :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
kurex
TopSport
TopSport
 
Posty: 1470
Dołączył(a): 8 grudnia 2013, 22:49
Lokalizacja: Śląskie
Auto: 1M
Silnik: ASV 1.9

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez fliper333 » 29 lipca 2014, 22:19

Kolego te turbinki lubią być kręcone na wyższe obroty dzieki temu nie osadza sie tyle nagaru na łopatkach (urok zmiennej geometri turbo). Ja u siebie też łapałem przeładowanie wyciągnąłem turbo wyczyściłem na lustro i teraz jest spoko. kece od czasu do czasu nawyższe obroty i chodzi pięknie.
Ja u siebie łapałem przeładowanie więc wyczyściłem turbo, pomogło ale nie do końca. Okazało się jeszcze że do tego mam padniety zaworek N75 (chociaż nie do końca) zamieniłem miejscami zaworek N75 z N18 i wszystko ustało. Jest bardzo dobrze koniec z przeładowaniem.
Polecam każdemu samodzielne czyszczenie turbo nie jest to skomplikowane. pozdr :)

-- 29 lipca 2014, 22:19 --

A co do czyszczenia turbiny (piaskowanie lub szkiełkowanie) kolego nie polecam nie ma to sensu. Po takich zabiegach najlepiej było by wywazyc turbo wymienić uszczelniacze a to już koszta. Zawsze wypróbuj najprostrzy sposób czyli papierkiem ściernym + nafta ja u siebie tak zastosowałem i nie mam problemu turbo chodzi b. dobrze a było bardzo zapieczone. Już 5 samochodów tak robiłem i wszystko świetnie hula.
Zobacz Profil
fliper333
Stella
Stella
 
Posty: 17
Dołączył(a): 28 marca 2014, 18:10
Auto: Seat Leon
Silnik: ASV 1.9

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez kurex » 29 lipca 2014, 22:21

fliper333 napisał(a):Zawsze wypróbuj najprostrzy sposób czyli papierkiem ściernym + nafta ja u siebie tak zastosowałem i nie mam problemu turbo chodzi b. dobrze a było bardzo zapieczone. Już 5 samochodów tak robiłem i wszystko świetnie hula.


Popieram kolegę.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
kurex
TopSport
TopSport
 
Posty: 1470
Dołączył(a): 8 grudnia 2013, 22:49
Lokalizacja: Śląskie
Auto: 1M
Silnik: ASV 1.9

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez GruchaARL » 30 lipca 2014, 11:02

fliper333 napisał(a):A co do czyszczenia turbiny (piaskowanie lub szkiełkowanie) kolego nie polecam nie ma to sensu. Po takich zabiegach najlepiej było by wywazyc turbo wymienić uszczelniacze a to już koszta. Zawsze wypróbuj najprostrzy sposób czyli papierkiem ściernym + nafta ja u siebie tak zastosowałem i nie mam problemu turbo chodzi b. dobrze a było bardzo zapieczone. Już 5 samochodów tak robiłem i wszystko świetnie hula.


Tak, jak papierek ścierny wystarczy. W większości przypadków jest tak, że taki zabieg pomoże ale na krótko. Pomaga w przypadkach kiedy turbo nie jest zniszczone od temperatury, muszla i geometria nie jest przegrzana.

Piaskowanie dotyczy części metalowych, szkiełkowanie części aluminiowych. Te dwa zabiegi nie wymagają wymiany uszczelniaczy a tym bardziej wyważania jeżeli nie jest to konieczne. Z doświadczenia wiem, a turbin wyczyściłem ogromną ilość iż w obecnym stanie turbosprężarek gdzie niekiedy trafiają się takie, które już po dwa razy były regenerowane, ze prawidłowy zabieg na który można dać gwarancję to wymiana na nową geometrię plus nowy zawór sterujący

Przy czyszczeniu osobiście stosuję zabieg szkiełkowania, bo po to jest ta maszyna żeby człowiek nie pieścił się z papierkiem. Do pieszczenia są dziewczyny :)
Jak ktoś coś chce od Gruchy, to Grucha pomoże :). PW lub 606-65-93-92.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
GruchaARL
Sport
Sport
 
