Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

ARL wyraźny świst, pęknięty wąż IC

Wszystko co dotyczy silnika, przeniesienia napędu, modyfikacji, ...

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

ARL wyraźny świst, pęknięty wąż IC

Postprzez juseg1989 » 3 maja 2013, 18:54

Witam! Mam taką przypadłość (a może i przypadłości) w moim ARL-u. Otóż już dłuższy czas temu ni z tego ni z owego (bez żadnego bum, jak tutaj w kilku wątkach wyczytałem) zaczął się wydobywać z okolic schowka dziwny dosyć wyraźny świst przy przyspieszaniu i przekraczaniu okolo 1800 obrotów. Z początku nie miałem czasu się tym zająć, później pojawiła się kontrolka "diagnostyka silnika" ale i tak troche na tym musiałem pojeździć. Ostatnio poczytałem trochę (bo mechanik ze mnie raczej amator) na forum co to może być i wyszło, że prawdopodobnie jakaś nieszczelność. Dodam też, że ostatnio świst był dużo większy i zaczęły się pojawiać kłęby czarnego dymu za moim leonem. Aha i jeszcze oczywiście spadek mocy, choć nie jakiś bardzo drastyczny, żebym nie mógł w ogóle ujechać, ale jednak różnica jest odczuwalna. No więc użyłem podnośnika, walnąłem się pod auto i nic szukać nie musiałem, bo odrazu widać było że jest dziura w wężu wychodzącym od IC. Nie zastanawiając się długo zaopatrzyłem się w takowy wąż na allegro. wąż nr 1J0 145 834 AA.
Ale przy okazji zaopatrzyłem się na tymże serwisie aukcyjnym w kabel do diagnostyki i postanowiłem zobaczyć sam, co się w tym komputerze dzieje ;) Jako, że tak jak wspomniałem wcześniej mechanikiem nie jestem, chwilę zajęło mi jako takie zaznajomienie się z tym sprzętem, ale myślę, że powoli będzie lepiej ;) Po pierwsze sprawdziłem błędy i ku mojemu zaskoczeniu wyskoczyły dwa:
17664 - Engine Coolant Temp Sensor (G62): Open or Short to Plus
P1256 - 35-10 - - - Intermittent
17057 - Cylinder 3 Glow Plug Circuit (Q12) Electrical Fault
P0673 - 35-10 - - - Intermittent
czyli najwidoczniej nie tylko pęknięty wąż przeszkadza Leonowi, bo chyba ten wąż nie ma wpływu na te błędy?
Później idąc "za ciosem" postanowiłem auto zlogować.
Było to moje pierwsze logowanie więc nie zabijcie mnie jeśli coś będzie źle:
Basic Settings (na rozgrzanym silniku):
Log (11 - 000)
Log (13 - 003)
Log (14 - 011)
004 się w PD podobno nie loguje
Statyczne:
Log (10 - 000,001,003)
Log (12 - 004,007,013)
Log (15 - 010,018,023)
Dynamiczne: (logowane pojedynczo, z 011 miałem chwilowy problem, ale jak przewinie do końca tabelki to jest dobrze (chyba) zlogowane)
Log (7 - 000)
Log (9 - 001)
Log (6 - 003)
Log (8 - 004)
Log (5 - 008)
Log (4 - 010)
Log (3 - 011,011,011)
Jak by ktoś był tak miły i mi odczytał wszystko co się z tego odczytać da i czy te wszystkie "uszczerbki na zdrowiu" leona mogą być włąśnie związane z tym pękniętym wężem i gdzie to w tych logach będzie widać?
Dodatkowo po logowaniu i sprawdzeniu jeszcze raz błędów wyskoczył mi kolejny:
16485 - Mass Air Flow Sensor (G70): Implausible Signal
P0101 - 35-00 - -
czyli z tego co się zorientowałem przepływka, czy ten błąd też może wynikać z tego pękniętego węża czy jednak muszę się rozglądać powoli za nową?
No i tak na zakończenie dodam, że jeśli pogoda dopisze to planuję jutro tego węża wymienić i mam nadzieję, że Leon odzyska siły witalne ;)
wtedy może też bym zrobił logi i zobaczył co się poprawiło, ale to jutro (mam nadzieję).
Pozdrawiam.
Zobacz Profil
juseg1989
Stella
Stella
 
Posty: 7
Dołączył(a): 18 czerwca 2011, 12:05
Lokalizacja: Kamyk/Łapanów KBC
Auto: Leon ARL
Silnik: ARL 1.9

Reklama

Re: ARL wyraźny świst, pęknięty wąż IC

Postprzez kobzyr » 3 maja 2013, 19:19

No cóż dziurę w turbo->intercoler->kolektor ssący widać. Zawór N75 próbuje podnieść doładowanie, wysterowanie nie sięga nawet 60% a powinno być w okolicach 70% na 4000rpm, przepływ na przepływomierzu jest duży. Długo nie zwlekaj z tym!!! bo przy tej usterce turbo dostaję swoje, musi się kręcić szybciej by łapać zadane ciśnienie a geometria nie pracuje w pełnym zakresie. Rozrząd jest do przestawienia i jest luźny albo napinacz pada. Jak długo grzałeś auto do grupy 007? chyba termostat się późno otwiera... Co do błędów sprawdź czy nie wracają.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
kobzyr
TopSport
TopSport
 
Posty: 1162
Dołączył(a): 3 lipca 2011, 18:33
Lokalizacja: Małopolska
Auto: Leon
Silnik: ARL 1.9

Re: ARL wyraźny świst, pęknięty wąż IC

Postprzez juseg1989 » 3 maja 2013, 19:22

No już i tak dość długo zwlekałem :/ ale tak jak pisałem jutro myślę to wymienić.
A po czym widać, że rozrząd do przestawienia?
No auto było dość dobrze nagrzane, najpierw chodziło na wolnych obrotach z 20 minut, a później jeszcze jeździłem nim z 15km gdzie już na budziku było 90st. a dopiero pozniej robilem logi.
to błedy sprawdze jutro już po wymianie.
Zobacz Profil
juseg1989
Stella
Stella
 
Posty: 7
Dołączył(a): 18 czerwca 2011, 12:05
Lokalizacja: Kamyk/Łapanów KBC
Auto: Leon ARL
Silnik: ARL 1.9

Re: ARL wyraźny świst, pęknięty wąż IC

Postprzez kobzyr » 3 maja 2013, 19:36

juseg1989 napisał(a):A po czym widać, że rozrząd do przestawienia?
grupa 004 ostatnia kolumna, powinieneś mieć 0 na zimnym motorze. W dynamicznych za bardzo wskakuje na plus.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
kobzyr
TopSport
TopSport
 
Posty: 1162
Dołączył(a): 3 lipca 2011, 18:33
Lokalizacja: Małopolska
Auto: Leon
Silnik: ARL 1.9

Re: ARL wyraźny świst, pęknięty wąż IC

Postprzez juseg1989 » 3 maja 2013, 19:42

ale wszystkie logi robione na gorącym motorze! czy to coś zmienia w tej kwestii? czy niewiele i ten przestawiony rozrząd jest pewny?
Zobacz Profil
juseg1989
Stella
Stella
 
Posty: 7
Dołączył(a): 18 czerwca 2011, 12:05
Lokalizacja: Kamyk/Łapanów KBC
Auto: Leon ARL
Silnik: ARL 1.9

Re: ARL wyraźny świst, pęknięty wąż IC

Postprzez kobzyr » 3 maja 2013, 20:00

juseg1989 napisał(a):ale wszystkie logi robione na gorącym motorze! czy to coś zmienia w tej kwestii? czy niewiele i ten przestawiony rozrząd jest pewny?
wiem że na gorącym, i na zimnym będzie podchodził w okolice 1,7. Jeśli chcesz to sprawdź po długim postoju np (po nocy).
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
kobzyr
TopSport
TopSport
 
Posty: 1162
Dołączył(a): 3 lipca 2011, 18:33
Lokalizacja: Małopolska
Auto: Leon
Silnik: ARL 1.9

Re: ARL wyraźny świst, pęknięty wąż IC

Postprzez juseg1989 » 4 maja 2013, 15:49

aha ok już rozumiem :) to jutro się pobawie z Leonem, i wężem, i vagiem - i postaram się wieczorkiem zamieścić wnioski z tych zabaw ;)
Jak narazie to serdeczne dzieki. Pozdro :)

-- 4 maja 2013, o 16:49 --

Witam! Jak mówiłem, tak zrobiłem. Wąż wymieniony - Leonowi zdecydowanie się poprawiło :)
kobzyr napisał(a):
juseg1989 napisał(a):ale wszystkie logi robione na gorącym motorze! czy to coś zmienia w tej kwestii? czy niewiele i ten przestawiony rozrząd jest pewny?
wiem że na gorącym, i na zimnym będzie podchodził w okolice 1,7. Jeśli chcesz to sprawdź po długim postoju np (po nocy).

sprawdziłem.. rzeczywiście wahania były między 1.1 a 1.6 i tutaj moje pytanie czy takie przestawienie rozrządu ma duży wpływ na pracę silnika? Bo tak na pierwszy rzut oka nie widać żeby mu coś dolegało? (przepraszam jeśli głupie pytanie, ale tak jak pisałem ze mnie mechanik amator).
Później wymieniłem wąż i tutaj mam małą przestrogę, bo już czytałem, że niektórzy takie praktyki stosują, że wkręcają wkręta na łączeniu rur. Otóż u mnie właśnie tak było zrobione i najprawdopodobniej właśnie ta dziurka była przyczyną pęknięcia węża, bo pęknięcie idzie po skosie pod ten metalowy łacznik idealnie w kierunku tej dziurki, więc jak na moje oko przyczyna ewidentna. Ja oczywiście nic nie wkręcałem i mam nadzieję, że się to będzie jakoś trzymać ;)
Później autko zagrzałem i porobiłem logi:
BS:
Log (22 - 000)
Log (17 - 003)
Log (20 - 011)
statyczne:
Log (18 - 000,001,003)
Log (16 - 004,007,013)
Log (21 - 010,018,023)
dynamiczne:
Log (23 - 001)
Log (24 - 010)
Log (25 - 003)
Log (26 - 000)
Log (27 - 008)
Log (28 - 011)
Log (29 - 004)
kobzyr napisał(a):No cóż dziurę w turbo->intercoler->kolektor ssący widać. Zawór N75 próbuje podnieść doładowanie, wysterowanie nie sięga nawet 60% a powinno być w okolicach 70% na 4000rpm, przepływ na przepływomierzu jest duży.

Teraz jest już chyba dużo lepiej? Wszystkich wartości nie znam, ale już widze, że wysterowanie dochodzi do 72% czyli to jest OK :) jak z resztą?
kobzyr napisał(a):Co do błędów sprawdź czy nie wracają.