Posty: 635
Dołączył(a): 7 sierpnia 2005, 20:22
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski
Auto: VW Golf IV TDI
Silnik: CBZB 1.2

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez marcin_b1991 » 4 sierpnia 2014, 14:43

Witam.
Z góry proszę o wyrozumiałość, to mój pierwszy post.
Uważam, że przekopałem forum wykorzystując swoje całe możliwości a nie znalazłem rozwiązania. Piszę tu aby nie zakładać nowego tematu, jeżeli jednak gdzieś na forum istnieje rozwiązanie mojego problemu proszę o pokierowanie mnie tam .
Więc do rzeczy.. Na początku powiem, że auto to oczywiście Leon 2002r 1.9 TDI 110KM silnik ASV, przebieg na liczniku 127k km, zgodny z książką serwisową ale ja jakoś w to zupełnie nie wierzę a do tego wszystkiego jest to mój pierwszy ropniak w życiu i nie wiem co i jak z nim się zabrać... Półtora roku temu po zakupie auta turbina nadawała się tylko i wyłącznie do wymiany więc poszło do mechanika i turbo wsadzone po regeneracji.
Od jakiegoś czasu miałem problemy z zanikiem mocy, które przerodziły się w chwilowy brak mocy (szarpnięcia) przy około 2000rpm na 3 i 4 biegu.
Oddałem do mechanika i kazałem sprawdzić turbo, powiedział, że gruszka chodzi lekko, przepływka daje dobre wartości i szukaliśmy igły w stogu siana..
Przy okazji zaślepiłem EGR poprzez kulkę w wężyk (jeszcze nie czyściłem dolotu ale już przymierzam się w najbliższym czasie do tego zabiegu) a szarpanie minęło na około 1k km. Później przepływka padła, wymieniłem na nową firmy BOSCH ale nadal auto muł a nie 110KM.
Podczas przekopywania googla poczytałem o zamiance N75 na N18 i to zrobiłem. Zamiana okazała się krokiem w przód autko trochę się odmuliło ale nadal mu brakuje sporo do ideału. Podpiąłem pod VAG-a wyskoczył mi błąd:
17964 - Charge Pressure Control: Negative Deviation
P1556 - 35-00 - -
Autem wybrałem się w trasę około 600km i powyżej 2,5k rpm łapał częste notlaufy a błąd pojawia się ciągle. Co gorsze przed wyjazdem sprawdziłem stan oleju, było go 3/4 stanu a po przejechaniu około 500km (jakieś 60km zabrakło do celu) zapaliła się kontrolka stanu oleju, auto zatrzymałem spr stan a bagnet prawie suchy, zalałem olej i w strachu wróciłem do domu.
Dziś sprawdziłem wydech czy jest mokry, tłusty od oleju lecz nie jest. Zrobiłem logi dynamiczne (podczas logowania zawsze około 2,5-3k obrotów spadała do końca moc auta) grupy 3,4,8 i 11, które poniżej wrzucam chociaż chyba 3 to EGR więc nie wiem czy potrzebna a i za dobrze nie wykonana bo panowie z kogutami zaczeli za mną mierzyć.. A Was bardzo proszę o pomoc/ ewentualne wskazówki co może być nie tak..
Niestety na wartościach z logów nie znam się zupełnie.
A osobiście też nie potrafię sprawdzić dźwigni ani gruchy turbo, brak możliwości wjazdu na kanał ogranicza mnie na sprawdzenie wzrokowe i organoleptyczne jak wygląda układ przy IC :(
Logi:
http://vaglog.rtnet.pl/log_181522.html
http://vaglog.rtnet.pl/log_181523.html
http://vaglog.rtnet.pl/log_181520.html
http://vaglog.rtnet.pl/log_181521.html
Grupa 3 jest zrobiona 2 razy (pierwszy raz nie doszedłem do 4,5k rpm i musiałem zwalniać)
Grupa 11 jest statyczna i dynamiczna

Jeszcze jako, że to nie koniec moich problemów z tym moim traktorem żeby nie zakładać innego tematu podepnę się tu chociaż to już nie problem silnikowy.. Mianowicie klimatyzacja już słabo chłodziła i stwierdziłem, że trzeba nabić i odgrzybić. Po tym zabiegu klimatyzacji już nie ma.. Na wydruku widnieje, że weszło ponad 700g czynnika a z nawiewu leci powietrze około 13*C na LOW, wentylatory od klimy się załączają, podczas testów w Polskim Vagu słychać zazębianie sprężarki i otwieranie, zamykanie klap. Mechanik, który to robił załamał ręce, nie wie co dokładnie może być przyczyną, twierdzi, że sprężarka już nie domaga i jest do wymiany. Co najlepsze po około tygodniu po ozonowaniu zaczęło strasznie śmierdzieć z nawiewów, odświeżyłem to pianką PLAK i jest ok. Pogrzebałem w VAGU i otrzymałem błąd:
01582 - Signal for Coolant Temperature
30-00 - Open or Short to B+

Czujnik temp płynu jest wymieniony na nowy, ale dalej to samo, poczytałem, że może chodzić o czujnik temp zewnętrznej w zderzaku- podłączyłem nowy, skasowałem błąd ale niestety nadal to samo. Czy warto wierzyć "specjaliście" na temat, którego nie mam jeszcze wyrobionej opini i wymienić sprężarkę na inną (używaną, regenerowaną)? Ma ktoś jakiś pomysł?

Może znalazłby się ktoś z Warszawy lub okolic i chętnie by pomógł ocenić sztangę lub użyczyć kanału do sprawdzenia IC? A teraz idę jeszcze pozmieniać przewody od podciśnień (nie dam rady zmienić tego do turbo bo nie potrafię tam dojść...
Pozdrawiam i dzięki Wam !
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
marcin_b1991
Stella
Stella
 
Posty: 8
Dołączył(a): 3 czerwca 2014, 20:57
Lokalizacja: Wwa/ Ostrów Maz
Auto: Leon
Silnik: ASV 1.9

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez GruchaARL » 4 sierpnia 2014, 15:47

Kurde faktycznie problem. Mechanik to jedna wielka pomylka. Gowno zrobil a tym bardziej gowno sprawdzil. Problem do usuniecia w pare godzin. Kolego wyciagnij turbo i wtedy bedzie wiadomo co jest do wymiany
Jak ktoś coś chce od Gruchy, to Grucha pomoże :). PW lub 606-65-93-92.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
GruchaARL
Sport
Sport
 
Posty: 635
Dołączył(a): 7 sierpnia 2005, 20:22
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski
Auto: VW Golf IV TDI
Silnik: CBZB 1.2

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez tatian » 4 sierpnia 2014, 16:02

Masz w Warszawie tu z forum Marcina TDI do niego się zgłoś.

pisane z kanapy w dużym pokoju za pomocą tik-taka
Obrazek
Był Seat Ibiza 1.2 (64 KM)
Był Seat Leon 1.9 TDI (110 KM)
Był Seat Leon 1.8 TSI (160 KM)
Był VW Golf MK VII 2.0 TDI (150 KM)
Był VW Golf 7.5 GTI (245 KM)
Jest Renault Clio IV 0.9 TCe (90KM)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
tatian
Cupra
Cupra
 
Posty: 4117
Dołączył(a): 27 października 2007, 22:57
Region: kujawsko-pomorskie
Auto: Renault Clio IV
Silnik: inny

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez marcin_b1991 » 4 sierpnia 2014, 20:22

Czyli obstawiacie, że turbo? Po objawach czy logi tak powiadają?
Macie kogoś rzetelnego i nie zdzierającego z moich okolic?
Ja jeszcze coś w stanie jestem zrobić?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
marcin_b1991
Stella
Stella
 
Posty: 8
Dołączył(a): 3 czerwca 2014, 20:57
Lokalizacja: Wwa/ Ostrów Maz
Auto: Leon
Silnik: ASV 1.9

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez GruchaARL » 5 sierpnia 2014, 08:12

No przecież masz wyżej napisane do kogo masz się udać :)
Jak ktoś coś chce od Gruchy, to Grucha pomoże :). PW lub 606-65-93-92.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
GruchaARL
Sport
Sport
 
Posty: 635
Dołączył(a): 7 sierpnia 2005, 20:22
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski
Auto: VW Golf IV TDI
Silnik: CBZB 1.2