Błędy sprawdzałem i nic się nie pojawiło.. czyli co? mogły być one spowodowane tym wężem czy nie ma się co podniecać i musze poczekać dłuższy czas czy nie wrócą??
Zobacz Profil
juseg1989
Stella
Stella
 
Posty: 7
Dołączył(a): 18 czerwca 2011, 12:05
Lokalizacja: Kamyk/Łapanów KBC
Auto: Leon ARL
Silnik: ARL 1.9

Re: ARL wyraźny świst, pęknięty wąż IC

Postprzez kobzyr » 4 maja 2013, 16:43

Zostaje Ci jeszcze ustawić rozrząd i sprawdzić napięcie paska rozrządu. Kiedy rozrząd wymieniałeś? . Sprawdź (zaloguj) jeszcze na zimnym nie zapalonym motorze i następnie nagrzanym grupy 007 z 01-Emgine i 003 z 17-Instruments. Albo to wina czujnika G2/G62 (w co raczej wątpię) albo termostat jest do wymiany. Co do reszty to czy na zimnym silniku obroty nie falują? Bo odchyłka na 4 a później 2 garnku już trochę zaczyna się wyższa robić. Jeśli chcesz to zaloguj od zimnego motoru (po długim postoju np po nocy) od przekręcenia kluczyka grupy 001/013/023. Zobaczymy jak to faktycznie wygląda przy rozruchu i nagrzewaniu silnika. Pozdro
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
kobzyr
TopSport
TopSport
 
Posty: 1162
Dołączył(a): 3 lipca 2011, 18:33
Lokalizacja: Małopolska
Auto: Leon
Silnik: ARL 1.9

Re: ARL wyraźny świst, pęknięty wąż IC

Postprzez juseg1989 » 4 maja 2013, 17:20

kobzyr napisał(a):Kiedy rozrząd wymieniałeś?

Rozrząd wymieniany nieco ponad 1,5 roku i ~25tys temu, w styczniu tego roku ~5tys temu wymieniany wałek z popychaczami bo je szlag trafił :/
kobzyr napisał(a):Co do reszty to czy na zimnym silniku obroty nie falują?

szczerze to raz jakiś tam czas temu się spotkałem z tym że chwilkę zafalowały, ale to był jeden jedyny raz, tak ogólnie to nie.
To zloguje wszystko co tam trzeba tylko że dopiero w poniedziałek, bo jutro nie dam rady.
Jak zrobie to się będe przypominał :). Pozdro.
Zobacz Profil
juseg1989
Stella
Stella
 
Posty: 7
Dołączył(a): 18 czerwca 2011, 12:05
Lokalizacja: Kamyk/Łapanów KBC
Auto: Leon ARL
Silnik: ARL 1.9

Re: ARL wyraźny świst, pęknięty wąż IC

Postprzez turbo » 5 maja 2013, 10:53

Podłącze się do tematu. W moim ASV słychać syczenie z prawej strony. Sądzę, że wysunął się lekko wąż. I tu mam pytanie: jak zdjąć tą metalową opaskę, żeby jej nie uszkodzić? Czy to jest jednorazówka i czy można jakąś inną założyć?

Chodzi mi oczywiście o tą opaskę w kształcie druta tak jak tu:
http://allegro.pl/waz-rura-1-9-tdi-ajm- ... 20297.html
Zobacz Profil
turbo
Stella
Stella
 
Posty: 2
Dołączył(a): 5 maja 2013, 10:41
Auto: Leon
Silnik: ASV 1.9

Re: ARL wyraźny świst, pęknięty wąż IC

Postprzez darq12 » 5 maja 2013, 11:32

Ja to łapałem kombinerkami które szeroko się otwierały, to nie jest jednorazowe możesz spokojnie tą samą opaskę założyć później, lub jakimiś szczypcami ścisnąć czymkolwiek co da rade to złapać. Najlepiej ścisnąć trzymać, wsunąć rurę ustawić tą opaskę trzymając ja cały czas i póxniej powoli puszczać.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
darq12
Sport
Sport
 
Posty: 862
Dołączył(a): 12 maja 2010, 19:50
Lokalizacja: Wielkopolska
Auto: Leon 1.9TDI
Silnik: AHF 1.9

Re: ARL wyraźny świst, pęknięty wąż IC

Postprzez juseg1989 » 6 maja 2013, 12:57

kobzyr napisał(a):Sprawdź (zaloguj) jeszcze na zimnym nie zapalonym motorze i następnie nagrzanym grupy 007 z 01-Emgine i 003 z 17-Instruments.

Log (31 - 007,007)
Log (32 - 003,003)
kobzyr napisał(a):Jeśli chcesz to zaloguj od zimnego motoru (po długim postoju np po nocy) od przekręcenia kluczyka grupy 001/013/023. Zobaczymy jak to faktycznie wygląda przy rozruchu i nagrzewaniu silnika.

Log (33 - 001,013,023)
No i jak to według Ciebie wygląda? Jest się czym martwić?
Zobacz Profil
juseg1989
Stella
Stella
 
Posty: 7
Dołączył(a): 18 czerwca 2011, 12:05
Lokalizacja: Kamyk/Łapanów KBC
Auto: Leon ARL
Silnik: ARL 1.9

Re: ARL wyraźny świst, pęknięty wąż IC

Postprzez kobzyr » 6 maja 2013, 14:07

juseg1989 napisał(a):Log (31 - 007,007)
Log (32 - 003,003)
no grzeje się za bardzo, czujnik G2/G62 sprawny.

juseg1989 napisał(a):Log (33 - 001,013,023)
No i jak to według Ciebie wygląda? Jest się czym martwić?
a jednak dawki wyglądają ok.