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez marcin_b1991 » 5 sierpnia 2014, 12:07

Dzięki, teraz tylko czekam na odp Marcina :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
marcin_b1991
Stella
Stella
 
Posty: 8
Dołączył(a): 3 czerwca 2014, 20:57
Lokalizacja: Wwa/ Ostrów Maz
Auto: Leon
Silnik: ASV 1.9

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez Maras2003 » 5 sierpnia 2014, 17:24

N18 nie ma takiego przepływu co N75, zamiana służy tylko sprawdzeniu czy N75 się nie przywiesza - proponowałbym zamienić N75 od innego samochodu na próbę.

Turbo nie pompuje - jakby geometria stała, albo gruszka w ogóle nie zasysała.

Masz dostęp do kanału? VNT można dość łatwo sprawdzić (nawet bez kanału, ale z może jest prościej ;) ), wystarczy odkręcić gruszkę od mocowania w kształcie litery L i spuścić ją na dół (nie wyleci do końca, ale powinna opaść prawie że całymi gwintami do śrubek. Zaznaczone na foto "10mm x2")
http://obrazki.elektroda.pl/8919093800_1314077449.jpg
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Maras2003
TopSport
TopSport
 
Posty: 1059
Dołączył(a): 11 listopada 2012, 13:40
Auto: Leon Sport
Silnik: ASV 1.9

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez marcin_b1991 » 5 sierpnia 2014, 20:30

Czyli przy N18 będzie kiepski dół? Niestety nie mam innego N75 ;/
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
marcin_b1991
Stella
Stella
 
Posty: 8
Dołączył(a): 3 czerwca 2014, 20:57
Lokalizacja: Wwa/ Ostrów Maz
Auto: Leon
Silnik: ASV 1.9

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez Marcin_TDI » 5 sierpnia 2014, 20:38

nie poczujesz roznicy na n 18. u ciebie jest inny problem. vnt nie ma zadnej reakcji.
http://WWW.SERCE-HELI.PL - zbieramy pieniążki na operację serduszka dla mojej Córki
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Marcin_TDI
Cupra R
Cupra R
 
Posty: 5546
Dołączył(a): 14 czerwca 2005, 21:52
Lokalizacja: Warszawa - Ząbki
Auto: pozyczone

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez Maras2003 » 5 sierpnia 2014, 23:12

Zgodzę się z Marcin_TDI, u Ciebie nie chodzi geometria, a zdanie o N18 i N75 pisałem przed zerknięciem w logi :) W nich faktycznie nie powinno być różnicy czy mamy N75 czy N18.
Ale być może będzie widoczna przy gwałtownym dodawaniu gazu gdy mamy > 2k rpm.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Maras2003
TopSport
TopSport
 
Posty: 1059
Dołączył(a): 11 listopada 2012, 13:40
Auto: Leon Sport
Silnik: ASV 1.9

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez Marcin_TDI » 5 sierpnia 2014, 23:48

dla zwykłego użytkownika (przepraszam za określenie) różnica będzie nie do wykrycia. kiedys puścilem klienta za jego zgodą na zaworku od jakiegos mercedesa bo taki mi leżał na półce i powiedział że zostaje bo tak dobrze jeździ. coś kolega przeoczył przy swojej diagnozie własnej dlatego zapraszam jakby co, na pewno pomożemy.
http://WWW.SERCE-HELI.PL - zbieramy pieniążki na operację serduszka dla mojej Córki
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Marcin_TDI
Cupra R
Cupra R
 
Posty: 5546
Dołączył(a): 14 czerwca 2005, 21:52
Lokalizacja: Warszawa - Ząbki
Auto: pozyczone

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez marcin_b1991 » 10 sierpnia 2014, 13:41

Problem rozwiązany dzięki Marcinowi. Winna okazała się gruszka i syf w turbo.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
marcin_b1991
Stella
Stella
 
Posty: 8
Dołączył(a): 3 czerwca 2014, 20:57
Lokalizacja: Wwa/ Ostrów Maz
Auto: Leon
Silnik: ASV 1.9

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez Marcinxxx » 10 sierpnia 2014, 13:51

Czy to możliwe że po wyczyszczeniu geometri auto wiecej pali ?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Marcinxxx
Sport
Sport
 
Posty: 358
Dołączył(a): 28 maja 2011, 19:38
Lokalizacja: Sosnowiec
Auto: Seat Leon Sport
Silnik: ASV 1.9

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez Maras2003 » 11 sierpnia 2014, 17:22

Raczej nie powinno mieć to wpływu, ale z mniejszym doładowaniem komputer daje mniejszą dawkę paliwa.
Jakie masz spalanie i w jakim cyklu ? Ja mam ASV + chip + 216, nie przekraczam 7/100, lubię dusić, a wtryski jeszcze nie zgrane z programem i leją za dużo.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Maras2003
TopSport
TopSport
 
Posty: 1059
Dołączył(a): 11 listopada 2012, 13:40
Auto: Leon Sport
Silnik: ASV 1.9

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez Marcinxxx » 12 sierpnia 2014, 09:42

Akurat nie chodzi o mnie ja w miescie do 7 dochodze na trasie bez problemow 4,5. ASV po czipie wykres w wykresach
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Marcinxxx
Sport
Sport
 
Posty: 358
Dołączył(a): 28 maja 2011, 19:38
Lokalizacja: Sosnowiec
Auto: Seat Leon Sport
Silnik: ASV 1.9

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez rah606 » 23 października 2014, 19:25

Panowie, mam możliwość zrobienia logów Texą. Nie wiem jednak które parametry logować.
Nie da się tam wpisywać bloków, trzeba wybierać ręcznie z dostępnych opcji.
Do wyboru mam następujące rzeczy:

http://i58.tinypic.com/t0g31v.jpg
http://i57.tinypic.com/2enqd0o.jpg
http://i59.tinypic.com/bfjfro.jpg

Nie wiem czy ktoś kiedyś robił tym logi, jeżeli nie to będę pierwszy w takim razie.
Liczę na wasze podpowiedzi.
Zobacz Profil
rah606
Stella +
Stella +
 
Posty: 85
Dołączył(a): 16 lipca 2014, 16:27
Auto: LEON SPORT
Silnik: ASV 1.9

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez Maras2003 » 23 października 2014, 21:57

Moim zdaniem co najmniej: masa powietrza zmierzona i docelowa, ciśnienie doładowania zmierzone i docelowe, fajnie jakby były też regulacja ciśnienia doładowania i obroty ;)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Maras2003
TopSport
TopSport
 
Posty: 1059
Dołączył(a): 11 listopada 2012, 13:40
Auto: Leon Sport
Silnik: ASV 1.9

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez rah606 » 24 października 2014, 08:56

Dzięki, jeżeli ktoś ma jeszcze propozycje - proszę pisać. Postaram się w poniedziałek zrobić logi.
Zobacz Profil
rah606
Stella +
Stella +
 
Posty: 85
Dołączył(a): 16 lipca 2014, 16:27
Auto: LEON SPORT
Silnik: ASV 1.9

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez Marcin_TDI » 24 października 2014, 11:02

napisz co sie dzieje z autem a co za tym idzie czemu chcesz logowac to latwiej podpowiedziec co powinienes zmierzyc
http://WWW.SERCE-HELI.PL - zbieramy pieniążki na operację serduszka dla mojej Córki
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Marcin_TDI
Cupra R
Cupra R
 
Posty: 5546
Dołączył(a): 14 czerwca 2005, 21:52
Lokalizacja: Warszawa - Ząbki
Auto: pozyczone

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez rah606 » 24 października 2014, 16:06

2 strony poprzednio coś tam skrobałem. Przy pierwszym odpaleniu, po nocy np. Łapie notlafua na 4 biegu powyżej 2500 rpm, 8 na 10 razy. Jak jest "dogrzany" i już raz w trakcie podróży złapał, to po ponownym odpaleniu już nie łapie. Po kolejnej nocy jednak znów to samo. Czujniki wymienione, ciągle błąd 17965. Szczelność wszędzie jest, nawet wężyki wymieniałem.
Co jest ciekawe - jak czwórkę zakręce poniżej tego zakresu to na piątce baaardzo rzadko złapie, idzie do ponad 3k rpm. Może ze 2 razy mi się zdarzyło żeby złapał błąd.
Zobacz Profil
rah606
Stella +
Stella +
 