Pozdro
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
kobzyr
TopSport
TopSport
 
Posty: 1162
Dołączył(a): 3 lipca 2011, 18:33
Lokalizacja: Małopolska
Auto: Leon
Silnik: ARL 1.9

Re: ARL wyraźny świst, pęknięty wąż IC

Postprzez juseg1989 » 6 maja 2013, 19:05

kobzyr napisał(a):a jednak dawki wyglądają ok.

cieszy mnie to bardzo :)
kobzyr napisał(a):no grzeje się za bardzo, czujnik G2/G62 sprawny.

czyli rozumiem, że termostat do wymiany.
No i jeszcze ten rozrząd ustawić i maszyna jak (prawie) nowa :P:P:P
Dzieki serdeczne kolego za pomoc i cenne wskazówki ;)
Jestem Twoim dłużnikiem ;) Pozdro
Zobacz Profil
juseg1989
Stella
Stella
 
Posty: 7
Dołączył(a): 18 czerwca 2011, 12:05
Lokalizacja: Kamyk/Łapanów KBC
Auto: Leon ARL
Silnik: ARL 1.9

Re: ARL wyraźny świst, pęknięty wąż IC

Postprzez Doniek » 13 czerwca 2013, 21:26

juseg1989 jak ten swist brzmiał :?: :mrgreen: od ostatniej soboty słysze dziwny odgłos jakby cos sie zassysało przy przyśpieszeniu tak ok 1800 obr. i zachodze w głowe co to może być, a nie mam z kim logow zrobic :/
Obrazek
Zobacz Profil
Doniek
Stella +
Stella +
 
Posty: 44
Dołączył(a): 11 marca 2012, 12:37
Auto: Leon TS
Silnik: ARL 1.9

Re: ARL wyraźny świst, pęknięty wąż IC

Postprzez Krasza » 3 czerwca 2014, 17:27

Odkopię temat. Wczoraj wracając do domu w trasie podczas wyprzedzania usłyszałem głośny świst turbiny. Bardzo mnie to zaniepokoiło. Miałem wrażenie, że turbo siedzi na fotelu pasażera... Mocy nie ubyło, tylko było głośno.

Byłem u znajomego mechanika i od razu powiedział że nieszczelność w dolocie. No to nie czekałem ani chwili, pojechałem na kanał. Rzeczywiście mam dziurę w wężu (pierwszy od strony zimnej- pomarańczowy lub czerwony jak kto woli).

Co dalej, dziś już wszystko było pozamykane. Oryginał prawdopodobnie kosztuje 650zł i ma numer 1J0145822E. Co mnie zadziwiło mój wąż(rura) ma numer z końcówką F. Czy to coś zmienia ? Gdzie szukać tego w lepszej cenie. Występują jakieś zamienniki ?

http://allegro.pl/audi-golf-leon-octavi ... 81929.html - Co myślicie o tym zamienniku ? Widzę, że końcówka tutaj jest troche inna (mocowanie). Doradźcie coś.
http://allegro.pl/waz-turbiny-seat-vw-a ... 32723.html - ORI
Zobacz Profil
Krasza
Stella +
Stella +
 
Posty: 78
Dołączył(a): 28 lutego 2014, 13:56
Auto: leon
Silnik: ARL 1.9

Re: ARL wyraźny świst, pęknięty wąż IC

Postprzez Leonidas ARL » 3 czerwca 2014, 19:15

szukaj na szrocie.
Zobacz Profil
Leonidas ARL
Zbanowany
 
Posty: 655
Dołączył(a): 9 września 2013, 19:00
Auto: Seat Leon ARL
Silnik: ARL 1.9

Re: ARL wyraźny świst, pęknięty wąż IC

Postprzez Krasza » 3 czerwca 2014, 19:20

Wątpię, że na okolicznych szrotach będą mieć ASZ/ARL i to w typie leona/golfa.
Można na allegro zamówić używkę - najtańsza na allegro teraz to 200zł. A znając życie zaraz będzie to samo...

Tak to wygląda :
Obrazek
Zobacz Profil
Krasza
Stella +
Stella +
 
Posty: 78
Dołączył(a): 28 lutego 2014, 13:56
Auto: leon
Silnik: ARL 1.9

Re: ARL wyraźny świst, pęknięty wąż IC

Postprzez Leonidas ARL » 3 czerwca 2014, 19:23

jak masz zamiar dłużej jeździć autem to zapodaj nową. Na szrocie możesz znaleźć w dobrym stanie od jakiegoś dawcy np.anglik.
Zobacz Profil
Leonidas ARL
Zbanowany
 
Posty: 655
Dołączył(a): 9 września 2013, 19:00
Auto: Seat Leon ARL
Silnik: ARL 1.9

Re: ARL wyraźny świst, pęknięty wąż IC

Postprzez Krasza » 3 czerwca 2014, 19:31

Opcja używki raczej odpada. Nie pochodzi to długo. Znalazłem nawet takich co to kleją... Tylko pogratulować im fantazji.

Czy ktoś z forum kupował ten zamiennik za 120zł pasujący do arl/asz lub jeszcze inny ?
Zobacz Profil
Krasza
Stella +
Stella +
 
Posty: 78
Dołączył(a): 28 lutego 2014, 13:56
Auto: leon
Silnik: ARL 1.9

Re: ARL wyraźny świst, pęknięty wąż IC

Postprzez Leonidas ARL » 3 czerwca 2014, 19:35

cztery razy tańszy zamiennik będzie gorszym szajsem niż ori używka. Decyzja należy do Ciebie.
Zobacz Profil
Leonidas ARL
Zbanowany
 
Posty: 655
Dołączył(a): 9 września 2013, 19:00
Auto: Seat Leon ARL
Silnik: ARL 1.9

Re: ARL wyraźny świst, pęknięty wąż IC

Postprzez Krasza » 3 czerwca 2014, 19:37

Tak myślisz ?
W czym ma być gorszy skoro jest szczelny, ma takie same wymiary - tak samo będzie trzymać ciśnienie. Bo jaka jest jego (węża) inne zadanie ?
Zobacz Profil
Krasza
Stella +
Stella +
 
Posty: 78
Dołączył(a): 28 lutego 2014, 13:56
Auto: leon
Silnik: ARL 1.9

Re: ARL wyraźny świst, pęknięty wąż IC

Postprzez GangstaMarc » 3 czerwca 2014, 19:44

Również uważam, że lepsza używka niż chiński zamiennik.
Rozumiem jakby te węże padały na okrągło, ale raz na ruski rok komuś pęknie. Kupisz nowy za 6 stów, a parę cm dalej będziesz miał i tak swój stary oryginalny wąż. Jak chcesz porządnie to wymień od razu wszystkie albo rób cały dolot z kwasówy :)

Krasza napisał(a):Tak myślisz ?
W czym ma być gorszy skoro jest szczelny, ma takie same wymiary - tak samo będzie trzymać ciśnienie.


...a używany też jest szczelny i ma takie same wymiary. Na pewno jest zrobiony z lepszych materiałów niż zamiennik.
:zabawa:
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
GangstaMarc
Sport
Sport
 
Posty: 610
Dołączył(a): 24 czerwca 2010, 12:56
Lokalizacja: świętokrzyskie
Auto: TopSport ARL+
Silnik: ARL 1.9

Re: ARL wyraźny świst, pęknięty wąż IC

Postprzez Leonidas ARL » 3 czerwca 2014, 19:44

Krasza napisał(a):Tak myślisz ?
W czym ma być gorszy skoro jest szczelny, ma takie same wymiary - tak samo będzie trzymać ciśnienie. Bo jaka jest jego (węża) inne zadanie ?

załóż oponę chinską a markową to się dowiesz jaka jest różnica.
Zobacz Profil
Leonidas ARL
Zbanowany
 
Posty: 655
Dołączył(a): 9 września 2013, 19:00
Auto: Seat Leon ARL
Silnik: ARL 1.9

Re: ARL wyraźny świst, pęknięty wąż IC

Postprzez Krasza » 3 czerwca 2014, 19:53

GangstaMarc napisał(a):...a używany też jest szczelny i ma takie same wymiary. Na pewno jest zrobiony z lepszych materiałów niż zamiennik.


Okej... a używana ma 10 lub więcej lat i co z tych dobrych materiałów się robi ?

Leonidas ARL napisał(a):załóż oponę chinską a markową to się dowiesz jaka jest różnica.


Ponawiam fakt... Co wolałbyś założyć 10-12 letnią markową oponę z nówkę z chin z 3 letnią gwarancją?

Nie kwestionuje tego, że ori nie jest wart 650zł, po prostu zastanawiam się nad alternatywą.
Zobacz Profil
Krasza
Stella +
Stella +
 
Posty: 78
Dołączył(a): 28 lutego 2014, 13:56
Auto: leon
Silnik: ARL 1.9

Re: ARL wyraźny świst, pęknięty wąż IC

Postprzez Leonidas ARL » 3 czerwca 2014, 19:57

To była tylko moja sugestia. Decyzja należy do Ciebie.
Zobacz Profil
Leonidas ARL
Zbanowany
 
Posty: 655
Dołączył(a): 9 września 2013, 19:00
Auto: Seat Leon ARL
Silnik: ARL 1.9

Re: ARL wyraźny świst, pęknięty wąż IC

Postprzez GangstaMarc » 3 czerwca 2014, 20:36

Po co pytasz o opinie skoro ewidentnie jesteś zdecydowany na zamiennik?
Ja polecam używkę, a co kupisz to Twoja sprawa. Reszta Twoich węży ma 10 lat i jakoś nie pęka. Ta rura musiała mieć jakąś wadę lub była uszkodzona mechanicznie. Sama z siebie by nie pękła bo nie przenosi nie wiadomo jakiego ciśnienia (prędzej by zerwało klamrę co się często zdarza). Ja stawiam na ori używkę i tyle... jaką masz pewność, że ten zamiennik pasuje idealnie i te uszczelki będą trzymały idealnie ciśnienie? Ja bym prędzej zaufał oryginałowi bo nie wierzę, że pęknie. Może wszyscy mamy zmieniać węże bo mają 10 lat i w każdej chwili mogą pęknąć? Nie rozśmieszaj mnie... Ciekawe jak ten zamiennik by wyglądał po takim czasie...
:zabawa:
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
GangstaMarc
Sport
Sport
 
Posty: 610
Dołączył(a): 24 czerwca 2010, 12:56
Lokalizacja: świętokrzyskie
Auto: TopSport ARL+
Silnik: ARL 1.9

Re: ARL wyraźny świst, pęknięty wąż IC

Postprzez Krasza » 3 czerwca 2014, 21:59

Po raz kolejny stwierdzam, że zgłaszanie się z jakimkolwiek problem na tym forum nie ma sensu. Lepiej poczytać i popisać z innymi osobami. Temat dla mnie zamknięty. Pozdrawiam

PS Jeśli ktoś twierdzi, że węże od turbo padają raz na ruski rok, to radzę zajrzeć na inne fora vw....
Zobacz Profil
Krasza
Stella +
Stella +
 
Posty: 78
Dołączył(a): 28 lutego 2014, 13:56
Auto: leon
Silnik: ARL 1.9

Re: ARL wyraźny świst, pęknięty wąż IC

Postprzez KUBAS007 » 3 czerwca 2014, 22:31

Wiec po co się zgłaszasz z tym problemem? Pytałeś o zdanie innych to każdy powiedział co by zrobił na twoim miejscu i "doradził ci" na czym podobno ci zależało.... A ty masz pretensje że praktycznie nikt nie popiera twojego wyboru.... Chcesz to kupuj zamiennik jak masz kase to kupuj oryginał....
Twój wybór twoje auto..... :wink:
Zobacz Profil
KUBAS007
Stella +
Stella +
 
Posty: 43
Dołączył(a): 4 sierpnia 2010, 20:17
Lokalizacja: Łódz
Auto: Leon 1M

Re: ARL wyraźny świst, pęknięty wąż IC

Postprzez Krasza » 5 czerwca 2014, 22:29

Totalnie się nie rozumiemy. Niczego jeszcze nie zdecydowałem, a zostalem potraktowany tak a nie inaczej za chęć informacji o zamienniku.
Pytasz po co się zglaszam - bo liczylem na jakąś rzeczowa deskusje. A dostalem marne fakty o anglikach. No i sami na siebie napedzacie bata. Jak myslicie skad sa uzywane silniki, turbiny i miedzy innymi te rury do turbo ? Potem placz bo kradna wszystko co tdi. Spojrzmy prawdzie w oczy. Przepraszam ale pisze z telefonu.

-- 5 czerwca 2014, 22:29 --

Zamówiłem nowy "używany" wąż... Zobaczcie co do mnie przyszło... Tak więc jeśli ktoś ma problem z uciekającym ciśnieniem polecam również sprawdzić mocowania. I tekst sprzedającego "niemożliwe, przecież on na tym jeździł, było sprawne".
Teraz ciekawe co ze zwrotem... Nagle Pan przestał odbierać ode mnie telefony...

Obrazek
Zobacz Profil
Krasza
Stella +
Stella +
 
Posty: 78
Dołączył(a): 28 lutego 2014, 13:56
Auto: leon
Silnik: ARL 1.9

Re: ARL wyraźny świst, pęknięty wąż IC

Postprzez QQmonzter » 6 czerwca 2014, 01:07

O, dobra podpowiedz. Jutro mam zamiar u siebie rozebrać dolot bo przy pełnym bucie też słyszę świst i dokładnie w tym momencie widać dym. Tak jak by przy wyższym ciśnieniu coś się poddawało.
Osobiście uważam, że jak kupować używkę to najlepiej szukać w okolicy i odbierać samemu.
Leon 1M 1.9 TDI+ 150/320
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
QQmonzter
Sport
Sport
 
Posty: 357
Dołączył(a): 2 września 2012, 22:22
Lokalizacja: Bytom
Auto: Leon ASV

Re: ARL wyraźny świst, pęknięty wąż IC

Postprzez markus312 » 18 czerwca 2014, 10:35

U mnie ostatnio padł prawy wąż IC o indeksie 1J0145834AA, byłem gotów kupić już nowy około 320zł ale w ostatniej chwili zauważyłem ogłoszenie na forum i dogadałem się z kolegą cadyczek - wąż śmiga aż miło :-D
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
markus312
Sport
Sport
 
Posty: 498
Dołączył(a): 2 września 2013, 09:54
Auto: Leon 1M2
Silnik: ARL 1.9

Re: ARL wyraźny świst, pęknięty wąż IC

Postprzez Krasza » 18 czerwca 2014, 12:11

Propo prawego węża - czy ktoś się orientuje jaka jest średnica oringów na tym wężu ? Czy te o średnicy 61.9mm są odpowiednie?

Średnica: 61,90 mm
Numer katalogowy: 3C0145117H

Mowa o tych - http://allegro.pl/oring-ukladu-doladowa ... 35474.html
Zobacz Profil
Krasza
Stella +
Stella +
 
Posty: 78
Dołączył(a): 28 lutego 2014, 13:56
Auto: leon
Silnik: ARL 1.9

Re: ARL wyraźny świst, pęknięty wąż IC

Postprzez Ufo » 19 czerwca 2014, 00:00

panowie również walczę z wężem od turbo może nie pękniętym ale wypadającym, co jakiś czas zdejmuje maskownice i zakładam wąż ;/ wypada z zawleczki przy połączeniu intercoller -> rura która prowadzi do kolektora ssacego macie jakieś propozycje? wymiana na nowy? nowa zawleczka? nowy oring?
-Piłeś?? Nie jedź!!
-Nie jedziesz to możesz się napić!

Moja Furmanka-> viewtopic.php?f=32&t=38119 Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Ufo
TopSport
TopSport
 
Posty: 1147
Dołączył(a): 5 czerwca 2012, 20:11
Lokalizacja: Opatów/ Kępno
Auto: Leon 1M
Silnik: ARL 1.9

Re: ARL wyraźny świst, pęknięty wąż IC

Postprzez GangstaMarc » 19 czerwca 2014, 00:51

Ufo, mi w tym samym miejscu wywaliło węża (aż urwało klamrę mocującą).
Kupiłem nową klamrę za 3zł w ASO, lekko podpiłowałem "wypustki" na wężu, aby nie były zaokrąglone i póki co spokój. ARL+ więc ładuje troszkę więcej niż seria.
:zabawa:
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
GangstaMarc
Sport
Sport
 
Posty: 610
Dołączył(a): 24 czerwca 2010, 12:56
Lokalizacja: świętokrzyskie
Auto: TopSport ARL+
Silnik: ARL 1.9

Re: ARL wyraźny świst, pęknięty wąż IC

Postprzez Leon_TS_ARL » 19 czerwca 2014, 10:29

Sprawdź jak bardzo są te zaczepy wyrobione. Zacznij od zakupu nowej klamry mocującej, zobaczysz różnicę nowa a stara wyrobiona. Możesz też zrobić tak jak pisze GangstaMarc, jeśli nie pomoże to nowy/używany w bdb stanie wąż. Klamrę mocująca i tak i tak warto nową dać, więc zacząłbym od tego.
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Leon_TS_ARL
Administrator LC Team
Administrator LC Team
 
Posty: 3664
Dołączył(a): 27 grudnia 2010, 14:43
Lokalizacja: MMz
Region: mazowieckie
Auto: Leon TS
Silnik: ARL 1.9

Re: ARL wyraźny świst, pęknięty wąż IC

Postprzez Krasza » 19 czerwca 2014, 11:13

Co do mojego oringu nikt się nie wypowie ?
Zobacz Profil
Krasza
Stella +
Stella +
 
Posty: 78
Dołączył(a): 28 lutego 2014, 13:56
Auto: leon
Silnik: ARL 1.9

Re: ARL wyraźny świst, pęknięty wąż IC

Postprzez GangstaMarc » 19 czerwca 2014, 11:39

Krasza, nie mam pojęcia, ale jak bardzo chcesz porady to najlepiej bierz suwmiarkę w łapę i zmierz... będzie 100% pewności. No chyba, że ktoś ma ETKE i sprawdzi. Ja kiedyś w ASO Kielce chciałem kupić oringi tylko na inny wąż i gościu w serwisie nie wiedział bo coś było namieszane i kazał mi zmierzyć to będzie pewne :)
:zabawa:
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
GangstaMarc
Sport
Sport
 
Posty: 610
Dołączył(a): 24 czerwca 2010, 12:56
Lokalizacja: świętokrzyskie
Auto: TopSport ARL+
Silnik: ARL 1.9

Re: ARL wyraźny świst, pęknięty wąż IC

Postprzez Kubazs » 19 czerwca 2014, 12:36

Ale to samo z siebie nie powinno wypadac,ja wymienilem ta rure o ktorej piszesz i dalej wypdalo..okazalo sie ze przy turbinie jakis zawor czy cos bylo zardzewiale i cisnienie sie tworzylo,dlatego spadala ta rura..kupilem cala bez najmniejszych problemow w salonie vw..230zl chyba wtedy dalem..i nie pytal o zadne srednice..

W dziale sprzedam jest chyba ta sama rura za 160zl,moze da rade sie dogadac,ze jesli bedzie cos nie tak to zwrocisz mu ja..
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Kubazs
Signo
Signo
 
Posty: 114
Dołączył(a): 22 czerwca 2011, 22:43
Lokalizacja: wawa
Auto: Leon
Silnik: ARL 1.9

Re: ARL wyraźny świst, pęknięty wąż IC

Postprzez markus312 » 19 czerwca 2014, 15:21

Kubazs napisał(a):
W dziale sprzedam jest chyba ta sama rura za 160zl,moze da rade sie dogadac,ze jesli bedzie cos nie tak to zwrocisz mu ja..


Już jeździ u mnie w aucie :-D

-- 19 czerwca 2014, 16:21 --

Krasza napisał(a):Propo prawego węża - czy ktoś się orientuje jaka jest średnica oringów na tym wężu ? Czy te o średnicy 61.9mm są odpowiednie?

Średnica: 61,90 mm
Numer katalogowy: 3C0145117H

Mowa o tych - http://allegro.pl/oring-ukladu-doladowa ... 35474.html


Obrazek

W ETCE nie ma oddzielnego schematu dla ARL, jest tylko jak powyżej dla ASZ i AXR. Prawy przewód (1J0145834AA) w ARLu to na rysunku pozycja 9 a lewy (1J0145834AE) pozycja 4.

- poz.8 - pierścień uszczelniający dla ARL - 3C0145117H - 16,73zł brutto (61,9mm)
- poz.8 - pierścień uszczelniający dla AXR/ASZ - 3C0145117F - 12,84zł brutto
- poz.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
markus312
Sport
Sport
 
Posty: 498
Dołączył(a): 2 września 2013, 09:54
Auto: Leon 1M2
Silnik: ARL 1.9

Re: ARL wyraźny świst, pęknięty wąż IC

Postprzez Ufo » 19 czerwca 2014, 21:47

może ktoś podać numer tej klamry dla ARL-a?
-Piłeś?? Nie jedź!!
-Nie jedziesz to możesz się napić!

Moja Furmanka-> viewtopic.php?f=32&t=38119 Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Ufo
TopSport
TopSport
 
Posty: 1147
Dołączył(a): 5 czerwca 2012, 20:11
Lokalizacja: Opatów/ Kępno
Auto: Leon 1M
Silnik: ARL 1.9

Re: ARL wyraźny świst, pęknięty wąż IC

Postprzez markus312 » 20 czerwca 2014, 13:52

Ufo napisał(a):może ktoś podać numer tej klamry dla ARL-a?


Z rysunku powyżej:

- poz. 10 - 1J0145769A - 7,61zł brutto
- poz. 5 - 1J0145769G - 3,19zł brutto
- poz. 10A - 1J0145769 - 7,61zł brutto
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
markus312
Sport
Sport
 
Posty: 498
Dołączył(a): 2 września 2013, 09:54
Auto: Leon 1M2
Silnik: ARL 1.9

Re: ARL wyraźny świst, pęknięty wąż IC

Postprzez Ufo » 8 sierpnia 2014, 17:10

i wymiana klamry i piłownaie ząbków nie pomogło znów wywala ten sam wąż i jest problem bo nawet gdy mam zapięte te złącze to rusza się ono o wiele bardziej niż inne :shock: gdzieś na forum przewinął się tekst o nitowaniu albo wkręcaniu wkrętów czy to dobry pomysł? w intecoller ma przecież plastikowe przyłącza :roll: a może do zestawu dołożyć nowy oring?
-Piłeś?? Nie jedź!!
-Nie jedziesz to możesz się napić!

Moja Furmanka-> viewtopic.php?f=32&t=38119 Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Ufo
TopSport
TopSport
 
Posty: 1147
Dołączył(a): 5 czerwca 2012, 20:11
Lokalizacja: Opatów/ Kępno
Auto: Leon 1M
Silnik: ARL 1.9

Re: Odp: ARL wyraźny świst, pęknięty wąż IC

Postprzez Picek » 9 sierpnia 2014, 18:25

U mnie urwały się ząbki przy jednej rurze, kupiłem dwa niczuki, takie jak na zdjęciu Obrazek Przyspawałem cztery nakrętki i ściągnąłem śrubami ósemkami. Trzyma bardzo dobrze.
Zobacz Profil
Picek
Stella
Stella
 
Posty: 22
Dołączył(a): 21 marca 2011, 14:07
Lokalizacja: Olsztyn
Auto: Leon TS
Silnik: ARL 1.9

Re: ARL wyraźny świst, pęknięty wąż IC

Postprzez Max_leo » 26 lutego 2015, 21:58

Powitać. Mam podobny problem także pozwoliłem się podpiąć do tematu :)

Od jakiegoś czasu mam problem z bardzo głośnym świstem, a nawet bym powiedział wyciem. Słyszalne powyżej 1800-2000 tys obr. tylko przy obciążeniu. Na jałowym wydaje mi się, że jest bez zmian. Żeby nie opisywać się jaki to dokładnie dźwięk wrzucam filmik :arrow: https://www.youtube.com/watch?v=Myl73rm5PpI

Co to może być? Nieszczelność, koniec turbiny?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Max_leo
Signo
Signo
 
Posty: 151
Dołączył(a): 14 września 2011, 15:02
Lokalizacja: Wa-wa
Auto: Leonardo
Silnik: ARL 1.9

Re: ARL wyraźny świst, pęknięty wąż IC

Postprzez [gypsymh] » 2 marca 2015, 13:13

Raczej turbo do wyciągnięcia na stół i obejrzenia. Wygląda na luz wzdłużny na wirniku.
M@r[!n LEON 1M- repels ARL+++by Kobzyr/brakes 312-256/dual Flash-Multimap/full fis/podwójne kierunki
LEON 5F CUPRA 280 2.0TFSI/DSG/BLACK PERFORMANCE/ORANGE PAKIET
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
[gypsymh]
Sport
Sport
 
Posty: 505
Dołączył(a): 24 czerwca 2013, 23:33
Lokalizacja: Małopolska
Auto: LEON 1M
Silnik: ARL 1.9

Re: ARL wyraźny świst, pęknięty wąż IC

Postprzez Max_leo » 30 marca 2015, 11:55

[gypsymh], dzięki za odpowiedź. Turbina sama się zdiagnozowała. Rozsypała się do końca. Zaczęła brać olej - Leon zaczął walić mega białe chmury.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Max_leo
Signo
Signo
 
Posty: 151
Dołączył(a): 14 września 2011, 15:02
Lokalizacja: Wa-wa
Auto: Leonardo
Silnik: ARL 1.9

Re: ARL wyraźny świst, pęknięty wąż IC

Postprzez [gypsymh] » 30 marca 2015, 18:44

No to teraz będą większe koszta. I dodatkowo cały układ dolotowy do czyszczenia. Powodzenia z naprawą.
M@r[!n LEON 1M- repels ARL+++by Kobzyr/brakes 312-256/dual Flash-Multimap/full fis/podwójne kierunki
LEON 5F CUPRA 280 2.0TFSI/DSG/BLACK PERFORMANCE/ORANGE PAKIET
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
[gypsymh]
Sport
Sport
 
Posty: 505
Dołączył(a): 24 czerwca 2013, 23:33
Lokalizacja: Małopolska
Auto: LEON 1M
Silnik: ARL 1.9

Re: ARL wyraźny świst, pęknięty wąż IC

Postprzez dreadlook » 31 marca 2015, 07:14

Wyskoczył mi wczoraj check podczas jazdy. Podłączyłem kompa i:
17057 - Cylinder 3 Glow Plug Circuit (Q12): Electrical Fault
P0673 - 35-00 - -

Skasowałem go i się nie pojawił ale niepokoi mnie to.. ma ktoś pomysł co to? Świeca, przewody?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
dreadlook
TopSport
TopSport
 
Posty: 1371
Dołączył(a): 7 stycznia 2013, 17:29
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie
Auto: Seat Leon
Silnik: ARL 1.9

Re: ARL wyraźny świst, pęknięty wąż IC

Postprzez elmo_mc » 31 marca 2015, 07:40

[gypsymh] napisał(a):I dodatkowo cały układ dolotowy do czyszczenia.

A to nie koniecznie. Ja początkowo też tak pomyślałem, ale dolot okazał się czysty, olej z turba poszedł mi na gorącą stronę aż kapało z rury. Odpiąć trza wąż przy egrze i będzie widać.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
elmo_mc
Stella +
Stella +
 
Posty: 68
Dołączył(a): 24 grudnia 2014, 14:25
Auto: Leon
Silnik: ARL 1.9

Następna strona

Powrót do Leon 1 - Techniczne Diesel

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

cron