Posty: 85
Dołączył(a): 16 lipca 2014, 16:27
Auto: LEON SPORT
Silnik: ASV 1.9

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez Maras2003 » 24 października 2014, 18:03

Może gruszka zawalona syfem i nie nadąża odbijać ?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Maras2003
TopSport
TopSport
 
Posty: 1059
Dołączył(a): 11 listopada 2012, 13:40
Auto: Leon Sport
Silnik: ASV 1.9

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez Marcin_TDI » 24 października 2014, 20:41

tak bedzie jak piszesz. jesli vacum pompa daje dobre podcisnienie to musi byc wina po stronie turbo ew gruszki. w 70% przypadkow raczej turbo. a u ciebie jest tak ze sie zagrzeje i nitlauf. to potwierdza diagnoze vnt gdyz metal pod wplymem duzej temperatury sie rozszerza i zmienna geometria wtedy sie zaczyna zacinac. standard. zeby juz zjadlem na czyszczeniu tych sprezarek
http://WWW.SERCE-HELI.PL - zbieramy pieniążki na operację serduszka dla mojej Córki
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Marcin_TDI
Cupra R
Cupra R
 
Posty: 5546
Dołączył(a): 14 czerwca 2005, 21:52
Lokalizacja: Warszawa - Ząbki
Auto: pozyczone

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez tracer1 » 24 października 2014, 21:32

Święta racja :-)
Zobacz Profil
tracer1
Stella +
Stella +
 
Posty: 85
Dołączył(a): 18 lutego 2008, 23:27
Lokalizacja: rybnik
Auto: Audi A3
Silnik: BWA 2.0

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez rah606 » 28 października 2014, 21:30

Panowie, oto moje logi - w dość nietypowej formie.
Jutro wrzucę dokładne wartości, ale z wykresów wnioskuje, że coś nie tak z ciśnieniem turbo i masą powietrza.
Proszę o wypowiedź specjalistów. Statyczne robione przez minutę na biegu jałowym, silnik 90stopni, dynamiczne - 3 bieg, 1200 rpm, pedał w podłogę i do 4500 obrotów.

http://i58.tinypic.com/1ouexh.png
http://i58.tinypic.com/imtcux.jpg

Niestety Texa nie pozwala na eksport do PDF/CSV/XLS. Wykresy są dostępne szczegółowo tylko z poziomu programu. Dlatego muszę spisać po kolei każe 0,5 sekundy do XLS i dopiero wam dostarczyć tutaj.
Zobacz Profil
rah606
Stella +
Stella +
 
Posty: 85
Dołączył(a): 16 lipca 2014, 16:27
Auto: LEON SPORT
Silnik: ASV 1.9

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez Marcin_TDI » 29 października 2014, 04:22

slabo sie to czyta ale cos ci przeplywka tnie
http://WWW.SERCE-HELI.PL - zbieramy pieniążki na operację serduszka dla mojej Córki
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Marcin_TDI
Cupra R
Cupra R
 
Posty: 5546
Dołączył(a): 14 czerwca 2005, 21:52
Lokalizacja: Warszawa - Ząbki
Auto: pozyczone

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez rah606 » 29 października 2014, 17:34

@Marcin_TDI - dziękuje za mega szybki odzew.
Szczegółowe wartości dostępne w temacie:

http://leonclub.pl/forum/viewtopic.php?f=92&t=47805#p568225

Nie chciałem tutaj śmiecić.
Zobacz Profil
rah606
Stella +
Stella +
 
Posty: 85
Dołączył(a): 16 lipca 2014, 16:27
Auto: LEON SPORT
Silnik: ASV 1.9

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez ogoniasty » 2 grudnia 2014, 13:17

W moim Leonie zauważyłem notlaufa, zna ktoś może jakiegoś ogarniętego mechanika od tdi na Śląsku?
Zobacz Profil
ogoniasty
Stella
Stella
 
Posty: 29
Dołączył(a): 28 listopada 2014, 16:51
Auto: Seat Leon
Silnik: ASV 1.9

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Leon 1 - Techniczne Diesel

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość